Csodás projekttel dobta fel a németországi Hildesheim két egyetemistája a város egyik közlekedési lámpáját. Holger Michel és Sandro Engel, a helyi Alkalmazott Tudományok és Művészetek Egyeteme (HAWK) két hallgatója az idén negyvenéves Pong egy érintőkijelzős változatát készítette el, amellyel ketten játszhatnak egymás ellen az utca két oldalán. Videó is van erről:
Mint látható, amint a lámpa pirosra vált, kezdődik a játék, ami a zöld jelzésig tart – aztán a zebrán a két játékos gratulálhat egymásnak, majd mehet tovább. A Streetpong nevű fejlesztés csak kísérleti darab, nem végleges installáció, de állítólag a városban már mindenki erről beszél.
Pedig valójában az egész átverés, legalábbis technikai értelemben: a játék hardveresen nincs összehangolva a lámpával, természetesen az alkotók soha nem kaptak volna engedélyt arra, hogy megbuherálják a lámpa elektronikáját, és emiatt egy időre kiiktassák a lámpát. A hallgatók csak ráerősítették a két érintőkijelzőt az oszlopra, és a szoftverben megadták, hogy a program meddig várjon egy új játékkal – éppen addig, ameddig a lámpa zöld, gondolom, ezt a fejlesztők stopperral megmérték. Michel szerint ezzel a szimulációval azt akarták megmutatni, milyen utcai hekkelésekkel lehetne szórakozást vinni a mindennapokba, és viccesnek tartja, hogy a videó kommentjei alapján sokan igazi, önkormányzatilag bevezetett mókának gondolják a Streetpongot.
Az ötlet mindenesetre zseniális, bár a Frogger találóbb játék lenne egy úttest mellé.
Utolsó kommentek