HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Na ERRE jó a Kinect

2010.12.28. 09:44 hancu

Oké, elég sokszor jelentettük már ki, hogy na hát erre találták ki valójában a Kinectet, meg nem is, hanem arra, és persze az ilyenek nagy része marhaság meg szexjáték volt. Most a Georgia Tech College of Computing kutatói megtalálták azt a felhasználási módot, ami nem is hülyeség, és instant homlokracsapkodós hogy-ez-eddig-hogy-nem-jutott-senkinek-az-eszébe rohamot vált ki. A hekkelt Kinect a süketnémák jelnyelvét olvassa, a tesztek szerint 98 százalékos pontossággal.

 

47 komment

Címkék: hardver sufnituning királyság kinect

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr132543440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uhrindam 2010.12.28. 09:52:26

De ha az újjakat nem érzékeli a gép teljes pontossággal, akkor mégis, hogyan fogja fel a süketnéma nyelvet? O.o Ez kicsit érdekes, főleg a végén a százalékérték... Egyébként ezen a várva várt update - amit a Microsoft szépen letagad - segítene.
De ha mégis igaz a hír akkor hatalmas gratula a készítőknek! :) :D

AkarkiJ 2010.12.28. 10:02:48

ha jól értelmezem, összesen 7 szó volt, amit értelmezni tudott, és csak ennyinél ért el 98%-ot

nem tudom, hogy mennyire finom részleteket tud a kinect érzékelni, de az ötlet az remek és idővel javulni fog a felismerés is, sok sikert a készítőknek

Guardian Hero 2010.12.28. 10:18:38

És tulajdonképpen a süketnéma miért nem tud megfogni egy billentyűzetet vagy egy kontrollert?

Az ujjak érzékelésének hiányában meg valóban kamu-szaga van...

Hétvégi_kukta 2010.12.28. 10:23:06

@Guardian Hero: Tudna fogni, de mondjuk egy öt-hat éves gyereknek játékos módon megtanítani a jelbeszédet azokkal nem lehet.
Bár tény, az ujjak érzékelése még hiányzik, de ez szerintem csak idő kérdése.

szaja · http://gayvagynemgay.blog.hu 2010.12.28. 10:23:36

nagyon érdekes a kezdeményezés, de ez a 6 szavas szókincs (még ha csak tesztről van szó) így elsőre azért nem tűnik olyan meggyőzőnek...

AkarkiJ 2010.12.28. 10:24:14

@Guardian Hero:

ez nem kamu, csak nem hiszem, hogy ebben a formában valóban tudna működni egy nagyobb mennyiségű kifejezés esetén is - mindössze 7 jelet kellett felismernie a gépnek ebben a tesztben

de mi lenne, 700 jel esetén?

ggaborx 2010.12.28. 10:40:45

Már csak az a kérdés, hogy ha működne rendesen akkor mégis milyen hétköznapi szituációban lehetne valóban segítség egy tv-re kötött doboz előtt hadonászni?

Alwares 2010.12.28. 10:40:56

@AkarkiJ: Ezért építünk nagy kapacitású számítógépeket, hogy az ilyen feladatokkal megbírózzanak ;) Kutyafütty ez ahhoz mikor egy komolyabb játékban polligonok milliót számolja a PC, árnyékol, renderel stb...

AkarkiJ 2010.12.28. 10:45:04

@Alwares: szerintem elég nagy különbség van a számítás és az értelmezés között

az értelmezést nem a számítási kapacitás végessége teszi nehézzé

Alwares 2010.12.28. 10:49:28

@AkarkiJ: Én úgy tudom, hogy a Kinect is bizonyos fajta sémák alapján működik. Tehát különféle testalkatú emberek mozgássémái vannak beépítve a szoftverbe és az alapján értelmezi a mozgást és épít fel egy 3D csontvázat. Sémákra keresni pedig annyira már nem hardver igényes feladat szerintem.
De lehet hülyeség, még régen olvastam a Kinectről ilyeneket.

Dandie (törölt) 2010.12.28. 11:19:55

@AkarkiJ: Teljesen igaz, hogy az objektum felismerés, meg a rendelés messze áll egymástól. És ez jelenleg használhatatlan, nem elég részletgazdag. Ellenben elkezdődött. A mobilok is voltak féltéglák, a TFT monitorok is voltak (még ennél is) ócská(bba)k. Valahol el kell kezdeni, és most már hétköznapibb eszközökkel próbálják megvalósítani a feladatot. Klassz dolog ez.

