HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

It's my life

2011.04.16. 10:54 hancu

Ha már a minap ámuldoztunk az Unreal 3 motor új techdemóján, úgy illik, nézzünk rá egy konkurensre is, ez az ősszel megjelenő Battlefield 3 My Life című minitrailere, állítólag csupa ingame jelenetből összevágva, a grafika tényleg lehengerlő, és sokat dob az egészen, hogy a mozi mennyire profin össze van rakva, a vágások, a lassított felvételekkel jól kidomborított karakteranimáció, a fegyverropogásból átalakuló ritmusszekció a zenében, nem rossz, ne, nem rossz.

 

Khm, oké, bevallom, valójában aljas hátsó szándékom is van az egész poszttal: a trailer valójában csak egy rövidített változat a nagy, 12 perces teljesből, amire egyrészt nyilván mindenki mocskosul kíváncsi a rövid után, viszont csak egymillió facebookos lájkolással lehet megnyitni, hogy száradna le szabadon választott végtagja annak, aki ezt kitalálta. Én elvből nem lájkolok marketingesek kedvéért, de ha van olyan IDDQD-olvasó, akinek nincsenek ilyen hülye elvei, azzal máris közelebb kerülünk az egymillióhoz (most éppen 755 ezer), szóval klikkelj helyettem is, köszi!

51 komment

Címkék: trailer facebook battlefield úristenhogynézki!

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr622830423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ollokes 2011.04.16. 11:48:11

Elvből nem lájkolsz marketingesek kedvéért, de azért nyíltan buzdítasz rá mindenkit?
Fura egy "elveid" vannak hallode...

Sonor 2011.04.16. 11:53:58

oszt ezzel is az lesz mint a dragon age-el, hogy in game aztán mégse néz ki olyan nagyon jólXD

hancu 2011.04.16. 12:13:15

@Ollokes: Nem. Azokat buzdítom rá, akiket nem zavar, hogy mindenféle lájkolt izé összeszemeteli a falukat. Önző gyökér vagyok, aki mással végezteti el a piszkos melót, bocs. :)

White_Rabbit 2011.04.16. 12:47:16

AZ anyjukat, mekkora marketing húzás már :DDD
Nyomtam egy like-ot mert kiváncsi vagyok rá, de annyira azért nem hogy visszajárkáljak megnézni, unlockolták e... így viszont kirakják majd remélhetőleg üzenőfalra.

Kulgar 2011.04.16. 13:06:55

Ez a game mocskosul need, már a crysis 2-őn is hülledeztem de ez simán alá tud vágni:)

TomFace 2011.04.16. 14:06:33

Tudomásom szerint hétfőn mindenképpen publikálják a videót, ezzel az ügyes marketing fogással csak hamarabb unlockolni lehetett volna (a feltételes mód azért van, mert szerintem nem lesz meg).

Komáromi Teréz Atya 2011.04.16. 14:37:06

Csak én vagyok egyedül, aki szerint az arcok kidolgozottsága még mindig gagyi?
A fények, a színek, a mozgások, nem fotorealizmus ez, hanem egy hangyaf@sznyival jobb grafika mint a bad company 2-é. Aztán a BF4-nél is lehet majd tátott szájjal bámulni, hogy húdef@sssssza!
És még mielőtt valaki verné a nyálát h savanyú a szőlő h az új játékok nem futnak, hát kérem nem, egy GTX460 OC boldog tulaja vagyok, eddig a legtöbb játékot fullon tolom, de a Crysis 2 is gagyi grafikailag szerintem, ha a hype-ot vesszük alapul. Azok a fejek a bevezető animációban, ujj!

Viszont a Crysis 2 szerintem ennek ellenére jó játék, sőt! Remélem hogy a BF3 is az lesz, és nem azt fogják mondani, hogy "szar, szar a single, de örüjjé(sic!), hogy legalább van!"

