HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 4x20: A Heroes of Might & Magic sorozat

2018.09.01. 16:15 Stöki

Az igazán jó játékok el tudják érni, hogy évekkel, sőt évtizedekkel a megjelenésük után is aktív közösség működik körülöttük. A Heroes of Might & Magic sorozatban pedig elég jó játékok jelenetek meg, mégis kicsit meglepő azért, hogy 2018-ban is mennyire virulens magyar HoM&M-rajongótábor működik. Szellemi vezetőjükkel, Kiss Attila Lászlóval, azaz Vologya mesterrel beszélgettünk a Checkpoint legújabb adásában.

podcast87.png

Vologyával végigbeszéltük a sorozat összes részét, és azt, hogy mikor és hogyan szerveződött meg a magyar Heroes-rajongók közössége. Persze előkerült a King's Bounty is, a vitatottabb folytatások és a magyar Black Hole hozzájárulása szériához. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb a jövő hét első felében jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink a Runyai Stúdió podcastjében, A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20180831.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Colorblind, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, Révész Péter, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gytb, Oli, Udvardy Tamás, Döme, waces, oplenti, Szabó Ferenc, Palkó D. István, gyulaur, Kovács Marcell, Neriana, Larten, Arsenic, rBali, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

 

47 komment

Címkék: retro közösség podcast homm checkpoint might & magic

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6714212881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerithegreat88 2018.09.01. 16:22:10

Úgy kellett ez a mai délutánhoz, mint egy falat kenyér! köszi!

Majom a Földről 2018.09.01. 16:24:34

Vágó, juhuuuu. O yessss!

Flankerr 2018.09.01. 17:57:06

Ó,a régi szép emlékek :)

Andrews 2018.09.01. 18:35:53

Köszi hogy felraktátok végre! :) Most ezt fogom egy ideig hallgatni VOlogya mester nagy barátom igazi hős 2010 óta! Ajánlom nektek a Heroes táborokat és a pesti Heroes versenyeket.

S köszönet a megemlítésért :) Kocka- FIlmgamer csatorna. Egyébként Heroes 4-6-7 végigjátszások már fent vannak de tervben van még H3-5 ha a 6.-ot befejeztem.

2020-ban lesz egyébként 25 éves a sorozat, szerintem akkor így jövőre jelentik be majd az új részt, ami reboot lehet, egy nagyon nagyon hosszú új interjúban a M & M Brand vezetőjével derül ki ez mint a Settlers most? Legalábbis egy új világa lesz, nem Ashan ami az 5-6-7. részé volt.
www.acidcave.net/q%26a_with_erwan_le_breton_for...
Interjúban előkerül a jegelt M & M 11 RPG, jegelt Dark Messiah 2 képek, Jegelt Nivalos a Heroes 5 orosz fejl-inek Heroes 6-os képei is. (amit a magyar Black HOle-al kezdtek újra később) S a hibák amiket a 6-7. el megjelenéskor elkövettek. Azóta sokkal jobbak lettek kieggel és patchekkel. Nekünk is itt hamarosan verseny indul Pécsett 2 hetente lesz Bar of Legendsben akit esetleg érdekel! Már lassan 10-en leszünk.

cse' 2018.09.01. 18:43:51

Én is hadd lelkendezzek kicsit. Jeeeee! A nagy kedvencek egyike, végre' Köszi :)

Andrews 2018.09.01. 20:14:16

4.-ben napi szaporulat volt csak el volt osztva 7 napra az amit Hétfőn addig megkaptál korábbi részekben. Tehát arányos volt pl 1-2 embert kaptál csak naponta. A mágiarendszer volt még szuper a 4.-ben! Hős skillrendszer mellett. Csődben adta ki 3DO látszott is rajta sajnos. Pedig pl a hős részvétele nekem is bejött de balance az nem volt...

mindbender2 2018.09.01. 22:45:43

Hihetetlen, hogy a 3. után a sok elcseszett próbálkozás között, pont az orosz Kings Bountyval nem bírtatok játszani.
Mi akadályozza meg a szakértőt, hogy elindítsa? A 3. után következő nyomorultoskodások után egy hihetetlen jó élmény.

thief 2018.09.01. 23:22:30

A Kings Bounty a legjobb, ami történhetett az egésszel a félrement részek alapján....

