HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

CoV az árokparton

2011.08.03. 18:44 hancu

Volt a hétvégén egy retróbuli Árok Party néven Ajkarendeken, ahol a fő attrakció az egykori CoV legénységének megjelenése volt. Minket is hívtak, de aztán úgy alakult, hogy nem értünk rá. Mindenesetre éppen most kúszik fel a YouTube-ra egy jó másfél órás videó a történtekről, a felét embedelem, a másik fele majd ide kerül fel.

73 komment

Címkék: retró cov

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr723123359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Circus 2011.08.03. 19:04:21

Kivágtok, ha elsőzök?

És én erről miért nem tudtam?!?

a Bloom 2011.08.03. 19:30:13

Ajkai vagyok, es nem voltam ott. :(

K0vasz 2011.08.03. 20:00:01

Na, asszem akkor megvan a holnapi program:)

slyspy · http://scene.hu 2011.08.03. 20:11:42

Retrobuli?! ;)

Demoscene partynak hívják.
pl.: scene.hu/news.php?extend.1284

sockpuppet (törölt) 2011.08.03. 21:54:24

Amikor megláttam a Readerben a bejegyzést, nem gondoltam volna, hogy végignézem, de rohadt érdekes. Én is imádtam és vet(et)tem a CoV-ot, de már rég inkább biggyed a szám, mint felefelé kunkorodik, ha meglátom kétszázhetvenezredjére a nevet. Most meg itt reménykedek, hogy felkerül a hatodik rész, mielőtt elvonulok lefeküdni.
A sípolásért kár, és érthetetlen is.

weigertj 2011.08.03. 22:19:02

Sziasztok! A felvétel készítője, editálója és feltöltője vagyok (nameg párszor én is írtam anno a Cov-ba, bár az elhanyagolható). A kisípolással nem sok mindenről maradtok le, csupán 1.0 kért meg, hogy a káromkodásokat moderáljam. Egyetlenegy kis epizódot kellett kivágnom, szintén kérésre. Párszor néhány másodperc pedig azért maradt ki, mert egy fényképezőgéppel dolgoztam, ahol 12 perces blokkokban lehet rögzíteni filmet (+ memóriakártya csere, aksicsere). Elképzelhető, hogy majd felteszek később egy uncensored verziót is egyben, még jobb bitrátával, csak 8-9 GB-ot nem tudok feltölteni lassú ADSL-lel egyszerre, valakit majd megkérek.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 22:55:10

@weigertj: Nagyon köszönjük, hogy dokumentáltál (sajnos végül sem Hancu, sem én nem jutottunk le).

weigertj 2011.08.03. 22:58:34

@Stöki: Számomomra volt az élmény! Remélem, reggelre felmegy a többi rész is.

chronos75 2011.08.03. 23:46:11

Egy órányi megvan nekem is belőle, de még nem álltam neki feltölteni. Kicsit terjengős volt, néha teljesen elmerültek a múltjukban, de azért élvezetes volt hallgatni. Covboy azér' eléggé bemákolt :-)

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2011.08.04. 00:01:30

Amugy miert van 15percesekre vagva a video ? ezt nemertem ? :)

sallaister 2011.08.04. 06:57:29

Árok Party, es Ajkarendeken volt, van és lesz:
arok.intro.hu/

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.04. 07:11:15

@sallaister: az általad linkelt honlapra Ajka van írva, esetleg akkor ezt is javítani kellene

sockpuppet (törölt) 2011.08.04. 07:24:16

@weigertj: Jó lett az eszközöket félretéve is, figyelembe véve meg különösen. De hogy ne okozzak kellemes csalódást a dícsérő idegenekkel kapcsolatban, kér(d)ek is valamit: A Newcomer előadásról nincs véletlenül ennél jobb felvételed?

vimeo.com/27108767

sallaister 2011.08.04. 07:58:09

@Stöki: a linken Ajka van, de a videoban is elhangzik,hogy Ajkarendeken volt. Ajka mellett van. A tornaterem is ott van.

weigertj 2011.08.04. 08:24:36

@sockpuppet: Nem voltam a Newcoer előadáson sajna.

slyspy · http://scene.hu 2011.08.04. 08:30:44

@Stöki: Ez már az afterparty oldal, csak a release-ekkel. A party eredeti honlapján kinn volt rendesen a cím. Ajkarendek meg Ajka egy közig akármi már, gondolom ezért került a logóba egyszerűen az Ajka, mert rövidebb, ismertebb, meg annak nincs faluhangzása (hehe, ezzel most megsértettem valakit?).

