HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 3x08: A M.A.G.U.S.-tól a Neocore-ig - Nyulászi Zsolt játékai

2017.05.07. 22:58 Stöki

Az eheti podcast vendége igazi játékipari veterán, de nem a Novotrade-generációból, hanem egy nemzedékkel későbbről. Annak ellenére, hogy ő is C64-re fejlesztette első fizetős programjait - csakhogy ezek nem játékok voltak. Fantáziáját először papíron élte ki, a legsikeresebb magyar szerepjáték, a M.A.G.U.S. egyik alkotója volt, majd a Codex nevű asztali RPG-t is elkészítette, írt regényeket, és csak ezután jött a profi videojáték-fejlesztés.

podcast43.png

Ő Nyúl, azaz Nyulászi Zsolt, aki ott volt a Philos végnapjaiban, a Joint Strike Force-balhéval mervert Mithisnél és a Most Wantednél, a Neocore-nál pedig a mai napig foglalkozik videojátékokkal - bár ma már legalább annyira fotós, mint játéktervező. Nagyon informatív adást sikerült felvenni vele, rengeteg érdekességet mesélt a Valhalláról, egy meg nem valósult, Assassins című játékról (amit a Ubisoft is látott), és arról, hogy milyen nehéz eredeti ötleteket árverni a kiadókon. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva jövünk újabb vendéggel, jövő héten pedig Checkpoint Mini következik. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

A harmadik évad korábbi Checkpoint adásai:

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán.

46 komment

Címkék: retro közösség podcast magus philos checkpoint mithis neocore nyulászi zsolt

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9612487619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2017.05.07. 23:35:25

Van némi kavarodás a fejezet számozásban 7 és 8 is itt-ott.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.05.07. 23:43:34

@bunny.hu: Köszi, a soundcloudon volt 7-es. javítottam.

gerithegreat88 2017.05.08. 11:44:44

Biztos sokszor leírtam már, de iszonyat jól tud esni, amikor kijön az új "rendes" rész és lehet csapatni meló mellé. Ez egy szép nap lesz így!

Apropó: csak a Baldur's gate!

Terézágyú 2017.05.08. 12:38:32

A Dale Avery-könyvek érdekelnének - nincs begépelve a beszélgetés szövege?

Coyote123 2017.05.08. 12:57:57

A Stormregionban valóban készült MAGUS fantasy játék, András és Max is ott voltak még akkor... be volt-e jelentve ez bárhol is, vagy kinél maradtak a játék jogai (ha maradt belőle bármi is) nem tudom. Amikor a 10tacle bedölt, az vitte magával a Stormregiont és a jóreményű konzolos fejlesztést is, ami akkortájt akart beindulni. A kevésbé ismert, PSP-s Mytran Wars-t úgy fejeztük be, hogy már nem volt fejlesztő cég alatta, de nem akartuk, hogy 99%-nál legyen elkaszálva a jákék. Hasonló volt a helyzet a Cold Warral is.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.05.08. 13:50:22

Hú, még egyetlen percet sem hallgattam meg belőle (majd melóból hazafelé menet), de nálam már a shownotes alapján is ott van az adás a Top3-ban!!!
;)
(Külön köszi a Carpe Diem-es linket!)

kazo76 2017.05.08. 13:53:54

Egy apró kis elírás a szövegben. A Mithis Entertainment, majd a Most Wanted Entertainment a Joint Task Force-t fejlesztette.

CyberPunK 2017.05.08. 15:38:06

Két apróság: mint fejlesztő mondom, hogy ha egy fejlesztőt már csak a túlórapénz motivál, akkor ott a managmant a hibás. Pont, hogy a fejlesztők képesek sokat túlórázni, ha úgy érzik, hogy a termék a saját gyermekük is.

Másrészt ez a "riport" a Codex-ről nekem eléggé hű b+. Nagyon komoly rajongótábora volt, ráadásul elég sok third party cucc is jött ki, pont amiatt, mert nagyon szegény volt a világ még. Elég elkeserítő volt hallgatni ezt a "más ne piszkáljon bele" dolgot. Mondjuk így érthető a fejlesztők demotiváltsága ilyen hozzáállású kreatív igazgató mellett.

