HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

35 évig tartana a Final Fantasy 7 remake fejlesztése

2010.06.03. 09:07 hancu

Hogy a Final Fantasy 7 minden idők egyik legjobb játéka volt, azon nincs különösebb vita. Azon se, hogy az idén 13 éves játék megérdemelne egy remake-et a mai audiovizuális szintre hozva Cloud Strife meg a többiek viselt dolgait. Valamikor a PS3 megjelenése előtt kezdték el sugdosni internetszerte, hogy az FF7 remake készül, főleg miután a 2005-ös E3-on a Sony az új konzol képességeit egy PS3-on összerakott Final Fantasy 7 jelenettel demózta. Ez volt az, ha valaki nem emlékezne rá:

Öt évnyi pletykálkodás után most a sorozat egyik kulcsembera, a producer Yoshinori Kitase egyszer s mindenkorra lehűtötte a rajongókat. Emberünk azt mondta, a FF7 mai szintre hozása nagyjából tízszer annyi időt venne igénybe, mint a legutóbbi epizód, a Final Fantasy 13 elkészítése. Ami három és fél év volt. Vagyis a FF7 remake laza 35 évbe kerülne.

Ez szépen megmutatja a játékipar egyik nagy problémáját: a grafikai fejlődés exponenciálisan jelentkezik a grafikus munkaigényben. A FF7 anno három évig készült (igaz, ebben benne volt a SNES-ről Playstationre átállás, meg a párhuzamosan készülő Chrono Trigger, amirbe be-be kellett segíteni), 120 emberrel, 30 millió dollárból. Ugyanez ma a tízszeresét kéri, leginkább azért, mert ami munka 13 éve mondjuk egy napig tartott, a mai színvonalon két hetet vesz igénybe. És attól, hogy a játék tízszer annyi időbe/energiába/pénzbe kerül, nem lesz se tízszer olyan jó, se tízszer annyi példányban eladható. Ezért nem fognak már valószínűleg soha FF7-szinten epikus, aprólékosan kidolgozott, változatos, és render mozikkal sűrűn megszórt játékok születni.

Persze az is lehet, hogy Yoshinori-szan (vagy Kitase-szan?), khm, szóval ennek a drága embernek tele lett a hócipője a 13 éves játékát bálványozó rertosznobokkal, és mondott valami nagyot, hogy elhallgattassa őket.

28 komment

Címkék: japán remake final fantasy

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr752051727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

genghis 2010.06.03. 09:20:32

"Persze az is lehet, hogy Yoshinori-szan (vagy Kitase-szan?), khm, szóval ennek a drága embernek tele lett a hócipője a 13 éves játékát bálványozó rertosznobokkal, és mondott valami nagyot, hogy elhallgattassa őket."

Lesz@rom! Rimeket azonnal-talan meg megelem a rilizt ha most nekialnak!
:D

Akabuto HUN 2010.06.03. 09:44:13

Oooo pedig szívesen megnéztem volna a rimeket de jobban örültem volna egy FF8-as rimeknek az nekem jobban bejött de a 7 se volt rossz :D

Limrasson 2010.06.03. 10:24:04

Eh...egyik Final Fantasyval se játszottam...valaki mondhatna egy pár szót magáról a játékról és itt leginkább a lore-ra vagoyk kiváncsi, szóval ha pl.: akarom érteni mi miért és hogyan van a FF7-ben, akkor célszerű előtte végigvinnem az előző hatot?

hancu 2010.06.03. 10:34:05

@Limrasson: Nem, különálló sztori és háttérvilág mind, egyenként is érthetők és élvezhetők, általában csak easter egg-szinten vannak összekötő kapcsok.

Malachi 2010.06.03. 10:58:56

érdekes, azt hittem 13 év alatt azért fejlődtek a hardverek és sokkal komolyabb számítási kapacitással bírnak, mint anno.

rootshaper 2010.06.03. 11:01:42

hat nemtom h mindenidok egyik legjobb jateka volt-e egyaltalan az FF7, nekem pl. a jatekmechanizmusa soha nem fekudt elegge ahhoz, hogy 1-2 oranal tobb idot szenteljek a kiprobalasara, viszont keszultek mar olyan etalon jatekok amik elkeszultek 2-3 ev alatt es mostanaban jottek ki... az egyetlen jatek amit szerintem 35 evig fognak fejleszteni az a mitikus DN4Ever, de azt is csak azert, mert huzni akarjak az agyunkat.