0motig0 2010.12.28. 11:28:28

@Hétvégi_kukta: ez mondjuk tényleg így van. a gyerek jobban megtanulja fiatalon így játékosan mint egy unalmas órán.
@ggaborx: videó chat? emberünk elmutogatja a gép meg írásba átadja a másik félnek aki nem érti a jelnyelvet.

Zsola777 2010.12.28. 11:38:24

De, nekem már az eszembe jutott a gesztus-hang fordítás, kb. 4 évvel ezelőtt. ( :((((( ) Csak egyéb tevékenységek nem adtak időt a megvalósításra. Utálom az ilyet.

Kálimpócmadár 2010.12.28. 12:20:41

És a rákot azt lehet már vele gyógyítani?

izomkukac 2010.12.28. 12:29:04

@Kálimpócmadár: igazad van, ameddig a rák nincs meggyógyítva, addig nem lehet semmi mással foglalkozni. szarjunk a süketekre, meg úgy általában mindenkire.

moli 2010.12.28. 13:00:34

@Hétvégi_kukta: a kinect jelenleg qvga(320x240!) felbontasbol dolgozik. a kamera vga felbontasra kepes maximum. a gond az usb savszelesseg-igenyevel van, 30fps mellett. az egesz megvalositas rettento ciki, dedikalt porton kellene mukodnie, de valamiert kihagytak az alapgepbol, pedig elorelatasra mar voltak peldak a tortenelemben:
en.wikipedia.org/wiki/Satellaview
en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_64DD
en.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Player

kotaku.com/5714843/microsoft-wants-to-quadruple-kinects-accuracy

xboxer 2010.12.28. 13:58:54

@Hétvégi_kukta: mivel a Kinect szoftverek nem igénylik az ujjak érzékelését (még) ezért a Kinect (még) nem is érzékeli az ujjaink mozgását.

xboxer 2010.12.28. 14:01:28

@Hétvégi_kukta: mivel a Kinect szoftverek nem igénylik az ujjak érzékelését (még) ezért a Kinect (még) nem is érzékeli az ujjaink mozgását.

Magon_ 2010.12.28. 14:21:05

Még nem jött ki a Kinect, amikor már volt olyan pletyka, hogy alapból fogja tudni ezt, amit napokon belül cáfolt a MS.

HoLa 2010.12.28. 14:22:08

A PS-re volt évekkel ezelőtt az Eye-Toy nevű cucc, az majdnem ugyanezt tudta. Azt le se sz@rták. Nem tudom, mire ez a nagy hype-olás.

BitPork 2010.12.28. 14:46:57

Fejezzük mán abba ezt a "süket-némá"-zást!
Siket, mert a süket az a hülye szinonímája. Vagy nagyothalló. Ez kb olyan mintha egy kerekes székbe kényszerült embert nyomorékoznátok! És ha előjön valaki a fogyatékossal, akkor szálkás agyf@szt kapok! Fogyatékkal élő, ha már nem lehet kikerülni.

p.bubus 2010.12.28. 15:10:30

@BitPork: Te egy barom vagy, aki nem a lényeggel foglalkozik, hanem a külsőségekkel.

Süket / siket, tökmindegy. Ugyanazt jelenti mindkettő, csak az egyikre rámondták, hogy az mennyire pc.
Ja, és én nyomorék vagyok baszki és semmi bajom ezzel a megszólítással, ugyanis nem a szó alakjával van baj, hanem azzal, ahogyan mondják.

Majd pont a magadfajta agyhalottak fogják megmondani, ki mikor milyen szót használhat, mi?

Faszfej.

Godric 2010.12.28. 15:18:50

Ahogy néztem a videót, direkt olyan szavakat válogattak, amiket jelnyelv alapján a gép felismerhet a nagyvonalú mozdulat alapján is, nem kell az ujjakat külön számolnia.
Amúgy meg hihetetlen, hogy egyesek rinyálnak ilyen videók alatt. Ezek az emberek valóban jobbá akarják tenni a világot, valaki meg a hibát keresi benne, hogy dehát szar az ujjak érzékelése nélkül, meg miegyéb. Hát kérem, csinálja meg.

