HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Több mint 80 millió Farmville-játékos

2010.02.21. 16:44 Stöki

Tegnapi hír a Joystiq-n (illetve az AppDatán): már több mint 80 millióan játszanak Facebookon a Farmville-el, egészen pontosan 80 920 421 ember. Nagyjából annyi, amennyi Németország lakossága. Vagy két Lengyelországé. Vagy nyolc Magyarországé. Vagy negyvenhét Budapesté.

Elég döbbenetes szám (bár ebben valószínűleg már nem aktív játékosok is vannak), még ingyenes játékhoz képest is. A világ egyik legjobb – és nem mellesleg magyar – flashjátékával, a Gemcrafttel és folytatásával például eddig csak 6, illetve 4 millióan játszották a legnépszerűbb flashjáték-gyűjtőoldalon, a Kongregate-en.

És akkor most a magyar Farmville-játékosokhoz fordulnék. Nem akarok támadó lenni, inkább kíváncsiságból kérdezem: mi a bánatot lehet élvezni azon, hogy az ember elveti a virtuális karalábét, másnap meg learatja? Tényleg meg szeretném érteni, szóval kommentekbe jöhetnek élménybeszámolók epic kukoricaszüretekről meg hasonlókról: szerintetek miért élvezik ezt a játékosok?

118 komment

Címkék: facebook farmville

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr221778477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thehandsomest (törölt) 2010.02.21. 17:56:02

Két hét alatt meguntam. Szar volt na...

Lacaca 2010.02.21. 18:00:09

Ugyan azt, mint bármelyik más játékban. Kialakul egy kis verseny a "szomszédokkal", nap végén segít levezetni a munkahelyen begyűjtött stresszt, mert kikapcsol. Minden játék erre jó felnőtt korban. Semmivel nem rosszabb, mint virtuális katonákkal virtuális szörnyeket lelőni.

Vogon 2010.02.21. 18:00:15

azért mert az ember úgy érzi csinál valami hasznosat.. :)

pedig nem.. :)

- Rendi - 2010.02.21. 18:03:16

Akármilyen másik játékban mit lehet élvezni?

Kuruttya 2010.02.21. 18:15:49

Mi a bánatot lehet abban élvezni, hogy az ember virtuális szörnyekre kattintgat amig azok meg nem halnak, hogy néhány szám feljebb menjen tőle a karakterünk adatlapján?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.02.21. 18:21:30

Gondolom részben azért, amiért a Sims meg a Sim City játékok is valamennyire kedveltek (avagy voltak). Ugyanakkor ez ingyenes, ugyanakkor Lacaca véleményében lehet nagy igazság.

Thera 2010.02.21. 18:25:07

Naponta tudsz ajándékot adni ismerőseidnek: még ha virtuálisat is.

Másoknak ajándék adása, csoporttársak kurkászásának megfelelve meg szocializációnk alapvetése.

Putyur 2010.02.21. 18:26:32

Számomra sokkal kellemesebb kikapcsolódás, mint zombikat, vagy virtuális katonákat lövöldözni. Ez legalább békés. Amúgy a bejegyzés írója hallott már gazdasági-stratégiai játékokról...?

is 2010.02.21. 18:28:12

ez női játék, férfi meg nem értheti. ez maga a Szent Grál, amit az összes játékfejlesztő konferencián keresnek, mint a nőket bevonó ötlet. hogy mégis, mi köti le a nőket, mivel képesek játszani. hát ezzel. nem kell megérteni, másolni kell.

semmilyen hosszabb távú, összetettebb cél. mint a gyereknevelés. etet, lefektet, szoptat, pelenkát mos. és ezt mindennap, ogyanúgy. nem szexizmusból mondom, de pont ez a játék arra mutat rá, hogy az ilyen cselekvéssorozatokra kattannak a nők. biztos atavisztikus, természetesen éljen az egyenjogúság. de holnap PONTOSAN ugyanazt kelljen csinálni, mint ma. fejlődni, előbbre jutni? minek? hát holnap másképp éhes a gyerek? másképp kell szoptatni? másképp kell lefektetni? nem. akkor meg?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.02.21. 18:32:41

Jókat mondtok, köszi.

@Putyur: Hallott, de azért a Farmville nálam nem egy kategória a Railroad Tycoonnal vagy a Tropicóval.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.02.21. 18:37:14

@is: Ja, valahogy úgy van, hogy a nők megtartó beállítottságúak, a férfiak meg felfedezők. Van erre valami piszológiai szakkifejezés is, de már elfelejtettem.
Ezért baromi kevés a női tudós és művész, mert őket nem érdekli a lehetőségeik tesztelése.
Repetitív, babusgató cucc kell nekik.
A pasiknak meg valami, amiben folyton új dolgokat lehet legyőzni.

epres négercsók 2010.02.21. 18:38:26

Jöhetnek a kövek: én szeretek farmville-ezni. Akik nem játszottak még vele, azoknak csak egy kérdés: miért kell valamit fikázni, amiről csak annyi fogalmatok van, hogy "elvetem a virtuális karalábét", és másnap learatom.
A fv a választások játéka, ezerféle verzió van, ahogy lehet építeni-szépíteni, szalagokat és gyűjteményeket szaporítani. A játék során a legrövidebb időt veszi el egyébként a karalábé elvetése. Ezen kívül lehet mindenféle projektben részt venni - most pl. a csirkeól bővítés és az istállóépítés megy, ami a szomszédaid (barátaid) segítsége nélkül nem sikerülhetne. Lehet vadászni a másik munkájának megosztott eredményére. (Ezt szidja a legtöbb fészbúkos, mert a júzerek nagy része még nem jött rá, hogy a fv-es hirdetményeit szelektíven is ki lehet tenni, tehát, hogy csak az érintettek lássák; illetve a nem-júzerek se jöttek rá, hogy idióta ismerőseik ilyen irányú hirdetményeit is el lehet rejteni, és akkor nem idegesít.)
Jah, végezetül, a farmville nem ér véget soha, mert minden nap vannak benne újítások, és nem agresszív játék.
Esti stresszoldónak kiváló.