HomeGnome 2011.04.16. 14:59:19

Iszonyú hangulatos és mesterien összevágott kis videó, tisztára mintha a Black Hawk Dawn -ba csöppennénk bele, le a kalappal! :)
Meg nekem is az jutott eszembe, mint havernak, hogy régen a renderelt animok a közelében sem voltak annak, ami ma már realtime fut.. :O

DnP 2011.04.16. 15:33:44

GTX460 egyáltalán nem nagy szám... Nekem is az van, de nem borultam le a sebességtől Krízishelyzetben. Maxon 1280 ban elfut egész szépen, de itt ott azért látom, hogy 25 FPS alá esik.

Komáromi Teréz Atya 2011.04.16. 16:26:23

@DnP:
A GTX 460 azért a világranglistán a 17. helyen áll, talán mégsem annyira gagyi, pláne overclockolva :)
És az is igaz hogy egy 580-nak jobban örülnék (ha megdobnak egy bika táppal egy 590-nek is), de nem is ezen akadtam fenn. Hanem azon, hogy a grafika nem nagyságrendekkel szebb a legtöbb játékban, csak picit, és a hype meg megpróbálja elhitetni velünk hogy DE! Vagy amikor ilyen DX11 vs DX10 képeket látok gamereview oldalakon, gyakran olyan érzésem van, h azt a játékot játszatják velem, amikor 2 képen elrejtenek 10 pici különbséget és van negyed órám hogy megtaláljam.
Amikor betört a DX8, akkor vettem egy Radeon 9000-et, és tényleg lehetett látni a különbséget jópár játéknál a konkurenciához képest, pl: Call of Cthulhu: DCotE

White_Rabbit 2011.04.16. 16:49:51

John Carmack is megmondta hogy még a Dx9 lehetőségeit se aknázták ki... ez csupán arról szól hogy az emberek gyakrabban frissítsék a configjukat. Igazából grafika ide vagy oda, nálam nem érett meg a dolog arra már sokadik éve hogy játékért gépet fejlesszek. Ami jó az vagy konzolos, vagy pedig lazán elfut mert nem a grafikára mentek rá ;)

Amúgy mi hülye duma már ez hogy világranglistán x. helyezet... aki kicsit is ért a gépekhez, tudja hogy célok szerint változhatnak a képességek egy- egy alkatrészen, vannak kifejezetten grafikai megjelenítésre szánt eszközök, vannak videószerkesztéshez vagy még sorolhatnám... ha valaki ilyet mond az tegye úgy hogy linkel mellé egy listát amin elérhetett x helyezést egy bizonyos feladattípusban az adott alkatrész.

vargatom 2011.04.16. 17:03:25

@White_Rabbit:
A BF3 igenis kihasználja, sőt megköveteli a DX11-et. Még viccelődött is a vezető programozójuk, hogy mindenki hálás lehet majd neki azért hogy keresztülverik a PC-s társadalmon az upgrade szükségességét...
A konzolok meg a DX9-en túlmutató képességeikkel és a szabadabban programozható architektúrájukkal tudnak majd kompenzálni, de a PC-hez képest valamelyest így is le fogják butítani a játékot hozzájuk.

Amúgy asszem itt a video:
www.youtube.com/watch?v=2zw8SmsovJc

K0vasz 2011.04.16. 17:15:35

@White_Rabbit: "Ami jó az vagy konzolos, vagy pedig lazán elfut mert nem a grafikára mentek rá" - nekem is már 3 éve ugyanaz a videókártyám van, és nem azért, mert a játékfejlesztők mostanában "nem a grafikára mennek rá", hanem azért, mert minden játék alapvetően konzolos:) Ott meg ugye fix a hardver már x éve, és arra fejlesztenek. Nem is nagyon tudom, h vannak-e még egyáltalán "PC-only" címek (talán ilyen civ5 és társai, de ott pl. már érzem, h kevés a mostani proci meg ram ami van). Szal majd jelentősebb ugrás akkor lesz, mikor jön a következő generációs xbox meg ps3

pizsama 2011.04.16. 19:31:49

vargatom jót linkelt, ugyanis már kint van a 12 perces teljes trailer! :)

wowerman 2011.04.16. 20:10:46

bocs de elvből nem lájkolok mások kedvéért ;)

ehran 2011.04.16. 20:27:04

@hancu: Még HD-ban is le lehet tölteni a teljes 12 perces trailert. :) Csak a produceri kommentált változathoz kell a millió like.

