A CryEngine 3-ból esett be egy fizikai szimulációt bemutató videó, a Rig of Rods című indie-freeware autós játék fejlesztőitől, szóval hipszterek is nyugodt szívvel bevallhatják hogy tetszik nekik. A játékfejlesztés egyik nagy kihívása már jó ideje, hogy a technológia, a hardver fejlődését mennyire tudják a játékélmény fokozásába átfordítani. Ti egy ilyen fizikai modellezést milyen játékban tudnátok úgy elképzelni, hogy az valóban jobb, és ne csak látványosabb legyen tőle?
Fizikaóra, sokadik osztály
2012.05.30. 10:35 hancu
67 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr14554532
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
moli 2012.05.30. 10:42:52
"""Ti egy ilyen fizikai modellezést milyen játékban tudnátok úgy elképzelni, hogy az valóban jobb, és ne csak látványosabb legyen tőle?"""
csöcsök?
;)
csöcsök?
;)
thinkEdem 2012.05.30. 10:43:26
"The most realistic damage model ever" - de 0:33-nál azért csak becsúszik némi z-buffer hiba... :D
thinkEdem 2012.05.30. 10:44:13
@moli: A Dead or Alive sorozatra célzol, ahol külön marketing point a mellek mozgatásáért felelős algoritmus egyre fejlettebb változata?
moli 2012.05.30. 10:53:38
@thinkEdem: van mar annal jobb, ahol 3d-kijelzon lathatod a mozgast www.youtube.com/watch?v=JjDkzzUUaGo
Tilikov (törölt) 2012.05.30. 10:55:30
A fizikai szimulációt meg kéne tartani belőle, a grafikát pedig downgrade-elni a Terep túlszárnyalhatatlan szintjére, és akkor egész jó kis gém lenne belőle.
Wild Colonial Boy 2012.05.30. 11:17:33
Nekem valahogy nem jönnek be a túl realisztikus autóversenyek, egy autó úgy menjen ahogy azt én szeretném, ne mindenféle fizikai törvények szerint :)
thinkEdem 2012.05.30. 12:33:44
@moli: Amíg nem kézzelfogható, addig én a 2D-t is pont ugyanúgy látom, mint a 3D kijelzőket. :)
Dudi 2012.05.30. 12:35:06
@Tilikov: Bizony, bizony, nekem is a terep2.exe jutott eszembe (legalább is hozzám így került már). Mindenféle hardveres grafikai és fizikai gyorsítást mellőzve királyul adta vissza a törés és repülés adta érzetet. Persze a valós fizikától messze volt, de akkor is korrekt lett :)
nemecsek ernő áruló 2012.05.30. 13:26:37
@thinkEdem: 0:52 don't mind the shading and collision issues - we're working on it
Azért egy erős work in progress demonak impresszív.
Azért egy erős work in progress demonak impresszív.
thinkEdem 2012.05.30. 13:34:03
@nemecsek ernő áruló: Igen, de 0:33-nál még az van a képen, hogy ez a legjobb. ;)
És igen, láthatóan sokat tud a motor. Biztos sokan lesznek, akik már nyalogatják a szájukat. Speciel nálam egy játékban nem a realizmus a fő szempont, hanem a szórakozás. :) Meg hogy ne kelljen egy hatmilliós erőművet alárakni csak azért, mert a jobb hátulról előző autó tükrében jól kell megjelennie a fűszálaknak.
De mondjuk tök jó lesz ez arra, hogy új járművek, gépek töréstesztjét modellezzék.
Oh wait.
És igen, láthatóan sokat tud a motor. Biztos sokan lesznek, akik már nyalogatják a szájukat. Speciel nálam egy játékban nem a realizmus a fő szempont, hanem a szórakozás. :) Meg hogy ne kelljen egy hatmilliós erőművet alárakni csak azért, mert a jobb hátulról előző autó tükrében jól kell megjelennie a fűszálaknak.
De mondjuk tök jó lesz ez arra, hogy új járművek, gépek töréstesztjét modellezzék.
Oh wait.
trixilw 2012.05.30. 13:42:42
Emlékszem még a Grand Prix Legendsre ami azért sem lett nagy siker, mert túlságosan realisztikus vezetési élményt nyújtott. Pedig látszott rajta, hogy rendesen dolgoztak a játékon.
