HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A legnagyobb játékvilágok

2010.05.09. 15:30 Stöki

A Diggen találtuk ezt a csodás képet (kattintásra megnő), ami összehasonlítja hét játék virtuális világának méretét (meg még néhány nagyobbat felsorol). A területek négyzetmérföldben vannak megadva, ezeket még meg kell szorozni 2,59-cel, hogy megkapjuk a négyzetkilométert. Szóval a GTA III városának területe 7,77 négyzetkilométer, ezt követi a GTA: San Andreas (35,22), az Elder Scrolls IV: Oblivion (41,44), a Far Cry 2 (80,29), az alap World of Warcraft (207,2), a Burnout Paradise (518) és a Just Cause 2 (1036). Amiket pedig csak írásban jelölt a kép alkotója: Asheron's Call (1295 négyzetkilométer), Test Drive Unlimited (1600), Fuel (14400), Guild Wars Nightfall (38850), Lord of the Rings Online (77700), Elder Scrolls II: Daggerfall (161600).

Összehasonlításul: Budapest területe 525,16 négyzetkilométer, Magyrország legnagyobb megyéje, Bács-Kiskun megye területe 8445, Magyarországé pedig 93036 négyzetkilométer. A kommentekben arra a kérdésre várnám a választ, hogy szerintetek mekkorának kell lennie egy játékvilágnak (oké, ez műfajtól is függ, válasszuk külön az MMO-t és a nem MMO-t). Volt már olyan érzésetek, hogy egy játékvilág túl nagy volt?

94 komment

Címkék: állatság játék és kultúra játékvilágok

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr701985329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ldani7492 2010.05.09. 15:39:51

Hát, amikor anno a druidomat Moonglade-ből leküldték Barrens-be, aztán meg a silverpine-i tenger mélyére (aqua formos quest), akkor szívtam a fogam rendesen... pedig az még csak egy kis szelete volt a világnak :D

genghis 2010.05.09. 15:40:58

Nincs tul nagy jatekvilag, csak tul keves ido!:D
Csak nezd meg, par ev alatt kinotte a nep azeroth-ot-es ez igaz sztem barmelyik itt felsorolt jatekra akar mmo akar offline. Nekem meg az oblivion vilaga is kicsi volt, hisz szivesen kalandozgattam volna meg benne-es ezt nem helyetesitette a haromszoros vegigjatszas sem.
ha valamelyik vilag tul nagynak tunik, akkor az azt jelenti hogy boring a jatekmenet.

Fleaflu 2010.05.09. 16:09:48

Sandbox játéknál nincs határ, más kérdés hogy ha nem jár érte acsi, nem sokan fogják felderíteni az egészet.

BoneSayeR 2010.05.09. 16:10:40

Elder Scrolls II: Daggerfall elképesztően nagy a korához képest. Hogy fért bele 50 megába? Volna mit tanulniuk a mai fejlesztőknek.:D

Bala2.0 2010.05.09. 16:26:26

az eve játéktere elég nagy, sok sok köbfényév :D

genghis 2010.05.09. 16:29:02

@Bala2.0: Tenyleg, es az eleg regi offline Freelancer is kimaradt!:)

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 16:56:37

Köszi, ez nagyon faja. Esetleg valamit a Test Drive Unlimited 2 közeledéséről pötyögnél?;) Kíváncsi lennék!

Dirk (Könyvtáros) · http://k-ter.blog.hu/ 2010.05.09. 16:57:56

Nem a méret számít :)
Már úgy értve, hogy a Daggerfall jellegű generálással nyillván nincs elméleti határa a játéktérnek, de ez nem pótolja a jól kidolgozott területeket, hátteret. Egy sandbox játék persze némileg más, de nehéz egyes címeket összehasonlítani, mert teljesen más lehet mondjuk a játékelemek sűrűsége.

