HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #11: Jagged Alliance 2 (bónusz poszttal)

2016.01.10. 22:29 Stöki

cpmini_11.png(Akkor is olvasd el, ha nem szoktad hallgatni a podcastet! Köszi!)

Végére értünk a múlt év besztofjainak, visszatérünk a szokásos ügymenetbe, ami rögtön egy új Checkpoint Mini adást jelent. Illetve nem is olyan szokásos az ügymenet: többen jeleztétek, hogy a podcast műfaja annyira nem fekszik nektek - mások viszont azt jelezték, hogy nagyon is bejönnek az adások, és most megpróbáljuk feloldani ezt az ellentétet. Ami azt jelenti, hogy ezentúl minden Checkpoint Miniben megénekelt játékról lesz pár bekezdés szöveg. A vendéges Checkpointokról nem lesz leirat (az iszonyatos meló lenne), de ezeknél a rövidebb adásoknál mindig leírom majd a lényeget. Nem ígérek tizensokezer karakteres Heti retrókat (egyszerűen nincs már annyi szabadidőm, mint akkor, amikor azok a cikkek születtek), de az biztos, hogy ezentúl a Checkpoint Miniknél azok is találnak majd kontentet, akik irtóznak a podcastekről (persze teljes élményt a podcast ad :)).

Kezdjük is egy olyan játékkal, ami ma is bitang jó: az 1999-es Jagged Alliance 2-vel. Ha arra vagy kíváncsi, hogy Grath és én hogyan tárgyaljuk ki frissen szerzett élményeinket, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>vagy itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra.

Szóval Jagged Alliance 2. 1948-ban kezdődik a sztori, amikor Csehszlovákiából, a szovjet megszállás elől Kanadába emigrált bizonyos Frederick B. Sirotek. Sirotek úr hamar feltalálta magát az országban: a Niagara vízesés mellett árult ajándéktárgyakat, és erre épített családi vállalkozást. A biznisz annyira jól ment már a hetvenes években, hogy a cég vett egy Apple-II-t, és megbízta az egyik kollégát - Robert Woodheadet -, hogy tanulja már ki ezt a kompjúternek nevezett csudát, mert kéne valami nyilvántartó program a termékeknek, a nyersanyagoknak meg persze a pénzmozgásnak. Emberünk elkezdett programozni, és amellett, hogy a nyilvántartót is összeberhelte, mellékesen játékokat is kezdett csinálni. Ebben a céget éppen akkor igazgató Sirotek-leszármazott, Norman is látott fantáziát, és Woodheaddel megalapított egy újabb céget, a Sir-Techet, ami már kimondottan videojátékokat készített. Elsőnek például a Wizardryt, ami elég sikeres szerepjátéksorozattá nőtte ki magát (bizonyára lesz majd róla szó bővebben is itt előbb-utóbb).

Tekerjük előre a videót 1994-ig. A Sir-Tech ekkor már két éve fürdik a hetedik (és vitán felül a legjobb) Wizardry-játék sikerében, és bőven megteheti, hogy kiadóként is funkcionál. Itt jön a képbe egy másik kanadai fejlesztőcégecske, a Madlab Software első játéka, amit úgy hívnak, hogy Jagged Alliance. Mivel a Sir-Tech elég jó kapcsolatot ápolt a Madlabbel, logikus lépés volt az együttműködés: Sirotekék adták ki a játékot. Ami egy elég pöpec körökre osztott stratégia volt, nagyobb taktikai teendőkkel (a küldetésekben részt vevő zsoldosok felbérelése, világtérképen mozgás, ilyesmik). A játék óriási tragédiája volt viszont, hogy pár hónappal a csodálatos UFO után jelent meg, és kicsit elveszett annak árnyékában. Pedig nem volt rossz stratégia, a Sir-Tech pedig fel is karolta a folytatást: átvette a Madlab embereit, akik már a Sir-Technél készíthették el a második részt.

A második részt tehát az első kulcsemberei fejlesztették: Ian Currie (ő volt a góré), Linda Currie és Shaun Lyng. A Sir-Technél viszont jött az újabb tragédia: a cégnél eléggé el tudtak csúszni a fejlesztések (ez hozzá is járult a hanyatlásához), és a Jagged Alliance 2 csak 1999-ben jelent meg, amikorra a UFO már összehozott pár folytatást. Viszont az öt év fejlesztés meg is látszott a játékon, és óriásit szólt - ezúttal megtérült a Sir-Tech "inkább legyen a játék fasza, mint hogy hamar kiadjuk" vezérelve.

