Megint a Montreal International Game Summit játékfejlesztői konferencia programjából fogtunk ki egy érdekeset. Jason Holtman, aki a Steam digitális disztribúciós rendszer vezetője (vicces lehet a névjegykártyáján a Head of Steam felirat a Valve cégnév mellett) tartott előadást arról, mogy hogyan lehet trükközni az árakkal az online boltban. (Oké, tudjuk, hogy jóval több mint online bolt, de most ez az aspektusa lesz az érdekes.)
A kísérleteik legfőbb tanulsága, hogy elképesztő eredményeket lehet elérni egy rövid ideig tartó, drasztikus árcsökkentéssel. Ez a módszer a hagyományos kereskedelmi modellben egyszerűen nem működik: ha a nép valamit egyszer meglát a boltban leértékelt cuccok között, annak reszeltek, soha többé nem lehet teljes áron eladni.
Meglepő módon ugyanez digitális terjesztésnél egész másképp megy: Halloween hétvégéjén a Valve lezúzta a Team Fortress2 árát a standard 19,99 dodóról 2,50-re, ami mondjuk még akkor is röhejesen olcsó lenne, ha a TF2 nem lenne olyan jó, amilyen. Szóval lazán levettek az árból majdnem 90 százalékot hat óra erejéig, amit nem hirdettek meg sehol, csak hagyták hogy valaki észrevegye, és terjedjen a hír magától. Nyilván terjedt is, ezért van az internet. A hat óra alatt nyilván brutális mennyiséget adtak el, de - most jön az érdekes rész - a roham nem maradt abba az árengedmény lezárásakor, a nép csak jött és vette újra teljes áron is a játékot.
Hasonló trükköt játszottak el a Left 4 Deaddel is, amit egy hétvége erejéig féláron adtak a Steamen. Azon a hétvégén többet adtak el belőle, mint a megjelenés óriási reklámkampánnyal megtámogatott hétvégéjén, ráadásul az adatok azt mutatták, hogy az akciónak semmi hatása nem volt ugyanannak a hétvégének a hagyományos boltokban mért L4D-eladásaira.
Ha ebből levonjuk a kötelező cinizmus diktálta "naná hogy fényezik a saját rendszerüket" effekt hatását, még mindig nagyon érdekes a jelenség. Ti hogy álltok a digitális terjesztéssel: doboz nélkül nem az igazi, vagy a kényelem mindenért kárpótol?
Utolsó kommentek