A Fighting Fantasy igen népszerű könyvsorozat volt a nyolcvanas-kilencvenes években. Itthon Kaland, Játék, Kockázat (KJK) néven futott, és szinte minden tizenéves fiú ezeket lapozgatta akkoriban. Akinek esetleg kimaradt: pici szövegmodulokra tagolt, interaktív kalandregényeket tessék elképzelni, amik mindenféle statisztikák és kockadobások révén az asztali szerepjátékok felé is erősen kacsintgattak. Szép emléket állít nekik ez az oldal, ahol sokat végig is lehet játszani böngészőben. De engem mindig is zavart, hogy bár a felület itt nem rossz, a játékosnak magának kell vezetnie a statisztikákat, és persze így bőven lehet csalni. Mennyivel királyabb lenne, ha a program rendesen számon tartaná a harci értékeket, kíméletlenül levonna minden levágott életerőpontot, elvesztett tárgyat, és így tovább.
Hasonlóra gondolhatott LokkoLori kolléga, a hétvégi PixelCon főszervezője, aki a hepajra időzítve elkészítette az egyik KJK-könyvet rendesen, böngészős játék formájában. Ráadásul pont egykori kedvencemet, Az országút harcosát. Tessék, itt kipróbálható. Dodge Interceptor! San Angló-i út! Autós csata!
A felület jóval puritánabb, mint a KJK-oldalon levő verzió, de a játék motorja elég pöpec, minden statisztikát vezet, kockákat dob, és a játékos csak a történéseknek megfelelően kizöldülő linkekre kattinthat, vagyis nem tud csalni. Illetve egyetlen csalás megmaradt, a pánikszerű visszalapozás, de ez egyáltalán nem garantálja, hogy végig tudod játszani a sztorit. Mert ha például a benzined elfogy, akkor bizony kalandod itt véget ért. Azért nem lehetetlen a dolog, nekem második nekifutásra sikerült (úgy, hogy csirke voltam, és kétszer igénybevettem a visszalapozást).
A program szkriptje egyébként két hétig készült, LokkoLori meló mellett hajnalokba nyúlóan kódolt. Nagy köszönet neki. És kisebb köszönet a blog olvasóinak, ugyanis, mint a játék oldalán olvasható, az előkészületekben az IDDDQD közössége is segített.
Utolsó kommentek