Én a vérengzős játékoktól vagyok rosszul, amiben nem akkor vagy menő, ha "learatod a karalábét", hanem akkor, ha megölsz X embert, és fröcsög a vér, aztán kielégülve hajtod álomra a fejed. Ilyet is lehet. Ízlések és pofonok.

epres négercsók 2010.02.21. 18:39:36

@is: Hát ez pont nem igaz a fv-re. Még egyszer: minden nap vannak újításai.
Amúgy nekem több férfiszomszédom van, mint női :)

algi 2010.02.21. 18:41:11

Sztem a regisztrált játékosok nagy része csak egyszer rákattintott, és valójában nem is játszik, szóval az egész csak ügyes marketing.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.02.21. 18:42:00

@piréz vitéz / plüssmacsó: tudjuk ám, hogy minden szabad tíz percben szaladsz a teheneidhez, te pszeudo-paraszt...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.02.21. 18:45:02

Mindenki ezt kérdezi, hogy ez miért jó, és rendszerint stratégiai, akció, és hasonló játékokkal vetik össze. Erre azt kérdezném visszakézből, hogy a Lego miért jó, mikor focizhatnál is? Mert kb. ilyen különbségről beszélünk a farmville-típusú és más játékok esetében.
Csak a magam nevében szólhatok, de én azért játszom, hogy összerakjak egy tetszetős farmot, amit aztán később is jó érzés gondozni, meg alakítgatni ahogy jönnek az újítások. Mások meg gondolom versenyből játsszák, hogy nagyobb-szebb farmjuk, több pénzük, több achievementjük, akármijük legyen mint a szomszédnak.
Nem tudom ezen mit nem lehet érteni, mindenki úgy néz a farmville-re mint aki még nem látott építőjátékot.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.02.21. 18:45:11

@epres négercsók: @epres négercsók: Én még a legelején próbáltam ki, akkor kábé annyi volt a lényeg, hogy növényeket vetettél el, learattad, aztán menőztél vele.

De mint mondtam, nem támadásnak szántam a kérdést, tényleg kíváncsi vagyok. Örülök, hogy a többségnek azért lejött a szándékom.

Amúgy én meg Guitar Hero-fan voltam egy időben, és rendszeresen megkaptam, hogy mit lehet abban élvezni. Szerintem ez olyan kérdés, amire van értelmes válasz azon túl, hogy "miért, a kvékezésben mit lehet élvezni"?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.02.21. 18:46:13

Asszony is ezt nyúzza. Amikor néma csend van, és csak klikkklikkklikkklikk hallatszik, akkor tudom, hogy Farmville-zik :)

Dester 2010.02.21. 18:46:58

Létrehozhatsz valami közel egyedit, mindent úgy rendezel be, ahogy akarsz. Nem kell hozzá sok ész. Van egy kis verseny. Segíteni kell a többieknek, tehát még valahol kapcsolatot is ápol. Nem kell telepíteni. Azokat az embereket is megérinti így ezekkel a paraméterekkel, akik egyébként soha nem játszottak még, kortól teljesen függetlenül. Nők, férfiak, gyerekek, idősek. Elég hozzá napi 5-10 perc, de tökölhetsz vele félórát is alkalmanként, viszont ha 2 vagy 4 órás cuccokat vetsz, naponta többször is leköt. Nagyjából mint a Sims, az is ezért ennyire sikeres, holott fizetős.
Nos, ezért.

epres négercsók 2010.02.21. 18:47:11

@algi: Na ez viszont igaz, nekem is van jópár szomszédom, aki csak rákattintott, de valójában sosem játszik vele (viszont ez is nagy segítség a szomszédainak). Tehát a 80 millió tényleg nem egy valós szám, az aktív játékosok ennek jó esetben is max a kétharmada.

epres négercsók 2010.02.21. 18:51:15

@Stöki: Nem is vettem támadásnak a kérdést. Csak gondoltam, elmagyarázom, miről szól ez a játék.
Az egy tök korrekt dolog, ha valaki megkérdezi, mi a túrót lehet ezen élvezni. Az már kevésbé, ha valaki ismeretlenül fikázza.
Nálam is eltelt a tudomássezerzéstől 1-2 hónap, mire elkezdtem vele játszani. A játék nagy hibája, hogy kegyetlenül belassítja a gépet, még egy teljesen újat is. Az én régi gépemnek meg egyenesen halál...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.02.21. 18:53:27

@epres négercsók: Most hogy mondod, ez volt a másik ok, amiért nem toltam tovább pár napnál: nekem is rohadtul lassította a gépemet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.02.21. 19:03:29

Stöki: Engedelmeddel messzebbről kezdem. Amikor a Blizzard a WoWról először beszélt, akkor elmondták, hogy tanulmányozták a függőség kialakulását, annak kialakításának lehetőségeit. Ehhez a sikert, és a feladatokat kell adott ütemben adagolni.

Teljesen mindegy, hogy a feladat egyetlen gomb megnyomása, ha a sikerélmény nem marad el. De ki hinne egy egygombos sikerben? Aki azt látja, "lenyomtam a havert", "segítettem a havernak", "ma én tettem többet a játékban a facebook wall alapján", ahelyett, hogy "megnyomtam egy gombot."

A farmville és a mafia wars egyformán egy skin erre a koncepcióra.

A játékosszám amúgy mesterségesen is fel van turbózva szépen. Adott ugyanennek a csapatnak egy facebookos poker-e. Játszik-e az, akinél maga a poker rész sosem indult el (inkompatibilis a használt browserrel, biztonsági beállításokkal), de a napi ingyenes ajándék küldéssel az ezt igénylő haveroknak küldi a zsetont és regisztrált?

Ezen felül bárki aki azon gondolkodik, hogy facebookra, iwiwre játékot fejlesztene kipróbálja a sikereseket :)

A játék által adott feladatok pedigúgy vannak kitalálva, ha munka, várakozás, stb. közben van 3 perced, akkor komolyabb játékba nem fogsz bele, de a farmville, mafia wars, stb. kitölti ezeket az időket.

Putyur 2010.02.21. 19:13:21

@Stöki: "... nem egy kategória a Railroad Tycoonnal vagy a Tropicóval. ..."

Senki nem állította. Amúgy a Transport Tycoon óta nem csináltak még jó játékot - szvsz.
Ahogy már írták; esti 15 perces stresszoldónak tökéletes.

Putyur 2010.02.21. 19:18:15

@epres négercsók: "... kegyetlenül belassítja a gépet, még egy teljesen újat is ..."

Én pont most cseréltem gépet - viszonylag nagy minőségi ugrás volt - és ugyanolyan lassú. Szerintem az ellenoldali szerverek túlterheltek.

epres négercsók 2010.02.21. 19:28:29

@Putyur: Valósznű egyébként, mert mások is mondták, hogy nagyon lassú, függetlenül a gép és a netkapcsolat minőségétől. Az már csak hab a tortán. Nekem van, hogy 2-3 percig is eltart, mire betölti a szomszédom farmját, ahol permetezni kell(ene) (mert az előnyös nekem is, meg a szomszédnak is). Na most, amikor az embernek van mondjuk 36 szomszédja, mint nekem, ez mókás tud lenni, úgyhogy nem is zongorázom végig a dolgokat.
Karácsony előtt lehetővé tették viszont, hogy ne csak fv cash-ért lehessen üzemanyagot venni, így a traktor és az aratógép jelentősen felgyorsította a folyamatot. Most a valentin-ajándék küldözgetésével lehet "fjúlrefill"-hez jutni.

