Írtunk már a Left Behind Games nevű, vallási témájú játékokat forgalmazó kiadóról korábban, most újabb érdekességet tudtunk meg róluk – de előbb jöjjön egy kis vallás- és játéktörténelem. A kiadó nevét adó Left Behind egy, most már 16 regényből álló bestsellersorozat, ami a diszpenzacionalizmus nevű szektát népszerűsíni. Ennek lényege, hogy Jézus egy napon magához szólítja az összes rendes istenfélő embert, ők egyszerűen eltűnnek a Föld színéről. A hátrahagyottak – „left behind” – egyik fele a csodatétel hatására buzgóbban kezdi imádni az Urat, másik részük még jobban elfordul tőle. Ez a két frakció balhézik egymással, a helyzetet súlyosbítja színen feltűnő Antikrisztus.
A diszpenzacionalsiták 2006-ban adták ki első játékukat, a Left Behind: Eternal Forcest. A valaha készült egyik legrosszabb real-time stratégia volt, demagóg hülyeség komoly játékmenetbeli hibákkal (annak idején írtam róla kritikát a PC Guruba, akit érdekel, itt elolvashatja). Pár tízezer hívő azonban megvette a játékot, és nem mehetett olyan rosszul, mert később kijött a második része is, idén pedig a harmadik, a Left Behind 3: Rise of the Antichrist.
És amiért írom ezt az egészet: most megtudhattuk, hogy a „nem mehetett olyan rosszul” mit jelent, a kiadót igazgató Troy Lyndon ugyanis elkottyantott néhány számot. Eszerint az elmúlt félévben 210 ezer dolláros bevételt hoztak a játékok (a Left Behind mellett még hat játéka van a kiadónak), és ez minden korábbi féléves eredménynél jobb. Ehhez bizonyára az is hozzájárult, hogy a játékokat a Wal-Mart is elkezdte árulni, illetve a kiadó kiépített egy saját hálózatot, ahol a lelkészek is részt vesznek a digitális ige terjesztésében. „Több mint ötvenezer pc-játékot adtak el a lelkészek, akik hozzánk hasonlóan szeretnének egészségesebb videojátékokat nyújtani a fiataloknak” – nyilatkozta Lyndon. Persze ezek a számok eltörpülnek a hagyományos játékkiadók eredményei mellett (és a 210 ezer dodó nem a haszon, csak a bevétel), de úgy tűnik, ez a piac is él és virul.
(via Game Politics)
Utolsó kommentek