HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Nyerj Starcraft II bétakulcsot az IDDQD-n!

2010.05.06. 15:00 Stöki

Másfél hónapja még tülekedés volt a Startcraft II bétatesztjében való részvételért (ugye százdollárokért keltek el bétakulcsok az eBayen), mostanra viszont boldog-boldogtalanhoz hozzávágnak egy bétakódot. Mi is így teszünk, hála az 576 KByte bolthálózatnak, amitől kaptunk 25 kódot (egyébként aki előrendeli a játék alap vagy collector’s edition változatát, eleve kap egy bétakulcsot).

A kódokat ráúszásos alapon adjuk oda, amíg a készlet tart, szóval ha szeretnéd kipróbálni a Starcraft II-t, de még nincs bétakulcsod, írj erre a mailcímre egy levelet, amiben válaszolsz egyetlen kérdésre: Milyen témáról vagy témákról látnál szívesen posztokat az IDDQD-n? Csak konstruktív levelek játszanak, az „a blog így tökéletes, ahogy van” és a „hátezegyfos, adjátok fel” tartalmú üzeneteket nem vesszük figyelembe. A kódokat az első 25 embernek folyamatosan, a.s.a.p. postázzuk.

(UPDATE: Elkeltek a kulcsok, köszi mindenkinek a leveleket. Aki bétakulcs nélkül is elküldené az észrevételeit, természetesen azt is szívesen vesszük.)

36 komment

Címkék: béta nyereményjáték starcraft

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr381978990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moRtiZ 2010.05.06. 15:17:42

Basszameg, ha így jó a blog, és nem akarunk itt másról olvasni, hát mi a bánatért kéne másrol olvasni? :D

Minden itt van amire egy geek vágyhat. ^^

grafikai csaj, Oldschool gaming, geek balfaszságok, és geek hírek (hülyegyerek már megint kést rakott a másik fejébe a CS végén), meg persze a képregények . Ebből kevés van máshol bármi másra vannak már blogok.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.06. 15:57:57

@moRtiZ: Mindig lehet még fejlődni. :)

Egyébként jönnek már levelek, de még vannak kulcsok, hajrá.

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.05.06. 16:07:14

@Stöki: Gondolom miután elég mailt kaptatok utána kapja meg az első 25, vagy nem találtátok elég konstruktívnak a levelemet :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.06. 16:08:05

@teh k0zi: kapod, hamarosan, de nekem még munkaidő van, kis türelmet kérek

BoneSayeR 2010.05.06. 16:25:16

@Stöki: Köszi a kódot, remélem néhány ötletet valóban felhasználtok.:)

smoben 2010.05.06. 16:39:23

le tudnád írni ide nekem melyik címre kell levelet küldenem?

algi 2010.05.06. 16:50:01

@teh k0zi: Vagy te voltál a 26. :)

algi 2010.05.06. 16:50:49

Amúgy fel nem foghatom, hogy most miért fizet valaki sok pénzt egy olyan játékért, amit később megkap kevesebb hibával.

apok 2010.05.06. 17:10:07

Köszönöm szépen a kódot.

BoneSayeR 2010.05.06. 17:30:39

@algi: ha valaki türelmetlen és sok a felesleges pénze...akkor bármi megfelel.

algi 2010.05.06. 17:44:34

@BoneSayeR: Végülis megértem, hogy van egy ilyen divatmánia, csak én már nagyon rászoktam a régi, párezer forintos játékokra.

ForestG 2010.05.06. 18:08:03

Nagyon szépen köszönöm a kulcsot Stöki! :)

Kopáncs 2010.05.06. 18:16:18

Van még kulcs? Most küldtem levelet! :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.06. 18:28:50

Elkeltek a kulcsok, köszi mindenkinek az értékes észrevételeket.

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.05.06. 19:25:11

@Stöki: én is dolgoztam, de gondoltam szülinapomra jó lesz egy béta kulcs :) (megzavart az asap)

Köszi! Ready to roll out!

dandartabornok 2010.05.06. 19:26:31

ha valaki kapott még az nem tudna valamikor feljönni és egy bemelegítést tolni velem?

algi 2010.05.06. 19:48:51

Én szívesen, amikor lesz időm és ha a bétateszt végéig lejön a játék, mert eddig átlag 2%-onként újraautentikáltatja magát.