Egyébként, ha én minden nap végigcsinálnék mindent a játékban, az kb 4-5 órát venne igénybe. Ebben benne van:
- aratás, szántás, vetés
- állatok "leszüretelése"
- fák szüretelése
- szomszédoknak ajándékok küldése
- ajándék elfogadása

Opcionális: permetezés, parkrendezés, üzenőfalon gyűjteményes tárgyak vadászata.
Természetesen egyik sem kötelező, ha én napokig nem vagyok, teszek le görögdinnyét, ami négy nap múlva beérik, és további négy napom van, hogy leszedjem. De van 4 óra érési idejű cucc is, kinek mire van ideje.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2010.02.21. 19:40:38

engem kikapcsolt egy idore, mert nem kellett rajta tul sokat gondolkodni. aztan azon vettem eszre magam, h. mar alig varom, h. arathassak/ajandekokat kuldozgessek/stb., fuggove valltam tole. e het szerdan viszont lejottem rola: blokkoltam az applikaciot, es nem jatszom vele tobbet...

korlat 2010.02.21. 19:58:54

@Putyur: mennyire igazad van. Transport Tycoon a legjobb. Mai napig összejövünk időnként haverokkal egy "kicsit" tycoonozni:) pedig én inkább szimulátor függő vagyok. meg fv:)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.21. 20:10:36

@korlat: TTycoon valóban az isten. www.openttd.org/en/ cím alatt van free. Kicsit túl könnyű, de annyi baj legyen :)

Abrash1965 2010.02.21. 20:13:59

funny, ahogy a jáccósok átvették a kommentelést, és már tolják itt is :-)
(én letiltottam, de taplóság a fb-től, hogy nekem, nemjátékosnak kell gyökölni, hogyan is lehet tiltani. Arról nem is bezsélve, hogy ha farmville fotóalbumokat jelölgetnek a mókás kedvűek, akkor csak a tulajt lehet tiltani, a villet nem)
Epres Néegrcsókot olvasva, napi 4 óra lenne a feladatok végigvitele? Hűanyám, ha én annyit matatnék az irl kertemben..

Abrash1965 2010.02.21. 20:16:31

natessék, ismerős csirkefarmos linkkel bombáz. Hogy attól majd nő..

is 2010.02.21. 20:21:16

@epres négercsók: kiegészítem: a férfiak akkor örülnek az újdonságnak, ha az kihívásként, meghódítandó, legyőzendő, elérendő dologként van tálalva. a nők meg akkor, ha ajándékként, lehetőségként van tálalva, DE szigorúan az alap működésen belül, tehát nem nagyon kell újat tanulni hozzá, alkalmazkodni hozzá.

és most jön a varázsige: a testalkat meg a keresztnév az egy férfi-nő besorolás; a viselkedés, világlátás meg egy másik. én a másikról beszélek, férfias világlátásúak nem játszák, akár férfi testben vannak, akár nőiben. női világlátásúak meg igen, bármely testben.

pretend 2010.02.21. 20:28:09

no comment. szarfos. hogy én erre elbasszak akár egy pillanatot is...
irigylem, hogy a többieknek ennyire van idejük ilyenekre... meg részvétem is érte.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.02.21. 20:35:11

Szerintem az a jó benne, hogy:
1. Nem hal meg benne senki.
2. Nem más kárára érhetsz el benne valamit, hanem a segítségével.
Sajnos kevés kooperatív játék van ma a piacon, pedig biztos lenne rá igény. Az emberek egy része nem akar lépten nyomon legyőzni valakit..

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.21. 20:35:53

Kb. 5 percig neztem ahogy az ocsem szamomra erthetetlen dolgokat muvel valami zold negyzet alaku teruleten.
Kozben olyanokat mondott, hogy most aratok, meg vettem lovat, meg tyukot es kuldenek nekem ajandekot.

Na ekkor jott el az a pillanat, hogy csendesen kiosonjak a szobajabol...

epres négercsók 2010.02.21. 20:45:23

@Abrash1965: Nem lenne ez napi 4 óra (és a legtöbbször én sem mutatok hajlandóságot, hogy elcsesszek rá ennyi időt, vagy akár feleennyit), ha a szervere nem lenne ilyen használhatatlan fos. Ennek tükrében nem értem, miért dicsekszenek az állandóan növekvő játékosszámmal (mely, mint tudjuk, egy fake adat), ha egyszer nem bírják biztosítani hozzá a szükséges kapacitásokat.
Meg ez attól is függ, mekkora farmot vállalsz, mennyi szomszédod van, azokat milyen lelkiismeretesen segíted...
Ebből az elméleti 4 órából a nettó játékidő (tehát amíg nem gondolkodik a gép) maximum egy óra. És nekem legnagyobb méretű farmom van, harminc-valahány szomszéddal.
De azért el tudnék menni egy hétre nyaralni olyan helyre, ahol nincs net :) Azért a fv nem alkohol vagy cigi, aki nem tud leállni róla, az nagyon gáz, és kezeltesse magát.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.02.21. 20:52:58

@Mainframe: Alapvetően jó irány amit mondasz, de nem teljesen, valóban más a játék, de aki rendezkedni szeret sokszor simsezik, a fontosabb különbség annyi, hogy ez 3 percbe belefér és online :)

KenSentMe 2010.02.21. 20:54:23

De nagyon igaz..

a Simcity - Sims - .. vonalba ez teljesen beleillik.. meg a legó-tamagocsi-tengelybe.. ez az "adj a népek kezébe agyagot, amiből gyúrhatnak maguknak korongot" típusú alkotós-építgetős játékstílus.

amolyan kockafejű 2010.02.21. 20:57:13

A szépet mindenki szereti. Itt gyorsan és ingyen lehet sikerélményt elérni. Kapsz egy kis kertet és néhány nap múlva azt veszed észre, hogy vannak állataid, dinnyéd és kaptál egy macskát az egyik barátodtól.

Ez mind jó érzéssel tölt el, az anyázós, rámdudálós hétköznapokban pedig jó, hogy van egy másik véglet, ahol szépen teremnek a fáidon a gyümölcsök, szaladgálnak az állatok a nekik kialakított udvaron.

A grafika egyszerű, de mindent fel lehet ismerni, vannak benne vicces elemek, és összességében egy nagyon jó kikapcsolódás.

És tényleg nem az a lényeg, hogy kikel a karalábé vagy nem, hanem hogy miközben játszol vele, örülsz végre, és nem idegeskedsz. Ez óriási dolog!

kilencövestatu 2010.02.21. 21:02:34

akkor ez itt kapcsolódik, farmville reklámparódia,
FUN SUCKS!
www.youtube.com/watch?v=odBDAcOEKuI

vent 2010.02.21. 21:08:55

@epres négercsók:
"ahol permetezni kell(ene) (mert az előnyös nekem is, meg a szomszédnak is)"

az (mű)trágyázás amúgy:DD

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.02.21. 21:10:21

Ez egy jó program, felkészíti a városlakókat a közelgő világanarchiára, ahol majd a kajatermelés lesz minden ember fő foglalkozása.

mobo 2010.02.21. 21:14:46

@is:
"semmilyen hosszabb távú, összetettebb cél. mint a gyereknevelés."
: )))
Noooormáááális?
Ebből a hsz-ből tudom, hogy nincs gyereked, de ha lenne, hány évre csinálnád? Rövid távra?