A folytatás eléggé tiszteletben tartotta az első rész által lefektetett alapokat, ugyanakkor mindenben túllépett az elődön. A sztori egy kitalált latin-amerikai országba Arulcóba vitte a játékost, amit valaha egy tisztességes elnök vezetett, amíg manipulatív és gátlástalan felesége puccsot nem hajtott végre, elkergetve az elnököt, és kemény diktatúrát hozva létre Arulcóban. A játékos feladata persze a régi rend helyreállítása sok-sok küldetésen keresztül: Arulco térképe ugyanis sok tucat négyzetre van osztva, a legtöbbön lehet is csinálni valamit, illetve kell is - először bányákat elfoglalni, hogy legyen pénzünk zsoldosokra, aztán apránként felszámolni a diktatúrát. Isteni mai szemmel az a szimulált internet, ahol a zsoldosokat lehet összeszedni - szupermodernnek tűnt 1999-ben, de ma már inkább megmosolyogtató. Ezzel együtt (és a térképpel) nagyon jó kis keretet ad a küldetéseknek, amikből szépen kibontakozik az egyáltalán nem alibiszagú sztori - vagy harmincezer mondat van a játékban, ami elég sok egy stratégiai játéktól (főleg egy 17 évestől). És a mondatok nagy része el is hangzik, ugyanis végig szinkronizált a játék - a jól megtervezett küldetések mellett a remek hangulat is szállította a sikert. És hogy az UFO-nak is legyen egy kis odaszúrás: volt egy sci-fi mód is, amiben egy rovarszerű idegen faj, a crepitus is szót kért (persze ez szépen be volt építve a sztoriba).

A játék kultikus státuszát jelzi, hogy könyv is készült a fejlesztésről. Currie-ék ebben elmondják, hogy az első részben eléggé hasraütésszerűen határozták meg, hogy melyik fegyver mennyit sebezzen, és ezzel jól felbőszítették a fegyvermániás játékosokat. Ezért a folytatásban igyekeztek minél életszerűbb arányokat adni, ami kicsit nehéz volt úgy, hogy nekik nem volt sok tapasztalatuk igazi fegyverekkel - de volt egy olyan fejlesztő, aki a hagyományos asztali szerepjátékok nagy szakértője volt, és az ő segítségével úgy sikerült szimulálniuk a fegyverek ballisztikai és egyéb tulajdonságait, hogy aztán sorra kapták a gratuláló leveleket. Fejlesztéskor egyébként sokat forgatták a Soldier of Fortune című military magazint (ami elég idealizált képet adott a zsoldosokról), illetve a Schwarzenegger-féle Kommandó meg a többi hasonló VHS-akciófilm volt a másik fő inspirációs forrás.

A Jagged Alliance 2 ma is stratégiaijáték-alapvetés, és bár a Sir-Tech 2003-ban becsukta a kaput, készült hozzá több kiegészítő, mod és félhivatalos patch (az alapjáték pedig Steamen és Gogon megtalálható). 2004-ben felröppent a hír, hogy orosz fejlesztők megcsinálnák a harmadik részt, de ebből végül nem lett semmi. 2013-ban pedig egy dán stúdió sikeres Kickstarter-kampányt indított egy újabb Jagged Alliance-játékért Flashback alcímmel. 2014 végén meg is jelent, annyira ekézte mindenki, hogy ki sem próbáltam. A Jagged Alliance 2-t viszont most megint kipróbáltam. És még mindig baromi jó, csak ajánlani tudom.

És persze minden visszajelzést örömmel fogadunk továbbra is, mondjátok el, mit gondoltok a Checkpoint Miniről és arról, hogy ilyen bővített formában jelentkezzen. És várunk javaslatokat arra is, milyen régi játékokat vegyünk elő. Jövő héten rendes Checkpoint vendéggel, két hét múlva pedig újabb Checkpoint Mini.

Korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad

 

És itt találod a vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat

33 komment

Címkék: retro közösség podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr468155426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arilian 2016.01.11. 09:13:43

Nekem is nagy kedvencem.

Emlékszem, az egyik statot minimumon lehetett hagyni a custom mercnél, aztán egy tehén pusztakeszes gyepálásával maxolni lehetett.
A night visionos perk meg túl OP volt...

