HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #112: LocoRoco

2019.10.23. 22:13 Stöki

cpmini_112.pngÜdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Méltatlanul kevesek által ismert játék a LocoRoco, nekem egyik régi személyes kedvencem, és nem csak azért, mert Grathtől és Sasától ezt és egy PSP-t kaptam nászajándékba 13 éve. A cuki gömböcök pattogása az egyik legjobb kézikonzolra szabott cucc a mai napig, és miközben lassan retróvá érett, nem nagyon veszített a bájából. Nagyjából erre jutottunk most, hogy újra kipróbáltuk, ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A LocoRoco a Sony belső fejlesztése, az SCE Japan Studio készítette, de cégnév helyett inkább emberekét jegyezzük meg: Kouno Cumotu főfejlesztőét, Cucsija Keigo grafikusét, valamint a két zeneszerzőjét: Simizu Nobujuki és Adacsi Kemmei. Mindannyiuknak szerepe volt abban, hogy amikor a LocoRoco 2006-ban PSP-re megjelent, a platform egyik legjobb játéka lett, és igazából az is maradt a mai napig, a folytatással együtt.

img_6485.jpgA dologban az a fura, hogy Kounótól nem nagyon jegyez játékot a Mobygames a LocoRocók előtt vagy után, ehhez képest nagyon átgondolt dizájn köszön bennük vissza (Kouno nyilatkozott még a PS4-verzió körül, szóval lehet, hogy még a Sonynál van és valamilyen háttérmunkákba lehet befogva). Annyit azért tudni, hogy a LocoRoco előtt az Ico csapatában dolgozott, aztán 2004 tavaszán eszébe jutott egy ötlet, amit egy vonatúton le is skiccelt a PDA-jába (lásd itt balra). A koncepciórajzon kis, egymáshoz hasonló gömböcök tobzódtak egy 2D pályán. Kouno elképzelése az volt, hogy a játékos valójában nem is a gömböcöket fogja irányítani, hanem az alattuk levő terepet fogja döntögetni, forgatni, és a gömböcök a gravitációnak meg a newtoni fizikának engedelmeskedve esnek, gurulnak, hömbölödnek odébb. Akkortájt a PSP nem sokkal a megjelenés előtt állt, szóval lehetett tudni, hogy milyen hardver lesz, a japán fejlesztőnek pedig bekattant, hogy a jobb- és baloldali alsó széles gomb (vagy nem tudom, hogy fordítsam a shoulder buttont) megfelelő lenne a döntögetős mechanika irányítására. Kouno 2005 első felében kétszer is előadta ötletét főnökeinek, de mindkétszer elutasították. A második alkalom után Kouno felszívta magát, és egy négyfős csapattal egy hónap alatt csinált egy primitív proto-prototípust - ez győzte meg végül a vezetőséget. A fejlesztés során többféle vizuális stílust is kipróbáltak a gyurmától a papírkivágásokig, de végül egy letisztult rajzfilmes megoldás lett a befutó (az, hogy a játék 2D lett, kezdettől fogva tuti volt), aminek során felhasználták a Quake III csodafegyverét is, a Bezier-görbéket.

Miután a projekt zöld utat kapott, nagyjából 14 hónap alatt készült el a játék, és ekkor került bele még két fontos dolog. Az egyik az a mechanika, hogy a kis gömböcök összeálltak egy naggyá, illetve a játékos egy gombnyomására bármikor megint széteshettek kicsivé, ha úgy kívánta meg a pálya. A másik a dinamikus zenekezelés. A gömböcök ugyanis dalolnak, ha többen vannak, akkor akár több szólamban, bizonyos helyszíneken pedig egyenesen kötelező énekelni. A LocoRoco ezekkel a featúrákkal lett teljes, meg persze a bugyután cuki körítéssel, amiben egy békés bolygót megtámadják a tintapaca-szerű Moják, és le kell őket zúzni a kis LocoRocóknak, ebben pedig maga a bolygó is segít nekik (hiszen a játékos végül is a bolygót is irányítja a terep döntögetésével). Mindezt a készítők megfejelték minijátékokkal, gyűjtögethető tárgyakkal és lényekkel, meg sok titkos helyszínnel. Így a LocoRocón elég könnyű végigrohanni, kimaxolni viszont igazi hardcore gémereknek való kihívás.