epres négercsók 2010.02.21. 21:17:13

@vent: Tudom, fertilize, de egyszer egy angolul nem tudó ismerősnek magyaráztam telefonon, hogy az mi, és nem akartam mások füle hallatára azt mondani, hogy azok a villogó csillagok, az a TRÁGYA, úgyhogy maradt a permetezés :)
Viszont, ha már itt tartunk, mi a fene az a gulmohar tree? Nem találom a sztaki szótárban...

agyament 2010.02.21. 21:20:45

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: a kevés női művész meg tudós? tuti van egy faja kis nemzetközi reprezentatív felmérés, hogy a nők csak vegetálnak a világban és valaki tuti megszámolta a női tudósokat és művészeket és kijött, hogy 'úristen de kevesen vannak'!

atyaúristen! hogy lehet ekkora blődséget leírni. ehhez nem is kell nőnek lenni, hogy lehidaljak rajta...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.21. 21:27:05

@mobo: nem arról van szó, hogy a gyereknevelés rövid táv, hanem arról, hogy filozófiai értelemben kissé repetitív. Az utóbbi sok ezer évben nem változott a menete sokat.
TÉNYLEG nincsenek női filozófusok.

szcsongor 2010.02.21. 21:33:22

@Putyur: Egyetértek, TTycoon az egyik kedvencem a mai napig, de azért hogy azóta se csináltak volna legalább olyan jót, azért túlzás. Hogy csak valami hasonlót mondjak, pl a Civilization 4 is nagyon ott van vagy a Total War sorozat, persze ezek már nem annyira békés stratégiák, mint a TT :)
Egyébként a poszt írója, ha jól tudom, annak idején PC Guruba írt sokáig, szóval biztos volt már szerencséje egy-két játékhoz ;)

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.21. 21:46:53

Én ugyan már meguntam, és blokkoltam is, de van még egy érv mellette, amiről itt nem olvastam.

A Facebook jobbára - bár nem kizárólagosan - a fiatal városi lakosokat tömöríti.

Pont ez az a réteg, aki kis kivétellel a büdös életben nem látott élőben semmi hasonlót, életében nem vetett/aratott/trágyázott meg ilyenek, és most ebben a formában kipróbálja.

Szerintem.

joszip 2010.02.21. 21:49:56

Pont ez a réteg menjen el és nézzen meg egy valódi tehenet. Vagy jöjjön a guminő.

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.02.21. 21:53:14

@Nyunyóka:

Nyunyókám, én legalább csak pszeudo vagyok, veled ellentétben...

Különben szerintem a FV-lel csak leszalámizott kisgazdák játszanak.

Levéltetű 2010.02.21. 22:02:42

@epres négercsók: "a nem-júzerek se jöttek rá, hogy idióta ismerőseik ilyen irányú hirdetményeit is el lehet rejteni, és akkor nem idegesít."

Hála istennek, hogy le lehetett tiltani. Már kezdtek az idegeimre menni hogy mindenfajta bocival meg répával zaklattak.

2010.02.21. 22:05:23

Szerintem három alapvető pillére van a FarmVille-nek, és egyébként fölösleges más játékokhoz hasonlítgatni, mert itt először sem a grafika, sem a kreativitás, sem a játékélmény nem dominál (gyakorlatilag egy matematikai formulával megadható, hogy mikor mit a legérdemesebb ültetni, építeni, stb.). Aki meg az ilyen nemes eszményekhez, mint pl. egymásnak segítés, ajándékozás, stb. hülyeséget magyarázza, annak csak annyit tudok mondani, hogy abban az országban élünk, ahol több tízezer gyerek éhes reggelente, és emberek fagynak meg az utcákon, holott a karitatív szervezetek állandó pénz- és önkénteshiányban szenvednek. Akkor most gondoljuk újra. Igen. Arról meg nem is beszélek, hogy ez a csupa nemes szándék soha a büdös életben nem mozgat meg 80 millió embert, de még a tizedét sem. Ha a világon ennyi ember -jellemzően a gazdagabb rétegekből- napi 15 percet foglalkozna azzal, hogy változtassunk pl. a globális felmelegedésen, már most mennék extra sálat és rénszarvasbőr kesztyűt venni, mert nemsokára arktiszi állapotok uralkodnának nálunk is.

Ennél sokkal alantasabb ösztönök vezetik az embereket Farmville-ezés közben, ahogyan vezettek engem is abban a 4-5 napban, amíg játszottam.

1. nem kell sem beszerezni, sem telepíteni. (A FarmVille-en főleg a nőnemű ismerőseim teljesen képtelenek lennének egy hagyományos játékprogram -pl. egy Starcraft- telepítésére.)

2. mutogathatod az összes ismerősöd előtt, hogy neked több, szebb van (Ez ugyanaz a pszichológiai folyamat, ami miatt elegánsan próbálunk öltözködni és nagyobb házat/autót venni, holott semmi szükség nincs rá.)

3. mivel ész nem kell hozzá, ezért olcsó és ingerszegény sikerélményt ad (Igen, ingerszegény. Tessék megnézni egy Farmville-es kitüntetés utáni fejeket, meg egy WCG döntő utáni fejeket, és megértjük a különbséget.)

Pistabácsi 2010.02.21. 22:14:57

@epres négercsók: De. Pontosan csak erről szól. Nekem 40-es szintű farmom van, és kb 9 vagy 10 növényből megvan a 3 csillag, a total master fokozat. Van egy rahedli állatom, és kék szalagból majdnem az összes.
Nagyjából végig olvastam a többi kommentet is, és kb jól leírta a lényegét mindenki. Egyébként ku***ra unom az egészet, és most pont valami frappáns befejezésen gondolkozok. Ez volt életem első és egyetlen játéka, amit kipróbáltam.
Régen mindig b*szogattam azokat akik wow-oznak, és lám én is beálltam a sorba.:-)
ui: nekem kellene még 6 db szomszéd a kék szalagig. akar valaki társulni? ;-)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.02.21. 22:25:17

@TheElf: Pontosan, a Sims elveszi a fél életedet (been there, done that). :)

amerea 2010.02.21. 22:40:54

huu en el se kezdtem. inkabb olvasok/ tanulok/ baratokkal-csaladdal beszelgetek/ melozok/utazok...

epres négercsók 2010.02.21. 22:41:49

@ReignOfdark: Tudom, ezt sokan bullshitnek fogják tartani, de amikor kitört a krach Haitin, akkor a fv is betársult a gyűjtésbe, és bevetett olyan növényeket, amiket csak fv cash-ért lehet venni. Ennek a cash-nek az a lényege, hogy csak minimálisat ad belőle a játék, a nagyobb tételt csak valódi pénzért lehet megvenni (de enélkül is élvezhető a játék természetesen). Namost, az ilyen fehér búzából, vagy mi volt az, annyit sikerült a zyngának eladni (az a játék anyukája), hogy vmi 500 millió dollár jött össze a játékosoktól. Mondjuk én ezt nem akarom elhinni, mert nagy szám, de nyilván rengetegen adakoztak, én is több szomszédomnál láttam ebből a fehér bizbaszból.

epres négercsók 2010.02.21. 22:46:06

@amerea: Van, amikor nekem nincs kedvem olvasni, bár én nagy könyvkukac vagyok. Van, amikor a családomat is kénytelen vagyok nélkülözni, lévén az ország túlvégében élnek. Van, hogy itthon fekszem betegen (mint most is), és a barátaim nélkülem mennek kirándulni. Melóhelyen nem játszom.
Rossz ember vagyok-e?
Amúgy, ne haragudj, de mitől jobb az, hogy akkor nem olvasol, vagy a családoddal vagy, hanem ide kommentelsz? Ugyanúgy a géped előtt ülsz, nem?