MrStrato 2016.01.11. 10:20:20

Erről most eszembe jutott, hogy meg kéne végre írni azt a cikket, amit a játék magyarításáról tervezek összehozni már jó régóta. A fordítás mellett jó pár olyan fejlesztést is eszközöltünk, amivel más magyarításnál nem találkozik az ember (ebben persze sokat segített a forráskód közzététele). Érdemelne egy tisztességes megemlékezést.

2016.01.11. 10:59:12

Egyik kedvencem volt Elliot karaktere. Minden komolyabb előrelépés (pl. város elfoglalása) után kaptunk egy átvezető jelenetet, ahol szegény Elliot elújságolja Deidrannának a rossz hírt, amiért mindig két hatalmas pofon és "ELLIOT YOU IDIOT!!!" ordítás a jutalma... :) Virágot is lehetett a belső interneten rendelni neki, azt is persze Elliot szívta meg.

larry 2016.01.11. 11:01:23

Nálam is benne van a top10ever listában, imádom, rendszeresen előveszem.

Van azonban egy pár dolog, ami eléggé tud idegesíteni: pl. az az interrupt (kb mint az overwatch az új xcom-okban, csak nem dirket módon) rendszer - tudom, hogy valaki benn ül a szobában, és vár. Kicsalogatni nem lehet. Bedobálok pár gránátot, telenyomom a szobát mustárgázzal, elvileg alig él, mozdulni sem tud; a legtáposabb zsoldos megy be először, de a rendesen megpuhított őr így is simán interrupt-olja, ami a játék vége felé instant halál a rakétavetők miatt. Köszszépen. Vagy ott vannak nyithatatlan ajtók. Ha nincs meg a kulcs, akkor hiába a két tonna tnt, LAW öt lépésről, vagy a 99-es mech szintű Magic 100%-os locksmith kit-tel, no pasarán.

De ezeket kiválóan ellensúlyozza a rengeteg részletekbe menő jópofaság. Kirabolod a maffia raktárát? Ne csodálkozz, ha nyílt utcán civilek késelik meg meglepetésszerűen a zsoldosaidat. vagy pl hogy a csapatösszeállításnál figyelni kell, hogy melyik merc milyen viszonyban van a másikkal. Elég komoly háttértörténete van mindenkinek, ami nincs mindig-mindenhol teljesen kifejtve, de a lényeg kiderül: ez utálja azt, az szerelmes amabba, az egyik teljesen pszichopata, a másik meg kezd megcsömörleni a túlzott erőszaktól(!).

Ami viszont talán a legjobb elem: a játék iszonyatosan vicces. Tényleg.

Jomunkasember 2016.01.11. 11:30:10

(Ez a blog.hu kommentelés egy katasztrófa. Sose tudni mit mivel kötöttek már össze, szétválasztani meg nem lehet... na, mindegy azért csak összejött.)

Épp a „téli szünetben” akartam feltenni a JA2-t win10-re, de indítás után lefagyott. Próbálgattam a kompatibilitási beállításokat, de nem jött össze. Még az eredeti lemezt is előkerestem, hátha biztonsági gondot okoz ha image-ből telepítettem, az sem segített. Van valami tippetek, hogy mi lehet a gond?

Everyl 2016.01.11. 12:38:36

a varázs mega hihetetlenül jó fanmade patch, az az 1.13

ja2v113.pbworks.com/w/page/4218339/FrontPage

Szerintem nagyon-nagyon jó (a gellerek, a rádión erősítést hívás, a milícia irányítása, stb, stb). Sosem fogom elfelejteni:

kicsit átírtam ezt azt a játékban (sokkal több katonája volt a banyának). Miután elfoglaltam az első várost több mint 100 katonát küldött, hogy visszafoglalja, akik több hullámban támadták a várost (így a végére mind ott volt, yepp több mint 100 ellenséges katona), és nyilván esélyem sem volt így vissza kellett vonulnom az utolsó városrészbe, ahonnan éjszakánként pár night op-os zsoldos hangtompítós fegyverekkel hit@run módon pár nap alatt tudta csak annyira lefaragni a védelmet, hogy a frissen képzett milíciával karöltve vissza tudjuk foglalni. Több napos ostrom, hullámzó front, stb.

annyira fergeteges érzés volt, hogy ilyet legközelebb csak a Mass Effect tudott adni. :)

Zephyrous 2016.01.11. 12:53:30

Jók ezek a sztorizgatások, a szórlövegen besírtam, én sem ismertem, még a spell checker is aláhúzza :D
Így tovább!

