HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #90: Star Wars: Yoda Stories

2018.12.20. 22:20 Stöki

cpmini_90.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Túl ritkán foglalkozunk Star Warsszal, pedig nagyon sok jó régi játék van ebben a brandben. Na, most nem egy ilyen következik. :) A bűnös élvezetes toplistánkban szereplő Yoda Stories beakadt nekünk, szóval újra elővettük, és kipróbáltuk. És igazából nem bántuk meg, de azért most sem adnánk rá túl sok csillagot a tízből. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A Yoda Storiest 1997-ben adta ki a Lucasarts Windows 95-re (két évvel később pedig jött egy elfuserált Game Boy Color verzió, de arra nem is érdemes szót vesztegetni). Az elkövetője Hal Barwood volt - amúgy AAA-kategóriás Indiana Jones-játékokon dolgozott korábban -, és Mark Crowley programozót érdemes még megemlíteni.

Aki a kilencvenes évek végén már aktív pc-s életet élt, az emlékezhet arra, hogy a Windows 95 érkeztével beindult a desktop játékok áradata, ami pár évig ki is tartott, mielőtt a játékipar be nem látta, hogy evolúciós zsákutcáról van szó. Ezek olyan apró kis hülyeségek voltak, amikért pár (vagy akár 10-20) dollárt el lehetett kérni, de inkább minijátékok vagy a desktopot szétbarmoló interaktív marhaságok voltak, mint teljes értékű játékok (emlékszem, volt Beavis & Butt-head-minijáték-gyűjtemény és Monty Python-csomag is). 1997 környékén a Lucasarts is tett egy próbát a desktop játékokkal, és kiadta az Indiana Jones And His Desktop Adventurest, majd az eggyel komolyabb Yoda Storiest, amit azonban így sem lehet egy lapon említeni mondjuk az ugyanabban az évben megjelent Jedi Knighttal.

A Yoda Storiest igazából egy ifjúsági kalandjátéknak mondanám, mert cuki, bugyuta, viszont bátran odaadható a fiatalabb játékosoknak, és első játéknak sem rossz, amennyiben jól bemutat alap kalandjátékos mechanikákat. A sztori valamikor A birodalom visszavág körül zajlik, amikor Luke éppen a jediképzésen vesz részt Yodánál, de nem a kánon része, ami a játékban történik. A Yoda Stories ugyanis 15 olyan küldetésből választ, amik csak szőrmentén kapcsolódnak a filmekhez (az egyikben például elrabolják 3PO-t, a másikban egy titkos birodalmi gyárat kell megsemmisíteni, és így tovább). A főhős Luke, aki a Dagobah bolygón megkapja Yodától a küldetést, aztán irány a helyszín (ami vagy egy erdős vagy egy havas vagy egy sivatagos bolygó), és kezdődhet a mászkálás egy véletlengenerált térképen.

A térkép központi helye a reptér, ahol egy város is található, gyógyítóval. A reptér körül levő 8 mező valamelyikén találunk egy Locator nevű kütyüt, amivel már térképezni is tudunk. És innentől nagyjából ugyanarra a sémára épül a játékmenet: a küldetést elősegítő tárgyakat kell összeszedni, amikért a térkép bizonyos helyszínein állomásozó npc-ktől más küldetéstárgyakat kapunk. Persze közben sűrűn össze lehet akadni az életünkre törő szörnyekkel és rohamosztagosokkal, de őket le lehet fénykardozni vagy lőni, az elveszett életerőt meg megfelelő tárgyakkal felgyógyítani. És ennyi az egész: mész, keresgélsz, megtisztítod a terepet a szörnyektől, elmész A pontba, ahonnan B-re küldenek egy tárgyért, amit egy másik tárgyért meg is kapsz, ami viszont C helyen található. Aztán ha elég sokáig csinálod ezt, már csak az utolsó tárgyak és utolsó helyszínek maradnak, és a küldetés végéhez érsz.

Szóval egy 1997-es játékhoz képest halál primkó az egész, és ha elemeire szedem, rengeteg helyen bele tudok kötni - a harc borzalmas, a feladatok ismétlődők, a Windowsra szabott felület és kezelés nehézkes, stb. De valahogy együtt meg mégis nagyon szórakoztató volt az egész 1997-ben, és őszintén bevallom, most is kicsit a játék előtt ragadtam. Esetleg próbáljátok ki ti is, a neten könnyű megtalálni a teljes verziót (legálisan nem kapható).