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.08.04. 09:22:14

@chronos75: "Covboy azér' eléggé bemákolt :-)"
Váratlan fordulat! 8-)

Csillaggyermek 2011.08.04. 09:48:55

Nekem is megvan a program estére, úgy érzem :)

Amúgy jutott eszembe Dada alias Werner Zsolt (alias dirk(gent)). 2000 óta teljesen off the grid. Valaki tud róla?

Savior 2011.08.04. 09:57:17

Na, megvan a ma esti néznivaló is... :)

Neretil 2011.08.04. 11:40:07

Azok az ingek és fejek epic kategória, mint egy rakat alkesz homeless :D

Na neki állok megnézni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.04. 11:50:14

CoV rulez :) Kár, hogy messze volt..

HuSkizo 2011.08.04. 11:52:24

Nagyon örülök, hogy felkerült ez a videó, mert nem sikerült lejutnom a rendezvényre. Az viszont elég sajnálatos, hogy a legendás CoVboy mindig lerendezi magát annyira, hogy sok értelmes dolog nem jön ki a mondandójából. Nagy kár, mert biztos tudna érdekes dolgokat mesélni.

moli 2011.08.04. 11:54:55

halatlan a kozonseg, folyamatosan dumalnak a hatterben :(

v2peti 2011.08.04. 12:29:20

Hogyan van volt ez régen! Szó esik itt 1.0-ról. Nos régen 1.75 volt az újságban. Ő egy személy vagy két személy? 1.0 és 0.75? Mert sokszor úgy tűnt az újságban, mintha egy személy lenne. De valahol meg úgy van, hogy két személy, pontosan nem egészen 2, ezért 1.75.

copass 2011.08.04. 12:35:20

@anarchoid: a fgépek 15 perces videó időhossz limittel dolgoznak.

weigertj 2011.08.04. 12:50:15

@v2peti: Rucz Lajos (1.0), Székely László (0,75). Ezzel azt hiszem arra utaltak, hogy nem egészen két ember szerkesztette induláskor az újságot. Nyilván Székely László mással is foglakozott, mert az LSI alkalmazásában állt abban az időben.

Celtic 2011.08.04. 12:59:07

@weigertj: Ez nekem sem szazas teljesen. Ugyanis ez volt az elso szamban : "ket szemely, de az egyik mindig maga alatt van, ezert csak 1.75 meg egy szakallas". 2. szamban koszont be CoVBoy , szoval furcsa...Sztem tevedtek, 1.75 ES az egyik szakallas lett volna a helyes. Vagy mittomen.

Celtic 2011.08.04. 13:01:19

@Csillaggyermek: Tomoren: Finnorszagban el, finnesitette a nevet :), finn not vett felesegul, emulatorok es mobil cuccok fejlesztesevel foglakozik. CHX/WT Pooh meg asszem Vancouverben van. Erdekesebb egy Jean nevu csoka (inkabb Gurus volt, demokkal foglalkozott) es ugy tudom, eppen a Fulop-szigeteken el, de nem info temaban dolgozik. Ahoyg valaki mondta: talan teknosbeka-pasztor.

weigertj 2011.08.04. 13:04:27

@Celtic: A szakállas Székely László. Rucz Lajos saját magát nevezi per pillanat 1,0-nak, míg nemrég a CoV FB rajongói oldalán 0,75-ként említette Székely Lászlót. Nehéz eligazodni, tény!

kuf 2011.08.04. 13:17:29

weigertj,

koszonet a teljes videoert/vagasert/feltoltesert, most neztem vegig.

A korszakot/eleterzest Shy summazza a vegen, szerintem a legjobban:
www.youtube.com/watch?v=orvuX3-aZR0&feature=player_profilepage#t=113s

Nekem hianyzott egy porgosebb 'speaker', Lajos még csak-csak beszédes volt, de igyis sok ember (pl a tablorol) bemutatasa elmaradt es sok story annyira szurken lett elmeselve (eloben lehet,h mashogy jott ki), hogy a vegen varta az ember a csattanot, de elmaradt.

