HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Az új Fallout lenyomta a Candy Crush Sagát

2015.06.18. 20:15 miguel_

Tök őszintén bevallom, nekem eddig a Fallout 4 a legnagyobb durranás az E3-on. Nehezen rajzolnám körbe, hogy igazán mi miatt, mármint melyik játékelem, vagy apró részlet nyerte el a figyelmemet, ráadásul úgy, hogy előre tudni lehetett, hogy valami bejelentéske azért akad majd. Ha össze akarnám foglalni, akkor az, ahogy a Bethesda látványosan megértette, mit akarnak a rajongók.

Most persze lehet pattogni, hogy de ez csak Skyrim lesz fegyverrel, de egyrészt nőjünk már fel, kollégák, másrészt meg ott a Wasteland 2, ott ki lehet élni minden ilyen jellegű furcsaságunkat. Szóval a Fallout 4 és a Bethesda.

fallout_shelter_1434320418.jpg

Nem is nagyon szeretném bizonygatni itt, hogy mennyire igazam van, amikor azt mondom, hogy a Bethesda már jó pár éve ráérez, hogy mi kell a népnek, mert bizonyítja ezt helyettem az élet. Az egyik dolog: ha megjelenik egy játékuk, az év játéka lesz. Oblivion, Fallout 3, Skyrim - mondom, igazam van. A másik dolog: kitaláltak egy mobilos játékot, ami mindenféle komolyabb nekikészülés nélkül

lenyomta a Candy Crush Sagát bevétel tekintetében (nyilván az aktuális napi bevételre kell itt gondolni, nem az összesre evör).

Egy olyan játékkal, ami látszólag teljesen természetesen adja magát: legyél te az óvóhely vezetője, és gondoskodj a kis embereidről. Alapból minden ingyen van, a játék akkor is megy, ha egy fillért sem költesz (mondják azok, akik már kipróbálták, mivel Androidra még nem jelent meg a cucc, kénytelen vagyok hinni az Apple-ösöknek), de azért ha akarsz, vehetsz magadnak kis csomagokat, amikben van mindenféle, ami a gyorsabb fejlődéshez kell. És az emberek valamiért veszik a kis csomagokat. Annyira, hogy a Fallout Shelter, mert hogy ez a címe a játéknak, pillanatnyilag a második a napi költések listáján a Clash of Clans után (és a Candy Crush Saga előtt).

Szóval most vagy megőrült a világ, vagy a Bethesdánál tényleg jó helyen vannak a Fallout jogai.

36 komment

Címkék: pénz fallout candy crush saga

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr587555066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jtrencsenyi 2015.06.18. 20:51:59

US Games Top Grossing harmadik hely volt a legjobb, amit eddig elért, nem második! A Game of War - Fire Age is megelőzi jelenleg.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.06.18. 20:55:17

Én meg merném kockáztatni, hogy ha mondjuk 2012 vége/2013 vége között jelent volna meg, amikor már az NV-ultimate edition is járt már leárazásban, akkor nem ütött volna ekkorát.

De az, hogy nem olyan régen kezdték pedzegetni az FO4 bejelentését, csak úgy bumm. Aztán meg ez így mellé puff- és máris kész a csokapik :D

Ötvözték a mobiljátékok sikerét az FO4-felhajtással, egyértelmű siker.

(amúgy meg mikor jön már androidra? :)

kisPocok 2015.06.18. 23:44:55

Srácok ez valami baromi jó játék. Megjelenés óta nem tudom letenni. Bevallom egy fillért sem költöttem benne, pont azért mert azt remélem így tovább tartja az élvezetet.

Viszont látszik, hogy 100 lakos elérése után semmi más nincs hátra. 74-nél járok, még unlockolnom kell 2 épületet (waterpurifier és nuka cola factory-t) és kifújtunk. Lehet mindenkinél SPECIAL-t upgradelgetni, de lvl 6 elérése 6 óra. Várja ki akinek 2 anyja van! :-)

ps.: tényleg jó játék, de ráfogok unni jövőhétre.

KP

A_G_A 2015.06.19. 00:23:52

Nem érdekel, ha a Dishonored 2 csak feleannyira jó mint a mostani trailer, legalább olyan lesz mint az előző rész, akkor Fallout 4 ide vagy oda az fog nyerni.

