HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 5x14: CD Projekt

2019.09.05. 23:36 Stöki

Mivel múltkor a tizenötödik adást előrevettük a téma aktualitása miatt, most érjük be magunkat a számozással, és jön a tizennegyedik adás, mégpedig egy régi ismerőssel, a Gamer365-ös Klárival, aki már Remedy- és Prince of Persia-ügyben is helytállt nálunk. Most egy újabb szerelméről, a Witcher/Wiedźmin/Vaják könyvekről/játékokról mesélt nekünk, és akkor már szót ejtettünk a CD Projekt egyéb viselt dolgairól is.

podcast112.png

Például arról, hogy ezek a derék lengyelek gyakorlatilag warezolóként kezdték, szóval a DRM-mentességük még innen fakad. Aztán persze végül a Witcher-szériánál kötöttünk ki (meglepő módon nem mindenkinek a harmadik rész a kedvence), meg a Cyberpunk 2077-várásnál. Az adáshoz jó hallgatást kívánunk, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Legközelebb pár napon belül jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20190905.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Pozsonyi Róbert, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, MakkOS, Szabó Ferenc, Xlabu, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, arpadapunk, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, G, Gergő, Havasi László, kaczurzsolt, Ateela Wrink, Vidra.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

 

34 komment

Címkék: retro podcast witcher cd projekt checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8715039136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2019.09.06. 00:59:16

A vaják igenis jó fordítás. Először kicsit furcsa, (amugy a Witcher se jobb) de a könyvet olvasva teljesen beleillik a világba. Legalábbis pár oldal utan már nem a vajákos Biri néni jutott az eszembe róla...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.09.06. 11:58:11

a cd projekt időközben megtanult bánni a pénzzel is; a gog irodát pl kitették ciprusra.

Majdénmegmondom 2019.09.06. 12:41:08

"Varázsitallal, mint Bill Cosby..."
Szégyellem, de ezen öt percig röhögtem.

molnibalage 2019.09.06. 22:32:01

Hú jó kis adás volt. Kiegészíteném ezzel azzal, aminek egy része szubjektív.

A Wicther I részének EE változatával játszottam 2015 tavaszán. Még annak inventory kezelése is kb. az 10 évvel korábbi szinten volt. Kinézetileg bőven jó volt, zene és minden más bőven OK volt, mint RPG. A harcrendszere furcsa volt a klikkegetéssel, de valójában a Gothic rendszerére hajazott, csak TPS és célzás nélkül. Ott is úgy ment a harc, hogy megfelelő ritmusban lehetett egyre hosszabb kombókat tolni.

A játék viszont tényleg embertelenül hosszú volt, nekem asszem 64 órába telt. A IV. fejezetet kint a faluban totál feleslegesnek éreztem, alig volt jelentősége, de ott volt a legszebb zene. Összességében simán jó RPG volt 2007-ben. Szerintem. Csak tényleg sok dolog avítt volt benne technikailag, meg talán túl hosszú volt a benne levő tartalomhoz képest. Ahogy a műsorban is elhangzott, hogy a játék tempója iszonyatosan hullámzott. Jó volt megtapasztalni a gammát, de hogy soha nem játszanám újra, az fix...

-------------------------------

A második részt szinte egyből utána toltam le, azt is EE változatban. Ahogy hallottam annak nehézsége kiadáskor brutális volt, közepes szinten már durván főzögetni és ki kellett használni mindent az árkász vagy mi az a pók-rák izé leveréséhez. Az EE változat ehhez képest hardon is könnyű volt nekem, pedig nem vagyok nagy gémer. A két fő ága a végigjátszásnak viszont markánsan eltérő volt és mástól is ezt hallottam. A Letho féle harcot utáltam, mert csak egyféleképpen volt leverhető. Játékmechanikai szempontból ez hatalmas elégtelen. Itt annyira felk*rta az agyam, hogy majdnem töröltem a francba...

A mókusos Iorveth féle vonal sokkal több mindent fedett fel és magyarázott meg és alapvetően jobb volt. A másik vonalat tolva kifejezetten középszerű volt a játék.

Kiadásakor az Otherworld csatorna a Crysis aktuális változatához hasonlította és persze hozzátették, hogy gép az akkor kell má hozz. Én mondjuk egy tök átlagos 2012 nyarán vett konfiggal fullra húzva simán ment full HD-ban, tehát azért ezt annyira nem éreztem, a patchek lehet, hogy ezen is segített.

