HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Összeakasztja a bajuszt a Blizzard és a Valve

2010.10.25. 15:15 hancu

Első felvonás, kábé két hete: a Valve bejelenti, hogy elkészíti a megasikeres Warcraft 3 mod, a DOTA folytatását. A nép örül.

Második felvonás, két napja: a Blizzconon Mike Morhaime Blizzard-atyaúristen bejelenti, hogy elkészítik a Starcraft DOTA-t. A nép örül.

Harmadik felvonás, éppen most: a két óriáscég egymást fenyegeti, magáénak érezve a DOTA márkanevet.

Negyedik felvonás: valamikor a meg nem határozott jövőben, a bíróságon.

Hallgassuk is meg az ősklasszikus Basshunter-slágert ennek örömére:

 

 

47 komment

Címkék: per blizzard valve dota

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr652397567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.10.25. 15:20:32

kotakun valaki irta, hogy raadasul az eredeti mod-keszito csapat is probalja levedetni a nev egy variaciojat.

dandartabornok 2010.10.25. 15:43:09

egy eltévedt kérdés: a warcraft3 nem blizzard játék?

Delebriel 2010.10.25. 15:54:09

@dandartabornok: De, ezért nem értem a kérdést... Inkább a Blizzard-é mint a Valve-é nem? :)

Máriusz 2010.10.25. 15:58:15

de már olyan is van hogy league of legends, ami ugyan az mint a dota, csak más hősök/más engine, de játékmenetre ugyan az.

mekkora vicc, hogy a srác csak egy mapot csinált anno, most külön játékokat építenek rá...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.10.25. 16:48:00

Basshunterrel kapcsolatban Ford Fairlane szavait idézném: "I could crack my knuckles with more rhythm. You're killing rock and raping roll, man. I mean, Keith Richards is rolling in his grave, the freakin' guy isn't even dead yet! You're tearing me apart."

bruTe 2010.10.25. 16:58:01

Ja, azt én sem vágom, mi köze van a Valve-nak a DOTA-hoz. Vajon ők tudják?

Amúgy meg Starcraft Dota? Hát abban hősök sincsenek, meg creepek sincsenek, hogy fog az kinézni? Lesz benne kis marine, közepes marine, meg nagy marine?

algi 2010.10.25. 17:09:10

@bruTe: A StarCraft 2-ben nincsenek hősök???

Amúgy gondolom, a Valve-nak annyi köze van hozzá, mint egy bizonyos Quake modhoz (gy. k. Team Fortress).

bruTe 2010.10.25. 17:13:26

@algi: Hát abban nincsenek. Csak "tömeggyártható" egységek vannak.

Laciii 2010.10.25. 17:13:46

@bruTe:
Gondolom SC II lesz, van pár hős, meg merc is, és gyorsan "összedobnak" pár újat is ha kell.

Laciii 2010.10.25. 17:29:22

@bruTe:
Nézd meg az editort ;)
Raynor sniperrel, Findlay, valami doki gépkarokkal, armorys pacák, Nova, Tosh, protossból is van több is saját modellel.

Nem áll rosszabbul, mint a Warcraft 3.

ThePolaris 2010.10.25. 17:33:38

Icefrogot, a DotA készítőjét lassan egy bő éve a Valve alkalmazta, és ő azóta a War3-mal párhuzamosan nekiállt a Valve-nél fejleszteni a DOTA2-t, úgyhogy részemről a Valve-nál a pont.
Bővebben akit érdekel: dotaportal.hu/cikkek/cikk/177

Távoliember 2010.10.25. 17:39:55

Én mintha úgy olvastam volna anno valahol, hogy a Valve-nak kicsit több köze van mostanság a DOTA-hoz, mivel az eredeti szerző (IceFrog asszem) a Valve-val szerződött le, ezért is fejlesztik most ők a második részt. A WC3-hoz ez csak egy mod volt, szóval a Blizznek most nem igazán van hova ugrálnia. Javítsatok ki, ha tévedek.

Terawatt 2010.10.25. 17:42:23

Blizz párti vagyok, de Polarisnak igaza van hogy elöbbkezdték el készíteni a Dota2-t. De abban nincs igazuk hogy olyan játéknevet akarnak levédetni ami eddigis mindenkié volt ingyenesen és a mindenkibe a blizz is bele számít. Utólag könnyű belekötni a másikba pénzkisajtolásért :) De a mai piacpolitika ilyen szerezz nyereséget szinte bármi áron de bele fog törni a foguk mert a blizzard az nem kispályás cég persze a Valvét se kell félteni, kiváncsi leszek rá ^^

Kandras 2010.10.25. 17:42:51

@ThePolaris: ez el is döntötte a kérdést, a Valve-nak van igaza.
Attól még, mert a mod war3hoz készült nem a blizzardé a név, hanem a mod fejlesztőjéé. Ő a valve-hoz állt, ennyi.