Belenéztem azért az E3 F4 gameplaybe, annak ellenére jónak tűnik, hogy bár posztapokaliptikus világ fan vagyok, valamiért nem a kedvencem Fallout/Wastelands.

karakter222 2015.06.19. 00:59:45

@A_G_A: Talán a FO4 megfogja változtatni a véleményedet, a Bostoni környezet és a színesebb tájak biztos dobni fog rajta

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.06.19. 08:12:54

hype hype hype és hype. ugyan már.

az iap-któl meg a hideg kiráz. droidra szerencsére már van a kikerülésükre megoldás.

Ravenor 2015.06.19. 08:17:53

Skyrim fegyverrel. Semmi eredeti 5let nincs benne, és az is gagyin megoldva. De már 3-al is így volt ez, a hozzá nem értők azt is istenítették. Hol van bármelyik is a 1-2höz képest?

NAgyárPI 2015.06.19. 08:23:12

Nekem nem jön be a 4. A három jó volt, érdekes, de már abban sem volt a nagy, kietlen wasteland érzés. Ebben meg minden percben, lépésnél van 100 esemény, lezuhant repülőben élő mutánsok, látványosság stb. Legyen már egy hatalmas sivatag, aminek ha valaki gyalog vág neki, akkor több óra gyaloglás legyen a semmiben, néha egy-egy radskórpióval (persze, legyen gyors utazás a lustáknak, randomeventel.). A négyezetméterenkénti millió tartalom ront a világvége érzésen.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.06.19. 09:12:37

@A_G_A: dishonored egy csojatek f4 pedig egy sandbox, mintha azt bizonygatnad, a gorkori jobb mint egy helikopter... egyszeruen nincsenek egy ligaban azzal az 1bites fps-el...

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.06.19. 09:14:51

@Ravenor: hmm 20+ f1/2 vegigjatszas utan hozza nemerto lennek ? ;) karo, leulhetsz... (maig vagyam egy olyan kero ami alatt vault kapu van ;)

utax 2015.06.19. 09:30:17

Na tessék, még a végén szégyellnem kell magam amiért várom a FO4-et és 100+ órát tettem a 3-ba meg a NV-ba... Akkor már inkább a Skyrim egy FO3 csak karddal, FO3 volt előbb.
Sosem értettem, miért olvas el valaki hírt olyan játékról amit lenéz, aztán még a kommenteléshez is veszi a fáradtságot. Ennyire ráér?

utax 2015.06.19. 09:30:46

(és igen tudom, trollt etetek ... :))

Majdénmegmondom 2015.06.19. 09:47:55

"a Bethesda már jó pár éve ráérez, hogy mi kell a népnek..."

Khm... The Elder Srolls Online... Khm..."

blarke 2015.06.19. 10:32:07

nekem az FO3 hatalmas csalodas volt es azota nem vagyok hajlando elismerni a letezeset :-) orulok, hogy van, akinek tetszik, de nekem nem jon be a belso nezet semmilyen jatek formajaban (gondolom azert, mert hianyoznak az FPS skilljeim). nekem a Wasteland 2 'a' Fallout 3.

a 2-t a mai napig eloveszem es vegigtolom. mondjuk gyerekkorom egyik traumaja volt amikor az 1-ben eloszor lottem szet SMGvel egy embert kozelrol.

hiaba no, nekem a korokre osztott vagy pauzalhato jatekmenet jobban bejon (legyen akar 3rd person, akar izometrikus).

utax 2015.06.19. 11:00:44

@blarke: Azért remélem nem baj ha nekem tetszik és nemrég kezdtem újra végigtolni :)

blarke 2015.06.19. 11:30:16

@utax: szerintem nem mondtam semmi olyat, ami ezt indikalna :-)

Mikka-Makka 2015.06.19. 15:35:43

fallout nyerte e3-t, nem is kérdés
aki falloutot skyrimezi az csak troll lehet
a mobil játék tényleg nagyon jó, egyáltalán nem kell benne pénzt költeni, ed úgy tűnik ha kimaxoltad magad utána csak a ritkaságok összegyűjtése marad

jtrencsenyi 2015.06.19. 16:48:33

@manson karcsi: csak egy idő után játék nem lesz, amivel játszani tudsz, ha nincs bevétel a játékokból.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.06.19. 17:03:11

@jtrencsenyi: azért azt belátod, hogy ez nem egészen így van, nem?

Norman Nailer 2015.06.19. 18:16:14

A Fallout 3/NV/Skyrim-mel rengeteget játszottam, és pont azt éreztem, hogy a vége felé ellaposodik, amikor már nincs méltó ellenfél és a craftolás kimaxolása miatt az időd 60%-a a loot hurcolására és eladására megy el.
Erre most bejelentik, hogy lesz saját fejleszthető település, saját árusokkal? Dream come true...