Egyértelműen GTA-be tudnék egy ilyet elképzelni, lehetne is a neve über-hard-szemétparaszt fokozat
Egyértelműen GTA-be tudnék egy ilyet elképzelni, lehetne is a neve über-hard-szemétparaszt fokozat
algi 2012.05.30. 14:07:44
Nem igazán értem a kérdést. A GTA nem lett jobb játék attól, hogy a kocsi kereke felugrat a járdaszegélyen? Mert nekem pl. a Colonial Marines első demójában épp az nem tetszett, hogy a szereplő ugyanolyan simán csúszott a földön, mint a Quake-ben. Ez "csak" látvány volna? (És akkor most azt elfelejtem egy pillanatra, hogy a játékélménybe a látvány is beletartozik.)
bioLarzen 2012.05.30. 14:17:58
@thinkEdem: Valóban - bár tényleg nagyon ott van ez a demo, nem kevés helyen még mindig határoizottan nem élethű.
De legalább van még hvá fejlődni :)
bio
De legalább van még hvá fejlődni :)
bio
bioLarzen 2012.05.30. 14:19:34
Amúgy, a kérdésre válaszolva: szerintem nem kevés sportjátéknak is jót tenne kicsit élethűbb és valósabb fizika, és most nem is csak a járműves sportokra gondolok, de pölö a síszimulátoroknál, labdajátékoknál is.
bio
bio
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.05.30. 14:22:20
"Ti egy ilyen fizikai modellezést milyen játékban tudnátok úgy elképzelni, hogy az valóban jobb, és ne csak látványosabb legyen tőle?"
1nsane II.
1nsane II.
moli 2012.05.30. 14:36:58
@bioLarzen: ja, a fifa12-nek is milyen jot tett az uj fizikai engine
www.youtube.com/watch?v=YAR6I_T-uVc
www.youtube.com/watch?v=WT-pNYPYE4g
www.youtube.com/watch?v=vJvEgNeU4kQ
www.youtube.com/watch?v=YAR6I_T-uVc
www.youtube.com/watch?v=WT-pNYPYE4g
www.youtube.com/watch?v=vJvEgNeU4kQ
(त्वष्टृ) (törölt) 2012.05.30. 14:37:36
Szerintem minél valósághűbb egy játék grafikája paradox módon annál hiteltelenebbé és valószerűtlenebbé teszi a világot, amiben játszunk.
Mert ilyen fentebb látható törések során a játékos karaktere lebénulna/belehalna/összenyomódna egy ütközés során. Ki ülne be szívesen egy ilyen fizikai megvalósítású GTA játékba? Az első kátyúnál ki kellene törnie a kocsi tengelyének. Gyönyörű fizika és grafika? Csak kiemeli, hogy mennyire művi a világ, és mennyire korlátozott a karakter mozgatása.
Mert ilyen fentebb látható törések során a játékos karaktere lebénulna/belehalna/összenyomódna egy ütközés során. Ki ülne be szívesen egy ilyen fizikai megvalósítású GTA játékba? Az első kátyúnál ki kellene törnie a kocsi tengelyének. Gyönyörű fizika és grafika? Csak kiemeli, hogy mennyire művi a világ, és mennyire korlátozott a karakter mozgatása.
bagoj ur 2012.05.30. 14:49:23
CARMAGEDDON!!!4444 :-D
Ott nem lenne gond a törés, csak gyógyuljanak is az autók, mint Christine. :)
Ott nem lenne gond a törés, csak gyógyuljanak is az autók, mint Christine. :)
zyrobs 2012.05.30. 16:04:09
Egyértelműen Carmageddon.
Meg terep2.
Meg terep2.
Csacsis 2012.05.30. 16:10:42
Microsoft Flight Simulator? :Đ
bahahaha 2012.05.30. 16:54:52
@trixilw: A GPL a maga módján nagyon sikeres lett, lelkes rajongókkal. Persze, nem mindenkinek való egy ultrarealisztikus szimulátor, főleg, ha a szimulált autókat amúgy is nehéz vezetni - de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne létjogosultsága az ilyen játékoknak vagy hogy ezek ne lennének jobbak attól, ha meg realisztikusabbá válnak.