Tájfájter 2010.10.25. 17:47:06

"Amúgy meg Starcraft Dota? Hát abban hősök sincsenek"

Nos, nem akarok spoilerezni, de van olyan pálya SC kettőben, ahol csak hősökkel indulsz, vagy nevezzük őket nevesített egységeknek több HP-val és pár extra képességgel.

Ilyenek már az SC1-ben is voltak, Raynor vulture-on, Duke tankkal, nem is beszélve Kerriganről, de a protosoknak egy rakás ilyen "hősük" volt a játék folyamán.

És tényleg, SC2-ben ott vannak már a mercenary-k is, onnantól kezdve ugyanúgy "kinevelhetők" a hősök mint Warcraft-ban.

Tájfájter 2010.10.25. 17:49:31

@Kandras: És akkor a Blizzard beperelheti a mod fejlesztőjét, mert az a warcraft-os egységeket, elnevezéseket használta???

Kandras 2010.10.25. 18:05:54

@Tájfájter: miért perelhetné be? Szerinted a warcraft 3 map editorának a szabályzatában az van, hogy "aki használja azt beperelhetjük" vagy mi? :)

Tájfájter 2010.10.25. 18:24:54

@Kandras:

Nem, gondolom ilyen nincs benne.
De szerintem olyan van benne, hogyha gazdasági tevékenységet és pénzszerzést szeretne vele végezni, akkor igen :-)

Éppen ez a Blizzard érvelésének a sarokköve (ha jól értem) hogy ők ezt ingyenesnek szánták (mármint a map editort), amiből aztán kinőtt egy játékstílus, a DotA, amiből most valaki pénzt szeretne, akik nem ők :-)

Kandras 2010.10.25. 18:37:28

@Tájfájter: ööööö... szerintem ebben a "logikában" semmi logikus nincs.
A VALVe dotában warcraft 3 textúrák lesznek vagy mi?
Kétlem.
Akkor meg?

Kandras 2010.10.25. 18:39:50

Ha veszek egy ZEBRA tollat (megveszem a Warcraft 3-at) és írok egy regényt vele (a pályaszerkesztővel csinálok egy pályát), amit aztán egy stúdió megfilmesít (a VALVe készít egy második részt) akkor fizesse a kiadó jogdíjat a ZEBRA-nak? :)
Hülye példa, tudom...

Kuz 2010.10.25. 19:46:02

Valahogy az ugrott be először hogy éppen pár napja jelentette be a Blizzard-Activision (nem vagyok hajlandó külön kezelni őket, az a Blizzard nevű cég ami zseniális játékokat csinált, és amit imádtam sajna már nem igazán a régi...), hogy perelik a kóreai tévétársaságokat (az egyiket legalábbis), mert nem sikerült megegyezniük arról hogy mennyit fizessenek nekik az IP jogért.
A különbség az, hogy a DotA-hoz még tizedannyi közük sincs (de ezt már sokan kifejtették előttem)... A Valve szemszögéből nézve, viszont teljesen jó ez az egész nekik. Nem értek a marketinghez annyira, de most először bejelentik DotA2 néven, aztán pereskednek egy adagot, mindenki értesül róla, aztán egye fene átnevezik mittomén xyz-nek. Viszont addigra már mindenki tudja, hogy xyz az igazából a dota2, és a kecske is jól lakott, de a káposzta is megmaradt...

Kuz 2010.10.25. 19:56:36

@Távoliember:
Egész pontosan Guinsoo csinálta meg ezt a változatát a dotának először, de ő már a League of Legendset fejleszti. A war3 modot már évek óta icefrog viszi, szerintem jobban is csinálja, de ezzel mások tuti vitatkoznának:P. (guinsoo-ra pedig egy item-ben emlékeztek meg :))

Starcraft2-ben pedig vannak rendes hősök is, még a béta alatt láttam egy pályát ahol egy valami über marine-al voltál, volt inventory experience, minden ami kell... de már régen bejelentették, hogy ilyesmi lesz a starcraft2-ben, megmondták, hogy a war3 editorjánál is jobbat akarnak csinálni (és biztos csináltak is).
Az egyetlen problémám vele, hogy Blizz csinálja... Én személy szerint maradok a beváltnál: Icefrog FTW!!!

