HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #140: Midnight Resistance (+ a 10 legjobb játék, aminek napszak van a címében)

2020.10.25. 23:20 Stöki

cpmini_140.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Igen, tudjuk, hogy vendéges adásnak kellene következnie, de olyan sok nyersanyagot vettünk fel, hogy tuti nem végeztem volna vele a héten, így előrevettem a következő Minit. Aztán majd két vendéges lesz egymás után. Szóval ezúttal toplistás móka lesz, mégpedig a Midnight Resistance kapcsán, amiben menni kellett meg lőni meg menni meg lőni, és... nagyjából ennyi. Na jó, kicsit igazságtalan vagyok vele. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Spotify-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Sokat nem lehet írni a Midnight Resistance-ról, mert 1989-es játéktermi japán játék, ezekről meg nullához közeli fejlesztési sztorik maradtak fenn. A Data East készítette, a designer Akibajasi Kodzsi volt, aki előtte a Heavy Barelt csinálta, és ez volt a két legjelentősebb játéka. Ha engem kérdeztek, egység sugarú Contra-klón volt, tankönyvi run-and-gun, különösebben emlékezetes megmozdulások nélkül, de valamiért mégis korosztályos élmény egyes országokban.

Ennek oka a játéktermekben a rotary joystick nevű irányítókütyü volt, ami egy tekergethető tetejű botkormányt jelentett (és a Heavy Barrel is ezzel működött). A játékos ment, ugrott, viszont a lövöldözés irányát a tekergetés határozta meg, így lehetett külön irányítani a mozgást és a lövés irányát (persze a Robotron: 2084 ezt megoldotta jobban két joystickkal, de az drágább megoldás volt, és a rotary joyjal egy botkormányból ki lehetett hozni olcsón valami hasonlót). Természetesen ketten is lehetett játszani a játékot, olyankor kooperatív módban nem egy, hanem két izompólós pixelkatona lőtte a túlerőt.

Az otthoni gépeken pedig azért válhatott emlékezetessé a játék, mert valahogy nagyon betalált abba az egy-két évbe, amikor mindenki játéktermi élményt akart a nappalijában, és a konverziók készítői (mindenekelőtt és meglepő módon az Ocean) szinte kivétel nélkül tisztességes munkát végeztek minden platformon. A rotary joystickos irányítást persze nem tudták átadni (és így az átiratból egy sima lövöldözős futkározás lett), de az adott gépeken igyekeztek a szűk határidőhöz képest a lehető legjobb grafikát kihozni, sőt még a keretsztori is más volt például a Sega és a Commodore gépein (na jó, nem nagyon más, csak annyi, hogy az elrabolt családtagjainkat nem drogbárótól, hanem valami kibergonosztól kellett megmenteni). 1990-ben jött ki az Amiga-, a Spectrum- és a C64-verzió, egy évvel később pedig a Mega Drive-, majd az Atari ST-változat.

A játékmenet meg, hát mondom, semmi extra, legfeljebb annyi, hogy kulcsokat kell gyűjteni a pályákon, amikből a pályák között jobb fegyvereket vásárolhatunk, sőt egyes pályák után elrabolt családtagjainkat is (és ennek függvényében a befejezés is többféle lehet). Kipróbáltuk most mindketten, Grath jobban bírta, mint én, de őszintén szólva én már annak idején sem tartottam sokra. Azért neki lehet futni, ha szembejön egy Arcadián vagy hasonló rendezvényben - emulátorban valahogy nem adja vissza, miért volt olyan nagy szám.

És még nem fejezzük be, mert toplista is van az adáshoz. Ígérjük, legközelebb nem "10 játék, aminek XXX van a címében" vonalon indulunk el, de most nagyon adta magát, hogy a napszakokkal kezdjünk el kutatni. Mondjuk olyan nagyon sok jó játékot nem találtunk, aminek napszak van a címében, lett is négy egyezésünk, meg persze egy kis trollkodás is belefért.