Dukefazon 2010.05.09. 17:29:03

Gondolom a Mafia térképe elmarad a GTA3-tól, de azt sem árt figyelembe venni az összehasonlításnál, hogy mekkora a kidolgozottság, a Mafia egész városa él az ember körül :)

veston 2010.05.09. 17:30:46

Nálam pont az említett just cause 2 fulladt unalomba a rohadt nagy távolságok miatt, ergo túl nagy volt a játék világa egy offline játékhoz szerintem.

thinkEdem 2010.05.09. 17:48:20

A kérdés még az, hogy ezek az elméletileg körbehatárolt terület mérete, vagy a bejárhatóaké? Pl. GW-ben is sok olyan terület van, ahova nem lehet eljutni, viszont "kerekebb" tőle a térkép.

Khayness 2010.05.09. 18:28:45

Morrowinddel másfél évig játszottam, más játék nem létezett mellette akkor és kb. a 70%-át jártam be csak. Pedig voltak ilyen "repülést meg 300%os speed csukát fel, autorun és elmegyek kaját készíteni" esetek.

ptarjan 2010.05.09. 18:47:34

Ja, a Morrowindnek szerintem is ott lenne a helye a nagyok között... És nem csak nagy, hanem mocskosul jó is. A bővíthetőség meg egy zseniális húzásnak bizonyult.

Alighanem újra fogom játszani...

Magon_ 2010.05.09. 18:51:20

@BoneSayeR: Gondolom nem láttad a játékot, akkor nem kérdeznéd. :) A kinti területek kidolgozottsága zéró volt, sík terület, randomizált tereptárgyakkal. Nem mintha ez probléma lett volna, mert nem igazán volt szükség járkálni a maptravel miatt, a mapon eleve minden lokáció rajta volt. Viszont kétségtelen, hogy az illúziót megteremtette, máig nem felejtem el az omg pillanatot, amikor először szembesültem vele. :)

rootshaper 2010.05.09. 18:52:36

@veston: egyetertek... szerintem online es offline jatekok kozott kellene kulonbseget tenni. nyilvan egy MMO annal epikusabb, annal elragadobb, minel tobb a bejarhato terulet ( engem legalabbis ez az egyik dolog ami vonz benne ) viszont egy singleplayer jatek mint mondjuk a FarCry2 ( sajnos a just cause 2-t nem vettem meg, mert borzalmas dolgokat mondtak rola a kaloz spanok ) eszmeletlen unalmassa tud valni ugy, hogy szinte nem tortenik abban a hatalmas vilagban semmi, csak mesz a terepjaroddal, jon szembe egy masik terepjaro, kiszall belole az egyik buta AI, szetlovod a szarba, a masik meg bent ul es varja hogy azt is szarra lodd. aztan mesz 100m-t belebotlasz egy ugyanilyen esetbe, csak ott mar nem kek hanem sarga a terepjaro szine ami szembe jon... vagy meg kell tolteni rendesen tartalommal a baszottnagy vilagokat, vagy nem kell eroltetni ha nem megy. ezt kellene belatni a jatekfejlesztoknek.

iwo_ 2010.05.09. 19:04:03

Nem ertem miert nem szerepel a felsorolásban az elite, elite2, stb. Elvégre ott a legkisebb távolság is négy fényévnyi volt (naprendszer - alpha centauri).

Bohóckodunk itt a négyzetkilométerekkel, ugyan már :)

rootshaper 2010.05.09. 19:12:41

@iwo_: az urhajo-szimulatorok egyreszt szerintem eleg marginalis kategoriak, masreszt meg mint sejtjuk, a vilagur velhetoleg vegtelen, legalabbis kozelit hozza -> az a legnagyobb, nyilvan. egy szoval sem emlitette senki, hogy az ElderScrolls 2 volt a leghatalmasabb jatekterrel rendelkezo game, csak annyi van odairva, hogy Even Larger... nem kerulhet fel minden, hiszen akkor lehet az lenne a leghatalmasabb jatekterulet-montazs =)

M, az állat 2010.05.09. 19:13:26

freelancer, eve online meg elite : imádom ezeket a gámákat, de nem kéne összehasonlítani a földi környezetben -magyarán : felszínen - játszódó gámákkal. vagy iwo_, te talán "gyalog" tetted meg az utat az alfa kentaurira ? :P
az meg, hogy ott várt rád egy GÖMB - még csak be sem volt textúrázva az elite-ben, mondjuk akkoriban nem is kellett és nem is lehetett - attól ne essünk már hasra! és ebből volt még 250. zsír! :P
(ugyanakkor rohadtul le a kalappal az elite készítői előtt, lásd :en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II development rész)

Alfaboy 2010.05.09. 19:17:56

Mafia 32 négyzetkilométer volt, tehát a GTA3nál nagyobb San Andreasnál kisebb.

