Sok szempontból rendhagyó az eheti podcastadás, például azért, mert televágtam zenékkel, és azért is, mert két vendégünk közül az egyik csak az adás felénél kapcsolódik be a beszélgetésbe. Hogy egész pontosan idézzem őt: az a tetves, nyüves, nyálán nyafott, telibe rakott, félpályásan lezárt, bevásárlóközpontosított pénteki cerebral bore-ral megbaszódott t-rex koponya pixel szarhalom - és ezt a budapesti közlekedésre mondta, ami miatt egyórás késéssel érkezett a felvételre. De minket a kihívások csak pörgetnek: így hoztuk ki az adásból amit csak lehetett, és reményeim szerint teljesen használható lett.
Szóval megint meghívtuk a SIDrip Alliance két prominensét, Werdyt és NecroPolót, akikkel tavaly volt már egy emlékezetes adás a játékzenékről, de akkor eléggé technikai oldalról dumáltuk végig a játékzene-evolúciót. Most az volt a szándékunk, hogy végigvesszük a legnevesebb komponisták életműveit, de ez elég reménytelen vállalkozás volt (vagyis esélyes a srácokkal jövőre is egy adás). Azért a legfontosabb zeneszerzők közül sokat felemlegettünk, és vagy két tucat zenéből az adásba is bevágtam (meg is döntöttük a rekordot, majdnem kétórás műsor lett). Persze rengeteg minden kimaradt, szóval kommentekben lehet bátran kiegészíteni (például nem nagyon lastninjáztunk, mert azt valszeg mindenki ismeri), és teljesen komolyan gondolom, hogy az urakra egy 2017-es felvételen is számítok. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.
Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok (vagy azokról cikkek):
A műsorban elhangzó/felsorolt zenék:
- Agony főcímzene (Tim Wright, 1992)
- Agony pályazenék (Jeroen Tel, 1992)
- Agony töltőzene (Martin Iveson, 1992)
- Superfrog zenéje (Allister Brimble, 1993)
- Doom zenéje (Bobby Prince, 1993)
- Duke Nukem 3D (1996, igazából csak egy része Bobby Prince, a főcímzenét Lee Jackson írta)
- Innen nyúlt zenei ötleteket Bobby Prince
- Starcraft (Glenn Stafford, Jason Hayes, Derek Duke, Big Tuna és Tracy W. Bush, 1998)
- Turrican és Turrican II zenék (Chris Hülsbeck, 1990-1991)
- Pinball Fantasies zenéi (Olof Gustafsson, 1992)
- Settlers zenéje (Haiko Ruttmann, 1993)
- Half-Life 2 zenéje (Kelly Bailey, 2004)
- Turrican II főcímzene (Chris Hülsbeck, 1991)
- Jaguar XJ220 zenéi (Martin Iveson, 1992)
- Secret of the Monkey Island, Monkey Island 2 és Monkey Island 3 zenéi (Michael Land, 1990-1997)
- Gods (Nation 12, 1991)
- Shadow of the Beast (David Whittaker, 1989)
- Pinball Fantasies Cracktro (Skid Row, 1992)
- Second Reality (Future Crew/Purple Motion, 1993)
- Offscreen Colonies 64K demo (Conspiracy, 2015, és nagyon szégyellem magam, hogy Gargaj neve nem jutott eszembe, hiszen ismerem is)
- Gift 64K demo (Potion, 2000)
- Technological Death (Mad Elks, 1993)
- Desert Dream (Kefrens, 1993)
- State of the Art (Spaceballs, 1992)
- Odyssey (Alcatraz, 1991)
- Fake Electronic Lightshow (Ephidrena, 2003)
- Mental (Push Entertainment, 2004)
- Rift (The Black Lotus, 2014)
- Super Mario Bros. főcímzene (Kondo Kodzsi, 1985)
- Uemacu Nobuo zenéi
- F-Zero zenéi (Kanki Jumiko, Isida Naoto, 1990)
- Donkey Kong Country (David Wise, Eveline Fischer, Robin Beanland, 1994)
- Metal Gear Solid 2 (Harry Gregson Williams, 2001)
- Wizard of Wor (???. 1983)
- Super Pipeline (Paul Hodgson, 1983)
- Forbidden Forest (Paul Norman, 1983)
- Lazy Jones (David Whittaker, 1984)
- Commando (Rob Hubbard, 1985)
- Krakout (Ben Daglish, 1987)
- Times of Lore (Martin Galway, 1987)
- Wonderland XIII (Censor Design, 2016) - ebben van a Smack My Bitch Up
- Boombox Alley (LMan, 2015)
- Hot Mommas (Jammer, 2007)
- Cadmium (NecroPolo, 1992)
- Főcímzene: C.r.e.a.t.u.r.e.s., 6. pálya
- Levezető zene: A Supremacy főcímzenéje (Jeroen Tel, 1990) a SIDrip Alliance feldolgozásában
Egyéb linkek:
- A SIDrip Alliance honlapja, Soundcloud-oldala, Bandcamp-oldala, Facebook-oldala, YouTube-csatornája, és remix64-profilja
- NecroPolo Soundcloud-oldala, YouTube-csatornája, CSDB-oldala és Bandcamp-oldala, avagy irdatlan rakás chiptune és SID zene
- Előző adásunk a SIDrip Alliance-szel
- Majora's Mask rajongói film
- Wacky Wheels remake
- BC Racers (1995)
- Warlock Revenge
- Mini DOOM, a kétdimenziós Doom
Legközelebb két hét múlva jövünk az év utolsó vendégével, jövő héten pedig az év utolsó Checkpoint Minije. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.
Korábbi adások:
2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)
2x11 - Azok a régi jó E3-ak (és más expók) (vendég: Sasa, volt PC Guru-főszerkesztő, most IGN-es)
2x12 - Digital Reality ,Imperium Galactica (vendég: Masell, volt Guru-alapító és a Digital Reality első vezetője
2x13 - Számítógépes szerepjátékok (vendég: Beregi Tamás játéktörténész)
2x14 - Rátkai átkai (vendég: Rátkai István játékfejlesztő)
2x15 - Játékfejlesztés a szocializmusban II. (vendég: Révbíró Tamás, a Novotrade volt művészeti vezetője)
2x16 - WoW és egyéb MMORPG-k (vendég: Hancu/Hunhancuki of Frostshock)
2x17 - Tomb Raider és követői (vendég: Daev, ex-Gamestar-szerkesztő, most Neocore-os)
A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.
A Checkpoint Miniket pedig itt találod.
Utolsó kommentek