HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Checkpoint 1x05: Doom, Quake meg a többi csoda az id Software-től

2015.05.13. 15:02 Stöki

Nem a mostani lett a legsikerültebb adásunk, de egy hosszú sorozatba - és a Checkpointot hosszúnak szánjuk - óhatatlanul becsúszik egy-egy megbicsaklás. Ezúttal az történt, hogy kiszemelt vendégünnkel az istennek nem sikerült olyan időpontot találni, ami jó volt neki is, nekünk is és a stúdiónak is, ezért eleve kénytelenek voltunk megszegni múltkori ígéretünket, és még a komfortzónánkban maradva találtunk egy cserevendéget a PC Guru-s Chris személyében. Aztán Chris a felvétel előtt pár órával lemondta, mi meg ott álltunk vendég és téma nélkül.

podcast1x05.png

Más lehetőség persze nem volt, szóltunk egy szakmabeli havernak, hogy ugorjon be - ő lett Sasa, ex-PC Guru-főszerk, most magyar IGN-boss, esetünkben pedig csere-Chris -, és előrántottuk témának az id Software-t, mert úgy gondoltuk, hogy arról mind tudunk beszélni, és az új Wolfenstein-játékkal még aktualitáshoz is lehet kötni. Aztán a rögtönzésből kicsit kevesebb hír lett és több lamentálás a "rocksztár" fejlesztők eltűnése miatt, meg rengeteg kivágott anyag, mert Sasának valahogy minden második sztorija közölhetetlenül súlyos (majd a szilveszteri adásban). Szóval ha a mostani Checkpoint a szokásosnál kicsit enerváltabbnak tűnik, az a fentiek miatt van. Reméljük, azért tetszeni fog, így megvágva nem olyan szörnyű már, mint amilyennek a nyersanyag tűnt. :)

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

És legközelebb akkor tényleg jön a mostanra tervezett vendég, akit amúgy személyesen nem ismerünk, de elég érdekes életútja van, és már akkor játékokat fejlesztett, amikor én még az ábécét tanultam. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran.

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)

35 komment

Címkék: közösség podcast id software checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr417455886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pene 2015.05.13. 16:46:58

Jó ez Stöki, csak még a mikrofonok zaján szereljetek valamicskét :)

Amiga Mania Magazin 2015.05.13. 17:22:31

Konyorgom, ezeket a zenei alajatszasokat (pl. Szomszedok) felejtsuk mar el ... nem ovoda ez ... rohadtul zavaro ... koszi!

Amugy kiraly az adas ismet!

larry 2015.05.13. 17:40:42

@Amiga Mania Magazin: Ha végig ilyen menne, érteném, de így szerintem pont nem zavaró. Még talán vicces is. Stöki szóvicceihez képest persze.

Wilson11 2015.05.13. 18:04:26

nem tölti be a képet csak a hangot

zséroskenyér 2015.05.13. 18:22:55

@Wilson11: mi, a doom 1 vagy a podcast? utóbbinak ugyanis nincs.

gizmo26666 2015.05.13. 20:13:34

A Quake II volt az egyik leglehangolóbb játék, amivel valaha jétszottam. Nem szól másról, mint hogy különféle rejtett falfülkékből előugró 3-5 fajta idegesítő szörnyet kell gyilkolni, akik mindíg ugyanazt csinálják.
Ráadásul az egész játék borzasztó szürke és lehangoló volt. (kivéve az eget, mert az meg narancssárga). Mennyivel jobb mikor az ID software játékai helyett jött a Half Life, a medal OF Honor, a COD, meg a Far Cry

larry 2015.05.13. 20:15:01

@Stöki: Jólvanna, igazából csak azok miatt hallgatom. :)

BitPork 2015.05.13. 21:39:16

Megint valami amiről lemaradok :( Miért nincs leirat?

Flankerr 2015.05.14. 02:16:35

@Stöki: Éljenek a szóviccek, ne hagyd magad Stöki!

Amiga Mania Magazin 2015.05.14. 04:25:55

@larry: Autoban ulok, hallgatom a podcastet, egyikojuk sem csodas hangu :), a felvetel minosege eros kozepes, az autoban jar a motor, a forgalomnak van hangja, zug a varos, ketfele figyelek, es erre meg jon a hatterbe, szerintem zavaroan hangosan a Szomszedok theme... ne plzzzz neeeee :D

Amiga Mania Magazin 2015.05.14. 04:26:44

Nincs baj a szoviccekkel! :)

Karvaly 2015.05.14. 14:14:53

@Amiga Mania Magazin: egészen addig, amíg tényleg jók.
;-)

lokkoL 2015.05.14. 14:42:59

ez a dobozból kiharapós sztorit valahol hallottam/olvastam már ... de hol?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.14. 14:45:01

@lokkoL: Itt a blogon, egyszer megírtam.