Mindegy, a Renegátot és a rengeteg Codex-es éjszakát azért köszönöm.

bolyhospamacs 2017.05.08. 18:39:17

Sajnálom, hogy ebből a blogból rádió lett... régen sok jó cikket olvastam itt, de sajnos hallgatni nincs lehetőségem, így csak reménykedem, hogy van valahol egy hasonló minőségű blog, ahol olvasni lehet.

gerithegreat88 2017.05.08. 18:46:11

@bolyhospamacs: Töltsd le, tedd fel mobilra és hallgathatod munkábamenet, munkában, munkából hazafelé, otthon, az ágyikódban, futás-kocogás közben, az autódban, tömegközlekedésen stb stb stb

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.05.08. 18:48:44

@bolyhospamacs: Megértem, és sajnálom is, hogy cikkekre már kevesebb az időm / kedvem. Ugyanakkor jelzem - hátha nem tudod - hogy minden második adás témája cikkesítve van, éppen a hozzád hasonlók kedvéért. Kikkelj a Checkpoint Mini-posztokra, és olvashatsz.

bolyhospamacs 2017.05.08. 18:58:40

@Stöki: Köszi! Ezt tényleg nem tudtam.
@gerithegreat88: Szintén egy használható ötlet.

nyulzs 2017.05.08. 20:36:42

@CyberPunK: ilyen veterán szakértő véleménnyel nem is próbálnék meg vitázni.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.05.08. 20:42:04

@gerithegreat88: Így így! Amióta van IDDQD podcast meg okostelefonom, nevetve elrepül a napi 2 óra BKV-zás! :)
@bolyhospamacs:
Stöki tett egy ilyan meggondolatlan igéretet korabban, hogy összeszerkeszti egy könyvbe a magyar játékfejlesztésről szóló adasokat. Irjuk be minden poszt alá, hogy ez milyen jó ötlet, hátha akkor tényleg megcsinálja a közeljövőben! ;)

CyberPunK 2017.05.08. 21:21:07

@nyulzs: Sose vitatkoznék Veled, annál többet tettél le az asztalra. A véleményemet írtam le azok alapján, amit mondtál.

Ad Dio 2017.05.08. 21:45:23

@nyulzs:

Meg nem bántódjál már! :-)

nyulzs 2017.05.08. 21:45:24

@CyberPunK: Hát az első komment után nem ezt vártam :) Elegáns válasz volt. Köszönöm.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2017.05.08. 21:57:43

A Renegát a kedvenc Magus regényem, az elejét számtalanszor végigolvastam.

CyberPunK 2017.05.08. 22:09:31

@nyulzs: Hmm, pedig semmi olyasmit nem írtam szerintem. Én tényleg azon akadtam ki amiket mondtál. Azt értem, hogy a MAGUS-tól menekültetek, hallottam eleget NCs-ről, de a senki se nyúljon bele azért meredek volt hallani. Tudom mennyi rajongója volt a Codex-nek, és mennyi anyagot gyártottak hozzá, és játékosi véleménnyel nézve nem csak gagyi hülyeségeket. Nem is emlékszem, hogy a Dragon-os cikkek hivatalosak voltak-e vagy sem.

A fejlesztési dolgon meg azért akadtam ki, mert 12 éve fejlesztőként dolgozom, és tudom mikor volt az a pillanat, amikor a túlórapénzért se voltam hajlandó bent maradni...

CyberPunK 2017.05.08. 22:32:29

@nyulzs: Viszont nem kívánom tovább szaporítani a szót, tényleg köszönöm a rengeteg éjszakát Nektek, csapatunk kedvenc rendszere és világa volt, pedig jó pár játékot kipróbáltunk Magus-tól CP/Shadowrun-ig. Sokáig reménykedtünk még benne, hogy egyszer még feltámad. Két csomag bontatlan karakterlapom várta azt a pillanatot. Egészen 2010-ig. :(

nyulzs 2017.05.09. 00:30:42

Őszintén: az első komment után nem kívántam érdemben reagálni, de most már úgy érzem, nem csak egy troll van a vonal túloldalán. Rosszul esett, amilyen következtetést levontál, igazságtalan volt.

Egy számítógépes játék masszívan csapatmunka, egészen más kaliber, mint egy regény vagy akár egy szerepjáték. Értelmezhetetlen a két "fejlesztést" azonos mércével mérni. A Kódex soha nem is kívánt "open source" fejlesztés lenni. Láttuk milyen ez a MAGUS-nál és mi nagyon mást akartunk. Nem azért, mert az rossz, hanem azért, mert nem az volt az álmunk. Mi nagyon koherens, átgondolt világot akartunk, amihez a kulcs a kevés alkotó. Mármint nem a fan contentre gondolok, hanem az official tartalomra. Úgy gondoltuk meg tudjuk csinálni, mármint üzletileg. Tévedtünk.