[c] 2010.02.21. 22:49:12

@is: "etet, lefektet, szoptat, pelenkát mos. és ezt mindennap, ogyanúgy"

Hátööö, azért eleget hallom, hogy ebbe mennyire bele tudnak zizzenni sokan.
Érdekes, hogy egyrészt úgy tűnik, értékelné a társadalom, ha kitörne e monotóniából a nő, másrészt meg mégsem, mert amikor kitör, megszólják. Na mindegy.

A FarmVille-t nem ismerem. Pár ismerősöm játssza.
Ez amolyan tanyamenedzselő alkalmazás? Úgy értem, érdekelne, mit lehet illetve kell benne csinálni. Mert olyan játékhoz már volt szerencsém, melyben mezőgazdasági területet/falut/várost stb. kell irányítani, a beszerzéstől s költségkalkuláción át az ott lakók lelkének ápolásáig mindent igazgatni. Ha ez a játék is ilyen, akkor nem igaz rá, hogy híján van hosszabb távú, összetettebb céloknak.
De ha csak abból áll, hogy néha elvetsz pár répát, aztán leszeded, és megitatod az állatokat, de semmi komplex tervezés, akkor igen.

[c] 2010.02.21. 22:53:43

@epres négercsók: Kösz a leírást.
Arra én is kíváncsi lennék, hogy egy harcolós-képességszerzős-kardozós (baszós :)) játék mennyivel nagyobb kihívás az újító szellemnek.

Viktus 2010.02.21. 22:54:05

Miért a Sims-ben mi az élvezetes?

Első mohikán 2010.02.21. 22:59:01

"Szerintetek miért élvezik ezt a játékosok?"
Amiért élvezik a szobabiciklit, a futópadot, a guminőt és az alkoholmentes sört. Nincs felesleges energiabefektetés, időpocsékolás, kockázat, ugyanakkor nincs igazi élmény sem. De legalább kényelmes.

[c] 2010.02.21. 22:59:26

@peetmaster: Repetitív, tehát beszűkíti a gondolkodást?

Az is sokat számít, hogy leköt, szvsz. Nem a szellemi energiádat, hanem az idődet.
Nehéz úgy elmélkedni, vagy bármiben elmélyedni, ha félóránként sír a gyerek/játszani hív/ki kell törölnöd a popóját.

[c] 2010.02.21. 23:01:31

@taxi33: Háhá, ezt fogom mondani a hentelős játékok kedvelőinek. Nincs igazi élmény :)

syandras 2010.02.21. 23:59:10

szerintem azok, akiknek a munkája nem jár sikerélménnyel (többnyire a számítógépen értéket létrehozók), azok fordulnak hobby felé. hogy legyen valahol sikerélményük. ilyen a farmville is. én azt nem értem, és sokszor félelemmel tölt el, hogy hol lehet fontos a facebook, és egyéb közösségi oldalakon használható kommunikáció? pistinek tetszik julcsa képe. meg úgy amblock. a sok pucér tizen-huszonéves csaj hagyja virtuálisan bárki számára magáévá tenni magát, incselkedik fotók alatti megjegyzések közt, a való életben meg nem tud egy másik ember szemébe nézni. ez most nem csak a csajokra vonatkozik.

múltkor msn-ezett a húgom, a szomszéddal. valami történt az utcán, valaki megtörte a kocsiját, kimentek megnézni (vidéken lakunk). majd visszamentek az msn-re, és megbeszélték. ??? miez?

és akkor megkockáztatom, hogy 80 millió ember a földön nem veszi észre, hogy befordul ebbe a virtuális világba? nem a farmville-be, hanem az internetbe.

másik, angol kisgyerekeket figyeltek meg családi környezetben. egyik hétvégén 8 órát töltöttek a tv előtt, és este megkérdezték őket, szerintük mennyit tv-ztek. fél óra-óra volt a válasz.
érettebb emberektől meg lehetne kérdezni, mi történt a múlt héten vagy korábban a facebookon? tudná? mit szólt mari a fényképéhez? nem hiszem...

én eddig nem hittem az összeesküvés elméletekben, de mostanra már kezd kialakulni a sajátom...

springer 2010.02.22. 00:06:55

Mit lehet ezen évezni? Passz. Az exem nyomta éjjel-nappal, és halál boldog volt, ha kapott egy pink tehenet. Én meg imádtam a csajt, és én is boldog voltam, hogy ő az. :)
Szóval: tudja a rák...

Anonimama 2010.02.22. 00:12:50

@epres négercsók: gulmohar tree >> latinul: Delonis regia, magyarul: tűzvirágfa.
Nem csodálom, hogy a sztaki.hu-n nem találtad, az kb. a zsebszótár anyagát tartalmazza.

huss 2010.02.22. 00:19:41

Nekem azért tetszik, mert saját kis virtuális terem van, amelyet élvezettel rendezgethetek. Sok benne az ajándék, ami nagyon fun. A szomszédokkal való kapcsolattartás is jópofa.
Ami nem tetszik, hogy tényleg rengeteg időt kíván egy idő után, többet, mint amit kitölt. Lassú és idegesítő a rendszere, mindenre kattingatni kell, mindent ki akar tenni az üzenőfalra - amitől jogosan megutálnak a nem farmvillező barátaim. Olvastam, hogy megoldható, hogy csak a farmosok lássák, de nem egyértelmű tehát sokan nem jönnek rá (én sem).
Összességében aranyos és feltöltő kis játék, ami akkor fog működni tovább ha gyorsabbá teszik a rendszert.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.22. 00:34:58

@lúzer_:
"Nehéz úgy elmélkedni, vagy bármiben elmélyedni, ha félóránként sír a gyerek/játszani hív/ki kell törölnöd a popóját. "
Mondjuk ez igaz. Közösen kell nevelni, nemcsak a zapjával, hanem mondjuk a nagyszülőkkel :))

2010.02.22. 01:29:20

@epres négercsók: tehát a pénzt nem a zynga adta, hanem a játékosok. A zynga csak szétosztotta. Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy az adományokból mennyi pénz nem jutott el sohasem Haitire. (Az más kérdés, hogy a segélyezés ezen formájával -halat adunk és nem hálót- sem értek egyet.)