A játék számottevően rövidebb, mint az első rész, olyan 30 óra alatt letudható. Az Iorveth féle szál üteme nekem tetszett, a másik oldali már kevésbé. Tényleg erős csőjáték érzés volt helyenként, de belefért nekem. Én éreztem a fejlődést az első részhez képest, erősen áramvonalasították a játékmenetet, a patchekkel a nehézséget is.

-------------------------------

A harmadik rész open world nyitása tökéletes lett, mert sikerült megtölteni tartalommal és a pályatervezés szerintem jó lett. Ha a főszál mellett lazán és nem farmolva toltad a sidequesteket, akkor azért eljutottál a térkép felére. Ha két végigjátszást akart az ember akkor kb. kettőre elég is volt a térkép. Legalábbis nekem. Mindenkitől azt hallani vissza, hogy a hosszabb sidequestek tartalmasabbak és jobbak, mint sok más játék főszála.

A grafika AAA volt, hangok isteninek. Voice acting 5* és hozzá volt szép karaktergrafika is.

A sztori *5, nincs mit rajta magyarázni. Nagyon ritkán ült le, de akkor is max. a játékos hibájából. Nálam játszatta magát.

A harcrendszer totál áramvonalasított átlag TPS játék. Kb. ütemre gurulj el és csapdoss pár skillel, ami púder, rohadtul nem számított semmit.

Hiába volt egy rakás tárgy és összetett craft rendszer csak semmire sem volt jó, nem kellett használni akkor sem, ha lekorlátozta magát az ember a lootolással. Csodálatos lett volna, ha bármi értelme lett volna. Mondjuk ez az RPG játékokban gyakorlatilag ez a helyzet.

A játék egy helyen verte ki nálam igazán a biztosítékot az, hogy mennyire értelmetlen az összes tárgy és ennek hatása a harcokra Mindent azt döntött el, hogy Geralt és a szörny közötti LVL difi mekkora volt. 5 szint difivel meg sem lehetett sebezni a szörnyet, de tök ugyanazzal a felszereléssel 5 szinttel később leverhető volt.

Tehát valójában minden skill, minden tárgy, minden csak dísz és púder. Csak az számít, hogy hanyadik szintű vagy.

Összességében a W III mégis atomkirály lett, mert 6-8 játékmeneti és tervezési lábból, ha egy játék 4-6 téren jó átlag feletti és a másik kettő még szar vagy csak átlagos akkor is világverő játék lesz abból.

Folyt köv. ;)

George Smiley 2019.09.07. 09:36:44

@molnibalage: Melyik nehézségi fokozaton toltad a W3-at?

molnibalage 2019.09.07. 09:48:33

@George Smiley: Legnehezebb fokozaton. Semmiféle kihívást nem jelentett. Második végigjátszásra csak a természetből és dungeonokból lootoltam, úgy sem volt semmi értelme a craft és másnak sem.

Volt egy magyar által készített Enhanced MOD, az egy ideig használtam. Az asszem a LVL különbséget kiiktatta és tonnányi paraméterezhető változtatást tett be. A School of Roach és egyéb modokra soha nem volt időm.

A WIII-on tisztán látszik, hogy a végén már nem maradt idő semmiféle balanszolásra és finomhangolásra.

George Smiley 2019.09.07. 10:23:06

@molnibalage: No, akkor én valamit rosszul vagy máshogy csináltam, mert volt néhány contract és boss fight, amivel bizony megizzadtam. Az mindenesetre tény, hogy lényegesen több fejlesztési lehetőség van (skillek / craftolás), mint ammennyi használatára rákényszerít a játék, viszont a végeredmény szerintem is nagyszerű lett, aminek az egészéért az ember szívesen elnéz egy-egy gyengébb részletet :) Azt már csak egészen félve kérdezem meg, hogy hol kezdődik nálad a nehéz ill. kihívást jelentő game :D

Majdénmegmondom 2019.09.07. 11:08:10

@molnibalage: Én is mindenhol azt olvastam, hogy a legnehezebb fokozat húúú meg haaa, nélkülözhetetlenek a főzetek, rá kell készülni minden egyes összecsapásra, halálpontosan időzíteni a Sign-okat, kifigyelni az ellenfelek gyenge pontjait- ez mind bikakaki, ahogy az angol mondja, ha tud magyarul. Simán karddal halomba vágtam mindenkit.

molnibalage 2019.09.07. 11:49:22

@George Smiley: A Gothic II NotR kiegje nehéz volt az elején úgy, hogy előtte a G II-őt szénné játszottam.

