HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ti azt tudtátok, hogy lehet régi DOS-játékokat embedelni?

2015.04.30. 14:13 Stöki

Mert én nem.

Igen, ez én vagyok, amint ennek a posztnak az előnézetében bénázom a Prince of Persiával (illetve annyira nem is bénázom, hiszen már a második pályán vagyok).

pop_embed.png

A Wireden jött szembe velem, hogy lehet már Twitter-bejegyzésbe embedelni (azaz beágyazni) DOS-játékokat, és a Twitter-bejegyzéseket meg tovább lehet embedelni, és jó kis embedceptiont lehet így létrehozni. Hohó, mondom, de ha Twitterbe lehet beágyazni, akkor talán a blog.hu is megeszi az embed-kódot. És lőn. És örvend vala.

Van ez a kiváló gyűjtőoldal több száz játékkal (amiről írtunk már korábban, csak most nem találom a posztot), és ez ad embed-kódot egyes játékokhoz. A kész posztban aztán a képre kattinva a DosBox-ra épülő alkalmazás betölti a játékot, és már lehet is játszani (bár lehet, hogy a böngészőben-oprendszerben még ezt-azt át kell állítani, pl. beragadó billentyűk kezelését, kurzor elrejtését, ilyesmit). Jó, nekem sem az embedelt játék lenne az első ötletem, amikor nekiállnék kipróbálni egy régi klasszikust, de nagyon poén, hogy ilyen is van. És akkor lássuk a Prince of Persiát:

Csodálatos korban élünk, hölgyim és uraim.

21 komment

Címkék: retro dos csodálatos technika

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr287415534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.04.30. 15:24:09

Persze, mert az 1. pályán elég "elcsalni a törököt" egy képernyővel odébb, kitörni a plafont, és a starthelyhez visszamászva átfutni a kijárathoz!
:D
Álmomból felkeltve is végig tudnám nyomni. :D
Sőt, végig is nyomom mindjárt!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.04.30. 22:49:14

achtung!
mobilon nem megy. :/

Revizionista 2015.05.01. 05:38:42

hogyan lehet ezt teljes képernyőre rakni?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.05.01. 08:31:09

@Revizionista: oldalt van egy ikon (ahol az embed meg a többi)

Blindmouse 2015.05.01. 12:46:09

Sajnos megakad mind valami hogy "Launch emulation" jellegű pillanatban.

eßemfaßom meg áll 2015.05.01. 15:46:13

Egy nagyhalom scriptet engedélyezni kell annak akinek fut valami nosript különben nem indul a ddolog

Kauf Inger 2015.05.01. 18:41:44

Prince of Persia tényleg nagy!
Csak ne feledjük, hogy Jaffar (az uzsorás?), akitől meg kell védeni a lányt (persze azonkívül minden mást is), valószínűleg soha nem perzsa, spanyol, ukrán, német, török, amerikai, vagy magyar gyökerekkel rendelkezett, csak mindig úgy próbálták beállítalni, mint "hazait"...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.01. 19:11:52

@Kauf Inger: Őszintén szólva ezt nem értem. Miért ne lenne Jaffar perzsa?

marczy 2015.05.01. 19:17:40

@Kauf Inger, itt erről szó nincs. Ebben a játékban az elnevezések az Oszmán Birodalomra utalnak, Perzsia egy része is egy rövid ideig török uralom alá került.

A Dzsa'far létező arab eredetű név, mely az egész iszlám világban elterjedt. Ő a "főgonosz", a szultán nagyvezíre (Grand Vizier Jaffar). Ezek a tisztségek az Oszmán Birodalomban léteztek. Vélhetően tehát mindenki (szultán, hercegnő, nagyvezír, katonák) török, kivéve a játékost, melynek játékbeli nemzetisége ismeretlen, de a Prince of Persia cím, mellyel később a játékost is illetik, sejtetni engedi, hogy esetleg a birodalomhoz csak lazán vagy még/már nem kapcsolódó Perzsiából érkező utazó.

