HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Egy játékújságíró is kereshet úgy, mint egy copywriter

2013.10.14. 18:26 Tyl3r

(Azt mondják, a sajtó ne foglalkozzon saját magával, és mi eddig példásan megálltuk, hogy egy bizonyos kolléga ügyes-bajos dolgait posztolgassuk, pedig higgyétek el, heti rovatot lehetne megtölteni a munkásságával. A mostani húzásánál viszont gyengének bizonyultunk, mert kollegialitás ide vagy oda, van az a szintű pofátlanság, ami mellett nem megyünk el szó nélkül.)

Majdnem tök jó napja lett egy magyar videojáték-gyűjtőnek, mivel igazi ritkaságot vásárolhatott volna: a Sony egyik exkluzív játékának sajtópéldányát. Aztán, ahogy szokott, közbejött valami, és az egész elszaródott. Pedig a Beyondnak ebből a kiadásából csak háromezer példányt készült, így jogosnak tűnik, hogy 200 angol fontot, körülbelül hetvenezer forintot kértek érte. 

Pénteken jelent meg a Sony legújabb exkluzív játéka, a Beyond: Two Souls. Erről hamarosan elkészül az indexes teszt is, de addig is érdemes átlapozni a Világsajtót, mivel szokatlanul megosztó játékról van szó. Matekul: a Beyond kapott 2,5, illetve 10 pontot is. Hogy fontos játékról van szó, jól mutatja, hogy még a magyar napilapok is fölfigyeltek rá, pedig nekik ritkán üti meg az ingerküszöbüket a téma. (Ami a szentek maga felé hajló kezét illeti: az Indexnek bezzeg nem büdös a magyar-japán shooter, a Game Boy Colorra készült Nintendo játék, meg a láncfűrészes cheerlander lányka se.)

Amíg az indexes cikk elkészül, érdemes átfutni Herpai Gergely hemingway-i tömörségű cikkét, mivel így ismerhető meg a legkevesebb agymunkával az, hogy nagyjából miről szól ez a játék. A szerző korábban BadSector néven több hazai játékmagazinnak is írt cikkeket; hogy a teljes szerzői munkásságát nem tudjuk idehivatkozni a kontextus kedvéért, az részben a Google átka, mivel erre a keresőszóra többnyire „Bad Sector kiiktatása” topikokat linkel. Bocs.

Hogy a cikk fölött látható PROMÓCIÓ felirat arra utal-e, hogy PR cikkről van szó, nem tudni - azokat általában (x) jelöli. Mindenesetre ha a fejleményekből indulunk ki, ez valószínűleg inkább egy review, mint reklámcikk - a copywritereket általában jól fizetik mondatonként. Hogy a játékújságíróknál ez sajnos nem így van, jól illusztrálja, hogy az Ebayen feltűnt a Beyond egyik ultraritka, sorszámozott sajtópéldánya. Ezeket a Sony az újságíróknak szokta küldeni; a mostani egy 3000 darabos limitált széria, pazar minőségű artbookkal, igényes tokkal, és természetesen a játék lemezével. Mivel az ilyen kiadások boltban nem kaphatók, a gyűjtők többnyire szívesen és általában sokat fizetnek értük.

Majdnem jó napjuk lett a vastagabb pénztárcájú hazai játékosoknak, mivel a sok között volt egy darab, amit Magyarországon listáztak. Aki a külföldi rendeléstől ódzkodott – ami egy cirka 200 angol fontért kínált játék esetében nem teljesen indokolatlan , az most szerezhetett volna egyet.

A „majdnem”, a feltűnt és a volna már sejteti, hogy mostanra megváltozott a helyzet. De az egész: a badseccc nicknevű eladó mostanra soaringbob2013-ként ebayezik, a Beyond szóban forgó gyűjtői kiadása már nem eladó, és ezek után senki nem fogja elhinni nekünk, hogy nem mi hamisítottuk ezt a screenshotot (bár talán az a pár tucat szakmabeli mégis, aki ma délelőtt hozzánk hasonlóan fogta a fejét, hogy úristen, mit csinált már megint ez a csávó). Persze elméletben lehetséges, hogy badsecc nem azonos BadSectorral, de hogy ennek mennyi a valószínűsége, annak eldöntését a kommentelőre bíznánk.

beyond_presskit_badsector.png


Pedig mi csak sajnáljuk, hogy így alakult, mert ez az üzlet igazi win-win szituáció lett volna: egy lelkes játékos jól jár, badseccc meg jogos fizetéskiegészítésként kap kábé hetvenezer forintot, ami egész jó cikkpénz, bármelyik hazai játéktesztelő elégedett lenne vele. Sőt, egy mondatonként fizetett copywriter is.

PS.: A Sony nekünk is szokott sajtópéldányokat küldeni; innen szeretnénk megköszönni őket, ezek a legjobbak a műfajban, imádjuk őket, mindig kiemelt helyet kapnak a gyűjteményes polcunkon, szóval a Jóisten tartsa meg a jó szokásukat. (x)

PS2.: Nekem is van Beyond sajtópéldányom, de bocs, nem eladó.

74 komment

Címkék: sony újságírás atyaúristen suttyók

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr415567934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.14. 19:03:36

nnnnna, akkor most olyan 3 mondatban Hemingwayi letisztultsággal írd már le azt is mi a probléma, mert én mint laikus nem értem ????

az meg hagy ne legyen már fizetség hogy az újságíró számolja fel a játékot, mert nem mindenki olyasmit tesztel, amivel akar is játszani, most tényleg az a gáz, hogy eladja a tesztpéldányt?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.10.14. 19:23:02

@scal: Kérdezd meg erről a kiadókat. :)

(Tényleg gáz, minden példányhoz játékszabályként mellékelik az embargót, meg azt, hogy "not for resale", van, aminek egyenesen a borítójára nyomtatják).

ScooHu 2013.10.14. 19:30:19

A cikket magát ellenben nem bántanám. Ez a Metropolban jelent meg, nyomtatásban. Ennyi helye volt, ráadásul egyértelmű, hogy csak promóció, azaz a kedvet kellett meghoznia a játékhoz. Itt lehet megnézni hogyan néz ez ki nyomtatásban:
issuu.com/metro_hungary/docs/20131010_hu_budapest/23?e=0

Egyébként értem mire megy a para. Ha sok ilyen eset lesz, akkor előbb utóbb nem adnak majd promóciós lemezeket.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.14. 19:49:48

@Stöki: értem, ennyi erővel az újsághoz adott játékokat se szabad eladni, mert azokra is rá van írva, hogy újságtól eltávolítva nem szabad továbbadni. Antikváriumokat meg egyenesen be kéne záratni orgazdaságért.

