HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #131: C&C: Red Alert (+ a 10 legjobb játék, aminek szín van a címében)

2020.05.28. 22:26 Stöki

Acpmini_131.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A most tesztelt játékot valószínűleg keveseknek kell bemutatni, mert egy nagyon népszerű stratégiasorozat még népszerűbb spinoffja. Ahhoz képest, hogy egy mellékes kis előzményjátéknak indult, szépen kinőtte magát, és a folytatásai (főleg a harmadik rész) már saját jogon lettek sikeresek. A Red Alert Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Az előzményekkel most könnyű dolgom van, mert egyrészt mindenki ismeri a Command & Conquert - ugye, a Westwood klasszikus rts-e volt a Dune II után -, másrészt erről Grath írt egy kisebb szakdolgozatnyi cikket, szóval elég most ide belinkelnem azt. A C&C óriási siker volt, kiegészítő is jelent meg hozzá, és biztos volt, hogy lesz folytatása, és a Westwood rögtön kétféleképpen folytatta. Egyrészt az alapjátékot is továbbgondolta - ez volt a későbbi, 1999-ben megjelent Tiberian Sun -, másrészt kitalálta, hogy csinál egy előzményjátékot, amiben megmagyarázza, hogyan jutott el a világ az első C&C-ben megismert Földig.

Aki nem tudná: a C&C-ben egy Nod nevű gonosz szuperhatalom feszül neki a GDI nevű, ENSZ-szerű világszövetségnek egy alternatív jelenben/közeljövőben. A készülő előzményjáték ehhez az alternatív jelenhez egy alternatív múltat kreaált, ami rögtön úgy indít, hogy Einstein visszamegy az időben, megöli Hitlert, és ennek köszönhetően Sztálin erősödik meg, és ő lesz az, aki ellen a szövetségesek harcolnak a második világháborúban. Aztán a szovjet kampány végén kiderül, hogy Sztálin mögött is már a Nod csírái irányították az eseményeket...

Az 1995-ös alapjáték után a Westwood A csapata a Tiberian Sunon kezdett el dolgozni, szóval a Red Alertet egy másodhegedűs team készítette, így ismertebb név sincs benne Frank Klepackit leszámítva, aki remek zenét írt a játékhoz (a menetelős téma aztán a későbbi folytatásokban visszaköszönt). De a B csapat is fantasztikus munkát végzett, annyira, hogy a Red Alert később aztán kicsit az alapsorozat nyakára is nőtt. Ez talán annak is köszönhető, hogy a játék tálalása - beleértve a hagyományos, Westwood-féle élőszereplős videókat - elég könnyed, néha már önironikus volt. Talán az első résznél ez még kevésbé tetten érhető - bár ahogy Einstein megöli Hitlert, azt nem lehet komolyan venni -, de a folytatásokban már mindenképpen.

Ezen kívül a Red Alert sikere egy technológiai váltásnak is köszönhető. Játékmechanikáját tekintve nem sokban különbözött egy átskinezett C&C-től, de éppen akkortájt ugrott a pécék kapacitása akkorát, hogy a játék már szédítő 640×480-as felbontásban pompázhatott, és ettől nagyságrendekkel jobb volt vele játszani, mint az egy évvel korábbi előddel. Csodaszépnek hatott a háttérgrafika, a játéktér pedig óriásinak - hát a játékmenet maradt ugyanolyan, vagyis egyszerre csak egy egységet és épületet lehetett gyártani, de 1996 volt kb. az utolsó év, amikor elnéztem ezt (ma már nagyon zavaró). Felfogását tekintve amúgy a Red Alert kicsit más volt, mint az AkármiCraftok: a sereg kevésbé volt fogyóeszköz, illetve jobban kellett figyelni arra, hogy milyen szembenálló egységek ellen kell saját egységeket gyártani.