BoneSayeR 2010.05.09. 19:28:50

@Magon_: Valóban nem játszottam vele. Azért szép szám az a 161600, még ha nincs is mögötte kidolgozott terület.:D

2010.05.09. 19:30:52

Az Everquest volt az első játék, amit a kiegészítő kontinensekkel együtt időnként túl nagynak éreztem. Megfelelő méretű a Dark Age of Camelot volt, bár az nem csak területben, hanem szinte mindenben kiválót nyújtott.

Kyth (törölt) 2010.05.09. 19:33:38

Pl. az EVE-Online világa kifejezetten nagy. Kb. az egyetlen olyan játék amiről nem az jut eszembe, hogy lehetne nyugodtan még kb 2x ekkora a még több élmény miatt (mint pl. WoW, Aion, NFSU, GTA).

Fleaflu 2010.05.09. 19:39:39

Lords of Midnight? Doomdark's Revenge? :)

LóBácsi 2010.05.09. 19:44:19

Összekevered a hüvelyk-centi átváltást a mérföld-kilométerrel! 1 mérföld (USA,NBr) = 1,61 km.
De nem kell elkeseredni, a Daggerfall 100413.4 km-rel még így is nagyobb, mint Magyarország...:)

kukatr 2010.05.09. 19:48:35

@LóBácsi: területmértékről van szó: 1,61*1,61=2,5921.

A nép fia 2010.05.09. 19:48:36

NFS - Carbon vagy Most Wanted?

Mintha ezek a térképek nem teljesen lennének arányosak.

silverwol 2010.05.09. 19:50:11

Hmm... Fallout mekkora lehet? Vagy az nem szamit a random tajreszek miatt?

(not_just_my)_one_and_only_rule 2010.05.09. 19:53:10

Umm, nem látom ezt most át, de biztos, hogy jók az arányok? A Burnout Paradise várostérképe valóban 15-ször akkor lenne, mint San Andreas állam három városával, vidékestül, meg 2 és félszer akkora mint Azeroth két kontinense együttvéve?

Scagnetti 2010.05.09. 20:00:36

Azért az Operation Flashpoint ill. Armed Assault játéktere sem kicsi. Jó, nem is olyan sűrű, mint pl. a GTA térképe, de az tény, hogy jó nagy.

De ha igazán nagyot akar valaki, töltse be valamelyik repülőszimulátort! :)

(Ha már az űrszimulátorokat kilőttük. Pedig egy Elite vagy egy X-Wing sem kicsi játéktér. :) )

BoneSayeR 2010.05.09. 20:01:23

@(not_just_my)_one_and_only_rule: Szerintem a képek szemléltetés gyanánt lettek a méretek arányaihoz mérten méretezve. (azt a szép magyar mondat mindenit)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.05.09. 20:04:28

nagy, üres, unalmas, sablonmódon berendezett pályák ez mind...

Fira 2010.05.09. 20:05:53

Az Operation Flashpoint vagy ARMA játékok területei se semmik. Pl az OFP 2001-es játék lévén elég nagy bejárható és relatív részletesen kidolgozott területeket produkált.

abszint86 2010.05.09. 20:11:34

S.T.A.L.K.E.R pályák?

Zoley 2010.05.09. 20:13:24

kizárt hogy a lotro akkora legyen:
www.arda-online.com/map/

Szalonna · http://sza.lonna.hu 2010.05.09. 20:17:39

nem tudom milyen arányok alapján nagyították egymáshoz képest a térképeket, de az, h a Burnout Paradise 'arányos' térképén az út vastagabb, mint egy WoW-os város, szerintem gyanús. mintha a WoW-ban a hupikék törpikék élnének.

Picsasereghajtó 2010.05.09. 20:28:52

A WoW világát imádom, havonta egyszer-kétszer előveszem a játékot, megcsinálok pár questet de aztán legtöbbször szabad barangolásba csap át az egész. Szeretem felfedezni ezt a változatos világot, csak sajnos maga a játék rohadt unalmas.