wowerman 2011.04.16. 20:28:48

@Komáromi Teréz Atya: nem gagyik, csak bejön a halotti maszk-hatás

Gyulimali 2011.04.16. 20:42:41

@Komáromi Teréz Atya:
Hát, én most váltottam egy ASUS 6600 EN passzívról, 128MB RAM-mal MSI GTX 460 SE Cyclone-ra, 1 GB RAM-mal.
Hidd el nekem, én látom a különbséget :-D

Deathbaron 2011.04.16. 21:51:40

Meglett hétfő előtt, itt a 12 perces :P
www.youtube.com/watch?v=2zw8SmsovJc&feature=player_embedded#at=252

A GTX460 meg szerintem se a 17. Még megjelenítésben sem. Most vettem egy GTX560ast meg 1 asztali gépet, de az sincs benne szerintem az első 25ben. Még az egy magosak között se biztos.

Komáromi Teréz Atya 2011.04.16. 21:57:00

@White_Rabbit:
én meg épp hurkatöltésről beszéltem, hát egyértelmű h játékokról van szó, vagy nem?
ja, igen teszetek, chartok, tessék:
www.tomshardware.com/charts/2011-gaming-graphics-charts/benchmarks,123.html
www.hardware-infos.com/grafikkarten_charts.php

Ha meg annyira értesz a gépekhez, akkor parasztkodás helyett inkább használd a Google-t, talán jobban jársz.

Deathbaron 2011.04.16. 21:58:47

Na, nekem meg kimaradt olvasásnál vargatom kommentjéből a link meg alatta a komment, hogy a kommentároshoz kell. Az 1M nincs még meg, de a cikk kicsit félrevezető.

White_Rabbit 2011.04.17. 14:10:26

@Komáromi Teréz Atya: Én értek hozzá annyira, azért is kifogásoltam az "enyhén" hiányos felvágásod a hűberf@sza videókártyádra ami maximum az e-penis ed növeli meg!

De még ha csak játékokat nézünk is, függően hogy milyen motor alatt teszteljük az adott hardware elemet, 10-15% os eltérések lehetnek, köszönhetően az optimalizációnak. Mert pl AMD és Nvidia között nem csak a név az eltérés, kismillió apróság van amit másképp raknak össze mint a konkurensnél, kezdve a megjelenítési eljárásokon az utasításvezérlésen át a sínbusz kezelésig bezárólag mindent.
De persze igazad van a tied az pont olyan hogy bármiben is tesztelik pont a 17. helyezetre betonbiztosan befészkelte magát ;)Villogtasd csak a szegényes és beszűkült info tudásodat, biztos lesz béhány 14 éves élettelen kocka aki felnéz rád!

Komáromi Teréz Atya 2011.04.17. 15:46:47

Én voltam a hülye, hogy etettem a trollt!

Kavics 2011.04.17. 20:59:31

megnéztem ezt és rögtön utána benyomtam a modern warfare 2. Dögöljek meg ha 5%-nál több javulást látok! Valami más hiányzik ezekből nekem, de nemtudom mi...

moli 2011.04.17. 21:08:39

szep-szep, de persze, hisz scriptelt az egesz! konnyu ugy folyamatos, elethu mozgast animalni, ha tudod, hogy pontosan hol kell majd megjelennie!

moli 2011.04.17. 21:21:45

jo ez a 12 perces video, meg 5 ilyet feltoltenek, mar vegig se kell jatszanod a jatekot, mert lattad az egeszet.

