HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 1x17: Tim Schafer játékai

2015.12.23. 21:22 Stöki

Átok ült a múlt heti podcastadáson, ami abból is látszik, hogy múlt héten nem is volt adás. Múlt keddre szerveztünk felvételt, de Grath aznap elgyötört hangon hívott, hogy bekapott valami vírust, és nem nagyon tud kimozdulni a lakás legkisebb helyiségéből. Pénteken aztán tettünk még egy próbát, de hasonló okok miatt az sem jött össze, úgyhogy a héten cserébe két adást kaptok. Egy Checkpoint Minit egy-két nap múlva, most pedig egy vendéges adást, amit szupergyorsan tegnap délután felvettünk (köszönet vendégünknek a rugalmasságért), éjjel megvágtam, ma meg felteszem ide. Fogadjátok szeretettel, mert ez az utolsó vendéges Checkpoint idén, ráadásul ezzel megduplázzuk női vendégeink számát...

podcast17.png

...ugyanis mostani vendégünk Sophiaso, azaz Páll Zsófi, aki a Gamestarból is ismerős lehet, de mi is írtunk már róla - és óriási Tim Schafer-rajongó, hogy mást ne mondjak, van egy tentacle-tetoválása. És ebből kitalálható adásunk témája is: a Psychonauts 2 kampánya kapcsán elővettük a jó Tim (később Tim Mester, még később Fejlesztőisten Tim, még később Az A Kickstarteres Szemétláda) dolgait. Én utólag is elhatárolódom szóvicceimtől és szexista megjegyzéseimtől, szerintem ez is valami vírus lehetett. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb tehát karácsony környékén Checkpoint Mini, jövő héten pedig a szörnyű szilveszteri ikszpiriensz, már ha sikerül időre megvágnom azt a rengeteg anyagot. 2016-ra vendégre is tehettek javaslatot, aztán megpróbáljuk megkörnyékezni, akit lehet (már gyűlik a listánk). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
1x05 - Doom, Quake, id Software (vendég: Sasa, egykori PC Guru-főszerk)
1x06 - Plus/4 játékoktól a Túlélők Földjélig (vendég: Tihor Miklós játékfejlesztő)
1x07 - Pornóba és játékba nem kell sztori? (vendég: Juhász Viktor játéksztori-dizájner)
1x08 - Játékok, amiktől megijedtünk (vendég: Brigi, horrorrajongó)
1x09 - FMV-k, mozik, renderelt cutscene-ek a játékokban (vendég: Vargatom, modellező a Digicnél)
1x10 - Magyarítások (vendég: Herbie, lokalizációs szakember)
1x11 - Nintendo (vendég: Schaffer "Plastik" Józsi aka. Angelday, Nintendo-fan)
1x12 - Játékzenék (vendégek: NecroPolo és Werdy a SIDrip Alliance zenekarból)
1x13 - Esportok (vendég: Kodiak, CS-legenda)
1x14 - A magyar játékfejlesztés kezdetei (vendég: Beregi Tamás videojáték-kutató)
1x15 - Blizzard (vendég: Hancu, IDDQD-alapító)
1x16 - Real time stratégiák (vendég: Chris a PC Gurutól)

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

27 komment

Címkék: retro közösség podcast checkpoint tim schafer

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr728193912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AgaricGameSquared 2015.12.23. 23:27:06

Angolkiejtésnaziman to the rescue: A P néma, mint e szóban "Psemmi". Szóval hivatalosan "Szájkonóc".

Up up and awaaaaaaay!

Sophiaso 2015.12.24. 09:13:34

@Goombaa: Why can't you hear a Pterodactyl go to the bathroom? Because the P is silent.

coeris 2015.12.24. 21:29:00

Tesztelendő atya, az... Néha közben meg kellett állítanom a podcastot, mert nem tudtam figyelni a vinnyogástól. Köszi, ez most jobban ütött, mint a töltött káposztába csavart halászleves bejgli!

Venyercsán Dávid 2015.12.25. 14:10:12

(Nem hallgattam végig, csak egy megjegyzés: Stöki és Grath néha alig hallható, míg a vendég néha már idegesítően hangos volt. Ez nem csak ennél az adásnál van.)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.12.25. 14:55:14

@Venyercsán Dávid: Igen, ez visszatérő probléma, amivel nehezen birkózom meg, mert nem vagyok hangmérnök. Van ez az effekt, amivel kicsit ki lehet egyenlíteni a hangot, de az felerősíti a háttérzajt is, és dobozhangja lesz mindenkinek. Így tisztább, és azért hallható. De ha valaki tudja a megoldást, hogy lehet szépen kiegyenlíteni (Audacityben vágom), ne tartsa magában.