Crom77 2018.09.02. 08:39:00

Köszönet a posztért. A HoMM2 a világ egyik legjobb játéka. Egyszerűen megunhatatlan, 20 éve mindig visszatérek hozzá. Azzal ért a csúcsra a széria szerintem. A HoMM3-at már nem tudtam megszokni, a 4-5 pedig annyira gáz lett hogy egy megnézés-kipróbálás után le is töröltem őket. A HoMM2-ben minden megvan, igaz hogy a black dragon és a titán kicsit durva a többi karakterhez képest, de ezt ellensúlyozza hogy sokba kerül felépíteni őket. És most hogy kiörömködtem magam, tolok egy Seven Lakes-t a HoMM2-ben. :-)

pounderstibbons 2018.09.02. 09:09:56

Igazából most ér csak a csúcsra HOMM szerintem.
A Horn of the Abbys nemhivatalos kiegészítő valami hihetetlen módon áramvonalasította a UI-t, van benne decens multiplayer, BAZINAGY térképek és még az eredetinél is sokkal pörgősebb a játékmenet.
Fokozottan ajánlott.
mightandmagic.wikia.com/wiki/Heroes_of_Might_and_Magic_III:_Horn_of_The_Abyss

Andrews 2018.09.02. 10:02:59

@mindbender2: Az utolsó kieggel nem játszottam de nagyon szuper volt a remake King's Bounty! JÓ lenne már egy 2. rész! :)

jófejsrác 2018.09.02. 10:25:26

@pounderstibbons: Nagyon köszi az infót, végig is nyomtam egy skirmisht az új kalózbandával! :)

Flankerr 2018.09.02. 12:49:06

+1 A King's Bountyra

Dr.Démonmac1 2018.09.02. 15:59:08

A 2 és a 3 nagyon a többi egyáltalánnem, a Kingsbountyval nem játszottam, de meg fogom nézni.

breezer 2018.09.02. 16:25:39

a mai napig játszom a 2-vel és a 3-mal is! megunhatatlan, fantasztikusan jól sikerült játékok, all time top10-ben nálam mindenképp ott vannak

Vologya Mester 2018.09.02. 17:40:02

Üdv Bátor Harcosok és Harcosnők!

Köszönöm a lehetőséget az interjúra. Talán egy dolog maradt ki belőle (ugyan említésre került pár mondat erejéig), mégpedig a rajongói modok, amik életben tartják még a sorozatot. Erről lehetett volna kicsit többet beszélni, de azt hiszem, hogy beszéltünk mindenről, amiről érdemes volt. Az egyik modot azonban még kiemelném, hiszen magyar fejlesztésről van szó és ez a MITOLÓGIA - MYTH mod, amit Csanády József (Integráljáték) csiszolgat már évek óta és izgalmas színfolt a Heroes modok világában. Bővebb információkat, letöltést a modról a honlapunk legalján található kiemelt hírekben találhattok! Az élő versenyek és egyéb kérdések kapcsán is kereshettek bátran, állok rendelkezésetekre itt a fórumon vagy a honlapunk fórumán...

Baráti üdv!

Vologya Mester

midnightcoder2 2018.09.02. 17:44:32

Én a hármassal kezdtem, aztán játszottam egy kicsit a négyessel is, őszintén szólva szerintem a grafika kimondottan szar lett benne, a játékmenet pedig hát... nekem annyira nem jött be. Az V-öt megvettem, de úgy fél óránál többet nem játszottam vele. Az a 3D-s felület büntet, a grafika pedig említést sem érdemel. Szegény angyal úgy nézett ki benne mint egy mutáns liba. Plusz, az is szarhatna egy farfekvéses kövér sünit, aki a négyzetháló alapú harcteret kitalálta. Miért ? Valaki nem tudott leimplementálni egy hatszög alapút ? Amúgy, az V-ös 3D-s felületének kamerakezelése és pályatervezése alapján simán elhiszem... Aztán még valamivel később vettem egy VI-ost is, de az sem volt annyira gyerebe, plusz a ubisoft launchere amit még külön kellett regisztrálni, hiába vettem a steamen... Arra mindenesetre jó volt, hogy soha még egyszer ne vegyek ubisoftos játékot.

Viszont igen, a King's Bounty tényleg jó cucc. Kb. az egyetlen normális 3D-s Heroes jellegű játék.

A másik szégyen az az Heroes III HD volt androidon. Nagyjából tökéletesen játszhatatlan az irányítás miatt.

Van viszont egy open source Heroes II és egy másik, szintén open source Heroes III klón. Mind a kettőhöz kellenek az eredeti fájlok, de egész jól játszhatók. Én mondjuk utoljára pár éve játszottam a vcmi-vel (ez a III-as klónja) már akkor sem volt rossz, bár pár feature még hiányzott.

