HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Előkerült a Modern Warfare 2 a moszkvai robbantás kapcsán

2011.01.25. 23:17 miguel_

A Russia Today tévécsatorna mindent eszközt megragad a tegnapi repülőtéri terrorakcióval kapcsolatban: egy műsorukban a Modern Warfare 2 emlékezetes "No Russian" pályáját hozták összefüggésbe a véres valósággal. Azoknak, akiknek első hallásra nem tiszta, hogy kerül elő az Activision kasszasikere a véres valóság kapcsán, összefoglalom a lényeget - a játékban egy pálya erejéig egy fedett ügynök bőrébe bújhattunk, aki vesztére pont abba az orosz terroristacsoportba épült be, aminek tagjai egy moszkvai repülőtéren amerikainak öltözve rendeznek vérfürdőt. A No Russiant annak ellenére kapta fel a politika és a világsajtó annak idején, hogy a kiadó mindent megtett azért, hogy csak az játszhassa végig a pályát, aki igazán szeretné: a küldetés előtt a program figyelmeztet, hogy durva jelenetek jönnek, közben is bármikor megállhatunk és kiléphetünk, a játék semmilyen formában nem bünteti azokat, akik kihagyják ezt a pár percet, és achievement, jutalom vagy pont sem jár azért, ha végigcsináljuk (sem akkor, ha csak megyünk a "társaink" után, sem akkor, ha tevékenyen részt is veszünk a történésekben). Kisebb csavar viszont, hogy ha már egyszer belekeveredünk a dologba, nem oldhatjuk meg sima hősködéssel - hiába is próbálunk az ártatlanok védelmére kelni, ha a terroristákra lövünk, a fegyveresek egy pillanat alatt lekaszálnak minket is, és már tölthetjük is vissza az előző mentést. Lássunk egy videót, pontosan hogy is néz ki ez "élőben":

Ahogy az a videón is látható, senki nem mondja, hogy lőni is kell a civilekre, a feladat annyi, hogy kövessük Makarovot, a terroristák vezérét. Ettől függetlenül természetesen a játékvilágot csak tisztes távolból figyelők (no meg a keselyű újságírók) számára a párhuzam egyértelmű. Egy Walid Phares nevű terroristaszakértő már le is nyilatkozta, hogy "ijesztő viszontlátni a játékot a valóságban, és borzalmas belegondolni, hogy a hasonló programokat a terroristák kiképzési célokra használhatják".

Tudni kell, hogy a program orosz (és számos egyéb) verziójában a pálya nem szerepelt, pedig amúgy nincs szervezet, aki megtilthatta volna: az Activision maga döntött így, nem akartak házhoz menni a pofonért - arra, ami most történt, azonban még ők sem készülhettek fel. A fent leírt, meglehetősen izzadságszagú elmélettel kapcsolatban egyelőre még nem nyilatkozott a cég, de gondolom ugyanazt mondják majd, mint azok a repülőgép-szimulátor fejlesztők, akiket WTC-tornyok ellen elkövetett merénylet kapcsán rángattak elő - semmit, mert úgysincs értelme.

 via rt.com

202 komment

Címkék: bulvár moszkva terrorizmus modern warfare activision blizzard domogyedovo

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr992613830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2011.01.26. 16:23:07

@Metal_Storm: Dehogynem, nem latod, hogy kikapcsolva maradt?:)

stoppos76 2011.01.26. 16:36:44

Mert ha kiképzési célra akarnék ilyet használni, akkor természetesen ezt a játékot venném alapul, nem pedig az americas armyt, vagy az ARMA-t. :)

bullseye 2011.01.26. 16:39:10

1, sehol nem vagytok, én flash játékban vírusként már többször kiirtottam a Föld teljes lakosságát... (és igen, lehet, hogy élesben is megtenném!)
2, Postal 2-ben a második nap még megoldható meneküléssel, rendőrök kihasználásával, de a harmadik szerintem már nagyon nehéz lenne
3, bár az események után 2 perccel megjósoltam, hogy előkerül a No russian, továbbra sem értem, hogy egy lövöldözés hogy képez ki valakit egy öngyilkos robbantásra.
4, a játékok tényleg kissé rezisztensebbé tehetik a gyereket az erőszakra, de a vélt és valós bűnösök keresztre feszítése, máglyán égetése, lefejezése, agyonlövése mint vásári látványosság szerintem károsabb volt.
+ ha valakinek a kis barátai 10 évesen GTA-val nyomulnak, az ne itt keménykedjen, hanem a kis barátai szüleinél...

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.01.26. 16:51:38

@immortalis: Nos nem zuhanna le mindenki a legegyszerűbb géppel még naggyal sem talán, ha megtalálná a repülőteret.
Mielőtt nekiállsz vitázni, voltak rá tesztek Flight Sim játékosokkal, akik nagyon szépen repültek még helikopterrel is.
De ha azt is figyelembe veszed, hogy a pilóták is szimulátorral tanulnak, egy Chessna-ra pedig annyi óra gyakorlattal lehet pilótajogsit szerezni, mint egy autóra, így már érthető.

barlangi befingó 2011.01.26. 17:01:54

Ez a játék mindig fent van a gépemen amióta megvan. A videót megnézve asszem rögvest indítom is, hogy újfent lemészároljam az ártatlanok tömegeit.

drazsé 2011.01.26. 17:05:41

www.youtube.com/watch?v=LAYMJnO9LBQ

úgy gongolom, nagyon ráéreztek a dolgora az SP-t készítők

OftF 2011.01.26. 17:10:23

Egyébként valaki elmagyarázná, hogy mi az értelme ennek a küldetésnek amellett, hogy felborzolja az idegeket? Én nem ismerem a játékot, hogy passzol ez a játékmenetbe?
Kössz

Johnny336 2011.01.26. 17:26:14

Óóó...mennyit mentem én forgalommal szemben a NFS különböző részeiben...aztán mégse én szerepelek a hírekben, hogy 20 km-et haladtam az M7-esen szembeforgalomban...érdekes.
Gondolom az EA-nél jobban meg tudják gátolni a programozók a deviáns gondolkodás elburjánzását gyermeteg agyamban, míg az Activision dilettánsai nem képesek erre.

Globetrotter2014 2011.01.26. 17:27:25

@Laciii: vaze, itt nem pár pixelről van szó. Ha nem rakod fullscreenre, alig különböztethető meg egy filmtől... Ez nem a Doom grafikai szinvonala, és ott sem embrek voltak.
@MrEd: nem is azt mondtam hogy mindenki. Elég ha évente egy két labilis idióta kezd bele a real-life hentenlésbe, máris megszűnik a túlnépoesedés, globális szinten is...

mement 2011.01.26. 17:29:19

@OftF: A jatek egy storyt vissz tovabb ahol az orosz ultranacionalistak, ezzel a meszarlasal teremtenek alapot, egy USA ellen iranyulo invazionak.

Lemeszarolnak a repteren mindenkit, majd az utolso pillanatban lelovik a kopmromitalodott USA ugynokot, ott hagyva a holtestet casus bellikent, bizonyitva hogy a meszarlasert az USA a felelos.