BoneSayeR 2010.05.06. 19:58:25

@algi: Én meg már vagy egy órája szenvedek a rakat patch miatt.

dandartabornok 2010.05.06. 20:37:48

@BoneSayeR: a patchek tényleg felk**nak

Alikam 2010.05.06. 20:49:49

Soha nem értettem ezt a Starcraft mániát. Szerintem az emberek már csak bebeszélik maguknak, hogy ez egy jó játék. Nem is hype ez, hanem inkább valami placebo hatás.

Szerintem egyszerűen szerencséje volt a Blizzardnak, hogy ipeg ezt a játékot kapták fel. Sokan mondják, hogy jól kiegyensúlyozott, de hát valljuk be őszintén, tucatszámra jönnek ki az ilyen RTS-ek mindegyikkel meg lehetne azt csinálni, amit a starcraft-al.

Ehh, bolond világ.

Alikam 2010.05.06. 20:52:04

Miért nincs c&c mánia? Vagy Warhammer 40000? Esetleg supreme commander? ezek mind mind jó RTS-ek.

Miért starcraft????

Nem fér a fejembe.

Talán mert a Blizzardnak volt esze, és saját zsebből elkezdett ilyen tornákat rendezni? Nah ez lehetséges.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.06. 20:55:02

@Alikam: Ez van, Lenke néni, és még a cukor ára is emelkedik.

Alikam 2010.05.06. 20:56:41

@Stöki: Értem én, hogy ez van, csak az okát próbálom megfejteni, de én azt hiszem, a Blizzard a háttérben kőkeményen nyomta akár WCG-én is a Starcraftot...

Nem akarok flémelni, csak a kulcsról eszembe jutott, meg nekem is ajánlgattak:)

Alikam 2010.05.06. 20:57:43

Szerintem ez még egy érdekes cikk is lehetne, hogy miképpen kerül ki egy játék WCG-re...

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.05.06. 21:05:58

@Alikam: én is inkább a c&c vonalat szerettem, de mégis SC-t volt a legjobb tolni hálózatban. Mindenkihez két kattintásra felment, régi gépeken is elfutott, és pár perc alatt le lehetett zavarni egy partit. Emellett élvezetes játék volt, és az a mai napig :)

algi 2010.05.07. 01:19:36

A CnC valahogy nekem sose tetszett. Túl realisztikusnak nézett ki a Dune 2-höz képest. FPS-ben is azért nem bírtam az ilyen Rainbow 6, meg Counter-Strike-okat, mert túl realisztikusnak néztek ki. Ha leülök játszani, akkor nem a valóságos mai katonaságban akarom érezni magamat, hanem űrtengerészeket akarok irányítani alienek, meg ufólények ellen. Különben még így végezzük:

www.youtube.com/watch?v=A5tRNs2X5Q4

terran 2010.05.07. 02:57:00

@Alikam:

A többivel nem lehet ezt megcsinálni, hidd el.
Valószínűleg a szerencse hozta ezt így össze, de az sc1 egy szinte tökéletes kompetitív játék.
A játék magja annyira el van találva, hogy tökéletes, tény, hogy vannak használhatatlan egységek, de azok nem is igen hiányoznak a játékból. A játékban elég kevés a "hard counter", ez jót tesz a sokszínűségnek stb.
Ha játszottál SC1-et valamennyire versenyszinten, akkor a többi multis RTSben érezni fogod, hogy mi "nem jó".
A legtöbbel az a baj, hogy az innovatívnak szánt feature-ök elvesznek a játék precizitásából.
Pl. A legtöbb RTS squados rendszert használ manapság, vagyis hogy nem katonánként, hanem egységbe szerveződve irányítod a hadseregedet, így sokkal pontatlanabbul zajlik minden.
Vagy beletesznek szerencsén múló featüröket, pl. Company of Heroes-ban nagyon is sok múlik a szerencsén, hogy a találatok hogy jönnek be.

