HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Korlátok közt lettek mesterek az első magyar játékfejlesztők

2016.04.18. 23:12 Stöki

Hoppá, elkészült a Vakondok 4! Tudjátok, ez az a dokumentumfilm, ami a magyar videojáték-fejlesztés hőskorát dolgozza fel, és aminek rendezőjével nemrég beszélgettünk, és amiről hetek óta posztolgatom a werkfilmeket. Grathtel voltunk pénteken a bemutatón, nagyon jó lett a film (olyan, hogy utána jó érzés magyarnak lenni), de bővebben egyelőre nem írnék róla, mert most hónapokig fesztiválokon pörög majd, és a nagyközönség csak utána láthatja. Meg úgyis van még egy rakás werkfilm, ezek még egy darabig jönnek majd hétfőnként. Ezen a héten Békési Róbert mesél, aki amúgy reklámgrafikus volt, és csak másfél évet töltött játékfejlesztéssel, de ezt a másfél évet a legizgalmasabb időszakban: akkor, amikor az első magyar C64-játékok születtek. Az első játék, amin dolgozott, az Arctic Shipwreck volt, amiről tolok is ide egy videót:

Ha nem lenne világos, a feladat a mamuttal ellensúlyozni a jégtábla dülöngélését, hogy a jégtáblán levő (orgiázó?) hajótöröttek le ne potyogjanak. A játék 1983-ban jelent meg, de ehhez képest nagyon újító volt, elég csak a jégtábla háromdimenziósságát megnézni. Békési úgy emlékszik vissza erre az időszakra, hogy mivel a szocializmusban a magyarok eléggé korlátok közé voltak szorítva, a C64-es fejlesztés lett az újdonság iránti vágy kielégítése, és ezáltal nyílt ki a világ előttük. (Korábbi werkfilmek: Kiss Donát, Ian Livingstone, Fodor Tamás, Nagy Csaba, Szenttornyai László, Stein Róbert, Vámosi Zsolt, Rátkai István, Mark Cale, Balogh Zsolt, Rényi Gábor, Kiss István, Olessák Róbert, Révbíró Tamás, Kozák Tamás.)

Így készült a Vakondok 4 - 16 - Békési Róbert from Moleman on Vimeo.

4 komment

Címkék: retro werkfilm vakondok novotrade

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr108640822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamareaf 2016.04.19. 19:21:35

Leesik az állam, hogy annyi év után miről nem tudom még, hogy magyar fejlesztés volt az érából, ez azért durván korai cucc, még C64-esjátéknak is.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2016.04.19. 20:10:37

"Fiatalok voltunk, és állt a farkunk, mint a cövek!", vagy hogy is volt A tanúban?
Ötletek voltak, oké, de furcsa, hogy amikor a krapek a Pacmanről beszél, kiderül, mennyire nem érti még ma sem, mi tesz játékká egy játékot.

Savior 2016.04.20. 10:44:51

@Holnap Kapitány: Őszintén szólva én sosem értettem, mi teszi játékka a Pac-mant. :)

A Wizard of Wor, az már valami. :)
süti beállítások módosítása