Ez a lenyege a palyanak.

blacklord 2011.01.26. 17:35:53

Mondok nektek valamit, a vietnámi háborúban volt a játék jelentéhez hasonló (bár ott nem volt semmi beöltözősdi), valószágban megtörtént esemény, az amerikaiak ugyanis konkrétan lemészároltak 3-500 közötti vietnámi civilt minden különösebb indok vagy cél nélkül:

en.wikipedia.org/wiki/My_Lai_Massacre

Hol voltak akkor még a videójátékok? Azon túl, hogy van ilyen árnyalata is az emberi természetnek, az a legdurvább az egészben, hogy az amerikaiak túlnyomó többségét ezek után arra hivatkozva mentették fel az esetek többségében, hogy parancsot hajtottak végre. Miközben japánokat és németeket ugyanezért ugye kivégeztettek a II. vh után. Vae Victis, ahogy Cézár mondta vala.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.01.26. 17:39:23

egy olyan konfig, amin elfut normalisan az mw2 3-4 ak-47, vagy 1-2 hordonyi gazolajbol es mutragyabol keszult bomba ara.

vajon mire fognak kolteni?;-)
ezek a bunbakkereso buzik pont ugyanugy gondolkodnak, mint a terroristak..

stoppos76 2011.01.26. 17:44:03

Egyébként én úgy tudtam, hogy az öngyilkos merénylők kiképzése a "Jól figyeljetek, mert csak egyszer mutatom meg" alapon működik.

blacklord 2011.01.26. 17:53:11

@ZF2: szerintem te nem vagy rosszindulatú, csak egyszerűen nem érted ezt a jelenségkört. És csodálkozni fogsz, hogy kommunikációs problémáid lesznek majd a gyerekeiddel, mert ahelyett, hogy beszélgettél volna velük a dolgokról úgy en bloc, ahelyett egy-egy ilyen tiltással gondoltad elintézni a nevelést. Teljesen esélytelen, most mondom. Az 1-2 emberre hivatkozni meg a világ legnagyobb állatsága, VAN ennyi aberrált ember, és amíg nem lesz gondolatrendőrség, aki ezeket prenventíven kiszűri, addig lesznek pl. pincébe zárt, vérfertőzésre kényszerített gyerekek és unokák is - a szórakozási jelenségként teljesen marginális videojátékoktól függetlenül.
Az, hogy ezzel képeztek volna ki bárkit is, az meg akkora állatság, hogy erre nem is érdemes reagálni.

Limrasson 2011.01.26. 18:10:53

Emberek. Komolyan, mindig volt itt egy pár elvetemült, most ZF2, meg ki tudja még ki, akik meggyőzhetetlenül más véleményen vannak, vagy legalábbis tettetik, hogy vannak.
2 tipp:
Ne etessük a trollokat!
"You can't fix stupid." -vagyis aki hülye, az is marad.

kukatr 2011.01.26. 18:56:53

@Limrasson: Ebben a vitában egyik oldalnak sincs igaza, csak részigazságok hangzanak el. Egy lövöldözős játéktól még nem fogsz kimenni az utcára embereket ölni, de az agresszivitásod se fog csökkenni. Mindkét tábor úgy érvel, hogy másra mutogat, mint problémaforrás. Mindkét oldal szélsőségeket hoz fel példának, és minden eszközt bevet, hogy bizonyítsa saját igazát, önmagának. Bele lehet mélyebben is menni a témába, de az már eléggé offolás lenne.
A poszthoz meg annyit, hogy elég abszurd összekötni egy videojátékot a terrorizmussal. Az ember kreatív. Elméletileg fel tudja használni 'gyakorlásra'. Gyakorlatilag meg van hozzá kiképzőterep, lőtér, és kemény ideológia. Nem kell ehhez számítógépes játék.

csak_csendben 2011.01.26. 18:57:21

1.

@Lázár:

Nézzél már magadba! A GTA-n rajta van egy baszott nagy 18-as karika. Hogy a francba szerezte be a két 10 éves gyerek a szülők tudta nélkül? És egyáltalán a szüleik miért engedik játszani? Olyan segg hülye vagy, hogy az már nekem fáj. Ott nem a gyerekekkel van baj, hanem a szüleik alkalmatlanok! A szüleiknek jár ki 10 farfekvéses sün.

2. Azok, aki szerint játékkal képeznek ki, azok elgondolkodtak @az igazi Sipi: üzenetén? Az afgán vagy iraki sivatag kellős közepén, ahol agregátor termeli az áramot és egy Ak-47-es és éves töltény mennyiség olcsóbb, mint egy játékra alkalmas gép, és net is vagy van vagy nincs, rohadt életszerű, hogy PC-n vagy konzolon játszanak és képzik ki a terroristákat.
Meg baromi életszerű, hogy egy játék alapján mérik fel a terepet, és nem tervrajzok alapján. Főleg úgy hogy még a Columbia űrsikló kezelési manuálja is letölthető (nekem a 2. fejezet beszerzése elég volt, ami önmagában 800 oldal).

3. Komolyan valaki azt gondolja, hogy egy gomb nyomogatásával meg lehet tanulni lőni és lőfegyverrel célozni? Na, az se fogott kezében még fegyvert (és nem légpuskára kell gondolni). Az ilyen delikvensek kezéből az első lövéseknél fordulna ki a fegyver, ha nem lőnék magukat előbb lábon vagy fejbe.

Bobby Newmark 2011.01.26. 19:23:36

@kukatr: Itt nincs két oldal, itt egy oldal van, meg a tények.

50 évvel ezelőtthöz képest végtelenszeresére nőtt a videójátékokkal játszók száma, a bűncselekményeké meg nem nőtt a végtelenszeresére. Innentől kezdve nincs miről beszélni. Viszont jókat lehet röhögni a maradi seggfejeken, és már csak ezért is megéri időről-időre felhozni a témát. :)

kukatr 2011.01.26. 20:10:20

@Bobby Newmark: Tényeket a Social Animal-ban is olvashatsz. Agresszivitás nem egyenlő a bűncselekmény elkövetésével. Persze ahogy a könyv, úgy én se állítom, hogy az MW2-től gyilkos lesz valaki, de azt se, hogy pozitív hatással van az ember lelki fejlődésére. Ennyi.

DeMarco 2011.01.26. 20:41:52

@Bobby Newmark: @flea: Rendben, meggyőztetek... :))

Én azért jobban szeretem időben rendezni a dolgokat, mindegy, hogy civ 1-5...

DeMarco 2011.01.26. 20:57:15

@kukatr: "úgy én se állítom, hogy az MW2-től gyilkos lesz valaki, de azt se, hogy pozitív hatással van az ember lelki fejlődésére."

Ugyan. Az ember nem a játékokból szerzi a lelki fejlődését. Sőt sok esetben pont a munka utáni kikapcsolódást segíti elő, a nyugtalanságot és stresszt oldja.
Például a húgom egy nagyon kedves, szerény és komoly ember. De látnád ahogy a kedvenc játékával a Doom-al nyomja... :))

Rám sokszor van pozitív hatással egy jó játék, feltölt energiával.
És gyerekkorom óta képes vagyok különbséget tenni mese és valóság között.

De mondok egy még jobb példát. Van egy barátom aki anno a fiatal éveiben mindig a Star Treket nézte, ez volt a kedvence. Aztán kiment Amerikába, tanult nagyon sokat űrhajók meghajtásáról és dolgozott/dolgozik a NASA-nál, Mars-projecteken, Műhold programozásokat/fellövéseket intéz.
Akkor hogy is van ez a jellemfejlődéssel???
Jah és ő is imádta a civ-et...

Bobby Newmark 2011.01.26. 22:14:00

@kukatr: "Agresszivitás nem egyenlő a bűncselekmény elkövetésével."

Akkor mivel egyenlő? És hogy méred, mi az agresszivitás mértékegysége?