RiPPeR 2016.01.11. 12:59:49

Én a mai napig előveszem időnként. Az 1.13-as patch is zseniális, de arra alapozva rengeteg egyéb fejlesztés készült és készül időközben. A játék eredeti verziója is nagyon jó volt, de ahol most tart az már szinte egy új játék.

Én itt szoktam időről-időre szétnézni:
thepit.ja-galaxy-forum.com/index.php?t=i&

Gukker 2016.01.11. 13:05:35

Imádtam. Már az első részt is. Pedig azzal mit szívtam, mire rájöttem hogy kell pályát lépni. _Mindegyik_ zsoldosodnak a pálya szélén kellett lennie egyszerre! Erre azért volt nehéz rájönni, mert az első részben csak egyesével lehetett őket irányítani.

Ha jól emlékszem a JA2-t "újraforgatták" JA2 Wildfire néven. Módosított pályákkal, szereplőkkel, csomó új fegyverrel.
Meg mintha lett volna egy kiegészítő is ahol valami ICBM-eket kellett megtalálni.
Az megvolt, hogy a boxmeccs közben üveggolyót szórsz a csávókám lába elé, amitől hanyatt esik és győztél is? :)
Shadow volt a legjobb! Örök álca. Gyakorlatilag csak két álcázott, hangtompítós emberrel csak éjszakai küldetéseket nyomtam. Esélyük sem volt, sokkal hamarabb kiszúrtam az ellent, majd hangtompítós fegyverrel kaszabolás. A többi zsoldos csak pack mule volt meg zártörő.

2016.01.11. 13:18:32

99-es játék, nem DOS-os :) Legújabb patch (1.12), rendszergazda mód is megvolt?

Wildhunt 2016.01.11. 14:07:48

@Jomunkasember: Töltsd le a savannah-nongnu-org.ip-connect.vn.ua/wined3d/1.1.38/, wine3d.exe-t.
Csomagold ki 7zip-pel, majd a ddraw, libwine és wine3d.dll file-okat másold be a játék könyvtárába.
Ha nem segít, futtasd admin-módban.
A wine3d a directdraw-t force-olja, a játék a modern driverek miatt nem megy.

Wildhunt 2016.01.11. 14:13:59

@Wildhunt: természetesen malware checkerrel meg víruskeresővel is nézd át a file-okat, mert lehet, hogy rootkitet akarok veled telepíttetni.

Bobby Newmark 2016.01.11. 14:47:46

@Gukker: Kb 20 éve nem játszottam vele, de úgy rémlik, hogy ilyen "nyomva tartod a jobb gombot miközben klikkelsz egyet a ballal", vagy valami hasonló kombóval lehetett csapatban mozgatni őket. Real time módban, nem harc közben.

Bobby Newmark 2016.01.11. 17:53:29

Az első rész rám nagyobb hatással volt, annak ellenére, hogy a 2 tényleg minden szempontból jobb. Nagyobb újdonság volt valahogy.

Engem nem zavart, hogy az UFO-val együtt jelent meg, legalább két jó körökre osztott játék is volt. JA-nek a hangjai nagyságrendekkel jobbak voltak, mint az UFO-nak, az szinte egyedi volt akkoriban, ahogy minden karakter beszélt. Meg ami még nagyon tetszett az UFOhoz képest, hogy amikor az UFOban lelőttek valakit, akkor az pörgött egy piruettet, hogy a "kamera" felé nézzen, és csak aztán halt meg, mert csak egy irányban létezett halál animáció, ráadásul valami még el is lehetett baszva, mert nem a legrövidebb úton fordult oda a karakter. JA-ben meg ha valakit izomból pofánlőttek, akkor az hollywood fizika szerint a lövés irányában repült el. Ez UFO után nagyon felüdülés volt.
Na meg az ellenség AI, ahogy meglőve, vérezve megpróbálja elhúzni a belét, de ha összegyűlnek egy kisebb csapatba, akkor megint megpróbálják felvenni a harcot.
Ez persze mind benne van a második részben is, de az elsőben szerintem nagyobbat szólt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.01.11. 20:38:58

-mi van a ládában, iván?
-nyicsevo.

larry 2016.01.11. 21:20:55

@manson karcsi: :D

-menjél már oda iván!
-harasoharaso.