Szerintem ha nem kell visszaszolgáltatni, akkor a példány az újságíróé, azt csinál vele amit akar. És nem csodálkozok a mai fizetések mellett, hogy nem kell még egy doboz a lakásban helyet meg port foglalni. Én ezért nem feszítenék keresztre senkit. És szerintem EZ pláne nem az a felület, ahol egy ilyen írásnak helye lenne.

Ráadásul BadSector amíg a Starnak nyomta nagyon jó cikkeket, teszteket írt (talán csak Mocsyhoz tudnám hasonlítani) a Metropolban nincs 4 oldalnyi hely.

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2013.10.14. 20:05:26

az a szégyen, hogy pl a The Last of Us limitált kiadása majdnem olyan szintű, mint itt a sajtópéldány...

Amivel nem is lenne gond, ha a Beyond limitált kiadása takarna valami kézzel foghatót, mint tette azt a TLOU. Egy fémtokkal kitörlöm a seggem. Mondjuk ilyen szempontból a Gran Turimo is egy vicc. Mármint az extra kiadás.

Tyl3r 2013.10.14. 20:22:54

@scal: Az antikvárium-párhuzam ott bicsaklik meg, hogy itt nem egy sima használt játékról van szó, hanem egy limitált sajtópéldányról. Az inkább egy dedikált könyvnek felel meg. És igen, azokat is el szokták adni, de nem egy héttel azután, hogy nyilvánosan körbenyaltad, hogy micsoda remekmûrõl van szó. Másrészt, ha a kiadó van olyan jó fej, hogy megkínál egy ilyennel, nem túl szép gesztus felkúrni egy aukciós oldalra.

És az úszómesterek se pofoznak fel mindenkit, aki a medencébe pisál, csak azokat, akik a startkövön csinálják.

Dudi 2013.10.14. 20:41:10

Anno a munkámnak köszönhetően én is kaptam számos ilyen relikviát, és mai napig megbecsüléssel őrzöm őket (némelyt bontatlanul).
Abban igazatok van, hogy "ő kapta, azt csinál vele, amit akar", de ha mások is átveszik ezt a gyors megélhetési módszert (mely a kiadó által külön kihangsúlyozott szabályokat megszegi), bizony a többi becsületes újságírótól (is) meg fogják vonni az ilyen becses ajándékokat.
Ez olyan, mint a pár hónappal ezelőtti mozis balhé. Én büszkén vonultam be anno valamelyik (nyilvános, nem sajtóvetítéses) Star Wars premierre, mert tudtam, hogy a világon az elsők között látom, előbb, mint pl. az amcsik. Most meg pont a balhék miatt később láthatom hivatalosan a Végjátékot, mint körülöttünk bármely más ország lakói. És a németek (bár velük sincs semmi bajom) már jövő héten nézhetik...

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2013.10.14. 20:44:01

Hát nekem is van jópár cuccom régről. Microsoft golden releasek PC-re, Xbox pre béták nyomott lemezen, konzolos developer vasak, stb. Eszembe nem lenne eladásra kínálni bármelyiket is, egyrészt nálam se lehetnének (:-D), másrészt annyira ritka cuccok, hogy az életben még egyszer úgysem tudnám megszerválni őket...

manowarkill 2013.10.14. 21:19:09

lehet ez ugyanaz a csávó, aki a hardveraprora pár hete feltett kb 80-100 CE/press kites bontatlan játékot.

-=Flatline=- 2013.10.14. 21:40:07

Well. Not the first time to be honest....

B-Bird 2013.10.15. 08:14:56

Engem gyíkká változtatott... De már elmúlt.

Nyom amúgy annyit, mint egy kacsa?

partyaddict 2013.10.15. 09:30:46

Ez nem ugyanaz a tag akit egyszer már le akartak sittelni szoftverhamisításért, például mert sikeresen feltöltötte a netre a magyar Imperium Galactica 2-t? Csak mert akkor ez szimplán egyedfejlődés, semmi kirívó. Jövőre majd jöhetnek a nyugdíjas nénik táskaletépései, onnan meg a csillagos ég a határ (vagy a Vatera).

hirek.prim.hu/cikk/24833

Ítélet született a Costello-ügyben:
A Budai Központi Kerületi Bíróság, 2002 március 05. napján hozott jogerős ítéletet Herpai Gergely ügyében, aki Costello néven az interneten keresztül értékesített illegális szoftvereket. 3 rendbeli jelentős vagyoni hátrányt és 1339 rendbeli üzletszerű, részben folytatólagosan elkövetett szerzői vagy szomszédos jogok megsértése bűntette miatt a vádlottat a Bíróság 8 hónapi börtönbüntetésre ítélte, aminek végrehajtását 2 év próbaidőre felfüggesztette.

Rossz útra tévedt szakújságíró A TV 2 értesülése szerint egy monori illetőségű számítógépes szakújságíró törte fel a tesztelésre kapott Imperium Galactica 2 játék másolásvédelmét, bár a MaNcs információi szerint valószínűbb, hogy az interneten szerezte meg a Sony Securom másolásvédelmi rendszer feltöréséhez szükséges információkat. A több hazai számítástechnikai magazinnak is dolgozó férfi a játékot Costello álnéven 4000 forintért kínálta eladásra az interneten, a nyomozók a házkutatás során 900 darab másolatot találtak, és letartóztatták a crackert, aki a rendőrség szerint több mint hétmillió forintos kárt okozott a magyar tulajdonban lévő kiadónak.

bullseye 2013.10.15. 09:53:58

1339 rendbeli? Talán inkább 1337!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 10:05:02

@scal: @Tyl3r: Értem én scal, hogy téged nem zavar, amit csinált, de a kiadót igen, mert ezt a szabályt szabta az együttműködéshez. Ráadásul a kiadó nem azt fogja mondani, hogy "X. Y. egy fill****ó pö** és pont 200 fontot ér a becsülete, soha többé nem kap tőlünk semmit" - és egy ennyire kis számban készült valaminél rá fog jönni, mint ahogy rájött itthon is valaki -, hanem az fog megmaradni a fejében, hogy a "magyarok" csinálták ezt. Ezzel a teljes szakmának árt, beleértve az olvasókat is, mert ha az újságíró nem kap cuccot, amit megírhat, akkor az olvasónak nem lesz miről olvasni.