A játék 1996 őszén jelent meg a Virginnél, elég erős mezőnyben - micsoda év! Diablo! Quake! Tomb Raider! Resident Evil! -, de szépen helytállt. Milliós nagyságrendben adtak el belőle a következő két évben, különösen Amerikában és német nyelvterületen - utóbbi régióban honosítva, Alarmstufe Rot néven - volt népszerű. 1997-ben még egy Playstation-verzió és készült belőle, meg több kiegészítőlemez, amik szintén nyomtatták a pénzt. A Red Alert 2-re 2000-ig kellett várni (addigra a Westwood az EA-hez került), és már olyan színészek is szerepeltek benne, akiknek van már thumbnailük IMDB-n a nevük mellett - példáulk Udo Kier, bár az igazán mély benyomást valószínűleg a szélgépben affektáló Kari Wührer tette az akkori gémernemzedékre. 2008-ban pedig jött egy harmadik rész, valóságos sztárparádéval (J.K. Simmons, Tim Curry, Jonathan Pryce, csak hogy három nevet említsek): ez volt a legkajlább narratíva szempontjából, ugyanakkor a játékmenete ennek volt a legmeggyőzőbb, és behozott a szövetségesek és a szovjetek mellé egy harmadik frakciót, a japánokat.

Ma leginkább a harmadik részt tudjuk jó szívvel ajánlani, de azért még az elsőt is elő lehet venni, mert korlátjaival együtt még mindig szórakoztató. Az EA 2008-ban freeware-ré tette az első Red Alertet, szóval azóta a rajongók kipofozták (innen ajánljuk letölteni), de amúgy készült belőle egy nyílt forráskódú remake is, az OpenRA. És hát ne feledkezzünk el arról sem, hogy jövő héten megjelenik egy C&C Remastered, benne az első Red Alerttel - meglátjuk, mennyire lesz érdemes megvenni (a Warcraft III: Reforged után óvatos az ember).

És még nem fejezzük be, mert egy toplistát is hegesztettünk az adáshoz: a 10 legjobb játék, aminek valamilyen szín neve van a címében. Azt gondoltuk, hogy dúskálni fogunk ilyen játékokban, de valójában elég kevés jelölt volt, miután kizártuk az Orange Boxhoz hasonló újrakiadásokat és a nem elsősorban színt jelentő neveket (pl. gold, silver, ruby és hasonlók). Azért így is elég különböző listákat szültünk, bár három egyezés azért akadt:

GRATH TOP10

STÖKI TOP10

1. Assassin's Creed IV: Black Flag (2013)

2. Ninja Gaiden Black (2005)

3. Red Dead Redemption (2010)

4. Advance Wars 2: Black Hole Rising (2003)

5. Mushihimesama Futari Black Label (2012)

6. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch (2011)

7. Command & Conquer: Red Alert 3 (2008)

8. Black (2006)

9. Red Faction: Guerrilla (2009)

10. Ring of Red (2000)

1. Red Dead Redemption (2010)

2. Crimson Skies: High Road to Revenge (2004)

3. Assassin's Creed IV: Black Flag (2013)

4. Grey Goo (2013)

5. Red Baron (1990)

6. Black & White (2001)

7. Command & Conquer: Red Alert 3 (2008)

8. Black Crypt (1992)

9. Green Beret / Rush'n Attack (1985)

10. Call of Duty: Black Ops (2010)

Természetesen kommentekben jöhetnek a ti toplistáitok is. Legközelebb nagyjából egy hét múlva jövünk vendéges konzervadással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a hatodik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20200407.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, csiko, Krumplifej, Nagy Gyula, Révész Péter, Lidérc, ZolTanGa, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom, bbandor, Seci, NPanyo, AnnieC, zsovez, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi és Tamás.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

48 komment

Címkék: retro podcast toplista checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8615719978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbm 2020.05.28. 23:31:20

Fura de tényleg kevés ilyen játék van, én csak egy top3-at tudtam összerakni: AC Black Flag, Red Alert 2 és Gris.