Nincs mas hatra, holnap felmaszok anyamek padlasara es lehozom az osszes regi CoV-ot, Guru-t :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.04. 13:21:23

Akkor jó egy HÍRportál, mint az index, aminek a címlapján ez a blog is szerepel, ha mindenről csak UTÓLAG értesít. Véletlen sem szabad előre szólni, hogy ez, vagy az lesz, mert akkor a sok láma odatódulva zavarná a bensőséges légkört.

Celtic 2011.08.04. 13:33:36

@weigertj: Ezt tduom, de az elso szamban ez furcsa volt:
pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV1/cov1.html
Elso es uolso beezdes :
1: "ket ember, de csak 1.75"
utolso: "mint emlitettuk, 1.75-en vagyunk (plusz egy szakallas)"

Mondjuk, A Lajos is szakallas a '87-es tevefelvetelen :)

Void Bunkoid 2011.08.04. 13:46:37

tiszta nosztalgikus hangulatom támad tőle, a 90-es évek fordulóján zajlott kopipartiktól kezdve az igazi vagány 90-es évek közepi demoscene partikig, és ez is PONT olyan - a vicces az benne, hogy a közönség ugyanaz maradt, csak kis nyomi, három deci harmatgyenge vodkanarancstól magukat főalkesznek érző geekekből azóta sörhasú harminc-negyvenes szőrös trú alkesszé nőtt a társaság :)

Volt "sleeping room"? Azok voltak a legjobbak, a bent terjengő lábszaggal betont lehetett fúrni :)

Mr Vince · http://kacaj.blog.hu/ 2011.08.04. 14:07:57

Covboy feltalálta az újságírást.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2011.08.04. 14:19:41

Üdv Emberek!

Ezidáig ritkán szoktam ilyen környezetben posztolgatni, de most mindenesetre jelezném, hogy - mint az eseményen szintén részt vevő - készítettem egy kis saját élménybeszámolószerű összefoglalót a partiról. (A tegnap megírt szöveges cikk mellé ott egy csomó fotó, meg minden, mi szem s szájnak ingere - többek között most már ezeket a videókat is mögé linkeltem.) Akit érdekel, annak jó szórakozást, az alábbi címen megtalálható:

istennyila.hu/hun/program/0001/0000.htm

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.04. 15:16:59

@Isten Nyila: Nekem most esett le, ki vagy. Javíts ki, ha tévedek, de évfolyamtársak voltunk, ugye?

weigertj 2011.08.04. 15:44:01

@Stöki: A gálya becses szerzője!

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.08.04. 17:36:13

CoVboy megint hogy szét volt ütve :)

action12 2011.08.04. 17:56:28

Végignéztem a videókat, köszönet az elkészítésért/feltöltésért. Régi szép emlékeket idézett fel, kár, hogy már nincs ilyen típusú számtech. lap, mint a CoV. A jubileumi számra kíváncsi vagyok nagyon :)

Celtic 2011.08.04. 18:25:59

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Nyavalyat. Erosen rajatszott. Mondhatni szerepelt.

Ezt Neki kuldom :)
www.youtube.com/watch?v=yDBnNrDULZ4

powerage 2011.08.04. 18:34:40

A későbbi, kevésbé dicsőséges időkről is beszéltek? (Nem néztem végig a videókat.)

Mert mintha a CoV-os társaság küldött volna szét utánvéttel meg nem rendelt remittendát a korábbi előfizetőknek, hátha átveszik... Ez nálam elég erősen levett minden, velük kapcsolatos nosztalgiafaktorból.

Walter Hartwell White 2011.08.04. 19:29:34

@Celtic: Jean Panamában (Közép-Amerika) él, ezt konkrétan tudom.

lokkoLori 2011.08.04. 19:37:19

@powerage: a végén sírás volt Shy-tól, hogy a mai kölkök már nem basicben és assembly-ben programoznak ... addigra már túl voltam a 3. sörön ...

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2011.08.04. 21:16:34

Kőkemény nosztalgia. Asszem már értem miért hívták ezt hőskornak. Kár hogy én már csak a végét kaptam el...

bahahaha 2011.08.04. 21:35:47

@Isten Nyila: Vazze, te csináltad a Gályát? A LEGELSŐ program volt, amiért pénzt adtam (vmelyik Computer Karácsonyon) haza vittem, betöltöttem - aztán nem csinált semmit, csak a floppiból jöttek csúnya hangok.