"én se állítom, hogy az MW2-től gyilkos lesz valaki, de azt se, hogy pozitív hatással van az ember lelki fejlődésére. Ennyi. "

Tehát nem állítasz semmit. Ez tényleg ennyi...

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.26. 23:56:15

@DeMarco és mindenki másnak:
"Mi meg továbbra is jókat játszunk a géppel és egymással. Gondolom hallottál már a Warcraftról?" stb.

Pont magadat cáfoltad meg. Nevetséges, ahogyan ezt nem veszed, veszitek észre.
A játék mást jelent. Egy részben (valójában rendkívül kötött) interaktív világban, a számítógépeden játszol. Amiben benne vannak mások is. Nem velük. A géppel játszol. Ők csak -mondjuk- lelőhető statiszták, az ízét az adja meg, hogy a monitor túlsó végén egy másik ember bosszankodik. Vagy élvez. Nem lényeg.
Felőlem kockuljanak az évfolyamok. De a tíz alatti és tizenéves korosztályok személyiségét rontják a játékok.
Természetesen vannak dolgok, amik egyszerűen számítógépre lettek szabva. Mint a Frontier Elite, vagy a Duke Nukem, ezek csak példák.
De az ilyen Modern Warfare nevezetű pőre mészárlások módján szórakoztató "játékok" veszélyesek.
És nem azért mert lövöldözni kezdenek majd az utcán.
Hanem egy olyan dolgot iktat ki civilizációnkból, ami már az emberré válás előtt is jelen volt, és az összes emlős állat műveli: a játék.
A játék évezredek óta ugyanaz. A felépítés. A kreatív része. A játék története. Jó, rossz. Az egymással való kooperáció elsajátítása, ami maszkulin, és az empátia fejlesztése, ami feminin vonás. Továbbá a tanulás is a játék során jelentős szerepet kap.
Azt vetik egyesek a szememre, hogy a fakardozás és a számítógépes játékok ugyanazok. Ostobaság. Mégpedig a fentebb felsorolt dolgok miatt. Legalábbis ebből a kevés érvből már látnotok kellene.
Továbbá, Mred egy irtózatosan hosszú írásban ecsetelte, hogy nem kell részt venned benne, átugorható a küldetés és miegymás. Mert érezte, hogy ha nem bagatellizálja a beágyazott videót, akkor az egyszerűen mélyen undorító.
Mintha nem látnánk magunktól, mi folyik a képsorokon:
Liftből kilépő emberek kivégző állást vesznek fel, és lassan gyalogolva akkurátusan végzetes lövést adnak le minden emberre az egész repülőtéren.
Undorító. Már csak egy olyan háborús játék kellene, ahol részt vehetsz egy igazi tömegmészárlásban. Lehetnél te egy szerb elit katona. És ott állnál az albán civilek mögött, előttük az árok. És aztán jön MrEd, és megmenti a napot:
Nem kell lőnöd, még csak achivement-et sem kapsz, hagyhatod, hogy a társaid lőjék tarkón az embereket.
Ja, hogy ez a fentebb említett videó pont ilyen volt? Nahát.
Szánalmas, ahogy nekem estek. Úgy kezeltek, mintha antiszociális lennék. Mintha erkölcstelen dolgokról jártatnám a számat.
De úgy hiszem, hogy ezt itt valakinek le kellett írni. (jól tudom, hogy te itt most azt gondolod, mennyire penge lenne, ha gyorsan azt válaszolnád vissza, hogy rosszul hitted. Gyenge húzás lenne.)
Én nem vetem meg a számítógépes játékokat. De kell egy határt szabni. A józan ész legyen a Rubicon.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.27. 00:02:39

Mindjárt megkapom, hogy a Duke Nukem mészárlásról szól!
Igaz. Ezt zsigerből írtam. De majdnem kicsúsztam a mondandómmal. Míg vannak amelyeket jó és rossz játéknak különböztetünk meg, új alapokra kellene helyezni az elbírálást...
Addig van az, hogy fiataloknak egyáltalán nem kéne kockulni. Még csak a Crock2-vel sem. Persze, én is nyomtam anno Nintendo-t. De pont a Multyplayer és a függőséget okozó kalkulált játékmenet az, amit kerülni kellene.
És húzni egy vonalat. A fiam ne azért menjen át a szomszédgyerekhez, hogy ott egy jót számítógépes játékozzanak!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.27. 00:07:23

Mindazokat, amiket leírtam egy bővülő tendencia képét sejtetik. Még nem tartunk ott, hogy vészhelyzetet jelentsünk be. De kongatni a harangot már igenis muszáj. Ha még nem látjátok,majd észreveszitek.
Ágyő.

Bobby Newmark 2011.01.27. 00:10:36

@Lázár: Mi lenne, ha törődnél inkább a saját kölköddel, és nem mások életébe akarnál belepofázni, hogy mivel szórakozzon és hogy hogyan nevelje a saját gyerekét..?

miguel_ 2011.01.27. 00:24:02

@Lázár: Nincs igazad. Nem a saját lelkemet mentettem a pokoltól, amikor leírtam (és nem is hosszan), hogy mi a helyzet a No Russiannel, hanem mert számítottam arra, hogy esetleg van olyan, akinek lövése sincs, mi ez - ha nem írom le, amit leírtam, többen jönnének ide osztani az észt a világ végéről, ahogy te is teszed.

Nem is igazán értem amúgy, hogy kerülök hirtelen én magam abba a szerepbe, akin gúnyolódni kellene - pillanatnyilag te vagy az, aki széllel szemben próbálod bizonyítani, hogy márpedig itt mi mind potenciális elmebetegek, tömeggyilkosok vagyunk, pedig mindössze arról van szó, hogy mi, játékosok elfogadjuk, hogy egy számítógép generálta világban bármi lehet, csak rajtad áll, mit kezdesz a helyzettel.

Az a baj veled, hogy képtelen vagy elfogadni azt, ami neked nem tetszik. Ha annyit mondanál, hogy a jelenet undorító, és _te_ kikéred magadnak, az oké. Itt kéne megállni, és nem távkiértékelni olyan embereket, akiket nem ismersz, olyan dolgokkal kapcsolatban, amiket nem értesz.

Amúgy meg eltelt egy nap, és senkit sem sikerült meggyőznöd. Talán itt az ideje abbahagyni a próbálkozást, és elfogadni, hogy mi ilyen hülyék vagyunk.

Nem vagyok fideszes 2011.01.27. 02:20:39

@Lázár:

Te vagy a tökéletes példa arra a régi mondásra, hogy nem az a baj, amikor az okos ember hülyéskedik, hanem amikor a hülye ember okoskodik.

DeMarco 2011.01.27. 08:24:40

@Lázár: Tisztában vagy azzal, hogy nem gyerekeknek tartasz agymosást?

Itt többnyire évtizedes számítógépes játékkultúrával rendelkező felnőttek vannak 30-40 körül. Túl vagyunk néhány ezer játékon, mindenfélén, csak fusd át az oldal szélén a címkéket, amik csak töredékei ennek.
Mégsem vagyunk "kockák" általában. Ez egy hülye általánosítás csak.
Teljesen átlagos életet élnek sokan és ha van változás, akkor az csak annyi, hogy mi már nem a kocsmában ülünk naphosszat iszogatva és este részegen ballagunk hazafelé, hanem van jobb szórakozásunk...
Két évtized után sem lett egyikünk sem tömeggyilkos, sem aberrált zombi. Az általad megkülönböztetett játék és játék közti különbséget én nem érzékelem. Semmi különbséget nem érzek a sz.gép, a társasjáték, a kártya, a filmnézés, a szánkózás, a legóépítés, vagy a kardozás között. Ezek napi programok azoknál ahol kisgyerek van. Ez mind elfér egymás mellett, sokszor egyetlen napon.
Sőt továbbmegyek, ezek sokszor összefüggenek, mert egyikből lesz a másik és fordítva.
Biztosan feltűnt már, hogy mennyi sz.gépes játékból lett mostanában film? És aztán a filmből játék? Aztán társas, kártya és minden egyéb izé?

