HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 5x30: 250. adás: GOLDEN AXE (live)

2019.12.31. 23:42 Stöki

Nem értem, miért voltak kételkedő hangok még ma is Facebookon, hát világosan megmondtuk, hogy 2019 a Golden Axe éve, szóval íme, itt a Golden Axe-adás. Tényleg. Nem átverés. Az első évad óta emlegetjük, hogy valamikor majd beszélünk róla, azóta ez a legnagyobb vaporware-ekkel felérő ígéret lett, a Checkpoint Half-Life 3-ja, egy olyan running gag, amit... amit nem lehet már tovább feszíteni, őszintén szólva. Már a 100. Mininél voltak csalódott hangok, és nem akarunk teljesen öncélú trollkodásból megcsinálni azt, hogy nem beszélünk egy fasza játékról (illetve ebből a fajta trollkodásból elég volt 4 és fél év :)). A Golden Axe-poén megtette kötelességét, és méltóképpen nyugdíjaztuk: a 250 adás élő felvételén a Golden Axe volt a téma.

(Apróbetűs disclaimer: váratlan munkaképtelenségek miatt alaposan megcsúsztunk az ünnepekben, így igazából nincs még 250 publikált adás, 1-2 hiányzik vagy csak earlyben elérhető - de 250 felvétel megvolt, a publikálással meg beérjük magunkat pár napon belül, de ezt most előrevettük nyilvánvaló okok miatt, a 6. évad pedig a 251. adástól indul majd.)

podcast128.png

A felvétel helyszíne az Ingame Gamer Bar volt (köszönet érte), a játékot pedig a Flippermúzeumban próbáltuk ki (hála és riszpekt). Vendég nem volt ezúttal, hiszen ez a mi harcunk, viszont a közönség kedvéért készültem egy screenshotokból álló prezivel, ezt a shownotes alatt megtaláljátok - ha tudjátok úgy hallgatni az adást, érdemes a hanghoz szinkronban nézni a képeket. Köszönjük mindenkinek a közreműködést ebben a remek közös poénban, még legalább 250 adást kívánok magunknak, nektek pedig boldog és nagy pixelekben gazdag új évet. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy a műsorban hivatkozott mindenféle:

Alant a prezentáció, amit a felvétel közben vetítettünk a közönségnek (oldalt lapozható). A Checkpoint stábjának goldenaxe-osítása Zobor művésznevű nagyszerű törzshallgatónk műve, amiért nem győzünk elég hálásak lenni.

Checkpoint 250

A helyszínen fotók is készültek a kiváló Sebesi "Dester" Sanyinak köszönhetően. Egy kisebb válogatást idemásolok, kattintásra megnőnek a képek. Itt még a hangpróba folyt:

01.jpg

Aztán Grathet megleptem saját festésű arany fejszéimmel, mert autentikus kellékkel akartam megadni a módját a témának és a kerek adásnak.

02.jpg

Itt fedtük fel a témát, ez a fejsze amúgy a játéktermi gép oldaláról lett fotózva a Flippermúzeumban.

03.jpg

Kb. 40-50 fős közönség jött el, nagyjából meg is töltötte az Ingame-et.

04.jpg

Na még egy közönségfotó, hogy tudjátok keresgélni magatokat.

05.jpg

És még egy.

06.jpg

Mondanom sem kell, ilyen társaságban és körülmények között elég jó volt a hangulat.

07.jpg

Művészin kihangsúlyozott baltafestés.

08.jpg

Szuper közönségünk volt, többször is kaptunk tőlük tapsot.

09.jpg

A végén kicsit pózoltunk a fejszékkel...

10.jpg

...mielőtt egy egyszerű kvíz/tombola játékon elosztogattuk őket pár szerencsés résztvevőnek.

11.jpg

Hát ennyi, remélem, senkiben nem maradt hiányérzet - bár mi tagadás, kicsit fura most így nekimenni a 2020-as évnek, hát mivel fogunk ezentúl húzni benneteket? Biztos vagyok benne, hogy kitalálunk valamit, addig is jön még az az 1-2 elmaradt adás 2019-ből, aztán kb. másfél hét szünet, és január közepétől indul a hatodik évad, februárban pedig máris lesz egy újabb élő felvételünk. BÚÉK mégy egyszer!

Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191220.png

További támogatóink:

Kiss András, Szentmiklósi Dániel, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, Lidérc, Galántai László, Báger Milán, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

34 komment

Címkék: retro live podcast golden axe checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr5515377924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Generic Jingle 2019.12.31. 23:52:47

Idén az utolsó első lettem!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.01. 00:35:30

Ekkora pozitív trollkodást én még nem láttam. EPIC. :)

AarPoe 2020.01.01. 01:59:52

Hát b@zmeg én ezt nem hiszem egyszerűen el... majd ha a mai 6 pezsgő után is itt lesz ez az adás és nem csak képzelődök, akkor talán. KÖSZÖNET és Boldog Új Évet srácok!!