Mikka-Makka 2015.06.19. 18:27:19

@Norman Nailer: eddig is volt megoldás ezekre:modok

Norman Nailer 2015.06.19. 18:33:26

@Mikka-Makka: Amit a Fallout 4 bemutatón toltak, olyat modban még nem láttam.

A_G_A 2015.06.19. 20:17:46

@anarchoid: Csőjátéknak, vagy egybites FPS-nek nevezni a Dishonored-öt legalább akkora tévedés, mint azt hinni, hogy a Fallout 4 az eddigiek alapján nem tetszik. Fallout 1-2 még a telefonomon is rajta van, egyszerűen a 3 nem tett rám jó benyomást.
A Dishonored a játékosok által leginkább félreértett művészeti alkotás. Olyan történeti háttér, társadalomkritika van benne, ami addig semmi másban nem fordult elő. A gyilkolás nem cél, hanem opció. Ha te szemét vagy, a világ is az lesz, két mentés között sohasem mehetsz végig ugyanúgy.
Igen, ez nem openworld (a sandbox mást jelent, nem tudom a sajtó miért használja rosszul), a történetközpontúság amúgy sem igényli, de ha a kilátástalanság érzetét keresed, az jobban átjön benne mint mondjuk a Fallout 3-ból.
Az utóbbi öt év felhozatalából én biztosan mindig megemlítem ha szóba kerül mi a legemlékezetesebb. Igen, alma↔körte egy (fél) RPG-vel összehasonlítani, de a görkori is lehet nagyon jó sporteszköz, mint ahogy egy összetákolt buzzer is lehet borzalmas, vagy veszélyes, pedig helikopternek számít. Nézőpont kérdése.
Röviden; Nálam az E3-ról nem a Fallout 4 nyert, csak másodiknak futott be.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.06.19. 22:14:16

@A_G_A: jatszottama dishonoreddel de annyira nemjo ahogy fel ertekeled , bar tagadhatatlan hogy vannak ertekei, azonban az fps genreben nem vegez a top 5-10 jatek kozott. Sem kidolgozottsagban sem lovolde elmenyben nem rug labdaba pl Rage, az uj wolfenstein (hogy csak kettot emlitsek) kozott. Es sajnos a trotenet is kb annyira eredeti, egyszeru hogyezert sem kaphat meltatast. A 2. resz trailere aranyos (csapkezu kiscsaj) de nem nyugozott le.. ;(

A_G_A 2015.06.20. 01:51:21

@anarchoid: Itt rontod el: „lövölde élmény”. Nem az. Egyetlen lövés nélkül végigvíve igencsak mást kapsz. Azoknak akik csak végigtolják, belenéznek, pont ez a véleményük mint neked. Tehát, te sem ismered. Nem csak a végkifejlet lehet más a játék végén, hanem menet közben is igazodik a játékos stílusához. És igen, ki a fene szimpatizálna egy az ártatlanságáért harcoló védelmezővel, aki mindenkit halálra gyilkol, egy patkány és pestislepte mocskos, sötét világban? Mert nem ezt kell tennie. Érdekes, ekkor más lesz a történet, a környezet és a társaid hozzád fűződő viszonya is. (No meg kisüt a nap ;) ) Mi a véleményed például a bálnafeldolgozásról? Hogyan vélekednek szerinted erről az emberek? Mintha a fosszilis erőforrások hasonlítanának? Irónia? Az. Könyvméretű melléksztori van elszórva, persze ha nem olvastad ezeket, ha csak lövöldézel, az egész egy unalmas hentelés egy ocsmány világban. Nem értékelem fel, ez tényleg játékművészet. A grafika is inkább ide tartozik, mert szépnek nem szép.

Rage? Passz, de ha jól hallottam az sem lett túl sikeres.

Wolfenstein pl. egy nagyon jó FPS lövölde, de művészeti értéke közelít a nullához. Története is OK, de a két féle idővonal alig különbözik, no meg mindenképp ugyanazt a –ahogy te nevezed– csőjátékot kapod. Utóbbi szerintem nem mindig hátrány. Viszont a kettő megintcsak egy alma<–>körte dolog.

Amúgy ha játékművészet, akkor a Remember Me viszi a pálmát, csak az harc nem kellett volna bele. Ok erre megcsinálták a Life is Strange-et, amiből a harc maradt ki. Ez viszont tényleg egy túlértékelt darab a Spec Ops the Line-nal együtt, de ez már más történet.