AkarkiJ 2010.05.09. 20:34:10

test drive unlimitedben nagyon állat, hogy hihetetlen távolságokat lehet autózni - persze, pont ettől tud néha unalmas lenni

Jaffar 2010.05.09. 20:50:55

@kukatr:
Épp azért nem jó a posztban szereplö :

..."ezeket még meg kell szorozni 2,59-cel, hogy megkapjuk a négyzetkilométert."

Osztani kellene szerintem.

Dirky 2010.05.09. 21:12:30

@silverwol: Fallout más kategória. Bár az autóversenyek itt is kilógnak, de a koncepció az lenne, hogy valami 1st/3rd person, lényegében 1:1 arányban bejárható táj mekkora. Amúgy pl. rögtön jöhetnénk az űr/rep/hajószimek mellett mondjuk a Civ2-vel, ott az egész Föld.

@Jaffar: Már miért kellene osztani a négyzetmérföldet, ha egyszer az a nagyobb területegység, hogy megkapd egy kisebben?

TetraB 2010.05.09. 21:18:32

Oblivion istencsászár volt... Hányszor játszottam vele. Végül aztán letöröltem mindenhonnan a játékállásokat is, mert már elég kialvatlan voltam.

Dirky 2010.05.09. 21:19:22

@silverwol: Bocs, ha Fallout 3, akkor illik, csak nekem egyből az izometrikus korábbi részek ugrottak be, csak azokkal játszottam.

Acsabi44 2010.05.09. 21:22:35

nincs nagy világ, csak sok backtracking, ld KOTOR, Times of Lore.

KékFény6 2010.05.09. 21:26:51

@Jaffar: Miért is? 1 mérföld 1,609 km. 1 négyzetmérföld = 1,609x1,609 = 2,589 km2.

terran 2010.05.09. 21:29:06

@Jaffar:

miért, szerinted az négyzetkilométer a nagyobb?
és azért akarod leosztani, hogy kisebb legyen a mérőszáma?

4lln4m3zw3r374k3n 2010.05.09. 21:47:24

Akkor tűnik túl nagynak a világ ha sok a tétlen utazgatás. Wowban pl Darnassusból Silithusba repülni egy kb negyed órás afkt jelentett. Kis szinten Ashenvaleben küldizni se volt valami jó (ilyen szempontból). GTA-ban is akkor tűnt nagynak csak a hely amikor az egyik városból kellett a másikba menni. Eve onlinet egyszer kipróbáltam, még az első nap valamikor beadtam egy célpontot az autopilótának (a kezdőhelyét talán) aztán az repült vagy egy órán át, mire végül odanéztem már halott voltam.

manwithbeard 2010.05.09. 22:21:34

WoW vs. Burnout:
Felteszem itt arról van szó, hogy a wow játéktere nem méretarányos, míg a burnouté igen. Magyarul wowban irreálisan gyorsan mozognak a karakterek, még ha ez ingame nem is tűnik fel. De aztán lehet hogy tévedek :)

algi 2010.05.09. 22:37:46

Kipróbáltam a Stalkert. Egyik küldetés alkalmával közölték velem, hogy úgy másfél-két óra járóföldre kell eljutnom. És tényleg.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.05.09. 22:38:00

És a Pirates! játéktere c64-en? :D

BoneSayeR 2010.05.09. 22:49:19

@Cathfaern: szóval azt mondod,hogy a 100%-ot gyorsító lovak lenyomják a 2-300al zúzó kocsikat?:D

fd 2010.05.09. 22:52:37

Flight Simulator? :)

BoneSayeR 2010.05.09. 22:53:01

@BoneSayeR: belegondolva a WoW nem olyan nagy darab. Pl. a Barrens: a térképen elég nagy földterületnek örvend,de közben elég gyorsan bejárható.

Kuruc_Lord 2010.05.09. 23:08:33

Hogy mekkora az ES II:DF?!?!???!!!Majdnem kétszer nagyobb mint Magyarország!Mivel lehet egyáltalán egy ekkora területet megtölteni?
uff.