El Argentino 2010.02.22. 01:43:04

Se vér, se repkedő végtagok? Há mijez? XD

North15 2010.02.22. 02:04:19

Érdekes a kérdés. Amikor elolvastam, első gondolatom az volt, hogy fogalmam sincs, nincs semmi konkrét, csak élvezem.:) Igazából nekem az egész facebook csak egy kommunikációs eszköz a többi farmvillezővel; semmi másra nem használom. A kommenteket olvasgatva viszont sok okos dolog elhangzott.

Az egész játék, bármennyire egyszerű is, mégis több oldalról megközelíthető. Tényleg kicsit olyan mint a legóépítés. Annyit törődök vele, amennyit akarok, és akkor amikor azt én akarom. Ráadásul csak net kell hozzá. (Igazából a foci is azért a legnépszerűbb, mert csak egy labdaféle kell hozzá: tökmindegy a pálya, a méretek, a játékosok száma, a kapu stb; mindent meg lehet oldani mindenhol.) Van sikerélmény, szintlépés, közösségi kapcsolatok, új ismerősök, gyűjtögetés, díjak, ha akarod, verseny is; lehetsz gazdaságilag tökéletes vagy csak arra is rámehetsz, hogy szép legyen a farmod. Az öncélú pusztítás kivételével minden igényt kielégít, és mégcsak nem is korfüggő. Az 5 éves unokaöcsém is játszik rendszeresen, és nem csak borzasztóan örül minden kapott virtuális ajándéknak, de szerencsére szívesen ad is, ráadásul meg is tanulja, hogy ha szeretné azt a nagy házat, akkor bizony gyűjtögessen, és ne szórja el a pénzét mindig apróságokra.:)

És fontos még a monotonitás kérdése is. Az aratás/vetés valóban tűnhet monotonnak, de még ezt is meg bírták tölteni tartalommal. Na de a lényeg, amit ki akartam ebből hozni, amit előttem is írtak, hogy a játék fejlődése folyamatos. Mindig van valami újdonság (szinte napi szinten), és folyamatos a fejlesztés. Utóbbiban pedig hallgatnak a felhasználókra. Ez mindenképp jó pont.

Szóval összefoglalva pont hogy nem a vetés/aratás a játék lényege. Egy egy építős játék, amihez minden héten kapsz egy csomó új elemet. Ráadásul nemcsak egy farmot építesz, hanem közösséget is. Nagyon jól kialakították, hogy adok is meg kapok is egyszerre.

Ami negatív, mert az is van, pl. a gépigénye. A fentebb említett lassúságot én nemcsak a sok felhasználó számlájára írom. Főleg, hogy csak az én előző évezredi gépemnél éreztem problémát, mert másoknál teljesen jó a sebbessége. Bár nem értek hozzá, de józan paraszti ésszel nézve nem hiszem, hogy a milliós tábor tehet arról, hogy _nagyobb farm_ esetén felzabál minden memóriát, és a lapozófájlom akár a triplájára is emelkedik. Mondjuk ez nemcsak farmville, hanem zynga probléma. Valamelyik másik zynga-játékot elindítani sem bírok, mert meghal a rendszerem. Mai szemmel nézve gyenge gépem van, de azért viccnek érzem, hogy más telepített több gigás játékokkal online játszogatok, ez a kis színes valami meg felzabál mindent.:)
A másik negatívum, hogy nem felhasználóbarát a kezelése. Rengeteget kell kattintani totál feleslegesen.

BushDoctor 2010.02.22. 02:10:29

@ReignOfdark: Te figyeljcsak, a Zyngát nem magyarok üzemeltetik, úgyhogy nagy valószinűséggel a lóvét elutalták Haitire :O))

eraserhead 2010.02.22. 03:08:33

@Stöki: öregem, ha a tropico 2 nem hozza a feelinget neekd, akkor te vmi nagyon beállt kocka lehetsz..
az a gém elsőre üt és agresszívan addiktív.

algi 2010.02.22. 04:43:33

@epres négercsók: Vagy inkább egyharmada. Szerintem sokkal többen (többszöröse) kattintanak rá egy ilyen tolakodóan reklámozott játékra, mint ahányan aktívan játszanak vele.

spawn666 2010.02.22. 06:37:50

@terasz9: Kérdésem, hogyan blokkoltad? mert már qvára unom a sok ajándékot meg a meghívást. Lassan a nejemét is blokkolom mert minden idejét ott tölti. Csókoltatom aki kitalálta ezt a marhaságot!!!

Putyur 2010.02.22. 06:39:40

@epres négercsók: "... ha én minden nap végigcsinálnék mindent a játékban, az kb 4-5 órát venne igénybe. ..."
Szép nagy farmod lehet... Nekem ez kb. napi 10 perc (26-os szinten vagyok.)

@szcsongor: "... a Civilization 4 is nagyon ott van vagy a Total War sorozat, persze ezek már nem annyira békés stratégiák ..."
Erről van a szó; a békéről. Én eleve nem játszom olyannal, ahol legyőzni/megölni kell valakit. A TT-t is mindig egymagam játszom, ellenfelek nélkül.

Amit viszont hiányolok, az a magyar zászló. :-(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.02.22. 06:59:39

@eraserhead: Te engem nagyon félreértettél. A Tropico sorozat nagy kedvencem.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.22. 07:25:22

Ha legalább egy picit kellene gondolkozni benne. Taktikázni, tervezni... Pont az a baj a Farmville -el mint a Vampire wars -szal,agyhalott kattingatás :/

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.22. 08:04:24

Nagyon tudom ajánlani farmvillezés helyett a defcon című játékot. Az ember felkel pitymallatkor, lefőz egy jó kávét, és mire megissza, megégetett százötvenmillió embert a saját ágyukban. Pótolhatatlan élmény.

punpa 2010.02.22. 08:07:39

@Putyur:

Ezt a napi 4 órát én se értem. Kb. akkor venne el ennyi időt, ha minden nap újrarendezné az ember az egész farmját.

Amúgy hogy lehet egy netes alkalmazást egy komplett FPS játékhoz hasonlítani? Egyáltalán, miért kell?

2010.02.22. 08:54:55

@BushDoctor: bűnösök vagyunk mi is, akár a többi nép.

Amúgy igazad van, még ha a csodálatos strófa másik oldala egyensúlyban van is az elsővel.

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2010.02.22. 09:20:30

meghívót kaptam meg ingyenbocit, 2 nap alatt meguntam. asszem megdöglött.

epres négercsók 2010.02.22. 09:31:00

@algi: Na, most megnéztem.
36 szomszédom van. Ebből csak úgy szomszéd, hogy egyáltalán nem játszott vele, vagy csak nagyon az elején vegetálgat, kb. 15. További kb. 10 olyan szomszédom van, aki mondjuk 2-3-4 naponta érkezik a farmjára, és akkor tesz-vesz valamit. A maradék tíz meg az, aki nagyon hardcore módon nyomja, éjjel-nappal. (nem is értem, hogy van rá ennyi idejük).