Moe Szyslak 2016.01.11. 23:27:55

A "jagged" eredetiben két szótag (kb. "dzsegid"), de azért ez is elég jó Checkpoint lett.

thinkEdem 2016.01.11. 23:42:06

Jo a transzszkript a podcasthoz, de a "hajtashoz" majd lecci tuntessetek fel, hogy van-e a hanganyaghoz kepeset uj info, mert ha nincs, akkor nem nyalazom at a cikket, maradok a szoviccektol tarkitott adas hallgatasanal. :) (En mar csak ilyen pundamentalista vagyok.)

Jatekjavaslatnak pedig tessek: Woodruff and the Schnibble of Azimuth
(Mentojateknak esetleg a Goblins trilogia... :D )

(PS: igertetek anno egy Indiana Jones and the Infernal Machine-t is, baj do vej ;P )

Bobby Newmark 2016.01.13. 10:10:19

@larry: Vagy Fidel:
Mön?
Mön!
Mööööön!

(ráklikk, észrevesz ellenséget, beragad a fegyvere)

larry 2016.01.13. 13:02:40

@Bobby Newmark: Az én abszolút kedvencem Elio (Que? Si.), aki szinte tök használhatatlan akármi másra, mint teherhordás, de ingyen van, lelkes, és pótolhatatlan idegenvezető, aki nékül vakon bolyonganának a zsoldosok Metavirán, hiszen egy csomó nélkülözhetetlen információt oszt meg. Pl. warehouse sector: "Me wear pants, me no wear house." Minden alkalommal a szívem szakad meg, amikor ki kell rúgnom, hogy beférjen Mike.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.01.13. 18:39:41

Fasza adás volt, mint mindig!
:)
Ezeket még meghallgatnám mosogatás közben:

Horde
Hunter Hunted
Wacky Wheels
Micro Machines
The Dig
Simon the Sorcerer
Indiana Jones and the Fate of Atlantis + Infernal Machine + Emperor's Tomb
Might&Magic
Heroes
5th Musketeer
Syberia 1-2
a klasszik X-Wing + TIE Fighter
KOTOR

Bobby Newmark 2016.01.14. 15:42:04

@larry: Én őt is meg Hamoust is ki szoktam rúgni, hogy jöjjön Juan, aki ingyen javít felszerelést 70 mechanical skillel.

Most hirtelen elbizonytalanodtam, hogy az előző az Fidel volt-e.

Volt az első részben egy dolog, amit ki akartam próbálni, csak sosem volt hozzá türelmem:
Az utolsó pályán (SPOILER!) az utolsó szobában a főgenyó interruptol, pofázik valamit, odamegy a falhoz, meghúz egy kart és felrobbantja magát.
Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha előtte dinamittal felrobbantanánk a kapcsolót kívülről?
Egyszer belekezdtem a dologba, de pont nem volt már elég dinamit a játékban. Túl sok teljesen lezárt rész van közben, vagy kell egy csomó robbanóanyag hozzá.
Kíváncsi lennék, mit szólna hozzá a játék...

larry 2016.01.14. 18:04:24

@Bobby Newmark: Én is kíséreteztem ilyennel, és arra jutottam (nem biztos, hogy így van), hogy ha közelebb jutsz Santinohoz x mezőnél (még ha fal is van az útban), akkor automatikusan beindul a robbantós script. Egyrészt az őrök végtelenítve jönnek kifelé, másrészt a csávó elég messzire kilát az ablakon, amitől nehéz észrevétlenül megkerülni a házat, de valahol azt is olvastam, hogy az a hátsó fal sérthetetlen, szóval ez alapján valakinek sikerült odajutni, de nem lehet felrobbantani.

eyeofodin85 2016.01.14. 21:49:50

Nálam abszolút top 1 játék. Szó szerint ezen nőttem fel! Vannak benne nagyon kemény részek, az biztos. A légvédelmi állások elfoglalása vagy az érte indított ellentámadás, na azok tényleg kemények. Kinek rémlik a fagylaltos kocsi vagy az erdőben bujkáló pilota? Az Alma-ban megszerezhető szuperfegyver?

Bobby Newmark 2016.01.15. 10:29:15

@larry: Eheh, sejtettem, hogy nem érné meg csak emiatt újrajátszani az első részt teljesen. :)

A másik elhúzódó projektem a JA2 harcművész lopakodós fő karakterrel. Felveszem mellé Shadow-t, ő fedez hátulról puskával, a főkari meg beoson és lerúg mindenkit.

Relatíve jól működik

Bobby Newmark 2016.01.15. 10:32:32

@Bobby Newmark: Ezt nem tudom miért küldtem el, nem akartam...