Quadanium 2018.09.02. 18:36:17

Én hajnalban hallgattam, még félálomban.
De olyan emlékeket hozott elő, mintha még álmodtam volna.
Köszi! :-)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.09.02. 19:21:30

Hejj, a régi szép idők, amikor a multiplayer még azt jelentette, hogy a havernál vagy nálam szorongtunk a gép előtt hétvégente, és egész nap toltuk a HEROES2-t (meg írtuk a Túlélők Földje UL-eket :)), amíg a szülők haza nem zavarták a társaságot...
:D
Kösz a podcastet, király volt, mint mindig!

larry 2018.09.02. 21:07:30

Tényleg egyáltalán nem beszéltetek a játék zenéjéről??? A Paul az már nem is igazi Romero??? Botrány.

Vologya Mester 2018.09.02. 23:21:30

@larry: Üdv Bátor Harcos! Már hogyne beszéltünk volna! A podcast végén... Hiszen mindegyik játékban az egyetlen mindig biztos és pozitív pont a játék zenéje volt és maga Paul Anthony Romero! Örülök neki, hogy elsőként a világon rendezhettem neki egy mini koncertet Budapesten a Heroes játékok zenéiből 2011 októberében, mely a YouTube-on megtekinthető.

Itt megtalálod: www.youtube.com/watch?v=VJAfIpAzaPE

És azóta is jóbarátomnak tudhatom. :) Baráti üdv!

Vologya Mester

larry 2018.09.02. 23:53:37

@Vologya Mester: Igen, szégyellem, túl korán háborogtam, vissza is szívtam. De az a zene.. De egyébként mostanában jöttem rá, hogy valószínűleg a szerintem jobb zene miatt játszom többet a néggyel, mint a hárommal. A három zenéje is jó, de a négyben az order vár, vagy a dirt theme? Jó számokat ír a csávó nagyon.

Vologya Mester 2018.09.03. 01:05:16

@larry: Üdv Bátor Harcos! Egyetértünk, a 4. rész zenéje sikerült a legjobban a sorozatból... Bár megvallom őszintén, hogy szeretem az összes többit is és igen Paul igazi remekműveket alkotott a játékhoz. :) Ő egy nagyon jó zeneszerző a szememben Rob Kinggel egyetemben. :)

Baráti üdv!

Vologya Mester

Sir Edward Grey 2018.09.03. 02:54:57

Ó, a régi szép emlékek! A 2. Heroes volt a jó szerintem, hangulatilag, rajzilag mindenhogy - a 3. rész sok mindenben fejlődött, korszerűbb és részletgazdagabb lett, de kicsit veszített a 2. után a mesei hangulatból. :)

Utána meredek zuhanórepülés következett...

mbm 2018.09.03. 11:43:13

@-Szűcs Gyula-: na ja, de amikor komolyabbra fordultak a heroes-meccsek, mindig el kellett fordulni a monitortól amikor a másik jött. Akkor értettem meg hogy miért van a világon annyi forgószék.

AarPoe 2018.09.03. 12:33:59

Egy másodpercet sem játszottam a Heroes-sorozattal :) ennek ellenére jó adás volt, érdemes volt meghallgatni! Kicsit utánanézve ha időm lenne, a 3. résszel szívesen foglalkoznék, videók alapján az nagyon tetszett.

Alter Egon 2018.09.03. 14:55:44

Nem hallgattam meg a podcastot, de a HoMM szériával sokat játszottam (ahogy olvasom, sokatokkal ellentétben, nekem az első résztől indult a széria).
Nekem a 4. rész sok szempontból szimpatikusabb volt, mint az általánosan hájpolt 3. epizód (utána viszont nem tudtam megszokni a folytatásokat: az 5. résszel talán ha 1 órát játszottam, a 6.-at pedig pár küldetés után hagytam félbe). A fejlesztési fa sokkal értelmesebb (végre nem a szerencse döntötte el, hogy kapok-e pl. földmágiát). Aki pedig a kiegyensúlyozatlanságról beszél, azt csak körberöhögni tudom: mintha a 3. részben lett volna bármiféle kiegyensúlyozottság, pl. a mocsaras illetve a lovagvár vonatkozásában, LOL.
A King's Bounty valóban jól sikerült cucc lett, de a rókabőrök tárháza elrontotta az egészet, az utolsó epizód (Dark Side) pedig szvsz erősen elvetette a sulykot (a széria legjobb része a WotN DLC volt).