B-Bird 2015.05.14. 16:33:32

@Amiga Mania Magazin: Kőkemény 2 zenei aláfestés zavart? :-)

Engem az online magazinokba beleerőltetett retró pittyegő béna zenék jobban idegesítenek... khm... >:-D

vargatom 2015.05.14. 23:50:45

Baszki széjjelröhögtem magam :D

vargatom 2015.05.14. 23:51:23

Vágatlan verziót nem akarod átdobni? :P

BecezettNadragHater 2015.05.15. 08:39:13

@gizmo26666: Mert az id techet csinál, és nem játékot. Kb mint a crytek, elkurvulás, és a konzolnak eladom a lelkem és a gerinctelen testem effekt előtt.

BecezettNadragHater 2015.05.15. 09:30:54

Torrentes képmutatás a face-en, semmi nem változik.

Serathis 2015.05.15. 12:50:41

@gizmo26666: Igazából az összes ID játék barna, szörke meg zöld. A Doom néha piros meg kék is.

Serathis 2015.05.15. 12:51:18

A magyar Masters of Doomot meg antikváriumból rendeltem meg, itt segítettetek a blogon megtalálni :)

B-Bird 2015.05.15. 14:52:14

@Felsmukk: Pedig tuti Stöki is tudna PC Guru raktárból szerezni bontatlan állapotban. ;-)

B-Bird 2015.05.15. 16:45:08

@Felsmukk: Nekem már megvan, nekem is egyik rész antikváriumból + olx... de kicsit gyűröttek. Bontatlant akarok, de izibe! :-D

Serathis 2015.05.15. 16:52:14

"Pedig tuti Stöki is tudna PC Guru raktárból szerezni bontatlan állapotban. ;-)"

Dewla · http://konnektor.org 2015.05.15. 23:00:20

A Tomorrow remek magazin volt én imádtam és megvan az összes száma....

koppa 2015.05.16. 18:46:38

Az első adás után nem gondoltam volna, hogy rendszeres hallgatója leszek a podcastnek. Hát az lettem.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.17. 20:47:09

@vargatom: Te már ismersz minden sztorit :)

@B-Bird: Már egy ideje a Gamestart erősítem, szóval nem hiszem. :)

@Dewla: Kár, hogy nem volt még vagy 3-4000 hozzád hasonló ember :)

@koppa: Köszi a bizalmat, igyekszünk.

GbzMColish 2015.05.20. 09:30:10

Egyre jobb lesz a dolog, hajrá!
Only C-64-es retrós visszaemlékezőst nem akartok majd csinálni?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.20. 09:35:23

@GbzMColish: Biztos lesz olyan is előbb-utóbb. :)

mad marci 2015.05.22. 11:01:03

zsír, legyen majd egyszer a dune2/warcraft/starcraft/KKND/c&c/redalert/ageof123 vonal is előszedve, de csak a klasszikusok;D

Reactor 2021.08.01. 06:09:39

@gizmo26666: Nem tudom, miért gondolod így. Nekem meg pont a Quake 1 nem jött be (még azzal együtt sem, hogy tényleg korszakalkotó volt). Nyilván nem az univerzum legjobb játéka a Quake 2, de az vitán felül áll, hogy számos dologban nagyot alkotott, mondhatni, előszobája volt a világhírű Quake III Arena-nak. A története igaz hogy nem volt nagy durranás - az ember-Strogg háború - és azt is utáltam, hogy semmiféle "akció" gomb nem volt, viszont például nagyon tetszett a pályák oda-vissza átjárhatósága, no meg ez a játék vezette be a félelmetes löketpuskát (Railgun) is a köztudatba.
A "Ground Zero" küldetéslemezben szintén rengeteg újítás van, ráadásul cefetül nehéz is lett. Az új fegyverek közül a "Plasma Blast" lett a legkiválóbb, ez speciel még a későbbi villámszóró Lightning gun-nál is hatékonyabb volt.

Ám úgy tűnik, utólag kezd felragyogni a "kvék kettő" csillaga. Megjelent egy nagyon jól feljavított és igényesen kidolgozott "KMQuake" változata, ami ráadásul ingyen leszedhető, érdemes kipróbálni. Újabban megjelent egy RTX változata is a Quake 2-nek, ez viszont hardverlobbista szar, kerüljétek.
süti beállítások módosítása