Az id Software viselt dolgairól sokat írtunk már, hosszú poszt volt a Wolfenstein 3D-ről és a Doomról, nem is olyan régen pedig podcastünk egyik adását a cégnek szenteltük. Abban szót ejtettünk arról, hogy a cég alapító kulcsemberei 1990-ben a Softdisknél dolgoztak kisebb játékokon, de nem érezték elég sajátnak ezt a melót, ezért Ideas From The Deep néven félig-meddig titokban kezdtek saját projektekbe. Az egyik ilyen projekt a sima képernyőgörgetés pc-s megjelenítése volt, erre ugyanis a korabeli pc-k nem nagyon voltak képesek. A programozózseni John Carmack a Super Mario Bros 3. első pályáját alkotta újra - gyakorlatilag portolta - pc-re háromnapi melóval, Tom Hall és John Romero segítségével. Az egyik elkövető, Romero tegnap kitett egy videót az 1990. szeptember 28-án elkészült demóról, fogyasszátok egészséggel:
Super Mario Bros. 3 Demo (1990) from john romero on Vimeo.
A többi meg már játéktörténelem; Carmackék megkeresték a Nintendót, hogy szívesen elkészítenék a Mario-játék portját, de ők nemet mondtak. Ezért a csapat - ami nem sokkal később már id Software-nek nevezte magát - olyan Mario-szerű saját játékba kezdett, amiben felhasználták a scrollozórutint. Ez lett a Commander Keen, éppen tegnap volt 25 éve, hogy megjelent (gondolom, Romero ezért ásta elő a fenti demót). És akkor már nézzünk meg egy videót a jó öreg Keen parancsnok kalandjaiból is:
Utolsó kommentek