a masik meg: a 10x annyi ido jelentheti a munkaorat is, ami pedig nem 3,5 ev, hanem annal joval kevesebb ha csak az orakat vesszuk, lehet, hogy ugy "csak" 15 ev lenne =D

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.03. 11:24:41

@Limrasson: A Final Fantasykban kis túlzással csak a cím volt közös. Meg a kis fehér kesztyű.
Tipikus pénzgyárak: készítünk valami játékot, ráírjuk, hogy FF [sokadik], és máris háromszor annyit lehet belőle eladni.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.03. 11:26:05

@rootshaper: Minden idők legjobb játéka a Grim Fandango, ezt mindenki tudja :)
(FLAME ON!)

rootshaper 2010.06.03. 11:48:24

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
igazad van, azt a mai napig nem multa felul semmi eredetisegben, sztoriban meg jatekfeelingben sem. non plus ultra =D

Kraivan 2010.06.03. 12:30:14

@Limrasson:
Nagyból maradtál ki akkor.
Én a 7-el játszottam először. PS1-en is kellemes 3 cd volt. A speedrunja 8 óra, a teljes végigjátszás meg 100 óra felett van.
Ma ez már nem nagy szó, de 97-ben ez sok sok időre lekötötte a jóembereket.

Mai napig élvezhető a játék.
A sorozatról kb annyit tudni, h a cég aki csinálta majdnem becsődölt, és kiadták az utolsó játékukat a Final Fantasy-t, ami annyira ütős lett, h teljes sorozat lett belőle.

Ami közös az egészben:
- harcmechanika, bár 11 felett lehet véget ért a körökre osztott harc (konzol híján csak a 7 és 8-at toltam)
- summon system: minden epizódban más neve volt, de a lényeg h segítségedre idéztél egy böszme nagy entitást ami pwnolt
- "hybrid-keleti-fantasy" világ: gépágyúval lőnek, miközben de mítikus lényeket idézel és villámókat szórsz két tűzlabda között

Ezt leszámítva mindegyik rész egy epikus történeten vezet végig.
Ezt a játékot nem azért játszák h wasd, bal klikkel tombolj, vagy h szedd a lootot és írd a killingblow-at, hanem h "átélj" egy történetet.

Kraivan 2010.06.03. 12:35:24

wtb edit:
nameg a Limitbrake!

Amúgy a bejegyzésre:
35 év?
Mi a tervük ezzel a játékkal h ennyi idő kellene?
És akkor mit csináltak az elmúlt 5 évben?
Csak nem most jöttek rá, h ez sok munka lesz.

Pedig bejelentése óta vártam a megjelenést. :(

Savior 2010.06.03. 13:01:33

Kitasze-szan vagy Kitase-san.

Savior 2010.06.03. 13:08:36

@Kraivan: meg a Chocobo! És Cid, és ...

Amúgy pl. a Chrono Triggernek csináltak PS2-es változatot. Ez a 35 év is elég nagy BS-nek hangzik, nem volt azért az az FF7 sokkal hosszabb / epikusabb mint a hasonló időben kijövő játékok (pl. ha Square akkor már Chrono Trigger, Cross, stb.). De a végkövetkeztetéssel nagyjából egyetértek. A csilivili grafika tényleg túl sok erőforrást elvisz / költséget behoz, inkább annak a töredékéért portolnák Linuxra (vagy első lépésként PCre?) a cuccokat...

sugabubus 2010.06.03. 13:09:38

vagy Kitasze-san
Tifát meg sunáznám (Lockhart)

sugabubus 2010.06.03. 13:16:32

wtb szerk szintén
télleg, onnan nem vesztek valami pénteki játékcsajt?

BoneSayeR 2010.06.03. 13:43:36

@rootshaper: én is épp a munkaórát akartam említeni.

Btw: nekem még egyik FF részhez se volt szerencsém,de valahogy nem is hiányzik, pedig sokan mondták, hogy nagyon jó.

Lacc78 2010.06.03. 14:08:31

Állítólag a 6. a valaha volt legjobb rész, az csak konzolon volt, nem ismerem.

thinkEdem 2010.06.03. 15:20:57

@Savior: FF VII-nek, FF VIII-nak és FF XI-nek van wines változata is... :)

Egyébként a 35 évhez én is felvont szemöldökkel esek neki, mert igaz, hogy csillivilli kell, de egyre több olyan tool van, amivel ezeket lehet automatizálni is... szóval esélyesebb a "fogjátokmábe" verzió.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.06.03. 16:55:58

Hm. Szóval 2045-re megvannak vele? OK, beírtam a naptárba, de nekem addigra Pipboy-ra is meglegyen ám.:)

Taurusz 2010.06.03. 16:58:22

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Minden idők legjobb játéka a Sam&Max hit the road! :) (Persze az eredeti, első rész)

Szerintem is túlzás a 35 év, nincs kedve kétszer megcsinálni ugyanazt a melót.

