HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Mario nem elég hipszter

2012.01.24. 16:29 hancu

Szóval nem csak engem idegesít az a gémersznob-típus, aki csak indie játékokkal játszik, mert amióta a globális karvalytőkespekuláns gyarmatosítók keze betette a lábát a játékiparba, azóta minden túl mainstream, és már a régenmindenjobbvolt sem olyan, mint volt.

 

38 komment

Címkék: mario mainstream dorkly hipszterkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr33744536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironfist 2012.01.24. 16:59:00

Ööö, ehez lehetne egy kis magyarázatot? Nem vagyok nagy szakszóismerő, meg nem vagyok ott az ilyesmi eseményekben ^^

moli 2012.01.24. 17:15:49

@Ironfist: Kommersz Mario bemegy a kocsmaba, ahol Tim Braid es Boy Limbo iszogat. koszon, de semmibe veszik. kerdezi, mivan, mire Tim beszol, hogy menjen vissza a hercegnoje utan ugralni. Mario nem erti, mert a braid is platformjatek. Tim felhaborodik, hogy de o muveszi jatekban szerepel. Mario visszavag, hogy vegulis Tim is csak ugral es a hercegnoje utan kajtat. berohan Super Meat "Indie" Boy, mennie kell, elraboltak a nojet. Boy Limbo hozzateszi, hogy vegulis nala is ugyanaz a szitu.

A_G_A 2012.01.24. 17:27:02

Tudom nem indie, de ha mélt írok nem reagál senki..
Szóval, van ez a SOPA, ami miatt egész ámerika nyavalyog (joggal) és hát hát az elsötétítős demonstrációk miatt viszonylag kevés politikus és cég maradt a támogatók között, de van pár akik gémer szempontból is fontosak. A Sony nem meglepő, de az EA igen. Részletek: www.tiptoptens.com/2012/01/19/10-major-companies-which-are-supporting-sopa-pipa/

Zarbon 2012.01.24. 18:00:04

mi meglepő van abban hogy egy kiadó tűzzel vassal a wareze ellen van?

Udi86 · http://udionline.hu 2012.01.24. 18:32:55

Tavaly több indie-t vettem, mint AAA címet, mégis az utóbbiakkal játszottam többet. Még olyan régi címeket sem vittem végig, mint a World of Goo vagy a Braid, talán a Limbo az egyedüli, amit végigtoltam. Bastiont csak éppen megkóstoltam, de már a Dear Esther új kiadására fáj a fogam. Arról nem is beszélve, hogy a Torchlight 2 csúszását jobban sajnáltam, mint a Diablo 3-ét. Ez tényleg valami betegség lehet, cseppfertőzéssel terjed a sznobizmus.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.01.24. 18:50:51

@Ironfist: és persze mindenkinek, aki érthető módon azért nem ilyesmivel kel-fekszik - azt hiszem @moli: összefoglalójából ez kimaradt:

Indie game = Független kiadótól/fejlesztőtől származó játék, nem valamelyik nagy kiadó (sláger)terméke.

TomFace 2012.01.24. 19:29:14

Hamár úgyis Mario a téma, és a SOPA is fel lett hozva, akkor muszáj megosztanom ezt a kis flash szösszenetet: www.kongregate.com/games/nolanlabs/super-sopa-bros

AIvarez 2012.01.24. 19:52:56

Azt hiszem akkor én gémersznob vagyok XD

K0vasz 2012.01.24. 19:53:48

Nem értem ezt az indie-game sznobizmust... én ugyan annyira nem merültem bele, csak néhány ilyen címet próbáltam ki, nade ezek tök olyanok, mint a kongás flashes játékok (a meatboyt például nem is tudtam, h indie game, mert azt csak flashben láttam)

Serathis 2012.01.24. 20:05:46

@K0vasz: A 30. fizikai puzzle indie után már én is kezdtem úgy érezni magam mint 2000-ben amikor csak WW2 FPS jött ki, csak indie fronton. Amúgy amibe indiek aláznak az a zene: Cave Story, Bastion (bár az Warner játék), Meat Boy, Magicka.

AIvarez 2012.01.24. 20:42:17

@Felsmukk: Ez nagyon igaz! A zene nagyon hatásos tud lenni egy játékban és mivel egy "AAAAAAA+ zene megalkotásához" elég akár egy ember is, ezért a garázsprojektek előszeretettel élnek vele. Egyébként a a mai játékokból nekem pontosan az ilyen jellegű dolgok hiányoznak. Valami jellegzetesség, valami egyediség, valami HANGULAT, ami arra tud késztetni, hogy másnap is szívesen elindítsam.
Egyébként ne értsétek félre szerintem vannak zseniálisra sikerült, mostani, magas költségvetésű játékok is. De szerinteem azé' van igazság abban is, amit az indiebuzik mondanak.