Ezrem 2010.10.25. 19:56:40

De hát SC2-höz nem csak egy hülye módot készít a Blizzard, hol van itt szó külön játékról vagy mi fene?

Cadaver!! 2010.10.25. 20:07:19

@ThePolaris: A Valvenál semmilyen pont nincsen, az hogy szerződtették az eredeti a program íróját egyetlen egy dolgot jelent: szerződtették az eredeti íróját. Amúgy a pályaszerkesztő eula-jában valami olyasmi van, hogy minden amit azzal készítenek az a Blizzard tulajdonát képezi. A DotA névhasználati joga biztosan nincs az eredeti fejlesztőnél, a Valve pedig ágálhat, a fenti eula szerint minimum előnyben vannak, ha pedig külön bejegyezték a nevet már nyertek is. Bár azt hiszem ezt nem tették meg, hiszen akkor nem azt mondanák, hogy a Valve nem rendelkezik a jogokkal, hanem azt, hogy mi rendelkezünk a jogokkal stfu. Mindenesetre érdekes a helyzet.

Kandras 2010.10.25. 20:17:05

@Cadaver!!: hogyne lenne a valve-nál a pont.
Azt ugye te se gondolod komolyan, hogy azért, mert valaki kitalál egy nevet egy pályának, amit a war3 editorral valósít meg attól mér az a név a Blizzard tulajdona. :D
Ezek alapján ha én most ide leírok egy szót, akkor az a Microsoft tulajdona? Vagy a Mozilla Corporationé? Esetleg a Logitech-é? Neadjisten az Index-é?

Remélem ez választ ad a kérdésedre:
tarr.uspto.gov/servlet/tarr?regser=serial&entry=85102245

Cadaver!! 2010.10.25. 20:19:32

Idézet a Starcraft 2 eula-ból:

"You acknowledge and agree that all maps, levels and other content created or modified using the map editor are all and shall remain the sole and exclusive property of Blizzard.Without limiting the foregoing, you hereby assign to Blizzard all of your rights, title and interest in and to all modified maps as soon as such rights arises, and agree that you will execute future assignments promptly upon receiving such a request from Blizzard."

Ez mind Caps Lock-kal van írva, hogy jól látható legyen.
Warcraft 3 eula nincs a kézkönyvben, de ha ugyanez benne van, akkor már csak az a kérdés, hogy a wc3 után szerzett jogok érvényesek-e az sc2-re is.

Kandras 2010.10.25. 20:20:30

@Cadaver!!: ezek szerint még is azt hiszed, hogy attól, mert úgy nevez el egy pályát már a Blizzard tulajdona a szó. Én tévedtem, elnézést.

Bro 2010.10.25. 20:40:30

Warcraft 3 EULA =! SC2 EULA , már megbocsáss.
Ha visszamenőleg most elkezdenek baszakodni akkor abból csak rosszul fognak kijönni pont azért mert x számú játékos van aki tanusítja, hogy mi is volt az eredeti eulaban, screenshotokkal stb.

Mint amikor EvE-ben volt ugyanilyen gebasz és megkárosította a játékosokat a asaját javára a kedves kiadó.

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.10.25. 22:13:12

Iszonyatosan nevetséges ez már megint. Én személy szerint a Blizzard pártját fogom, de rendezzék le maguk között amíg nem megint az egyszeri játékosnak lesz belőle baja. Ettől a számtól meg nem fogok tudni aludni... :D

Tájfájter 2010.10.25. 22:57:44

Azért én kiváncsi lennék arra a WC3 EULA-ra :-)

És a kérdés, hogyha a DOTA játékukat meg is csinálja a Valve, milyen egységeket fognak belerakni, mi lesz a "húzónév" ?

asd123321dsa 2010.10.26. 00:06:18

van már Starcraft 2 DOTA igaz nem hivatalos, Storm of the Imperial Sanctum (SOTIS) néven, www.playsotis.com az oldala azt hiszem, igaz még elég kezdetleges, és láttam már egy másik DOTA változatot is a custom mapok között...

Kuz 2010.10.26. 00:58:30

@Tájfájter:
Ez a WC3 EULA-ból van (megtalálható a Warcraft III könyvtárban, License.txt címen): A "New Material" fentebb van definiálva, kb mindent jelenthet amit az Editorral csinál valaki.