WinG 2011.04.19. 00:17:04

Most ezert sokan le fognak szolni, de engem egyaltalan nem nyugozott le ez a video, sot ismet csak a szamat huzom a jatekipar jelenlegi allapota miatt. Oke, valoban nagyon szep, gyonyoru grafika, durva hangok, a kulcsin nagyon rendben van.

Ugyanakkor most jatszom ujra a 2001-es Noone Lives Forevert, es osszehasonlitva az utobbi evek "slager" FPS-eivel, hat, mit mondjak, megdobbento kulonbsegek vannak. A NOLF zsenialis palyaszerkesztese, rejtett gegjei, parades otletei, hangulata valahogy 10 ev utan is kenterbe veri barmelyik Modern Warfare vagy Battlefield reszt. Oszinten szolva ezek a jatekok nem tobbek azoknal a kacsavadaszgatos jatekoknal, amivel tizenakarhany eve toltuk. Ki tud minel gyorsabban levadaszni x kacsat 2 perc alatt? Mert ezek errol szolnak. Mesz-mesz-mesz, tortenik valami scriptelt dolog, hirtelen jon 25 ellenfel, akit le kell loni, aztan scriptelt esemeny ismet, megint jon 25 ellenfel. Agyatlan lovoldozes az egesz. En is csak 23 eves vagyok, de 12 evesen olyan jatekokkal jatszhattam, amiben meg gondolkodni is kellett, sot sok esetben tanulhattal beloluk. Most meg minden egyre egyszerubb, egyre kevesebb agymunkat igenyel. Ezert van az, hogy hiaba van 4 magos proci a gepemben meg Radeon 5850, jobb hijan Civ3-mal meg NOLF-fal jatszok mostansag.

Lehet anyazni.

Shub-Niggurath 2011.04.19. 08:56:24

Abszolút naív kérdésem van, mivel évek óta nem játszom az éppen aktuális fps-ekkel: egy ilyen típusú játékot hogyan lehetne megcsinálni nem scripteltre?

És itt most nem magára az fps-re, mint műfajra gondolok, hanem arra, hogy egy osztag tagjaként kell mozogni. Ha egyedül szaladgálsz egy pályán, akkor oké, hogy véletlenszerűen vannak lerakva az ellenfelek, és itt-ott találsz valami NPC-t vagy tereptárgyat amiből megtudod, hogy merrefelé kéne tovább menni. De az is hasonlóan kötött, mintha egy scriptelt szakaszvezető után szaladsz, nem?

Vagy az lenne az elvárás, hogy ha állsz egy folyosón, ahonnan jobbra is, balra is lehet menni, akkor véletlenszerűen legyenek lerakva az ellenfelek vagy ide, vagy oda, vagy mindkét oldalra vagy sehova, és ez alapján döntse el a gép (a szakaszvezető), hogy merre megy? Ez nem ugyanúgy scriptelés lenne, csak egy lefolyás helyett feltételhez kötött 4 úttal? Játékfejlesztéshez egyáltalán nem, webes programozáshoz valamennyire értek, de ez a megoldás nekem eléggé erőforrásigényesnek tűnik (talán még jobban, mint a csili-vili realtime grafika).

Saját - szegényes - játéktapasztalataim alapján a SWAT valamelyik része volt az (3 v 4), hogy minden újrajátszásnál változó számú bűnözőt változó helyekre pakolt be. De ott nem is volt rá szükség, hogy a csapattársaid scriptelve legyenek, hiszen te osztogattad a parancsokat. Fordított esetben (mármint, hogy a játékos kapja a parancsokat), nem igazán tudom egyelőre elképzelni, hogy tisztán AI-ból fusson.