@(त्वष्टृ): Ez igazából tervezői kérdés. A CoD-féle agyonscriptelt shooterekbe tényleg nagyon csúnyán kijön ez a kettősség, azokhoz tulajdonképpen jobban illene a Commandó felülnézete, de megint csak az van, hogy rendes szimulációban (pl. az ArmA-féle irány) meg szükség van rá.
@(त्वष्टृ): Ez igazából tervezői kérdés. A CoD-féle agyonscriptelt shooterekbe tényleg nagyon csúnyán kijön ez a kettősség, azokhoz tulajdonképpen jobban illene a Commandó felülnézete, de megint csak az van, hogy rendes szimulációban (pl. az ArmA-féle irány) meg szükség van rá.
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.05.30. 16:55:03
Határozottan nem szeretem a túl élethű játékokat, autóversenyben meg kifejezetten utálom. Az első kanyaron sem jutok túl velük. :)
algi 2012.05.30. 21:11:06
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Az, hogy realisztikusan néz ki, nem jelenti azt, hogy realisztikusan is működik. Ott van pl. a GRID, ami szerintem baromi realisztikusan néz ki, realisztikusan törnek, dőlnek stb. az autók, de működésre kb. arcade jellegű.
xmr 2012.05.30. 21:39:01
Adná az isten, hogy végre ilyen realizmus legyen pl. a következő GTA-ban. A Destruction Derby óta várunk rá, hogy az autóversenyeknél a kocsik rendesen törjenek, mint ahogy én a Red Factionnél is elképedtem, hogy VÉGRE, a gránátvető lyukat váj a falba, de azóta is semmi...
VT 135 2012.05.30. 22:47:20
Igazából továbbra is ott tartunk, hogy egy játékot nem a látvány tesz igazán kiemelkedővé, hanem a játékdizájn. Illetve nem árt, ha a MI nem egy pohár tej szintjén vergődik... :)
Ehhez képest a játékok többségénél - tisztelet a kivételnek a MI továbbra is buta, mint a tök. A másik probléma, hogy sok esetben a kreativitást kikapcsolja az iparszerű működés (lásd részvényesek osztaléka, stb.).
Mindenesetre azért figyelemreméltól, hogy sok évvel a megjelenése után a Half-Life 2 még mindig népszerű - vajon miért...?
(Szerintem, mert nem csak lőni kell, hanem rengeteget gondolkozni is.)
Ehhez képest a játékok többségénél - tisztelet a kivételnek a MI továbbra is buta, mint a tök. A másik probléma, hogy sok esetben a kreativitást kikapcsolja az iparszerű működés (lásd részvényesek osztaléka, stb.).
Mindenesetre azért figyelemreméltól, hogy sok évvel a megjelenése után a Half-Life 2 még mindig népszerű - vajon miért...?
(Szerintem, mert nem csak lőni kell, hanem rengeteget gondolkozni is.)
Reactor 2012.05.31. 03:40:10
A mostani játékokat leginkább azzal kúrják el masszívan, hogy mindent a grafikára tesznek fel hogy hú, meg ha, meg nahát, meg félmilliós videókártya nélkül el se indul a játék. Ezzel szemben a történet sokadlagos, a játékélmény lapos, szarrá scriptelik az egész játékot, nehogymá' gondolkozni kelljen, és 2-3 óra alatt végig lehet rohanni meghalás nélkül az egész játékon.
Mi lesz a következő fantasztikus újítás amit bevezetnek a fejlesztők? Press any key to win?
A magam részéről megmaradok a szerényebb grafikájú de hosszabb, élvezhetőbb játékoknál, mint a Doom.
Mi lesz a következő fantasztikus újítás amit bevezetnek a fejlesztők? Press any key to win?
A magam részéről megmaradok a szerényebb grafikájú de hosszabb, élvezhetőbb játékoknál, mint a Doom.
adamsky21 2012.05.31. 08:43:32
@algi: Én is így éreztem, amíg ki nem kapcsoltam a rásegítéseket.
Jó, nem egy GPL, de azért messze nem arcade a GRID sem.
Jó, nem egy GPL, de azért messze nem arcade a GRID sem.
rognork 2012.05.31. 08:58:53
Heretic1 jó lenne ilyen motorral...
Másrészt baszhatjuk a jó motort, ha elbaszottul túlkormányzottra állítják az autókat, mint pl a nfspu-ban.