pocokman 2020.05.29. 00:03:32

Volt általános iskolában egy ismerősöm, aki minden délután a Red Alert 2-vel játszott az iskolai könyvtár számítógépén. Nem ismertem a játékot (magam is Blizzardos voltam), de feltűnt, hogy heteken át ugyanazzal a pályával játszik, közben néha lelkesen magyarázott, hogy ez mennyire istentelenül jó játék. Aztán csak megkérdeztem tőle, hogy jó jó, de miért mindig ezzel az egy pályával játszol, nem tudod megnyerni? Kikerekedtek a szemei, hebegve-habogva kérdezte, hogy hogy értem azt, hogy "egy pálya", miért, van több is? Nem csak ennyi az egész játék? Látszott ahogy próbálja feldolgozni, hogy méééég mennyi más pálya is lehet a játékban, közben odakéreckedtem a géphez, fél óra múlva megnyertem neki az első pályát, majd jött a következő :D Szegénynek nagyot csattanat az álla a padlón, nem látott még RTS-t korábban :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.05.29. 07:20:42

pink panther in pinkadelic pursuit? cha-ching!
udo kier hatalmas színész, legutóbb "sieg heil, mutterficken" benyögése lett aranyba foglalva.
szerintem a vvvvvv is belefér még a listába.
redout?

Flankerr 2020.05.29. 07:33:16

@pocokman: NEEEE :D

Mondom én, aki 1996 nyarán (életem első PC-je, a játékokat ismerős hozta: Duke Nukem, Cool Spot, Aladdin) még azt se tudtam mi az hogy RTS, és főleg mi az hogy skirmish.. Úgyhogy a Red Alert-tel csak autóztunk az egységekkel és a betonkeverővel a térképen és nem értettük miért van a gépi ellenfélnek bázis: á, tuti csal a mocsadék. Aztán véletlenül a betonkeverő fölé vittem az egérmutatót.. a többi már történelem.

Zardas 2020.05.29. 11:19:21

Curse of the Azure Bonds
Trails to Azure (Ao no Kiseki)
The Legend of Heroes: A Tear of Vermilion
Lunar 2: Eternal Blue

Zabalint 2020.05.29. 13:28:44

@Flankerr:
Én is valahogy így jöttem rá, hogyan működik, igaz nem Red Alert, hanem az eredeti C&C demó verziója volt. Az első pályán nincs bázisépítés, a másodiknál jöttem rá nehezen, hogyan kell építkezni, aztán meg arra, hogy hogyan tudom kicsinálni az ellenség lézeres védelmét. Aztán később, a teljes verzióban, az AI hülyeségeit kihasználva vittem végig a pályákat, pl. az eredeti C&C-ben a begyűjtő ha eltaposható egységgel találkozott, azt akármeddig követte, akár a bázisom közepéig is, és a leggyorsabb egység, a motorkerékpár is eltaposható volt... Viszont ha egyszer begyűjtötte a cuccot a harvester, akkor maxra tankolta a silo-it, és sokkal több egységet tudott gyártani...

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2020.05.29. 13:45:00

Na és hol a toplistából a Simo... akarom mondani a Blackthorne?!?

Visceroid 2020.05.29. 13:46:03

@pocokman: Én amikor RTS-t láttam életemben először azt sem tudtam, hogy mi fán terem. Nem Red Alert volt, hanem az első C&C, és annak ellenére, hogy azt hittem, hogy gyorsan fel tudom fogni a legtöbb játék lényegét, csak kattintgattam össze-vissza. Miután meg megértettem végig azon filóztam, hogy honnan szedtek össze ennyi mindent egy játékba. Mondjuk azóta sem nagyon tudom, Dune 2? Fogalmam sincs. Egyébként az első igazi RTS az talán a 89-es Carrier Command lehetett, de az is egy hatalmas találmány, és a 2001-es Hostile Waters-ön meg a 2013-as pocsék folytatáson kívülnem nem is hiszem, hogy készítettek hasonló játékokat.

KontentBroker 2020.05.29. 14:10:41

Red Alert. Annyira vicces erről cikket olvasni, épp pár hónapja függtem órákat rajta. Amúgy Imperium Galactica 2 is hasonló szinten van, bár a C&C95-től kezdve a RA3-ig bármely Westwood termékkel súlyos addikció jött létre :D

KontentBroker 2020.05.29. 14:11:17

Előzőből kimaradt... RA3 már nem...