Azért megy a puffogás, mert te próbálsz minket antiszociálisnak beállítani, pedig ez semmilyen téren nem állja meg a helyét. Nálunk az agymosás nem fog soha bejönni, mert mi vagyunk rá az élő példa, hogy milyen hülyeségeket beszélsz.

DeMarco 2011.01.27. 08:34:00

@Lázár: "Felőlem kockuljanak az évfolyamok. De a tíz alatti és tizenéves korosztályok személyiségét rontják a játékok."

Még egy utolsó gondolat. Ha értenél arról amiről írsz, akkor láthatnád, hogy az oldal szélén lévő címkék neveiből egyértelműen következnek a dátumok. Vagyis a mostani játékosok zöme pont a tizenéves korosztályba tartozott amikor azokkal a játékokkal játszott.
Mégsem rontotta meg senki személyiségét egy játék sem. (Kivéve a Jumping Jack.)
Én egyetlen percet sem sajnálok, amit anno a gép előtt töltöttem, főleg amit a civ előtt...
Mégsem maradtam le semmiről sem.

Én a helyedben újra gondolnám, hogy kiknek tartasz erkölcsi előadást...

bullseye 2011.01.27. 09:21:01

már semmit nem értek. most akkor 10 év alatti terroristák gyakoroltak a játékon és ezért kéri ki valaki egy - szándékosan, dramaturgiai céllal - felkavaró pár perces pályából a saját fejében extrapolált játékot?

Szerintem akiben van empátia, az a No russiantól erősen visszahőkölt elsőre - ez is volt a célja. De akiben van empátia, az nem támad be ismeretlenül több millió embert azért, mert a saját családjára nem tud vigyázni. Inkább megpróbál együtt játszani a gyerekkel, ha kell, hát virtuálisan. Van elég co-op meg netes játék manapság...

De ha mondjuk MrED nyilvános kivégzése segítene a fiatalságon, én támogatom az empátia nevében! (ok, Postal 2 did it...)

Laciii 2011.01.27. 09:37:04

@csak_csendben:
"Meg baromi életszerű, hogy egy játék alapján mérik fel a terepet, és nem tervrajzok alapján."
Nem erről beszéltem. Kell egy értelmes ember aki beszerzi a tervrajzokat, összeveti a valósággal, utána viszont a nem diplomás építészmérnök ágyútöltelékeknek egyszerűbb 3D-ben elmutogatni a dolgokat, ennyi nem több.

Laciii 2011.01.27. 09:41:25

"Liftből kilépő emberek kivégző állást vesznek fel, és lassan gyalogolva akkurátusan végzetes lövést adnak le minden emberre az egész repülőtéren.
Undorító."
Inkább röhejes, kilépsz így a liftből az ott álló fegyveres őrök (vagy annyira nem is realisztikus, hogy őket észre se vettétek? pedig én csak kicsiben néztem) két lépés után megfektetnek. Ha mondjuk csak szörnyülködni akar valaki úgy nehéz.
Ezt bármelyik multiba megtanulja az ember, hogy ha sétálgatsz lelőnek.

Magon_ 2011.01.27. 10:11:03

@Lázár: Nem bepofázásképpen, de érdemes lenne nyomulni is a komplett játékkal, mielőtt kategorikusan véleményt mondasz. A pálya nyilván hatásvadász módon, de arra volt kitalálva, hogy vizuálisan sokkoló legyen és elgondolkoztassa azt, aki fogékony az ilyesmire. Mint egy filmben egy erősebb jelenet. Ez a klasszikus "ok, hogy háború van, de tényleg MINDEN belefér?" kérdés az átlagnál provokatívabb megjelenítése és mint ilyen a videójátékok egyik legügyesebb jelenete. Nem való egy bizonyos életkor alatt? Nem hát. És? Kinek a felelőssége, hogy ne játszon vele nem jogosult?

Kár a 'játékok öröme' kérdéskört idekeverni, már a műfaj hajnalán is igen sikeres próbálkozások voltak arra, hogy közelítsünk a filmszerűséghez, azaz ne csak azért játszunk egy játékkal, mert kihívást jelent legyőzni az ellenfeleket. Van akit ez nem motivál egy játékban, ő például le fogja lőni a civileket a pályán, mert nincs rá hatással - ez még önmagában nem baj. Gondolj a kedvenc filmedre és azokra az emberekre, akikre semmilyen hatással nem volt az. Van ilyen.

OftF 2011.01.27. 11:08:17

@mement: Köszönöm a segítőkészséged, hogy nem csak egy linket böfögtél ide :)
Így már értem, kössz!

Globetrotter2014 2011.01.27. 11:14:51

@MrEd: szerintem észrevehetnéd, hogy a széllel szemben írásnak pont az a lényege hogy olyan helyen mondja el ahol releváns. Nem a nyugsdíjasklubban okoz kárt az ilyen xar, hanem a tini gémerek között, akik még nem rendelkeznek kifejlett értékrenddel. Én 88tól gémeztem kb a starcraft volt az utolsó ami még gép előtt tartott. Azért van egy kis távolságom a témától. Visszagondolva, a carmageddon kivételével nem láttam ilyen trágyát. Az hogy nektek ez természetes az márt önmagában sokat mond el...

Bobby Newmark 2011.01.27. 11:24:46

@ZF2: Nyehehe, a Carmageddon volt az utolsó autós játék, ami 2 percnél tovább le tudott kötni.

Tudod az van, hogy ha neked valami visszataszító vagy nem "mered" számítógépen megtenni, akkor ugyanúgy nem tudod elválasztani a fikciót a valóságtól, mint a kisgyerek, aki songokunak képzeli magát és kiugrik a nyolcadikról.

Globetrotter2014 2011.01.27. 11:40:26

@Bobby Newmark: nem arról van szó, hogy mered vagy nem. Tankokkal gymásra lősz, zombikat ölsz, (a dehumanizálásnak kisebb tudománya van a hadviselésben). Teljesen más liga, mint ami itt van. Itt civil gamereknek emeled a toleranciküszöbét: HD filmminősélgben, ártatlasn civleket gyilkolsz le, akik az életükért menekülnek, PONT mint a való életben. Leszarom, hoyga falak nem úgy vennek elrendezve mint az igazi reptéren, ennyi önállóság belefér egy kiképzett elszént terooristába, de ezen a pályán pont azt tudja gyakoroklni ami a legnehezebb: kiölni magából az együttérzést. A sok kis hülye gémer meg folyamtosan hozza a látszatkifogásait. Nem fogsz tudni bombát gyártani a netről amíg ki nem próblod, de sokkal könynebb dolgot lesz ha előtte utánaolvasol a neten. Ugyanígy, nem leszel mészáros attól, hogy ezen a pályán lógsz, de sokkal könnyebb lesz mészíárolnod, ha már párezer civilt elintéztél ezen a pályán. Kicsit az összefüggéseket kellene átlátni nem az ideológiákat gyártani arra hogy saját hobbinkat védjük...