@Majdénmegmondom: A WIII nagyon áramvonalasítva lett. Én nagyon örültem volna egy tényleg olyan játéknak, ahol ilyen lenne. A LVL difi hatás eleve ökörséggé tette ezt a kijelentést. A Gothic világ egyik legnagyobb varázsa az, hogy minden ott van az elején. Akkor mész oda és csinálod meg a dolgokat, amikor kellően erős és jó cuccod van hozzá. Bár ott meg a páncélokat mérték fejezet szerint, tehát haladni kellett a főszállal is.

Wildhunt 2019.09.07. 12:02:28

Nekem mindhárom az örök kedvencek szintjén van, legjobbnak az elsőt tartom.
Ami mindegyiknek hátránya, hogy egyikbe sincs beletervezve a kimaxolás (power gaming), amivel mindegyik kb. nevetségesenn könnyű lett.
-----------------------
Witcher 1: Ha az első területen (Vizima külvárosa) kimaxoltad az Aardot, akkor a félelmetes Beast kb egy aard+auto finisher lett. Utána ráálva az ignire mindent elsőre el lehetett olvasztani.
Node ha NEM így mentél, hanem végig a történeten, egyenletesen fejlesztve, akkor érdekes, izgalmas játék, remek karakterekkel. Amit a Neverwinter nights Aurora engine-jéből kihoztak, arra meg az egyetlen megfelelő kifejezés a zseniális. Aki a motort meg a grafikát kritizálja, az tegye mellé az eredeti Neverwinter nights-ot és szálljon magába.
A 4. fejezet mindenképpen kellett bele, mert ott volt lehetőséged már úgy igazán witcherkedni. Megvolt a felszerelés, megvoltak a képeségek, tulajdonképpen nem hajtott a tatár, lehetett egy kicsit az első két könyv stílusát-életmódját folytatni. A 2.-esből ez pld. hiányzott.
----------------------------------
A 2.-es naggyon konzolra készült, ez látszott is rajta, bár a box ebben volt a legjobb. Alapvetően utálom a QTE-ket minden játékban, ebben itt sikerült jól megcsinálni. Itt az alkímiával lehetett "elrontani" a játékot (legalábbis az EE-ig), én azt maxoltam ki, erre mire a végén felértem a torony feléig, sikerült kiütni a sárkányt. A játék ezzel nem tudott mihez kezdeni, fent sétálgattam körbe, miközben a világ ugye sikoltozott, hogy jön, mindent feléget, mittomén. Aztán vissza kellett töltenem, és megkímélni az életét míg felmegyek. Ami nem igazán tetszett, hogy nagyon látszott rajta hogy kétszeri végigjátszásra tervezték. Nekem Roche iránya tetszett jobban, azon a vonalon sokat dolgoztak hogy minél többet hivatkozzanak a könyvekre meg Észak aktuálpolitikájára. Iorveth-tel ezek kimaradtak, bár ott jobbak voltak a questek. Igaz, csak ott tudod meg hogy Saskia Villentrethemeth lánya, ami egy epic moment volt, alaposan eldugva.
----------------------------------------------
A 3.-nál hangosan felröhögtem, mikor a játék felénél rájöttem a White Raffard-os trükkre (aki nem találta meg: az alkímiában van egy képesség, ami végteleníti a főzet hatását míg a mérgezésed adott érték felett van. Vagyis ha folyamatosan tolod be a főzeteket, mindegyik hatása végtelen. WR főzetnek volt egy olyan hatása, hogy három másodpercig sebezhetetlen vagy...), attól kezdve csak arra kellett figyelni, hogy legyen nálam elég kard amit leamortizálhatok a magamnál 10-15-tel nagyob szintű ellenségeken míg azok el nem kopnak. Az viszont, hogy a tűzelemet ignivel sütöttem meg, már inkább bosszantott. Ami visszaadta a játék "ízét" a a Ghost Mode volt, abban ezeket a nyilvánvaló hibákat javították, akinek túl könnyű a játék, tudom ajánlani.

molnibalage 2019.09.07. 13:27:55

A műsorban elhangzott többi dologhoz.

