HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Akasztják a hóhért: podcastvendégek voltunk

2018.06.27. 11:07 Stöki

A 100. és 150. adásunkat is hangosító Runyai Stúdió vezetője, Runyai Gábor podcastot is készít, és a legutóbbi adásba bennünket hívott meg vendégnek. Szó esett arról, hogyan vesszük fel a Checkpointot és milyen tanulságokat szűrtünk le így a negyedik évadot taposva, hogyan készülnek a cikkek a játékmagazinokba, meg még sok minden másról. Köszönjük Gábornak a meghívást, tök jól éreztük magunkat. Az adás meghallgatható a lenti embedben vagy a podcast Soundcloud-csatornáján.

28 komment

Címkék: közösség podcast runyaistudio

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr5814076677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KirályTamás 2018.06.27. 12:22:01

podcastoláson kívül lesz bármi még ezen a blogon?

Gatts 2018.06.27. 12:27:06

@KirályTamás: Nem hiszem. A cikkeket most már inkább a retro.land-en keresd, ha pedig mindenféle napi szintű hülyeség kell, akkor a blog facebook csoportja javasolt.

inframazsola · http://gyakorivalaszok.blog.hu 2018.06.27. 15:42:58

Tudjátok, ki fogja ezt a hosszú zeneszámot végighallgatni. A kottát fél perc alatt elolvasnám.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.06.27. 19:50:22

Tök jó adás volt! Stöki​​, ki volt az exkollégád aki a szar filmekre is 5 pontokat adott? :D

<ez meg itt a kívánságlistám, Keen, Warlords 2, Fate of Atlantis, stb.>

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.06.27. 20:29:00

dehogy halgatom. nem vagyok vincent van gogh.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.06.28. 12:55:46

@KirályTamás: sajnos úgy látszik már nem, pedig régen szerettem olvasni itt a cikkeket :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.28. 13:52:33

@enpera: @KirályTamás: retro.land/ A podcast (illetve annak támogatói) révév indult el, abszolút IDDQD-konform tartalom, és még hirdetéseket sem kell nézni.

KirályTamás 2018.06.28. 14:16:10

@Stöki: @Fausto(tm): @enpera:
köszi a retro.land tippet, nincs gond a podcast tartalmával, csak jobban szeretem az írott formát.

korporál jolán 2018.06.28. 15:04:53

Wolfenstein 3D - Get Them!

thief 2018.06.29. 14:24:20

Egy normális kérdést nem tett fel a műsorvezető. Semmi olyan információ nem derül ki ami miatt érdemes ezt végighallgatni.

thief 2018.06.29. 14:25:25

A retro.land nagyon jó. Én pl nem szeretem a fifát de még azt a cikket is jó volt elolvasni....

Flankerr 2018.06.30. 00:09:06

"Semmi olyan információ nem derül ki ami miatt érdemes ezt végighallgatni."

Nem értek egyet

thief 2018.06.30. 08:55:26

Ezeket a dolgokat a saját adásaikban is elmondták már. ha azokat hallgattad ezt mind tudod ami itt el lett mondva.....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.30. 09:01:34

@thief: Egyrészt ez nem igaz.

Másrészt ez az adás nem a Checkpoint rendszeres hallgatóinak készült, hanem a Runyai podcast hallgatóinak, akiknek egy része nem is hallott rólunk.

thief 2018.06.30. 09:23:52

Ezen a felületen vagyunk ezért a checkpoint hallgatóinak írtam, hisz ők rendszeresen hallgatnak benneteket. Mi olyan információ volt pl amit nem hallhattunk? Az egyértelmű ki hogyan készül fel hisz érződik is az adások színvonalán hol jobban-hol kevésbé van hogy meg is említitek. Én szoktalak benneteket hallgatni és nekem nem tűnt újnak nagyon semmi. Azt mondjuk nem értem miért zavaró a retro land cikkek hossza stb.. hisz ez egy egyedülállóan precíz és akár pl. a foci játékokat nem kedvelők számára is érdekes olvasmányokat tartalmazó oldal....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.30. 09:31:11

@thief: Pl. jövőbeli vendégterveinket nem fejtettük ki ennyire sehol, és azt sem hogy mennyire toleráljuk (illetve Grath kevésbé) a nagyon eltérő véleményt, és szerintem a pontszámokba sem mentünk bele máshol ilyen mélységben.