KontentBroker 2020.05.29. 14:13:47

@pocokman: Halkan jegyzem meg, a mai napig van 3 pálya az RA2 Yuri verzióban, amin kívül a többi csak felesleges dll... :D

Palánta 2020.05.29. 14:15:04

Azért az ne feledjük, hogy a C&C 1 a németeknél a honosítás mellett (minden németül volt benne, felirat, kézikönyv és szinkronhangok is) cenzúrázva is volt. Méghozzá erősen.
Konkrétan a harcoló felek nem embereket küldtek a csatákba gyalogosokként, hanem androdidokat, akik halálakor nem vörös vér fröccsent, hanem fekete olaj és nem Wilhelm scream-eltek halálukkor hanem egy tompa robbanás volt ami jelezte hogy egy harcosunkat elvesztettük. Valamint az átvezetőket is megvágták, Seth jobblétre szenderülése közben véletlen adásszünet volt míg a felettese be nem lépett a kamera elé és a többi...

Programozó leszek 2020.05.29. 14:25:23

A Red Alerttel 1997-ben találkoztam először, 14 évesek voltunk, és a középiskolát a Sulinet keretében felszerelték Pentium MMX 200 MHz-es, Siemens Nixdorf gépekkel. Délutánonként ott maradtunk, és 1 órától 5-ig Skirmish módban nyomtuk a Red Alertet. Amikor megkaptam az első komoly gépemet, AMD K6-2 300 MHz-es procivel, és is végig nyomtam. Az elmúlt huszonX év alatt semmivel sem játszottam, nem érdekel a játék, de a Red Alertet minden évben előveszem, és végig játszom. A Hell March pedig alap, ez a legjobb zene RA alá.

A Red Aler 2 meg a Tiberian Sun már nem tetszett, pont a grafika miatt. Nekem a Red Alert grafikája tökéletes volt, ahhoz képest nagyon nagy változás lett az újítás.

báró Csekonics 2020.05.29. 15:02:04

Red Alert (1-2-Yuri) megvolt nálam is (3-ra már kicsit kinőttem a dologból, ez kimaradt), de pár éve valahogy megtaláltam a Hell March mp3 változatát a zenéim között, azóta az egyik futózeném is :-D

mennyi?husz! 2020.05.29. 15:29:41

@Programozó leszek: 1997 elsofele valamikor, hideg volt meg az biztos. Red Alert. Illetve, akarom mondani Alarmstufe Rot. :) Eredeti nemet verzio. A tort verzio meg volt mar angolul de az atvezeto videok es persze zenek miatt nyilvan ez ment. Kodosek az emlekeim vagy P1 166 MMX em volt , vagy mar, kicsit kesobb talan K6-2 350 ha minden igaz. (de szerettem azt a configot a 3Dnow!-val es Voodoo2-vel)

Red Aler 2 / Tiberian Sun -t meg vegig vittem de mar nekem se jott be. Az EA ott mar kepben volt ugye... utolso cnc jatek volt amiket vegig vittem. TW meg ment egy darabig de csak is multiban de ennyi.

Programozó leszek 2020.05.29. 15:46:51

@mennyi?husz!: Lehet, hogy 1998-ról van szó, és 1997 őszén még csak a Sulinetes buszon láttunk internetet?

Pentium MMX 200-ról volt szó: www.cpu-world.com/CPUs/Pentium/Intel-Pentium%20MMX%20200%20-%20FV80503200.html

mennyi?husz! 2020.05.29. 16:30:00

@Programozó leszek: Otthoni internet nem tudom mikor jott de lehet volt mar. Kodosek az emlekek. Az meg van, hogy meg volt 33.6k-as belso modemem is es ment a user/pass vadaszat (datenet) egy darabig illetve arra is emlekszem csak keso este, h ne legyen orbitalis telefon szamla.

P1sty 2020.05.29. 18:19:49

Az egyik régi kedvencem...
Ha újrajátszom, mindig karácsonyi hangulatom lesz, mert anno kölyökkoromban ezt kaptam karácsonyi ajándékként.:) Szép emlékeim vannak róla...

