HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #96: Gunstar Heroes

2019.02.26. 23:20 Stöki

cpmini_96.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A Checkpoint Mini nem titkolt célja itthon nem ismert konzolklasszikusok bemutatása, és most is egy ilyen darab következik. A Mega Drive-tulajdonosoknak alapvetés, de olyanból kevés volt Magyarországon, ugyanakkor a maga korában elég előremutató cucc volt technikailag - szóval a Gunstar Heroesról van szó. Kipróbáltuk és kibeszéltük. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A platform tehát Genesis/Mega Drive, az évszám 1993, a fejlesztő pedig a Treasure, amiről már beszéltünk korábban, hiszen ők csinálták egyebek mellett a Radiant Silvergunt és az Ikarugát. A Gunstar Heroes azért különleges a cégtörténetükben, mert tulajdonképpen ennek a kedvéért hozták létre a céget. Az alapítók a Konami korábbi alkalmazottai voltak, akik nagyobb alkotói szabadságot akartak, ezért Maegava Maszato vezetésével leléptek, és első játékuk a tárgyalt darab lett (vezető fejlesztő: Kikucsi Tecuhiko).

A fejlesztési szabadság kiélése megmutatkozott már a Gunstar Heroesban is, noha alapjaiban egy elég hagyományos, Contra-szerű run-and-gun játékról beszélhetünk. A főhős - nahát - két gunstar hero, vagyis fiktív harcos mindenféle fegyverekkel, akiknek célja egy gonosz birodalom megállítása hét pályán, meg vannak hatalmat adó drágakövek is, meg robotok, blablabla, hadd ne írjam le azt a blődséget, ami a keretsztori. A lényeg ugyanis a Gunstar Heroesban a grafika és az akció (utóbbi akár kooperatív módban, ami nagyobb móka nyilván).

A grafika pedig a maga korában parádésan gyors és gazdag volt, mert a fejlesztők korábbi konamis kapcsolataik révén nagyon hamar kaptak Mega Drive fejlesztőkitet, és alaposan ki is használták a hardvert. A gép processzora erősebb volt, mint a rivális SNES-é, és tudott olyan trükköket, amik révén össze lehetett hozni például az egyik pálya legendás főszörnyét, a hétféle alakban támadó, óriási Seven Force-ot - az a gyorsaság és spritemennyiség SNES-en elképzelhetetlen lett volna. De a játék egyébként is jól nézett ki rajzfilmes-gépszörnyes grafikájával, aminek elég sok elemét összelopkodták mindenféle popkult sikerfilmből, de annyi baj legyen.

Az akciós játékmenet pedig azért volt szuper, mert a fejlesztés során alapelv volt az, hogy "minden belefér". Ennek jó példája a fegyverrendszer: négyféle fegyver van a játékban - sima puttyogtató, célkövető, lángszóró és lézer -, viszont ezeket lehet kombinálni, és így 16 féle szuperfegyvert összehozni a célkövető lézertől a giga-tűzlabdáig. De a "minden belefér" elvét mutatja a pályatervezés is. Teljesen kiszámíthatatlan, hogy a következő pályaszakasz melyik irányból merre fog scrollozódni (vagy éppen semerre) mert ez elég sűrűn változik, de még akkor se lepődjünk meg, ha egyszer csak egy bónuszszerző táblás minijáték szakítja meg az akciót.

A Gunstar Heroes majdnem tíz hónapig készült, eleinte Lunatic Gunstar címmel, csak ezt a Sega amerikai része megvétózta a "lunatic" szót túl negatívnak ítélve. Ezután majdnem Blade Gunner lett (adtam volna), de aztán a hagyományosabb Gunstar Heroesnál maradtak. Érdekesség, hogy a 18 fős Treasure-nek csak az egyik fele dolgozott a játékon, mert a másik csapat a McDonaldsnak készített egy Treasure Land Adventure nevű cuccot - abból jött a pénz, a Gunstar Heroes meg a kísérleti projekt volt, de végül az jelent meg először (miután átrajzolták az egyik, Hitlerre túlságosan hasonlító főellenfelet, mert ez volt a Sega of America másik kifogása). A játék nagyot szólt, és rögtön feltette a Treasure-t a térképre. A játék később megért Game Gear és 3DS-átiratot, de ami fontosabb: bekerült a Sega Genesis Classics csomagba, így Xbox One-on és PS4-en is lehet ma játszani vele - és érdemes is.

Legközelebb még a héten jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink a Runyai Stúdió podcastjében, A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20190203.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, Szabó Ferenc, Huszti András, cue, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, CsikosZ, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Arsenic, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Magyar Kristóf, Kester.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

5 komment

Címkék: retro podcast sega checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8614653943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Majdénmegmondom 2019.02.26. 23:35:30

Imádtam minden percét. Érdemes kipróbálni a Gameboy Advance verziót is, valóságos kis csoda.

Dr.OG 2019.02.28. 05:53:29

A gyerekeim imádják kooperatív módban, igaz, hogy agresszió van benne bőven, de annyira cukin megoldva, hogy szerintem nem vészes...

Felsmukk 2019.03.14. 01:35:12

Metal Slugról nem lesz?

Felsmukk 2019.03.22. 22:17:16

@cue: és valóban! Szégyen és gyalázat amit ezzel a sorozattal tettek :(