Ha most azt mondjátok, hogy ez nem így van, akkor sajnos tudnotok kell, hogy tapasztalatból beszélek. "A" magazinnak dolgoztam, amikor "B" magazin nagyon összeveszett a "HAL" nevű céggel, mert irgalmatlan balfék módon tönkretettek egy tesztelésre átadott terméküket. Nagy összehasonlító teszt volt nálunk, írtam egy emilt "HAL"-nak és kaptam vissza egy rettentő paraszt stílusban íródott emilt, hogy "nem képzelem a történtek után, stb." Néztem mint a ponty ki a cekkerből, hogy "ez most mi". Mutatom a főnökömnek, ő is csak les. Eltelt vagy két perc, mire leesett nekünk, hogy "HAL" összekever bennünket "B"-vel. Írtam egy udvarias ámde vitriolos levelet, hogy értjük a felindultságukat, de mint ahogy mi sem keverjük össze a "HAL"-t, a "KONKURENSÜK NEVE" céggel, talán nekik sem kéne. Öt perc múlva csörgött a telefon és a "HAL"-os atyaúristen hívott, hogy meaculpázzon.

Az meg külön marha jó, hogy a szakma iszonyúan belterjes külföldön is, ha egy ilyen botrány kirobban, akkor a fény sebességénél gyorsabban söpör végig a szakmán az ügy és természetesen nem úgy, hogy "X.Y. ezt és ezt csinálta", hanem úgy, hogy "a magyarok".

@Stöki: az jutott eszembe, hogy lehet, hogy megérne egy postot, hogy azt kommentezzük szét, ne valami mást, hogy ki, milyen őskövületnek számító, ma már csak nehezen működésre bírható játékot őriz kincsként mind a mai napig. Gyanítom nem csak @SakmaN: meg én őrzünk ilyesmit, szóval te kezdhetnéd a sort.

@-=Flatline=-: 8-] Egész komoly sztorigyűjtemény jönne ki a dolgaiból, bár én csak egyszer akartam otthagyni egy sajtóút elején a benzinkútnál.

False_GOD 2013.10.15. 10:12:17

@Sam. Joe: Pont a belterjesség a fő ok. Ha nem volnátok /mint szakma/ ennyire gyarlóak, nem is merülne fel ilyesmi. De a belterjességről flatline tudna csak igazán mesélni, meg az kis csoda világmegváltó oldala.

Brosi 2013.10.15. 10:58:54

Valahol egyetértek False God-al nincs mit kifejteni ezen szerintem, nem egy ember próbál ebbe a "szakmába" bekerülni sok mással egyetemben, de nem lehet a "belterjesség" miatt. Tapasztalatból beszélek.

Az amit ha badsector tett elítélem, viszont azt is, hogy az újságírók ritkaságokat kapnak ami másnak akit tényleg érdekelne 90% esetben megszerezhetetlen és elérhetetlen, csak azért mert nem szakmabeli. Ennek az egésznek igencsak 2 oldala van és nem egy. Szabálysértésért viszont igenis jár a seggberúgás én úgyérzem.

stoppos76 2013.10.15. 11:05:04

Ezt kábé annyira érzem problémásnak, mint amikor találok egy jelszómentes wifit és felcsatlakozom rá netezni. Morális szempontból meg még annyira sem, mert a wifin keresztül lehet rosszalkodni...

Jogilag meg... Azt ki nem szarja le ilyen faszságokra, de komolyan...

Adani 2013.10.15. 11:46:20

@stoppos76:

Hát kb. ja, ajándékba kapok valamit, adományként az onnantól az enyém ha akarom eladom, ha akarom kidobom. Mása helyzet ha kölcsönbe kapok valamit, de ha valaki azt mondja, hogy ezt ajándékba adja és nem kéri vissza, tessék a tied akkor onnantól már semmi köze mit kezdek vele.

Az mondjuk tény, hogy elég pofátlan húzás volt tényleg kb. a rajtkőről belepisálás a medencébe. Ha pár hónappal később adja el akkor már a kutyát sem érdekelte volna.

Tyl3r 2013.10.15. 11:49:06

@Brosi: "nem egy ember próbál ebbe a "szakmába" bekerülni sok mással egyetemben, de nem lehet a "belterjesség" miatt. Tapasztalatból beszélek."

Mesélj már, mik a tapasztalataid?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 12:10:41

@Adani: Az a baj, hogy nem Te, mint személy kapod az ilyesmit, hanem Te, mint az X. periodikánál dolgozó személy, és azért, mert az X. periodikánál dolgozol, abból a célból, hogy dolgozz vele. Érted a különbséget?

Másfelől meg ez egy olyan szabály, ami azóta van, amióta játékkiadók léteznek. Ha betartod jó, ha nem, akkor magad alatt vágod a fát, már fentebb leírtam, hogy miért.

@Brosi: @Tyl3r: Igen, mesélj már!

21 ezer Ft 2013.10.15. 12:21:02

Miért nem mentek el és veritek meg, hogy figyi má' BS, nekünk csinálsz rosszat a durva mamád. Arra emlékezne, erre meg szarik rá magasról gondolom.

Adani 2013.10.15. 12:47:26

@Sam. Joe:

Akkor nem a cég vagy újság a jogos tulajdonosa? Mert akkor nyilván nem a te tulajdonod hanem a munkahelyedé, csak rádbízzák és ha eladod az lopás. Nyilván engem se dicsérnének meg ha a céges laptopot eladnám a Vaterán, nem az enyém, csak használatra kaptam, munkavégzésre. Jó a hasonlat az így kapott játék és a céges laptop között?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 14:43:08

@Adani: Jól látod a helyzetet!

Kétféle felállás létezett amikor én még Bem Apó alatt játéklapnál dolgoztam. Ez akkor volt, amikor még szóba sem jött, hogy 1-2 DVD-nyi adatmennyiséget interneten tölts le - majd a kollégák korrigálnak ha ez azóta átalakult.