Másrészt baszhatjuk a jó motort, ha elbaszottul túlkormányzottra állítják az autókat, mint pl a nfspu-ban.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.05.31. 10:03:23
A sokkal lowpolyibb és kicsit "csúnyább" környezetért simán elfogadnám azt, hogy végre alakítható legyen. A dolgok törjenek, a fegyvernek legyen modellezev a pct. képessége, stb.
Vicc, hogy csilivili grafika az van, fizika meg nincs...
Vicc, hogy csilivili grafika az van, fizika meg nincs...
(त्वष्टृ) (törölt) 2012.05.31. 12:16:31
@dabadab:
Abban persze egyetértek veled, hogy dizájn kérdése ez az egész.
Nagyon szeretem az ARMA-t a Bohemia Interactive remek csapat, tisztességes munkát adnak ki, és még a játékosaikkal is tartják a kapcsolatot.
De szerintem az ő játékukra is igaz amit írtam:
A következő ARMA III-ban is kirívó lesz az, hogy nem fogsz tudni egy poharat felemelni az asztalról, nem fogod tudni az útpadkát szétmorzsolni többtonnás tankkal, a mesterséges világ határai még élesebbek lesznek, és még feltűnőbbek. Jól modellezett repülők ide vagy oda.
Nézz bele egy ilyen csúcskategóriás játékban egy katona arcába. Mindegy, hogy a nap a szemébe süt, mindegy, hogy lőnek rá, vagy ő süti el a puskáját, arca embertelenül merev marad.
Pedig milyen szépen próbálják utánozni a bőrt és az izzadságot! A mozgás, járás, fordulás is egy animáció mentén halad, nem igazi interakció ez a mesterséges világgal.
Abban persze egyetértek veled, hogy dizájn kérdése ez az egész.
Nagyon szeretem az ARMA-t a Bohemia Interactive remek csapat, tisztességes munkát adnak ki, és még a játékosaikkal is tartják a kapcsolatot.
De szerintem az ő játékukra is igaz amit írtam:
A következő ARMA III-ban is kirívó lesz az, hogy nem fogsz tudni egy poharat felemelni az asztalról, nem fogod tudni az útpadkát szétmorzsolni többtonnás tankkal, a mesterséges világ határai még élesebbek lesznek, és még feltűnőbbek. Jól modellezett repülők ide vagy oda.
Nézz bele egy ilyen csúcskategóriás játékban egy katona arcába. Mindegy, hogy a nap a szemébe süt, mindegy, hogy lőnek rá, vagy ő süti el a puskáját, arca embertelenül merev marad.
Pedig milyen szépen próbálják utánozni a bőrt és az izzadságot! A mozgás, járás, fordulás is egy animáció mentén halad, nem igazi interakció ez a mesterséges világgal.
adamsky21 2012.05.31. 14:02:55
@algi: Mármint az arcade? Persze, de mondjuk a Screamerben sosem éreztem azt, hogy autót vezetek (ha már a játékélményről volt szó).
Taurusz 2012.05.31. 19:04:28
Bocsi, én megfordítom a kérdést. Én már töröltem játékot, (a nevére nem emlékszem,) mert jó volt a zene, jó a grafika, de olyan szinten borzalmas volt a fizikája. Kb 10-15 percet bírtam, aztán ment a törlés. Szóval fontos a jó fizika, de nem minden. Szerintem.
finalNmbr 2012.05.31. 19:56:12
Kicsit off, inkább csak érdekesség kedvéért linkelem. Van egy magyar srác aki a demózásban elég ismert név, archee-nak hívják. Ő elég sok fizikai modellezéssel kapcsolatos játékot/demót készített (és nyert is vele mindenféle versenyt)
Ha valakit érdekel, itt vannak a munkái: pouet.net/groups.php?which=7367
Ha valakit érdekel, itt vannak a munkái: pouet.net/groups.php?which=7367
Galleoth 2012.05.31. 20:26:52
Egész jó grafikája lett a Terep 2-nek.
Xezs 2012.05.31. 21:10:26
Srácok, csak szólok, hogy attól senki sem lesz faszagyerek hogy be tudja írni ide hogy terep2
Igen, ismerjük, kőkorszaki cucc, szép volt jó volt, semmi se lett belőle, akkor meg hagyjuk már a picsába.
