HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Zardas: @kemi242: Esetleg a nem sokkal előtte megjelent Ryan közlegény megmentéséből, Mike Horvath őrmeste... (2019.06.25. 20:41) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Rhani: Ifjúkorom egyik kedvence, ki tudja hányszor toltam végig, mindhárom karakterrel. Az urchin-ek hang... (2019.06.25. 13:55) Checkpoint Mini #103: Nox
  • kemi242: Nem tudom honnan jöhetett Horvath neve, gyanítom volt egy magyar (származású) a fejlesztők között,... (2019.06.25. 12:43) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Generic Jingle: @Stöki: Jogos, beugrott, az elején tényleg ott volt, de menet közben lelépett, javítva ezzel a pro... (2019.06.24. 13:16) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Stöki: @Generic Jingle: Két kopasz is van. :) De amúgy wikin is ott van a korábbi tagok között (azóta már... (2019.06.24. 10:13) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Utolsó 20

Így néz ki, amikor 42 játékos esik egymásnak Civilizationben

2015.03.02. 13:46 Stöki

A Civilization játéktörténeti alapvetés, ezt az is bizonyítja, hogy a folytatásai és különféle verziói milyen szépen virágoznak, néha egészen furcsa formában. Korábban mi is írtunk az emberről, aki több mint tíz évig játszott egy Civ II-partit, és sikerült állóháborúvá dermesztenie a világot. Most szintén egy grandiózus vállalkozást hordott a szél a feedolvasómba: 42 nemzet esik egymásnak a Föld térképén. És mindegyiket AI irányítja (sajnos a magyar nép nincs köztük).

civ5.png

A partit a Reddit idevágó subbredditének egyik júzere, TPangolin szervezi /r/civ Battle Royale néven (a 42 harcoló fél miatt, gondolom). A Civilization V jelentősen módosított verzióján fut a móka, itt találhatók róla bővebb részletek. Lehet követni a játékot Twitchen, de nem nonstop az adás, viszont TPangolin szépen dokumentálja szövegben és képekkel az esményeket.

A játék nagyjából két hete tart, eddig 195 kör ment le, és ezalatt máris elesett Észak-Korea és a náci Németország. Ezzel együtt mostantól lesz csak izgalmas az egész, mert nagyjából most jött ez az a szitu, hogy új területeket már csak mások kárára lehet hódítani. És mi lesz még itt, ha feltalálják a durvább fegyvereket! (Egyelőre ugyanis ókori haditechnikával zúzzák egymást az AI-k.) Végül egy animgif az első 179 fordulóról, mint látszik, Európában és Dél-Amerikában hamar sűrű lett a szósz.

civ5gif.gif

38 komment

Címkék: ai állatság civilization fanatizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr217233347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pretoryan 2015.03.02. 14:03:13

Főleg hogy a francia és az angol AI az egyik legköcsögebb a játékban, úgyhogy azon a területen nagy nagy beach slap lesz, az biztos!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.03.02. 14:06:53

@Pretoryan: Bitch slap az, magyarul csicskalángos, de ez nem változtat a lényegen persze.

a Bloom 2015.03.02. 14:19:29

@Stöki: Én szokatlan eufemizmusnak néztem. :)

flamer 2015.03.02. 15:06:06

@a Bloom: Én meg partraszállós szóviccnek.
Na jó, igazából nem.

flamer 2015.03.02. 15:14:38

A tempó csak nekem tűnik nagyon lassúnak? Átlagban majdnem három perc jut minden egyes AI egy-egy körére.

Bobby Newmark 2015.03.02. 17:18:44

De ha AI, miért azt írjátok a címbe, hogy játékos? Fúj clickbait.

Csak mert pont ezen kaptam fel a fejem, hogy 4 pléjer fölött üzemszerűen szétesik az a hulladék játék, már az első kör előtt összefossa magát és el sem indul a meccs. Azt hittem, végre javítottak rajta valamit, aztán erre...

Egyébként nem értem, mi ebben a pláne.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.03.02. 17:20:52

@Bobby Newmark: Ha azt írjuk, 42 nemzet, nem kattintottál volna? :)

Amúgy azzal az ajánlóval küldtem címlapra, hogy "És mindet gép irányítja", csak a címlapszerk átírta az ajánlót, gondolom, hosszabb szöveg kellett neki.