A lap címére megjött a cucc valamilyen adathordozón, a főszerkesztő/rovatvezető eldöntötte, hogy kinek adja ki, hogy dolgozzon vele. Ez volt a jellemző, mert nálunk volt egy ember aki a cégekkel való kapcsolattartásért volt felelős. (Ez még akkor volt, amikor szinte kivétel nélkül külföldi kapcsolattartást jelentett ez a feladat és még csak kezdett kialakulni, hogy itthon legyen egy kiadónak irodája, vagy hogy a hazai kereskedelmi partnerére bízza a sajtós kapcsolattartást.)

Létezett aztán olyan leosztás is, hogy bizonyos újságíró épített ki jó kapcsolatot bizonyos kiadóval és akkor úgy jöttek a holmik, hogy úgy voltak címezve, hogy lapneve, újságíróneve.

Alapvetően szerintem mindkét leosztásban a lap kapja meg a programot, de a másodiknál a játékkiadó "irányítja", hogy kinek szánja megírásra. Viszont azt gondolom, hogy tulajdonjogilag a lap, vagy a lapkiadó tulajdonába kerül azzal, hogy pénzért nem adhatja tovább.

Ahol én dolgoztam ott az volt a rend, hogy volt egy nagy szekrény, ahol a programok voltak és aki elvitt valamit, azt felírtuk egy füzetbe, ami a szekrényben volt. Ha valaki elkért magának valamit, azt megkaphatta úgy, hogy bármikor visszakérheti a lap, mert jöhet hozzá valami kiegészítő, amihez kell az alapjáték, de teljesen mindegy, az a lap példánya volt. Aztán időnként amikor megtelt a szekrény, akkor a régi programokkal kezdtünk valamit, tényleg elvitte valaki a stábból a "kellhet vissza" mellett "örökbe", vagy odaadtuk az olvasóknak valami sorsolás, vagy találkozó alkalmával. (Olvasói nyereményjátékokra alapvetően mindig kértünk a kiadóktól/kereskedőktől erre szánt példányt, amihez mindig voltak például 0-ás számlák is, szóval az más tészta volt.) Azt is látnod kell, hogy voltak evidenciák, ott volt T. kolléga aki repülésszexuálisként minden szimulátor hozzá került, de a fentiek betartása mellett.

Az is árnyalja a kérdést, hogy milyen állapotú programról beszélünk. A fentiek a végleges, kereskedelmi forgalmazásban megjelenő állapotú programokra vonatkoznak. Ma már gyakori, hogy pre-release, ilyen-olyan de mindenképp végleges előtti állapotban lévő programot kapsz adathordozón, vagy letölthetően netről. Akkor az mindenképpen a játékkiadó tulajdonában marad örökre. Na azokra aztán öles betűkkel van ráírva, hogy a játék kiadójának a tulajdona. Ritka volt akkor még az ilyen, de létezett és ha megjelent aztán a végleges, akkor ezeket összetörtük és kidobtuk. (Én valahol kallasztok egy Carmageddon 2 beta CD-t, mert iszonyú bitang ahogy kinéz és nem volt lelkem kikukázni.)

Ha a jelen konkrét esetben emberünk szabadúszóként, mint újságíró a saját otthoni címére kapta is meg a dolgot, akkor is ott van a "not for resale" szabály, szóval ezt a dolgot nem menti még az sem, hogy jogilag a tulajdonába került, hiszen az, aki adta neki, kikötötte ezt. De a jogi vonatkozáson felül meg ott van, hogy ULTRACIKI.

Ha mindenképpen párhuzamot kell találnom, akkor olyan ez, mint a szállodából elvinni a törülközőt, vagy a svédasztalos reggeliből zacskóba tankolni is kicsempészni. Van aki szerint belefér, van aki szerint nem. Annyiban azonban mindenképp sántít a hasonlat, hogy ilyesmivel csak magadnak ártasz ha így viselkedsz, itt meg egy egész szakmának, a művelőit és a fogyasztóit is beleértve.

Dudi 2013.10.15. 14:46:33

Adani: nagyjából igen. Az egy más kérdés, hogy a munkáltató ebben az esetben a használati jogot neked "kölcsönzi".

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 14:49:29

@21 ezer Ft: Mindenképpen egyetértek veled abban, hogy @Tyl3r: helyében én nem írtam volna meg ezt a dolgot széles közönségnek, mert ez szakmai etikai dolog, ami csak a szakmát művelőknek azonnal és magyarázat szüksége nélkül egyértelmű, hogy miért ciki. Látod, már nem tudom hanyadik hozzászólásban próbáljuk itt elmagyarázni, hogy miért tartjuk piszok nagy gáznak.

A nagy ruhát meg azért nem kapja meg tőlünk, amiért mondjuk tőled sem kapja meg a tetszőleges párt tetszőleges politikusa a tetszőleges disznóságáért. 8-)

Dudi 2013.10.15. 14:56:08

Sam. Joe jó részletesen elmondta ezt,megelőzve engem :)

Annyit fűznék hozzá, hogy ha nem szigorúan játékokról, mi több, programokról van szó, hanem pl. hardverről (nyomtatóról, alaplapról), abban az esetben vagy a hazai nagyker adja szó szerint kölcsön, vagy maga a gyártó küld ki szépen becsomagolva külföldről, melyet ritkán kér vissza. Általában az utóbbi esetben kerül bele az über alkatrész az író (munkahelyi) gépébe, melyről sok esetben (érthetően) nyálcsorgató képeket, cikkeket közöl. Ilyenkor mindenki irigykedik rá, holott a cucc nem az övé, hanem a kiadóé. No, ha ezt eladná, (még akkor is, ha a cégen belül az ő nevére küldték) valószínűleg páros lábbal repülne az illető...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 15:03:51

@Dudi: Na, én meg pont most akartam leírni, hogy én marha itt írtam egy kisregényt, te meg másfél sorban pont olyan jól elmagyaráztad. 8-) Köszi a HW-s kiegészítést, ez nálunk is így volt.

Tudjátok az a nagyon-nagy gáz, hogy ez a "sajtópéldányt nem adunk el" annyira alap és evidencia, hogy tulajdonképpen a legnagyobb szégyen, hogy megtörténik és az "elkövetőt" minősíti.