Princze 2018.09.03. 20:19:11

Két éve az egyetemen az egyik óra előtt akadt egy kis szabadidő, és ha már úgyis laptopot kellett bevinni, gondoltam, egy kis Heroes III jöhet (mert az ezen is elfutott :)). Amint megszólalt a főcímzene, hárman is bekiáltották a játék nevét. Nincs mit ragozni, varázslatos!

thief 2018.09.04. 09:03:08

Bár nem volt megemlítve elég vegyes fogadtatással készült egy Heroes társasjáték is.

Might and Magic Heroes címmel....

Andrews 2018.09.04. 13:29:06

@Alter Egon: Szintúgy a H3 nagyon nem balance-os sajnos. De a nosztalgia meg a legszuperebb design ma is eladja! A Barbárral pl 3. napon behemóttal tolod míg a sárkány ugyan erősebb de kapsz belőle 1-2 t két hét alatt addigra lesz 4-5 behemótod amivel ledaráltad a térképet... Vagy ugyanez a csontsárkányra, mocsaras hidrára. De ugyanígy pl a sárkányutópia randmo ad varázstárgyakat a gáz az hogy nem arányosan random erőseket. PL a level 4-es volt hogy szinte semmit nem adott majd megpusztultam annyi sárkány volt benne a level 1-es az ellenfélnél a legjobbakat adta! A random spelleknél is volt hogy 2 maxos level 5 ös mage guildből semmi hasznosat nem kaptam. Sok a szemétbe való egység is pl zombi stb. H6 ban minden egység fontos és jól használható ha jól használod! ) Mint a 4 ben itt is mindegyiknek hasznos skillje van. A H7-ben jobban közeledtek a H3 hoz dde itt legalább a mage guildnél megválaszthatod kezdéskor a favorizált szekundális mágiaágat is. H7 ben választható pálya előtt random skillek vagy úgy szabadon mint a H6 ban csak skill kerék keretein belül :) H5 ös heroes skill kerék van kb csak sokkal tartalmasabb kb 110 skill van egy hősnél +3 fő erős speckó. Persze hősönként változik. S ott már van random map generator is a 7-ben. Ami tiszta H3 ra hasonlít egyébként. Pécsett nálunk lesz most versny majd 22. től s még egy fun Heroes nap most 9. én a Bar of Legendsben! Ha valakit érdekel! H6 és H7 is lesz. S akik ismerték jól a H3 at azok nagyon jók 7 ben is azt vettem észre az eddigi 5 FUN napon. Izgalmas meccsek lesznek 10 en leszünk kb majdnem. Sok az erős H3-H5 ös versenyző. A H3 at én is szerettem de ma már szerintem elavult játékmechanikailag, kevesebb taktikai lehetőség is van pl nincs rendes (H5-6 féle) frakció képesség is csak felemásan egy épülettel. Jó lenne persze a Heroes rebootban (H5-6-7es Ashan úgy tűnik megszűnik és új világ lesz erre utalt a a M & M brand vezetője) ami úgy néz 1-2 éven belül lesz látni egy 2D-s vagy H4 féle izometrikus 3Ds térképet! :) 3D-s várossal és csatával. s Így mindenki megelégedne! :)

Andrews 2018.09.04. 13:30:10

Ja s a neezetközi H3 versenyeken sokszor kizárják a nekromancia túlereje miatt a nekrókat. Nálunk ugyan nem volt táborban s pesti versenyen, de durva. 5-6-7 ben azér legyengítették de nem mondanám gyengének még mindig őket! :D

Zarbon 2018.09.04. 15:32:12

ha már zene nekem a 3. számai tetszettek a legjobban, főmenü még most is nagyot üt :P
én mindegyik részt élveztem valamennyire, kedvenceim a 2 és 3, 5el és 6al sokat játszottam még anno az 1el is, 7el keveset de majd pótolom
persze a korábbi részek azért is ütöttek mert akkor még nem volt ennyire "elcsépelt" ez a gameplay, egy idő után azért kifullad minden játék akárhogy is próbálnak újítani
kings bountyból a legendset végigtoltam, tetszett, a többit abbahagytam

Alter Egon 2018.09.05. 09:05:27

@Andrews: Nem a H4-ben zárják ki őket? A H3-ban nem mondanám különösebben erősnek a nekrókat, bár tgény, nem vagyok nagy multi-huszár. Amikor multiztam a H3-mal (nem mostanában), úgy vettem észre, hogy a legnépszerűbb várak a lovagvár, a barbár és a fekete sárkányos vár voltak, a többivel elvétve lehetett találkozni.
A H4-ben (mindent összevetve) kiegyensúlyozottabbnak tűntek a várak. A nekrók ellen teljesen jól bejött a titán vár, persze mecha egységekkel (gólem, sárkánygólem stb.), és a vámpírok nem igazán tudtak életerőt elszívni.

