HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Utolsó kommentek:

Kit Fisto 2021.03.08. 03:46:00

Grath, "buta ellenfelek"? És közben a Doomot hozod fel, mint jobbat? Abban sokkal butábbak az ellenfelek, mind megjelenésre, mind viselkedésre. A Quakeben éppen hogy nem is olyan buták. Trükköznek is. Az Ogre és a Scrag is határozottan helyezkedett, bújkált, kihasználták a terep adta lehetőségeket és próbáltak meglepni. De pl. a Fiend nem volt valami okos, mert ő egy állat, az előző kettő pedig értelmes lény. És ez így tök logikus. De a Doomban egyiknek sincs sok esze. Mind nagyon primitív algoritmus alapján viselkedik. De nem baj, ők a pokolból vannak, vagy mi. Nem is kell nekik ész. Ráadásul 1996-ról beszélünk, Carmack nagyon is kitett magáért a Quake AI-ját illetően! Miben volt akkoriban jobb AI az ellenfeleknek? Valami komoly stratégiát kell ahhoz keresned, de ez csak egy FPS. A későbbi Half Lifeban sem voltak okosabbak.
Jobb pályák a Doomban? Na ne..Labirintus-szerűbbek? Igen, de valóságszagúbbak? Nem. A Quake pályáiban pont az a jó, hgy nem szabályos alakzatokból vannak összerakva, valóságosak, egy működő világ helyszíneinek néznek ki. A Doom pályák sokkal szerkesztősebbek.

És Grath pontosan ezt mondtad:

"Én be voltam tőle szarva, de.. úgy játszotam vele, hogy beírtam a sérthetetlenség kódot és.. és végiggyaktam és és utána soha többet nem mentem vissza."

Ez volt a baj! Persze, hogy így, és ezután üres lett a szemedben a Quake, meg buta. Ha rendesen végigtoltad volna HARD-ban, más lenne a véleményed. Utána a Doom jobb volt? Hát persze, könnyebb! Egyszerűbb.
Szerintem Stökinek egy kicsit azért igaza volt abban, hogy te nagyon Nintendós vagy, vagy voltál, és ezért könnyedén szólod le az ilyen volumenű játékot is PC-n, miközben a Super Metroidot dícséred. Már ne is haragudj, de LOL. Megnéztem, egy Turrican-szerű oldalnézetes scrollozós akciójáték, csak nem olyan jó. Oké, talán nem az FPS a kedvenc műfajod, de akkor mondd azt, ne azt, hogy a Quake buta, meg üres. Mi kellett volna bele, egy bárd, aki megénekel minden pályát? Különben a Doomnak sincs olyan nagy története. Többször lejátszottam mindkettőt (a hármast nem, az nem FPS) és máig nem tudnám elmondani, mi a story. De rémlik a Mars.. :) Engem nem az érdekel, hanem ahogy Vasquez is mondta, hogy hol vannak a dögök!

Ja, és természetesen no offense, csak próbáltam valamit hozzátenni. Különben bírlak mindkettőtöket, és nagyon jó dolog a két Checkpoint podcast. Kár, hogy nagy része konzolos, ami nekem sosem volt - de a PC-s és különösen a retró játékok az egyik legjobb téma, amiről olvasni, vagy éppen amit hallgatni lehet.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #73: Quake