Balack 2010.05.09. 23:17:24

Egy bizonyos méret után szerintem hülyeség növelni a játékteret, hisz - ha nem online játékról van szó - akkor dögunalom megtenni a távolságokat, de ha erről nincs is szó, akkor is a gép energiaforrásait köti le a hatalmas terület, akár a grafika rovására is.

DrLee 2010.05.09. 23:19:15

Már elnézést nem tudom kicsinálta ezeket a számításokat, illusztrációkat, de az egész egy nagy baromság : DD

Ott kezdődik, hogy tényleg nem lehet össze hasonlítani olyan játékok alapterületét amiben pl.: 390km/h száguldozunk egy keskeny autósztrádán, vagy épp űrhajóval kell menni, esetleg gyalog, lóval.. stbstb :D
De ha ezeket nem is vesszük bele és csak a terület számítást nézzük már abban is feltűnően nagy hibákba botlunk.

Első pillantásra a WoW bökte ki a szemem, hogy, hogy lehet ennyire középen.. csak érdeklődésképpen rákerestem az eggyel nagyobbnak mondott Burnout Paradise című játék full mapjára amin volt is méret amit itt megtaláltok:
www.theaveragegamer.com/wp-content/Screenshots/Burnout5/Burnout5.jpg
ez alapján megbecsültem a méretét ami nekem olyan 80km2.. ami még nem is közelit 518!!
De ha rákeresünk a többi játékra, nem is kell területet számítani csak pár pillantást vetünk a térképre máris láthatjuk az utakat, hajókat, fákat.. ami rögtön bizonyitja, hogy hamisak az adatok, és mégse akkora annak a játéknak a területe mint ahogy fent említették

Már csak annyit, hogy Wow alapterületét az még csak-csak elfogadom, de a védelmében szólva a két kiegészítővel mérhető területe eléri Budapest méretét!!

DrLee 2010.05.09. 23:31:05

@DrLee: Amúgy még a GTA San Andreas is kb 1.5x akkora mint az a "Budapest méretű" Burnout Paradise, persze a Just Cause 2 sincs a közelében a wownak : DD

SztupY · http://sztupy.hu 2010.05.09. 23:37:43

Én az Arena-ra emlékszem (Elder Scrolls első része), ami korához képest hatalmas volt, és lényegében ez is jelentette a játék bukását is, mivel a hatalmas játéktérhez nem társult semmilyen változatosság. (nem véletlen, hogy a daggerfall és a morrowind is csökkentette a játékteret, de azok változatosabbak lettek)

SaPi · http://www.tk2.hu 2010.05.09. 23:47:25

Igazából a LotRO nem nagy - mondom ezt úgy, hogy 3 éve játszom, és azóta megéltem nem egy területbővítést. Gyakorlatilag a játék még mindig csak az 1. könyv területeit érinti, nincs sehol Rohan, Gondor vagy Mordor. A legnyugatibb terület - Ered Luin - és a legkeletibb a Bakacsin-erdő déli része Dol Guldurral.
Továbbá minden kiegészítés nélkül mindez lecsökken Ered Luin - Ködhegység/Völgyzugoly szintre. Ez utóbbit egyszer egy vicces banda átfutotta nagyon kis szintű karakterekkel, és kb. 1,5 óra volt az út így is, pedig nem egyszer visszaestek azokra a pontokra, ahol kvázi feltámadnak a karakterek. Tehát relatíve "nagy". Hogy emellett ki és mekkorának számolgatja, alapvetően mindegy mindaddig, míg képes azt az alapfunkciót ellátni - szórakoztatás -, amire kitalálták. Mert ahogy mondani szokás: nem a méret a lényeg. :)

Thresher 2010.05.10. 00:09:06

Én a Fable alatt is szívom a fogam ha nem használhatom a teleportkapukat... Annak vajon mekkora világa lenne?

rootshaper 2010.05.10. 00:13:07

azoknak mondom, akik egybol belekotnek az osszehasonlitasba, anelkul, hogy picit gondolkodnanak:

1: miert akarna minket atverni a kep keszitoje? gondoljatok, hogy neki jo szorakozas az, hogy teszemazt a Just Cause 2-t mutatja a legnagyobb jatekterrel rendelkezo jateknak a kepen? mi haszna lenne belole? gondolom nem a szoban forgo jatek marketingesei keszitettek ezt a montazst.