BitPork 2010.12.28. 15:31:06

@p.bubus: Rossz hír: én sem vagyok hibátlan, sőtt a családom több tagja is fogyatékkal él.(vak, gerincsérült, stb) Engedtessék meg hogy megválogathassam, pont a pejoratív jelentéstartalom miatt, hogy minek is skatulyáznak be! Ezen felül hosszú éveken keresztül karitatív munkát végeztem látás és hallássérültek mellett. Remélem nem baj ha ismerem-ismertetem a véleményüket.

Azt gondolom, hogy nem nem adtam okot a megszólíttatásom stílusára. Bár, ha Szerinted az általam elmondottak elégségesek ehhez, akkor nem kérem ki a nevedben a "nyomorék" jelzőt. :) Részemről nincs harag, kérlek Te se vedd a lelkedre.

BoneSayeR 2010.12.28. 15:53:28

A "látó" helikopterek jobban tetszettek.

(not_just_my)_one_and_only_rule 2010.12.28. 17:50:06

Nem mondom, hogy rossz dolog ez az egész, de ez:

"A hekkelt Kinect a süketnémák jelnyelvét olvassa, a tesztek szerint 98 százalékos pontossággal."

bulvár színvonal!

7 jelből álló, eléggé korlátozott bonyolultságú mondatok esetében a felismerési arány 98,8%.

A poszt azt sugallja, hogy a cucc rendkívül hatékony, holott saját maguk sem akarják így beállítani.

Max. annyit lehet kijelenteni, hogy a dolog egyelőre ígéretesnek tűnik. A süketnémák (a pc sírásra nagy ívben teszek) jelnyelvét ez az alkalmazás jelenleg egyáltalán nem érti.

nyehehe 2010.12.28. 17:58:13

@BitPork: "a süket az a hülye szinonimája."

A süket az süketet jelent. A cigány meg cigányt.
A "siket" szót a környezetemben senki nem használja, úgyhogy részemről nem létezik.
A "roma" szóhoz tudnám hasonlítani. Magamtól eszembe nem jutna egy cigányt "le romázni". A média nyomja de a többség tojik rá. Szerencsére.

Donor 2010.12.28. 17:59:12

Ígéretes cucc.
A PC-k meg bekaphatják.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.28. 18:47:27

Kivancsi vagyok, hogy az MS mikor csap le a fejlesztogardara.

BitPork 2010.12.28. 18:51:45

@nyehehe: Gondolom hogy a Siketek és Nagyothallók országos Szövetsége is bolond :D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.12.28. 20:02:44

hát ha egy süket megsértődik azon, hogy nem siketnek hívják, hát meg is érdemli (mármint a sértettség érzését)

rainman_10 éve 2010.12.28. 21:20:07

@BitPork: Bocs, hogy belevau, és hogy nem a videóról szól a hsz-em!

Tudom, hogy az egyes fogyatékossággal élők egy része harap arra, ha a fogyatékosságuk köznapi nevével illetik azt. Vagy inkább csak az egyes fogyatékos szervezetek vezetői, meg a politikusok szeretnék, hogy ne nevén nevezzék a dolgot, hanem csak körülírják?

Van a nickem. Tudod, én tényleg együtt élek az autizmussal. Tehát lehetnék autizmuissal élő. DE nem én vagyok autista, (vagy csak egy hangyányit) hanem a fiam. Tehát Ő az Autista, és én, meg a feleségem, meg a testvérei azok, akiket autizmussal (együtt)élőknek kéne nevezni. Mégsem minket akarnak autizmussal élőnek nevezni, hanem az AUTISTA fiamat. Megjegyzem: mi au szülők egymás közt többnyire nem finomkodunk, hanem nevén nevezzük a dolgokat. Ha meg ellágyulunk, akkor nem az "autizmussal élő" fiamról beszélek, hanem egy esőmanóról. Mert mi félszavakból értjük egymást.

Persze megértem, és igazat adok a siket-süket megkülönböztetésnek a részedről. A siket az egyértelműen a hallássérült (legalábbis nekem). Láttam pl. hallókészülékeket viselő autista testvérpőárt, ismertem a szüleit. Ne tudd meg milyen érzés lehet abban az élethelyxzetben élni, bárhogy is nevezzük a fogyatékosságűukat.
DE ha azt mondom valakinek, hogy, "süket vagy baszki, hogy nem érted, mit mondok?" abban az is bene van, hgoy hallja ugyan, de agyilag nem veszi.... Ilyen értelemben a "süket" bántó lehet egy siketnek....