Petrow 2018.09.06. 16:07:53

@Alter Egon: Sosem voltam nagy multihuszár a H3-ban, de úgy tudom, a nyakló nélküli skeleton gyűjtés miatt lettek elfektetve - pláne egy Imp hete után nagyon gyorsan lehetett belőlük tápolni a többi L1 egységhez képest. Meg mintha rémlene valami artefact, amivel nem csak csontikat, de Wightokat és Licheket is idézhettél.

H4-et én imádtam. Egyetlen bajom volt vele, hogy a Combat képzettség konkrétan kötelező volt, mert anélkül vért lehetett izzadni még a legkönnyebb nehézségi fokon is.

Disciples 2-t még senki sem említette - pedig az is megérne egy fejezetet az egyik epizódban.

Rozsgyi 2018.09.07. 09:33:32

Stöki! Hogy gondolod?! Hogy képzeled?!?! Hogy mereszeled?!?!?! Hogy leszold az új king's bounty sorozatot! :) A lehető legjobb dolog ami a homm4 után történt ebben a kategóriában!

MeGmOnDtaM 2018.09.09. 18:01:21

Én annak idején egy cseh Game4U játékpakkból ismertem meg a HoMM3-at (Caesar 2-vel egy csomagban volt), még egy Pentium 2-esen, ami majd meghalt a játék, annyira szaggatott, deakkoris! :)
Kicsit elfogult vagyok, mert oda-vissza kijátszottam csak a legnehezebb "Dragon Slayer"-t toltam kis netes segítséggel...
Szóval kiváló játék, bármikor játszható és mindig van valami meglepő benne, hiszen az AI olykor képes váratlant húzni :)

Nekem a HoMM5 van a második a helyen, amely szerintem történetben nagyon jó volt (fordulatos és komplex). Grafikailag picit hiányos volt (pld nem mozgott a cutscenekben a szereplők szája), VISZONT a várak gyönyörűek lettek, izgalmas lényeket kreáltak kiváló képességekkel. A hősők képességei fantasztikusan voltak (olyan különleges extrákkal, amelyek nagyot dobtak a hősies élményen - pld a túlerő ellen), az AI is elég kihívás volt. De a TOP a varázslatok animációja nálam: www.youtube.com/watch?v=HgZIvjFlHMM

Kiváló várakat hoztak össze, amelyeket egyáltalán nem volt könnyű felépíteni és sok fanmade tartalom is készült. Kár, hogy ezt az 5-ös vonalat nem folytatták...

Alter Egon 2018.09.12. 11:43:04

@Petrow: Disciples 2 nekem is nagyon bejött, bár voltak hiányosságai. Nem nagyon szeretem a HoMM szériával egy lapon említeni, mert jóval eccerűbb annál (főleg a mozgás hiánya a csatában). Viszont tagadhatatlan, hogy rendkívül hangulatos játékról van szó, és a négy (plusz egy) játszható faj szinte négy eltérő stratégiát kíván (legalábbis a csatákban). Ami még nem tetszett a Dispicles 2 esetében, az a kiegek lehúzás jellege. Míg egy HoMM 3 esetében sikerült az alapjátéknál lényegesen bővebb tartalmat készíteni (legalábbis az első két kieg tekintetében), addig a D2 kiegek (GotL és a SotD ) kampányai (a kemény 2*3 pályával), meglehetősen nevetségesnek tűntek az alapjáték 4*7 kampánypályájához képest (a nagy térképek ellenére is).

Petrow 2018.09.14. 16:36:49

@Alter Egon: Igen, ezért sok savat kapott anno a D2, hogy a csaták közben nem volt mozgás, pl. nem támadhattad meg közelharcban az ellenfél íjászait, amíg azok elől el nem fogytak az ő paladinjai. Meg emlékszem, mekkora szopás volt anno az Undead Hordes seregei ellen menni, amikor egy vérfarkas állt az első sorban, neked csak weapon based támadásaid voltak...