GRATH TOP10

STÖKI TOP10

1. Castlevania: Symphony of the Night (1997)

2. Night in the Woods (2017)

3. Neverwinter Nights 2 (2006)

4. Horizon: Zero Dawn (2017)

5. Warhammer 40K: Dawn of War (2004)

6. Prinny 2: Dawn of Operation Panties, Dood! (2010)

7. Midnight Club: Los Angeles (2008)

8. Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk (2012)

9. Sunset Riders (1991)

10. Night Slashers (1993)

1. Day of the Tentacle (1993)

2. Horizon: Zero Dawn (2017)

3. Neverwinter Nights (2002)

4. DAYtona USA (1993)

5. Lords of Midnight (1984)

6. Night in the Woods (2017)

7. Until Dawn (2015)

8. Night Shift (1990)

9. Sunset Riders (1991)

10. David's Midnight Magic (1982)

Természetesen kommentekben jöhetnek a ti toplistáitok és játékötleteitek is. Legközelebb nagyjából egy hét múlva jövünk vendéges adással, aztán még eggyel, hogy helyreálljon az univerzum rendje. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a hatodik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20200930b.png

További támogatóink:

Kiss András, rozmy, kopeszku, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Vasas Gergő, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Seci, NPanyo, zsovez, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, Tök Inger, pec, Magunsz, Obertmotz, Rauminen és Fattykány.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

29 komment

Címkék: retro podcast toplista checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9616256760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor77 2020.10.26. 01:11:08

Meg lehetett volna említeni, hogy a C64 verzió mennyivel jobb volt az Amigásnál.
Illetve, a zenéje is sokkal jobb volt.
Aki ki akarja próbálni, inkább ezzel tegye.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.10.26. 08:32:56

nekem c64-en irtó nagy fless volt a játék.

amik kimaradtak, de jó játékok:
nights into dreams (dc), 007 nightfire (gba), nightmare in the dark (arcade), darkstalkers the night warriors (arcade), hotel dusk room 215 (ds), dawn patrol (dos), anvil of dawn (dos), high noon (c64), sunset overdrive, zelda twilight princess (wiiu).

a night in the woods különösen jó játék.

a daytonába pedig most inkább nem köpnék bele.

scherier 2020.10.26. 09:07:11

Nem volt rossz játék, talán egy hónapja C64-en újra játszottam. A csatornában fentről lefelé kúszok pályát kihagyhatták volna.

Viktor77: az Amiga verzióval nem játszottam még, de én úgy emlékszem, hogy a c64-es verziót csak egyedül lehetett játszani, az Amigát meg ketten is. (lehet a podcastben is bent volt, majd csak délután tudom meghallgatni)

Leadfoot 2020.10.26. 09:36:10

Riszpekt a Midnight Magic-ért. Nem olyan jó, de eszembe jutott a Night Mission Pinball is, ami ugyan elég gagyin néz ki, de a bombázós téma elég jó ötlet.

killerbee 2020.10.26. 10:12:01

@manson karcsi: Nights az Saturn-ra jött ki anno, DC-s verzioja nem volt. A Twilight Princess pedig eredetileg GC/Wii relese, a WiiU mar egy HD remaster volt.

A Daytona meg a DOTT pedig erös csusztatas, Stöki nem valami felkeszülten ment ebbe a csataba, ugy erzem :)

killerbee 2020.10.26. 10:18:28

Es hogy par Amigas gyöngyszemet is megemlitsek:
Fate: Gates of Dawn (az egyik legfaszabb nemet nyelvü rpg)
Dawn Patrol (elsö vilaghaborus szimulator)
Arabian Nights (arcade maszkalos)

es csak Stökinek:
Moonstone: A Hard Days Knight :)

balcso 2020.10.26. 11:01:11

CoVBoy írásában - CoV 20/21 Robert Redford születik - is megjelenik ez a game. A történet arról szól, amikor tévéfelvételt készítettek vele, és az a terv, hogy ő ki lesz takarva amikor beszél, a háttérben pedig megy majd egy játék:
"Yikes! Hát ez a MIDNIGHT RESISTANCE! Tiltakozom és valami (bármi) mást kérek."

