Az E3-nak már másfél hete vége (aki kíváncsi arra, hogyan éltem meg, ezekben a cikkekben olvashat róla: 1, 2, 3, 4, 5), de még volna egy utánlövésem a show-ról, mégpedig arról, hogy milyen furcsa marketinghúzásokkal próbálták tolni a kiállítók a játékaikat.
Leginkább a THQ Homefrontjának volt szimpatikus a reklámja, mégpedig azért, mert elég sok pénzt spórolt meg az újságíróknak. A Homefront kerettörténetében Észak-Korea lerohanja az USA nyugati felét, az amerikai zászlóba vörös csillag kerül, és a jenkik megtapasztalják a kommunizmust. Erre utalva a THQ kibérelt egy parkolót, aminek a bejáratánál katonának öltözött emberek osztogattak kis észak-koreai papírzászlókat, és aki kitette a zászlót a kocsijára, az ingyen parkolhatott. Mivel Los Angelesben elég nagy távolságok vannak, muszáj autót bérelni, viszont az E3-nak helyet adó vásárközpont körül 20-25 dollár a parkolás egy napra, így az E3 alatt kb. 60 dollárt spórolhatott, aki a THQ-nál parkolt. Osztogattak egyébként egy pároldalas kisokost is, ami a derék amerikai polgároknak segített beilleszkedni az új rendszerbe fontos dátumok listájával (Kim Dzsong Il születésnapja és más észak-koreai ünnepek), vagy olyan hasznos koreai mondatok fonetikusan leírt változatával, mint a „Azonnal megteszem, uram” vagy a „Kész vagyok szolgálni önt”.
És ha már az ingyen jóságoknál tartunk: a Bulletstormot többek között egy mozgóbüfével reklámozták, amiből ingyen osztogatták a hamburgert. Persze a hamburgereknek a játékból vett nevük volt. A Bulletstormban azért kap a játékos sok pontot, ha kreatívan cafatokra szedi az ellenfeleket – minden kombónak, trükknek van neve, és ennek megfelelő neveket kaptak a kaják is (bár a Gang Bang Burgert elég vicces volt látni így leírva).
A leglátványosabb reklámja bent a kiállítócsarnokban kétségkívül a Lucha Libre AAA: Héroes del Ringnek volt. Ez egy olyan sportjáték, ami a mexikói álarcos pankrációra épül – mi sem volt természetesebb a Konaminak, minthogy felépített egy ringet, ahol egész nap ment a pankráció néhány profi sportolóval. Kisebb improvizációra is sor került itt az utolsó nap: a Destructoid játékportál robotfejű reklámembere és a Naugty Bear rosszarcú medvéje megütközött (majd mindkettejüket megrugdosták a Lucha Libre-sek).
Végül essen szó a booth babe-ekről is, mert néhány standon túlléptek a szokásos „kiteszünk egy jó nőt a játék logója alá” képleten. A Dead Rising 2-t például ketrecbe zárt zombinővel hirdették (vele volt is egy interjú itt, ugye), a Mafia 2 standjánál pedig két playmate-tel lehetett gengszternek öltözve fényképezkedni. A végeredményt persze megkapta a kedves delikvens egy Mafia 2 logóval – úgy nézett ki az egész, mint egy alternatív játékborító (rólam is készült ilyen kép, de megkíméllek tőle benneteket). A Test Drive Unlimited 2 booth babe-jei pedig azért érdemelnek említést, mert azt az instrukciót kapták, hogy ne törődjenek a látogatókkal. Így ők az E3 bejárata előtt egy szuper Mercedes és egy napernyő mellett feküdtek koktélt szürcsölve, és látványosan leszarták az újságírókat - úgy tettek, mintha csak Ibizán napoznának.
Utolsó kommentek