Kit Fisto 2021.03.07. 22:41:58

Én FPS rajongó vagyok, és az abszolút elsők között nálam ott van a Quake! De ott van a két Doom is, és a Duke 3D, Redneck Rampage, Quake 2, sőt, az Alien Trilogy is. Engem nem érdekel a történet, én kalandozni szeretek, felfedezni, megoldani a feladatokat, akciózni. Azt szeretem, hogy saját látószögben látok egy adott világot, mintha én lennék az a karakter, akit irányítok és ott mászkálok, és likvidálom az ellenfeleket, mert különben ők engem. Multiban sosem játszottam, és nem is akarok. Számomra AZ a primitív dolog. Láttam már videókon, erre nem tudok más jelzőt. A játékos ugrálva rohangál és lő mindenre, ami mozog. Képzeljük el kívülről néve ezt a hőst! Nagyon hülyén nézne ki. Ráadásul percek alatt úgy elfáradna, hogy pihennie kéne. Képtelenség folyamatosan rohangálni és ugrándozni, ráadásul páncélzatban! Tehát mondjuk ki, a realizmus és a multi iszonyú távol állnak egymástól. A multi inkább egy ügyességi gyorsasági arcade játék, amiben csak a gyors cselekvés a lényeg semmi más. Máig emlékszem a Quake pályáira, amik szerintem nagyon is jól lettek megtervezve. Érdekes, izgalmas világ lett kialakítva, amit jó volt felfedezni, és persze egy kicsit félelmetes is volt. De ez a lényege! Kedveltem minden ellenfelet, ahogy harcoltak, ahogy kinéztek, ahogy ki lehetett őket cselezni, és ahogy az egész környezet kinézett. Lenyűgözött ez az idegen, szürreláis világ. A fegyverek is mind nagyon jók. A szekerce a Doom láncfűrésze után tényleg egy visszalépés volt. De különben jól működött, ha közelről lephettem meg valakit, azt jól el lehetett intézni vele. Vagy pl. a kutyákat. A repülő fehér lényeket is jól lehetett alulról csapkodni, mikor rámereszkedtek. Férfi hangon könyörögtek, hogy "No!" Különben más FPS-ekben is gyakori a nem lövő alapfegyver, pl. baseball ütő, vagy feszítővas.. Sőt, a Doomban ütés is van a fűrész mellett, a Dukeban pedig rúgás van, akár páros lábbal is :)
Biztos le fogom még párszor játszani a Quakeet, az új portokkal máig éélvezhető a grafikája. Nagyon szerettem a Doomokat is, de olyat mondani, hogy az jobb lenne a Quake-nél, hát.. nem. A Quake sokkal fejlettebb, hozza a 3D minden előnyét. Ezt nem tudja lenyomni a Doom, hiába lett különben nagyon jó mindkét rész. Én a kettest jobban szeretem, tudom, ezzel is sokan vitatkoznának. De ott van a duplacsövű shotgun, 10-zel több ellefél, és a nagyobb pályák!
Nekem sokakkal ellentétben a Quake 2 is tetszett. Az első 3D gyorsítós FPS-em volt. Nagyon bejött a robotos világa, a pályák, az ellenfelek. A grafika is elég szép lett, és színesebb, mint az első részé. Nagyon tetszett benne az alien-szerű lény! A grafika egy kicsit lehetett volna még szebb, kidolgozottabb, főleg az ellenfeleké. De a stílus tetszik, a hangulatot azért hozza. Milyen jó lenne a Quake 3 motorjával!

Bejegyzés: Checkpoint Mini #73: Quake

Kit Fisto 2021.03.07. 19:03:09

@Bobby Newmark: Szerintem te vagy értelmezhetetlen. A Quakenek van egy faca single player játékja. Nem valami mellékes dolog a multi mellett, hanem egy igényesen összerakott single player játék, amivel multizni is lehet.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #73: Quake

_Atti_ 2021.03.05. 13:54:33

Dishonorednál érdemes felemlegetni a stúdio előző játékait.
A Dark Messiah és az Arx Fatalis is erősen épített a mágikus képességek immersive sim oldali felhasználására, vagyis a sebzésen tul a világra/szereplőire is összetettebb hatása volt a varázslatoknak.

Ha immersive sim akkor a Trickster a Thief-ből a maga illuzionista, sötét-természet/karmos-agyaras mitologiájával elég egyedülálló varázsló. Ráadásul testközelből, lépten-nyomon betekinthettünk a 'munkásságába' és a bossfight is a szertartásának megpiszkálására irányult.

Klasszikus szerepjátékból pedig a Planescape Torment jut eszembe.
Főleg a háttéranyagból jön de szerencsére nem kerülték el kényelmesen. Eleve a mágussá válás útja is kidolgozott volt, illetve a varázstárgyak interakcióiból is kihozták a lehetségest a műfajban.

+1 Longest Journey - Ropert Klacks

+1+1 Populous 3

Bejegyzés: Checkpoint Mini #149: Wizard (+ a 10 legjobb videojátékos varázsló/varázslás)

Winter is coming 2021.03.05. 13:29:10

Úúú, nekem Morrigan hiányzik a Dragon Age-ből, simán kenterbe veri a Witcher-es csajokat :)

Bejegyzés: Checkpoint Mini #149: Wizard (+ a 10 legjobb videojátékos varázsló/varázslás)

Kit Fisto 2021.03.05. 12:04:00

Bocs, most elég sok lett a hiba.. nem tudok gyorsan írni, de azért írok, aztán ez lesz.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #76: MegaRace2