Cherrx 2015.03.02. 17:28:27

Fantasztikus. Előbb megalkotják a játékokat, hogy az emberek el tudják ütni az időt, amit azzal szereztek, hogy a gépek dolgoznak helyettük. Aztán megalkotják az önjátszó gépeket is, hogy ne kelljen már játszani sem. És akkor ez izgalmas?
Amikor épített robotok csatáznak, ott legalább lehet szurkolni, hogy ki építette a jobbat. Itt is lehetne, ha mondjuk az egyes AI-ket egyes csapatok (országok?) csinálták volna. De így, azt mondani, hogy Észak-Korea elhullott, meg hogy sajnos nincs Magyarország? Ha lenne, mi közöm lenne hozzá: csak azért szurkoljak, mert az a neve? Pszichedelikus.
index.hu/tudomany/2015/03/01/lsd_pszichoterapia_halalfelelem/

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.03.02. 19:43:09

Ez egy fokkal rosszabb, mint azt nézni, ahogy más játszik (de közben semmi újat nem ad hozzá) egymagában :)

zyrobs 2015.03.02. 20:41:58

Erről az a sztori jut eszembe, amikor egy csóka 2 évig hagyta tanulni a Quake 3 intelligens botjait. 512 mega volt minden bot tudás-fájlja, és amikor belépett a térképre, azt látta hogy minden bot egy helyben dekkol, nem csinálnak semmit, csak a fejükkel követik a játékost. Megtanulták, hogy ez egy olyan fura játék ahol semmilyen lépéssel nem lehet nyerni (gyk: Wargames).

Aztán a játékos lelőtte az egyik botot, mire az összes többi bot egyszerre támadott rá a játékosra, kinek halála után a szerver kifagyott.

Állitólag kamu a sztori...

A_G_A 2015.03.02. 21:32:10

Szerintem meg ez rohadtjó. Redditen a hozzászólások között közben valódi támogatásokról beszélnek, pl. Észak Koreának, melyik múzeumban emlékeznek meg a holokausztról stb.
Amúgyis érdekes, hogy nem egy valódi trilliárdokért fejlesztett mesterséges intelligencia viszi az egészet, hanem „csak” egy bárki számára elérhető játék. Mégha társadalomszimuláció is.

Sokszor elgondolkodom azon, hogy ilyesmikkel el kéne pár órát szórakoznia néhány országvezetőnek is. A minap a Cities XXL-ben viszonylag rövid idő alatt egy nagyon sikeres várost hoztam össze 0 munkanélküliséggel, 100 elégedettség mellett. Tudom nagyon más a valóság, de azért annyira nem lenne hülyeség legalább elvben szimulálni a valóságot. Náci Németország valóságban is elbukott, valószínűleg hosszútávon Észak Korea sem bírja majd. Tehát, szerintem van értelme a dolognak.

@zyrobs: Ezt már én is halottam.

Bobby Newmark 2015.03.02. 21:35:25

@zyrobs: Két dolgot tartok valószínűnek:
1. Kamu az egész, mert a botok nem intelligenciát tárolnak a (ma már viccesen kicsire nagyotmondott) fájljaikban, hanem waypointokat, amiket felfedezéssel, próbálkozással raknak össze maguknak. Tehát alap mód a "rohangálok össze vissza, azt' majd lesz valami". A mapok véges méretűek, a botok meg optimalizálgatják az útvonalaikat, szal az útvonalfájljuk sem tart a végtelen méret felé, vagy akad ki. Ráadásul nem a botoknak van fájljuk, hanem a pályáknak, és minden bot azt használja. Az Omikron Bot volt ilyen "tanulós", azzal lehetett mindenféle mapon játszani.