Szálka 2012.01.24. 21:58:34

Sznobjáték védésé jön mert A: Braid tele van mario referenciákkal, nekem úgy tűnt nagy a tisztelet B: Tényleg nem hercegnőt ment meg, mert a végén van egy csavar. (a játék legjobb része.) én is többet szedek le live-ról mint amennyit megveszek, de csak azért mert a jól esnek a 2Ds játékok az agyam nosztalgia részének. Ezért örülök, hogy Rayman Origins full release-t kapott. Modern technológiával szépek a térbeli játékok, de a 2Ds cuccok (Trine 2, Rayman) GYÖNYÖRŰEK. Persze Super Meat Boy csúnyán is király, lehet csak ez az én műfajom.

Bobby Newmark 2012.01.24. 22:03:51

Azért az indie scene messze nem csak flashjáték meg platformer szint... Mount&Blade, Minecraft, Dwarf Fortress igencsak kenterbe veri a mai A+ játékok 98%-át összetettségben... (A Dwarf Fortres konkrétan meg a valaha készült összes játék 100%-át.)

nandesz00 2012.01.24. 22:11:20

+1 az indie játékoknak. :P
nekem visszahozzák a retró-érzést ezek a játékok

Ironfist 2012.01.24. 22:39:49

@Bobby Newmark:
"(A Dwarf Fortres konkrétan meg a valaha készült összes játék 100%-át.)"

Ezzel vitatkoznék. Próbáld csak ki a Kingdom of Loathing nevű csodát is ^^

Glock360 2012.01.24. 22:57:14

Itt is fontos az egészséges egyensúly! Nem értem azokat akik szerint ha valami indie akkor biztos jó, bár a Frozen synapse és a Magicka tényleg üt!!

wowerman 2012.01.25. 01:50:59

a különbség az hogy a karvajtőkézés magyar szokás, külföldön inkább szocialistának nevezik a nagy cégeket a hipsterek

Dukefazon 2012.01.25. 12:17:06

@A_G_A: A Sony, EA és Wallmark-on kívül nem értem a többinek mi köze a kalózkodáshoz... Letöltik az adidasz cipőt is a netről?!

Bobby Newmark 2012.01.25. 12:39:18

@Ironfist: Az lehet, hogy ez a KoL egy poénos RPG-paródia, de hogy ezredrészét nem tudja a DF-nek, abban teljesen biztos vagyok.

jtrencsenyi 2012.01.25. 14:52:45

Hát, Hancu! Pedig ha JÁTÉKRÓL van szó és nem a csili-viliről, akkor az indie game-ek általában jobbak, mint a mai AAA játékok. Ha ezt te sznobizmusnak hívod, akkor lelked rajta. ;)

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.01.25. 16:49:15

Hát, pedig a Braid és Limbo > Mario, akár tetszik, akár nem.

taleskenis 2012.01.25. 23:52:50

Lehet tagadni,
de régen minden jobb volt,
mainstream vagy indie.

themikka87 2012.01.27. 16:40:20

Már láttam, de üt. Bár nagy kedvencem, de tegyük hozzá: mondja ezt a Dorkly, az egyik leghipszterebb gamer site.. Egyébként igazsága ellenére én is azt mondom, hogy az indie kifejezetten egy tök jó fordulat az utóbbi időben. Nyilván vannak elszállt és kevésbé elszállt cuccok, és fazonok, szerintem a(z adott esetben hülye beképzelt) hozzáállás egyszerűen onnan jön, hogy ki milyen háttérrel állt neki a játékfabrikálásnak. (Ezzel kapcsolatban tudom ajánlani a már elkészült, állitólag igen jól sikerült Indie Game: The movie cimű dokufilmet, amihez bár még nem volt szerencsém, de már a trailere alapján is az egyik legunszimpatikusabb fazonnak a Braid készitője tűnt belőle.)

Braid, Limbo, Minecraftból mellesleg azért van szerintem sokunknak elege, többek közt nekem is, mivel ezek azok a kereskedelmileg befutott nevek, amik a csapból is folynak, csak épp az AAA-kkal ellentétben az egyediségük reklámszövege alatt. (Ami gyak ugyanaz, mint egy átlag CODnál a látvány, meg a filmszerűség, csak ennek az egyediségnek a mantrázása talán még a CODnál is irritálóbb.) Nyilván más célcsoportot céloz meg egy ilyen üzenet, (nekem például ezekről mindig az apple jut eszembe, de ez meg megint másfele visz), de egyértelmű, hogy az indie cimekben rejlő potenciált csak ezekkel a túlmisztifikáló, művészkedős, "egyedi újdonság" marketingszövegekkel lehet kihasználni, ami nyilván sokaknak joggal ellenszenves.

