HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Vége a Digital Realitynek? (UPDATE: úgy tűnik, nem)

2013.07.29. 14:22 Stöki

Vagy legalábbis nagyon úgy tűnik. Múlt hét közepén már hallottuk a pletykákat, mostanra több szakportál is megírta a hírt: az egyik legrégibb magyar játékfejlesztő stúdió, az 1991-ben alapított Digital Reality (született Amnesty Design) nem tud tovább működni. Úgy tudjuk, a cég egy ideje veszteséges volt, a DR-be korábban befektető Docler Holding pedig most úgy döntött, nem támogatja tovább őket.

dr.jpgA döntés persze érthető, a Docler elég nagypályás, hiába alapul az egész cégcsoport egy pornóoldal sikerén (ugye a LiveJasminnal befutott Gattyán György alapította), üzleti szempontból teljesen érthető, hogy kihúzták a szőnyeget a DR alól. De azért mégis szomorú a dolog, elvégre egy patinás névről van szó, ami alatt az emlékezetes Imperium Galactica I-II (meg pár kevésbé emlékezetes háborús RTS) megjelent.

A stúdió bezárását azonban hivatalosan még nem erősítették meg, és addig lehet egy picit reménykedni, amíg ez meg nem történik. Hancu, az általam ismert legnagyobb cinikaprofesszor egyébként csak annyit reagált a hírre, amikor mondtam neki, hogy "már megint?", utalva arra, hogy a múltban előfordult már párszor, hogy a fejlesztőstúdió nehéz helyzetbe került, aztán valahogy mégis megúszták a véget. Talán most is így lesz, elvégre az utóbbi játékaik közül a Sine Mora elég jó visszhangokat kapott. És az Imperium Galactica Online-on dolgoztak éppen, ami persze most valószínűleg nem fog megjelenni. A jelenleg szétesett DR egyébként már csak nevében volt DR, az Imperium Galacticát fejlesztő gárda (a régi tulajdonosi kör) már korábban lépett, és csináltak egy Pocket Scientists nevű céget (ők legutóbb a Sine Mora iOS portját készítették).

A Digital Realitynek természetesen ment egy mail, várjuk a hivatalos kommentárt.

(Korábbi írásunk az Imperium Galactica I-II-ről itt, illetve volt egy cikkünk arról is, hogy a harmadik résszel mi lett.)

UPDATE #1: Szinte rögtön a poszt írása után jelentkezett Névtelen, Tűzhez Közeli Informátorunk. N.T.K.I. szerint nem voltak likviditási problémák a cégnél, sőt a bezárást a DR vezetősége kezdeményezte, mondván nem kívánnak tovább élni a finanszírozás élte lehetőséggel, mert nem érzik garantáltnak az Imperium Galactica Online sikerét. Erre a Docler kiszállt, azaz nincs jelenleg tervben a cég tovább működtetése semmilyen formában. "Persze tök jó lenne, ha erről kiadnának valami hivatalosat, mert így megindult a Docler-fikázás mindenütt, mondván gonosz milliárdos kihúzta a szőnyeget a magyar játékfejlesztés alól, de a valóság ugye az, hogy a magyar játékfejlesztés dobta be a törülközőt" - mondta emberünk.

UPDATE #2: Végre hivatalos info is van, át is írtam a címet. A Docler közleményt adott ki, miszerint a DR felfüggesztette az idén februárban bejelentett, új Imperium Galactica projekt munkálatait. "Peller András, a cég ügyvezető igazgatója a döntést nem pénzügyi, likviditási okokkal, hanem szakmai indokokkal magyarázza. Ezek közé sorolja, hogy a fejlesztés nem úgy haladt, amely a folytatást indokolta volna. A Digital Reality kizárólag a projekt munkálatait állította le, a cég nem szűnik meg, a folytatásról a tulajdonosok megkezdték a tárgyalásokat. Az Imperium Galactica fejlesztésén eddig dolgozó szakembereket lehetőség szerint a Docler cégcsoport kívánja a továbbiakban alkalmazni" - írja a közlemény. Na, mondtam én, hogy nem eszik olyan forrón a kását (bár ezzel a közleménnyel csak még furább lett az ügy).

40 komment

Címkék: imperium galactica digital reality

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr795432082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zs.gothpunk · http://gothpunk.freeblog.hu 2013.07.29. 14:30:19

Hogyha jól tudom, a Sine Morát csak kiadóként menedzselte a DR, a fejlesztés nem itt történt. Az utolsó belső fejlesztés a SkyDrift volt, ami nem hozta az elvárt eladási adatokat, ráadásul tovább is tartott megcsinálni, mint illett volna.

flea 2013.07.29. 14:41:04

A címet meglátva konkrétan ilyen alakú lett a fejem:

:O

Ezzel együtt az IG-n kívül nem tudok semmit mondani, hogy miért kellene a DR-nek tovább működnie... az meg azért már rég volt, muszáj lenne azóta valami másból megélni tudni.