A maga korában nagyon nagy játék volt, a kutya tök poén volt benne.
Emlékszem, az is teljesen újszerű volt, hogy az egyik (talán szovjet?) pályán egy atomsilót kellett elfoglalni időre, de volt benne egy csavar is: miután megvolt a siló, belül folytatódott a pálya egy kommandóscsapattal. Azelőtt egy rtsben se volt ilyen, hogy egy bázisépítős pálya kombinálva egy kommandózóssal.
Na meg a videók, főleg a Tányás részek. Akkoriban még olyan kicsi voltam, hogy nem tudtam, miért is tetszenek annyira azok a részek:)

killerbee 2020.05.29. 19:29:38

Jimmy White's Whirlwind Snooker
L.A. Noire
Das Schwarze Auge - Die Schicksalsklinge(Amiga)
Jade Empire (igen ezt érzem, hogy necces, de létezik jádezöld, mint színárnyalat)

Secnir 2020.05.29. 20:17:15

red alert
megvettem a díszdobozos verziót. külön CD-n a zene. red alert-es póló (mai napig megvan, havonta egyszer felveszem).
és persze hálóban játszottuk, ha már két CD-t adtak hozzá. nyolcan, mert mindkét gépnél négy-négy fő ült. egy irányított, egy figyelte a térképet, egy a fejlesztésekre koncentrált, egy meg bontogatta a söröket.

molnibalage 2020.05.29. 20:48:25

Nem Einstein volt az intróban.

molnibalage 2020.05.30. 11:08:42

@Flankerr: Teljesen mindegy. Valami szovjet random tudós, neve sincs asszem a videóban. Nem is mutatják nagyon a színész fejét, de nem is hasonlít rá.

Miért segítene Einstein egy olyan országnak, amit kb. elvből utált...?

Fausto(tm) 2020.05.30. 11:53:01

@-Szűcs Gyula-: valaki nem hallgatta végig az adást

Dukefazon 2020.05.30. 12:08:59

Nekem belefért volna a Blackthorne, mert eléggé hasonlított a Flashback-re, amit meg imádtam. Én a Fatal Frame (európában Zero) - Crimson Butterly-t mindenképp bele raktam volna a top3 közé.

TheReaperMan 2020.05.30. 14:31:14

@molnibalage: Ha a Red Alert 1 intrójáról van szó, abban Einstein a mellényes arctalan fickó. Az egész chrono technológia az ő nevéhez kötődik a RA univerzumban amíg az oroszok őt is ki nem szedik az aktuális idővonalból a 3-ban. cnc.fandom.com/wiki/Albert_Einstein

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2020.05.30. 17:26:00

@Fausto(tm): Én egyelőre csak a cikk toplistáját láttam, ott nincs Blackthorne sajna (és még Stöki nevezi magát Blizzard-fannak?!? :P ). Az adásból még csak a C&C-s részt hallgattam meg.

molnibalage 2020.05.30. 20:48:25

@TheReaperMan: @Zarbon: Akkor tévedtem. De az intróból ez nem derült ki és az is homályos, hogy egy osztrák miért orosz akcentussal beszélni az angolt... :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.05.30. 21:55:59

@molnibalage: amerikától kurva messze van ausztria - hát még németország. lásd a wolfenstein érdekes nyelvezetű német szövegeit.

scarabaeus 2020.05.30. 23:37:16

Purple: beugrott a '83-as Purple Turtles. :-D

Más: Grath sávja alatt figyeltem fel, mik azok a mélyek, honnan jönnek, de aztán visszatekerve, rájöttem, hogy tényleg a hangdobozokból. :-) (pl. a 22. perc alatt egész szépen látszanak a spektrogramban 20-30 Hz közt.)

larry 2020.05.31. 09:32:24

@scarabaeus: Purple Turtles!!!!!!! Köszi, kifakadt a hosszú évek óta betokosodott dallamtapadásom.

fűnyíróenber 2020.05.31. 16:21:43

Blue Stinger Dreamcast
Azure Dreams Ps1
Gray Matter PC

Flankerr 2020.06.01. 15:41:19

@scarabaeus: tényleg, a Purple Turtles, szerettem anno de szerintem sose játszottam végig :)