Nekem fogalmam sem volt, hogy az 576kbyte másolta a játékokat, amiket eladott. Ez meddig tartott? Két eredeti játékot vettem ott, de max az egyiken látszott az, hogy másolt lett volna. Az egyikhez még fénylő papíros kézikönyv szerűség is volt, a másik az már lehet, hogy másolt volt, olyan fénymásolt jellege volt a kézikönyvnek. A játékok doboza viszont eredetinek tűnt. Azért elég durva, hogy ebből full public üzletet kezdtek tolni...

A Gothic és Risen is szóba került. Örülök, hogy ez felmerült, mert valahol pont ez és a többi RPG játékon kezdett látszódni az, hogy a AAA játékfejlesztés költségei hol kezdenek elszállni.

Amikor a Gothic I és még a II is megjelent a mai szemmel kb. garázsprojektek (talán 20-30 fejlesztője, ha volt) is felérhettek az akkori AAA szinthez, ha még nem is annak hívták. A TES III lehet, hogy egyesek mércéje szerint jobb (?) és nagyobb volt a G II-nél, de nálam nem. A kis (?) PB is tudott akkorát alkotni összesítve játékélményben és méretben is, mint egy nagy fejlesztő nagy kiadóval A Gothic III vs TES IV-nél egyre élesebb volt a difi kinézet terén, kb. a Risen óta (2009) látható a TES V, Witcher II és III-mal, hogy mi a difi a kisebb fejlesztő és a mammutok között.

Említve volt, hogy a W II valami 80M zlozy volt, ami vagy 40M USD. Asszem. A PB ennek töredékével dolgozott tudtommal. A Risen I egész jó volt, bár a történetből kb. semmire nem emlékszem. A II. bűnszar, a III részt becsületből letoltam alig 1 hónapja. Végig az az érzésem volt, hogy Gothic II-vel játszom, csak szebb. De minden játékmechanika és minden akkori hibája és erénye csak az akkori szinten van. Ennyi jön ki, kis pénz, kis foci. Csak a Gothic II mivel 10+ éves akkor nagyon kilógott és az egészen más még visszanézve is, mint 1-5 éve a Risen.

Gyakran hallom vissza, hogy a Gothic I/II rétegjáték. Az USA-ban lehet, hogy az volt, de tudomásom szerint naghyon jól fogyott a maga idejében és okkal lett kult (?) játék mindkettő főleg németeknél és lengyeleknél meg az oroszoknál is
Mai napig szénné moddolják ezeket még DX9-re húzást is megcsinálták.)

A G II a podcastben csúnyácskának van említve. Na ez az, ahol csuklottam egy nagyot. A TES karakterei lehet, hogy szebbek voltak és az épületek is, de a Gothic II shaderes (?) vagy mittomén milyen vegetációja 200% vagy afölé húzott látótávolsággal nálam hülyére verte a TES-t.

Abban egész egyszerűen kopár volt az egész táj. Hiába volt szép atmoszféra effekt, hatalmas és eltérő települések az a kevés fa szerűség és más nem keltette valódi környezet hatását. A Gothicban tényleg éreztem azt, hogy bemegyek a mélysötét erdőbe, ahol olyan vadak és más élőhalottak lesnek rám, amit esélyem nem volt leverni. Meg kellett tanulni hol lehetett elslisszolni közöttük meg ilyesmik. A TES III-at 16 óra után meguntam, az emberi útjelző tábla karaktereivel. A Gothic II-őt 4-szer toltam végig, a kiegjét is kétszer. Mai napig emlékszem minden fő karakterre. A TES V-ből meg semmire. Néhány város nevére emlékszem, de karakterre egyre sem.

Nálam ez mutatja azt, hogy azért a AAA piacnak volna mit tanulnia sokszor a piciktől. Az, hogy valami nagy, szép és open world, az önmagában nem érdem. Akkor egy lapon említeném a TES V-öt és a W III-mat, ami az én szememben vicc lenne.

Persze nem fair, mert évek teltek el a kettő között, bár az, hogy 0 színvonalú a főszál arra az évek nem adnak felmentés. A jó karakterekhez és történethez mindig is három dolog kellett Papír, ceruza és agy...

molnibalage 2019.09.07. 13:42:36

@Wildhunt: Megnéztem a Ghost Mod leírását. Tetszik. De kinek van ideje egy újabb végigjátszásra...? Meg 4 évvel az eredeti után.

Ilyenkor van bennem mindig az a hiányérzet, hogy miért nem ilyen állapotban adják ki a játékokat...?