"use or allow third parties to use the Editor and the New Materials created thereby for commercial purposes including, but not limited to, distribution of New Materials on a stand-alone basis or packaged with other software or hardware through any and all distribution channels, including, but not limited to, retail sales and on-line electronic distribution without the express written consent of Blizzard;"

De az egésznek nincs jelentősége, mert ha a Valve csinál egy Dota2 nevű játékot, akkor annak abszolúte SEMMI köze nem lesz a Warcraft III Editor-hoz...

Kuz 2010.10.26. 01:03:29

@Kuz:
DISCLAIMER:
Nem értek a joghoz, úgyhogy mielőtt még bárki erre az idézetre alapozva vonna le messzemenő következtetéseket, ajánlom hogy olvassa el valahol az egész dokumentumot. Lehet hogy kihagytam fontos részleteket, pusztán hozzá nem értésből.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.10.26. 08:21:11

Kicsit OFF:
Basshuntert is elvették a geekközösségtől a rohadék multik.
Mondjuk ez kivételesen nem baj, mert szerencsére elég szar zene, de akkor is rossz látni, hogy a haldokló lemezkiadók még mindig képesek kinyírni egy-két valódi garázssztárt.
Kicsit ON:
Szerintem tökre nem kérdéses, hogy a DOTA a Blizzardé.

moli 2010.10.26. 10:32:05

""""To us, that means that you're really taking it away from the Blizzard and Warcraft III community and that just doesn't seem the right thing to do," said Pardo, Blizzard's executive vice president of game design."""

szerintem ha az ovek lenne, nem azt mondana, hogy "doesnt seem right thing to do"

Laciii 2010.10.26. 10:34:02

Azon gondolkodjatok már el, hogy a Blizzard nem csak a szerkesztőt adja, hanem egy konkrét "piacot" is biztosít. Ha valami free enginenel akármilyen jól is csinálták volna a Dotát a kutya sem tudna róla, és akkor a Dota2 se érdekelne senkit. Szóval nem véletlen, hogy a Blizzard nem tapsol, ha őket kihasználva akarnak elszipkázni a játékosbázisukból.

Ha veszel egy CAD-et akkor azzal bármit csinálsz az a tied, a WC 3 eulában meg lemondasz mindenről, szóval a regényírós példa nem jó, ha te úgy veszel meg egy tollat, hogy az azzal írt mű jogairól lemondasz akkor így jártál

lángoló babakocsi 2010.10.26. 13:02:57

tök mindegy mi a neve, úgyis ott játszik az ember, ahol icefrog fejleszt. dota = icefrog

Vin(ent 2010.10.26. 21:13:44

@lángoló babakocsi:
Az jó, mert a dotát nem icefrog találta ki. Ő csak átvette, miután az eredeti készítők (Pendragon és Guinsoo) elmentek fejleszteni a League of Legendset.

ThePolaris 2010.10.27. 14:36:06

@Vin(ent:
Az igaz is, de ő vitte tökélyre.

Sztyepan Asztahov 2010.10.27. 14:43:59

Valaki elmagyarázná nekem, hogy miben különbözik a DotA egy átlagos huntelős rpg-től? miért siekres ez? rákerestem a youtubon, de elsőre nem sokban különbözik egy diablotól mondjuk.

köszi a választ

moli 2010.10.27. 14:53:04

@Sztyepan: bar nem jatszottam vele, de tudtommal a dota olyan, mint a ninjatown vagy a plants vs zombies. ilyen tower defense jatek: hullamokban jon az ellen, neked elore telepitened kell a vedelmi vonalakat adott anyagi keretbol.

igenytelen_allat 2010.10.27. 16:04:03

@moli: egyáltalán nem olyan.

@Sztyepan: Abban különbözik, hogy itt nem csak npc-ket kell hentelned, hanem van egy ellenfél csapat és az ő bázisukat kell leverned. Egyébként elég összetett, ha ráérez az ember könnyen be lehet függeni tőle :D.

2010.10.29. 16:26:06

Hát nem tudom, de a battle.netes DotA közösség a legnagyobb überl33t baromarcú telep amit ismerek. ^^

Ha valamit nem úgy csinálsz, ahogy a könyvben le van írva, noob vagy.
Ha nem ismered minden cucc árát fejből (ami az eltérő verziókban más és más ofc) akkor noob vagy.
Ha nem vagy profi a denialban, noob vagy.

