Ma kazuárnapot tartunk, vagyis a casual game-ek, alkalmi játékok háza tájáról jönnek hírek (ma valahogy ilyenből volt sok).
Kezdjük azzal, hogy tízéves a Bejeweled, a „hármat egy sorba” típusú logikai játékok legismertebb képviselője. A PopCap Gamesről ritkán hallani a mainstream játékhírek között, pedig szimpatikus cég: az elsők között ismerték fel, hogy az emberek nemcsak negyvendolláros, egészestés játékokkal akarnak játszani, hanem tízdolláros, akár öt percre is elővehető kis marhaságokkal is (legutóbbi nagy dobásuk a Plants vs. Zombies volt). A PopCap több marhajó kazuárjátékot kiadott a keze alól, de a Bejeweled (leánykori nevén: Diamond Mine) lett a leghíresebb és legsikeresebb ilyen-olyan mutációi révén (most éppen Facebookon arat nagyon): a fizetős verziókból összesen ötvenmillió példányban kelt el. A cég tízhónapos ünnepségsorozattal örül a szülinapnak, versenyek is lesznek itt.
A kazuárjáték-gyártók idén is összegyűlnek San Franciscóban, vagyis megint lesz Flash Gaming Summit. A hagyományosan a Game Developers Conference előestéjén (ezúttal március 8.) tartott rendezvényt most már önálló expónak is tekinthetjük, ahol természetesen megválasztják a tavalyi év legjobb flashjátékait. A tavalyi győzteseket lásd itt.
Van egy brit felmérésünk is mára, ami szerint 2009-ben Európa tehetősebb országaiban súlyos százmilliókat költöttek kazuárjátékokra. Egész pontosan a briteknél 280 millió fontot, a franciáknál és a németeknél pedig 220 millió, illetve 440 millió fontnak megfelelő eurót. A felmérés úgy becsli, hogy 13,3 millió brit játékos gyűlik a játékportálokon, de csak 2,4 millió fizet is játékért – átlagosan évi 117 fontot. A mobiljátékokat külön kezeli a felmérés, erre 170 misit költöttek a britek tavaly. Kíváncsi vagyok, hogyan alakulnának a számok itthon – például tegye fel a kezét a kommentekben az, aki valaha fizetett már flashjátékért.
Utolsó kommentek