Wildhunt 2019.09.07. 14:31:56

@molnibalage: A Cyberpunkig még összejöhet... De igaz, legalább a damage type-okat eltalálhatnák, az első játék amibe ezzel belefutottam a Fallout volt, ahol a JHP lőszer volt a leghatékonyabb páncél ellen. A P90 jobb volt power armor ellen, mint a plazmapuska.

Generic Jingle 2019.09.07. 19:23:33

@molnibalage: Nem az 576 mint bolt(hálózat) másolta a játékokat, hanem az 576 újság stábja egy másik cég mögé bújva árulta a másolt játékokat, és ez így ment egy darabig az első boltok megnyitása után is.

molnibalage 2019.09.07. 20:40:46

@Generic Jingle: Ez se gyenge történet akkor. Köszi az infót.

molnibalage 2019.09.07. 20:47:35

Ami még nagyon tetszett, hogy a 3. részben az első rész palotáját Vizimában 1:1-ben áttették csak felúzva a kinézetét. Iszonyatosan nagy tisztelgés volt az előd előtt. Meg a 10 éves évfordulós videó is nagyon szép gesztus volt.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2019.09.08. 19:57:58

W3-ban nekem az lett a végén, hogy Cirivel ülünk a fa alatt, és mesél a witcher életről. A két liba meg lapátra lett téve, úgyhogy megmaradtam macsówicsernek és a gyerek is az örökséget viszi tovább, nekem ez a verzió jött be leginkább :)

molnibalage 2019.09.08. 21:40:38

@bunny.hu: Amiről még szó volt az adásban, hogy a W3-nak lenn-e e folytatása. Szerintem értelmetlen. A kieg a borvidékkel, a saját birtokkal és akár csajokkal lezárta az történetet. Szépen. Volt egy lambertes mellékküldi, ahol volt egy másik witcher, aki arra gyúrt, hogy ágyban párnák közt haljon meg. Geraltnak is ez jön össze a végén, csak nincs mostohagyereke.

Az univerzum fel lehetne használható, de aki végigtolta a három részt annak Geralt karaktere szervers része a történetnek.

A Life is Strange is karaktereket váltott és úgy hallom, hogy nem jött be....

Zarbon 2019.09.08. 21:44:58

@molnibalage: szintezés az szörnyű volt, volt hogy 8as szinten találkoztam egy ellennel, utütttem vagy 15 percig és az életének a negyedét alig tudtam leütni, majd léptem 1 szintet és 1 perc alatt legyűrtem, what :d (megjelenés után játszottam nem tudom azóta változtattak e)
nagyon igényes játék a w3om, de maga a core gameplay nekem annyira nem adja, nameg geralté se vagyok igazán oda

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2019.09.08. 22:56:24

Szerintem is az esetek nagy részében a WIII-ban a szint elég a győzelemhez. Egyszer kellett csítelni azzal, hogy megnéztem a neten, hogy egy adott szellemet milyen jellel lehet gyengíteni, mert karddal alig sebeztem belé, miután használtam a jelet már pite volt. Egyébként meg ha megvan a szint, akkor csak ritmus kérdése az egész.
Ma volt egy esetem, hogy megöltem egy 5 szinttel nagyobb lidércet, majd kiesett belőle 6 db 7 szinttel nagyobb farkas, persze azokat már halálfejezte és szinte sérthetetlenek voltak, szóval mentem a levesbe.

molnibalage 2019.09.09. 09:22:58

@Zarbon: Pontosan erről van szó. Ez teljesen értelmetlenné tett bármiféle felszerelést vagy skillt. Gyakorlatilag skin DLC szintre redukálta le ezeket játékmeneti hatása nem volt, gyakorlatilag semmi. Azért egy AAA játéktól ilyen szintű hiba az valami egészen elképesztő.

Soha senki nem tudta megmagyarázni nekem, hogy milyen tesztelés, észrevételezés vagy kik dolgoznak egy játék rendszerén, akik ennyire nem látják a problémát. Ha simán kiveszik a LVL checket vagy a 5 vagy 7 vagy mittomén hány szint difit széthúzzák 15-re az mindjárt más lett volna. De így...