Most kéne valami jó hasonlat, de semmi frappáns sem jut eszembe... Mittudomén, a kórházban a nővér nem ácskapoccsal vesz vért, a tűzoltó nem gyújt fel házakat, hogy legyen mit eloltania... Értitek?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.10.15. 15:09:09

@Sam. Joe: Azért ne rugaszkodjunk el ennyire a valóságtól. :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 15:10:41

@Stöki: PC-X-nél így volt. Más játéklapnál nem dolgoztam, nem tudom mi volt a kotta.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.10.15. 15:11:32

@Sam. Joe: A nővéres-tűzoltós párhuzamokra írtam. ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 15:13:32

@Stöki: Már megijedtem! Oké, ebben igazad van.

Brosi 2013.10.15. 15:22:37

Viszont ha ez az illető ennyire nagy bakit csinál, csinált - amit teljesen jogosan nem kéne - ennek számára szakmabeliek közt, és magazin - lap, újság, nevezzük aminek akarjuk - nem lesz véletlenül valami komolyabb és hathatós visszhangja, válasza erre?

Azt látjuk, hogy itt van ez az egész. megtörtént és nyilvánosságot kapott, de ilyen helyzetben mi történik?

A renomé vesztésen és a fentebb leírt negatív visszahatásokon kívül.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.15. 15:24:57

az a kérdés még mindig hogy a Metropolnál mi a helyzet, mert megint olyan példákkal jöttök hogy ennél a lapnál ez a kikötés, annál a lapnál az a kikötés, lehet nagy ívből tesznek rá, lehet azt mondták BS-nek,

- figyu már itt ez a játék, írj róla valamit van rá max 3000 karaktered
- Értem főnci, a játékot visszaadjam?
- Hülye vagy, tiéd, köll a francnak egy ilyen szar, ár folyik ki a raktár.

Ezt még mindig úgy látom, hogy csak Ti problémáztok rajta, mert szerintetek etikátlan. Elképzelhető, hogy BadSector (beszélő név) jelleme számotokra már kerek képet kapott, mert ti jobban ismeritek a dolgait, de mi csak olvasók vagyunk, ennyiből vonjunk le következtetést, és törjünk pálcát a feje felett?

Nem nem hiszem, hogy a Rockstar 800.000 millás első napos eladás mellett hol nem szarik bele ha egy sajtós eladja a játékát. Írt róla? Írt. Ez a lényeg,a reklám, meg a hírverés. Nem véletlenül van ez így kitalálva. nem véletlenül kapnak ilyen szép dobozokat (lehet + 1 pontot kapunk ám hoppá) lehet előbb nem kapsz dobozos játékot ha szar kritikát írsz, mintha jót és aztán eladod.

Syolos 2013.10.15. 17:02:44

Lehet, hogy etikátlan (sőt, biztosan az), de azt, hogy a kiadónak pont az a pár el nem adott példány hiányzik (amit ugye az, aki megveszi a Zíbéjen, már nem fogja a boltban), ne magyarázza be nekem senki. Főleg itthon, Mutyilanden, az ilyenek felett szemet hunyni magyar tulajdonság. Tetszik vagy sem (nekem pl. kurvára nem, sokkal jobban bejön a norvég vagy a svájci morál), de ha a kiadó el akar adni néhány ezer játékot a hazai piacon, akkor pont leszarja, hogy egy repianyag aukcióra került. Ha meg nem, akkor maximum ürügy lehet, ne mondjátok már, hogy egy tíz-százmillós bevételt generáló játékkiadó "megsértődik" a magyar piacra ezért...

4lln4m3zw3r374k3n 2013.10.15. 17:48:41

@Syolos: Nem a bevétel kiesés a lényeg hanem hogy (szerintem legalábbis) elég nagy jófejség a kiadótól hogy ilyen példányt küld neki. Ha ennyire képes megbecsülni akkor max egy letöltési kódot érdemelne, a munkájához az is épp elég.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.15. 17:55:42

@Syolos: Így van! És a Tescot sem fogja földhöz verni az a két pogácsa amit megeszel fizetés nélkül!

bullseye 2013.10.15. 17:59:00

Az a vicces, hogy ha meg nem írta volna meg senki, akkor amikor majd kiderül (mert pl. FB-n látta valaki a témát) jönne az, hogy belterjes a szakma és fedezzük egymást, tiszta orvosmaffia, csecsemőhalál, jajjistenem!!négy!

Szégyenkezve bevallom, hogy több mint egy évtizede, kezdőként, még én is eladtam (pontosabban elcseréltem) egy tesztcuccot, de előtte megkérdeztem a gyártót, hogy szabadon használhatom-é-e.

nyisziati 2013.10.15. 19:52:00

@Syolos: "Főleg itthon, Mutyilanden, az ilyenek felett szemet hunyni magyar tulajdonság."

Na pont ez jutott eszembe nekem is. De ugyanakkor az is, hogy pont ezért választottak meg olyan pártot 3 éve, amilyet, és ezért nézünk így ki (főleg, amíg 27% körüli a népszerűségük és növekszik). Ez egy ilyen ország, és úgy tűnik, még ilyenebb irányba halad, ami rossz hír, főleg hosszútávon.

Ja és többektől hallottam (nem sima melósok, egy közép- és egy felsővezető), hogy azért utasítottak tőlük vissza felajánlott munkavállalót, mert az illető MAGYAR volt. Ez volt az egyetlen kifogás.

Nem lesz ennek jó vége.
És megint a normálisak fognak rosszul járni, a simlisek meg kibulizzák maguknak a tutit.

Aztán meg röhögve a medencébe sz*rnak a startkőről, amíg elfordul az úszómester. Mert ilyenek. Csak sajnos minket is utánuk ítélnek meg.