Flankerr 2020.01.01. 06:26:40

az a kemény hogy már most meghallgatták 500-an :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.01.01. 12:32:40

hogy essen szó a játékról is: az első rész aljasul és idegesítően táptalan karakterei, kombólockolós ellenfelei valóban feledhetetlenné tették a gamét. a többi rész csak az első, cash-grab, arcade gyökerű nehézsége miatti nosztalgiából táplálkozik.
a beast rider jó okkal bukott meg, eljárt a franchise fölött az idő.

azért gyorsan végigjátszottam ketten az arcade-es első részt játékgépen, mielőtt bekommenteltem, felmelegíteni az élményeket.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.01. 12:46:09

@manson karcsi: Szerintem nem olyan nehéz. A felvétel előtt, nulla gyakorlással 6 coinnal játszottam végig barbárral. Annak idején 6 coinnal nem sok arcade játéknak jutottam el a cégéig.

mbm 2020.01.01. 16:39:27

Jó volt az adás, de mikor lesz Commandos mini?

Renok 2020.01.01. 17:49:55

@Stöki: A felvételen nem hangzott el végül azt hiszem: ki volt Grath kedvenc karaktere? :)

Renok 2020.01.01. 17:53:30

@Stöki: xDDD
Háhh, annyira tudtam!! :D

BUÉK amúgy, köszi a minőségi szórakoztatást. ;)

Fausto(tm) 2020.01.01. 18:47:27

BÚÉK és köszi az egész 2019-es évadot!
2020 lehet, hogy az 576 éve lesz? :)
(azt hiszem talán már csak ők nem voltak a hazai gamer lapok közül)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.01. 20:07:43

@Stöki: Mert kb. vele játszható a játék.
Legalábbis a többivel nekem nettó lehetetlenség volt...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.01. 20:55:29

@molnibalage: Törpével 7 coin volt. :)
Az amazonnal volt csak lényegesen több, 10 coin. De valszeg lehetett volna javítani, ha nem gyúrok folyton a legnagyobb mágiára, hanem kisebb adagokban lövöm el a medzsiket (bár akkor meg miért választanám az amazont, ugye, pont a big medzsik az erőssége).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.01. 21:45:43

@Stöki: PC-n a törpével talán meg tudtam csinálni végigtolható volt minimális cheattel. A másik kettővel gyak. egy pályát sem tudtam megcsinálni.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.01.01. 22:28:49

@Stöki: ax-battlerrel és a csajjal nagyobb szopás a játék, ahogy írtad is. a törpével meg túl könnyű.

AarPoe 2020.01.02. 12:01:21

Checkpoint 10x30: 500. adás: THE GREAT GIANA SISTERS (live)

kemi242 2020.01.02. 13:07:10

Már kijózanodtam, meg a másnaposságot is kihevertem, de még mindig úgy látom itt a Golden Axe adás. :D Azért remélem nem hagyjátok abba a podcastolást!

Benbe · http://www.benbe.hu 2020.01.02. 17:01:59

Bevallom, eddig nem hallgattam a podcastot, nem tudom, hogy ez valami running joke-e, mindenesetre engem nagyon zavart az angol nevek kiejtésének módja, ahogy engem például az angolosan írt japán név is (ebben az ügyben a Magyar Helyesírás Szabályai egyértelmű).
Death Adderen is kár röhögni, ez ugyanis három, Ausztráliában élő mérgeskígyó, a Déli halálkígyó, a Sivatagi halálkígyó és az Északi halálkígyó nemének angol neve.
A játék zseniális és rengeteget tudtam meg róla, szóval a tartalom azért nagyon ott van!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.02. 17:28:38

@Benbe: Igen, running joke, kb. onnan jön, hogy anno Dr. Justice-t is Dr. Justicénak ejtettük (meg még sok minden mást is hasonlóan, amikor még a nyolcvanas években nem tudtunk angolul). Lehet, hogy most túlzásba vittük, ennyire azért nem szoktuk, és a death adder jelentésével is tisztában vagyunk.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.01.02. 17:51:48

Arról nem volt szó az előadáson, hogy a PC-s verzió két pályával hoszabb, mint az arcade. Asszem az arcade-ban csak addig lehet tolni, hogy megmented a királyt és a hercegnőt. Ráadásul most tudtam meg a steam-es verzióból, hogy az első az Death Adder jr., míg a végén Death Bringer tanyázik.
Most toltam egyet ezzel a SEGA Steam-es játékkal és 5 élettel, 3 coin-t használtam el. A törpe volt természetesen az irányított karakterem.
Itt a végén volt egy fura lista, amiben megtudtuk a szereplők neveit, tömegét, magasságát és a mozgási/támadási osztályát. (A-C)

Bobby Newmark 2020.01.02. 18:12:38

@grungi: Ami elég fura, mert a varázslatok meg ki vannak herélve, nem különböznek grafikailag attól függően, hogy milyen erős a cucc. A kardós csókának csak az egyik kis robbanásos van, a törpének csak az egyik villámlásos, a csajnak meg csak a sárkány.