Magon_ 2011.01.27. 11:54:21

@ZF2: A játék mesterségesen teremt egy nagyon erősen érzelmekre/értelmre ható szituációt, amiben tipikusan nem tudsz jót csinálni, és ettől lesz jó. Sok játékosra ez igencsak sokkoló hatással lesz - ezért 18+-os a játék, de könyörgöm, mondjuk egy holokauszt filmből vegyük ki mondjuk a gázkamrás jelenetet, csak azért, mert sokkoló? Pont az a cél, hogy az ember reagáljon rá. Elutasítással/döbbenettel, stb.

Bobby Newmark 2011.01.27. 11:55:18

@ZF2: De, arról van szó. Ha nem mered, nincs hozzá gyomrod, vagy bármi hasonló, akkor nem sikerült elválasztanod a fikciót a valóságtól.
Erre a legtöbb hatéves gyerek már képes szokott lenni.

Az meg, hogy szerinted reális lehetőség, hogy játékokkal képezzenek terroristákat, már annyira röhejes, hogy szóra sem érdemes.

Gyűjtőjegyes 2011.01.27. 12:12:45

Aki azt állítja, hogy egy JÁTÉK képes akár kiképzésre, akár csak lelki áthangolásra, vagy bármi ilyen ökörségre, bizonyára azt is állítja, hogy a csuhébabákba szúrt gombok meg kiképzést adnak a voodoo-mágia használatára...

algi 2011.01.27. 12:29:02

@Gyűjtőjegyes: Mert szerinted mi a kiképzés szerves részét képező "gyakorlás", ha nem játék? Ráadásul a jó katonák éppen azért olyan hatékonyak, mert az éles akcióban a gyakorlás alatt rögzült reflexeket hívják elő, vagyis a ráhangolás is működik. Nem vagyok szakértő, de azért ezt le lehet szűrni szerintem a különféle dokumentumfilmekből.

(Számomra az egyik legmegdöbbentőbb ilyen reflex, hogy ha egy katona elé sétál egy másik baráti katona, akkor az véletlenül sem fog lőni. Ami engem meglep, hogy ez annyira erős reflex, hogy nyugodtan besétálnak egymás célkeresztjébe, ha garantálni akarják, hogy a másik véletlenül se lőjön.)

miguel_ 2011.01.27. 12:30:01

@ZF2: szerintem észrevehetnéd, hogy pusztán azért, mert te máshogy gondolkodsz, mint a többség, még nem lesz igazad, csak a homlokodra sütik az "idegesítő hittérítő" bilétát.

Az a bajod, hogy az emberek valószerűen menekülnek a fegyverek elől? Hogy leszakadt végtaggal csúsznak végső kétségbeesésükben? Hogy megállnak és sírnak? Hogy egymást taposva menekülnek? Talán pont azért történik mindez így, hogy a játékos átérezze, itt most valami nagyon nem kerek - sokkol, tudod, mert az egy eszköz. Picasso sem véletlenül festette olyanra a Guernicát, mint ahogy te is ismered, Solohov se viccből írta helyenként gyomorforgatóan realisztikusra a Csendes Dont, és sorolhatnám.

Amúgy meg nem friss dolog ez a gyilkolászás, nem értem, miért most akadsz ki - a Sid Meier játékokban tizenpár évvel ezelőtt is városokat, országokat, komplett népeket (szegény inkák, ugye) lehetett kiirtani, ráadásul ott még jutalmat is kaptál érte. Vagy szegény kis szellemek a Pac-Manben, ki sajnálta őket? MÉG NEVÜK IS VOLT!

bullseye 2011.01.27. 12:34:43

hogyne, bármikor fegyveresek törnek rám, egy tizedmásodperc alatt rántom az egérrel a fejükre a célkeresztet. kéne rá kimutatás, de szerintem a friendly fire is sokkal gyakoribb a számgépen, mert nincs csapat alapú mozgás, és azok a gyilkos reflexek ugyi...

nem szeretnék más oldalt reklámozni, de ismerek 3 szerencsétlent, akik elmentek pár napra katonának, hogy lássák, ugyanolyan jó móka-e a dolog élőben. Arra jutottak, hogy nem...

Bobby Newmark 2011.01.27. 12:36:03

@algi: Oké, és szerinted mi a meghatározóbb egy terrorista kiképzése szempontjából, egy videojáték 10 perces jelenete, vagy egy kivégzés végignézése? Esetleg _végrehajtása_? Tudod, az olyan kamera előtti fejbelövős/fejlevágós fajtából...

miguel_ 2011.01.27. 12:37:19

@bullseye: Az alapvető fegyverismeret komoly gondot okozott nekik, pedig "a játékokból könnyen meg lehet tanulni a fegyverek kezelését". :)

Bobby Newmark 2011.01.27. 12:39:42

@algi: Ja, a második példád meg a legjobb bizonyíték arra, hogy a játék ilyen jellegű kiképzésre NEM működik. Halál nyugodtan darálnak hátba a baráti játékosok multiban, ugyanis. És még te leszel a faszláma, hogy miért álltál oda. Ha akár csak öt percet is multiztál valaha, akkor tudod.

algi 2011.01.27. 12:40:04

OFF: Egyébként engem először az 1999-es AvP tudott sokkolni. Azelőtt nem láttam olyan játékot, amiben civilek pánikoltak. (A férfi és női bőgések sima wav fájlokban voltak, egy "élmény" volt végighallgatni azokat.) Ráadásul az első epizód az alienes volt, amiben muszáj volt élő embereket lefejezni, ha életben akart maradni a játékos.

Bobby Newmark 2011.01.27. 12:43:32

@MrEd: Ha a "kezelését" kicseréled "felismerését"-re, akkor viszont tökre igazzá válik, és már az is több, mint amit egy számítógépes játékokkal nem játszó civil tud.

miguel_ 2011.01.27. 12:47:41

@Bobby Newmark: és mire mész azzal, ha tíz karabély közül nyolcról megmondod, hogy milyen lőszerrel működik? Én is tudom, mi az a Fordított Madonna, de valahogy nem azt ragasztom majd húsvétkor a képeslapra. :)

algi 2011.01.27. 12:48:40

@Bobby Newmark: Jó, gondolom, nem nyilvános szervereken tolják. Szerintem az nevetséges, hogy ezek a játékok bármit is lehetővé tesznek vagy bármit is elősegítenek, de szerintem naivitás lenne azt is gondolni, hogy a milliomos sejkek által pénzelt félkatonai szervezetben egyáltalán sehol nincs ugyanolyan virtuális tréning, mint az amerikai katonai szerveknél. (Talán a tengerészgyalogság volt az, ahol be volt vezetve a Quake multi. Egyébként ebből a játékválasztásból is látszik, hogy nem az a cél, hogy realisztikus legyen, hanem az, hogy a játékosok gyakorolják az együttműködést. Vagyis nyilván nem ezzel fogják legyőzni az emberöléssel szembeni viszolygásukat, de biztos nem teljesen haszontalan.)

Egyszóval nem hiszem, hogy ezek a játékok "veszélyesek" lennének, sőt, kulturális szempontból hasznosak (a félelmekkel ellentétben játékosokat érzékennyé teszik az ilyen eseményekre), de a katonák és a terroristák fel fogják használni a játékokban rejlő előnyöket: kooperáció a multikban, gyors reakciók stb.

Globetrotter2014 2011.01.27. 12:53:58

@MrEd: azért megjegyzem, a "többség" egy játékblogon elég relatív, csak hogy meglegyen a rieliticsekk....