Mondom ezt úgy hogy alapvetően nekem is tetszett, de ki nem szarik le egy 15 évvel ezelőtti kókányolást?
Igen, ismerjük, kőkorszaki cucc, szép volt jó volt, semmi se lett belőle, akkor meg hagyjuk már a picsába.
Mondom ezt úgy hogy alapvetően nekem is tetszett, de ki nem szarik le egy 15 évvel ezelőtti kókányolást?
bahahaha 2012.06.01. 09:59:38
@Xezs: "Igen, ismerjük, kőkorszaki cucc, szép volt jó volt, semmi se lett belőle"
De, lett: en.wikipedia.org/wiki/Insane_(2001_video_game)
De, lett: en.wikipedia.org/wiki/Insane_(2001_video_game)
Galleoth 2012.06.01. 11:02:08
@Xezs: Ahhoz képest, hogy semmi nem lett belőle, elég szép sírógörcsöt kaptál tőle.
Wertzui 2012.06.02. 11:52:02
Remakeljék a Terep2-őt ezzel a fizikai motorral, és a videóban látott minimalisztikus grafikával.
Wertzui 2012.06.02. 11:54:57
@SztupY: Hát ja! Meg Screamer 4x4-et!
Kíváncsi vagyok mi lett azóta Nagymáthé Dénessel. Mondjuk rá is keresek most azonnal!
Kíváncsi vagyok mi lett azóta Nagymáthé Dénessel. Mondjuk rá is keresek most azonnal!
Johnfive 2012.06.02. 18:34:03
@thinkEdem: a z-buffer hibának nem nagyon van köze a fizikához. Csak, annyit mutat meg itt, hogy különbözik a grafikai model részletessége a fizikaitól.
Johnfive 2012.06.02. 18:35:49
Én már a Crysis 1-et látva azon gondolkodtam, hogy milyen lenne egy gta szerű sandbox játék vele. Ezzel már egést jól mutatna a Liberty City Stories-ban lévő roncs-kompaktáló gép működése. :)
Johnfive 2012.06.02. 18:37:30
@(त्वष्टृ): Én mindig úgy vezettem a GTA IV-ben, hogy ha egy mód van rá, maradjon a fényezés. :)
Egy komolyabb törésmodell csak izgalmasabbá tenné.
Egy komolyabb törésmodell csak izgalmasabbá tenné.
thinkEdem 2012.06.02. 18:48:55
@Johnfive: Há' nemtudom. A rugalmas meg rugalmatlan ütközés az nálam fizika. Az hogy két szilárd tárgy áthalad egymáson, az meg fizikai képtelenség. :)
Xezs 2012.06.03. 10:40:59
@thinkEdem: Nem halad át, csak nem jól jeleníti meg a megjelenítésért felelős programrész. Ezt írta Johnfive is.
thinkEdem 2012.06.03. 11:43:11
@Xezs: Mivel a program célja a valóság grafikai lemodellezése, ezért ha a megjelenítésben átmegy a falon, akkor a program szerint átmegy a falon. Ha ez egy excel kimutatáshoz mellékelt, pusztán szemléltető jellegű ábra lenne, akkor nem lenne gond, hogy na, picit összeér két vonal, hát istenem.
...vagy akkor ennyi erővel a Big Rigs Over The Road Racing tulajdonképpen egy kurvajó játék, csak a megjelenítésért felelős programrészben van némi hiba. :)
...vagy akkor ennyi erővel a Big Rigs Over The Road Racing tulajdonképpen egy kurvajó játék, csak a megjelenítésért felelős programrészben van némi hiba. :)
Xezs 2012.06.03. 13:07:28
@thinkEdem: Nem érted a Z buffer lényegét.
A big rigsben egyébként a megjelenítéssel túl sok baj nincsen, ott a fizika van elkúrva, de nagyon.
A big rigsben egyébként a megjelenítéssel túl sok baj nincsen, ott a fizika van elkúrva, de nagyon.
SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2012.06.04. 10:07:30
Szerintem egy nagyon faya "NCAP Törésteszt" játékot lehetne csinálni vele. :-D Így pl. kiderülhetne, hogy egy "ötcsillagos" töréstesztű 700 kg-os egérkamion (direkt nem írok gyártót és típust) hogy gyűrődik ronggyá egy 2 tonnás balatoni jégtörő – akarom mondani Hummer homlokfalán átlagos 50 km/ó-s csattanáskor.