Dudowski 2010.06.03. 17:19:53

@Lacc78: Semmi nem akadályoz meg benne, hogy emuláld, én a GBA verziót javaslom.

Az FF7-et egyébként én soha nem kedveltem különösebben, az a szerencséje, hogy jó helyen volt, jó időben, sokaknak ez volt az első ilyen jellegű játéka. A 4, 6 és még a 9 is köröket ver rá.

Magon_ 2010.06.03. 18:29:47

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Jól hangzik, de te is tudod, hogy nem igaz. :)

Egyébként nyilvánvaló BS, amit mond az úriember, nem volt rövid game a FF7, de nem is volt ennyire hosszú. Nagyjából hasonló, mint az összes többi, mint akár a most megjelent FF XIII. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg kreatív folyamat eleve kiesik, remake-ről lévén szó.

Magon_ 2010.06.03. 18:33:55

@Dudowski: Kinek a pap. Nálam péel (nem röhögni!) a 8-as a tuti meg a tizenkettes. A hatos - hetes kb. egy szint, mindkettő frankó. A négyes over az ötös meg underrated. A kilences nálam hiperunalom volt. A kettes a legrosszabb, ebben legalább nincs vita. :)

Dukefazon 2010.06.03. 19:27:25

Én nagyon szeretem az egész sorozatot és a Square többi játékából is megvan pár. Csak ezért rendeltem amerikából eredeti NTSC-s Chrono Cross-t, mert nagyon jók! Nem csak a névvel adják el. Amúgy nagyon kamunak hangzik ez a 35 év, tényleg inkább csak valamit be akart szólni. A Ff13 ig durva hosszú és részletes és minden. Ez csak gyenge kifogás. Az MGS4et is megcsinálták, a Gran Turismo 5 is elkészült. Nem AKARNAK csinálni. Akkor mondják azt, nem kell itt a kamba duma. Amúgy a Ff8al kapcsolódtam be a sorozatba, azóta már szép kis gyűjteményem van (GBA-ra is van pár régi SNES remake-em :) )

indapass2009 2010.06.04. 09:26:18

Jaj, istenem! Itt minden bizonnyal 35 emberévről van szó. Tehát 1 ember 35 év alatt csinálná meg. Ebből következik, hogy optimális esetben 35 ember 1 év alatt csinálná meg. Mivel optimális eset nincs ezért szokott egy ilyen project 2 - 3 évet igénybe venni.

hancu 2010.06.04. 09:29:22

@indapass2009: Nem, nem. :) Már az eredeti FF7-et is 120 ember készítette 3 évig, emberünk pedig azt mondta, nekünk (vagyis a csapatnak) az FF13-hoz képest kellene tízszer annyi idő.

algi 2010.06.04. 21:40:39

Persze aztán megcsinálnák a remake-et, az amerikaiak meg beszámoznák, mint folytatást. :)

WArPeR 2010.06.07. 14:01:33

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: A Grim Fandango jó játék, de azért messze elmarad a Final Fantasy 7 mögött. Ráadásul mindenki tudja, hogy Mr.Otto Lukasarts fan, így nem csoda hogy nem egy Szkveres játék lopta be magát a szívébe. Nem is játszott sose amúgy FF7-el... :) A sztoritól kezdve a karakterekig minden tökéletes volt abban a játékban, csillagos ötös történet meséléssel, és kimeríthetetlen extrákkal. Én pl. imádtam Chocobokat pároztatni, amíg az arany össze nem jött. Talán annak örültem volna, ha a summonokat skippelni lehetett volna benne :D
Amúgy nem hiszem el ezt a 35 évet. Kell fejleszteni egy Final Fantasy grafikai javító szoftvert. :) Szóval Grim és Sam and Max és tsai MÁS kategóriában lehetnek jobbak, de nem ezen a téren. És jelezném, hogy az FF= még szerintem nagyjából a mai napig benne van a top eladott játékok között minden téren... ;)
süti beállítások módosítása