De még egyszer: az adás nem ide készült, én csak megosztottam itt. Próbáld a helyén kezelni.

thief 2018.06.30. 11:03:07

Oké:) Köszi, hogy leírtad....

thief 2018.06.30. 11:20:00

Arról tud valaki hogy miért nem szokták meghívni Martint? (576)....

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.30. 11:58:56

@thief: egyszer-kétszer írtam neki, hogy jöjjön, de sosem válaszolt sajnos

AarPoe 2018.07.06. 18:38:02

Szuper hangulatú adás volt :) azzal viszont mélységesen nem értek egyet, hogy a cikkíráshoz végig kellene játszani egy játékot. Mióta és mi lenne az alapja ennek a koncepciónak? A játék hangulata, mechanikája, szerkezete, történetének erőssége 60-70%-nál már simán megismerhetők. A történet végéről milyen közölnivalója van az írónak egy 2 oldalas cikkben? Maximum annyi hogy "fordulatokkal teli végjáték" vagy "színes végkifejlet, netán "lapos az egész". Nos, ezeket a mondatokat önspoiler nélkül is bőven fel lehet lelni; az olvasónak pedig még talán jobb is abban a tudatban a cikkbe mélyednie, hogy a történet vége nyitott, azt a cikk írója sem ismeri pontosan. Másrészt ha szar a játék, egyáltalán nem szégyen azt írni, hogy letettem 2 óra után!! Nem a rózsavirágos, min. 70%-os értékelés a cél, hanem az okos fogyasztóvédelem.

Grath 2018.07.07. 16:23:08

@AarPoe: nyilván játéktól függ - de igen sok esetet tudnék hozni, ahol a játék utolsó harmada is fontos lehet az értékelés szempontjából. Van, ahol totálisan megváltozik a játékmenet, lásd mondjuk a Fable 3-at. Van, ahol egyszerűen félbeszakad a sztori, és ahogy mondtad, fogyasztóvédelem, lásd mondjuk a Halo 2-t. És van, ahol a sztori jut el teljesen máshová, mint ahová várnád, ami nyilván lehet jó és rossz is. MGS5 és Mass Effect 3, Star Ocean 3 és Inside - millió példa van, ahol a játék vége is fontos szempont.

Persze én sem mondom, hogy ez a többség, de egy sztorialapú játéknál tényleg fontos lehet, hogy milyen erős a végkifejlet, hogy beváltja-e a reményeket. Nem is azért, hogy leírd, hogy mi történt, vagy akár célozz rá, de egy jól kitalált, igényesen megvalósított játékvég az egész cikk hangulatát megszabhatja, és persze ennek az ellentéte is igaz lehet.

Csak egy példa - talán nem említettem meg az adásban - például a Fallout 4. Erre talán 3 napom volt, ami úgy 30-35 órát jelentett. A játék végéig így sem jutottam el. A cikk után kényelmesebb tempóban végigjátszottam, sőt, állástöltéssel megnézem mind a 4 (asszem) nagy eltérő befejezést, és állítom, hogy 10%-kal kevesebbet adtam volna a játékra, ha ezek ismeretében írom a cikket.

trtr 2018.07.15. 03:42:45

@Stöki: Igen, ez érződik, valahogy aki a meeto-val kapcsolatban az ő ultraújbal álláspontját osztja, azok egytől egyig képtelenek elviselni bármilyen más véleményt.
Nagy kár érte.

natS 2018.07.15. 12:15:36

A Daikatana állítólag - nem játszottam vele, pedig akartam - nagyot javul az első pár pálya után. Ott pl. kifejezetten rosszat tett a játéknak, hogy mindenki gyorsan levonta a következtetéseit.

No persze, ha volt játék, amelyik megérdemelte, hogy elhamarkodottan ítéljenek felette, az mondjuk pont a Daikatana volt.

fubenalvo · http://hungame.blog 2018.07.20. 13:05:50

Kicsit megkésett hozzászólás merthát el vagyok csúszva az adásokkal, de kb 27 percnél felmerült a kérdés, hogy a Zen Pinball vagy az Ecco-e a népszerűbb magyar játék. éééés igen, beszéltetek arról is, hogy mennyit számít a százalék, stb. De itt a meta lista:

1. Imperium Galactica II – Alliances -Metascore: 88
2. Ecco the Dolphin – Defender of the Future -Metascore: 84
3. Crysis Warhead - Metascore: 84
4. Pinball FX 2 - Metascore: 84
5. Sine Mora - Metascore: 83

A forrás meg még mindig a szerény kis blogom :D
hungame.blog/metascore-toplist/