HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Now 2024/12 - Korrekten bezáró játékok

2025.01.11. 22:13 Stöki

Ennyire későn talán még sosem élesítettem Now-t, de megint csak a szilveszter környéki betegségekre és utazásokra tudok mutogatni - elnézést, nem csinálunk rendszert ekkora csúszásból, de a Now sajnos csak mostanra készült el. Cserébe nagyon rövid lett! (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit.)

cpnow2412.png

Rövid, mert decemberben hagyományosan nem történt sok minden, aminek meg kellett jelennie, az jellemzően korábban megjelent, nagyobb céges eseményeket sem év végére szoktak időzíteni. Sok bejelentés volt viszont és sajnos megint hírt adhattunk pár száz kirúgott fejlesztőről. Viszont nézzétek már, milyen fasza Impossible Mission-diorámát kaptam szülinapomra! Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy a műsorban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb egy héten belül jövünk Checkpoint Minivel. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint Now adások a tizedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20240704.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, adam1224, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Tóth Balázs Aladár, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, Adam007, PeterB, Sh4mir83, Nagy Ákos, Bognár Helka, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Bohner Gergő, cubeshadow, Balfars, Karasz Edit, Dirty_ Dave, Zergeborg, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián, Tamás, Rules, Pusztai László, Ripburger, Kester, Szabó Ferenc, Salat Csaba, Pálfi Tamás, Kavics, thechewieone, MacMaiger, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, milyenferi, Xlabu.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

10 komment

Címkék: retro podcast checkpoint now

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6618773216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fogd meg a söröm 2025.01.12. 04:20:45

A Wukongos sztori egy dupla félrefordítási műbalhé.

Először a nyugati gamer sajtó fordította úgy angolra a CEO Weibo posztját, mint ha bele akarna állni a Game Awardsba és elégedetlenkedne azért, hogy "a semmiért jöttem Los Angelesbe". Eredeti nyelven ez inkább egy szarkasztikus, humoros emojikkal teli beszámoló akart lenni arról, hogy hogy élte meg a díjátadót és milyen hálás mindenkinek a sikerért. Nem egyértelműen rant, bár a 2 éve előre megírt beszéd rész akár igaz is lehet.

A Game Awards díjátadó kínai élő közvetítésében meg úgy szinkronizálták Swen Vincklet, mint ha felkonferálás közben arra utalgatna, hogy a GOTY címről lemaradó játékok azért nem nyertek, mert a fejlesztők a piaci részesedés és játékos szám hajszolására fókuszáltak az innováció helyett, miközben a szerény eladási számokról híres Astrobot teaselte.

Ez persze még nem ok a review bombingra, de a történet tanulsága, hogy kínai és angol között legfeljebb nyers sajtó híreket lehet Google fordítóval fordítani. Ha egy szöveg mögött mélyebb jelentéstartalom is lehet az nem fog működni a kulturális különbségek miatt.

sykth.com · http://sykth.com 2025.01.14. 17:06:59

@Fogd meg a söröm: már arra gondoltam, hogy mindegy, hogy mit, csak rólunk beszéljenek, de egyúttal miért ne gondolhatná manapság valaki, hogy a kiadó okos marketingese döntött úgy, hogy kihasználja a kelet-nyugat ellentétet, vagy épp bármi más horda mentalitást? Érdekes, köszi, hogy írtad, nem láttam róla hírt, hogy valójában az egész egy félreértések sorozata.

sykth.com · http://sykth.com 2025.01.14. 17:10:52

A Steam-es számokhoz: érdekel, hogy szerintetek a ~20e játékból ami megjelent az a ~15e, ami nem ért el 500 vagy 1000 eladást, az mennyire lehetett komolyan átgondolt project, mennyire marketing hiány ez, vagy ennyire vaktába lövöldözés lenne a játék fejlesztés, nincs érdemi indie marketing, vagy bejön, vagy esélyes inkább, hogy nem, de mégis rengetegen dolgoznak, hogy hátha? Nem sűrűn vagyok Steam-en, nem tudom mennyi a spam jellegű tartalom, más piactereken más témákban sokszor láttam hasonló arányokat, főleg ha ingyenes a piactér, pl. az Android store-jában valamelyik nap próbáltam játékot találni, gondoltam megjáratom az új telefont, de a 10. spam találatnál feladtam, elindítom a játékot, 2 percnyi reklám, a képek között van 2d platformer majd 3d isometric kép, és a játék gyakorlatilag egy csapda, hogy nézzek reklámokat. Vagy vannak a top seller-ek.

Lóval ne 2025.01.15. 15:45:50

@sykth.com: Is-is. Vannak kísérletek a játék spammelésre, de pár adással korábban pont arról panaszkodtak, hogy a Steam nem is nagyon hajlandó mást az arcokba tolni az AAA címeken kívül. Nagyon bele kell túrni a lecsóba, hogy szembejöjjenek a silány, egy hétvége alatt összetákolt programok.