2: oke, lehet, hogy a terkepek aranyai nem egyformak ( sot, 100% biztos ) DE attol meg lehet aranyosan szemleltetni a tobbihez kepest - tudjatok, erre valo a scaling opcio minden alapveto kepszerkesztoben pl.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.05.10. 00:13:54

Ha már kib nagy világokról beszélünk, Times of Lore mond vkinek vmit? A "nagy térkép" kifejezés nekem vhol ott kezdődött...

DrLee 2010.05.10. 00:56:22

@rootshaper:
Senki se mondta, hogy át akarnak verni..
Csak szimplán szar az egész.. rosszak a számítások ezért rosszak a képek arányai.. Erről van szó..
Nem értem mért véded ennyire : DDD

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.05.10. 01:18:05

egy dm6 max tokeletes minden celra ;)

algi 2010.05.10. 01:25:18

Én igazából arra vagyok kíváncsi, hogy mihez viszonyítja a méreteket? Hiszen minden csak poligon. A karakterek magasságához? A gyaloglásuk sebességéhez? Mi számít ábrázolásnak és mi csak szimbolikus? Ha mondjuk egy város vagy egy épület aránytalanul kicsi a karakterhez képest, akkor melyiknek a méretét veszi alapul? (Nem tudom, emlékszünk-e, hogy Dune2-ben egy gyár akkora volt, mint négy tank.) Vagy netán a játékban, a játék sztorija szerint szereplő adatokat hisszük el?

Polgártárs 2010.05.10. 01:31:21

Szerintem sem teljesen korrekt ez az összeállítás. Mondjuk csak a WoW-ról tudok nyilatkozni. Mi is kiváncsiak voltunk, mekkorák lehetnek a kontinensek, és ha jól emlékszem, Eastern Kingdoms hosszát kb. 20 km-re mértük. Az meg kb. 16 mérföldnek felel meg, tehát területét tekinve majd négyszerese lenne, mint az ábrán feltüntetett.

Polgártárs 2010.05.10. 02:04:45

Két játéknak néztem utána, mindkettőnél hibás a citált terület.
*Hosszan: alant, röviden: szar az egész ábra*
A Burnout Paradisenál Paradise City méretére a Burnout Wiki 28 mi^2-et ad meg, ez csípőből a hetede az itt szereplő adatnak. Valószínűleg az történhetett, hogy a készítő összekeverte a terület mérőszámát a bejárható útszakaszok hosszának mérőszámával, ami valóban közel 200 mérföld (egészen pontosan 218).
A WoW-nál Azeroth területét erről a helyről vette: tobolds.blogspot.com/2007/01/how-big-is-azeroth.html
Ezzel mindössze kettő probléma van. Az első az, hogy a blog 80 mi^2-et ad meg a két kontinens együttes területére, tehát nyilvánvaló, hogy az őket körülvevő négyzet területe jóval nagyobb. Ebből az is következik, hogy a négyzet oldala nem gyök 80 mérföld hosszú, hanem több.
A másik probléma, hogy a viszonyítás alapját nem a WoW-ban használatos távolság-mértékegység adja. Hiszen a játék a távolságokat yardban méri, pl. a spellek hatótávolságát. Több tucat addon van, ami ez alapján tud két random pont között mérni a játékban. E helyett, a figura kitalálta, hogy a karakterek olyan sebességgel futnak, mint egy maratoni futó, és ez a logika képezte a távolságmérés alapját. Persze ez utóbbival lehet vitatkozni, mert az azerothi yard nem feltétlenül 91,44 cm hosszú. Hú, de baromira ráérek...