Én úgy látom, hogy az SC modelljétől való eltérés nagyjából bármilyen irányban általáben lerontja a játék sokszínűségét. SC-ben három irányba folyik a játék: rush (általánosítva hadseregre gyúrás), tech (fejlődés), erőforrások szerzése. A játék elején általában 1 dologra van kihegyezve a megnyitásod.
A fejlesztők elég sok mindennel kísérleteztek eddig is, pl. területfoglalással jön a nyersanyag, ez leszűkíti a játékot a rush vagy tech vonalra. (Dawn of War 1, Zed).
Akkor vannak olyan játékok, ahol a techelés túl erős, a későbbi egységek ellen az alap unitoknak nulla esélye van. Ez elviszi a tech irányába a játékmenetet, és nagyon egysíkú lesz minden (C&C tank spam).
Általában minden új core feature csak ront a helyzeten, ha a kompetitív, tournament scene-t nézzük.

Nem mondom, hogy nem lehet élvezni a többi RTS játékot (én pl nagyon szerettem a Red Alert 3-at is), de ha egy CounterStrike 1.6-oz hasonlóan kiforrott versenyszerű RTS-t akarsz, akkor csak a Starcrafttal tudsz játszani, esetleg War3-mal (de az SC-hez képest az is nagyon egysíkú, pl. sok matchupban csak 1-2 használható nyitás van.

algi 2010.05.07. 03:32:04

@terran: Hogy érted, hogy az osztag alapú irányítás pontatlanabb? Éppen emiatt klikkelőverseny az SC, hogy egyenként kell kijelölni az egységeket. (Jó, vannak groupok, de ha osztagok lennének, akkor azokból lehetne groupot csinálni.)

Amúgy neked mi a véleményed arról, amit én csak Karinthy-effektusnak nevezek? (Nála volt, hogy Phileas Fogg úgy döntött, hogy egyszerűbb megkerülni a Fekete-tengert, mint átvergődni Budapesten.) Nyilván mindent alaposan méreteztek, nagyon jól tudták, hogy a híd az pontosan 1,9 dragoon szélességű, vagyis csak libasorban férnek el egymás mögött, és ha valamelyik utóléri netán az előtte lévőt, akkor elkezdi megkerülni az egész térképet.

Miért ilyen baromságokon múlik, hogy ki a jobb stratéga? Ez mikromenedzsment, ami engem nem érdekel. Azt akarom, hogy egy hadtestet átparancsolni a folyó túloldalára max. 3 kattintás legyen, különben nem éri meg ilyen hadmozdulatokat alkalmazni, mert stratégiai területekről vesz el kattintásokat, és inkább küldöm az egységeimet a síkság felől - miközben az egységek képességeit tekintve ugyanúgy képesek lennének a hídon átkelni.

Egyszóval miért nem lehet kényelmessé tenni a hadvezérek életét?

terran 2010.05.07. 04:22:26

@algi:
Szeretném előre leírni, hogy én csak MULTIPLAYER szempontból írom a kommentet.

Osztag alapú irányításról:
számomra leginkább zavaró Dawn of War multi meccsekben volt, tűzpárbaj, az osztagom széléről a sérült emberek tuti meghaltak, mert sehogyan se lehetett elhúzni őket a tűz elől. Nem lehetett átküldeni őket az osztag másik szélére, vagy ha az osztagot elindítottad a fedezékbe, hogy az a pár ember túlélje, akkor senki se tudott rendesen tüzelni stb. Míg osztag nélkül simán megteheted, hogy sérülteket hátrahúzod, míg a többiek optimális formációban tüzelneík tovább, esetleg blokkolják az ellenséget, hogy ne érjék el a sérültjeidet, míg azok menekülnek stb.

Karinthy-effektus:
hát az tényleg elég szar dolog, de 97 körül amikor megírták az SC enginet az útvonal keresés még nem volt túl fejlett. Én előző félévben programoztam útvonal keresést az egyetemen és nem triviális a téma. Szerintem az akkor megjelent játékoknál egyiknek sem volt sokkal jobb útkeresése ennél.
Eléggé kell figyelni, hogy szépen vonuljanak a katonáid. SC2-ben nem jön elő ez a probléma többé.

"Miért ilyen baromságokon múlik, hogy ki a jobb stratéga?"
Őőő, ez a kérdés helytelen. Esetleg azt tudod kérdezni, hogy miért múlik ilyeneken, hogy ki nyer? Most gondolom, mindenféle mikromenedzsmentre értetted ezt, és nem csak a Karinthy-effektusra.
Azért, mert RTS, valós idejű. Ha az időtényezőt ki akarod venni belőle, játsszál körökre osztottat, akkor nem számít, hogy milyen gyorsan tudsz reagálni. De igazából te is írod, hogy "más területről vesz el kattintást", szóval érted, hogy időmenedzsmentről van szó.

