HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Checkpoint Mini #160: Plants vs. Zombies

2021.08.05. 23:58 Stöki

cpmini_160.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Óriási Plants vs. Zombies-láz van most nálunk, a gyerekeknek megmutattam egy óvatlan pillanatban, azóta másról sem bírnak beszélni (ja, de, még a Pokémonról is). Hogy valami pozitív hozadéka legyen a podcast számára is, készítettünk a játékról egy Checkpoint Minit, ugyanis már bőven több mint tízéves (tehát retro), és érdekes, egyben szomorú mese az, ahogy a szuper első részből a kevésbé szuper második lett. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

A játékot ugyanaz a PopCap Games fejlesztette, amit a Peggle-adásban már magasztaltunk: ez volt a 2000-es évek egyik legjobb indie csapata, olyan kis ékszerdobozokkal, mint a Zuma vagy a Bookworm, és hát a Plants vs. Zombies is belepasszol ebbe a sorba.

A játék vezető fejlesztője George Fan volt, egy régi PopCap-alkalmazott, aki korábban részt vett már az Insaniquarium nevű 2002-es akváriumszimulátor készítésében, sőt annak is a vezető fejlesztőjeként irányította a munkát. Fan eleinte ehhez a játékhoz akart egy akciódúsabb folytatást készíteni, és az egyik inspiráció a tower defense játékok egyik ősforrása, a Warcraft III kiegészítőjének egyik titkos pályája lett. Aztán a készülő játék több átváltozáson ment át, ahogy Fan rájött, hogy az Insaniquarium űrlényei helyett inkább zombikat jelenítene meg, a védelmi egységek pedig növények lennének. Plusz még beugrott neki a Tapper nevű régi arcadeklasszikus is (tudjátok, amiben egy csapossal kell söröket passzolni a szomjas vendégeknek), és így alakult ki a pályák sávokra osztott egyszerűsége. Ahogy a projekt haladt előre, többször is nevet változtatott, az eredeti munkacíme Weedlings volt, de egy ponton nagyon szerették volna a Lawn of the Dead címet adni (a zombifilmes Romero nem volt erre nyitott), de az ötletek között szerepelt a Bloom & Doom is, végül a roppant leíró Plants vs. Zombiesnél maradtak.

A játék három és fél évig készült, és a Peggle-nél már dicsértük a PopCap (akkori) fejlesztői ars poeticáját, miszerint akkor adták csak ki a játékokat, ha a gameplay nagyon patent volt, a játék játszatta magát - ennek persze sok-sok tesztelés volt az ára. A Plants vs. Zombiest egy évig csak tesztelték, hogy minden sorját lecsiszoljanak róla, minden grafikai elemet a lehető legszerethetőbbre rajzoljanak, a hagyományos tower defense pályák közé kerüljenek másfajta kihívások is, sőt kertészkedős minijáték, logikai minijátékok, és hasonló finomságok. És a habon a cseresznye a befejezésnél a Portal Still Alive-jával szinte együtt említhető dal volt, amit Fan barátnője, Laura Shigihara szerzett és énekelt. A végeredmény egy nagyon profi és őrült cuki, könnyed rts lett gyakorlatilag minden korosztálynak, és megérdemelten nyert mindenféle díjakat annak ellenére, hogy az indie piacot akkor még nem kezelték olyan kiemelten, mint napjainkban.

A játék első kiadása 2009. május 5-én jelent meg pécére, és még a PopCap saját oldalán lehetett megvenni 20 dollárért, de bő egy évvel később már pár dollárért hozzá lehetett jutni az iPad- és a mobilos verzióhoz is. A játék sikere a korábbi címekkel együtt a legkelendőbb stúdiók közé lőtte a PopCapet, így nem meglepő, hogy 2011-ben az EA 750 millió dollárért megvette a céget. Ez viszont gyakorlatilag azonnal megölte azt a fejlesztői szemléletet, ami a PopCapet jellemezte, és amiért annyira lehetett szeretni. 2012 augusztusában kirúgtak 50 alkalmazottat, többek közt George Fant is, aki nem akart részt venni a Plants vs. Zombies 2. fejlesztésében. Az EA ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy a PopCap a mobiljátékokra fog koncentrálni.