Shub-Niggurath 2011.04.19. 09:09:04

Mondjuk az is hozzátartozik, hogy az a fajta scriptelés engem is rohadtul zavart, amikor - azt hiszem CoD-ban - én a lövészárokban csücsültem, velem szemben egy ház 4-5-6 ajtóval-ablakkal, ahonnan lőtt az ellenség: és megfelelő sorrendben rövid idő alatt kellett kilőni az összeset. Csak így lehetett átjutni a "senkiföldjén", mert folyamatosan és vég nélkül respawnoltak a kilőtt németek a házban.

Nadiposzi (törölt) 2011.04.19. 10:47:03

Ezek scriptelt FPS-ek elég kiábrándítóak. Én a labirintus + szörnyek kombót szeretem, klasszik felállás, semmi csicsa, csak berántani a láncfűrészt, oszt hadszóljon. DOOM forevör.

moli 2011.04.19. 10:57:34

@Shub-Niggurath: ertem en, mit kerdezel, csak az a baj, hogy ezekben a jatekokban az osztag semmit sem szamit. nem iranyitod oket, ok nem segitenek neked, checkpointok vannak, ahova be kell allni. valojaban egyedul vagy, a tobbi katona ugyanolyan disz, mint egy hazfal.

alap script nem art (lasd hl2, ahol sok helyen a fizika nem enginebol, hanem scriptbol mentek!), es a linearitas se, de ezek a jatekok mar olyan szinten vannak, hogy ha megallsz nezelodni, egyszercsak meghalsz, mert nem kovetted eleg szorosan a tarsaidat, a forgatokonyvet.

Shub-Niggurath 2011.04.19. 11:25:22

@moli: Igen, értem én ezt. De pont erre irányult a kérdésem, hogy akkor ezeket a háborús fps-eket, ahol nem magányos rambót alakítasz(max néhány segítővel, akik utánad jönnek vagy esetleg még parancsot is adhatsz nekik), hogyan lehetne script mentesen összehozni?
Vagy ennyire elvetélt ötlet a "realizmus"?

@Nadiposzi: Jaja, bár azért a hasonló játéktechnikájú, de minden másban különböző Wolfeinsteint vagy No One Live Forever is jó volt (szerintem:) )

WinG 2011.04.19. 12:01:18

@Shub-Niggurath: Azert nem lehetetlen dolog megoldani. Ott az Operation Flashpoint vagy az Armed Assault, ahol alarendelt katonakent szinte 90%-ban nem scriptelt parancsokat kapsz, ritkan van ket egyforma eset. Ott van egy "strategiai" es egy "taktikai" AI, a gep egyszerre tud nagyban es kicsiben is gondolkodni. A helyzettol fuggoen zavart x vagy y helyre az AI.

Az emlitett NOLF-ban peldaul sok scriptelt esemeny volt (pl. belepsz egy szobaba, es felboritjak az asztalt), de ha tuzharcra kerult sor, nagyon sokszor megprobaltak bekeriteni, sose tudtad, hogy epp honnan jonnek.

A SWAT is jo pelda erre, ott meg ugye valoban random voltak elhelyezve a terrorok.

WinG 2011.04.19. 12:05:58

@Shub-Niggurath: Sot, ott van a szinten eleg regi Descent: Freespace, ahol a csatak soran voltak scriptelt esemeny (dramai hangulatot fokozando), de a tarsaidnak tudtal parancsot adni, illetve sokszor neked adtak parancsot, hogy mit csinalj. Az urharc meg ugye mindig mashogy alakult, de emlekszem, hogy tenyleg orommel teljesitettem a gep parancsait, sokszor nagyon logikusak voltak. Szoval egy fejlett AI es a mostani agyonscriptelt-csilivili FPS-ek kozott oriasi kulonbseg van.

vargatom 2011.04.19. 21:51:04

@White_Rabbit:
Rég volt már az államvizsga, de nem lehet hogy te keversz valamit? Szerintem vagy sínnek vagy busznak fordítják az angol kifejezést, de sínbusznak nem nagyon...

White_Rabbit 2011.04.19. 21:56:44

@vargatom: Nyelvbotlás, a kettő egy és ugyanaz, igazad van :P

Chessterfield 2011.04.19. 23:19:30

Lesz benne hasalás!!! WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!