Más: ha te nem találkoztál megélhetési játékfejlesztőkkel, akkor csak annyit mondhatok: jó neked. Hogy én igen, az valóban a menedzsment hibája volt, de csak annyiban, hogy ilyen embereket nem szabad alkalmazni vagy nagyon gyorsan meg kell válni tőlük. Mégsem hibáztatok senkit, mert a realitás sajnos ritkán kerül fedésbe az ideálissal.

Röviden ennyi, tényleg nem érdemes tovább szaporítani a szót.

mindenhatóteáskanna 2017.05.09. 00:57:08

Mi nagyon sokat mágusoztunk, bár az új törvénykönyv valahogy ilyen "cigány asszony ünneplőben" feeling, de az etk meg a Lore az nálam már forgotten realms-es/warhammer-es színvonal. wp

Savior 2017.05.09. 01:59:45

@bolyhospamacs: egyébként én ezt nem értem. Ha van egy blog, ami érdekel, akkor nem azután jelented ki, hogy "rádió lett", miután mondjuk megnéztél benne pl. 10 egymás utáni bejegyzést? Mert akkor feltűnt volna, hogy a felük úgy kezdődik, hogy pl. "megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja".

MAGUSsal sosem játszottam (bár a Ződ megvolt), Kódexszel is csak másik világon keveset, ráadásul a számítógépes játékok e korszaka teljesen kimaradt. Ennek ellenére szerintem nagyon jó volt az adás. :)

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2017.05.09. 08:18:53

@nyulzs: Ha igazolást szeretnél az álláspontodra látogass el a kalandozok. hu oldalra. Összegyűjtötték az összes anyagot, ami a neten létezik Magus témakörben.Teszteletlen, tápos cuccok garmadája. Sőt tovább írták, ma már az utolsó foglalkozásúak is van kasztja.

Bobby Newmark 2017.05.09. 08:36:45

Eh, MAGUS... amilyen jó volt a világ, annyira szörnyű volt a rendszer (az első kiadásos). Nyilván az elején még nem volt összehasonlítási alapunk, de ahogy ismertük meg az új szerepjátékokat, valahogy mindnek egyszerűbb és a játék menetét kevésbé akadályozó rendszere volt.

Emlékszem egy esetre, valami gömbdémon meg a csapatunk lovagjának harcára, ahol úgy jöttek össze a támadó és védő értékek, hogy alapból egyik sem tudta megütni a másikat, csak duplanullás túlütéssel, és a lovag pléjer meg a mesélő vagy fél órán át dobálták a K100at... Aztán észrevették magukat hogy mindenki más már hülyére unja magát, és a mesélő rövidre zárta a csatát.

De az egymással nem kommunikáló milló egymásra hányt rendszer is szörnyű volt, meg a támadó/védő érték számítás ("Jaaaa, nincs hely ugrálni, akkor az ugrás% nem adódik hozzá a védőértékhez? Hát akkor már rég meghaltam volna!")

Mindemellett a világnak meg tényleg nagyon jó hangulata volt.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2017.05.09. 14:01:31

Bájos, hogy a Valhalla teli szájjal anyázta a (mondjuk tényleg nagyon ótvar) magyar SW-kalózregényeket (Jedi hatalma, vagy mi a túró?), közben maga is kiadott párat, többek közt a művész tollából.

CyberPunK 2017.05.09. 14:23:13

@nyulzs: "Mi nagyon koherens, átgondolt világot akartunk, amihez a kulcs a kevés alkotó. Mármint nem a fan contentre gondolok, hanem az official tartalomra."

Erősen félreértettem a mondanivalódat, bocsánatodat kérem.

Btw, regélnek pletykákat egy már majdnem kész kiadványról, ami az Árnyháború néven futott volna. Van esély arra, hogy valaha megjelenik, akár csak elektronikus tartalomként, mint érdekesség? Akár félkészen is?