2. pont erről beszéltem. ne becsüld alá a dehumanizálást. Nem ugyanaz akár a doom yetije, akár a civilisation egész városai, mint élő(nek ható) embrek életszrű körülmények közötti lemészárlása...

Bobby Newmark 2011.01.27. 12:55:30

@MrEd: Katonák is kapnak elméleti oktatást, aminek egy része egy gémernél már csak ismétlés, pontosítás. Fizikailag és gyakorlottság szempontjából természetesen pont ugyanonnan indulnak (esetleg kicsit rosszabb szintről), mint egy bármely más érdeklődési körű civil.

Nem mondom, hogy sok értelme van, de hogy nulla a hatása, az is annyira túlzás, mint az, hogy a játéktól profi kommandóssá lehet válni.

Ismereteket adhat át a játék. Gyakorlatot, fizikai és lelki felkészültséget meg nem.

miguel_ 2011.01.27. 13:03:27

@Bobby Newmark: Hidd el, nulla hatása van. Elmentem, megnéztem, kipróbáltam, és csak azért, mert tudtam, hogy az AMD egy gázelvételes rendszerű karabély, még rohadtul nem raktam össze könnyebben, mint az, akinek lövése sem volt arról, mi az a tisztítóvessző. :)

bullseye 2011.01.27. 13:05:46

@algi: de a quake multi nem arra szolgált, hogy nailgunra képezzék ki a srácokat, hanem csapatépítésre...

miguel_ 2011.01.27. 13:06:41

@ZF2: de, ugyanaz, élettelen pixelhalom, amit az tölt meg jelentőséggel, amit a játékos gondol róla.

Amúgy meg menj be egy fizikus blogra, és kezdj el a lapos Föld mellett kardoskodni. A többség ott sem ért majd veled egyet.

Bobby Newmark 2011.01.27. 13:17:01

@MrEd: Mert egy fegyver tisztítása, szétszedése, összerakása nem elmélet, hanem gyakorlat kategóriába esik. Erről beszélek, ne keverjük.

Ellenben azt már nem kellett neked elmagyarázni, hogy mi az, hogy karabély, meg mi az, hogy gázelvezetéses rendszer. Minimális előny, aláírom, de nem nulla.

miguel_ 2011.01.27. 13:21:01

@Bobby Newmark: De pont ez az, hogy nem lehet nem keverni a dolgokat: hiába tudod elméletben, ha a gyakorlat nem megy. Hiába tudod, mit kapsz, ha nem tudod elsütni, az még a minimálisnál is kisebb előny azzal szemben, akinek fogalma sincs, hogy most akkor krumplihámozó az a kezében, vagy Nagy Hadronütköztető. De mondok nem fegyvereset is: elméletben 6:0 6:0 6:0-ra lenyomom Federert, simán. :)

Bobby Newmark 2011.01.27. 13:44:26

@MrEd: De miért akarod erővel összemosni a dolgokat?

Van egy civil. Katonát akarunk belőle csinálni.
Ehhez tanítani IS és gyakoroltatni, gyakorlatoztatni IS kell. Elmélet is és gyakorlat is része egy katona tudásának.

Ebből az elmélet egy részét hobbiból, számítógépes játékokból is meg lehet tanítani, mert az már aztán tökmindegy, hogy könyvből tanul az illető, vagy képernyőről.
Ettől még valóban nem fog tudni lőni, de ezt egyetlen szóval sem állítottam.

De mondok konkrét példát, ha a gémer újonc rádión olyat hall, hogy "Roger", akkor nem fog visszakérdezni, hogy "Az meg ki?", meg ha mondják hogy "célpont 9 óránál", akkor nem néz a karórájára.

És nem győzöm hangsúlyozni, hogy az így megszerezhető tudás alig valami, viszont azt határozottan állítom, hogy nem nulla.

miguel_ 2011.01.27. 14:00:47

@Bobby Newmark: nagyjából ugyanazért akarom erővel összemosni, amiért te erővel külön akarod választani. :)

Amúgy tényleg tudom, mit beszélek: egy cikk miatt három napig voltam katona, és a látott-kipróbált dolgok nagyjából tíz százaléka nem volt új, viszont itt olyanokat kell érteni, mint hogy éjszaka iránytű nélkül hogy kell megtalálni, merre van észak - ezt például nem azért tudtam, mert játékos elme vagyok, bár azt hiszem az ArmA II-ben valósághű csillagállás van. Szóval ja, van pár dolog, amit tudhatsz, de ezek manapság már nemcsak játékokból felszedhető dolgok, ha sokat nézed a Discoveryt, látsz annyi helyesen kezelt fegyvert, mint ha játszol - de továbbra is azt mondom, hogy előnyöd nem lesz belőle.

Na jó, talán egy kicsi. :)

Bobby Newmark 2011.01.27. 14:08:38

@MrEd: Én csak azért szeretném különválasztani az elméletet és a gyakorlatot, mert ez a világ összes szakmájában különválasztandó, és külön is tanítandó, tanulandó dolog.

"Na jó, talán egy kicsi. :)"

Akkor sikerült közös álláspontra jutnunk végül. :)

DeMarco 2011.01.27. 15:37:38

@Bobby Newmark: Azért a 30-ok nagy része még volt katona és kapott valamilyen gyenge kiképzést. Jobb esetben volt a kezében fegyver, kézigránát, robbanószer, egyéb technika. Sokan szolgáltak határvadászként is.

Nem kellenek a játékok ahhoz, ami miatt itt néhányan démonizálnak.

Én is úgy gondolom, hogy a pixel az pixel és kész. A Doom-ban is voltak humanoid őrők, a Wolf3d-ről nem is beszélve.
Egy ovis is képes különbséget tenni mese és valóság között.
De hazudnék, ha azt mondanám, hogy valaha is felizgattak a nyekergők. Ilyenek mindig voltak és lesznek is.

Globetrotter2014 2011.01.27. 15:49:08

@DeMarco: inkább 40 felett. És ne hidd hogy része volt bármilyen érdemi katonai képzés. Megtanulsz értelmetlen parancsokat követni, ennyire telt a keretből. Ehhez minek fegyver, pláne lőszer ami pénzt is igényel. De krmuplit és cipőt pucolni jpbban fogsz mint bárki. És soha sem fog érdekelni a haditechnika, mégha előtte fegyverbuxi lettél volna esetleg akkor sem...

Nagyon leegyszerűsítő a kijeneltésed a különbségtételről.

miguel_ 2011.01.27. 15:53:36

@ZF2: vagyis a tényleges sorkatonai szolgálat kevésbé tesz alkalmassá a gyilkosságra, mint a számítógépes játék?

Globetrotter2014 2011.01.27. 16:30:17

@MrEd: a magyar kötelező sorkatonai szertintem kevésbé... Nem véletlen hogy az USA is FPS játékokkal népszerősítette magát. Egyes játékokba különböző fegyveres erők (Army, Marines) is beszálltak, jól felfogott érdekből.

kaqxar 2011.01.27. 16:34:24

sose játszottam ezzel az izével. a jelenet iszonyat felforgató. nem bírtam végignézni.
de tegyük már kontextusba. nyilván a történet részét képezi. aki játszik vele átérzi, hogy ez itt most nem oké, ahogy már többen írták. ha kiragadják a történetből egy céltalan ostobaságnak tűnik. nemistudom. mintha egy feszület esetében csak arra figyelnénk, hogy a faszinak szögeket vertek kezébelábába, és vérzik, hátilyethogylehet?!

az meg a másik, hogy oké. tegyük fel kiképzésre használják. de nem azért készült. szórakoztat. ez olyan mintha a való életben is attól függene a moraltitása a dolognak, hogy kinek a kezében van a fegyver. ha a terroristát lelövik vele, akkor fasza, isten áldja smitht meg wessont. ha fordítva, akkor meg állítsuk falhoz őket? vagy vegyük elő a kovácsot mert az ő baltájával verték fejbe az asszonyt? nanemár.

kaqxar 2011.01.27. 16:35:04

ja szerintem a játék szar

miguel_ 2011.01.27. 16:36:42

@ZF2: várj már, ember. Komolyan azt bizonygatod, hogy a játékok inkább alkalmasak a konkrét kiképzésre, mint a sorkatonai szolgálat, ahol lőhetsz (még ha egyet is, de igaziból)?