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.10.26. 11:27:23

@killerbee: bocsesz, saturn-t akartam írni, de dc lett belőle. a dc nagyobb kedvenc, valószínű azért írtam automatikusan. a twilight az nekem wiiu-n volt meg, azért írtam.

killerbee 2020.10.26. 12:25:59

@balcso: be is raktak möge a Batman: The Movie-t :D

Tyrke 2020.10.26. 14:04:54

Faja lett az epizód mint mindig, de szerintem a Celeste igazán befért volna a toplistába.

Fausto(tm) 2020.10.26. 14:50:57

Jó adás volt ismét. Csak kis kiegészítés az Until Dawn-hoz: az nem telefonos irányítással ment, a Hidden Agenda volt, aminek volt mobilos app-ja (de az nem is volt olyan jó, mint az UD)

Dukefazon 2020.10.26. 16:12:27

Általánosban volt egy osztálytársam, aki egyik nap nagyba meséli, hogy az unokatesójánál milyen jót játszottak előző nap a Mindig Rezisztensszel c64-en, ráadásul szegény raccsolt is :) Aztán kiderült, hogy én is játszottam vele, csak nem ezen a néven ismertük. Szerettük a játékot, mert jó volt a változatos lövöldözés, meg az, hogy azokat a fránya kulcsokat kellett hajszolni az upgrade-ekért meg a család megmentéséért. Jó kis játék volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.10.27. 10:52:27

A Neverwinter Nigths esetén Grath tett egy érdekes megjegyzést, hogy "ha ma jönne ki, akkor"...

Szerintem akkor még ennyi sikerese se lenne. Nagyon kevés fiatalon látom azt, hogy nekiállna kitalálni egy valódi értékes története vagy mechanikát és meg is tudná valósítani. Elég csak megnézni mi a népszerű ma. Tiktok. Ahol n+1 ember ugyanazt az n+1 zenét használja fel, lypsinc és toltják a bélyegre elférő "mély gondolatokat" minden marhaságról és hiszik azt, hogy valakik...

Az alap NWN-ben azt találtam érdekesnek, hogy a motor mennyi mindent tud, amit aztán a készítők kb. nem használtak ki. A játékban meg semmi nehézség nincs nehéz szinten sem. Gyakorlatilag szinte lehetetlen meghalni benne vagy elrontani bármit. Ettől függetlenül az NWN első részének settingje az egyik legerősebb és hangulatosabb, amit valaha láttam. Eszméletlen hangulatos volt. Az első rész 2. kiegjében volt egy nagy várostrom, a NWN2 ezt mentette át, csak várat is lehetett fejleszteni.

Az egyik NWN2 kieg open world szerű kiegészítése egész érdekes volt, de aztán annak a végső csatája számomra megnyerhetetlen volt...

Az NWN2-höz mikor utoljára néztem évekkel ezelőtt gyak. senki nem csinált MOD-ot, mert nagyon körülményes volt annak editor használata.

Ellenben az elsőhöz számtalan jó MOD készült. Az egyik legjobbat konkrétan egy magyar csinálta a Tortured Hearts-ot. Csak leírással tudtam végigvinni. A 2. részét elkezdtem, de aztán soha nem maradt rá időm. Talán egyszer.

Más írta, de azokra sem volt időm, de beteszem ide.

Salerons gambit:Nagyon standard fantasy sztorinak indul, de zseniálisan van megoldva. Kevés pénz és mágia, TÉNYLEG számít minden megtalált potion és apró kis trükk, különösen az elején. Ötletes NPCk, jól összerakott világ. 5 külön modulból áll, összesen kb. 20 óra játékidővel.

Almraiven és a folytatása Shadewood: Ez a legjobban kidolgozott CRPG amit valaha láttam. Csak wizarddal (és talán scorcererrel?) játszható, de pont emiatt elképesztően részletes. (pl. számít, hogy milyen minőségű ruhát viselsz, és az NPCk aszerint viszonyulnak hozzád). Érdekes világ, jól kidolgozott karakterek, gyönyörűen megcsinált helyszínek, izgalmas sztori. A küldetések között alig van "odamész, megölöd, elhozodafülét" típusú.