Ma is az, egyébként, és ma is baromi szórakoztató. A játék PSP-n igazi élmény (érezni, hogy arra a konzolra teremtették), de 2017-ben megjelent egy PS4-verzió is, és kicsit kényelmetlenebbül, de jót lehet mókázni azzal is. A grafika és a dizájn valami eszméletlen bájos, a soundtrack pedig maga a csoda: Simizu és Adacsi gyerekdalokból és hagyományos, nem elektronikus hangszerekből indultak ki, a dalszövegeket pedig egy fiktív nyelven írták meg, hogy minden játékos ugyanazt az univerzális élményt kapja. Ez annyiban bejött, hogy a játék nagy siker volt Európában és Amerikában - érdekes módon pont Japánban volt lagymatag a visszhangja. Azért - ha két kis spinoffot nem számolunk - egy igazi folytatása készült: a LocoRoco 2 2008-ban jelent meg, és nem hozta szégyenbe az elődöt, bár nagyon sok lényegi újdonságot sem villantott (szerintem így is jobb, mint az első rész).

Legközelebb pár napon belül jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191012.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, arpadapunk, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, G, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

17 komment

Címkék: retro podcast psp locoroco checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1915241830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2019.10.24. 08:58:56

2007-ben az Eidos-nak volt egy hasonló játéka Java-ra, SolaRola néven. Az is hasonló ehhez, én azzal toltam orrvérzésig. Az is nagyon jó volt.

kolbászosrájáspizza 2019.10.24. 17:38:47

Fantasztikus játék. Egyik excsajomnak egy elég kemény, marcona faterja volt. Egyszer valahogy a keze ügyébe került a PSP-m amin épp a LocoRoco futott és teljesen rákattant. Onnantól fogva ahányszor náluk voltam mindig megtalált valami indokkal, hogy 1-2 pályára hagy Kérje már el a “kvarcjátékom”, ahogy ő hívta. Akkor láttam először mosolyogni, mikor LocoRocozott.

kolbászosrájáspizza 2019.10.25. 13:26:06

Jut eszembe, szívesen meghallgatnék egyszer egy Minit valamelyik Katamari játékról is. Úgy gondolom itthon ez is a kevésbé ismert címek közé tartozik, pedig nagyon szórakoztató és kellemesen hibbant cucc. Főleg Stöki figyelmébe ajánlom, szerintem imádná a kislányod (és te is :)).

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.10.25. 13:57:02

@kolbászosrájáspizza: Természetesen ismerem a Katamari Damacyt, sőt nagy rajongója vagyok. :)

Viszont jó, hogy eszembe juttattad, mert a lányom még nem látta, pedig Switchre is kijött már, tuti élvezné.

Generic Jingle 2019.10.25. 21:04:12

OFF, szolgálati közlemény: a "Checkpoint a Runyai Stúdió podcastjében" és a "Checkpoint A hiányzó darab podcastben" nem elérhetőek már. :-(

Everyl 2019.10.26. 10:42:15

fél off:

A Paradoxról lesz valamikor podcast? :)
Amúgy van még egy olyan kiadó, akit nem utálnak az emberek annak ellenére, hogy a játékaik úgy általában: teljesen játszhatatlanok az 1.2-ig....meg ugye a DLC-k, gondolom itt sokat tudna mesélni egy EU fan. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.10.26. 10:48:35

@Generic Jingle: Ó, ez meglepett. Megpróbálom levadászni a felvételeket.

@Everyl: Paradox jó ötlet.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2019.11.03. 16:21:56

Nem igaz, hogy ettől is elkapott a DIMS, pedig tényleg rohadt aranyos játék. A zenéje meg tiszta B-52's!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.11.03. 19:39:50

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Doom Induced Motion Sickness? Difficulty in Maintaining Sleep? Daily Intentional Massage? Does it Make Sense?

mustang74 2019.11.04. 17:28:42

Na és az ismerős, hogy" PATA-PATA-PATA-PON...." ?

mustang74 2019.11.04. 18:13:02

@Stöki: Nagyon durva! Nekem még az első részt sem sikerült végig vinni. Megérne egy misét ez a trilógia is! Lehet nekiállok újra....

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2019.11.08. 18:42:32

Denagyon Irtetlenkedsz Mán Sépöcsém!