Nem rendes egyszerű embernek való világ az. :)

Egyébként meg, a league of legends tökéletesen ingyenes, és nem kell hozzá sem sc2tőt sem mást megvenni, akkor most miről beszélünk? Ahhoz képest az egyik legprofibb játék amit ismerek ráadásul.

+(van még valami másik ingyenes játék is, ami dota lookalike, ami az igazán profi l33teknek való, de elfelejtettem a nevit nekije.)

Foulcrow 2010.10.30. 16:04:44

Nem tudom mi szerepelt anno a warcraft3 és az editora licenszében, de ha szerepelt benne az, hogy bármilyen intellectual property amit vele létrehoznak a blizzardé, akkor nyilvánvalóan a dota a blizzardé, ha viszont nem, akkor a map fejlesztője a dota tulajdonosa.

SC2-ben pedig multiplayerben nincsenek hősök, de a map editor olyan durva hozzá, hogy bármiylen egységet létre lehet benne hozni, xp-vel, tárgyakkal, speciális képességekkel, az egyetlen probléma, hogy szerintem a SC2-ben relatív kevesebb egység modell van, mint a war3-ban.

Zopád 2010.10.30. 20:36:50

@előttem szóló
akkor csinálnak hozzá többet, mint a war3-ban :)

on
pont aktuális téma ez nekem, délelőtt szedtem le
(a polcról nyilvánvalóan. :D) szenvedtem a patchekkel egy jót aztán délután beizzítottam garena ON dotakeys ON winamp ON aztán beléptem egy 1v1be és teljesen olyan volt mintha tegnap játszottam volna vele utoljára, pedig egy éve volt :D (ez nyilván nem változtat azon hogy mocskosul kikaptam ^^)

Úgymond laikusoknak mondanám, hogy nem ,,csak egy" custom mapról van szó, mert ennek a csak egy custom mapnak 20 milliós (!!!!!) aktív játszótábora van, 50.000 dodós international versenyekkel meg hasonló finomságok. Tessék csak rákeresni hogy MYM, SK, StarsBoba eHome és hasonlók. Anno worldchampion klánok voltak ma már nem követem az eseményeket, de biztos nagyon jók még mindig.
Én egyébként teljesen IceFrog (így a valve) mellett állok. Voltak már próbálkozások arra hogy lekoppintsák a dotát (league of legends, heroes of newerth stb) amikben tényleg vannak nagyon jó fícsörök meg szép grafika, de a contentnél megbuktak. És ezt nem hiszem hogy le tudná körözni a Blizzard, mert bár contentben _tényleg_ nagyon jó, de nem tud 5-6 játékra egyszerre figyelni. Bőven elég ha kijön a dió3 és jó lesz :)

luorax 2010.11.01. 15:12:57

Én a blizznek drukkolok természetesen.

Ami a StarCraft 2 DoTA-t illeti: az SC2-nek irgalmatlanul durva editorja van, habár nincsenek hősök, de bármilyen saját dolgot létrehozhatsz, statokat, buffokat, abilitiket, és mindezt megfejelve a trigger editor-ban is bármit megtehetsz: kamerát, eltüntetheted az alap UI-t, saját UI elemeket helyezhetsz el, képes GUI-ból kezelni a lokális változókat (ez WC3-ban csak JASS-al/custom scriptel volt elérhető), és ahogy néztem, C++-t használ (bár csak egy videóban láttam egy kis részletet belőle, mivel az én gépemen nem megy jelenleg, de ahogy láttam, szerintem C++). Szóval határ a csillagos ég.

DoTA stílusú külön játékok:
-League of Legends: egy ingyenes, zseniális, sokak által játszott, és sok jó ötletet tartalmazó, elég jól balancolt játék.
-Heroes of Newerth: 200$-ért lehet accountot venni, utána szabadon lehet játszani. Ez nem annyira balancolt, mint a LoL (gondolom senkinek nem kell bemutatnom ezt a vidit: www.youtube.com/watch?v=sRtMdPWvP8A&feature=player_embedded), illetve hányingerkeltően WC3/DoTA koppintás. De azt meg kell hagyni, hogy piszkosul jó grafikája van, és mindössze 400! MByte-t nyom a telepítője.
-Demigod: Nos, erről túl sok mindent nem tudok, csak annyit, hogy elég kevés a hős benne, viszont érdekes pályája/kamerája/játékmenete van, és már-már szerepjátékba illő módon lehet fejlesztgetni a hősünket.

Nos, röviden ennyi. De ha valaki ismer még ingyenes LoL szerű játékokat, az leírhatná, engem érdekel!
süti beállítások módosítása