The Hex coda: Sajnos a folytatása nem készült el, de az első rész is remekül játszható, nagyon egyedi, steampunk világban játszódik, remekül kidolgozott történettel és karakterekkel. (Nagygonosz megacégszerűség kontrollál minden mágiát és te bekerülsz a földalatti lázadómozgalomba)

Shadowlords+Dreamcatcher+Demon: Ez egy remekül kidolgozott nagyon hosszú kampány. Az eleje még az NWN őskorában készül (még jóval a kiegészítők előtt) így kevésbé részletes, de később nagyon belelendül. (Futkosás a tengerfenekén, sárkánylovaglás, külön játszható magic the gathering klón etc.)

Az NWN 2 toolkitje sajnos rettentően gépigényes, így jóval kevesebb igazán epikus modul készült hozzá. A Dark Waters nevezetűt érdemes bepróbálni, ugyanaz csinálta mint aki a fenti Shadowlords+Dreamcatcher+Demon cuccost. Nekem személyszerint az NWN2 megjelenése és kezelőfelülete nagyon nem jön be, és máig szívesebben játszom az 1el, így erről kevesebbet tudok mondani.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.27. 12:33:01

Szerintem borzalmas játék volt, kb egyszer töltöttem be c64-en és sírtam.
Valaki írta a CoV-os szösszenetet, igazuk volt, volt valami ítélet is vagy valakit valahány év Midnight Resistance játékra ítéltek :)

flamer 2020.10.27. 13:18:06

@molnibalage: A Tortured Hearts mod készítője most éppen egy RPG-n dolgozik, Tortured Hearts néven: www.torturedhearts.com/

flamer 2020.10.27. 13:19:16

Grath panaszkodott, hogy délről elnevezett játék nem nagyon van: pedig ott a High Noon (és az elég szórakoztató volt a maga korában, szóval Stöki listájára akár fel is fért volna).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.10.28. 11:30:21

@flamer: Mi a fene. Mondjuk ritkán posztolt bármit és kb. néhány fős projekt igen ambíciózus célokkal. Háááááááááááát...
A TH2-őt azért egyszer ki kéne tolnom.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.10.28. 13:23:26

Lehetne CoVboy legutáltabb játékai (kedvenc poszterei, kulcstartói stb.) adás is! Depresszióról pedig van a találó című Depression Quest, nem tudom, attól lett-e öngyi bárki:

www.depressionquest.com/dqfinal.html

nyu 2020.10.28. 20:02:05

Command & Conquer: Tiberian Dawn?

killerbee 2020.10.29. 00:26:16

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
Alec Holowka öngyilkossága némileg kapcsolódik a Depression Questhez, ha úgy vesszük.

bonsaicane 2020.10.29. 07:56:29

Mid.rez.:
A kulcsokert kb.semmi erofeszitest se kell tenni, sorban kipotyognak egy sikban es mar maxon is van. Igen rovid palyakon. Nem igazan latom, mi ebben a jo jatek.
A zene nem rossz (csak japanosan tulcsicsazott,tulkatyvaszolt), valtozatos bossok, az iranyitas telleg nehez. A c64 meglepoen jol sikerult verzio.

AarPoe 2020.10.30. 13:07:39

CarMAgeddon?
(bocs)

natS 2020.10.30. 18:56:22

@nyu: Hivatalosan sosem volt ez a címe. Bár most a Remastered kapcsán még az EA és így hivatkozott rá, de nem adták ki ezen a néven.

GépBalta 2020.10.31. 21:01:57

@natS: Valahogy úgy történt, mint az első (negyedik) Star Wars-al, ami egy darabig csak simán Star Wars volt, aztán utólag kapta az Új remény alcímet.

natS 2020.11.06. 14:37:10

@GépBalta: Igen, ez mondjuk jó hasonlat. Viszont ott végül megjelentették ezen a néven, a Tiberium Dawn viszont még csak be sincs jegyezve.

ganyaik 2020.11.09. 12:41:01

@flamer: A High Noon tenyleg nem volt rossz. Meg aztan ott van az Icewind Dale is ugye.
süti beállítások módosítása