2. Lehet, hogy annyi igaz a sztoriból, hogy a botok egy helyben álltak, de akkor sem azért volt az, mert rájöttek, hogy nem nyerhetnek, hanem mert _nem_volt_útvonalfájljuk_, vagy tényleg fél gigásra hízott (nem optimalizáltak menet közben), és túlcsordult. Pl a FrogBot volt ilyen, hogy ismerte az alap 6 DM pályát, és szevasz. Azokon überprő szinten játszott (meghallotta, hogy felvettél egy páncélt, akkor beküldött egy rakétát egy folyosón, ahová érkezni _fogsz_ ha a páncéltól szaladsz tovább, sarkon befordulva rakéta to the face), viszont az asszem be sem töltődött olyan mapra, amihez nem volt neki megcsinálva ez az útvonalfájl. Ha mégis, akkor semmit nem csinált.

Szal aranyos mese, de nagyon érintőlegesen találkozik a valósággal. Főleg, hogy nincs az a Windows95/98/ME, ami akár két _hónapig_ tudna folyamatosan futni, nemhogy két évig.

Bobby Newmark 2015.03.02. 21:36:36

@Stöki: De kattintok, sőt, el is olvasom a cikket. Ha nem érdekel, akkor is átfutom általában. De attól ez még félrevezető volt számomra.

Bobby Newmark 2015.03.02. 21:46:47

@A_G_A: Attól, hogy megszűnt egy ország, az még nem holokauszt. Csak elfoglalták mások. Az embereket nem kiirtották, csak meghódították. Holokauszt a városok módszeres porig rombolásával lehetne, de olyat meg az AI nem csinál.

Nem nagyon értem, hogy mi olyan extra ebben. Az AI csal, de vadul a Civben. Most akkor van 42 pléjer a játékban, "akik" közül egyetlen egyre sem vonatkoznak teljesen a játék szabályai, főleg katonai egységek gyártása, és pénz szempontjából. És mivel mind AI, mind tökugyanazt csinálja, csak a területi adottságai és a népi bónuszai mások. De gyanús, hogy az egész olyan állóháborúba fullad, hogy a _világ_összes_kockáján_ egység áll (mert az AI ezt csinálja Civ5ben), és amikor megdöglik pár a fronton, akkor második sor előre lép, aztán a városból kicsalódik gyorsan néhány új egység, hogy feltöltse a lyukat.

A Civ AI túl buta ahhoz, hogy ez igazán érdekes legyen...

Bobby Newmark 2015.03.02. 21:47:25

Blogmotor, add vissza a kommentem!

zyrobs 2015.03.02. 21:49:37

@Bobby Newmark: "nincs az a Windows95/98/ME"

Legjobb tudomásom (a 2 évvel ezelőtti munkahelyi quake 3 parti) szerint a Q3 gond nélkül megy Windows NT alatt, ugyhogy ezt a részét a kommentnek nem értem.

Bobby Newmark 2015.03.02. 22:10:27

@zyrobs: Ja, hogy ez nem Q1, hanem Q3? Akkor meg tuti, hogy kamu az egész, az igazság legapróbb szikrája nélkül:

fd.fabiensanglard.net/quake3/The-Quake-III-Arena-Bot.pdf

A Q3 botok nem gyűjtenek információt. Azoknak hardcoded "személyiségeik" vannak fegyverpreferencia, reakcióidő, agresszivitás meg ilyesmik tekintetében, ami némileg variálódik a játékos függvényében, de ennyi.

flamer 2015.03.02. 23:44:23

@Bobby Newmark: "nincs az a Windows95/98/ME, ami akár két _hónapig_ tudna folyamatosan futni"

Viszont az összes Quake volt Linuxra is. Mondjuk ettől sem lesz hihetőbb a sztori.

A_G_A 2015.03.03. 00:38:54

@Bobby Newmark: Nem azt mondtam, hogy ott holokauszt van, hanem, hogy a reddit kommentelők között előjöttek a valódi történések felől érdeklődők, tömegével.
A csaló AI sem annyira érdekelhet, ha mindegyik AI csal, tehát elvben esélyeik egyenlőek. Így „buta AI”-val még érdekesebb. Egy komplexebb cucc, mondjuk Europa Universalis persze ugyanebben a kontextusban biztosan sokkal érdekesebb lenne, de az kevesebb embert érdekelne. Sajnos.

Másik: Közben már mások is leírták, mindegyik Quake natívan fut Linux alatt. Pont ma olvastam 1800 nap körüli uptime-ról az egyik magánszerveren, ami „picivel” több mint két hónap. Én sem hiszek abban a történetben, de nekem akkoriban úgy akarták beadni, hogy egy hackelt Quake-ről van szó. Aztán soroltam mint te itt, miért hülyeség. Még Doommal is hallottam a történetet.