És legközelebb hétvégén lesz egy vendéges Checkpoint. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint Mini adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink a Runyai Stúdió podcastjében, A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20181220.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, Szabó Ferenc, Huszti András, cue, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Lottsie, CsikosZ, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Kovács Marcell, Neriana, Larten, Arsenic, rBali, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Gueszka, Magyar Kristóf.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

6 komment

Címkék: retro star wars podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2614488108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.12.21. 19:47:14

szerintem az ilyen 5-10 perces timewaster minijátékoknak mindig is volt létjogosultsága, lásd a mostani mobilos "játékokat", ahol pl egy percen belül ötvenszer kell pöttyintened a sárgarépára, hogy bevesd és learasd a termést. régen a geekwad games, még régebben a caveman ugh-lympics volt ilyen jellegű. tipikus partijátékok - így belegondolva - amik társaságban, illumináltan szórakoztatóak.

a joda sztori szódával elment, de sosem volt idegem végigjátszani. a budgetből ítélve valószínűleg egy rövid kis szöveg lehet a végén, miszerint "gratulálok ifjú padawan, fasza gyerek vagy, de még nem vagy igazi jedi."

a grafikája tetszett igazán, az akkor menő izometrikus kinézetű, kis ikonoknak is elmenő sprite-ok igen jól mutattak a win95 nagy szürkeségében.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.12.21. 19:48:56

picsába, írtam egy hosszú komment a minijátékokról és a yoda ikonos grafikájáról, de megette a guláta, khm a blogmotor. kellemes karajcsont kívánok belé is.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.12.21. 19:52:52

@manson karcsi: Nem ette meg, csak a jó öreg "pár percre eltüntetem a kommented, majd amikor már agyfaszt kaptál, megjelenítem" bug.

jófejsrác 2018.12.22. 12:23:04

"Van szó miről" - jókat kuncogtam ezen a bevezetőn.

kolbászosrájáspizza 2018.12.26. 14:12:21

Be kell vallanom, hogy nekem is sikerült rákattannom Yoda Stories-ra.
Ha jól emlékszem 96-97 környékén egy 576 Kbyte-ban az előzetesek között bukkantam rá pár apró képre a játékról nulla információval és akkor meg voltam győződve, hogy ez egy fantasztikusan egzotikus / érdekes cucc lehet, amiről persze egyik ismerősöm sem hallott.
Az adás meghallgatása után egyből be is szereztem és izgatottan vetettem bele magam, majd meg is lepődtem mennyire faék egyszerűségű játék. Ettől függetlenül a hangulata egyből magába szippantott és azóta minden este kisebb kényszert éreztem, hogy lefekvés előtt még félórát toljam. Aztán én is elkezdtem gondolkozni, hogy vajon miért ilyen vonzó számomra ez a játék és miért játszok vele szívesebben, mint az elmúlt pár év legjobb címeivel. Rövid idő után rájöttem, hogy tökéletesen megidézi a számítógépes játékoknak azt az időszakát, ami számomra az "aranykor" volt. Ekkoriban 10 éves lehettem és itt kezdtek el érdekelni igazán a téma, ekkor éreztem azt hogy minden játék egy kisebb csoda számomra, hogy mennyi világ van ami arra vár hogy beszippantson és felfedezzem magamnak.
A Yoda Stories-t elindítva is ugyan ezt érzem. Rohadtul frusztrál az irányítás, megdöbbentően üres a játék, mégis ezerszer "StarWarsabb"
számomra mint mondjuk az elmúlt 5 év akármelyik SW része és az összes hibája ellenére vigyorogva és önfeledten adom át magam ennek a bűnös örömnek.
Köszönöm srácok, ezzel a rég elfeledett játékkal ismét sikerült felidéznem magamban ezt a számomra nagyon kedves korszakot és kicsit újra a mindenre rácsodálkozó gyereknek éreztem magam. Így Karácsony idején pedig extrán jól eső érzés volt.

AnnieC 2019.01.09. 14:32:53

Csak most hallgattam meg az adást. A PgUp, PgDn, Home és End átlós mozgásra valószínűleg úgy működhet jól, hogy ki kell kapcsolni a Num lockot és akkor ugye a 2,4,6,8 gombok nyilként működnek.