Azóta se tudom, hogy milyen volt az első program, amiért pénzt adtam :-D

@moli: A közönség élőben teljesen hálás volt meg kussban volt, meg így gyorsan belenézve a felvételbe szintén nem hallottam semmi különöset - mondjuk egy tornateremben volt az egész, tipikus tornatermi akusztikával.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2011.08.04. 21:55:28

@Stöki: Igen, én. :)

(Milyen felbontású avatárt kell ide föltenni, hogy ne egy piros iksz jelenjen meg helyette?)

@dabadab: Kár, hogy nem vitted vissza, a hibás lemezekre cseregarancia volt... Egyébként a webhelyemről letölthető most (a többi játékkal együtt). Nemsokára fel is teszek majd egy "Reloaded" pakkot (az összes verzióval egyben, plusz a szkennelt kézikönyv, meg leírások stb.), csak egyelőre nem volt időm rá.

Celtic 2011.08.04. 23:39:38

@¡Viva La Onda!: Bocsi, igazad van. Nekem is csak az maradt meg, hogy nem a szokasos orszagok egyike :)

Celtic 2011.08.04. 23:40:57

@Isten Nyila: Na, akkor asszem ujra nekilatok :) Sokra nem vittem anno benne, eletem egyetlen kalandjateka, amit leiras nelkul vegig tudtam jatszani, az az Idoregesz volt :(

bahahaha 2011.08.05. 01:40:23

@Isten Nyila: Mire észrevettem, már messze jártam Bp-től...
Mindegy, most letöltöttem aztán végigjátszom jól :)

A weboldaladon nem dobtam meg az iq checket, de csináltál IF-t is, vagy csak linkeltél az ifarchive-ra?

rosettif · http://istennyila.hu/ 2011.08.05. 02:50:44

@dabadab: A rengeteg link nyilván nem azt jelenti, hogy mindhez személyesen közöm volt (például nem építettem Kínában piramisokat :), viszont alapjában véve ugye minden szöveges kalandjáték egy füst alatt IF is (lévén utóbbi a nagyobb és tágabb fogalom, mely magában foglalja az előzőt). Ami ezen kívül esik, az a része viszont pont az utóbbi évek során kezdett újra felvirágozgatni nemzetközileg (nagyjából azóta, mióta már nem lehet egy kalandjátékot sem többé pénzért eladni), amit én már teljességgel kihagytam... Csak mostanában álltam neki újra kicsit áttekinteni a témát (maga ez az egész oldal részint ebből születik).

rolika 2011.08.05. 13:01:23

A mai napig megvan az összes CoV, és nagyon szívesen fellapozom bármelyiket. Azok voltak a szép idők :-)

B-Bird 2011.08.05. 17:46:59

Túl nehezet kérdeztem oder levegővé vált korábbi kérdésem, miszerint:

"B-Bird 2011.08.04. 16:41:31
youtu.be/b8OfjKjqDwU?t=10m55s

Játékcím? :-)"

Köszönet! ;-)

Savior 2011.08.06. 11:39:24

@Celtic: Az Időrégészt én is majdnem végigjátszottam. Megvolt minden puzzle külön-külön, csak arra nem jöttem rá, hogy nem elég egyszer enni-inni, hanem vagy 100x ki kell adni azokat a parancsokat. :D

Egyébként meddig játszottál kalandjátékokat? Később kijött jópár könnyebb darab (Space Questek, Kyrandia, stb.)

Karvaly 2011.08.07. 01:41:26

Ó, ez nagyon jól jött, köszönöm :)
Ráadásul egy régi ismerősömről is megtudtam, hogy annó dolgozott a CoV-nak.
Eh, nosztalgia, meg régi szép idők, el kellene hozni a (majdnem teljes) SpV meg CoV gyüjteményt a szüleimtől :)

Celtic 2011.08.07. 19:55:12

@Savior: Nembaj, en meg arra nem jottem ra, hogy letezik az I(smetles) parancs, igy tobb tizszer irtam be, hogy "eszik" :) (valamiert a felfele billentyu nem hozta elo az elozo parancsot a history-bol :)
Aztan meg a Bosszuval elkezdtem, de kodot kert, feladtam. Tobbi Ratkai kimaradt. Mi volt meg? A CoV-os cuccok, Galya (tobb ora, de nem sokra jutottam vele), Wasted time (nem jott be a stilus), Newcomer (kb. a negyedig jutottam, aztan feladtam. Pedig ezeket meg is vettem, ellentetben a Ratkai-jatekokkal....