Na akkor egy kicsit a tárgyra:
Csak a Windóz már tartalmaz jónéhány funkciót, amelyek a fogyatékossággal élők számítógép használatát segítik. Látássérülteknek: kontrasztos megjelenítés, nagyító funkció, netán az "akadálymentes" weboldalak amiket böngészve egy plugin felolvassa a tartalmat. Emlékszem egy programra, talán valami Hírmondó volt a neve. Lényegében egy böngésző, ami gépi hangon felolvasta a szöveget.
Voltam vak nethasználónál, aki honlapot szerkesztett. A számat tátottam, és én, aki segíteni akartam a problémája megoldásában, tőle kértem segítséget, hogy eligazodjak.
Vagy a kézmozgásukban korlátozottaknak a beragadó billentyűk funkció, meg talán a beszédfelismerés, stb.

Ujjak követése: kirakatban láttam olyan kütyüt, hogy az asztal lapjára kivetített egy virtuális billentyűzetet, és azon matathattál. és vette az adást...

Szumma vélemény a videóról:
Van egy új technológia, és van egy kísérleti alkalmazás.
Na most ha valaki tényleg komolyan gondolja, továbbfejlesztheti a technológiát: nagyobb felbontás, nagyobb erőforrás a feldolgozáshoz. És akkor lesz ezernyi jel, amit értelmez.
A lehetőség adott! visszautalnék a mobiltelefonos példára, hogy honnan indult, és most hol tart.
Vagy a PC-re, az igazi PC-től - anyolcbitec procijától 64k ramjától, a mostani erőművekig...
DE! lesz-e elegendően nagy piaca egy ilyen irányú fejlesztésnek, vagy csak megmarad egy érdekességnek? Azt hiszem megmarad...

A fogyikat meg nem bántani, hanem segíteni kéretik, a fogyik részéről meg elfogadni a köznép tudatlanságát, és küzdeni az ismeretek terjesztéséért, hogy legyen végre együttérzés, megértés, elfogadás, netán egy kis támogatás.

Köszönettel: R.

rainman_10 éve 2010.12.28. 21:53:13

Aki a videojátékok 3D megjelenítését, effektjeit veti össze egy ilyetén alkalmazás számítási teljesítményigényével, az szerintem tévedésben van.
3D játék: a procci átad néhány(pár ezer) poligon koordinátát, néhány felületkitöltő mintát, meg néhány effekt paramétereit, miszerint pl. távolságfüggően legyen egyre homályosabb, jobbról legyen egy kis becsillogás, stb.
Mindezt a GPU fogja lerendezni, magyarán a videokártyád, a procit nem terheli manapság.
Vélem: az adott alkalmazásban a GPU csak a megjelenítésért felel, hogy mi jelenjem meg, meg hogy azt hogyan kéne értelmezni, azért a proci izzad.

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2010.12.28. 22:30:17

Attól, hogy a játékokban nem érzékeli az ujjakat a kinect miért ne lehetne másnak megcsinálni?
és aki nem tudja annak csak úgy mondom, hogy már hetekkel ezelőtt kijött egy videó amiben a különvélemény c. filmben látható ujjas navigációt leutánozzák ezzel, már ott megcsinálták h 100%ban lássa az ujjakat, nah erről ennyit...

moli 2010.12.29. 01:08:50

@rainman_10 éve: """Van egy új technológia, és van egy kísérleti alkalmazás. ... továbbfejlesztheti a technológiát: nagyobb felbontás, nagyobb erőforrás a feldolgozáshoz. A lehetőség adott!"""

jaj. a baj az, hogy a technologia fix: a kinect. ez egy konkret hardver, ez kerul olcsoba. ha sajat hardvert akarsz epiteni, es nem 10000000 darab nyomtatott aramkort rendelsz kinabol, hanem magad epitesz 100-at, akkor a vege nem 15000ft lesz, hanem 150000. 150000-be kerulo jelbeszedfelismero viszont mar van. csak annyiert nemsokmindenkinek kell.

Mazlee 2010.12.29. 09:04:10

@droid_:

a süket nem sértődhet meg ha süketnek hívják mert nem hallja.