@Putyur: Következő a helyzet: 39-es szinten vagyok, 119ezer XP-vel. Van egy 2004-es évjáratú laptopom, ami egyébként is több sebből vérzik, mióta játszom, tök sokszor kiír egy üzenetet, pl. hogy kevés a virtuális memória. Ha fut a játék, más oldalt megnyitni esélytelen.

És ahogy @North15: is mondta: totál felesleges kattintások tömkelege. Amikor pl. fuel refill-ért cserébe küldözgetem az embereknek ezeket a valentinos vackokat, minden egyes elküldött után betölti a játékot, felrajzol mindent, majd kiírja, hogy juhéé, ajándékomat megtalálom a gift box-ban. Lemértem: 10 ilyen elfogadása volt ma 10 perc. (Most épp történetesen ráértem, mert itthon fetrengek betegen.)

epres négercsók 2010.02.22. 09:36:04

@PathosVerdesIII: Nem tamagocsi ez, hogy megdögöljön :)
Egyedül a növények száradnak el egy idő után, de a fák és az állatok az öröklétig is virulnak :)

@Anonimama: Köszi szépen!

@ReignOfdark: Így van, a játékosok. Állítólag több pénz volt, mint amennyit az USA illetve Kína felajánlott. Én is úgy gondolom, hogy ennek jelentős része nem fog eljutni Haitira (ki ellenőrzi?), éppen ezért nem is adtam, pedig nagyon sajnálom az ottani embereket. Bár mondjuk, ha én le akarok nyúlni egy jelentékeny összeget, akkor előtte nem reklámozom, hogy az alapösszeg 500 millió dollár...

@syandras: Nagyon sokan vannak ám, akik pont leszarják a fészbúkot, én is ismerek ilyet, aki kifejezetten csak a fv miatt jár oda.
Mondjuk ez a pistának tetszik julcsa képe, meg a zöldzokni kör rajongója lettem és csatlakozz te is, ez szánalmas. Maga a fészbúk sokat tud egyébként, de egy rettenetes katyvasz, nem sikerült még benne rendet tenni.

epres négercsók 2010.02.22. 09:44:40

@Putyur: Legnagyobb farmom van (bár közel sincs teljesen kihasználva, mert én virágokkal tereprendezek inkább :))
Mondom, ha MINDENT (tehát aratás-szántás-vetés, állati javak begyűjtése, szüretelés, ajándék küldés és fogadás, trágyázás a szomszédoknál, üzenőfalon collectible-vadászat) megcsinálnék, akkor az a NETTÓ játékidőből is lenne max egy óra. De mivel egyfolytában akad, kifagy, újratölt, gondolkodik, így simán megvan a négy óra. Más kérdés, hogy én ezt nem csinálom végig, egyik nap trágyázok, másik nap fákat szüretelek... mikor mihez van kedvem :)

Thera 2010.02.22. 09:46:03

Az 500 millió az stimmel csak nem USD hanem HUF. Ay angol cikkek 1-2 millio USD-t emlegetnek....

Putyur 2010.02.22. 10:03:55

@epres négercsók: "... minden egyes elküldött után betölti a játékot, felrajzol mindent ..."
Tedd fel a flashblockot, és az ilyen "felesleges" betöltésnél ne kattints a kis "f" betűre, csak nyomj egy "vissza"-t. ;-)

epres négercsók 2010.02.22. 10:05:20

@Putyur: Kipróbálom, köszi szépen!

Putyur 2010.02.22. 10:06:41

@epres négercsók:
Mondjuk az igaz, hogy ha nagyon sok szomszédod van, akkor azokat mind végigjárni nem kevés idő.

epres négercsók 2010.02.22. 10:07:02

@Putyur: Amúgy nem értek hozzá (általában a számítógéphez nem sokat értek), de a flashblock nekem úgy hangzik, mint ami az egész játékot kiirtja. Biztos hülyeséget beszélek, de az adblock is a hirdetéseket iktatja.
Nem akarod velem az egész játékomat megöletni, ugye? :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.22. 10:08:11

Kellene fejleszteni,hogy az FPS hívők is tudjanak vele játszani!;-) Pl. szomszédok belvillongásai, ha egyiknek kevés a termés, átmegy a dupla csövűvel a másik telekre és tart egy villámgyors árú beszerzést. Aztán lehetne építeni védelmi rendszert, hogy lehessen logikai feladványokkal meghackelni, miután újból lehet elkötni a szomszéd tehenét. Lenne aztán bíróság, ahol a pacifista játékosok visszaperelhetik a tulajdonukat.

epres négercsók 2010.02.22. 10:08:52

@Putyur: Járja végig a hóhér. Azt a pár embert (4-5), aki az én farmomat is napi szinten trágyázza, viszonzásul én is kisegítem, de hogy 36 embert mindig végigzongorázzak, ráadásul olyan farmokat is bead, akik nem is szomszédaim... na ilyet azért nem csinálok.

Putyur 2010.02.22. 10:10:28

@epres négercsók:
A flashblock a flasheket tiltja le, csak az töltődik be, amelyiket kifejezetten kiválasztod. Próbáld ki, max. ha nem tetszik, leszeded.

Putyur 2010.02.22. 10:14:47

@espadazo - Játékbolt::
Na, még csak az kellene... AKKOR hagynám abba az egészet - fentebb már írtam, hogy miért. :-(

epres négercsók 2010.02.22. 10:20:21

@Putyur: Okés :)
Amúgy, amit én tudnék díjazni a játékban, ha lenne a szomszédok közt bizonyos szabadság. Értem ez alatt pl. azt, hogy a gyűjteményes dolgokkal lehessen kereskedni.
Van pl. 8 kakasos sószóróm (vagy mi a nyák az), viszont nincsen tehénkolompom egy sem. Másnak meg pont fordítva.
Meg kissé irreális elvárások vannak 1-1 szalagnál, illetve az én szintemen már 10-12 ezer XP-t kell gyűjteni egy szintugráshoz. Bár én már tudok tenni asparagust is, nem érdekel az XP különösebben :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.22. 10:22:02

@Putyur: Neked lehetne semleges farmra költözni, amit farmközi egyezmények védenek! ;-)

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.02.22. 10:24:39

Addig jo amig farmvilleznek.. nem kertbirodalom..