A gond inkább az, hogy a 2-ben az ókori (!) (ancient) Perzsa Birodalomba (!!!) teszik a játék idejét, tehát bőven az iszlám előtti korba, akkor még a "szultán" sem létezett mint uralkodói cím, Perzsiában meg főleg nem, ott a "sah" szó jelenti a királyt. Maga a "szultán" szó arab eredetű.

marczy 2015.05.01. 19:20:40

@Stöki: ld. az előző posztomat.
A szultán távollétében Dzsa'far nagyvezír mint trónkövetelő lép fel, a gond az, hogy ezek a tisztségek az Oszmán Birodalomban léteztek és nem Perzsiában.

deto (törölt) 2015.05.01. 23:03:38

@marczy: ezzel megölted a játék feelingjét. Ha esetleg a Mortal Kombat vagy a Wizard of Wor sem teljesen hű a történelemhez, azt nem akarom tudni.

thinkEdem 2015.05.02. 10:01:58

@marczy: Osz'man miert erdekes a korhuseg? Gyerekkent akkor is allandoan nyuztuk, ha nem tudtunk tuljutni az elso palyan (vagy az elso palya utani masolasvedelmen...)

marczy 2015.05.02. 11:01:55

Lehet még az Oszmán Birodalom korát is megelőző arab szultánságok egyike, ill. egy esetleges elődállam.
A Dzsa'far klasszikus arabul van (az egyiptomiba és a törökbe a klasszikus arab 'dzs' g-ként került át), ez pedig azt jelentheti, hogy egyrészt Mekka és Medina (amelynek korabeli dialektusa a klasszikus arab alapját adta) vélhetően a birodalom alá tartozik a játék idején, másrészt a szereplők nem törökök, hanem arabok.

A kalifa a játékban nem szerepel, tehát vélhetően már csak névleges hatalma van, ezért a Bagdadi Kalifátus
koránál később kell keresgélnünk.
A nagyvezír mint tisztség már az Abbászida Kalifátusban létezett, ez tehát önmagában gyenge támpont.
Erősebb korlát, hogy a szultáni cím a 11. század elején jelent meg, de nem feltétlenül a török szultánt kellett érteni alatta.

Az Ilhánida Birodalom, ami a mamelukoktól keletre volt, azért esik ki, mert ott az uralkodót kánnak nevezték, bár Irakot és Perzsiát is uralták.

A Mameluk Birodalomban már volt szultán is tényleges hatalommal, meg nagyvezír is, tehát itt játszódhat a játék. A probléma csak az, hogy a főváros Kairó volt. Ha elfogadjuk, hogy akkoriban az egyiptomi arab nyelv még nem távolodott el úgy a klasszikus mekkai arabtól, mint ma, akkor ennek a birodalomnak a területén játszódik a játék.

Ebben az esetben tehát a játék szereplői a játékost kivéve arabok.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.02. 11:06:14

@marczy: Szerintem a Persia itt csak egy jól hangzó név, díszlet volt, nem akart a játék történelmileg hű lenni.

marczy 2015.05.02. 12:33:58

Lehet még a Nagyszeldzsuk Birodalom a 11. századból, ez egy multietnikus birodalom volt, arabokkal, perzsákkal, törökökkel. A kalifa itt is alárendelt szerepet játszott.
Sőt ez felel meg a játék hátterének a legjobban, mert a mai Irak, Irán, Afganisztán, Jemen, Közel-Kelet, Hidzsáz mind az uralma alá tartoztak (a kelet-arábiai törzsi területek nem). A főváros a mai Irán területére esett (Iszfahán stb.), viszont az arab nyelvnek mint az iszlám kultúrnyelvének a terjesztését ez az államalakulat célul tűzte ki. Ekképpen tehát még ha maga a szultán - és így a hercegnő - szeldzsuk-török etnikumú volt is, Dzsa'far nagyvezír nyugodtan lehetett arab, a játékos meg perzsa.

Wertzui 2015.05.03. 12:24:00

A konstantinápolyi ikonok meg mind hamisítványok, mert akkoriban még DOS-t használtak.

Csacsis 2015.05.03. 12:43:17

Igeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

macman507 2015.05.05. 23:10:44

"Prince" Jó rég nem játszottam vele :)
süti beállítások módosítása