Nyiri 2017.05.09. 16:39:09

Megélhetési programozó téma. Szerintem ez nem fekete/fehér. Én is 12+ éve vagyok fejlesztő, de más témában. Szerintem is ha túlórázni kell akkor ott el lett rontva a menedzsment részről valami. Tudni kell előre mit akarsz csinálni és hogyan, ha megvan a kész koncepció, akkor lehet időket beosztani, de úgy hogy ismered a csapatod. Az nem megoldás hogy veszel fel még embert. Amit nem tudsz bevállalni időben, akkor ne vállald el. Különben bukás lesz. Hány és hány magyar játékfejlesztő cégnek kell még megbuknia hogy ezt felismerjék? Attól, hogy bevállalnak egy lehetetlen időpontot még nem lesz kész. A csapat fejlesztési képessége viszonylag mérhető, az idő meg egyértelműen mérhető. Ha a fejlesztés elején látható lesz hogy ez nem ér össze, akkor vége. Annyi.

Túlóra téma. 10 éve még simán túlóráztam. Most akármennyire szeretem a munkám nincs túlóra. Nem a pénz. Túl kevés időm van magamra és nem fogom elcseszni a munkában. Akármennyit fizetnek. És a sok pénzt mire költsem ha nincs időm? Ettől még szeretem a munkám és fontos hogy sikeres legyen az amit csinálok és a csapatom.

Amúgy régen vonzott volna a játékfejlesztés, de most a lehető legtávolabb elkerülöm. Csak is likvid, jól látható ügyfélkörrel rendelkező céghez kell menni dolgozni aki nem szórakozik a fizukkal és a számlákkal. Szerencsére ma már tele van az IT szektor ilyenekkel és akit kicsit is érdekel a jövője, nem hazardírozik gyermekálmok (játékot csinálok majd ha nagy leszek) megvalósításával. Ez nem a 80s évek :)

Ettől még lehet szeretni a munkád és jó dolgokat csinálni :)

Nyiri 2017.05.09. 16:43:19

@Nyiri: "Csak is likvid, jól látható ügyfélkörrel rendelkező céghez kell menni dolgozni aki nem szórakozik a fizukkal és a számlákkal."

Magyarul: Ha a tulajdonosi board-ban van magyar vagy nagyobb részben magyar az felejtős. Sajnos Az elmúlt évtizedben ezt látom. Hamarabb akarnak pénzt kiszedni, mint ahogy lehetne. Így ezt nem lehet.

Bobby Newmark 2017.05.09. 16:51:16

@Nyiri: "(játékot csinálok majd ha nagy leszek) megvalósításával. Ez nem a 80s évek :)"

Azért az indie szektor eléggé felfutott az elmúlt években, azok meg ilyen egyszemélyes vagy kiscsapatos álommegvalósítós dolgok többségében.
Viszont cserébe amíg be nem fut a dolog (amire nincs garancia), addig nem is fizet annyit...

Nyiri 2017.05.09. 16:57:58

@Bobby Newmark: Igen. Az Indie jó példa lehetne, de ha megnézed a hány maradt early access vagy hogy hány lett sikeres, láthatod hogy ez nem tuti bevétel. Oké van 5-10 nagyon befutott név, de közben készült 1000+

Mint a startup. Pár éve ez a szó sokak fejében egyet jelentett a gazdagsággal. Persze ha jobban megnézted volt pár cég akinek lett angyal befektetője, de ettől még nem jelentette azt hogy az profitot is termel. Ha a befektető megunta vagy rájött hogy oda a lé, lelépett és vége. Természetesen arról nincsenek cikkek, hogy idén 2000 startup ment csődbe, csak arról hogy 3 sikeres lett.

Na jó ez túl pesszimista lett, de sokszor képesek vagyunk rózsaszín szemüvegen át nézni a valóságot.

CyberPunK 2017.05.09. 17:18:22

@Bobby Newmark: De ilyeneknél a túlóra szóba se kerül, mert jellemzően hobbiprojectek.

@Nyiri: Azért ez nem ilyen egyszerű, nincs az a project ami teljesen jól tervezhető, ha a Hello World-nél bonyolultabb. Túlórával sincs bajom. Akkor szokott bajom lenni, amikor a management szarik a fejlesztők véleményére, hogy gond lesz, nem lesz meg ennyi idő alatt, kiderül, hogy így van, túlóra kell, és még a fejlesztő lesz a lusta g*ci.

Volt szerencsém olyan helyen dolgozni, ahol nagyon emberi volt a tulajdonos is, kivette mindenből a részét, ha meghajtottunk projectet, akkor utána a nyereségből is jól visszaosztott, nem is gond volt vele. Ja, de, válság során földbeállt. Ott nem tekintettünk a túlórára úgy mint túlóra, nem is volt ilyesmi fizetve, vagy lecsúsztatva, ha kellett maradtunk. Életem legjobb 8 éve volt.