Igazából RTS fórumokon itt szokott 2 táborra szakadni a vita, vannak akik az egyszerűsítés mellett vannak, és vannak akik meg nem szeretnék, hogy minden teljesen automatizált legyen (precizitás miatt + ne a játék játssza magát helyetted).

Az első tábort általában azzal szokták leszerelni, hogy ha túlegyszerűsíted az irányítást, akkor kiesik a "skill" és az időtényező, ennyi erővel körökre osztott is lehetne a cucc. Kevésbé lehet pontosan megmondani a katonáidnak, hogy mit is csináljanak. Még azt is szokták írni, hogy az olyan játékok, ahol csak a stratégiai how-know számít (vagyis nincsen benne ügyességi rész egyáltalán), ott kevés variáció van, és mivel csak "ismerni" kell de kivitelezni nem kell tudni a stratégiát ezért gyorsan kialakul az optimális stratégia mindenre --> unalom.

A második tábort meg azzal szokták cukkolni, hogy kevés automatizációt akarnak, akkor miért nem játszanak Dune 2-vel ahol nem lehetett csak egy egységet kijelölni egyszerre, nem volt attack move (szóval "szembejövő ellenséget megtámadni" parancs), egyszerre csak 1 egységet lehetett sorban gyártani az épületekben stb.

Szerintem be lehet látni, hogy a második tábor elleni ellenérv elég bugyuta.
Természetesen az automatizáció nem rossz dolog, amíg a teljesen redundáns és repetitív dolgokat kiváltja.
De semmi olyan mikromenedzsmentet nem kéne automatizálni, ami döntéshozatallal jár (így fonódik össze a stratégia+az ügyességi rész).
SC2 elég ügyesen megoldotta ezt, gyakorlatilag az összes repetitív feladatot automatizálta, pl. nem kell egyesével küldeni az ásványra a dolgozót, stb. Karinthy-effektus egyáltalán nem jön elő többé, sőt sokak szerint így a közelharcos egységeket túl könnyű irányítani (pl. SC2-ben a zerglingekkel túl könnyű bekeríteni az ellenfelet).

A lényeg, szerintem:
ha az egyszerűsítésekkel/automatizálásokkal olyan pontra jut a játék, hogy alig kell csinálni kell valamit, az szar és unalmas.
Ha nem lenne ügyességi rész a játékokban, az is unalmas volna. Ld. pl ha CounterStrikeben csak a csapatstratégia lenne, vagyis minden célzás tökéletesen történne, akkor nem különböztetné meg szinte semmi a sok különböző klánt, és nem lenne mélysége a játéknak.

moRtiZ 2010.05.07. 08:19:26

Köszi a kulcsot \o/

algi 2010.05.07. 11:20:07

@terran: Kösz, most már jobban értem.

Amúgy kipróbáltam az SC2-t a beginneren belül is a practice fokozaton 1v1 felállásban. (Vicces úgy mérkőzni, hogy azt se tudom, milyen egységek vannak és melyiknek mi az erőssége.) A meccset sajnos az antivirus program felugró ablaka döntötte el, ami után annyit töltött a gép, hogy el is szállt a meccs. Épp akkor, amikor kipróbáltam volna a lépegetőmeg a bogarakon.

Amúgy a karakterem: "algi.algi", a usernevem meg "algi@algi.hu", ha valakinek kedve szottyan, de szigorúan csak n00bokkal állok le verekedni. :)

veston 2010.05.07. 13:46:56

Én is játszok a betaval, bár nem olyan hosszú ideje, egyelőre nem olyan rossz, de szerintem a c&c4 multija sokkal pörgősebb, változatosabb.

terran 2010.05.07. 13:49:54

@veston:

milyen ligában játszol?

Purple! 2010.05.08. 08:46:27

GL HF minden béta crushernek :) akinek van kedve addoljon: purple.nfteam

veston 2010.05.08. 09:58:52

@terran: a nubkék ligában:D (copper)
süti beállítások módosítása