Ettől még létezik az indie a mainstreambe került réteg alatt is és talán még jobb cuccok is akadnak, mint a fent emlitettek. Én az utóbbi időben, ha PC-n játszottam, akkor szinte csak efféle ingyenes indie játékokat vettem elő. Teeworlds, Spelunky, Death Worm, Knytt, Clouds, akár művészieskedők éppen, akár nem, remek játékok, hónapok óta lekötnek szabad óráimban. Szóval nem kell az indiet bántani, sem isteniteni.

A_G_A 2012.01.28. 17:17:24

@Dukefazon: Nem volt szó a kalózkodásról, a SOPÁ-ról viszont igen. Hidd el az senkinek nem jó, a kalózkodás meg teljesen más téma.

moli 2012.02.12. 09:33:01

azert a newyorkiak se valami extrovertaltak..
www.youtube.com/watch?v=HZmw_cLLco8

Reactor 2013.02.23. 02:07:38

Egyetlen oka van, hogy az indie játékokkal arányosan jobb játszani - mégpedig az, hogy ők actually tudnak is új, sosem látott dolgokat létrehozni. A Limbo, az speciel, valóban művészet inkább, mint játék, semmi köze a Szupermárióhoz, vagy Duke Nukem 2-höz vagy a Prehistorikhoz, maximum a nézet. Ja kérem, a kamionnak is négy kereke van, mégse babakocsi. Amit valóban művészetnek lehet nevezni, az a Limbo. Már csak azért is, mert művészfilm után készítették. A Braid meg kb. annyira művészet, mint a Prehistorik kettő.

Ezzel szemben a mainstreammal nem az a legfőbb gond, hogy cápázóhorog-orrúak menedzselik ezt is, hanem hogy kitaláltak az elején valami Nagy Nevet, és azóta is azon lovagolnak, képtelenek akár 1 percre is elfeledkezni. Értsd: "A Kell a Dutyi 5 tökre bejött, akkor csináljunk neki hatodik részt!" és a társaik. Vagy ott a Red Alert. Kiváló volt az első 2 része, ragyogó háborús szimulátor, aztán jött az Electronic Arts, és ilyen nevetséges Transformers-Sailor Moon kevercset csináltak a Red Alert 3-ból óriásrobotokkal, olyan harcigépekkel, amiknél egy tízéves kisgyerek is jobbat rak össze legóból, meg Holdtündér-maskarás óriásdiáklányokkal.
Ez az egyik tehát, hogy nincs semmi normális ötletük valami egyedi játékot összehozni, folyvást csak saját magukat utánozzák, az embernek az az érzése támad, hogy ugyanazt a játékot játssza, csak egyre szebb grafikával és egyre kevesebb bruttó játékidővel. Maga a Kell a Dutyi már a legelső résznél is egy Medal of Honor-koppintás volt, azóta is egyre inkább fantáziátlanodik minden egyes lehúzott rókabőrrel. De semmi gond. Szóljon a grafika jó nagyot, scripteljünk mindent szarrá, legyen "press any key to win" funkció is, az emberek úgyis megveszik...

A legtöbb játékost mellesleg alapból nem érdekli, kik csinálták a játékot, egész addig, amíg jól lehet játszani, tetszik is neki, és leköti. Van mainstream játékból is jó, és indie játékból is bődületesen szar (Action 52, Power of Destruction).

Hogy régen minden jobb volt? A kilencvenes évekből kapásból fel tudok sorolni 10 emlékezetes játékot, az elmúlt évtizedből meg összesen EGY ilyen játék érte el (és haladta meg) azt a szintet: a Limbo. Erről ennyit.

Ironfist 2013.02.23. 12:08:55

@Reactor: " A kilencvenes évekből kapásból fel tudok sorolni 10 emlékezetes játékot, az elmúlt évtizedből meg összesen EGY ilyen játék érte el (és haladta meg) azt a szintet: a Limbo. Erről ennyit."

Amik nekem sok-sok órát bűvöltek el az életemből (avagy sok-sok ezer órát) Serious Sam, Borderlands, Painkiller, Team Fortress 2, Supreme Commander, Guild Wars, EVE-online, League of Legends, csak, hogy a mainstreem játékok közül emlegessek, de indieből pl Minecraft, Eschalon, Legend of Grimrock, Plants vs. Zombies.

Szóval azért manapság is jelennek meg *>#&@{ jó játékok, csak a régi jók folytatásai szoktak rettenet szarok lenni.

