HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Új Dizzy-játék jelent meg 22 év után az eredeti alkotóktól

2015.10.27. 09:08 Stöki

Nem tudom, mennyi Dizzy-rajongó él itthon, de jó évük van. Mint nyáron megírtuk, idén az összes Dizzy-kaland játszhatóvá vált böngészőben, most pedig érkezett egy teljesen új, ráadásul az Oliver-ikrektől, akik az eredeti Dizzy-játékokat készítették. Azok kedvéért, akik nem tudják, mi a rák Dizzy: nem rák, hanem egy mászkáló tojás, aki a róla elnevezett nagy sikerű sorozat főhőse volt a nyolcvanas-kilencvenes években. Ugrálós-mászkálós-tárgyhasználós cucc, minimális dialógusokkal és cuki grafikával.

dizzy.jpg

Az új játék neve Wonderland Dizzy, és a fejlesztőpáros, Andrew és Philip Oliver a lenti videóban magyarázzák el, hogyan jelenhetett meg most a játék. A lényeg az, hogy 22 éve már szinte teljesen kész volt, de a Codemasters végül nem adta ki. Aztán elfeledkeztek róla, majd öt hónapja megtalálták a padláson, és kipofozták, illetve ingyenes, böngészőben játszható játékká portolták (már amennyiben portolásnak lehet nevezni egy NES-emulátorban futtatott játékot). Kicsit azért sántít ez a tündérmese, mert hogy, hogy nem, a játék éppen az Oliver-ikrekről szóló könyv Kickstarter-kampányával együtt jelent meg - de akárhogy is, mégiscsak egy új, ingyenes Dizzy-kalandot kaptak a játékosok.

Kipróbáltam a játékot, teljesen visszajött a Dizzy-hangulat: szerethető retrografika, agyalás, hogy melyik tárgyat hol kell használni, és persze idegesítő, pixelre pontos ugrások. Annyi különlegessége van a játéknak, hogy ez az első Dizzy, amiben nem csak a főhőst irányíthatjuk (hanem Daisy nevű barátnőjét is), illetve belekerült egy örökéletes mód azok kedvéért, akik esetleg végig is akarják játszani.

14 komment

Címkék: retro dizzy böngészőben

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr138025422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

__tom_ 2015.10.27. 09:35:11

Átok a Cov-ra, hogy anno nem írták le, hol van az utolsó coin a dizzy 2-ben :) Hányszor végigkattingattam az összes sprite-ot, hogy ott van-e mögötte...

jtrencsenyi 2015.10.27. 10:28:39

"illetve ingyenes, böngészőben játszható játékká portolták"
Nem portolta az égvilágon semmit. Ez a NES verzió egy olnine emulatorban futtatva.

Diopapa_sok 2015.10.27. 20:50:04

Hát izé... Én ezzel játszottam már millió évvel ezelőtt, csak Daisy nélkül, szóval tuti nem teljesen új meg már megjelent, de nem tudom már milyen néven...

Savior 2015.10.28. 23:06:42

Yeah, új Dizzy! Feltétlenül ki kell próbálnom, bár jobban örülnék egy natív 64-es verziónak. Azért nem olyan nehezek ezek, nem kell kelteni a hangulatot. :) Igazából sokat én csak a Dizzy III-ban szívtam az orrszarvúval (?) és a krokodillal.

Serathis 2015.10.29. 21:47:35

Retro evunk van. Nem panaszkodom.

Savior 2015.11.03. 10:59:43

@__tom_: Nem csak ezért átok rájuk, hanem azért is, mert a Kazettaküldő Szolgálattól csak az IKARI vagy TSR vagy milyen törést lehetett megrendelni, ami kifagyott a tengerben. :( Mondjuk emulátoron később eljutottam a végéig, de már nem emlékszem, megtaláltam-e a hiányzó pénzérmét. Te emlékszel, hol van?

__tom_ 2015.11.03. 11:01:42

Gondoltam rá, hogy most rákeresek, de mivel így bő 20 év után a többi 29-re sem emlékszem, ezért inkább hagytam veszni... :)

Savior 2015.11.03. 19:03:04

@__tom_: Megtaláltam, de elég szemét helyen volt... ugyanabban a fában (A BIT OF TREE TRUNK mögött) van, mint a másik érme, csak kicsit lejjebb. Ami nehézzé teszi, hogy Dizzy a fa elől nem éri el, hanem a mellette lévő lépcsőfok szélére kell állni, és onnan már sikerül. Grrr...

Savior 2015.11.03. 19:04:58

Amúgy csak egy kicsivel volt nehezebb megtalálni, mint olyan törést szerezni, ami nem fagy ki a tengerben... úgy látszik, a C64 játékoldalak nem igazán néznek bele a játékokba. Akit érdekel: én itt találtam egy kazettás verziót, ami végigjátszható: nitroroms.com/search/All/treasure%20island%20dizzy/page-1.

__tom_ 2015.11.03. 19:55:15

@Savior: baráti :) igazából azt nem tudom, hogy hogyan boldogultunk ezekkel a játékokkal walkthrough nélkül az offline világban, pláne tizenévesen, érdemi angol tudás nélkül. Mármint a saját példámból tudom: sehogy :)

Savior 2015.11.03. 21:27:33

@__tom_: Hát: CoV. :D Igazából a többi Dizzyvel nem volt sok problémám; bár az is igaz, hogy már csak felnőttként, emulátoron jutottam hozzájuk. Szerintem a kaland része ennek sem nehéz (sőt, kevesebb rejtvény van benne, mint pl. az eredetiben), csak az érmevadászatot élvezeti értékét nézték kicsit be a készítők...

nál 2015.11.05. 12:10:54

Már el is felejtettem, milyen kegyetlenül fostalicska irányítása volt ezeknek.
süti beállítások módosítása