Volt az ellenpólus is, hamar menekültem.

Most meg a multi rabiga van soron, de ebből is kezd elegem lenni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2017.05.09. 21:42:46

@nyulzs: Szerintem a MAGUS kapcsán nem az alkotók száma volt a gond, hanem az, hogy az alkotók jelentős része nem is törekedett koherens világra, nem volt meg bennük az, hogy amihez hozzá írnak azt megismerjék.

És bocs, de erről van 2 kis történetem. Az egyik, hogy bizony megjegyeztem, egy táborban, hogy az Amund szépsége a Második Törvénykönyv oldalain sok pontból ellentétes a rendszer logikájával. És ha ábrázoljuk az amundot, akkor még annyira sem jön ki az a +3 szépség. És nem véletlenül nem ők kapták a szépek népe ragadványnevet.

Az amundnál nem annyira a "hú de vonzó a megjelenésül a leírtak szerint", vagy hú de harmonikus volt a jellemző, hanem az, hogy a nem feltétlenül ideális adottságok mellett is formálták magukat, mert fontos volt a szépség. Viszont az, ha valaki tudatosan formálja magát, azt a rendszer logikája a kidobás módjába építi bele. Viszont ez a kiszakadt amundnál nem jellemző, hiszen hiányzik a kulturális háttér.

A Második Törvénykönyv kapcsán persze kiderült az is, hogy a te neved alatt jelent meg, de a "parancsra beleírt ötletek" jelenetős része felett nem volt meg a minőség-ellenőrzés, a kontroll.

A másik pedig anno egy cikkemről szól. Ahol igyekeztem Krán, Yllinor, Gorvik, Shadon és sok más ország kapcsolatát elemezni. És meglepett amikor egy levélben tudomásom szerint éppen te adtál pozitív kritikát a cikkre.

Ha sok esetben a világ megismerésébe, a következetes folytatásába a hivatalos író fele annyi munkát bele tenne, akkor szerintem maradna koherens egész.

Az ami a M.A.G.U.S. kapcsán történik, és a játékosokat is sokszor átverő eszetlen rombolásként is jellemezhető nem hiszem, hogy azért lenne rossz, mert *más* is hozzáírt. Sokkal inkább azért, *ahogy* hozzáírtak és amilyen emberek.

Majdénmegmondom 2017.05.10. 10:16:37

Maximálisan egyetértek Nyúllal a "ne piszkáljon bele senki" témakörében. A M.A.G.U.S.-nál pont ez az erős központi vezetés hiányzott, hogy megmaradjon a világ kohéziója. Lelkes társaságok, akik Ynev-és rendszerhű kiegészítőkön dolgoztak, bírósággal és kártérítéssel lettek megfenyegetve, közben meg a Valhalla égbekiáltó szemeteket adott ki M* logóval. A múltkor az lfg.hu-n írta valaki, hogy volt egy tíz éve fiókban heverő fantasy regénye, csak a helyszíneket és neveket kellett átírni, és mehetett is a boltokba az új M* regény.
Készül az új M.A.G.U.S. szabálykönyv is, csak azt tudnám, minek:
lfg.hu/78120/hirek/indul-az-uj-magus-szerepjatek-tesztje/

tamareaf 2017.05.10. 14:39:56

@TheElf: Az ilyen "amundok szepsege +3as" piszlicsare ahhoz kepest hogy kasztokat hagynak ki a konybol ugy hogy kozben a boriton fel van tuntetve, vagy hogy egy egesz kepzettseg rendszer hasznalhatatlan.

Az ilyen vilagbeli problemakat szvsz a KM feloldja vagy ignoralja(persze idegen csapattal jatszva lehetnek konfliktusok), s lehet erre ugy is telinteni mint az egymasnak ellentmondo regi kronikakra...

Savior 2017.05.10. 16:41:33

@Majdénmegmondom: Pont amit írsz, abból is látszik, hogy nem az erős központi vezetés hiányzott: hiszen a Valhalla (és utódai) igenis erősen próbálta a központi kontrollt tartani a pereskedéssel, mindennel. Hanem a tisztesség, másokkal és a tartalommal szemben. Pont úgy, mint pl. ma a politikai életben. Ha az utóbbi megvan, akkor akár van erős kontroll, akár nincs, valamennyire azért jó irányba mennek a dolgok. Szerintem.