Amúgy meg persze az lenne a megoldás, ha Grath felvételkor nem dőlne hátra, hanem szépen közel hajolna a mikrofonhoz, én meg nem motyognék. :)

Venyercsán Dávid 2015.12.25. 14:56:46

@Stöki: Nekem is az lett volna a tippem, hogy valaki(k) nem hajolnak elég közel a mikrofonhoz. :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.25. 15:14:10

visszajelzés, észrevétel: egy transcript jól jönne, hogy akinek nincs kedve/ideje végighallgatni/undorodik a podkasztoktól, az is el tudja olvasni, miről van nagyba' szó.

MrStrato 2015.12.28. 00:51:27

Egy kis Fig gyorstalpaló, mert úgy hallom, nem vagytok nagyon képben vele kapcsolatban:
Tim Schafer mellett többek között Brian Fargo (inXile) és Feargus Urquhart (Obsidian) is ott van az alapítók között, szóval esélyes, hogy a jövőben tőlük is látunk majd projekteket rajta. Amúgy egyszerre mindig csak egy gyűjtés fut rajta, és a Psychonauts 2 nem az első, hanem a harmadik.

VikMorroHun 2015.12.28. 11:56:05

@Stöki: Fejhallgatós mikrofon esetleg?

jed 2015.12.28. 23:10:34

@Goombaa: jól mondod.
és ha már Séför meg öcsívment, akkor legyen az Meni_e_k Menzsön, köszöntem

Dagosta 2015.12.29. 08:42:18

@Stöki: Amikor velem vettétek fel a műsort, láttam ám, hogy mi a gond! Nincs egyforma távolságra mindenki a saját mikrofonjától. :)

Ripburger 2015.12.30. 17:31:43

Jó adás volt, pont jókor, mert az elmúlt kéthétben toltam végig a FullThrottlet, illetve a Monkey Island 2-t. Nagyon köszi a sok podcastet, nekem nagyon jól jön ez a formátum (futáshoz ideális).
Amúgy jó-jó, hogy lesznek/vannak újrakiadások, de dolgozhatnának valami új kalandjátékon is.
Egyébként tud valaki ajánlani normális Lucasartsos vagy Lucasarts szerű kalandjátékot? Lenne pár kritériumom :) :
* lehetőleg legyen 2d-s (illetve rajzfilmszerű grafika)
* ne legyen túl elborult (pl. én nem jövök rá, ha egy metronomra szerelt banánnal hipnotizált majommal kell elzárni egy csapot és nekem a DOTT is túl durva - persze poénnak poén, és lehet én vagyok csőlátású, de puszta logikával nem jövök rá, hogy le kell mosni a kocsit, hogy essen az eső...)
* lehetőleg ne legyen benne ügyességi rész
* lehetőleg ne kelljen a helyszínek között összevissza utazni, ugrálni (mint a monkey 2-ben a szigetek között); hanem kb. lineáris legyen - egy helyszín megoldásához szükséges dolgok többnyire közel legyenek
Ami nekem nagyon bejött és majdnem minden stimmel rá a fentiekből az a Full Throttle. Sajnos ötödjére végigjátszva nem akkora élmény - persze megveszem a felújítottat is, de nem látom mivel adna többet, mint az eredeti - jobban örülnék egy FT2-nek.

A_G_A 2015.12.31. 01:21:33

@Ripburger: Majdnem írtam, hogy Loom meg Dig, de neked a Putt-Putt kell a kritériumok alapján ;)

Bobby Newmark 2016.01.04. 17:17:18

@A_G_A: A Dig valóban egészen logikus, azt az egyet leszámítva, hogy egy helyen az kell a továbbjutáshoz, hogy a legminimálisabb utalás nélkül megálmodd, hogy egy ismeretlen funkciójú tárgyat egy tökrandom helyszínen használj, hogy kinyíljon egy teljesen rejtett ajtó, vagy mi, a továbbjutáshoz.

Addig eljutottam walktrough nélkül, onnanatól meg elveszett a bizalmam, és fél óra alatt befejeztem az alapján.

Bosszantó az ilyen.

Bobby Newmark 2016.01.04. 17:30:18

@Ripburger: Jó, azt azért vágod, hogy sikerült megtalálnod két olyan viccet, ami eléggé angolszász gyökerű? A kocsimosás ugye arra utal, hogy Murphy jelleggel pont akkor fog esni az eső, miután lemostad az autód, ebből csinál poént azzal, hogy természeti törvénnyé teszi a dolgot.
A másik meg egy olyan szóvicc, amit még az angol anyanyelvűek sem mind értik, mert vagy csak amcsi, vagy csak brit szó a monkey wrench, (most nem tudom hirtelen melyik pontosan).