No meg nem kizárt, hogy pár év múlva ugyanígy áradozok majd a (megbukott? ;) ) Fallout négyről, mert tényleg a modern idők legjobbja lesz. (Számomra.)

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.06.20. 09:45:09

ez a mondat elmagyaraz mindent:

"Rage? Passz, de ha jól hallottam az sem lett túl sikeres."

lassukcsak, ez lenne a ertekrendszered sarokkove ? :)

"ha jól hallottam" (nem)"túl sikeres"

Ember nezd mar meg es utana kardoskodj a dishonored melett ;)

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.06.20. 09:53:00

nem szemelyeskedni akarok, de en olyan dolgokrol vitazok amiket lattam, jatszottam veluk es nem olyanokrtol amikrol masoktol halottam masodkezbol. Valamint vegkepp nem faktor az a minosegben, hogy a buta kozonsegnel valami sikeres lett-e vagy sem....

A legtobb fps csojatek (tisztelet a kivetel : crackdown, just cause, gtaV(van benne belso nezet azert veszem ide).

Azzal a kijelentessel, hogy a uccso wolfenstein nem muveszi de a dishonored az arra utal hogy a wolfensteinnel csukott szemmel jatszhattal ;) konyv meretu melleksztorik vannak ittis...

jtrencsenyi 2015.06.20. 14:17:33

@manson karcsi: igaz, pontatlanul fogalmaztam. Nagy költségvetésű játékok nem lesznek.

jtrencsenyi 2015.06.20. 14:19:20

Most nézem, hogy már nem is az a hír, hogy a Fallout lenyomta a Candy Crush-t (ami már azóta visszaelőzte), hanem az, hogy a Clash of Clanst letaszította az első helyről a Game of War - Fire Age!
Na, az a durva, nem a Fallout...

A_G_A 2015.06.23. 21:59:28

@anarchoid:
"nem szemelyeskedni akarok, de en olyan dolgokrol vitazok amiket lattam, jatszottam veluk es nem olyanokrtol amikrol masoktol halottam masodkezbol. Valamint vegkepp nem faktor az a minosegben, hogy a buta kozonsegnel valami sikeres lett-e vagy sem...."
Nem akarsz, de megtetted. Nekem, mint fentebb olvashattad, semmiféle véleményem nincs a Rage-ről. Elhiszem neked, hogy jó lehet, láttam már belőle vagy másfél órányi videót. De akkor is csak semlegesen semmilyen véleményem van róla.

Wolfensteinnek jó a története, ez nem kérdés. A művészi érték megint más. Persze azért ott is vannak epikus, művészi pillanatok, mint amikor Jimmy Hendrixszel közösen nyomják, a rémálom, egyebek. Jó, így visszagondolva belefér a művészeti kategóriába, igazad van.

Mivel én ugyanúgy nem vitázok arról amivel nincs közvetlen kapcsolatom, ezért nem is értelmezhető a mondatod másik fele (anélkül sem sajnos).
Te a csőjáték szót degradálóan írtad, én nem. Igen, erősen preferálom azt a játékot amit a nagyközönség nem, mert félreértelmezik. Mer egy fejlesztőbrigád meg merte tenni, hogy plebsnek is megfelelő, de mélyebben nézve igen is értékes dolgot készített, nagyon durva társadalomkritikával és tükörrel.
Az meg engedtessék már meg nekem, hogy közel harminc éves videojátékos tapasztalatal a hátam mögött legyen sommás véleményem ezekről a dolgokról. Igen, gyerekkoromban volt Pong-om is, az eredeti potméters cucc. Az örök kedvenc pedig a C.R.E.A.T.U.R.E.S 1-2. Na az igazán csőjáték.

A_G_A 2015.06.23. 22:02:45

@anarchoid:
"nem szemelyeskedni akarok, de en olyan dolgokrol vitazok amiket lattam, jatszottam veluk es nem olyanokrtol amikrol masoktol halottam masodkezbol. Valamint vegkepp nem faktor az a minosegben, hogy a buta kozonsegnel valami sikeres lett-e vagy sem...."
Nem akarsz, de megtetted. Nekem, mint fentebb olvashattad, semmiféle véleményem nincs a Rage-ről. Elhiszem neked, hogy jó lehet, láttam már belőle vagy másfél órányi videót. De akkor is csak semlegesen semmilyen véleményem van róla.

Wolfensteinnek jó a története, ez nem kérdés. A művészi érték megint más. Persze azért ott is vannak epikus, művészi pillanatok, mint amikor Jimmy Hendrixszel közösen nyomják, a rémálom, egyebek. Jó, így visszagondolva belefér a művészeti kategóriába, igazad van.