Meg tankok, repcsik! Ha a commander/squad rendszer és a zászlófoglalás is megmarad, akkor meg van véve.

Kit érdekel, h single-ben scriptek vannak vagy sem? Ez masszívan multis játék!

I need a medic here!

WinG 2011.04.19. 23:53:03

@Chessterfield: Hasalás mint újdonság 2011-ben, komolyan? :D

A felsoroltakat meg mind tudta az Operation Flashpoint is. Helikopterek, repülők, IFV-k, APC-k stb. stb. stb., csak épp 10 évvel ezelőtt.

Chessterfield 2011.04.20. 09:30:48

@WinG: én ezzel tisztában vagyok.

Ezek a fícsörök a BC2 miatt számítanak újdonságnak.

Abban nem lehet hasalni. De bezzeg sniper van. Guggolós sniperek, aha... LOL. Vicc az a játék.

Na de majd ez! :-)

WinG 2011.04.20. 09:42:43

@Chessterfield: Guggolós sniper, ezen felröhögtem :)

WinG 2011.04.20. 09:42:43

@Chessterfield: Guggolós sniper, ezen felröhögtem :)

WinG 2011.04.20. 09:46:40

@Kavics: engedélyével uram, ezen beszartam.

Kavics 2011.04.20. 09:49:09

@Shub-Niggurath: Emlékszem az első Operation Falshpoint küldetésemre: Egy falut kellett elfoglalni a szakaszomnak. Megrohamoztuk a falut, az örmi végig ordibált, hogy tartsam a formációt, én annyira el voltam foglalva, azzal, hogy a helyemre álljak, hogy egy ellenfelet nem láttam, de amikor a társak elkezdtek lövöldözni én nagy örömmel puffogtattam nagyából arra, amerre ők is. Közben persze löttek ránk, de fingom sincs honnan... Aztán megérkeztünk a főutcára, és elfoglaltuk... Tökéletes pont az történt ami valószinüleg egy bokorugróval történt volna, futok lödözök, nem értek semmit, azt végre vége az egésznek...

Kavics 2011.04.20. 09:55:15

Másik kedvenc küldetésem, ami úgy kezdödött, hogy elfogtak az oroszok és az őr el kezd kisérni a fogdából valahova. Ha engedelmesen követed akkor kivisz az erdőbe és tarkón lő.... De kifelé menet 4-5 fegyver mellet mentek el amit felkapva ki rambozhatod magad az erdőbe. Ahol szépen elbújhatsz, de nincs térkép, nincs iránytűd annyit tudsz, hogy északnak kell tartanod.... Aztán lemegy a nap, és már csak az esthajnalcsillag alapján tájékozodhatsz... Persze a haverom egyszerűen elkötött egy helikoptert és azzal szökött meg :)))) csak én szoptam napokat az erdőbe...

Shub-Niggurath 2011.04.20. 12:30:30

@Kavics: No jó...ugyan nem ezért kérdeztem, de most meghoztátok a kedvem hozzá, hogy megszerezzem és megnézzem, hogy milyen is ez:)

kokoro 2011.04.20. 15:15:48

@Kavics: az ofp remek játék, de nincs mindenkinek annyi ideje rá hogy napokig kullogjon az erdőben na nekik készült a bf sorozat akinek ennyi ideje sincs azoknak meg a cod (-:

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.04.20. 21:10:48

Csodaszép, meg minden, de bár az AI fejlesztésébe ölték volna azt a zsetont, amit a grafikára költöttek az elmúlt 10-15 évben!

A multis élményt emlegetőket meg 2006. óta megmosolygom - engem akkor kapott el a Planetside és nem ereszt. Na, az MULTI. Nem 2x16 ember egy picsányi térképen, hanem 3x133. Tessék kiszorozni! :)

És jön a folytatás.
süti beállítások módosítása