Nekem a Deep Silver féle kalandok jöttek be, azokat segítség nélkül végig tudtam játszani. Ehm, legalábbis a Lost Horizon-t tuti, a Secret Files: Tunguska-t asszem csak megnéztem, megy-e, de egy időre elég volt a pnc-ből, úgyhogy arról inkább nem nyilatkoznék.
Ja, meg ezek 2D háttér előtt 3D szereplők, szal lehet, hogy nem fog tetszeni a grafika.

Ripburger 2016.01.05. 09:13:49

@Bobby Newmark: Dig? Biztos ilyen? Én mindenütt azt olvastam (és nekem is van egy ilyen tíz éves emlékem), hogy pixeleket kell helyenként vadászni falakon, hogy kinyíljon valami. De lehet adok neki egy esélyt.

Ripburger 2016.01.05. 09:16:44

@A_G_A: Loomot megnézem majd, köszi. Digen még gondolkodom, ahogy írtam - rossz emlékeim vannak vele.

Ripburger 2016.01.05. 09:19:51

@Bobby Newmark: Kipróbálom majd a Lost Horizont, a screenshotok alapján nem egy Monkey Island 3 grafika, de nem tűnik rossznak. (most a podcast hatására elkezdtem a Broken Age-t, ami egyelőre olyan so-so)

Bobby Newmark 2016.01.05. 11:57:03

@Ripburger: Én kb két éve játszottam vele először, és egészen jól haladtam vele addig a bizonyos rejtett ajtóig. Aztán lehet, hogy csak sokat elnéztem neki, mert Spielberg, meg mert nagyon bejött a hangulata...

Aha, wiki meg azt írja, hogy sokak szerint nehezebb, mint az átlag Lucasarts kalandok. Akkor talán ne ezzel kezdd! :)

Sophiaso 2016.01.06. 21:12:32

Esetleg a Deponia-sorozattal is próbálkozhattok, az is hasonlóan jó humorú, mint a Schafer-darabok, és ugyan több helyszín van minden epizódban, de relatíve keveset kell közöttük ugrálni (annyit nem, mint a Monkey Islandben). 2D-s a grafika, és vannak benne elborult dolgok, de megéri :D

21 ezer Ft 2016.01.07. 11:36:57

@Ripburger: A Diget legkésőbb ott szét fogod ütni, amikor a csontvázat ki kell rakni. De amúgy a sztori nagyon jó. A Loom egyszerű, csak írd fel mindig a hangjegyeket :)

Ripburger 2016.01.07. 20:13:19

@Sophiaso: Discworldok valaki? Ezekrol mi a velemeny? Mondjuk csak a noirt sikerult fellelnem gogon, steamen.

Bobby Newmark 2016.01.13. 10:11:16

@Ripburger: Én csak az első részt ismertem a saját idejében
Anno egészen pontosan nulla előrehaladást sikerült vele elérnem, pedig akkor már Indiana Jones 3-4, Monkey Island 1-2, és DOTT megvolt. Úgy nagyjából egyetlen tárgyat sem sikerült használnom sehol. Mondjuk igazán sokat nem erőlködtem vele, ha jól emlékszem.

Tavaly nyáron letöltöttem a floppis és a beszélős CDs verziót is, de valami technikai problémám volt a futtatásával, és nem játszottam vele. Talán a CDs verziónak nem működött a játék része, a floppisnak meg vagy egyáltalán nem volt hangja, vagy csak nem volt kedvem vele úgy játszani, hogy tudom, hogy van teljes szinkronizált verzió is...

alligata 2016.01.13. 17:13:34

@Ripburger: A Flight of the Amazon Queen-t próbáltad már? Viszonylag homályosak az emlékeim, de azt hiszem megfelelhet a számodra.

gaRosz 2016.01.25. 15:10:51

Lehet, hogy ez másoknak nem tűnt fel, de az az igazság, hogy az a Secret of Monkey Island remix nagyon klassz a végén.

Megjegyzem, a podcast is zsír volt, nehogy azt gondolja valaki, hogy csak annak örültem, hogy vége lett:)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2022.02.16. 20:22:29

Nem tudom ezt látjátok-e még így évtizedek távlatából, de én vagyok az egyetlen aki kifejezetten élne egy külön Transport Tycoon (és úgy általában a Tycoon játékok) műsort? Persze ha volt már és csak én vagyok a vak, akkor bocsánat kérek.
süti beállítások módosítása