Maniac Mansion volt az utolso (ott nem jottem ra, hogy a furdomedenceben radioaktiv a viz es azt kell az emberevo novenyre locsolni, igy azt is feladtam a vege elott nem sokkal).

Questek es tarsai csak PC-n (es Amigan) volt elerheto, nekem meg 1997-ig csak a C128-am volt, igy kimaradtak. Utolag meg megnezi oket az ember, de volt Doom 1-2, Settlers 1-2 es hasonlok, szoval nem foglalkoztam regi kalandjatekokkal.

Atommz 2011.08.08. 12:04:36

..az arcokról rögtön beugranak a CoV-os karikatúrák.
xD

Kis Getto jó munkát végzett ezek szerint (ezt leellenőrizni akkoriban egy mezeinek nem nagyon lehetett, ugye)

marczy 2011.08.08. 21:52:09

gyerekek, gyerekek, erről nem tudni... hogy elmentem volta Eikauba (Ajka auf deutsch)...
mikor lesznek megint? A világ végére is utánuk mennék...

CargoSGR 2011.08.10. 05:10:33

@marczy: Mint az Árok party szervezője, én is had fűzzek ide pár gondolatot, aztán hírt.

Sajnálom, hogy vannak olyanok, akik eljöttek volna, de nem értesültek időben. Sok csatornán próbáltuk nyomni a találkozó hírét, Indexre, Origora, számtech lapokba, és még számolatlan sok helyre próbáltuk felprotezsálni a beharangozót, ide a blogra is írtunk nem egy emailt médiatámogatásért, sajnos hiába. ?(

A CoV brigádból páran azért jelezték, hogy jövőre is érdekelné őket a találkozó, de tény, hogy ezt ismételni nehéz lenne.

A jövő évi Árok már most körvonalazódik. Még nem fix az időpont, de a június vége a legvalószínűbb. Keresünk hasonlóan érdekes interjúalanyokat, amikhez jöhetnek ötletek is, de természetesen már most van a tarsolyunkban pár érdekesség, ezen kívül bővíteni szeretnénk a koncertek sorát, erősíteni a demoscene versenyeket.

Addig is szeptemberre összeállítjuk a 15-ik Commie Inside számot, terveink szerint sok CoV érdekességgel.

Kösz mindenkinek, aki eljött, és köszönöm a CoV stábnak, hogy megtiszteltek minket! \o/

agent_x 2011.08.10. 11:32:06

Érdekes dolog ez a visszaemlékezés, ráadásul elég szubjektív, mint én is most. Mindenki csak a szépre emlékezik ugyanis szívesen. Viszont a "sorok között" itt is elhangzott néhány ok, ami kicsit más megvilágításba helyezi a történetet.

Például számtalanszor leírták a CoV-ban, hogy a kazettások tőlük teljesen függetlenek, csak egy címen vannak velük. Most meg Lajos elmondta, hogy volt, amikor 40 magnóval másoltak éjjel-nappal a szakállassal Jugóból hozott a cuccot.

Mert kétségtelenül igaz, hogy akkoriban nem volt rendes, magyar nyelvű játékújság, ahogy ez a CoV első számában is elhangzik. De ugye már rögtön ott voltak a kazettások kollekciói a túloldalon. Azaz a játékok országos terjesztéséhez ideális volt egy saját lapot indítani, magánkiadásban az addigi LSI-s könyvek helyett. Ahogy az 576-nál később a szemükre is vetik, hogy csak a bolthálózat promotálásához kellett a lap, úgy az érdekek itt is nyilvánvalóak.

Vajon véletlen-e, hogy a CoV igazi mélyrepülése a PeCsa razzia után kezdődött, amikor megszűnt ez a kiegészítő tevékenység? Hirtelen sokkal több reklámra lett szükség, de ki hirdet egy akkor már "halott" számítógépről elnevezett, fekete-fehér újságban? A remitendával is állandó bajok voltak, ráadásul sokáig pl. éves előfizetés volt, azaz ha valaki augusztusban fizetett elő, akkor is januárig megkapta visszamenőleg az újságokat új számok helyett. Most elhangzott CoVboytól, hogy csak a ténylegesen terjesztett példányok után kellett fizetni, tehát ez elég nagy lehúzás volt az olvasóktól, hisz az újság árában a ki nem fizetett terjesztés is benne volt.