Majdénmegmondom 2017.05.10. 18:06:01

@Savior: De ők csak a pénzüket és kiadói jogaikat féltették, nem a játék és a világ egységét. Cseppet sem zavarta őket, hogy a szabálykönyvekben, a regényekben és a Rúnában egymásnak ellentmondó, hajmeresztő marhaságokat publikálnak.
Pl. a RuneQuest világa és rendszere 1978 óta egységes, egyik kiegészítőben sem írták át a történelmet, nincsenek bennük következetlenségek vagy inkompatibilitást előidéző szabályok. Megveszed a 2016-os szabálykönyvet, és bármelyik 80-as években kiadott kiegészítővel, kalandmodullal tudod használni.

Sealka 2017.05.11. 03:15:26

@nyulzs: "Más: ha te nem találkoztál megélhetési játékfejlesztőkkel, akkor csak annyit mondhatok: jó neked."

Szólni kéne a banknak, meg a főbérlőnek, hogy ne tegyenek már ki az utcára, mert most szórakozásból dolgozunk, nem a pénzért. Sajnos az ilyen hozzáállás miatt vannak ilyen cégek, amilyen itt Magyarországon: össze-vissza jön a fizetés, túlóra nuku és a többi. Annyira jóléti ország vagyunk a 23 ezer forintos egyszeri munkanélküli segéllyel az élen, hogy ezt így kell csinálni!

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.05.15. 15:32:47

@Stöki: @Coyote123: A Magus videojáték bejelentve nemigen volt sehol, de utóbb a 2009-ben megjelent Szinergium című kiadványban egyértelműen olyan concept artok jelentek meg, amilyenek egy Diablo/Baldur's Gate-szerű gammához kellettek. Az art director Meszlényi Péter volt, de Tikos Pétertől Maxig elég sok ismert illusztrátor bedolgozott nekik valamilyen szinten.

Állítólag a Magus-jogok Delta Visionhez kerülése is lényegében amiatt volt, hogy ne hatféle cég marakodjon épp a logón, miközben a világ fő kitalálója és a Stormregion épp a német piacot készül betámadni egy videojátékkal, hanem a németeknek egyetlen erős, jó magyarországi könyvpiaci pozíciókkal rendelkező céggel kelljen leülni tárgyalni.

Amennyire tudom, a játék címe 7th Age, azaz Hetedkor lett volna, annak is a sokak által várt korfordulója, amikoris Tier Nan Gorduin felszáll az égi hajóval, kitör az utolsó Zászlóháború, Mogorva Chei Kránba megy, majd onnan úgy tér vissza, hogy Shackallorék segítenek neki(!!!), ő pedig hazamegy az ylliori néppel az őshazába, Ilanorba szétverni a Halva Született toroni császárt és csapatait, aztán a végén befutnak a másik kontinensről a kyrek, lenyomják Toront hogy végül Haren-On Dailad, Gorduin fia legyen az új császár! Közben délen perszonálunióban egyesül Gorvik Shadonnal, miután csak közös erővel képesek megnyerni a Manifesztációs Háborút.

Amennyire tudom (egy soha meg nem jelent Gáspár-interjúból) játékosok két választott karakterrel, egy maremita Darton-paplovaggal vagy egy ordani tűzvarázslóval nyomhatták volna végig a sorsfordító kalandokat, és úton-útfélen olyan NJK-kba botlottak volna, mint Alyr Arkhon, Garmacor és a jó öreg Tier meg a fél seregeket lekaszaboló ismétlő számszeríja...
Szerintem fasza kis RPG lehetett volna belőle!

Meran · http://kronikak.hu 2017.05.15. 21:40:13

Számomra érdekes kapcsolat, hogy Nyúlnak köszönheti a világ a Pain Haroldot meme-t (mármint ha a Nyulászi Zsolt nevű stockfoto user őt takarja.) :)
A podcast érdekes volt, mindig jó betekintést kapni a színfalak mögé.

GépBalta 2017.05.17. 17:34:07

@Meran: Ráadásul valószínűleg ugyanaz az ember, mint aki a 90-es években nagyon szerette a tejet és a kakaót is. Az öreg egy két lábon járó mémgyár. :) www.youtube.com/watch?v=agYIUXymVAw

Meran · http://kronikak.hu 2017.05.17. 20:48:10

@GépBalta: @Burwor: Igen ugyanaz, de eddig csak egy "ismeretlen fotós" készítette :D

Veder1 2017.05.30. 23:26:38

"muzsik asszó" bamm, flatline...
süti beállítások módosítása