Ennek szellemében 2013-ban a második rész mobilplatformokra jelent meg, és a fluid, gondtalan játékélmény helyett a mikrotranzakciók erőltetése volt a fejlesztés fő szempontja. Ilyen keretek között a Plants vs. Zombies 2. tök profi játék lett jó új egységekkel és ötletekkel, de a nehézsége, illetve azzal összefüggésben a megvásárolható bónuszok forszírozása folyamatos háttérfrusztrációt okozott, és a játék nyomába sem ért az elődnek. A harmadik rész is így járt tavaly, sőt csak pár országban jelent meg, és néhány hónap után vissza is vonták, hogy még dolgozzanak rajta. A PvZ brand aztán még kitermelt spinoffokat is: volt egy Farmville-ek felé húzó gazdálkodós játék (PvZ Adventures), egy kártyajáték (PvZ Heroes) és egy jól sikerült fps, amiből több rész is megjelent (PvZ Garden Warfare 1-2, valamint PvZ: Battle for Neighborville). Saját kategóriájában egyik sem tudott olyan tökélyhez közeli kis csoda lenni, mint az első és eredeti PvZ, amit ma is jó szívvel ajánlunk (csak nem mobilon).

Legközelebb napokon belül belül jövünk az aktuális Checkpoint Now-val, továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a hetedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20210621.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Kurucz Ádám, Kecskés János, Dvorszki Dániel, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Kaptás András, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

4 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8616648014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.08.06. 06:38:10

a tower defense az a játékstílus, ami borzasztóan taszít, így ez a játék is kimaradt nekem.
gyerekeknek mutasd meg a mobilos pango, dr panda és tocaboca sorozatot.

larry 2021.08.06. 09:27:34

Nálam ez egy 10/10-es játék. Nincs olyan eleme, amire azt tudnám mondani, hogy ezt jobban is meg lehetett volna csinálni.

AarPoe 2021.08.07. 01:08:04

Sajnos engem is teljesen hidegen hagyott mindig is - az egyetlen tower defense játék, amit szeretek, a teljesen vonalgrafikás Vector TD.
Az egyetlen fantáziadús elemének azt tartottam, amikor megfordították a dolgot, és növények mentek a zombik ellen: értelemszerűen Zombies vs. Plants néven.

Flankerr 2021.08.07. 14:12:17

1. A játék amit imádok.
2. A játék amiért szívből gyűlölöm az EA-t
2b. Azért külön bugyor jár hogy 2,5 hónapig csak iOS-re jött ki a 2. rész, és csak után Androidra.
3. Röviden meg van említve a Plants vs. Zombies Adventures, ami kicsivel a 2. rész előtt jelent meg, és az extrája az (ez talán nem hangzik el) hogy Facbook játék volt. Így az egyetlen FB játék amivel játszottam is. Nekem nagyon bejött, csomó új és poénos/hasznos növény volt benne, a kesudiót pl. egy piros fejvédős boxoló növény helyettesítette. Volt egy kerted ahol nevelted a növényeidet és ahogy haladtál előre kaptál újakatNo de hát a freemium.. Időlimit, játékszám limit (mint a 2. rész), amivel együtt lehetett élni. Egy ideig.. Az akkori időknek megfelelően egy idő után a fejezetek végén a játék rákényszerített hogy hívj meg más FB ismerőseid is, csak úgy tudsz továbbmenni. Fogcsikorgatva kibírtam. Ám a 8. fejezet után már csak pénzért vásárolható vörös kristály kellett volna. Mivel ilyenért én pénzt nem adok, szomorúan uninstalálltam. Azt pár hónap múlva jött a hír, hogy az EA bezárja a játékot, DE minden játékos kap 3 millió! vörös kristályt, hogy játsszon bátran. Ekkor percekig nagyon csúnyán káromkodtam és azt mondtam anyátok, kenjétek a hajatokra, velem nem szórakoztok..
3b, ha az EA-nak lenne kis esze, ezt is kiadná, én imádtam.
süti beállítások módosítása