HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #119: Comix Zone (+ a 10 legjobb játék nem hagyományosan írt címmel)

2019.12.30. 10:49 Stöki

cpmini_119.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A Comix Zone aránylag ismeretlen játék itthon, pedig a Mega Drive egyik legszebb játékáról van szó. Meg az egyik legstílusosabbról. Meg az egyik legnehezebbről. Kipróbáltuk, és hozzácsaptunk egy toplistát - ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A Comix Zone fejlesztője a Sega egyik belsős, amerikai alapítású stúdiója, a Sega Technical Institute, ami többek között a Kid Chameleont és a Sonic Pinballt készítette. A Comix Zone 1995-ben jelent meg, ez volt az az időszak, amikor a Sega Mega Drive (Genesis) akkor már jó pár éve piacon volt, de a Sega CD nem lett sikeres, a Saturn meg még nem érkezett meg - így a Segánál megpróbáltak mindent kihozni a jó öreg konzolból. A Comix Zone így igencsak feszegette a platform korlátait, elképesztő grafikával, döbbenetes minőségű és mennyiségű animációval nyűgözte le a játékosokat.

A projekt mögött egy cseh származású fejlesztő, Peter Morawiec állt, aki már 1992-ben készített egy amigás techdemót a játékhoz, Joe Pencil Trapped In The Comix Zone címmel. Ezzel meggyőzte a Sega fejeseit, de a játék csak később, a Sonic Pinball után (aminek készítésében Morawiec szintén részt vett) kapott zöld utat. A koncepció lényege egy beat-em up játék volt, ami egy képregényben játszódik, a képregényes keretek (panelek) pedig meghatározzák mind a játékmenetet, mind a dizájnt.

Így született meg a kerettörténet is, aminek főhőse egy Sketch Turner nevű New York-i képregényrajzoló, aki egy viharos éjszakán belekerül a saját képregényébe. Ott aztán a pályákon (minden pálya két képregényoldal), a képregénypaneleken át kell verekednie magát, illetve kisebb fejtörőket megoldania, persze az obligát képregényes hangeffektek és szövegbuborékos beszólások kíséretében. A játék elején Sketch találkozik egy nővel is, a játék végén ő is megmenthető, és attól függően, hogy ez sikerül-t, két befejezést is tud a játék. A koncepció működik, a grafika szuper, a képregényes megoldások és a kisebb puzzle játékelemek ötletesek - miért nem lett akkor ez egy mindent vivő klasszikus?

Hát azért, mert bitang nehéz. A fejlesztés utolsó hónapjában a Sega kifent tesztelői telebeszélték Morawiec fejét, aki az utolsó pillanatban betett egy csomó nehezítést a játékba. Mind közül a legotrombább az, hogy Sketch sérül, amikor tereptárgyakat ver szét - viszont ilyen tárgyakat sok helyen szét kell ütni a továbbjutáshoz, azaz csak sebzések árán juthatunk tovább. Emiatt nagyon kevés ütést kaphatunk be az ellenfelektől, főleg a későbbi pályákon. Nagy kár, hogy Morawiec hagyta magát meggyőzni.

Így ma jó szívvel csak save state-es kiadásokat lehet ajánlani (több ilyen van, mert a játék szinte az összes Sega-válogatásba bekerült, és azok egy része tud állásmentést), viszont úgy mindenképpen érdemes kipróbálni a Mega Drive tudásához képest tényleg csodás vizuál miatt (na meg a zenéje is igen pöpec, Howard Drossin műve). Érdekesség amúgy, hogy a játék végén olvasható egy "patent pendig" felirat, ami arra utal, hogy a Sega 1994-ben benyújtott egy szabadalmat, aminek címe "képregényt szimuláló videojátékos rendszer" volt (ezt 2000-ben meg is kapták).

