HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Elképesztő, ahogy játék közben Flappy Birddé hekkelte egy srác a Super Mario Worldöt

2016.04.05. 22:00 Stöki

Napok óta meg akarom írni, amit az Eurogameren találtam, mert annyira zseniális, és most végre eljött az ideje. Történt, hogy egy SethBling nevű Twitch- és YouTube-júzer addig hekkelte a Super Mario Worldöt, amíg egy Flappy Bird-játékot nem csinált belőle. Ez önmagában még nem lenne világra szóló mutatvány, de mindezt egy módosítások nélküli SNES-en és magából a játékból végezte el, vagyis úgy, hogy közben végig futott a Super Mario World.

Hogyan lehetséges ez? Egyrészt az eredeti Super Mario World kiskapuinak kihasználásával, másrészt némi megszállottsággal. Egy nyilvános doksi részletezi, hogyan lehet a flappybirdesítő 331 bájtnyi kódot beinjektálni a SNES memóriájának nem használt részeibe, de nagy vonalakban a következő történt:

  • A Super Mario World egyik bugja, hogy bár a játék programja 0-3 közötti értékekben tárolja a Mario powerup-állapotát jelző változót, de ez a változó több is tud lenni, ha avatott játékos kihasználja ezt a bugot (mindenféle pályákon kell hozzá Yoshival mindenfélét csinálni).
  • A 6-os állapot például teszi lehetővé, hogy a SNES ne csak a játékcartridge-ről futtasson kódot, hanem magából a memória nem használt részeiből is.
  • Az első ilyen memóriamanipulációk révén emberünk elérte, hogy Mario lövöldözésétől/ugrálásától és pozíciójától függően programsorokat írjon a memóriába, egy élet felvételével pedig végre is hajtsa azokat.
  • Előbb azonban egy olyan kódot futtatott le, aminek hatására Mario érmeszámlálója pontosan kijelezte Mario pozícióját - ez azért kellett, mert Marió helyzetének pixelpontosnak kellett lenni valahányszor emberünk egy-egy lövéssel/ugrással újabb utasítást "kódolt" a memóriába.
  • SethBling így bájtról bájtra "bejátszotta" a flappybirdesítő assembly kódot a memóriába. Közben elcsesződtek a színek is, ez a hekkelés mellékhatása volt.
  • Ha egyszer is hibázott volna, a játék vagy lefagyott volna, vagy emberünk kezdhette volna elölről az egészet.
  • A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy egy p4plus2 művésznevű modder írta a flappybirdesítő assembly kódot, és pár infóval is segített SethBlingnek, de az ötlet és a kivitelezés Sethet dicséri.

Mindez videón, talán kicsit érthetőbben:

Megint csak azt tudom mondani, hogy: csodálatos világban élünk, hölgyeim és uraim.

8 komment

Címkék: hack állatság super mario world flappy bird

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr958568886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krcsirke 2016.04.05. 22:53:45

Pokémon játékoknál is lehet alkotni, kedvencem közülük ez: www.youtube.com/watch?v=Zd2595c_72M

Komojtalan 2016.04.06. 09:52:01

Ez a videó után sem lett értelmesebb :-), hát még a célja.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.04.06. 14:19:44

@Komojtalan: Erre szokták talán mondani, hogy miért csinálta? Mert meg tudta csinálni. :)

B-Bird 2016.04.06. 15:14:10

Es a gyerekert ki ment az oviba? Hat a vacsit ki fozte meg? Na es a tavaszi ablakpucolas?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.04.06. 20:43:24

@B-Bird: no women no cry, ahogy valaki nálam okosabb már megénekelte. ;)

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2016.04.09. 16:02:01

A csávó önreklámja nagyon büdös, illetve ezt a kreativitást használhatta volna valami értékesre is. Ezeket leszámítva tényleg egy döbbenet a sztori.
süti beállítások módosítása