GépBalta 2019.09.10. 01:50:11

@molnibalage: Számomra maga a szintezés és az egész az összes többi kötelező "rpg" elem is teljesen feleslegesnek hatott a játékban. Ugyan az első kettővel nem játszottam, így csak annyit tudtam az azokban történtekről amennyi utalás volt rájuk a III-ban, de az alapján úgy tűnt nekem, hogy Geraltnak már a játék elején lvl99-es félistennek kellett volna lennie, a létező egyik legjobb felszereléssel, és majd minden létező jelet és főzetet ismernie kellett volna. Esetleg egy-két még mágikusabb kardot találhatott volna az ember a játék során, meg mondjuk szintén egy-két spéci páncélt, meg képességet, de amúgy nem igényelte a narratíva ezt a fajta fejődési rendszert. Más szerepjátékokban sem nagyon szeretem ezt a rendszert, mert szerintem nagyon korlátozza az ember lehetőségeit. Nyilván az újrajátszhatóság szempontjából jól hangzik, hogy ha harcra gyúrok, akkor muszáj megölnöm valakit akiből egyébként kihúzhatnék valami titkot..., de másodszorra majd máshogy osztva a pontokat más végkifejletet kapok de őszintén egy kb. 100 órás játékot nem hinném, hogy nagyon sokan újrajátszanának emiatt, így pedig csak idegesíti az emert, hogy épp nem enged a játék a saját kedvem szerint játszani.

molnibalage 2019.09.10. 07:56:19

@GépBalta: A WIII-ban szerencsére potionnel lehetett resetelni a skilleket és kipróbálhattál mást. Ha volt rá igényed. Egy végigjátszáson belül annyi féle Geraltot hozhattál ki, amit akartál. 1000 pénz volt a főzet, és mivel pénz volt dögivel...

A CRPG-k nem tudnak nagyon mit kezdeni azzal, hogy miért kell minden rész elején noob karakterrel kezdeni. A Gothic II-ben még megvolt úgy ahogy magyarázva, de kb. ennyi.

thinkEdem 2019.09.11. 12:30:47

Van Warcraft 1-2 gog-on, marcius ota... ;) www.gog.com/news/release_warcraft_orcs_and_humans_warcraft_2_battlenet_edition

A Divinity Original Sin-ben szerintem az egyik legjobb feature multiplayerben jott elo: amikor egy parbeszedben fontos dontesre kerult sor, mindket jatekos valaszthatta a neki szimpatikusabb reakciot. Ha ez megegyezett, akkor minden ment tovabb, ha viszont kulonbozo modon dontottetek, akkor a szokasos ko-papir-ollo minijatekkal kellett egymast meggyozni, es a nyertes dontese lett a kanon, de mindenki a sajat dontese alapjan kapott traiteket. (Nem tudom, hogy ez single playerben is benne volt-e, en csak multiban jatszottam vele.)

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2019.09.12. 13:46:41

@molnibalage: Az a jó, amikor részenként emelik kicsit az erőszintet, mint az EOB-ban. Az első részben full noob volt a csapat a második részben 6-7 szinteken kezdtél. Az elsőben nagyjából meg lehetett közelíteni az EOB2 szintjét, addig a kettőben meg a 10 körül végeztél talán.
Igaz manapság amikor heti 100 szint alatt már unalmasnak tartják a játékokat kivitelezhetetlen lenne.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2019.09.12. 19:12:49

A Vaják teljesen jó név, de a hölgynek olyan irritáló hangja van, hogy nem bírtam végighallgatni, schade.

AarPoe 2019.09.13. 12:23:42

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: pedig Klári aranyos, és jó az adás is... élvezd ki, mert a következő sanszos, hogy a rém unalmas Tokyo Game Show lesz...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.09.13. 12:28:30

@AarPoe: Nem kéne megvárnod, hogy legalább elkészüljön az adás, mielőtt lefikázod?

Rhani 2019.09.17. 10:46:44

Örülök, hogy vagytok és remélem, hogy még sokáig hallgathatom rojtosra az adásokat!
Egy pici dolog zavar csak, ha netán a meghívott vendég visszafogottabb, vagy csendesebb, akkor hajlamosak vagytok belefojtani a szót. Most Klárinál és régebben azt hiszem Chris-nél is előfordult párszor, hogy 2x-3x nekivágnak a mondanivalónak, de nem tudják elmondani.
Ha lehet, figyeljetek erre picit jobban, köszönöm!

kemi242 2019.09.17. 17:32:59

Talán a "Boszorkányvadász" jobb fordítás lett volna, mint a "Vaják". Amúgy nekem az első Witcher játék is tetszett, bár tény, hogy a szinkron borzalmas.