Bobby Newmark 2012.06.06. 17:33:08
@(त्वष्टृ): Azt tisztességes munkának tartod, hogy tíz év alatt még mindig ugyanott tartanak technikailag, egy centit nem mozdultak előre a grafikát leszámítva?
Kb egy hét baszakodás után uninstalltam a francba az egészet. Ami hibákat és bugokat 2001-ben még elnéztem, 2010ben már nem veszi be a gyomrom. Gondolok itt az übergagyi animációkra, a valahogy furán "csúszó" irányításra, meg hogy az épületeket még mindig nem tudja kezelni az engine, átesek falakon, vagy beléjük ragadok... És akkor még olyan dolgokról nem is beszéltem, hogy legújabb peccsel is beragad a koop kampány a francba, nem enged tovább a harmadik pályán, ha meg valahogy mégis sikerül eljutni a negyedikre, akkor meg a mentés szarja össze magát, és csak restartol, hiába klikkelek a loadra...
Ez szerintem nemhogy igényesség, hanem homlokegyenest az ellentéte.
Kb egy hét baszakodás után uninstalltam a francba az egészet. Ami hibákat és bugokat 2001-ben még elnéztem, 2010ben már nem veszi be a gyomrom. Gondolok itt az übergagyi animációkra, a valahogy furán "csúszó" irányításra, meg hogy az épületeket még mindig nem tudja kezelni az engine, átesek falakon, vagy beléjük ragadok... És akkor még olyan dolgokról nem is beszéltem, hogy legújabb peccsel is beragad a koop kampány a francba, nem enged tovább a harmadik pályán, ha meg valahogy mégis sikerül eljutni a negyedikre, akkor meg a mentés szarja össze magát, és csak restartol, hiába klikkelek a loadra...
Ez szerintem nemhogy igényesség, hanem homlokegyenest az ellentéte.
Bobby Newmark 2012.06.06. 17:34:59
@dabadab: Ja, pont elvesztette minden varázsát a dolog, sikerült a jó ötletből egy szar játékot csinálni.
(त्वष्टृ) (törölt) 2012.06.07. 00:14:12
@Bobby Newmark: Ja, mindenki ezt mondja, hogy nem olyan jó az ArmA sorozat, mint a OFP volt. Ez igaz.
Dehát ahogy mondod ilyen hibákat valóban nem lehet elnézni.
Azért ne harapd le a fejem. Valaki más hozta fel az ArmA-t maradtam ennél a példánál, csak hogy ne a másik beszélgetőtársamnak kelljen alkalmazkodnia.
Plussz én a várható ArmA 3-ról beszéltem, nem a meglévőkről.
Talán arányaiban azért jobb a régi OFp az Armáknál, mert az Ofp motorját katonai szimulátornak is felhasználták és eladták az amerikai hadseregnek? Nem tudom.
Dehát ahogy mondod ilyen hibákat valóban nem lehet elnézni.
Azért ne harapd le a fejem. Valaki más hozta fel az ArmA-t maradtam ennél a példánál, csak hogy ne a másik beszélgetőtársamnak kelljen alkalmazkodnia.
Plussz én a várható ArmA 3-ról beszéltem, nem a meglévőkről.
Talán arányaiban azért jobb a régi OFp az Armáknál, mert az Ofp motorját katonai szimulátornak is felhasználták és eladták az amerikai hadseregnek? Nem tudom.
Bobby Newmark 2012.06.07. 16:13:14
@(त्वष्टृ): Ja, bocs, ha úgy jött le, hogy a te fejedet akarom leharapni. Inkább csak kitört belőlem a csalódottság megint.
Az egyetlen dolog, amiben objektíve jobb volt az OFP az a kampány hossza.
A grafika természetesen jobb lett az ArmAban.
De minden más maradt. Ami igazán dühítő, hogy a hibák is.