Morrancs 2015.03.03. 10:01:07

Már annak idején, amikor megjelent a SimCityI. már akkor az volt a véleményünk apámmal, hogy pár városatyát le kéne ültetni a gép elé játszani, és ha nem sikerül nekik egy működőképes várost összehozniuk, akkor elvenni a mandátumukat. :D

Ami a jelenlegi játékot illeti, először is mivel mindegyik AInak ugyanazok a képességei, simán eljátszanak alacsonyabb intelligenciával is egymással, nem kell ehhez szuperkomputer.

Ami viszont a nemzetek elhullását illeti, ugye, ha az alapbeállításokkal játszanak, akkor egyes nemzeteknek korábban jön a speciális egysége, másoknak meg később. Az a nemzet, aminek a speciális egysége, épülete a korai korokban már elérhető, azok előnyben vannak az indulásnál. A többieknek hiába lesz roppant tápos egységük az újkorban, ha addig el se jutnak.

Bobby Newmark 2015.03.03. 11:38:10

@Morrancs: Kezdőhely is sokat számít, az épületeket és a csodákat építi a gép (csak nehezebb fokozaton olcsóbb neki, mint a pléjernek). Tehát akinek jobb területe van, az egységes stratégia mellett is elhúz infrastruktúrával és csodákkal, amik erősen befolyásolják a továbbiakat.

Ha ez az a Föld-térkép, amit ismerek, akkor Kína és Egyiptom nagyon durva terület. Én Kínára tenném a tétjeim (spec épületük is kemény, plusz pénzt ad - ami lehet, hogy AInak mindegy), de közben ott vannak a mongolok mellettük, akiknek korán van spec egységük, rendkívül agresszívek is, és nincs más ellenségük a környéken...

Bobby Newmark 2015.03.03. 11:41:22

@A_G_A: Ja, jó, akkor félreértettem, elnézést.

A csalást azért említettem csak, mert ugye az lenne a pláne, hogy a játék milyen fasza kis szimuláció, gazdasági és erőforrás-menedzsment, háború, és hogy mindezt jól kell csinálni, ha fejlődni akar az ember.
Csak közben az van, hogy a játék annyira összetett, hogy a saját AIja nem tudja kezelni (soha nem is tudta az egész sorozat során), ezért nemes egyszerűséggel csal.
Ha az AIra a világ szabályainak bő fele-kétharmada nem vonatkozik, akkor most mit is szimulálunk ezzel?

Acsabi44 2015.03.03. 13:45:54

Akinek megvan az Age of Empires 2 HD meg az expansion, az tiny pályán (2 játékos méretű) eresszen össze 8 db Forgotten AI játékost 400 pop limiten, és spectator módban figyelje a mókát :)

kukatr 2015.03.03. 17:00:14

@Bobby Newmark: Hogyan és mit csal egy CiV AI?

Bobby Newmark 2015.03.03. 17:26:33

@kukatr: Kb már leírtam, de akkor még egyszer:
1. Egységes soha nem épít. Az úgy terem neki. Bizonyíték: amikor lehet kémed, táborozz le a városába, és figyeld miket épít. Kizárólag épületet és csodát fogsz látni épülni, egységei meg mégis keletkeznek. Külön aranyos, hogy a két legnehezebb fokozaton fele illetve harmada az épületek költsége. Ja, és nem átvált és megveszi, mert akkor nullázódna az épülő valamibe beletolt production.
2. Ezzel összefüggésben: amíg nem derítetted fel, addig _nem_is_lép_korrektül_. Bizonyíték: Nehezebb fokozaton első kör első város, második kör második város, _hat lépésre_ az elsőtől. Lehetetlen egy kör alatt annyit lépni settlerrel. Ezt még érdemes lenne vizsgálni, milyen eltérések vannak az AI viselkedésében ha látod azzal szemben, ha nem.
3. Pénze az AInak mindig annyi van, amennyit akar, soha nem befolyásolja. Bizonyíték: ez ugyan Civ3, de ott lehet kérni körönként végtelen aranyat kérni, amit egy bug miatt meg is ad, aztán fizeti is, mint a kisangyal. Egy várossal akár 9999 aranyat, pl.
4. Nagyon gyanús, hogy a kutatást is csalja, nehéz fokozaton kb 500 évvel korábban történik minden, mint kéne. Civ1-ben 0-ban jött szembe egyszer orosz _tank_. Igaz, az csak földtérkép felfedező funolás volt, nem raktam le várost, csak mászkáltam a settlerrel.
5. Egymás közti diplomácia nem igazán csalás, de teljesen ésszerűtlen, ingyen adják egymásnak a technológiákat, pl. Ami mondjuk mindegy, mert nem számít nekik a pénz, na de akkor is. Kifejlesztesz egy új techet, eladod egy AInak. Köv körben már két AInak van meg, aztán négynek, aztán nyolcnak, tökmindegy, hogy van-e pénzük, szétszórják egymás közt. De asszem egy körben egy AI egyszer diplomáciázik.