(Ha nem értenéd, épp adok még egy esélyt, hogy rájöjj, mekkora ökörségbe kényszerítetted magad.)

Bobby Newmark 2011.01.27. 16:37:31

@ZF2: Aha, és a népszerűsítés az azonosan egyenlő a kiképzéssel, ugye?

(Isssssstenem, ezdehülye...)

Globetrotter2014 2011.01.27. 17:20:04

@MrEd: @Bobby Newmark: volt beszélt már valamelyikötök olyannal aki sorkatinai szolgáltatot teljesített?

Bobby Newmark 2011.01.27. 17:33:25

@ZF2: Van ennek a kérdésnek revelanciája abból a szempontból, hogy hülyeségeket beszélsz?

miguel_ 2011.01.27. 17:40:21

@ZF2: Többel is. Viszont te komolyan azt bizonygatod, hogy a játékok inkább alkalmasak a konkrét kiképzésre, mint a sorkatonai szolgálat, ahol lőhetsz (még ha egyet is, de igaziból)?

(Amúgy megvan az Arany Csörgősipka Díj (RPG.hu, minden jog fenntartva) e havi nyertese...)

Globetrotter2014 2011.01.27. 18:02:21

@MrEd: öööö, csak emllkeztetlek, rá hogy egy játékokról szóló blogot szerkesztesz (ami egyébbként teljesen korrekt barab, gemezés nélkül is gyakran járok erre), szóval a csörgősipka díj lehet hogy nem nekem jár...

Nem vagyok fideszes 2011.01.27. 18:38:28

@ZF2:

Igazad van, neked inkább az Arany Péklapát Díj jár, a Lázár nicknevű másik istenbarmával megosztva.

flea 2011.01.28. 11:14:55

@OftF: Touché :) Elnézést, siettem. De a linken is elolvashattad volna kb ugyanezt...

doktor.dikhed 2011.01.28. 15:15:40

Én imádom a call of duty sorozatot. A való életben nem szeretem a fegyvereket. Nem tartanék egyet sem, nem lőnék vele, szigorítanám a fegyvertartási szabályokat. Késem is csak a konyhában van.

Velem van a baj? Kivétel vagyok?

A videón szereplő pályát pedig meg lehet csinálni egyetlen civil lelövése nélkül is. Rajtad múlik, hogy fegyvertelen emberekre is lősz-e vagy sem...

moli 2011.01.29. 13:35:43

@(त्वष्टृ): pont te irtad le a lenyeget: nem minden szamitogepes program jatek. vannak felnott embereknek szolo tortenetek, mint egy konyv vagy film.

@kukatr: te azt felejted el, hogy a jelenleg videojatekkal jatszo gyerekek regebben gilisztat nagyitoztak. melyik az artalmasabb?

algi 2011.01.30. 13:27:01

@moli: És nem minden játék szól gyerekeknek.

www.destructoid.com/gdc-10-the-holocaust-board-game-166862.phtml

Az, hogy valami számítógépes játék, az csak egy médium. A hiperrealisztikus terroristás játékok idejében el kellene már felejteni, hogy ez 12 éves vérpistikéknek szól.

@(त्वष्टृ): Már, bocs, de az a szülők/nevelők sara, ha a gyerek olyasmivel játszik, ami nem gyereknek való. Én 30 éves vagyok, és tökéletesen fel tudom dolgozni az ilyen játékok élményét, a katarzist számomra pedig éppen a valósággal való párhuzamossága okozza. (A legjobb filmek/játékok nem azért jók, mert segítenek elmenekülni, hanem mert reflektálnak a valóságra.) Ne tiltsd meg azt, hogy nekem olyan igényes élményekben legyen részem, ami gyerekeknek nem való!

algi 2011.01.30. 13:29:30

@doktor.dikhed: Én sosem értettem azokat, akik fejből nyomják a különböző fegyverek adatait, terroristaelhárító FPS-eket játszanak és Cyberpunkot szerepjátszanak. Mert én hiába kezdtem cyberpunkozni, meg FPS-ekkel játszani, nem lettem semmivel okosabb a fegyverek terén. :)

miguel_ 2011.01.30. 14:53:36

@(त्वष्टृ): egyáltalán nem abban a viszonylatban hasonlítottam a repszimeket az FPS-ekhez, mint ahogy te a számba akarod adni - csak annyit állítottam, hogy ha nagyon muszáj, minden stílusban meg lehet találni a rosszat, persze van olyan, amiben könnyebb dolgod van.

@algi: de azért megesett már, hogy elkezdtél foglalkozni valamivel, és az ahhoz lazán-szorosan kapcsolódó dolgokban is szintet léptél, nem? :)

doktor.dikhed 2011.01.30. 15:08:27

@algi: De még az sem baj, ami említesz. Találnak valamit ami érdekli őket, és talán még utána sem olvasnak. Ettől még nem lesznek fegyveres gyilkosok.

Elég sok gamer ismerősöm van és egyik sem őrjöngő vadállat. Akiből a játék rosszat hoz ki, annak a problémái máshol és mélyebben gyökereznek. Ugyanúgy kihozná belőle egy film, vagy egy élesebb hangvételű beszélgetés.

algi 2011.01.30. 15:27:49

@doktor.dikhed: Persze, hogy nem baj, csak azt mondtam, hogy nem értem. Mármint én tudom magamról, hogy biztos élvezném, ha a kezembe foghatnék egy fegyvert, meg céltáblára lőhetnék vele, meg ha mondjuk besoroznának háborús vészhelyzet miatt, akkor a szörnyűségek között biztos bennem lenne egy kicsit, hogy élvezem az izgalmat, de hogy értsek a fegyverekhez… Többet kell változnom, hogy értsek a fegyverekhez, mint ahhoz, hogy pszichopata gyilkológép legyek.

@MrEd: Ja, mennyivel egyszerűbb lenne így CV-t írni! És az apróhirdetésekben is egyszerűbb lenne böngészni. "5. szintű könyvelőt keresünk." Hát, az nem nekem szól. "3. szintű titkárnő/prostituált kevertkasztút keresünk." Perverz állat, akkor inkább az MLM-vámpírok. "Hajóra keresünk szakácsot jó harcértékekkel, kraken- és kalóztámadás várható. Magas lootalék."

miguel_ 2011.01.30. 15:47:53

@algi: szerintem ez nem arról szól, hogy "értesz" a fegyverekhez, inkább csak felismered őket, mint mondjuk az autókat vagy Modigliani festményeit.

