HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Zardas: @kemi242: Esetleg a nem sokkal előtte megjelent Ryan közlegény megmentéséből, Mike Horvath őrmeste... (2019.06.25. 20:41) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Rhani: Ifjúkorom egyik kedvence, ki tudja hányszor toltam végig, mindhárom karakterrel. Az urchin-ek hang... (2019.06.25. 13:55) Checkpoint Mini #103: Nox
  • kemi242: Nem tudom honnan jöhetett Horvath neve, gyanítom volt egy magyar (származású) a fejlesztők között,... (2019.06.25. 12:43) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Generic Jingle: @Stöki: Jogos, beugrott, az elején tényleg ott volt, de menet közben lelépett, javítva ezzel a pro... (2019.06.24. 13:16) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Stöki: @Generic Jingle: Két kopasz is van. :) De amúgy wikin is ott van a korábbi tagok között (azóta már... (2019.06.24. 10:13) Checkpoint Mini #103: Nox
  • Utolsó 20

Így nézne ki a Doom ma

2013.02.19. 15:18 Stöki

Ez itt a Doom pinky demonjának (amit mi annak idején csak tehénnek hívtuk) két szeme, csak ez fért fel belőle a 600 pixel széles képre. Az eredeti alkotás ugyanis 9600*7211 pixel felbontású.

doomszem.png

A teljes képet az alkotó, egy Elemental79 azonosítójú Deviantart-felhasználó oldalán lehet megcsodálni, érdemes végigpásztázni rajta. A maestro egy 320*240 felbontású eredeti Doom-screenshotból indult ki, és nyolc nap alatt, összesen 35 órán át módosítgatta, photoshopolta, renderelgette a részleteket. A 7 .psd fájlban elterpeszkedő munkáról egy videót is készített (persze felgyorsítva, egyetlen frame tíz másodperc munkának felel meg).

Elemental79 nem ezzel a művével kezdte a régi screenshotok felújítását, csinált már egy hasonló, bár jóval kisebb méretű ráncfelvarrást a Killer Instinct című, 1995-ös, SNES-re (illetve játéktermi gépre) készült Mortal Kombat-klón egy képkockájával is. Itt lehet megtekinteni, ha jól látom. Sabrewulf mérkőzik meg Spinallal. És még a szintén nintendós Contráról is van egy hasonló kép, illetve videó, katt ide. Zárásul pedig jöjjön egy összehasonlító animgif, amit a Gizmodódól loptam (ott botlottam bele a témába is).

doomgif.gif

25 komment

Címkék: retro doom fanatizmus játék és művészet

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr805092261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2013.02.19. 15:54:06

Baz... ez a csávó keni-vágja a fotosopot... és ügyes is hozzá. Maximum respect!

bobsys 2013.02.19. 16:28:08

Siman beleszedultem a videoba

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.02.19. 17:18:52

elfakkta a kis autista, mert az ő verziójában nincs beírva az iddqd, ergo a dúmfaszi szeme nem aranyszínű. :)

DnP 2013.02.19. 18:42:28

Egyre tobb post jon at Plastik Jozsitol... Neha egy ket eredeti otlet is lehetne :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.02.19. 18:48:34

@DnP: Tanulj meg olvasni, esetleg értelmezni a szavakat:

"jöjjön egy összehasonlító animgif, amit a Gizmodódól loptam (ott botlottam bele a témába is)"

Ha Józsinál láttam volna, őt linkeltem volna.

algi 2013.02.19. 20:14:35

Tudom, hogy ez csak engem zavar, de sziklabarlangnak értelmezte a high-tech paneleket.

Dester 2013.02.20. 08:26:54

Tudtam, hogy lehet a Photoshopot jól kezelni, de hogy ennyire... Ez igen, a videó zseniális, szerintem pislogás nélkül néztem végig.

Adsr 2013.02.20. 08:57:29

@DnP: Bezzeg, amit én küldök linkeket Stökiéknek, azt meg b...nak berakni :-D. ;-).

mennyi?husz! 2013.02.20. 09:31:02

Errol jut eszembe mikor lesz mar Quake es reszleteiben id retro a Doom -os hatarozottan jo iromany utan? Vartam a beigert folytatast kozben meg eltelt mar lassan negyed ev.:)

Sanosuke 2013.02.20. 21:05:25

@algi: hol vannak high tech panelek ?

algi 2013.02.20. 21:37:23

@Sanosuke: Az eredeti kép egy high tech környezet gondolom fém- vagy műanyagpanelekkel a falban, az új kép pedig valamilyen démoni barlang. Mintha az alkotó csak hallomásból ismerné a lore-t. :)

Soulswap 2013.02.21. 09:53:39

Egyszerűen zseniális munka, bárcsak én tudnék tized ennyire jól rajzolni.

AbuBakr 2013.02.21. 11:19:03

orrszarvúból monsztát...
zseniális

Scagnetti 2013.02.21. 20:59:29

Ha feleennyire tudnám használni a fotosoppot...

Szép munka. Inkább ez jött volna a Doom 3 helyett!

Reactor 2013.02.22. 03:06:13

@algi: Ez az, amire a Doom-nál nehéz rájönni, hogy a tervező konkrétan mit akart kezdeni az adott helyszínnel. A Doom játékbemutatómban többször is kiemeltem, hogy nemigazán értem a koncepciót. Deimosi bázis egyik szoba fém, a következő már kő, a harmadik meg már fa...

A Doom HD szörnyeibe egy kolega már belefogott ZDoomon, egészen jó eredménnyel. A Zombieman, Shotgun guy, Imp, és Pinky Démon már elkészült. A többit is megcsinálhatná, de úgy látom, nemigen teng benne túl a munkakedv...

Bokkaz 2013.02.22. 15:34:24

@Reactor: Ha jól emlékszem a sztori szerint az egyébként sci-fi/high-tech marsi űrbázis(oka)t elkezdte magába szippanatni a démonok világa, azért volt eklektikus a környezet.

load error 2013.02.23. 11:34:36

@manson karcsi:
Pont ezek az apró változások érdekesek az új képen. Az eredetiben iddqd módban, full fegyverzettel áll szemben a démonnal. Az új képen páncél nélkül, egyetlen rakétával néz vele farkasszemet. Két robbanóhordóval a közelben öngyilkos vállalkozás lenne elsütni.

kukatr 2013.02.24. 21:16:41

Van tehetsége a képszerkesztéshez, az már tuti. Csak a szörny bal csuklója ne lenne ilyen nyeszlett.

vasziljevics 2013.02.25. 01:13:02

kedvem támadt doomozni.

btw elég ritkásak a posztok idén :)

algi 2013.02.25. 21:42:55

@Bokkaz: Egész pontosan. Ez kb. olyan, mintha valaki nem értené, hogy a StarCraftban az infested command center miért félig szerves, félig fém. A Doomban éppen az volt a csodálatos, hogy a 2,5 dimenziós világával és valódi fényforrások használata nélkül elhitette veled, hogy egy koherens, 3 dimenziós világban vagy. Ezért volt fontos a jó pályaszerkesztés. Ma már gyakorlatilag bármit lemodelleznek egy játékban, és a pályaszerkesztő csak berakja a készterméket. (És szerencsére az energiákat lehet a jó pálya létrehozásába fektetni helyette.)