Polgártárs 2010.05.10. 02:10:00

Két játéknak néztem utána, mindkettőnél hibás a citált terület.
*Hosszan: alant, röviden: sz*r az egész ábra*
A Burnout Paradisenál Paradise City méretére a Burnout Wiki 28 mi^2-et ad meg, ez csípőből a hetede az itt szereplő adatnak. Valószínűleg az történhetett, hogy a készítő összekeverte a terület mérőszámát a bejárható útszakaszok hosszának mérőszámával, ami valóban közel 200 mérföld (egészen pontosan 218).
A WoW-nál Azeroth területét erről a helyről vette: tobolds.blogspot.com/2007/01/how-big-is-azeroth.html
Ezzel mindössze kettő probléma van. Az első az, hogy a blog 80 mi^2-et ad meg a két kontinens együttes területére, tehát nyilvánvaló, hogy az őket körülvevő négyzet területe jóval nagyobb. Ebből az is következik, hogy a négyzet oldala nem gyök 80 mérföld hosszú, hanem több.
A másik probléma, hogy a viszonyítás alapját nem a WoW-ban használatos távolság-mértékegység adja. Hiszen a játék a távolságokat yardban méri, pl. a spellek hatótávolságát. Több tucat addon van, ami ez alapján tud két random pont között mérni a játékban. E helyett, a figura kitalálta, hogy a karakterek olyan sebességgel futnak, mint egy maratoni futó, és ez a logika képezte a távolságmérés alapját. Persze ez utóbbival lehet vitatkozni, mert az azerothi yard nem feltétlenül 91,44 cm hosszú. Hú, de baromira ráérek...

foodlfg 2010.05.10. 07:24:53

Az X3 világában nagyon egyedül éreztem magam, de nem játszottam vele sokat, szóval lehet, hogy csak béna vagyok. Ott az lehet, hogy már túl nagy volt.

Egyébként pedig minél nagyobb, annál jobb. :D
Frász kerülget az olyan fos konzolos játékmenettől, amit pl a Resident Evil játékok képviselnek.
Japánoknak lehet, hogy jó, de az már legyen az ő bajuk...

egyfejű 2010.05.10. 07:30:19

@Zoley: Szia Zoley!
A LOTRO világáról itt azért jobb áttekintést kapsz, ezek a most játszható területek:
dynmap.ruslotro.com/#Breeland
Az igazi méretnövekedést (bővülést) itt láthatod:
www.visionsofthering.com/expac_timeline.shtml

kamasuka 2010.05.10. 07:50:29

Baromság amit a Lotrhoz írtak.

Amúgy meg Star Wars Galaxies: 200+ sm2 (plusz az űr)

genghis 2010.05.10. 08:12:23

@níííííííííííííííííícse: a fallout3 terulete kisebb lett mint az elotte keszult oblivione-ezert gondolom felesleges lett volna bevagni ide.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.10. 08:40:32

Egyébként érdekes, hogy 2010-ben a 2004-es területet vesszük alapul pl a Wow-nál amikor már nem csak Outland hanem Northrend is bejárható, és azok is istentelenül nagy helyek.

2010.05.10. 08:56:02

Nono, ha Guild Warsból nem csak Elona-t nézzük, hanem egész Tyriát, akkor az mégiscsak odabasz: files.warriornation.net/GuildWars%20Tyria%20Map.jpg

csati 2010.05.10. 10:05:08

Kár, hogy ilyen pontatlan, mert értdekes lenne egyébként. Mondjuk a méretek számítása szvsz. nem lehet akkora gond: a humanoid karkterek mérete azért nagyjából adott határok között mozog, ahhoz meg lehet viszonyítani. Jó, ez sem olyan egyszerű, de a játékkészítők vagy a mapok tervezői meg tudják csinálni.

Persze mászkálóst űrhajóssal nem érdemes hasonlítgatni, persze mindenki csak viccből írta.

ZsiNor · http://ursius.hu 2010.05.10. 10:23:57

A Fallout 3 nagyszerű gamma, de a méretek annyira azért nem meghatározóak. Falloutban nem rohangálsz őrült módjára. Vagy teleportálsz vagy poroszkálsz. WoWban ha sétálnál, soká tartaná, mire bejárnád Azeroth-ot. Outlands és Northrend azért annyira nem óriási, de tény, hogy drasztikus kiterjedésekkel áldotta meg a játékot.
Az űrlövöldözős játékok bukása a random területek, ahogy többen is írták előttem. Tekinthetjük valódi térképnek azt, ami nálad így jelenik meg, nálam meg úgy? Ez kb a hangya párharca a kenguruval. Ami a hangyának 1km, a kengurunak egy ugrás.
Akkor vegyük elő a Dűnét... Ott olyan drasztikusak a távolságok, h hajlítani kell a teret.
A Mass Effect 2-ben meg ottmaradsz az űrben üzemanyag nélkül, ha hülyeséget csinálsz.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.05.10. 10:45:57

