HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #69: Bad Mojo

2018.04.06. 22:34 Stöki

cpmini_69.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Az erotomán számmisztika-rajongók csalódni fognak, mert már felvétel közben esett le nekünk, hogy a 69. adást készítjük éppen. Így a témaválasztás nem feltétlenül passzol a nevezetes számhoz: egy elég gusztustalan, és nagyon furcsa játékot próbáltunk ki, aminek egy csótány a főszereplője. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

Kezdjük a sztorit 1992 januárjában, amikor egy Drew Huffman nevű srác részben családtól és barátoktól lejmolt pénzből megalapította a Drew Pictures nevű céget kaliforniai otthonában. Huffman felvett pár embert, aztán összehoztak egy Iron Helix nevű, nem túl jelentős kalandjátékot, ami 1993-ban jelent meg. Nem sokkal ezután és nem messze onnan egy másik cég is megalakult: a Pulse Entertainment, amit Bill Woodward és Young Harvill gründolt, hogy animációs szoftvereket készítsenek.

Aztán a Pulse-nál kitalálták, hogy kipróbálják magukat a játékiparban is. A CD-ROM-forradalom addigra győzött, egymásba értek az FMV-kalandjátékok, és mivel az Iron Helix is valami ilyesmi volt, Woodwardék megvették a Drew Picturest, hogy egy játékfejlesztésben már valamennyire tapasztalt csapattal készítsenek egy kalandjátékot. És egy évvel később megjelent a Bad Mojo, minden idők egyik legfurább kalandjátéka, már ami a témáját illeti.

A játék főhőse egy csótány, illetve egy csótánytestbe költözött emberi lélek. A Bad Mojo sztorijának igazi főhősei ugyanis emberek: egy fiatal tudós, aki rozzant bérleményben él, és éppen készül lelépni egy zsák lenyúlt kutatási pénzzel, illetve a főbérlője, aki egy igazi szemét alak. És ott van még a tudós narrátorként néha felhangzó halott anyukája, mármint a szelleme. A kedves mamának pedig van egy varázslatos nyaklánca, ami valahogy egy csótányba költözteti a srác lelkét, és onnantól anyuci próbálja segíteni a rovart, hogy a házban addig ügyködjön, amíg el nem jut a négyféle befejezés valamelyikéhez (egyik bizarrabb, mint a másik, egy szappanoperába illő csavarral).

De akármennyire is spirituális a körítés, a játékmenet mégiscsak annyi, hogy egy csótánnyal mászkálunk válogatottan gusztustalan helyszíneken, és egyszerű fejtörőket oldunk meg a továbbjutáshoz (például egyik helyszínen van egy pók, ami ránk ugrik és megesz, de ha tolunk magunk előtt egy izzó cigicsikket, akkor a csikk megégeti, és nem halunk meg). A játék egyik ihletője Franz Kafka híres novellája, az Átváltozás volt, amire vannak is utalások: a főhős neve Roger Samms (a novellában Gergor Samsa), és van egy Franz nevű cica is a játékban.

Ahogy az FMV-kalandok többsége, úgy a Bad Mojos sem öregedett szépen, de azért sokkal szebben, mint mondjuk az Under A Killing Moon. A játékmenet elég egyszerű (csak a négy iránybillentyűt kell használni), de a játéktér óriási, ami passzol a rovaros témához (mutatja, hogy milyen nagy a világ egy ilyen pici állatnak), ugyanakkor kopárnak tűnik tőle minden, és megnehezíti a tájékozódást. Az élőszereplős videók meg nézhetetlenek már, legalább annyira a színészi játék, mint a felbontás miatt. Viszont a renderelt hátterek ma is egész jól mutatnak, nem csoda, hogy annak idején főleg a grafika miatt vették a játékot - meg a csótányosdi miatt, mert ilyen kuriózumot nem nagyon látott addig a gémervilág (a hol döglött patkányok, hol lárvák között manőverező csótány animálása is elég jó volt).

Szóval végső soron ínyencek akár ma is kipróbálhatják a Bad Mojót, bár nyilván nem várható tőle akár a 2000-es évek kalandjátékainak élménye sem. A Bad Mojo Redux nevű felújított verzió a GOG-on 5, a Steamen 6 euró, és gyakran kerül bele leárazásokba. A Pulse-nek egyébként nem volt más játéka, az - amúgy tök sikeres - Bad Mojóval igazából csak átkíváncsiskodtak a játékiparba, és visszatértek a nem szórakoztató szoftverekhez, és ha minden igaz, még ma is működnek. A fejlesztésről egyébként dokumentumfilm készült, érdemes megnézni, elég súlyos csótányos-patkányos sztorik vannak benne.

Legközelebb pár nap múlva lesz Checkpoint, egy visszatérő vendéggel. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint Mini adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With GeeksYouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20180315.png

További támogatóink:

Kiss András, Kúthy Előd, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Nagyi, Gabesz, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gytb, Oli, Udvardy Tamás, Döme

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

4 komment

Címkék: retro podcast remedy checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr4013809880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.04.07. 14:11:11

sajnos abba a korszakba esett, amikor a cd olvasó még igen drága volt, és a release-ek 1.44mb-os méretre, tizenhuszon fájldarabra és rip-ekre voltak kárhoztatva.

Komojtalan 2018.04.08. 17:42:57

@manson karcsi: Szerintem ez még azelőttebb volt :-). Pontos dátumokat nem tudok, de talán 93 -ban vettem az első PC -m, 386 SX25, jó kis 12" -os Reuters monitorral, amely bármilyen gyorsabb játéknál szépen húzta a csíkot :-), de legalább színes VGA volt. Aztán 386 DX40 4M RAM -mal, később a RAM -ot elcseréltem inkább 1 normális 14" -os monitorra. 95 -ben írattam 5k -ért az első CD -t, na nem magamnak, hanem egyik ismerősömnek. Én 96 -ban az IFABO -n akartam venni CD olvasót, de végül jobban megérte a Readyben (16k) megvenni mint kint a BNV -n akciósan. Utána CD -t akartam írni pénzért, a legolcsóbb író 400k volt, sajnos/szerencsére nem volt ennyi pénzem.

AarPoe 2018.04.09. 12:39:59

Ha már senki nem írt ilyet: ez egy jó cím, örülök hogy beválasztottátok! Nekem tetszett a játék, a motiváció viszont nekem is hiányzott: feltételeztem, az a cél, hogy visszaváltozzunk emberré, de sem a sztori, sem semmi nem utalt arra, hogy ez lehetséges lenne. Eljutottam egy darabig, párszor meghaltam az áramos résznél, ahol valami szekvenciát kellett volna kitalálni az átjutáshoz, aztán ennyi volt.
Az ötlet viszont szerintem zseniális.

Bobby Newmark 2018.04.17. 11:34:48

Én végigjátszottam valamikor a 2001-2 környékén. Tényleg csak a grafika meg a fura alapötlet viszi a hátán az egészet. Egynek nem volt rossz, de nem az a többször végigjátszós darab.
Valami walktrough alapján csináltam végig, mert a végén eléggé ezoterikus puzzlek vannak, meg a legvége még időre is megy (ha jól rémlik, kigyullad a ház, vagy miafranc), aztán már akkor is sajnáltam rá a sajátomat, hogy magamtól rájöjjek.