(A nekem szóló részre meg csak simán :D )

kukatr 2011.02.01. 15:38:09

@Bobby Newmark: @DeMarco: A könyv azt biztosan állítja, hogy egy akciófilm, vagy egy lövöldözős játék nem csökkenti az agressziót az emberben. Ez nem jelenti azt, hogy akkor nem is növeli. Jópár kísérlet mutatta, hogy igenis negatív hatással van az emberre. Nem kell gyilkosságra gondolni, megnyilvánulhat az együttműködés, segítőkészség hiányában is. Csak annyival különbek a blog.hu megmondóembereinél, hogy nem mernek megfelelő mennyiségű kísérlet elvégzése előtt ennél (első mondat) többet állítani.
@moli: Hát a számítógépes játékok mostani grafikai színvonala mellett már nem lehet egyértelműen egyenlőséget tenni közéjük. Itt már közbejátszhat a dehumanizáció is.
A személyes példák (ezer éve játszok, millió lényt öltem meg, de nem követtem el semmit se) nem relevánsak, mert nem ismerjük a személyes hátteret, a környezeti változókat.
Nem olyan egyszerű ez a problémakör, hogy az ide kommentelő 30-40-es gémer korosztály csak úgy kiröhögje azokat, aki ezzel foglalkoznak.

Bobby Newmark 2011.02.02. 10:57:16

@kukatr: Mellébeszélsz. Nem a kutatókat röhögünk ki, hanem téged, akik bizonyos eredményekből extrapolálsz olyan dolgokat, amiket a kutatási eredmények nem támasztanak alá.

Igen, olvastam én is ilyen tesztekről. Azt felejtetted el hozzátenni, hogy a negatív hatás közvetlenül a játék után lép csak fel, és hogy rövid ideig tart csak.

Innentől kezdve meg az van, hogy te misztifikálod a dolgokat, és akarsz többet állítani, mint ami igazolható.

thinkEdem 2011.02.02. 12:01:02

Pár éve a szerepjátékra fogták, hogy attól lesznek sátánistagyilkosok a gyerekek, szóba jöttek a csúnya filmek is, most épp a számítógépes játékok vannak terítéken.

Érdekes módon senki sem akarja betiltani a paintball-t vagy az airsoftot, ahol gyakran eredeti fegyvereket alakítanak át, hogy gyilkos skuló helyett 6mm-es műanyaggolyót lőjjön ki, és a hardcore játékosok arra hajtanak, hogy a fegyverük súlya pont akkora legyen, mint a valóságban, és a felszerelésük is minél jobban megközelítse a választott katonai alakulat előírt felszerelését...

Bobby Newmark 2011.02.02. 12:14:12

@thinkEdem: "ahol gyakran eredeti fegyvereket alakítanak át, hogy gyilkos skuló helyett 6mm-es műanyaggolyót lőjjön ki,"

Ezt a baromságot meg honnan vetted?

És miért csinálod ugyanazt az airsoft esetében, mint amit kritizálsz másokon számítógéppel kapcsolatban?
Egyébként azért nem akarja _még_ senki betiltani, mert az idióta bigott faszfejek egy évtizedes lemaradásban vannak minimum. Másrészt azért, mert még nem tömegesen elterjedt a dolog.

Egyébként volt már olyan kb két éve, mikor valami kurvaokos vadmagyar levezette (talán a kurucinfón), hogy az MSZP titkos kommandóscsapatot képez ki, illusztrációnak meg egy fénykép egy airsoft játékról. Amin a piros csapat látszott, ugye piros karszalagokkal... Jó, persze, hát a nácikat soha nem az eszükért szerettük. :D

thinkEdem 2011.02.02. 12:21:34

@Bobby Newmark: Fogtam a kezemben olyat, onnan vettem. De íme egy random találat gugliról: wn.com/Real_M72_LAW_modded_to_airsoft
Sőt, guglin több az olyan találat, hogy hogyan csinálj airsoft fegyverből valódit.

És nem akarom betiltatni az airsoftot (kipróbáltam, élveztem, nem lettem tőle tömegbelövöldöző fanatista), csupán a fonákságra akartam felhívni a figyelmet... Az pedig, hogy nem tömegesen elterjedt dolog, szerintem erősen túlzás. (Úgy fél éve volt, hogy bementem RAMot venni egy számtech boltba Pesten a Jászai környékén, és láttam, hogy a boltban airsoft kellékeket is árulnak... és akkor a szakboltokról nem is beszélek.)

Bobby Newmark 2011.02.02. 12:39:09

@thinkEdem: Azt még esetleg elhiszem, hogy egyes elemek eredeti fegyverről valók, mint pl tus, vagy első markolat (AK esetében gyakori), de az, hogy eredetiből át lehetne alakítani airsofttá vagy vissza, az elég erősen fikció.
Aki ilyenre képes, azt nevezhetjük fegyverkészítő mesternek, viszont ő OBIból összerak neked egy lőfegyvert, nem kell hozzá kiindulásnak airsoft fegyver.

A LAW meg teljesen más téma, az egy egyszer használatos fegyver, aminek az ellőtt "töltényhüvelyét" ugyan át lehet alakítani airsofttá, de ennyi erővel akár egy kályhacsövet is.
Nem mellesleg ha éles LAW-hoz van szabad hozzáférésed, az önmagában elég komoly probléma, airsofttól függetlenül.

algi 2011.02.02. 12:59:19

@kukatr: A számítógépes játékok mostani grafikai színvonala kábé a rajzfilmekével egyezik meg. Majd akkor szólj, ha össze lehet téveszteni egy valóságos felvétellel az in-game grafikát! És abban se vagyok biztos, hogy éppen az dehumanizálna, hogy realisztikusabbak a játékok, hogy sikoltoznak és menekülnek a civilek.

kukatr 2011.02.14. 17:35:17

@Bobby Newmark: Nekem azzal van a bajom, hogy reflexből leugatják azokat, akik foglalkoznak az esetleges negatív hatásokkal is. Ez eléggé szánalmas.
Tudom, hogy azokban a tesztekben a hatás rövid ideig tartott. Csak kérdés, akkor mi van ha huzamosabb ideig napi rendszerességgel sokat játszik. Azért mert ilyen kísérletet nem csináltak még nem jelenti azt, hogy nincs komolyabb negatív hatása. Viszont az, hogy van rövid távon negatív hatása egy viszonylag kicsi ingernek, már elgondolkodtató.
Engem érdekel ez a téma, de eddig csak elborult fanatikus 'ellenzőt', és mindenáron önigazoló 'támogatót' találtam. Így igen nehéz a kommunikáció.
@algi: Amit mondtam, az egy feltételezés volt. Nem tudom megítélni ezt a hatást, főleg nem ha gyerekről van szó.

moli 2011.02.16. 11:13:12

@kukatr: http://kotaku.com/#!5761382/games-might-not-desensitize-us-to-violence-after-all

moli 2011.02.16. 11:19:27

kedves index programozok,

"2.3. Unreserved Characters
Data characters that are allowed in a URI but do not have a reserved purpose are called unreserved. These include upper and lower case letters, decimal digits, and a limited set of punctuation marks and symbols.
unreserved = alphanum | mark
mark = "-" | "_" | "." | "!" | "~" | "*" | "'" | "(" | ")"
Unreserved characters can be escaped without changing the semantics of the URI, but this should not be done unless the URI is being used in a context that does not allow the unescaped character to appear

2.4.2. When to Escape and Unescape
In some cases, data that could be represented by an unreserved character may appear escaped; for example, some of the unreserved "mark" characters are automatically escaped by some systems. If the given URI scheme defines a canonicalization algorithm, then unreserved characters may be unescaped according to that algorithm. For example, "%7e" is sometimes used instead of "~" in an http URL path, but the two are equivalent for an http URL."
süti beállítások módosítása