Ugyanakkor pl. a hősöd is cselekvő egység volt (amit csak a HOMM4-ben valósítottak meg), plusz a harcot már az adventure map-en megkezdhetted a különféle spellekkel, támogató és szívató mágiákkal. Lényidézés és varázsolgatás ott is volt, igaz, sokkal körülményesebben, mint a HOMM 3-ban.

A lenyúlásról nem igazán tudok nyilatkozni, anno a SotD-ot akciósan, pár dollárért vettem meg eredeti dobozban, ma meg GOG-on a komplett szériát vágják utánad pár euróért.

Flankerr 2018.09.14. 23:44:44

@Petrow: Meg amikor Undead harcolt Undead ellen, az is eltarthatott egy ideig :D

tzoil 2018.09.18. 09:04:31

"Ez nem érinti a Checkpointot, oda direkt emiatt tíznél is több adás van már rögzítve." - Grath 2018.09.01

cowboy79 2018.09.18. 09:39:57

Időszerű lenne ha az emlékeim nem csalnak, hogy volt egy ígéret a Golden Axe-al kapcsolatban. Valami utolsó adás ha már nincs semmi új.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.09.18. 10:45:01

@tzoil: Az én saram, rengeteg melóm van, nem volt időm posztokat írni, talán ma lesz. Earlyben már 3 adás kiment, szóval hallgatnivaló volna.

Ironfist 2018.11.08. 12:17:12

Mehehehe, egy jó ideje lemaradtam az adásokról, és örömmel látom, hogy erről is született egy. :) Na, honnan van a nevem? :D

Ironfist 2018.11.08. 13:41:16

Ja, egyébként a ghost volt a heroes2 alapjátékban is, csak nem csatlakozott soha (sőt, egy haunt mine nevű varázslat is volt), a Price of Loyalty meg egy váron kívüli kérőt rakott be, amit meg épeszű pályakészítő nem rakott be.
(Bocs, ha erről volt szó közben, úgy kommentelek, ahogy hallom a dolgot, mert nem akarom elfelejteni :D )
Egyébként a Might and Magic 7 is még ebben a világban játszódik, csak épp a heroes 3 kontinensén, sőt, a Restoration of Erathia, és a sajnos teljesen félresikerült sztorijú Armageddon's Blade között volt, ha jól emlékszem rá.

Ironfist 2018.11.08. 13:54:41

Na most tartok a heroes4-nél. :D
Hát de, napi szaporulat volt benne, csak éppen nem napi fix, hanem heti fix, és az volt elosztva napokra.
Valamint nem volt benne négyzetrácsos, az az ötösben jött be először, a négyesben egy baromi hektikus, a csatateret fölöslegesen háromdésítő döntés miatt a csatát teljesen átláthatatlanná tevő megoldás volt, ami ilyen nagyon kics, mondhatni pixelekre helyezte az egészet, és a legalapabb figura is több tucat - szabálytalan alakban elrendezett - pixelen rontotta a levegőt.
Ja, és nem volt hetes szintű lény, a várakban mindössze négy szint volt, az első szintűből mindkettőt lehetett építeni, a másodiktól kezdve viszont választani kellett, hogy melyiket akarod. Ezek nekem megint csak baromi ellenszenvesek voltak. A világtérkép teljes hiányával, a lények dizájnjával, a a sztori semmilyenségével, a kampányok össze nem függésével, az egész régi világ eltörlésével együtt. A hősök skilltreeje meg engem valamiért a MAGUS Új Tekercsek könyvére emlékeztet. Abszolút részletgazdagon kidolgozott, de a gyakorlatban játszhatatlan, mert mondjatok egy embert, aki valaha is normális játékban kimaxolt benne mindet! :D
A Heroes 5 ehhez hasonló, de visszafogottabb techtreeeje akkor már jobban bejön (egyébként a heroes3-é ahhoz a játékhoz megfelel, de kicsit kiforratlannak érzem, főleg mikor szintlépéskor választhatok az Eagle Eye, meg a Scouting között a főhőssel. :D ).

Ironfist 2018.11.08. 13:58:13

A Heroes Chronicles-ben Grath-szal értek egyet, egy elképesztően elbarmolt dolog volt, ráadásul tökre szembement az összes addigi Might and Magic-kel, meg Heroes-szal. Ördögök például, mint a pokolból jött "igazi" ördögök? Hiszen azok a Kreeganek voltak, akik a XEEN, VARN, és stb. készítőinek a nemezisei voltak, gonosz, külső űrből érkező élijenek voltak... :S