AarPoe 2020.06.02. 09:27:27

A korábban említett stratégiai játékos botladozás egyáltalán nem volt ismeretlen fogalom. Azt se tudtuk, eszik-e vagy isszák az ilyet. Egy tört C&C-vel kezdődött minden, ahol csak egy mentett állás működött (ha új kampányt kezdtél, kifagyott az oldalválasztó kép), szóval ezen tologattuk teljesen céltalanul az egységeket. Még a "MISSION FAILED" vagy "MISSION ACCOMPLISHED" között sem tudtuk a különbséget, mivel semmi más pálya nem töltődött be utána.
A Red Alert volt aztán az első játék, ami az elején kezdődött. Ekkor értettük meg az egészet, hihetetlen élmény volt. A zene most is cseng a fülemben. Azután sem a 2, sem a 3. rész nem hozta azt az élményt, számomra még kidolgozottságban sem (!) mint az első.

Említsük meg Eugene Dynarsky, orosz születésű, de amerikai színész nevét a lehengerlő alakításáért!

kemi242 2020.06.02. 20:59:03

A Red Alert 1 nekem sajnos kimaradt, viszont a 2-vel rengeteget játszottam tiniként, meg voltak nedves álmok Tanyával. :D

TheReaperMan 2020.06.03. 10:25:58

Kicsit én is sajnálom, hogy a 2 háttérbe szorult az adásban, de hát kinek milyen élményei voltak ugyebár. Nekünk a kicsit felemás Tiberian Sun után ez hozta az igazi "új generációs C&C" élményt. Nem volt persze annyira balanszolva mint egy Starcraft, de addigra valahogy beérett az egész, megtanulták használni a kicsit már elavult enginet, egyáltalán nem vették komolyan már ott sem a videókat, markánsan különbözött a két frakció (+ ugye Yuri agykontroll osztaga a kiegészítőben). Nekem leginkább emiatt volt aztán csalódás a Generals mert azt hittem ezt viszik tovább, de az eléggé máshonnan közelítette meg a dolgokat (és elindított egy harmadik univerzumot).

Zabalint 2020.06.04. 15:40:46

@TheReaperMan:
Nekem épp a Tiberian Sun volt az első hanyatlás, a Red Alert 2 valamivel jobb volt, míg a Generals újra jó volt.

Már az eredeti C&C-ben is markánsan különbözött a két frakció, és eleve akkor bevezették azt az alapfelállást, hogy az egyik félnek jóval erősebb egységei vannak (C&C-ben: GDI, Red Alertben: szovjetek), a másiknak viszont speciálisabbak (NOD, illetve amerikaiak). A Warcraft 2 volt az, amelyikben túlzottan hasonlóak voltak a frakciók, csak a spellekben különböztek, mert amúgy minden egységnek megvolt a másik oldali megfelelője. Ettől függetlenül az is nagyon jó játék volt.

TheReaperMan 2020.06.04. 19:24:05

@Zabalint: Igen, igaz hogy a C&C már az elejétől is jobban hozta az asszimetriát: gyors és olcsó NOD gerillacsapatok a GDI úthenger ellen. De azért az első két játékban a gyalogos egységek meg az "gyorsabb olcsóbb tank a drágább keményebb tank ellen" még nem annyira hangsúlyozta a különbséget, volt jópár egység és épület ami ugyanaz vagy épp nagyon hasonló volt a két térfélen. A Tiberian Sun ilyen szempontból már pont alakult, ott nem igazán volt átfedés a két oldal designja között, csak a RA2 nekem valahogy bejövősebb volt, ez már tényleg ízlés kérdése :).

Generic Jingle 2020.06.05. 12:48:23

Kari Wührer is és a "Remix" videóban szereplő hölgyek is jöhetnének hozzám affektálni egy kicsit a négy fal között.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.06.06. 07:36:57

@Generic Jingle: a szereplők, tudományos kutatás céljára: gina carano, gemma atkinson, ivana milicevic, vanessa branch, autumn reeser, jenny mccarthy, kelly hu, lynne litteer, andrea robinson, athena massey, monika schnarre, christine steele, linnea pyne, veronica becerra, aleksandra kaniak, kari würhrer, gabriella bern, jeannie elias, pamela woon, catherine dao, grace park, jennifer morrison, masha sapron, shannon cook, shauntay hinton, tricia helfer, natascha henstridge, julia ling, lydia look, louise griffiths, jodi lynn o'keefe, holly valance, moran atias, és a kakukktojás, jessica straus.