Kit Fisto 2021.03.05. 11:52:27

Ez valami hatalmas ötlet volt! Mindig is imádtam, főleg Lucinda miatt, és a verseny is hihetetlen volt akkoriban. Először egy Am5x86-133-p75-ön játszottam, éeletem első szgépén, azaz egy 486-oson! ÉS ment, ilyen grafikával! Azt hiszem, a kéernyőt le kellett azért csökkenteni.. Már régen volt :) De alapvetően egy jól játszható, futurisztikus autóverseny volt, poénokkal, és egy nagyon csini hosttal. És Lance is ott volt.
Később már inkább olyan futurisztikus racerek jelentek meg, amik nem nagyon tetszettek. Ez egy zseniális játék.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #76: MegaRace2

Kit Fisto 2021.03.05. 11:42:38

Egész jó lenne varázslás nélkül, csak úgy, "emberileg", mint a valóságban.
Nekem a varázslatok nem jönnek be, nem érdekelnek, és ezért unalmasak és komplikáltak és hülyeség. Jobbnak tartanám, ha már varázsolni kell, hogy ne gyűjtögetnu kellejen hozzávalókat, hanem legyen pár hatás beépítetten, amik kombinálásával lehetne összeállítnai nekünk tetsző varázslatokat. Na az már érdekesebb lenne. Pl. mozgatások, hő, fagy, kicsinyít, nagyít, megbénít, meg ilyenek. A 3D grafika tényleg egész jó lett. Meg ki akar sámánokkal foglalkozni? Legyen inkább választható karakter, mint varázsló, váltókezelő, király, professzor, harcos, adóellenőr, vagy tudós! Ja, és hogy lehessen női karakter is, fodrász, titkárnő, kamion sofőr, strip-tease táncosnő.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #75: Populous: The Beginning

Dukefazon 2021.03.04. 19:22:42

Nagyon megörültem, amikor Grath feltette a listájára a Final Fantasy VIII és hosszasan részletezte, hogy miért jó. Kedvet kaptam újra a játékhoz :)

Bejegyzés: Checkpoint Mini #149: Wizard (+ a 10 legjobb videojátékos varázsló/varázslás)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2021.03.04. 10:52:09

Vajákban nem az a lényeg, hogy sekszdémon nők a varázslók benne, persze... Képzeljük el ugyanezt bányarém dagadékokkal meg 200 éves fogatlan banyákkal. Várom attól változatlanul a feminista váteszt, aki kiragadja a műfajt a sekszista mocsárból a lelki szépségükkel hódító mosónő varázslónénikkel, bár ha belegondolunk Geralt is jóképű, tehát pfejj.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #149: Wizard (+ a 10 legjobb videojátékos varázsló/varázslás)

natS 2021.03.03. 14:36:35

Semmihez nem kapcsolódik, meg biztos csak nekem új, de vicces: Régi gurus témára kerestem rá, feljön egy oldal, első szöveg, amit meglátok:

Stöki: én a sokak által kedvelt Mocsyt és Lilyt rúgnám ki először

Maygar Játékmagazinok beszélgetés, cirka '99

Bejegyzés: Checkpoint Mini #148: Jak and Daxter

Kit Fisto 2021.03.02. 10:08:00

@Wild Colonial Boy: Nagyon konzolos lett. Az alap grafika jó, a sebesség, a 3D jó, de valahogy olyan steril, nem lelkesít versenyre. Talán ha elhagyták volna azokat az effekteket, amikor összeszeded a cuccokat, a fényes dolgokra gondolok. Meg amikor kilősz, akkor is fénylik a kocsi mellett, vagy mi.. A darabos füst effekt is nagyon gáz, ahogy kinéz. A zene egy része jó, de máskor meg unalmas, nem az igazi. A Lotus-nak jobb a hangulata Amigán.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #92: BC Racers és Wacky Wheels (+ a 10 legjobb "BC" játék)

Kit Fisto 2021.03.02. 09:26:23

A Wacky Races és a Wacky Wheels nem ugyanaz. Előbbi egy Hanna-Barbera rajzfilmsorozat volt, magyarul Flúgos Futam néven ment és az alapján készült egy oldalnézetes autóverseny. Kiadták Amigára, Atari ST-re, C64-re és Spectrumra is.
hol.abime.net/1654