Cserébe ha kicseréled a fájlokat a játszható karakterek fájljaira, akkor nézhetsz ki úgy, mint valamelyik ellenség. Az ember méretű dolgoknak még az animációs fázisai is stimmelnek, orkkal pl gond nélkül lehet játszani. A nagy dögök nem működnek jól. Csirkelóval meg godmode van, azt nem lehet megütni. A sárkányló meg nem tud támadni.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.01.02. 20:04:03

@Bobby Newmark: A karaktercserét mi is megcsináltuk. Igaz csak a kinézetét módosítja a modellt nem, ill. vegyesen, mert ha husira cseréled, akkor az nem tud harcolni.

Generic Jingle 2020.01.02. 23:26:48

Kellene egy IDDQD webshop, az első termék lehetne a Stöki féle műanyag golden axe.

Generic Jingle 2020.01.02. 23:58:24

Golden Axe után lehetne a CoV (Rucz vagy Lákusz) vagy az 576 Kbyte (Balogh Zsolt, Martin vagy Zolee) az évekig várt téma.

Reactor 2020.01.03. 05:02:21

Régi nagy kedvenc a Golden Axe, 1989 környékén volt meg először - akkor még 16 színben. Aztán onnantól szünet nélkül minden gépemen. Jólesik évente egyszer elővenni és végigcsinálni, a régi szép időkre való tekintettel. Mondani se kell, mindig a törpét választom :D neki a legjobb a közelharci fegyvere, bűvtámadást soha, egyszer nem használtam az egész játék során. Ez volt az EGYETLEN játék mái napig, amit WASD-betűkkel sokkal jobb irányítani, mint nyilakkal.
A PC-s változat valóban hosszabb volt két pályával, viszont cserébe helyenként gyíkos volt. A második pályán pl. meg lehetett csinálni azt, hogy felgyújtod a sárkánnyal a házakat. Ha viszont sokáig csináltad, kiakadt a játék.
A hatodik pályán pedig volt egy olyan hiba, hogyha felrúgtad a kismanókat, az egyik beszorult egy oszlop mögé a bal felső sarokba, és ottragadt. Akármit csináltál, nem tűnt el onnan, kezdhetted előlről a játékot. Grr.
Cserébe viszont Death Adder legyőzése hihetetlenül egyszerű volt: amint kijött az ajtón, fejbe kellett kólintani, és kiesett egyből a pályáról :D
A "The Duel" módban is volt egy hiba: ha legyőzted a két páncélos lovagot, kijött egy hibaüzenet, hogy "INSERT DISK #2 TO DRIVE A:" és akármit csináltál, nem tűnt el.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.01.03. 12:45:51

@Reactor: A Death Addert mi is legyaktuk egy csapással, de asszem elég jól kell pozicionálni, meg ha elsőre nem sikerül, akkor buktad a csítet.

Bobby Newmark 2020.01.04. 16:50:41

@Reactor: " Ez volt az EGYETLEN játék mái napig, amit WASD-betűkkel sokkal jobb irányítani, mint nyilakkal."

Dafuq? És az összes létező FPSsel mi van? Továbbá egyébként az ESDF objektíve jobb pozíció, nem tudom, miért pont a WASD terjedt el.

Reactor 2020.01.05. 04:40:49

@Bobby Newmark: Én sohasem irányítottam WASD-vel a belsőnézetes lövöldözős játékokat. A nyilakkal való mozgás sokkal inkább kézreesik. PgUp az ugrás, Home az újratöltés, és második egérgomb a másodlagos tűz/távcső. Golden Axe-nél az ugrásgomb (Tab) miatt esett sokkal jobban kézre a WASD-irányítás.

Bobby Newmark 2020.01.05. 17:35:52

@Reactor: Mekkora kezed van baz? Nekem viszonylag hosszúak az ujjaim, de egyszerűen kevés gomb van a kurzorvezérlők körül, és azok is messze.
Ha csak ugrani meg újratölteni kéne, az még hagyján, de guggolni, hasalni, konkrét fegyverre váltani a számokkal, térkép, gránát, egyéb kütyü, kihajlás fedezék mögül, stb.