Generic Jingle 2020.06.08. 00:32:40

@manson karcsi: Köszönöm szépen, kutatni fogok szorgosan és tudományosan a lista alapján.

Zabalint 2020.06.08. 17:15:12

@TheReaperMan:
Tiberian Sun egységei annyira nincsenek meg nekem, de RA2-ben emlékeim szerint majdnem ugyanazok az egységek adják a két harcoló fél gerincét, mint az 1-ben. Pl. ugyanúgy egy nagy tank a szovjetek legerősebb szárazföldi egysége.

TheReaperMan 2020.06.08. 17:44:01

@Zabalint: Mondhatnám hogy a nagy tank az egyetlen hasonlóság, de azért nem így van :D. Viszont rengeteg új és különböző egység került a 2-be. A kedvenceim az ilyen apróságok, hogy még a harvester sem ugyanazt tudja a két oldalon (allied teleportál, szovjetnek gépágyú van a tetején), vagy az alap "géppisztolyos katona" is eltér. Itt lehet hasonlítgatni:
cnc.fandom.com/wiki/Category:Red_Alert_2_Soviet_Arsenal
cnc.fandom.com/wiki/Category:Red_Alert_2_Allied_Arsenal

Reactor 2020.06.23. 00:12:49

Hát igen, a Dune II után a Red Alert volt az első komoly stratégiai játék, amivel rengeteget játszottam. Plusz, annyi pályát készítettem ehhez (is), mint földön a fűszál, égen a csillag. A játék témaválasztása fantasztikus volt, nevezetesen hogy a valódi történelemre alapoz, mi lett volna, ha nincs Hitler és nácizmus? Második világháború se lett volna? Óóó, dehogyisnem...!!!
Azonkívül a színészek is zseniálisak voltak, igaz, azt megmosolyogtam, hogy a szövetségesek micsoda vezetést hoztak össze: Angliából egy német főparancsnoktól kapjuk az utasításokat, akinek görög tanácsadója van. Albert Einstein ugye német, Tanya Adams meg nagy valószínűséggel orosz. Inglismen egy darab nincs a szövetségesek között :D
Az viszont tény, hogy fényévekkel valósághűbbek és jobbak voltak a kisfilmes betétek a játékban, mint a Red Alert 2-ben, vagy a 3-ban (na attól főleg), és az egységeket is le lehetett képezni valóságos katonai eszközökre...APC, önjáró tarack, Yak, MIG, rombolók, cirkáló...

A küldetésekkel sok bajom nem volt, legalábbis az első 10-nek még volt értelme. Amikor a sztori már totálisan elment a "szerezd meg/pusztítsd el az ellenség szuperfegyverét", az már unalmas és erőltetett volt, pláne hogy se a Chronosphere, se az Iron Curtain nem ért kalap szamócát se (az úgynevezett atombomba és az ejtőernyős bombák is teljesen használhatatlanok voltak).
Ebben a játékban jelent meg a Westwood-effektus: azazhogy a páncéltörő fegyverek semmit nem értek katonák ellen.

Sajnos, ennek a játéknak is voltak csúnya hibái. A DOS-os változat végigjátszhatatlan volt: amikor olyan pályához érkeztél, ami épület belsejében játszódott, egyszerűen lefagyott az egész. A Windows-os verzió pedig egészen az XP-ig jól működött (bár gyakran kiakadt memóriahibával), Windows 10 alatt már ez se hajlandó elindulni. A beépített pályaszerkesztő is elég silány volt, nem engedett civileket rakni a pályákra. A most ingyen letölthető, feljavított Red Alert már sokkal jobban működik, viszont érezni, hogy sok dolgot átalakítottak benne.
Azt is elég nagy disznóságnak tartottam, hogy a szovjetek a hadiflottát leszámítva mindenben jobbak voltak a szövetségeseknél, csomó szövetséges egységet (Radar Jammer, Spy, Thief) meg semmire nem lehetett használni.

Foxhound 2020.06.24. 21:37:03

Half life: blue shift