Mivel én ugyanúgy nem vitázok arról amivel nincs közvetlen kapcsolatom, ezért nem is értelmezhető a mondatod másik fele (anélkül sem sajnos).
Te a csőjáték szót degradálóan írtad, én nem. Igen, erősen preferálom azt a játékot amit a nagyközönség nem, mert félreértelmezik. Mer egy fejlesztőbrigád meg merte tenni, hogy plebsnek is megfelelő, de mélyebben nézve igen is értékes dolgot készített, nagyon durva társadalomkritikával és tükörrel.
Az meg engedtessék már meg nekem, hogy közel harminc éves videojátékos tapasztalatal a hátam mögött legyen sommás véleményem ezekről a dolgokról. Igen, gyerekkoromban volt Pong-om is, az eredeti potméters cucc. Az örök kedvenc pedig a C.R.E.A.T.U.R.E.S 1-2. Na az az igazán csőjáték.

Bobby Newmark 2015.06.24. 13:26:11

@A_G_A: Nem egybites FPS, de csőjáték. Lófasz zsebkendőnyi pályák vannak, feszt folytonos loadinggal a zsepik közt.

A gyilkolás nem kötelező dolog meg stílussajátosság, semmi egyedi nincs benne. Morális csúszkát is már n+1 alkalommal láttunk, nem tudom, miért csinálsz úgy, mintha a spanyolviasz lett volna kitolva ezzel.
Egyébként meg ember-ölelgető szimulátor. Egy idő után már nekem kezdett kínos lenni, hogy ami férfival találkozom a játékban, azzal közeli testi kapcsolatba kerülök...

És lopakodni még soha nem volt ennyire könnyű, teleportos lopakodás egy vicc.

Én kábé a kétharmadánál letettem a francba, és inkább elkezdtem negyedszerre is végigjátszani a Thief1-et, sokkal jobban csinálja az a játék a lopakodást.

Bobby Newmark 2015.06.24. 13:49:48

@A_G_A: Látom, nem fogtad fel a fogalmat, hogy mi az, hogy csőjáték, ha a CREATURES-t annak tartod.

Kezdjük azzal, hogy 2D játékra nem nagyon értelmezhető a fogalom, a cső egy 3Ds o'jjektum.

Aztán engine szinten nagyjából két megközelítés van, van egyszer a végtelen félteres megoldás, ahol a terep egy végtelen tér, azon vannak 3D objektumok. Ez szimulátorokból jött, először csak repültünk a féltér fölött, aztán lépegetőkkel, tankokkal nyomultunk rajta, aztán a Tribes, Battlezone, Codename Eagle, Battlefield levitt gyalog a földre.
A másik megoldás a Quake és Unreal féle cső-engine, ahol a végtelen térből zárt darabkák vannak lehatárolva és belülről betextúrázva, és a belsejében rohangálunk. Akkor látni, milyen béna csőrendszer csak a világ, mikor noclip módban kimész, vagy bug miatt kiesel a pályáról.

Csőjáték meg az, ha a lehetőségeid is be vannak korlátozva, és az egyetlen irány az előre. Nincsenek mellékküldetések, nincs felfedezés, ki van jelölve az útvonalad, és mehetsz rajta. Nyíltteres engine-es játék is lehet csőjáték (új Battlefield-ek szingli módja pl), fordítva ritkább (Deus Ex).

A Dishonored mindkét szempontból cső, kicsik a pályák és nem nagyon van rajtuk mit felfedezni, és csinálni sem nagyon van mit azon kívül, hogy mész a sztoriban előre.

A_G_A 2015.06.24. 21:27:53

@Bobby Newmark: Köszönöm a felvilágosítást, a segítségeddel mostmár pont ugyanannyira vagyok tájékozott a témában mint tíz évvel ezelőtt.

És szeretnék még segítséget kérni ha már így belejöttél; Másik, morális csúszkát, és a játékbeli viselkedéshez igazodó játékmenetet tartalmazó, élvezhető, történettel rendelkező (n+1) játékokra szeretnék pár példát. Szeretném kipróbálni azokat is. Köszönöm.

Bobby Newmark 2015.06.25. 19:20:37

@A_G_A: Ha meg tudod, akkor miért beszélsz hülyeséget?

Fable, Black&White. Molyneuxnak mániája ez. Meg a Black Isle/Bioware játékok.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.06.25. 22:10:32

@Bobby Newmark: csavard fentebb az iróniadetektorod.
süti beállítások módosítása