Wulfgar 2013.10.15. 20:45:02

Szerintem, ez, hogy amit sokan írnak, hogy a "kiadó küldi mert olyan jó fej" marhára nem igaz. Marhára nem azért küldi, mert akkora jó arc, hanem azért, mert ezzel (is) kenyerezi, le az újságírót, hogy jobb értékelést adjon a játékra. Nem egyszer hallani/olvasni, hogy "X kiadó fizetett Y játékújságnak/oldalnak, hogy jobb értékelést kapjon a játéka". Lehet, hogy nem mindig igaz, de sok játék értékelése alapján, igen sok igazság van benne. Ez a külön extrákkal megspékelt kiadás is ugyanezen okból kifolyólag van. Személy szerint ellenzem is (nem, nem irigységből, Warcarfttal kapcsolatos dolgon kívűl semmiből sem vettem még "CE"-t), ugyanis:
1: Miért kap egy, még a gyűjtői kiadásnál is jobb változatot? Egy sima kiadás, kézikönyvvel (bár ma már ez utóbbi nem igen divat sajnos) bőven elég lenne, tökéletesen elég a kritika megírásához. Várom az érveket, azon kívül, hogy jobb értékelést kapjon.
2: Ha már mindenki dobálózik ezzel: Nem etikus a többi kiadóval szemben sem, mert nem feltétlen áll módjában a kiadónak ilyet küldeni. Persze az "AAA" címet gyártó kiadó simán küld, a "Call of Battlefield modern company warfare 72. részéhez" mert van rá pénze, és ezzel is nyer néhány pontot.
3: Tényleg befolyásolja az értékelést is, ami engem, mint olvasót piszkosul zavar. Persze szubjektív, hogy kinek mi tetszik, viszont az szerintem mindenkinek böki a csőrét amikor "X" újságban áradoznak "Y" játékról, azt kiderül róla, hogy 1forintot nem ért volna az egész, és hopp, milyen érdekes, a játékosok többsége fel is van háborodva, hogy tényleg nem ér semmit az egész.

Brosi 2013.10.15. 21:01:45

@Wulfgar: Ez sok esetben nagyon is igaz. Sajnos át kellett élnem párszor, hogy x ezer forintért vettem egy darab szart, hála a "hiteles" újságíróknak a szakma krémjének :D Azóta előre ellenőrzöm, hogy mit veszek meg és mit nem. Legjobb esete ennek a 12k forintért vett marha drága póló aka Colonial Marines :D az mekkora egy szenny volt.

Tyl3r 2013.10.15. 21:06:44

@Wulfgar: Ez akkor lenne igaz, ha ezek utan minden Sony jatekot felulpontoznank, pedig nem igy van, siman megkritizaljuk oket, ha kell. Es megis kuldenek sajtopeldanyt. Ez egy szep gesztus a kiadoktol, de hidd el, nem befolyasolja az ertekelest.

Tyl3r 2013.10.15. 21:13:42

@Brosi: baszki, a szakma kremjenek atlagertekelese - aka Metascore - 45 pont a 100-bol. Vagy te csak a Guardian nyolcpontosat olvastad?

Brosi 2013.10.15. 21:36:10

@Tyl3r: Ha arra gondolsz, hogy Colonialról elolvastam-e bármit előtte, arról nem. Szavak meg mondatok kifordítását meg hagyjuk. Pontosan tudod mire gondolok és mindenki más is. Sok esetben nem helytálló az amit leírnak, sajnos. Ha azt érzed sértőnek, hogy a kapott dolgokért szépet kell írnod. Elnézést kérek Wulfag nevében is, én egyáltalán nem a hazai emberekre gondolok ezzel kapcsolatban, mert nem hinném, hogy megtennétek, hanem a sok külföldi újságíróra ahol nem egy egyetben derült ki ilyesfajta csíntalanság. Nem is állítom, hogy állandó dolog, de ha utánanéz az ember és ezt mindenki tegye meg magának, feltűnnek érdekes dolgok nem egyszer. Metacritic meg nem éppen egy megbízható hely, elég sokszor leszerepelt, ez magánvélemény.

Wulfgar 2013.10.15. 21:57:41

@Tyl3r: Nem rólatok, meg nem is az itteni játékújságírókról beszéltem, akinek nem inge ne vegye magára :P. Kétlem, hogy, a Magyar piac akkora lenne, hogy különösebben érdekelné a kiadót, hogy egy itteni újság hány pontot ad. Ettől még nem jelenti azt, hogy azért küldi mert jó arc, csak az itteni újságot és a piacot nem értékeli annyira (nem degradálásként értem), hogy mással is "lekenyerezzen". Persze, így már lehet gesztusként is értelmezni, és ez részben talán igaz is, de azért egészében ettől még nem változik szerintem a lényege.

Wulfgar 2013.10.15. 22:04:19

@Tyl3r: WTB edit...
A másik dolog meg, hogy azt a kiadó nem azt látja, hogy azért érte kritika is rendesen a játékát, hanem azt, hogy 100ból 92pontot kapott a játék minden kritika ellenére (ettől még lehet ér annyit persze), szóval megérte küldeni a sajtópéldányt. Ez neki minimális kiadás, és ha csak 2-3 pontot kap a játék, már megérte, hogy mennyit kapott volna nélküle, azt meg úgyse tudja meg soha.

4lln4m3zw3r374k3n 2013.10.15. 22:21:43

@nyisziati: "azért utasítottak tőlük vissza felajánlott munkavállalót, mert az illető MAGYAR volt. Ez volt az egyetlen kifogás."
Ez inkább őket minősíti szerintem, nem minket. Ha ugyanezt itthon mondanák mondjuk egy cigánynak egész Európa egy emberként sikítana rasszizmust, talán még koncentrációs táborokat is vizionálnának. Ha Veled vagy Velem csinálják ugyanezt nyugaton akkor semmi gond azt szabad.

Tyl3r 2013.10.15. 22:24:43

@Wulfgar: Vilagos, egy kiado PR-osanak az a dolga, hogy felfuttassa a jatekat, az ujsagiroe meg az, hogy megirja rola az igazat. Szoval van itt egy finom erdekellentet, valoban. Es igen, amikor egy PR-os ad valamit, ot nem ugyanazok az erzesek mozgatjak, mint mondjuk a csecsemojet szoptato anyukat, hanem a ceg erdekei.

Lehet, hogy valaki ettol elerzekenyul, es lagyabb szivu lesz az ertekelesnel, nem tudom. Ram nem igy hat, de szeretem a gyujtoi finomsagokat, a Sony press kitjei meg tenyleg a legjobbak a mufajban. Na, ezert latok en ebben jofejseget, mert en nem azt nezem, hol ebben az atbaszas (sehol), hanem azt, hogy az ilyeneknek milyen nagy ESZMEI erteke van.

payskin 2013.10.16. 01:02:16

@Wulfgar: "Kétlem, hogy, a Magyar piac akkora lenne, hogy különösebben érdekelné a kiadót, hogy egy itteni újság hány pontot ad."