Flankerr 2013.07.29. 15:02:31

Igazi magyaros történet. Kár..

nyauuuuu 2013.07.29. 15:11:39

Cinikaprofesszor :).

vargatom 2013.07.29. 15:13:26

Akkor ez tulajdonképpen a Hancu-átok elméletet igazolja?

Houruck · http://houruck.hu 2013.07.29. 15:15:25

DR nem csak kiadó volt Sine Mora esetében, magyar kóderek dolgoztak rajta.

Houruck · http://houruck.hu 2013.07.29. 15:21:34

@zs.gothpunk: Biztos, hogy igaz. Nézd meg a stáblistát. Reptile még előadást is tartott róla Function demopartyn. :)

kpityu2 2013.07.29. 15:25:49

"mert nem érzik garantáltnak az Imperium Galactica Online sikerét."

???

SplitGuy 2013.07.29. 15:56:32

@kpityu2: Gondolom a retrohuszár embereken kívül a név másnak nem nagyon mond semmit, a játékmenetet meg annyira nem találták jónak, hogy elvigye az egész IP-t a hátán.

MarcusFenix 2013.07.29. 17:27:46

"mert nem érzik garantáltnak az Imperium Galactica Online sikerét."

az én olvasatomban ez az jelenti hogy lehet hogy ezek a vezetők gyorsan egy új befektetőmentes cégben megcsinálják ügyesen a játékot mert garantáltnak érzik a sikerét. :) Gondolom olyan hülyék hogy lelkiismereti okból gyorsan munkanélkülivé alakítják magukat.

Koci1981 2013.07.29. 18:52:08

Gyuri korrekt üzletember. Bár ha valamiről úgy dönt, hogy ennyi volt, akkor ennyi volt. Én szerettem a DH-ban dolgozni, de hülyeséget csináltam. Ewwan. A Digital Reality-t már akkor sem értettem, hogy minek vásárolta fel, hiszen csak egy csapat lusta hippivel lettünk többen az irodaházban, akik nagypofával mutogatták a sketcheiket, de érdemi munkát nem láttam tőlük soha.

Koci1981 2013.07.29. 18:53:11

@tejeskancso: ez nagyjából mindig is volt. A részvétel nem volt kötelező soha. Én se vettem részt egyen se.

kpityu2 2013.07.29. 18:56:11

@SplitGuy: Ezt értem, csak a "garancia" szót találom furcsának ebben a kontextusban. Miért nem mondták bele a pacekba, hogy szar az egész és totál bukta lesz?

wowerman 2013.07.29. 19:28:27

@MarcusFenix: Ez nem lelkiismereti ok -_- Inkább üzleti. Valszeg belátták hogy ha meg is csinálták volna, annyi ember se játszott volna vele mint a Zandagorttal.

A cikkhez: igazából nem értem miért nem fejték anno az IG-tehenet. Oké hogy a név nem volt az övék, de talán elég jól elterjedhetett volna hogy ez a no name játék igazából a folytatás. A Haegemoniával nem játszottam de úgy tudom az inkább a Homeworld stílusában utazott. A Philos is csak az IG nevét akarta, maga a játék teljesen más volt már kezdettől fogva. Mindegy, igazából csak mi fújjuk fel ezt így, az egész munkásságukat tekintve egy másodrangú fejlesztőcég akiknek volt 1 nagy dobása, aztán 1-2 közepes, és ennyi. A Black Hole-t jobban sajnálom

copass 2013.07.29. 20:16:33

@tejeskancso: ez mi a bánat? de most komolyan.

BobaFett 2013.07.29. 20:23:12

@kpityu2:

Hát pl. énsem érzem. Anno ez szerintem csak nálunk magyaroknál volt nagy játék (bár nekem akkor sem tetszett), merthogy magyar. Hivatalos adatokat nem találtam az eladásról, de kétlem hogy izmos számok lennének. PL. külföldi retro forumokon nemnagyon emlegetik soha... Tehát elég kérdéses hogy a mai tulzsufolt online tartalmak között mennyire lehetne népszerű.

MarcusFenix 2013.07.29. 20:42:35

@MarcusFenix: én az eredeti DR-es gárda jó részét ismerem, és azokat a programokat aminek a reunion-IG volt az alapja nagyon szerettem, de ez a kettő nem nagyon kötött le.

@Koci1981:
"A Digital Reality-t már akkor sem értettem, hogy minek vásárolta fel, hiszen csak egy csapat lusta hippivel lettünk többen az irodaházban, akik nagypofával mutogatták a sketcheiket, de érdemi munkát nem láttam tőlük soha. "

hát én zenében és grafikában láttam... igaz az a DH-s időszak előtt volt.

insertrandomname 2013.07.29. 20:51:10

@Koci1981: biztos mindent jól tudsz...ja nem! ez a "csapat lusta hippi" meg nettó lol. ülj le egyes!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.29. 21:02:10

weblabor.hu/forumok/temak/118705
Docler - úgy látom, nem csak e témában adott okot "fikázásra". Valami rossz irányba mehet náluk.