Nem objektíve jobb az OFP, hanem egész egyszerűen ami 2001-ben még elment, az ma már nem. 2001-ben, amikor nem volt még egy játék, ami ekkora terepet tudott, járművekkel, mindennel, elnéztem a hibákat. Elszórakoztam a multival úgy is, hogy borzalmas volt, fél meccseket(15+ perc!) el lehetett tölteni egy-egy gigantikus laggban, meg volt olyan eset, hogy fejbelőttem az ellenséget, bevérzett a feje, nézelődött picit még, meglátott, becélzott és lelőtt. Aztán összeesett és meghalt attól a fejlövéstől, amit még én adtam neki. Vagy az olyan apróságok, hogy a fizika baltával szabott, úgy mozognak a járművek, mint valami szappantartó, az is elment. Meg a halálnyomi animációs rendszere is, hogy ha egy hosszabb animációban volt az ellenség, és közben lelőtted, akkor még kényelmesen befejezte a mozdulatot (pl levette a válláról a puskát, felvette a támadóállást), és csak aztán esett össze.
Ezek a dolgok 2001-ben még nem voltak vészesek, első ilyen nagyságrendű játék volt, el tudtam fogadni a dolgot.
Aztán itt vagyunk 2012-ben, és _pontosan_ugyanezek_ a hibák benne vannak a játékban, cserébe meg a harminc küldetés helyett van tíz. Mintha tíz évig csak a töküket vakargatták volna. Vagy nem tudom, minden egyes fűszálat kézzel pakolnak le a szigeten? Mi a retkes faszt csináltak eddig? Megcsinálták azt az engine-t 2001-ben, azóta meg ülnek a babérokon, basznak a technikára, csak a grafikához nyúltak hozzá. Jó az úgy is.
Ez az, amit már nem tudok elnézni nekik. Ez már több annál, amit bevesz a gyomrom.
Kurvajó koncepció, és ha nem szaladt volna el mellettük így a világ, ma a legjobb háborús/taktikai FPS lehetne. De így a minősége erősen a B kategóriába teszi, akármennyire is "komoly" játék.
És leszarnám ám, sok szar játék van, de az OFP az egyik kedvencem volt anno. ArmAval meg képtelen vagyok játszani fél órát.
Az egyetlen dolog, amiben objektíve jobb volt az OFP az a kampány hossza.
A grafika természetesen jobb lett az ArmAban.
De minden más maradt. Ami igazán dühítő, hogy a hibák is.
Nem objektíve jobb az OFP, hanem egész egyszerűen ami 2001-ben még elment, az ma már nem. 2001-ben, amikor nem volt még egy játék, ami ekkora terepet tudott, járművekkel, mindennel, elnéztem a hibákat. Elszórakoztam a multival úgy is, hogy borzalmas volt, fél meccseket(15+ perc!) el lehetett tölteni egy-egy gigantikus laggban, meg volt olyan eset, hogy fejbelőttem az ellenséget, bevérzett a feje, nézelődött picit még, meglátott, becélzott és lelőtt. Aztán összeesett és meghalt attól a fejlövéstől, amit még én adtam neki. Vagy az olyan apróságok, hogy a fizika baltával szabott, úgy mozognak a járművek, mint valami szappantartó, az is elment. Meg a halálnyomi animációs rendszere is, hogy ha egy hosszabb animációban volt az ellenség, és közben lelőtted, akkor még kényelmesen befejezte a mozdulatot (pl levette a válláról a puskát, felvette a támadóállást), és csak aztán esett össze.
Ezek a dolgok 2001-ben még nem voltak vészesek, első ilyen nagyságrendű játék volt, el tudtam fogadni a dolgot.
Aztán itt vagyunk 2012-ben, és _pontosan_ugyanezek_ a hibák benne vannak a játékban, cserébe meg a harminc küldetés helyett van tíz. Mintha tíz évig csak a töküket vakargatták volna. Vagy nem tudom, minden egyes fűszálat kézzel pakolnak le a szigeten? Mi a retkes faszt csináltak eddig? Megcsinálták azt az engine-t 2001-ben, azóta meg ülnek a babérokon, basznak a technikára, csak a grafikához nyúltak hozzá. Jó az úgy is.
Ez az, amit már nem tudok elnézni nekik. Ez már több annál, amit bevesz a gyomrom.
Kurvajó koncepció, és ha nem szaladt volna el mellettük így a világ, ma a legjobb háborús/taktikai FPS lehetne. De így a minősége erősen a B kategóriába teszi, akármennyire is "komoly" játék.
És leszarnám ám, sok szar játék van, de az OFP az egyik kedvencem volt anno. ArmAval meg képtelen vagyok játszani fél órát.
Utolsó kommentek