Aztán lett egy Belkin Nostromom, ami még azzal megdobta a lehetőségeket, hogy hüvelykujjra nem csak a space-t lehet tenni, hanem van ott még kényelmesen elérhető plusz öt gomb. Aztán a Razer megvette, rátett még egy sor gombot, átnevezte Tartarusra. Az lett kb a tökéletes bal kéz alá való gémer keypad.

Mondjuk most meg már mindegy, mert VR van, nem hiszem, hogy akarok FPSt monitoron játszani többet.

Cherrx 2020.01.05. 21:30:15

Csak a PC-s változattal játszottam (kivéve minap, amikor elmentünk a flippermúzeumbe és kipróbáltam a gépen).
Nagyon könnyen hekkelhető, tudtátok? Magamtól jöttem rá, ötletszerűen kipróbáltam, hogy a hero.spr fájlt felülírtam egy másikkal, mondjuk a SKELETON.SPR-rel. Igen, működik, lényegében bármelyik ellenfél karakterével lehet így játszani. Valószínűleg direkt csinálták így a fejlesztők, így tesztelhették a játékot.
A legzseniálisabb a CHICKEN.SPR, így a játékban a csirkesárkánnyal lehetünk, óriási poén, hogy a csirkesárkánnyal másik csirkesárkány hátára is ülhetünk... Nem mellesleg ezzel a karakterrel kvázi sebezhetetlenek vagyunk, mert minden ellenfél melléüt.
Próbáljátok ki, új játékélmény :-)

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.01.05. 22:16:53

Tényleg valaki tudaj, hogy mit takar a végén a trónon fellelhető K és IE rövidítések?

Reactor 2020.01.06. 01:55:57

@Bobby Newmark: Átlagméretűek a kezeim :) videóban már láthattad is. Őszintén megmondom, a WASD nekem sose esett kézre, egyetlen egy kivétel volt: a Golden Axe. Ezt mái napig WASD-vel játszom :) FPS játékoknál anno megszoktam a nyilas irányítást, kezdve a Wolfenstein 3D-vel, a modern FPS-eket is a számos nyilakkal irányítom, 9 gomb bőven elég a legfontosabb funkciókra. De ha már így megemlítetted, leírom örömmel, mit mivel használok:
Előre - Nyilas 8
Hátrálás - Nyilas 2
Oldallépés balra - Nyilas 4
Oldallépés jobbra - Nyilas 6
Ugrás - PgUp
Újratöltés - Home
Guggolás - PgDn
Laposkúszás - End
Támadás - Bal egér
Másodlagos fegyver - Jobb egér
Mesterlövéspuska közelít - Keypad +
Mesterlövészpuska távolít - Keypad -
Gyors gránát - Keypad *
Akció - Kis Enter
Térkép - Tab
Fegyverek - Egérgörgő vagy számok
Tárgylista lapozás - Keypad /

És ezzel gyakorlatilag az FPS-ek 90 százalékának meg van oldva az irányítása :)
Soha semmi gond nem volt még a nyilas számok használatával, azzal viszont már igen, hogy sok játék nem ismerte fel a Shift, Alt, Ctrl gombokat irányításként.

csikocska 2020.01.06. 09:57:48

Én kis poronty koromban láttam először a Dos-ra kiadott Golden Axe játékot, valahogy mégis elsiklottam felette, mert annyira nem volt kedvem akkor végigjátszani.
Az emulátorok működésének megismerése után a Golden Axe trilógia első részét könnyedén végigvittem, a 2. rész úgy ahogy tetszett nekem, a 3. Golden Axe játék viszont számomra olyan meglepő történetet tartalmazott, ami felemelte a legjobb hack 'n slash játékok közé.
Amikor először játszottam a gepárdemberrel, a játék vége felé olyat láttam, hogy (SPOILER veszély!) Ax Battlert valahogy átállították a sötét oldal felé, egyszer kellett legyőzni és utána tudtam az Arany Fejsze után menni.
Mindez több mint fél évtizeddel ezelőtt volt, amiket az előbb írtam.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2021.02.26. 03:41:29

@csikocska: A GA3-ban bizonyos részeken a saját karaktereid ellenfélként jöttek ellened, és szó szerint "ki kellett verni" belőlük a gonosz megszállást. Viszont nem szükségszerűen akadtál beléjük, mert az egyes elágazásoknál választhattál olyan útvonalat, amivel elkerülhetted őket. Én imádtam a GA3-at, valami elképesztő, bődületes mennyiséget játszottuk öcsémmel szimultánban, nem is gyerekként, hanem már felnőtt fejjel. :-D A GA2 nekem sem jött be annyira, valahogy nem adta annyira a játékmenet, plusz az állandóan csontvázakat teremtő főellenség aránytalanul nehéz volt.
süti beállítások módosítása