1) Attól is függ, hogy melyik kategória érdekel - stratégiai vagy MMO játékokat nem lehet tömeggyártani, de JRPG-ből meg különféle tevékenység szimulátorokból hetente egy tucat biztos megjelenik. Indie versenyjáték is nagyon sok van mostanában, vagy 40-50 rallys arcade játék biztos mejelent tavaly.
2) Akadnak olyan játékok is amik azért nem lesznek sikeresek, mert nagyon szűk közönségnek szólnak. Az a 100 ember akit az érdekel isteníti, de a téma nem üti át az ingerküszöböt a többségnél (finn rénszarvasdaráló folkmetál effektus).
3) Vannak a gyakran nem igazán értékelhető garázsprojektek amit hiúságból vagy pénzhiányból próbál meg kiadni a fejlesztő. Az 'Exploring dead games on Steam' típusú videók nagyjából bemutatják, hogy mik is ezek a "limited games" címkével ellátott dolgok. Hozzávtelőgesen 1-2%-ban lehet köztük csiszolatlan gyémántokat találni, kb. 10% szódával elmegy, a maradék pedig hulladék kategória. De ugye pont azért, mert limited ezek nem nagyon fognak szembejönni Steam böngészése közben.

Olyan viszont PC-n nincs, mint mobilon, hogy minden játék tele lenne pakolva miktrotranzakciókkal. Vagyis ebből a 20e játékból sejthető, hogy egy része pont, hogy DLC, soundtrack, esetleg demo, s ez nem csak a standalone játékokat jelenti.
Meg azt is gyanítom, hogy az nem mind 2024-es megjelenlés, hanem egy része retro cím ami tavaly került fel a Steam áruházba. 1-2000-el ez is torzíthatja a statisztikát.

sykth.com · http://sykth.com 2025.01.15. 18:06:53

@Lóval ne: köszi, így tisztább a kép nekem is, megfordítva elmondható, hogy egy-egy témakörnek, pl. futurisztikus autóversenyzős, vagy rts, ... van igazából emészthető mennyiségű játék egy-egy évben, ha kiszűrjük a rossz minőségben, amatőr módon elkészítetteket?

Lóval ne 2025.01.16. 01:55:18

@sykth.com: Emészthető mennyiségű szinte mindig van, de hogy emészthető minőségű is az attól függ, mit vesz be a gyomrod. Az amatőr játékoknál inkább az a gyakori, hogy a kereslet nem találkozik a kínálattal. Egyszerűen túl sok játék készül, a vásárlók egy idő után megcsömörlenek ebben a bőségben és kurátorokra van szükség akik igyekeznek elválasztani az ocsút a búzától.

Ha tippelnem kéne ez egyébként részben azért is koncentrálódhat pár niche műfajra a megjelenések egy része, mert Udemyn és más képzési felületeken ezeket használják a játékfejlesztési tanfolyamok bemutatójaként. Azaz sokan tulajdonképpen azt próbálják meg kiadni első játékként amit projektmunkaként elkészítenek. S ha shoot 'em up típusú játékon mutatják be a játékfejlesztést, akkor a projektmunka is valami olyasmi lesz. Amennyiben pedig egy ilyen tanfolyam sikeres, akkor lehet, hogy megjelenik 40 nagyon hasonló űrhajós lövöldözős amit mind ugyanabban a motorban írtak, mert ahhoz már keveseknek van meg a kreativitása, hogy a tanultakat átültesse mondjuk egy gondolkodós puzzle játékra. De ez persze csak összeesküvés elmélet.

Szekrényszagú néni 2025.01.16. 11:12:38

"120 embert küldött el a People Can Fly." Mily ironikus!

Kadagaden · https://twitter.com/Kadagaden 2025.01.17. 10:05:49

A PETSCII Wolfenstein meglepően játszható a lehetőségekhez képest. Annak idején ez hatalmas durranás lett volna. Amúgy a készítője csinált még sok egyéb játékhoz PETSCII demake-et, köztük pl. Super Mario Bros, Mario Bros, Donkey Kong, Portal stb. Itt a hivatalos oldala: jimbo.itch.io

Itt meg egy online emulátor hozzájuk: masswerk.at/pet

A fenti készítő játékai listázva ennek az emulátornak oldalán, kattintva azonnal játszhatók is: masswerk.at/pet/prgs/?v=2025-01-15#jim_orlando

Flankerr 2025.01.18. 17:45:02

@Szekrényszagú néni: Tény :D
Jegyzem meg, fájdalmasan hiányzik egy combosabb Painkkiller Checkpoint Mini :(
süti beállítások módosítása