Én pedig a C64-es időkben sokáig azt hittem, hogy a Nebulus Fix, mertilyen néven volt meg. Így is hívtam, hogy Nebulus Fix! Nyilván a fix arra utalt, hogy javított verzió volt. De az Uridiumot is sokáig Uridium Tramer-nek mondtam, mert ez volt a fájl neve. Itt pedig nyilván a trainer szó lett volna a második, azaz hogy volt rátéve csalási lehetőség is, de még azt is tévesen Tramer-nek írta hozzá valaki. Nekem meg már úgy jött le, hogy az az Uridium Tramer.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #92: BC Racers és Wacky Wheels (+ a 10 legjobb "BC" játék)

Kit Fisto 2021.03.02. 08:55:58

Én is szerettem a Wacky Wheelst, a BC Racersel máig nem játszottam. De láttam videón, és nem mondhatnám, hogy jobban tetszik, inkább a Wacky Wheels tetszik jobban. Az tényleg olyan, mint a Mario Cart PC-s megfelelője. Egy kicsit más, de nem mondanám rosszabbnak emiatt. Mindkettő jó. A játék eleji zene nagyon beindítós, a grafika pofás, a karakterek aranyosak. Azt kifogásoltátok, hogy csak egyszerű állatok és hogy kerültek a gokartra.. ez azért nagyon kettős mérce. A Mario Kartban is vanak állatok, sőt, még gomba is! És ők hogy kerültek egy gokartra? Kit érdekel, csak egy játék, jó szórakozás. Milyen karakterek lettek volna jobbak? Talán unalmas emberkék? az állatok nagyon is jók, aranyosak, és vagányak. Hogy kik ők? Hát a Wacky Wheels versenyzői! Nekem tetszik a süni is, hogy azt lehet kilőni. A pálya nem 3D-s? Mindegy, játék közben teljesen jó a pálya érzete ennek ellenére is. Persze, jobb a Mario Kart. De ez PC-re van, és igen, ez volt a szegény PC-s Mario Kartja. Olcsóbb, mint megvenni a Snes kazettát. Pláne, ha ingyen van.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #92: BC Racers és Wacky Wheels (+ a 10 legjobb "BC" játék)

TiCo.KH 2021.03.01. 18:45:39

Hali! Kiegészítés, a PS3as HD trilogyban le lettek cserélve a textúrák jobb minőségűre. A PS4en csak a PS2es classic verzió fut nagyobb felbontásban. Aki teheti az a PS3 verzióval játszon.

Bejegyzés: Checkpoint Mini #148: Jak and Daxter

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2021.02.26. 03:41:29

@csikocska: A GA3-ban bizonyos részeken a saját karaktereid ellenfélként jöttek ellened, és szó szerint "ki kellett verni" belőlük a gonosz megszállást. Viszont nem szükségszerűen akadtál beléjük, mert az egyes elágazásoknál választhattál olyan útvonalat, amivel elkerülhetted őket. Én imádtam a GA3-at, valami elképesztő, bődületes mennyiséget játszottuk öcsémmel szimultánban, nem is gyerekként, hanem már felnőtt fejjel. :-D A GA2 nekem sem jött be annyira, valahogy nem adta annyira a játékmenet, plusz az állandóan csontvázakat teremtő főellenség aránytalanul nehéz volt.

Bejegyzés: Checkpoint 5x30: 250. adás: GOLDEN AXE (live)

Bobby Newmark 2021.02.24. 18:20:41

@Garott: Az 5.?! Már a 2. is ordenáré hulladék volt az elsőhöz képest.

Single player eldobható tucatjátékot MEGVENNI? Nem PC-d van, ember?

Bejegyzés: Checkpoint Mini #146: Limbo of the Lost (+ a 10 legnagyobb videojátékos csalódás)

Bobby Newmark 2021.02.24. 18:01:00

@Dukefazon: Akkoriban még unalmamban turkáltam a játék fájlok közt.
Találtam egy hangfájlt, amiben a hekker haverunk lebasz, hogy "Hey Blade, we are here to SAVE the bank, not to ROB it!"
De játék közben nem sikerült előhoznom sehogy.

Másik ilyen, hogy van egy model+animáció Elexisről ahogy játszadozik magával. Játékban asszem nincs benne, de konzol parancsokkal elő lehet varázsolni. Illetve az egyik pályán meg lehet lesni a medencéjében az egyik kamerával, illetve noclippel, de asszem ott nem a teljesen explicit verzió megy.

A demója egyébként nagyon jó volt, azt végigjátszottam párszor, de körülbelül arra koncentrálták az energiájuk nagyját, a játék többi része már inkább teljesen lineáris, vagy konkrétan fos (a fentebb említett járműves részek).

Bejegyzés: Checkpoint Mini #147: SiN
süti beállítások módosítása