Amikor a 90-es évek második felében megjelentek a nagyobb kiadók hazai irodái, és rajtuk keresztül jöttek a tesztpéldányok, na, ők azért tudtak csúnyán üvöltve káromkodni, ha nem azt a pontszámot látták a következő havi újságban, amit elgondoltak. Rémlik, hogy volt valami honosítási kísérlet 97-98 táján, valami vadnyugatos, rajzfilmszerű játék, ami rettentő rosszra sikerült, és mikor meg mertük írni, az egész szerkesztőségben hallani lehetett, hogy az a szerencsétlen, aki azt tető alá hozta, épp agyvérzést kap a telefonon keresztül, úgy kikelt magából. Hogy képzeljük, hogy merünk ilyet írni hogy. Hát bocs. Azért nem jó érzés ám, mert azt látni kell, hogy (kevés kivételtől eltekintve) senki nem akar szar játékot csinálni, és abban a honosításban is nyilván irtó munka volt. De ha egyszer bűn rossz lett...

Aztán amikor kimentél egy ECTS-re, és leültél beszélgetni mondjuk az EA területi képviselőjével -- akinek minden hónapban küldted az újságot, és aki egy szót nem értett a cikkekből egyetlen dolgot nézett és értett meg belőle, a végén az értékelést --, akkor néha azért megkérdezték, hogy ezt mégis hogy? Volt ilyen is.

Még egy dolog jutott az eszembe az egész Not For Resale témáról, hogy ez mennyire nemcsak a játékokra és az újságírókra jellemző, 15+ éve az Adobe NFR-ek is inkább kerültek boltok polcaira, minthogy szerkesztőségekbe kerültek volna tesztelésre. De ha akkoriban bementél egy Media Marktba, nem egyszer ott virított a polcra kirakott Microsoft, Symantec stb. dobozos szoftvereken a piros NFR matrica. Hogy aztán ezek a hazai forgalmazótól kerültek-e oda, vagy a repi példányt próbálta valamelyik mókás kedvű ott dolgozó így pénzzé tenni, azt már a jó ég tudja. Szerencsére kinőttünk ebből.

S akkor ezen a ponton lefújom a port a 8 éve a polcomon porosodó CS Production Studioról (tok-vonó kiadás). Én kaptam anno, kis hazánk egyik Adobe Certified Professionalje írta róla a cikket, és nemhogy az eladása, de az is törvénybe ütköző lett volna, ha mondjuk a szerkesztőségben ezt használjuk a grafikai munkákra. Soha senki nem tudta volna meg, mégsem fordult elő. Évente párszor lefújom róla a port, és visszarakom bele az egyik folyton kieső lemezt. :)

i.imgur.com/Aj9qdef.jpg

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.10.16. 07:42:33

@payskin: Egen, voltak ilyenek is. Egyszer egy fos magyar játékról megírtam, hogy fos, pár nap múlva megjelent egy háromfős Sonderkommando a Guru szerkesztőségében, hogy ezt mégis hogy képzelem, és követelték, hogy a cikkben a "sajnos ez egy rossz játék" végkövetkeztetésben a "rossz" legyen "közepes" (persze nem írtuk át).
És ez nem valami nevenincs cégecske volt, hanem egy (akkor még) igen jónevű, patinás magyar fejlesztőstúdió.

Meg az is nagy sokk volt a forgalmazóknak, amikor a mainstream média (azon belül is főleg az Index) elkezdett foglalkozni a játékokkal, és kicsit több vitriollal írtak, mint amit a forgalmazók a gémerlapoktól megszoktak.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.16. 09:19:14

@Stöki: OFF: Küldtem neked egy emilt a céges címedre. Megkaptad?

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2013.10.16. 09:40:36

Én még sose kaptam ilyen pres kittet pedig mennyit testeltem már a Sonynak. Kicsit azér nem esik jól de mégse fogok át állni másik pécére sőt ha kapnék se adnám el a Vaterán vagy hasollón (szóval akkor ez helyett az ember mellett kandidálnék a fel szabaduló helyre csak viccelek nem komolyan irtam?)

nyisziati 2013.10.16. 16:39:37

@4lln4m3zw3r374k3n: "Ez inkább őket minősíti szerintem, nem minket. Ha ugyanezt itthon mondanák mondjuk egy cigánynak egész Európa egy emberként sikítana rasszizmust, talán még koncentrációs táborokat is vizionálnának. Ha Veled vagy Velem csinálják ugyanezt nyugaton akkor semmi gond azt szabad. "

Természetesen ezt nem hivatalosan közölték, hiszen kimondva ez is az EU törvényeibe ütközne (szabad munkaerőáramlás). Mint ahogy nálunk is rengeteg cigányt utasítanak el a munkahelyekről, csak - hivatalosan - nem azért, mert cigányok.

Bűn ez, vagy szimplán tapasztalatból származó előítélet?

Ugyanígy sajnos nem a nyugat-európaiakat minősíti, ha nem vesznek fel egy magyart egy munkahelyre. Túl sok negatív tapasztalatuk volt velünk kapcsolatban (vagy más kelet-európaival), ezért élnek a gyanúperrel, hogy újra csalódnának. És tudod mit? Nem tudom hibáztatni őket.

Nekünk kell javítani a bizonyítványon. Ahogy itt nálunk is a cigányoknak kellene ezt megtenni, és mindjárt nem gyanakodva néznének rájuk, ha jelentkeznek valahova.

Morgan kapitány (törölt) 2013.10.16. 21:05:33

@Tyl3r: @scal: Ha jól emlékszem, még főszerkesztő is volt. Ok, hogy neked nem tetszik valamiért, de ne degradáld már le "írogatott cikkeket is" kontextusban.
Te meg csak posztolgatsz, posztolgatsz és közben...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.17. 01:48:35

@Sam. Joe: ez egy elég hülye hasonlat, mert ha a Tesco felkér hogy mondjak már véleményt erről a két pogácsáról, és ordibáljam a vásárlóknak félóráig milyen jó, a minimum hogy ad két pogácsát, de nyilván még meg is fizet mellette. Kicsit ügyesebben érvelj kérlek.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.17. 09:43:01

@scal: "Kicsit ügyesebben érvelj kérlek."

LOL! Én érveljek ügyesebben? LOL!

Az a baj, a hasonlatoddal, hogy nem megette a pogácsát, hogy elmondhassa, hogy milyen, hanem elvitte a megevésre kapott Tesco pogácsát és eladta a piacon. Ja, és a pogácsaértékelésért nem a Tesco az, aki a fizetését adja, hanem a "Pogácsa és Perec" magazin.