Hát úgy nagyjából ezek a legdurvábbak. És ez minden Sid Meieres Civre igaz, meg az Alpha Centaurira is.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2015.03.04. 03:40:27

Nálunk is ment hónapokig egy Q3 szerver, egy NT Serveren. Ebédszünetekben, meg meló után toltuk. Amíg a főnök észre nem vette és jól fenéken nem billentett minket érte. ;)

Kampec 2015.03.04. 10:46:59

@Bobby Newmark:

5. CIV 5-ben nincs tech csere
4. a kutatást sem kell csalnia külön, mert ténylegesen kap rá bónuszt, ami nyilvános is, nehéz fokozaton is lesz olyan CIV aki hátrébb van nálad ha jól játszol, és lesz persze olyan is aki előrébb
3. pénzből CIV 5-ben tutira ki tudnak fogyni

stb.

de egyébként tessék:
www.civfanatics.com/book/export/html/691

az itt leírt AI előnyök különböző nehézségre megmagyaráz kb. mindent, persze szar szerintem is, mert az lenne a jó, ha olyan AI-t tudnának írni ami tényleg JOBBAN JÁTSZIK nehezebb fokozaton, és nem azért kurva nehéz nyerni ellenük, mert egy csomó handicap van. Viszont egy ilyen 42 AI játszik egymás ellen, simán működő dolog, mert ugyanazokat a bónuszokat kapják, vagy az is lehet semmilyet, hisz egy módosított CIV 5-ben fut.

molnibalage 2015.03.04. 10:53:21

@Bobby Newmark: Ezért hagytam abban a stratégiai játékokkal való bohóckodást. Semmi fun nincs abban, hogy egy csaló MI ellen mész. Inkábbmultizok a Wargame szériával minden balfaszsága ellenére is.

Bobby Newmark 2015.03.04. 11:10:17

@Kampec: 5. Ja, az lehet, azzal csak annyit játszottam, míg rájöttem, hogy szar. Kb 10-15 elkezdett, 2-3 befejezett meccset.

4. Igen, egyébként talán a kutatás még a legkorrektebben működő alrendszer.

3. A Civ3ban is kifogyott, de nem nagyon volt ez hatással semmire. Ugyanúgy élt tovább körönként lehetetlen mennyiségű pénzt fizetve, mint előtte.

+1 sok mindent megmagyaráz, de pl a settler teleportot nem.

+2 Persze, ugyanazokat a bónuszokat kapják, az nem volt kérdés eddig sem. Azt még nem értem, hogy mi ebben az extra, miért más ez, mintha elkezdenék egy mapot 41 AIval, és nem csinálnék semmit, bezárkóznék Izlandra?

+3 Sztem csak annyi a mod, hogy ennyi népet beenged egy mapra. Aztán lehet, hogy tévedek, nem néztem utána.

Pretoryan 2015.03.04. 11:44:58

@Bobby Newmark:

"1. Egységes soha nem épít. Az úgy terem neki. Bizonyíték: amikor lehet kémed, táborozz le a városába, és figyeld miket épít. Kizárólag épületet és csodát fogsz látni épülni, egységei meg mégis keletkeznek. Külön aranyos, hogy a két legnehezebb fokozaton fele illetve harmada az épületek költsége. Ja, és nem átvált és megveszi, mert akkor nullázódna az épülő valamibe beletolt production."