És mint említettem, van egy (két) toplistánk is. A téma Grath agyszüleménye: rosszul/furcsán írt című játékok. Kicsit máshogy értelmeztük a feladatot, mert én azt is néztem, hogy mennyire jó az adott játék, Grath viszont főleg a cím különcségeire ment rá. Így nulla egyezés lett a listáinkon, talán ilyen sem volt még:

GRATH TOP10

STÖKI TOP10

1. htoL#NiQ (2014)

2. XZR (1988)

3. ESP Ra.De (1998)

4. Karnaaj Rally (2003)

5. Xpand Rally Xtreme (2006)

6. William Shatner's TekWar (1995)

7. Phantasy Star (1987)

8. Atic Atac (1983)

9. Dunjonquest (1979)

10. Odyssey: The Compleat Apventure (1980)

1. Mortal Kombat (1992) és Mortal Kombat X (2015)

2. Krakout (1987)

3. Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball (2003)

4. Tom Clancy’s Splinetr Cell (2002, Xbox)

5. D/Generation (1991)

6. KKnD Xtreme (1997)

7. Litil Divil (1993)

8. The Kristal (1989)

9. Krazy Kar (1984)

10. Comix Zone (1995)

Természetesen kommentekben jöhetnek a ti toplistáitok is. Legközelebb az évvégi dömping jegyében MÉG MA jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191220.png

További támogatóink:

Kiss András, Szentmiklósi Dániel, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, Lidérc, Galántai László, Báger Milán, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

15 komment

Címkék: retro podcast toplista checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr4615370578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AarPoe 2019.12.30. 15:41:46

Mikor lesz már új adás?

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2019.12.30. 16:49:26

A LUFIS TAMADAS hagyományos írásmód?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.12.30. 18:03:35

mielőtt végigolvasnám: mortál szombat!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.12.30. 18:46:26

sword & sworcery, brütal legend, jetpac, sabre wulf, blackwyche, tokyo xtreme racer, left 4 dead, petz, catz, dogz, bratz, oddballz,nparty babyz, qube, f3ar, qix, dynamite dux, dynowarz: destruction of spondylus.

csikocska 2020.01.01. 01:27:50

Van egy többféle nézetes kalandjáték, aminek a címére nem tudtam rájönni addig, amíg rá nem találtam egy olyan humble-n belül, ahol több hasonlóan pixelelkből rajzolt videojátékok voltak. A címe eléggé érdekes, egész pontosan Eternam a címe.

Dukefazon 2020.01.01. 23:46:39

A Tom Clancy’s Splinetr Cell-hez hasonló sztori megesett a Resident Evil-el, a 3DS-re megjelent Resident Evil: Revelations első nyomását elgépelték, de gyorsan vissza is hívták. Gondolom sokat ér az a bontatlan példány, ami kikerült a fogyasztókhoz :)
www.nintendoworldreport.com/media/29109/4/1.jpg

AarPoe 2020.01.02. 12:30:13

Itt olyan élményem van, hogy a Wizard of Wor-ról is mindig azt hittük, hogy elírás, hisz olyan szó nincs, hogy wor, csak war. Így war-oztunk a haverokkal, mármint amikor már tudtuk, hogy nem LABIRINTUSHARC a neve, mint a lemezen.
"Xtreme" tartalmú játékcím szerintem amúgy biztos lehet vagy negyven darab...

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.01.02. 18:02:04

A Dunjonquest sztem azért lett ilyen, mert a dungeon szó a francia donjon-ból ered (van is egy ilyen nevű pnp rpg).
Maga a szó az öregtorny, vagy lakótornyot jelenti. Vagyis a fő tornyot, kb. azért, mert ebben volt minden fontos helyiség, még a börtön is:

en.wiktionary.org/wiki/dungeon#English

Szóval a játék címében szereplő szó kb. egy átmenet.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.01.02. 19:01:46

@grungi: donjon son pedig az öreg torony fia, az öcsibástya.

danraven 2020.01.04. 03:02:10

A Guilty Gear verekedős játéknak van egy X szériája, aminek a folytatása a Guilty Gear XX nevet kapta. A harmadikat már nem akarták XXX-nek elnevezni, ezért Guilty Gear Xrd lett (mint "3rd X"). Nekem egyből ez ugrott be a toplistát hallva.