Sajnos túl későn jött a felismerés a névváltoztatásokkal, majd a színes oldalakkal, a megnövekedett nyomdaköltség kb. megpecsételte az egész sorsát. Ahogy az sem tett jót, hogy a főszerkesztő átment az "ősellenséghez". Meg persze jött a további konkurencia is, GURU, PC-X... A CoV/PC Ultra/Joker csak utánuk kullogott a folyamatosan változó tartalmával. Ami az újság legnagyobb erénye volt, a színvonalas játékleírások szép lassan elmaradtak.

Még annyi, hogy a Lajosban szerintem meg volt a szándék, hogy életben tartsa a Commodore vonalat, talán erre a 2 összevont számot megélt CoV Füzetek a legjobb példa, de ez is már túl későn történt. Amit az 576 még időben megtett, hogy szétvált konzol és PC lapra, az itt nem működött. Utólag persze mindenki okos, de az öszvér megoldások helyett egy tisztán színes, CD-s játéklap és egy szakmai PC és mikrogépes ff újságra válásra lett volna szükség.

Ezért is örültem a kvázi feltámadásnak, mikor a ZED kijött, de ugye az már egy másik történet.

marczy 2011.08.12. 18:37:58

@agent_x: A bolthálózat promoválása nyilván fontos dolog, de személy szerint nekem a CoV nem ezért volt fontos. A játékokat minden valamirevaló commodore-os a haveroktól szerezte be, én is csak egyszer vettem közvetlenül tőlük programot.

A színvonalas játékleírások nagyon is fontosak voltak. Persze volt probléma pl. azzal, hogy "mennyire nem értetek az AD&D-hez" (idézet Hancutól, CoV #31) (EOB, PoD leírások, de ez addigra, mire a későbbi részek kijöttek (pl. EOB 2-3), megoldódott.
Engem a progtech rovat is érdekelt, ez az "öszvér" jelleg is adott egy ízt az újságnak, míg az 576 csak játékokkal foglalkozott. A jó öreg CoVboy posta meg ma is hiányzik, ha csak rá gondolok.

A szoftverkereskedés mint melléktevékenység azért nem tudott volna legális keretek között tovább működni, mert akkoriban megfizethetetlenül drágák voltak a játékok az átlag magyar ember számára. Most már egy-egy játékot legálisan is be lehet szerezni viszonylag normális pénzekért, de persze a komolyabb felhasználói programok ma is pokoli drágák (azaz a játékokra már lehetne alapozni). És hiába van pl. Linux, a (legális) szoftverköltségeket csökkentendő, de mire az elterjedt, a CoV már rég megszűnt.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.08.14. 15:40:35

CoVBoy bátyó lassan kezet foghat Paksi Endrével :) A két "ikon", akik megmaradhattak volna inkább úgy, ahogy emlékeztünk rájuk.

Celtic 2011.08.16. 10:44:50

@agent_x: Csak erre reagalnek:
"Most elhangzott CoVboytól, hogy csak a ténylegesen terjesztett példányok után kellett fizetni, tehát ez elég nagy lehúzás volt az olvasóktól, hisz az újság árában a ki nem fizetett terjesztés is benne volt."

Viszont le is kellett gyartani. Nyomdakoltsege annak is volt. Es elore megsaccolni, hogy x db ujsag fog elmenni, hat, nem egyszeru. Masreszt ugye voltak haborgasok a Posta terjesztese miatt (nagyforgalmu helyre 2-3 peldany, mashonnan ki sem bontott csomagok), szoval ez sem olyan egyszeru.

agent_x 2011.08.16. 12:33:20

@marczy: @Celtic: a félreértések elkerülése végett: szerettem, imádtam, rajongtam a CoV-ért! Lestem minden nap a postást, mikor hozza már meg az újságot, mert amióta ismertem, előfizető voltam.

Most csupán arra akartam rávilágítani, hogy az újság a tartalom mellett kőkemény biznisz is volt, amit a nem legális játékterjesztés is támogatott. Ez persze akkoriban még nem jelentett olyan nagy gondot, szerintem a nyugati játékfejlesztőknek a volt komcsi országokban legálisan eladott játékok mind talált pénznek számítottak, nem ettől függött a profitjuk.