Reactor 2013.02.23. 14:58:33

@Ironfist: Na látod,erről beszélek. A kilencvenes években sokkal több újdonság volt - Wolfenstein 3D, Doom, Duke Nukem, Red Alert, Dűne. Mostanság meg semmi más nem jön ki,csak a folytatások folytatásainak a folytatásai. Ha meg az olyan kiadókat nézzük mint a híres-neves lengyel "szitiineraktíve", akkor főleg igaz az a megállapítás, hogy ötlettelen tucat FPS-ből túlkínálat van...

kukatr 2013.02.23. 21:23:30

@Reactor: Ha kinéznél a Call of Duty, Limbo és City Interactive háromszögéből, akkor találnál jó 'mainstream' játékokat is. Nem is egyet. Sőt olyan is van, mellyel sokáig lehet játszani.
Nem lehet még egyszer felfedezni az RTS-t vagy az FPS-t. Ha egy játék jó, akkor minek bele új ötleteket erőltetni? Mert ez a menő a szemedben, hogy mindig új, és szebb, és jobb, és kreatívabb? Mint egy mosópor reklám?

Reactor 2013.02.24. 01:13:57

@kukatr: Pont ez az, ezért nem értem, miért rágcsálják meg újra meg újra a Kell a Dutyit, vagy éppen a Tomb Raidert. Főleg hogy a Tomb Raidert nem is tervezték 4 részesnél többre. A mainstream tényleg nem áll másból, mint ugyanazt a csontot rágják meg újra és újra, miközben csak a grafika változik, semmi más nem. Azért a Kell a Dutyit említem leggyakrabban, mert ezt sztárolják agyba-főbe mindenütt. Egy idő után a folytatgatás többet árt a játéknak, mint használ.
Az indie játékoknak az a főbb ismérvük, hogy célközönségnek készülnek, nem tömeggyártásra, hogy minél többen vegyék meg. A mennyiség itt is a minőség rovására megy...

Ironfist 2013.02.25. 00:20:35

@Reactor:
"A mainstream tényleg nem áll másból, mint ugyanazt a csontot rágják meg újra és újra, miközben csak a grafika változik, semmi más nem. "

Na, akkor újra:

Serious Sam, Borderlands, Painkiller, Team Fortress 2, Supreme Commander, Guild Wars, EVE-online, League of Legends

:D

Reactor 2013.02.25. 04:31:58

@Ironfist: Olyasmi ötletre gondoltam, amiből tényleg ütőset lehetne összehozni, méghozzá úgy, hogy a koncepciót előtte nem koptatták szét.

Nagyszerű példa erre az Action 52 OWNZ tervezet, nem tudom, ismered-e. Az eredeti Action 52 minden játékok legrosszabbika, még a Power of Destructionnál is rosszabb, viszont van benne jópár eredeti ötlet. Egy fejlesztőcsapat maszekul nekilátott, hogy megcsinálja PC-re mind az 52 játékot, méghozzá JÓL. A project jelenleg stagnál ugyan, viszont máris készen van jópár remekbe szabott játék, amik FPS-ként vagy stratégiaként, de akár RPG-ként is megállnák a helyüket. Ja, és ingyért leszedhető.
A legjobbak szerintem a Streemerz, Meong, Non Human, City of Doom és Sombreros.

Ironfist 2013.02.25. 08:37:08

@Reactor:
Nem ismerem amiket mondtál, de az általam felsoroltakból mégis melyik szar azért, mert előtte is volt hasonló nézetű/koncepciójú játék?

kukatr 2013.02.25. 14:58:57

@Reactor: Te elolvastad az első mondatomat is? Kattanj már le a CoD-ról, nem arról beszélek.

Reactor 2013.02.25. 15:51:14

@Ironfist: Mindegyiket én se ismerem, a Serious Samről tudok nyilatkozni. Nem szar játék, de...hogymondjam...eléggé Duke Nukem-utánérzésnek tűnik.

Ironfist 2013.02.27. 07:21:54

@Reactor:
Duke Nukem utánérzés? Miért? Samuban gyak. látszattörténet van csak, és az a lényege, hogy minél látványosabban lehessen lehentelni annyi szörnyet pályánként, amennyi a Duke3d-ben összesen se volt. :D Míg Duke Nukemnek ugye fontos feladata van, meg ő badass, meg tudomisén - nem rajongok érte, a Blood-ot jobban szerettem :P - de rendben, ezt elfogadom, bele lehet erőltetni, hogy Duke Nukem utánérzés.

A többinek meg nézz utána, hátha ütőseket hoztak össze, úgy, hogy a koncepciót nem koptatták szét, mielőtt kijelented, hogy manapság semmi nincs, amiből tényleg ütőset lehetne összehozni, méghozzá úgy, hogy a koncepciót előtte nem koptatták szét! =)
süti beállítások módosítása