Masszív Civ5 játékosként (olyan 1000 fölötti órát toltam eddig bele) tudom, hogy épít egységeket a városokban, immortal/deity fokozaton ténylegesen körönként nézed hogy mit fog építeni. Olyan előfordulhat hogy van neki ingyen egysége a military city statek-ből

"2. Ezzel összefüggésben: amíg nem derítetted fel, addig _nem_is_lép_korrektül_. Bizonyíték: Nehezebb fokozaton első kör első város, második kör második város, _hat lépésre_ az elsőtől. Lehetetlen egy kör alatt annyit lépni settlerrel. Ezt még érdemes lenne vizsgálni, milyen eltérések vannak az AI viselkedésében ha látod azzal szemben, ha nem."

Civ5-ben csak a deity-n kap az AI második settlert (ugye nem is lehetnek egy csempén), ami 4 csempényire van az elsőtől pont azért hogy meglegyen neki az első két városa az első körben, de van hogy így is csinál 1 max 2 környi lépést.

3. Pénze az AInak mindig annyi van, amennyit akar, soha nem befolyásolja. Bizonyíték: ez ugyan Civ3, de ott lehet kérni körönként végtelen aranyat kérni, amit egy bug miatt meg is ad, aztán fizeti is, mint a kisangyal. Egy várossal akár 9999 aranyat, pl.

Civ5-ben fogy a pénze, diplomáciában érdemes legyengíteni az ellenfelet egy jól irányzott embargóval ha van rá lehetőséged, és máris lassítod az unit spemet

"4. Nagyon gyanús, hogy a kutatást is csalja, nehéz fokozaton kb 500 évvel korábban történik minden, mint kéne. Civ1-ben 0-ban jött szembe egyszer orosz _tank_. Igaz, az csak földtérkép felfedező funolás volt, nem raktam le várost, csak mászkáltam a settlerrel."

Civ1-ben játékmechanikai trükközéssel "simán" lehetett tankod AD előtt, vonatot többször is megcsináltam!

5. Egymás közti diplomácia nem igazán csalás, de teljesen ésszerűtlen, ingyen adják egymásnak a technológiákat, pl. Ami mondjuk mindegy, mert nem számít nekik a pénz, na de akkor is. Kifejlesztesz egy új techet, eladod egy AInak. Köv körben már két AInak van meg, aztán négynek, aztán nyolcnak, tökmindegy, hogy van-e pénzük, szétszórják egymás közt. De asszem egy körben egy AI egyszer diplomáciázik.

Civ5-ben nincs technológia trade, viszont az AI is többször szokott diplomata küldetéseket végrehajtani. (lásd közös hadviselés)

"+2 Persze, ugyanazokat a bónuszokat kapják, az nem volt kérdés eddig sem. Azt még nem értem, hogy mi ebben az extra, miért más ez, mintha elkezdenék egy mapot 41 AIval, és nem csinálnék semmit, bezárkóznék Izlandra?"

Mert pár kör alatt rommá vernének, attól a pillanattól kezdve hogy van rendes hajójuk. Az AI a Civ5-ben szereti megalázni a gyenge civilizációkat victory pontért. Ráadásul Izland tele van tundrával ezért nem tudnál túl nagy civilizációt csinálni, azaz csúnyán lemaradnál, végül is a megmaradó pár civilizáció befalna. Magas szinten az izoláció nem megoldás!

Nem véletlenül hagytak ki pár "gyári" civilizációt az eredeti Róma, Németország, Asszírok vagy a Hunok a játék elején durván péppé vernék a map nagy részét, ha pedig Kóreát is bent hagyták volna ahogy az eredetiben szerepel, és túléli az első 200 kört, akkor ő nyerne!

Bobby Newmark 2015.03.04. 15:32:46

@Pretoryan: Jó, oké, Civ5öt tényleg nem erőltettem sokat, és hajlamos vagyok keverni a 3-4-5 dolgait...
De ott még mindig kétségeim vannak, hogy nem csalja az egységeit, deity-n full tele szokta rakni a területét egységgel.
Az meg tutibiztos, hogy a 4-ig meg csalta, és nem építette. Abban kétség egy szál se. Persze az a posztban szereplő meccs szempontjából mindegy.