Vajh mekkora lenne a fenti skálán ábrázolva mondjuk az EVE Online, ami 15.000 négyzetfényévnyi területen játszódik? :)

Bagameri_ 2010.05.10. 11:17:23

Azt hiszem az űrszimulátorokat nehéz lesz űberelniük ezeknek a játékoknak! :)

KabalaJeno 2010.05.10. 11:27:50

Jobb lett volna olyan megadás, hogy a játék egyik sarkából a másikba hány perc / óra alatt lehet eljutni a játékban szereplő leggyorsabb eszközzel teleportok nélkül!

egyfejű 2010.05.10. 14:16:56

@kamasuka: Megmondanád melyik részére gondolsz? SZVSZ totál és részleteiben is mindehol kidolgozott területre a LOTRO a legnagyobb. Bár hozzászólásod stílusából azt érzem, életedben nem jártál a gámában.
Amúgy az STO (Star Trek Online) még nem került szóba, ott valóban fényévekben mérhető a terület. :)

moRtiZ 2010.05.10. 14:27:56

Az ürszimulátorokat felesleges idevenni, teljesen más a képzése mint a "földi" játékoknak.

Wow szerintem méretre teljesen jó, hatalmas terület, 1 évig lehet rajta simán barangolni. Nem raktak bele üresjáratokat, mindenhol van valami érdekes, vagy "másmilyen" (ezenkívül a két kieg. is megnyomja a méretet rendesen + nemsokára Cataclysm még további bejárható területet ad). Én szerettem amíg játszottam, mostmár kerülöm erősen, mert számomra drog.

Igazából bármekkora világot szívesen bejárok (az összes játékban kb. az utolsó sarokban is benézek), ha az rendesen fel van töltve tartalommal. Az hogy 2 órát lovagolhatnék egy dög unalmas mezőn, az nem feküdne.

IndaMuncher 2010.05.10. 15:12:30

A FUEL túl nagy és nem lehet túl sok mindent csinálni benne. A hangulata viszont jó.

Nardol 2010.05.10. 15:22:07

Mekkorának kéne lennie?
MMO: Amekkorát újra és újra be tudok járni úgy, hogy minden alkalommal felfedezzek valami újat.
Nem MMO: Viszonyítás kérdése. Pl: űrszimulátornál ugye egyértelmű, többen is felvették már: végtelen.
Autós és hasonlóknál pedig általában a pályák variálásával érik el a nagy térkép látszatát, én pl szívesen játszanék egy olyannal ahol lehet csapatni az autópályán kicsit tovább, mint 30 másodperc. A legtöbb ilyennel szerintem az a probléma, hogy nem az autók végsebességére helyezik a hangsúlyt hanem a gyorsulásra.

MS flight simulator nem jutott senkinek eszébe? Teljes világ térkép? :)

Nardol 2010.05.10. 15:23:08

WTB edit: de eszébe jutott, csak én nem tudok olvasni...

UnA 2010.05.11. 14:31:11

Az eredeti kérdéshez: nekem néha a Pacman is túl nagy...

Is 2010.05.11. 21:16:15

Final Fantasy világok?

Vágási Matyi 2010.05.12. 10:42:57

GTA IV néha nagynak tűnt.
Mekkora egyébként a játéktere?

deflorator 2010.05.16. 20:32:19

A Witcher méretben elmarad talán még az itt szereplő legkisebbtől is, mégis nagyon jó játék. Ebből látszik, hogy a kidolgozottság többet számít mint a méret.

Aszpaszia 2010.05.21. 09:28:59

Úgy látom, a második kép lemaradt:

i.imgur.com/xJU7Q.jpg

Celtic 2012.01.07. 11:25:04

@Fleaflu: Jaja...Az terkep nelkul kinhalal. Terkeppel is :) Lehet, hogy km2 tekinteteben nem olyan nagy, de minthogy negyzetekre van osztva, ki lehet szamolni, hogy mennyire nagy a terkep.
süti beállítások módosítása