Szal egész jól lehet vele haladni, csak nagyon pöcsölős, aztán bele szoktam unni. Aztán mikor két év elteltével előveszem megint, akkor mindig újat kezdek, nem a régit folytatom, mert franc tudja már, hogy álltam vele, sidequestekből mi van meg, stb.

Sosem lesz rá időm, energiám, az már szinte biztos, de azért néha jó vele játszani.

larry 2016.01.15. 15:33:09

@Bobby Newmark: Viszont valami régóta foglalkoztat, hátha tudod: első rész. A kezdő szektorban van a raktár, ami alapból zárva van, ott vannak nem használt cuccok. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de ha ezt valakivel valamiért kinyittattam (visszazárni ugye nem lehet), rendszeren előfordult, hogy egyik random reggelre minden(!) felszerelés eltűnt, ami nem volt equipped. Ez bug, vagy valaki lop, és ez egy bosszantó, nem kifejtett feature? A 2. részben van egy NPC, aki lop a drasseni repülőtérről, de csak lenyúl egy-egy tárgyat a Bobby Ray's szállítmányokból, de aprópénzzel le lehet fizetni, hogy ne csinálja, vagy orrba lehet vágni, hogy tegyen szépen vissza mindent a helyére. Ez speciel egy jópofa rész, tovább árnyalja a képet (pl. ha túl erősre sikerül "nevelés", és a fickó meghal, a helyi milícia ellened fordul) és ezek nem is túl nagy tételek. Nem úgy mint ez a furcsa jelenet az első részben, ahol ha a teljes raktárkészlet eltűnik, kb vége a játéknak.

Bobby Newmark 2016.01.15. 15:45:35

@larry: Hm, hát erről fogalmam sincs. Nem is tudtam, hogy van ott raktárunk. :P

Napokban olvasgattam JA wikit, ott van ilyen a karaktereknél, hogy "Will steal from you should he carry more than five times his salary in money.", de ez Deadly Games-re vonatkozik, meg pénzre.

HUN_Sector 2016.02.02. 11:06:08

A Jagged Alliance Back in action is jól sikerült, kár, hogy nem tudta a 2 izgalmasságát hozni.

A második részből a kedvenc mondat: "Elliot, you idiot"
:)

Celtic 2016.02.04. 13:41:10

@thinkEdem:
"Jo a transzszkript a podcasthoz,"

+1. Es szamomra ennyi :)

Scagnetti 2016.05.04. 14:40:00

Jó hallani, hogy mások is szerették ezt a remek játékot. A különböző zsoldos karakterek, a beszólások, a változatos felszerelés, a karakterek jóval kifinomultabb irányítása a szintén zseniális első résznél is jobb játékot eredményezett. Nekem leginkább mégis a teljesen szabad játékmenet tetszett. Az, hogy a játéknak egyetlen célja volt, Deidranna likvidálása, de, hogy ezt hogy érjük el, abban teljesen szabad kezet kaptunk. Több videó is van a neten alternatív megoldási módszerekkel, ill. van kb. 10 perces végigjátszás is. Ha belegondolok, hogy nekem hetekbe telt. Szerencsére az 1.13 fejlesztőinek köszönhetően kibővítve, rengeteg új lehetőséggel felszerelve ma is nagy élmény a játék.

Azon viszont fennakadtam, mikor azt mondtad, az X-COM 2 és 3 semmi újítást nem hozott. A 2 valóban nem, de a 3 (Apocalypse) nagyon is sokat. Real time és turn based harc, melyek között szabadon választhattál. A taktikai képernyőn gyakorlatilag teljesen rombolható, és a fizikát is figyelembe vevő környezet, amelyet ma sem nagyon látni. Pl. ha egy ház alapját kilőtted, a felsőbb rész is leomlott, és ha volt alatta valaki vagy valami, azt is maga alá temette. A légi harc is összetettebb lett és bár nem volt tökéletes, de sokkal nagyobb élmény volt, mint az első részben. Említhetném a játékban szereplő számos frakciót, amelyek egymással is változatos viszonyban voltak, és a főbb beszállítóinkkal nekünk is ajánlatos volt barátságban maradni. A X-COM 3 esetén a készítők is úgy nyilatkoztak, hogy kissé túlbonyolították, pont a sok új lehetőséggel, tehát azt mondani, hogy semmi újat nem hozott, erős túlzás. A sorozat talán legjobb darabja és az egyik leginkább méltatlanul elfeledett játék.