Void Bunkoid 2013.07.29. 21:37:32

a baj az a magyar játékfejlesztésben, hogy a "nagy durranás", nem lowbudget játékok (tehát nem a mobilra fejlesztett, sokszor amúgy tök ötletes és és érdekes kazuárságok) tekintetében még mindig hagyományosan a pár colba beszorított ólomkatonás háborúsdit erőlteti (elnézést a retró RTS-rajongóktól, az rts az kérem az, a homokozóban ólomkatonázás meg playmobillal játszás advanced verziója) - az RTS mint olyan viszont sajnos nagyon eltűnőben levő műfaj, márcsak a hülye feszített rohanó tempó miatt is, már a fiataloknak SINCS idejük leszöttyedni a gép elé 5-6 órákra hadműveleti parancsnokságot játszani.

Az emberek iszonyú látványos, robbanós-fullHD-lézeres-csattanós halivúdi filmekben akarnak szerepelni, még akkor is, ha a játékmenetbeli interaktivitás lassan felér egy BD-film megnézése (ott is van háromféle quicktime event, berakod a lemezt, megnyomod az open-close gombot, megnyomod a playgombot, utána a menüből kiválasztod a megfelelő régiót :D) alatti távirányítónyomkodással, ahol ráadásul meghalni sem lehet, hogy ne sérüljön a filmélmény.

Amúgy most jutott eszembe, nem is lenne rossz ötlet ezt megcsinálni, a BD-filmeket úgy kiadni, hogy egyetlen kötetben, chapterek nélkül van a film, bizonyos időközönként a távirányítóval levezethető quicktime eventekkel. Ha elbaszod, kikapcsolja a lejátszót, és kezdheted a filmet nézni elölről :D:D:D:D

Void Bunkoid 2013.07.29. 21:38:11

@Void Bunkoid: sőt, talán ezzel arra is vissza lehetne szoktatni a népet, hogy moziba járjanak :)

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 21:48:58

Ezek szerint megszűnt ARC munkahelye.
Most hogy az anyjába fogja fizetni, a tizedik emeleti panelgettója fenntartási költségeit?
Eljött az éhen döglésének ideje.
Bontom a pezsgőt.

MarcusFenix 2013.07.29. 22:21:09

@hot-spot: ne erölködj, inkább próbáld meg most az ingatlan csúcson eladni a ratyi paneledet, amit a liftkezelői állásodból kapott pénzen reparálsz folyamatosan :)))

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 22:52:32

@MarcusFenix:
Ne sírjál.
Legfeljebb még több időd lesz, szánalmas üzenetekkel bombázni Nortont a fórumon.
Ő a te pszichiátered,más már nem áll szóba veled.:)

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 23:02:30

@Stöki: Seggbe akarta baszni a pasimat,az meg nem hagyta magát.
Azóta mindkettőnket gyűlöl és üldöz.A pasimat meg folyamatosan bombázza a szaros unalmas üzeneteivel.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.07.29. 23:05:28

@hot-spot: Ööö... oké, akkor ezt talán rendezzétek magánban, ne itt.

vargatom 2013.07.29. 23:19:16

És én még azt hittem hogy a Hancu-átok insider poén

rode 2013.07.30. 06:51:21

Mindig a fejétől bűzlik hal. Nagy kár, hogy csak ennyi év, elpocsékolt idő és sok jó szakember távozása után lett mindenkinek nyilvánvaló, hogy valaki alkalmatlan a cég vezetésére...

MarcusFenix 2013.07.30. 07:32:33

@Stöki: hát az azért pont másképpen volt, mert az ő pasija akarta megdugni az én feleségemet de mindegy :) hot-spot az OPNIból szabadult (elég olvasni az üzeneteit)

MarcusFenix 2013.07.30. 07:34:33

" A jelenleg szétesett DR egyébként már csak nevében volt DR, az Imperium Galacticát fejlesztő gárda (a régi tulajdonosi kör) már korábban lépett, és csináltak egy Pocket Scientists nevű céget (ők legutóbb a Sine Mora iOS portját készítették)."

Na ez a lényeg. Akitől a DR DR volt eredetileg, azok mind a Pocket Scientistsben dolgoznak.

molnibalage 2013.07.30. 10:02:02

Képtelen vagyok megérteni ezt a sírást rívást. A DR az én szemszögemből nézve kiadott anno pár újdonságnak számítő űrstratégiát, de egyik sem lett igazán populáris soha. A két IG-n és az első nagyobb űrstraton kívül semmit sem ismerek tőül és csak a két IG-t toltam. Az IG I lényégben teljsen szkriptelt volt, az IG II meg közepesen röhejesen könnyű, hard szitnen meg teljesíthetetlenül nehéz volt.