Tyl3r 2013.10.17. 09:55:16

@Morgan kapitány: ebben nincs semmi degradáló. Írt cikkeket játékmagazinoknak? Írt. Vagy a hemingway-i tömörség akadt be? De hát a metropolos cikk tényleg rövid, az újságban el se férne egy hosszú. Azon meg talán nem fogunk összeveszni, hogy egy 1500 karakteres cikk elolvasása tényleg nem igényel annyi agymunkát, mint átrágni magad a Büszkeség és balítéleten. De ez tény, nem kritika.

bullseye 2013.10.17. 12:21:18

@Sam. Joe: De igenis hülye hasonlat, mert a pogácsát nem tudja eladni 200 fontért! :)

Amúgy filozoraptor szinten, ha ez sajtópéldány és újságíró vette volna meg, akkor tulajdonképpen rendben is lett volna a dolog...

nyisziati 2013.10.17. 15:30:20

@bullseye: "a pogácsát nem tudja eladni 200 fontért! :)"

És fémtokban, sorszámozva, aranyfüsttel dombornyomva, "limited edition" felirattal?... :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.17. 20:34:13

@Sam. Joe: gondoltam írok én is egy olyan sarkítást mint :)

inkább írjatok még ilyen érdekességeket mit csinált még ez a bad boy hogy ennyire a bögyötökben van :D csupa fül vagyok

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.17. 20:37:05

@Tyl3r: az írásodból nem csak a degradálás, a gyűlölet meg a megvetés is süt, semmi gond vállald fel :D nem kell magyarázkodni.

Alapvetően úgy vagyok az egésszel tök fölöslegesen került ez ki ide, inkább jött volna valami retro, vagy heti játékcsaj bármi.

Adani 2013.10.17. 22:46:41

@nyisziati:

Jó reklámmal és rábeszélőkészséggel a dobozolt szart is el lehet adni, sok példa volt már rá a történelemben.

Morgan kapitány (törölt) 2013.10.18. 09:32:52

@Tyl3r: Ne haragudj, nem akarlak megsérteni, pusztán az általad alkalmazott kontextust fordítom meg, hogy rávilágítsak az igazságtalanságra.
Szóval, ha fellapozod a két legnagyobb gamer folyóirat egykori impresszumait, ott látod az alábbiakat
PCGURU: Herpai Gergely (szerkesztő)
Gamestar: Herpai Gergely (szerkesztő).
És erre Te, egy névtelen nick egy két kattintással létrehozható blogon ideírod, hogy "több hazai játékmagazinnak is írt cikkeket", haha!

Kohl egy idős, beteg ember és volt némi sara a pártfinanszírozások körül, azonban még mindig miniszterelnök úrnak szólítják, mivel mégis csak elért egy magas karakterszintet, amit viszonylag kevesen mondhatnak el.
Szerintem ha egy picit is érvényesülni akarsz az újságíró szakmában, kicsit bölcsebben, szerényebben kellene fogalmaznod a kollégákról.
Amennyiben valamelyik országos havilap főszerkesztője vagy/voltál, akkor tekints tárgytalannak a megjegyzést, hiszen az eggyel magasabb kaszt és némi resputációs alapot nyújt mások szakmai múltjának lekicsinylésére...

bullseye 2013.10.18. 10:30:50

Végre lassanként kiderül, hogy az igazi szemét a történetben Tyl3r, aki gyűlölködik, becsületsért, és még szegény idős Kohl kancellárt is beanyázta. Lassan írok is róla egy cikket! Vagy egy készíek egy rédzsvideót.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.18. 11:20:31

@scal: Nem scal, Te elkezdted mentegetni. Te is pontosan tudod, hogy amit csinált, az etikátlan, csak találni akarsz neki mentséget. Nem kell.

Szó sincs róla, hogy elkezdjem fikkantani Bad Sectort, bár dolgoztam vele egy cégnél és hát voltak dolgai, de az pont olyan etikátlan lenne mint.

Tyl3r 2013.10.19. 23:59:14

@Morgan kapitány:

- nem sertettel meg;
- nulladik kezbol tudom, mennyire lenyegtelen, ha valakinek a neve bekerul ilyen-olyan impresszumokba;
- Rakosi villamositasban elert eredmenyeit is tisztelni kene? csak a Kohl-parhuzam miatt kerdezem;
- kedves, hogy aggodsz az ervenyesulesemert, nekem az ilyesmi mar nehezen megy tobb ezer megjelent cikk es hir utan;
- hidd el, barkinek a szakmai multjat le lehet szarni, en se sertodnek meg, ha az enyemmel csinalna valaki; na jo, egy "meh"-re talan futna.

miguel_ 2013.10.20. 14:09:01

@Morgan kapitány: Milyen impresszumot lapoztál fel? Csak mert BadSector soha nem volt szerkesztő a PC Gurunál, legalábbis amennyire én tudom (márpedig tudom, mert pl. én is adtam neki cikkeket), sima külsős cikkírónál nem vitte többre.

új nick hozzáadása (törölt) 2013.10.20. 16:14:37

@MrEd:
Hát, forrás az Internet... ez volt az első link, amibe botlottam. Ha tévedek, elnézést.
www.pcguru.hu/blog/matthawk/interju-iii/4792

Más: nem vitatom a posztban leírtakat a konkrét ügyről, vagy akár korábban viselt dolgokról, de elvem, hogy adjuk meg a királynak, ami a királyé.
Bocs, de nekem továbbra sem mond semmit a "Tyler" nick (nem, mintha ez számítana valamit), de mivel ilyen nevű szerzőtől nem olvastam több ezer cikket, hát...hehe.

algi 2013.10.22. 03:00:59

Nem értem itt az értetlenkedést. A kiadó azt is megszabhatja, hogy a végfelhasználó mit csinálhat a játékával, nemhogy az újságírók.

Ez szerintem kb. olyan, mintha sajtóvetítésen kameráznám a filmet.

Adani 2013.10.22. 11:10:23

@algi:

Szokták is, azért is kerül ki sok film még a premier előtt a torrent oldalakra.

kaqxar 2013.10.26. 00:11:54

@Morgan kapitány:
Kohlt azért szólítják miniszterelnök úrnak, mert a protokoll így követeli meg. Jelenlegi és volt Miniszterelnökök megszólítása életük végéig "Miniszterelnök Úr". Ez nem minősíti Kohl kancellár szakmai-politikai karrierjét/ tevékenységét.