Viszont
+2 Tudjuk milyen nehézség ez? Ha nincs játékos, tökmindegy, az agresszió miatt lehet, hogy nem is jó a deity.
Ha meg nem deity, talán még túl is élném. De igazából mindegy.

Pretoryan 2015.03.04. 22:36:03

@Bobby Newmark:

deity a nehézség, ha megnézed a képeket a reditten, akkor látható hogy két settlerrel kezdenek!

Pretoryan 2015.03.04. 23:16:58

Na átnéztem az egészet, egészen érdekes dolgokat hozott eddig a játék, és kíváncsi vagyok hogyan tovább...

Furcsaságok:

A zulukat eltaposták, ami rohadt módon meglepő valószínűleg ők is meglehetősen agresszívan kezdtek, úgy néz ki a búrok jól kiszúrtak velük, nem játszottam még velük sem ellenük, de átolvastam őket, elég brutálisak lettek, és kell is mert a zuluk az impikkel durvák szoktak lenni. (afrika déli részét figyeljétek a térképen)

Furcsa hogy benne vannak a hunok, de még nem foglaltak túl sok mindent és az ő idejük már lejárt (a faltörő kossal a játék elején szoktak mindent elfoglalni ami mozog körülöttük, de ezen lassan túllép a játék, úgyhogy ők sem lesznek erősek a vége felé szerintem, főleg hogy agresszívak szoktak lenni, azt pedig nem fogják tolerálni a többiek)

Ami nagyon jellemző az Amerika város spammelése, rajta kívül még a németek és a rómaiak szoktak ilyet csinálni, de rómának most nincs helye, viszont amerikától szerintem még várhatunk meglepetéseket az egyik legexpanzívabb civilizáció a játékban.

így elnézve ázsia status quo, ahogy europa is, afrika északi részén szintén, délamerikában én látatlanban az inkákat hoznám ki győztesnek, ők a saját gyengeségüket (mármint mint civilizáció) soha nem múló agresszivitással szokták viszonozni, és ez be is szokott válni.

Én most így a búrokat hoznám ki esélyesnek, de persze még változhatnak a dolgok!

molnibalage 2015.03.05. 11:13:35

Én csak az első kieggel játszotam utoljára, azóta semmit.

Azt mondod, hogy a rómaiaik az MI-vel legyalulnák a világot a légiók miatt? A hunok mitől olyan tápak...?

Koreát meg végképp nem értem.

kukatr 2015.03.05. 20:17:21

@molnibalage: Róma bónusza az itt használt beállítások mellett semmit sem ér, a légiós nem nagy durranás.
A hunok faltörő kosa nagy bónuszt kap városok ellen, könnyen elfoglalja azokat, viszont katonát támadni nem tud, későbbi korokban simán elpusztítják.
A koreaiak meg karavel helyett valami turtle ship-et kapnak, mely nem tud nyílt tengerre menni, cserébe vagy kétszer erősebb. Ha elkezdi teleszemetelni a térképet vele, minden part menti várost el tud foglalni. Ez az egység még az ironclad-et is meg tudja izzasztani...

Peter Griffin 2015.03.08. 17:31:49

@kukatr: Korea nem hiszem hogy a turtle shipek miatt kemény, hanem inkább a nagyon durva durva science bónuszai miatt. Ha nagyon izoláltan kezdenek és nem sikerül őket gyengíteni a játék első felében, akkor nem nagyon lehet őket utolérni. Ráadásul ők a legtöbbször a rationalism ágra mennek rá, amivel végleg állva hagyják a világot, míg a többi AI valamiért ritkán választja ezt az ágat. Legalábbis abban a verzióban amivel én játszottam, lehet azóta változtak a dolgok.

kukatr 2015.03.09. 21:16:35

@Peter Griffin: Ez is igaz. Mondjuk a flotta biztosíthatja, hogy el tudjanak húzni. Amúgy moddolt Korea, szóval lehet egyikőnknek sincs igaza, megváltoztatták a bónuszokat. :)