Trebron55 2010.12.29. 19:32:02

Lehet én vagyok a hülye de én úgy tudom hogy anno a süket és a siket közt csupán nyelvjárásbeli eltérés volt sőt véleményem szerint ma is csak az van (nyelvtanban az ü és az i elég közel áll egymáshoz több szónál is megfigyelhető az átfedés és/vagy időben úgy változott hogy üből lett i vagy fordítva).
Éppenséggel szerintem az a hülye aki azon problémázik hogy süket vagy siket.(egyébként mára tényleg ez figyelhető meg mint a cigány-románál hogy a média elkezdte úgy használni hogy az egyik negatív felhanggal telt meg)

wowerman 2010.12.29. 23:29:42

attól hogy a képen mi nem látjuk az ujjakat mert a teste is vörös, a gép sztem látja. amúgy oké hogy a kinect leolvassa de mi az egésznek az értelme? a jelnyelv-fordító embert úgyis mutatják szóval a süketek maguk leolvassák, nem kell a kinect. Max ha éppen az a süket nem érti a jelnyelvet. De akkor ott a felirat. Ha gyorsan kell valamit fordítani és nincs előre elkészített felirat, na akkor lehet hasznos a fenti cucc.
Amúgy én ezt a süket/siket dolgot azzal szoktam kedvesen kifigurázni hogy azt mondom: akkor a vak is vik?

rept_ai 2010.12.30. 01:52:43

Mi tortent itt, index focim volt a hir? :D

rainman: a rendereles folyamatat egy kicsit leegyszerusitetted, nem egeszen igy mukodnek a dolog, egy komolyabb jateknal a renderelo elvisz 50-60%ot cpu oldalrol is - persze azert ertjuk, mire gondolsz.

Ezzel kapcsolatos erdekesseg, hogy vannak mar kiserleti modszerek, amelyekkel a GPU-val lehet gyorsitani a kinect altal kuldott informaciok hash-eleset, illetve akar teljesen raw modban is "ujra lehet ertelmezni" a kepeket, amit kuld. Manapsag egyre kisebb a szakadek a CPU es a GPU kozott, rengeteg "altalanos" algoritmust portoltak (vagy modositottak) GPU-ra, es forditva - vannak platformok, ahol jellemzoen GPU feladatokat a CPU-n (vagy annak egy egysegen...) valositanak meg.

Maga a hir szerintem baromi erdekes, es hasznos felhasznalasa a technologianak, nem csodalkoznek, ha nemsokara az MS-t latnank a tamogatok kozott.

rept_ai 2010.12.30. 01:56:22

Hola: az eyetoy mas, az egy sima egyszeru webkamera, egyebkent nem szartak le, massziv siker volt, foleg europaban.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.12.31. 15:47:09

@rainman_10 éve: ó, a GPU manapság már a lényeget számolja sok esetben. Arra pl nagyon jó, hogy úgy csináljon analízist, hogy esetjelölteket szintetizálva összeveti a lehetséges kimeneteleket a valós bemenettel, és így sejti meg, hogy mi történt (active shape modeling), amit persze a proci is tudna, de a GPU ragyogóan alkalmas arra, hogy egyszerre legyártson néhány száz lehetséges esetet, míg a procinak ez csak sorban megy és lassan.

Az ujjak követéséhez nagyobb felbontásra lenne szükség, vagy speciális színezett kesztyűre.

moli 2011.01.01. 20:10:09

@rept_ai: ha az eyetoy webkamera, akkor a kinect egy infras webkamera 4 mikrofonnal. itt sem a kinect szamolja ki hogy hol vannak az ember karjai, hanem az xbox.

rept_ai 2011.01.01. 21:55:23

moli: ez arra volt valasz, miszerint az eyetoy is nagyjabol ugyanezt tudta - nyilvan nem tudta ugyanazt (ugye rgb vs depth+rgb), raadasul a ps2 se egy kategoria az x360nal szamitasi kapacitasban.

moli 2011.01.01. 22:33:43

@rept_ai:
1) az infra szo megvolt?
2) a kinect nem tartalmazza az xboxot.

rept_ai 2011.01.02. 00:29:24

@moli:
1) miert ne lett volna?
2) az eyetoy sem a ps2-t
süti beállítások módosítása