_Jeff_ 2010.02.22. 10:29:55

A HAPPY ISLAND le fogja nyomni a Farmville-t, én mondom nektek mostan :)
Mégpedig azért mert ott egy trópusi szigetet kell rendezgetni (magasabb szinten többet is), és elég valószínű, hogy többen vágynak arra hogy legyen egy saját pálmafás szigetük mint egy trágyázott farmjuk :)

Putyur 2010.02.22. 11:49:55

@epres négercsók:
A cserebere-ötlet nem rossz... Szerintem ha felvetné valaki a fejlesztőknek, meg is csinálnák.
Nekem is van már egy rakat kesztyűm, meg gereblyém feleslegbe... :-D
Mondjuk akár állatokkal is lehetne csereberélni pl.

sertésmájkrém 2010.02.22. 14:56:24

@Putyur: Te ugye nő vagy, vagy homár?

szcsongor 2010.02.22. 17:15:48

@Putyur:

hat te aztan tenyleg kerulod mindenben az osszecsapast, ha a TT-t is ellenfelek nelkul jatszod :D nem unalmas ugy? baratnommel is azert nem tudok tarsasozni, mert zavarja ha megtamadom a babuimmal a tablan, igy jobbara csak egymas mellett pakolgatjuk le a babukat, aztan ez persze egy ido utan baromi unalmas :)

egyebkent a Maxisnak volt annak idejen egy farmos jateka a Sim Farm, azzal sokat jatszottam annak idejen.
innen le is lehet tolteni (szerintem nem warez, mert abandonware mar a cucc):
www.abandonia.com/games/45/download/SimFarm.htm

Putyur 2010.02.22. 20:12:44

@sertésmájkrém:
Erre nem is válaszolok. Véleményed annyit számít nekem, mint egy szódás and the lova.

@szcsongor:
Nem unalmas. De hát; nem vagyunk egyformák - hála a jó Istennek... :-)

yasha 2010.02.22. 23:19:27

Stöki banyek, mit nem lehet ezen érteni? :) Mer'hogyakkor miért is jó gitárhősködni? Abból mit látok? Jön a "kotta": sárga-sárga-piiiiirosaztán-kéééééekelnyújtva-zöld-zöld-zöld-piros-megintkéééééék :))
Na jó, azért élveztem azt is :D Lelkes fiatalka srác átkarolt, mondván segít a lefogásban, és együtt téptünk vmi AC/DC számot :D

Node maradjunk a farmville-nél. Épp most kész az istállóm, lovak bepakolva, egy sem nyihog, nem ázik már.
Meglátogatom a szomszédos farmokat, beetetek, szörnyülködök azon, hogy képesek egyesek úgy farmot építeni, hogy a farmház mellett rögtön ott a csirkeól, meg a disznók... hát jó ennek hajnalban heveny kotkodácsra meg malacszagra ébredni?! Márpedig tervezni kell! A Dezsőnek meg meg kell halnia! (fúúú, télleg, kéne disznóölés is a farmville-be! Lehetne menni szomszédos torba! :D )
Jó dolog, hogy sok "küldetéshez" kell az együttműködés. Legyen vala 40 pipis pipitáram! S lőn, mert a kedves barátok jönnek és támogatnak. Megvannak az eventek is: mindszentek, karácsony, farsang, lunar event by China... most mennyivel rosszabb ez mint a WoW, ahol minden este majdnem ugyanazt a moncot gyakja a nép halomra, hogy végre valahára kiessen a hőn áhított kard/pajzs/stb., amire az egész parti nyáladzva ugrik...
Ugyanolyan kocka mind :)
Juteszembe: kéne már teamspeak a farmville-hez is :D Lehetne kofásan kurjongatni, hogy: "Itt az aranytojás, ki lesz az első?" :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.23. 09:52:08

A nyolcéves kislányt meg lenézzük a tamagocsi miatt, miközben csenben anyázunk, hogy a tamagocsi-temető ötlete nem nekünk jutott eszünkbe...

T.A.M.A.G.O.C.S.I. - minek tovább ragozni, játssza az, aki szereti!

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.02.23. 10:20:30

Hát, én rajta voltam rendesen, fejlesztettem, gyűjtöttem a zsét, de aztán valahogy átlépte a kazuár-küszöbömet: egyszerűen túl nagy macera volt végigklikkelgetni az összes mezőt (ráadásul háromszor: aratás-kapálás-vetés), még gépesítve sem egyszerű, plusz benzint meg nem igen lehet szerezni emberi módokon...
Aztán meg át kellett volna rendezni, de az meg egyenesen egy órányi klikkelgetésbe tellett volna, amihez végképp nem volt lelkierőm.
szóval leálltam, szegény állataim már biztos kidurrantak, gyűlik a postaládámban a sok ajándék, a sok gyümölcs elrohadt, de SZABAD VAGYOK !
:-)

És nem törlöm magam, mert kell a szomszéd sokaknak.

Ja, a nyolcvan milla játékosnak szerintem legalább 20%-a inaktív, akárcsak az én ismerőseim kb 20%-a (sőt, van, aki még egyszer regisztrált a facén, hogy legyen szomszédja, ez minek számít?)

Limrasson 2010.02.23. 12:41:07

@epres négercsók: Úgy gondoltad, hogy megfogod a a szerencsétlent letéped a fejét és kihúzod vele a gerincét is? Nem tudom miért roszabb ez, mint szegény virtuális karalábét kitépni a földből :(

Limrasson 2010.02.23. 12:49:14

Egyébként meg ezek lehetnek a motivációk:
közösségi játék. Facebookon vagy, a barátaid a szomszédaid, akik eljönnek letrágyálni, meg megnézni a farmodat, aztán te adsz nekik egy tehenet cserébe. + akármikor tolhatod, tökmindegy, hogy 2 LK try között veted el a répát, vagy éppen valamilyen más szünetben egy bögre tea/kávé melett kattingatsz.
Én pont ott untam meg, amikor már nagyobb a farm, és végig kell kattingatni azt a 100 akárhány mezőt, többször is. Másrészt meg belassítja a gépet. A sok tehéntől meg mindentől akad, nem értek hozzá, biztos azért mert csak egy facebookos alkalmazás. Másrészt meg kell jegyeznem, hogy valódi kertet ápolni sokkal jobb. Márha valakinek megvan hozzá az affinitása és ideje.

algi 2010.02.23. 17:18:09

@epres négercsók: Jobb arány, mint gondoltam.

jtrencsenyi 2010.02.24. 16:40:59

A bűvös szó szerintem az achievments. Mindenki jobb akar lenni a haveroknál. :)

Bicskas 2010.03.06. 18:41:28

@syandras: "szerintem azok, akiknek a munkája nem jár sikerélménnyel (többnyire a számítógépen értéket létrehozók)"

Látom is magam előtt Bill Gates arcát amint csalódottan számolgatja az első millióit. Az a fickó pedig aki az Apollo 11 vezérlőelektronikáját csinálta föl is kötötte magát bánatában.

Fogalmad sincs micsoda értékeket lehet számítógépen létrehozni.

uruk.hai 2010.03.30. 19:54:23

Még nem láttam ilyet, hogy egy 1990-es grafikával rendelkező kb 640x480 pixelen játszódó alkalmazás legalább annyira megizzasztja a core2duo-mat 4GB RAM-mal, GT220 videokártyával, mint mondjuk a Fallout 3.
A feladatkezelővel vizsgálva nem ritka a 80%-os processzorterhelés! Gyanús... Konteom támadt! Mi van, ha amíg mi kapálunk, vetünk, aratunk a fejlesztők ki tudja mi mindent végeztetnek el gépeinkkel? 80 millió gép! Ha mindenki csak egy órát szöszmötöl...
süti beállítások módosítása