Az egész írásomnak csupán annyi a mondanivalója, hogy miután a játékmásolás ilyenformán bedőlt, Lajosnak nem sikerült talán egészen a ZED-ig működőképes megoldást találnia. A folyamatos névváltások, a félig színes újság kézhez ragadós lapokból, az egyre fiatalabb és rutintalanabb cikkírók csak rombolták a CoV "régi jó hírét".

Celtic 2011.08.16. 14:37:15

@agent_x:
1. : en szintugy.
2. : rendszergazdakent dolgozok. Imadom a munkamat, foleg, hoyg 35 evesen talaltam es elotte egesz mas teruleten voltam. De ha egy fillert sem kapnek erte, akkor barmennyire imadnam, egesz mast csinalnek - amivel penzt lehet keresni. Tehat en a legkevebse sem csodalkozom, hoyg azmellett, hoyg szivesen irtak a CoV-ot, penzt is kerestek vele.
3. : Ez teny. A Computer Vilag (igy utolag) csak-csak olvashato volt, a PC Ultrabol (igy utolag) talalok olvashato cikkeket, a Joker ket szama (igy utolag) nem is olyan rossz. Mondom ezt osszehasonlitva a ma megjeleno ujsagokkal. De akkoriban ritka szarnak tunt az egesz a Commodore Vilag utan, mert ahhoz hasonlitottam (egyebkent sztem a melypont a PCU elso fel eve volt...az nagyon szarra sikerult)

Sajnos a ZED total kimaradt, majd egyszer megprobalom bezsereni (asszem, 14 szam, majd utananezek)

wernerz 2011.08.27. 21:01:56

"Amúgy jutott eszembe Dada alias Werner Zsolt (alias dirk(gent)). 2000 óta teljesen off the grid. Valaki tud róla?"

"Tomoren: Finnorszagban el, finnesitette a nevet :), finn not vett felesegul, emulatorok es mobil cuccok fejlesztesevel foglakozik. "

Egészen pontosan Budapesten él, és egy elég jó nevű számtek cégnél dolgozik. Máig nem hagyott fel az újságírással, rendszeresen ír egy amcsi mobilos újságba (talán iPhone vagy mifene), az ottani névjegykártyáján olvasható, hogy már 20 éve számtek újságíró :)

A hozzászólás többi része pedig teljes egészében fedi a valóságot.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2011.08.28. 02:33:54

Bő egy héttel (kilenc nappal) az ajkamenti árokparti előtt volt egy kisebb előzetes megbeszélés jellegű összeröffenés egy kocsmában (hol máshol? :), amelyen ő is jelen volt (a DADA), bár én nem beszéltem vele sokat, mivel régen nem ismertük személyesen egymást (csupán most, de most sem igazán), akkor nekem az jött le a globalizált csevelyből, hogy tényleg "finn lett" stb. (mármint ugye nem lett... úgy értve, hogy nem lett, hanem finn), a névkártyán a régi névből megmaradt a "Werner", mellette egy hosszú finn név (nem jegyeztem meg), asszem utána meg vissza kellett utaznia, azért nem jött el a partira. (Többen is még ott voltak, akik aztán nem tudtak majd oda eljönni.)

No de nem is ezért látogattam ide vissza, hanem pusztán avégett, hogy közöljem, a webhelyemen mától elérhető lett a korábban már többször ígérgetett Gálya - "Reloaded" csomag, meg még egy-két egyéb érdekesség: pl. az ezidáig hozzáférhetetlen Babó című kalandjáték, és még egy-két egyéb régi-újabb leírás vagy visszaemlékezés stb. - ezek köre hamarosan tovább fog majd bővülni.

wernerz 2011.08.28. 10:03:11

@Isten Nyila: Ha valakit érdekel, ide szokott rendszeresen írkálni:

www.iphonelife.com/werner.ruotsalainen

Walter Hartwell White 2011.08.28. 13:31:15

Aki a kazettamásolgatás legalitását kérdőjelezi meg, megnézte egyáltalán végig a video-t? Fehéren-feketén el lett mondva, hogy konzultáltak jogásszal, és akkoriban a hatályos magyar törvények szerint ez a tevékenység nem ütközött a joggal.
süti beállítások módosítása