HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A Guitar Hero nem halt meg, csak pihen

2011.04.14. 16:02 Stöki

Február egyik játékipari szenzációja volt, hogy kipukkadt a ritmusjáték-lufi. Persze erre lehetett számítani, az eladások egyre csökkentek az elmúlt években. Az Activisionnek az tette be a kaput, hogy év végén négyszer annyit vettek a Rock Band 3-ból, mint az aktuális (hatodik) Guitar Heróból, pedig a Rock Band 3 sem fogyott túl jól. Érthető hát, hogy bejelentették, nem lesz több Guitar Hero játék.

Ezt a kijelentést a GameIndustry.biznek nyilatkozva most kicsit finomította Dan Winters, az Activision fejlesztési kapcsolatokért felelős vezetője. A azt mondta, hogy a Guitar Hero jó brand, ezért az Activision bolond lenne végleg elkaszálni, csak most belátható ideig nem lesz Guitar Hero. Persze ez nem vigasztalja azt a pár száz embert, akik az évek során a brand szopóágra kerülése miatt veszítették el a munkahelyüket.

Hát, nem is tudom. Én elég nagy Guitar Hero-fan vagyok, de azt én is látom, hogy a sorozatnak nagyon meg kellene újulnia, hogy ki lehessen hozni belőle még valamit. És én vagyok az egyetlen, akinek Winters nyilatkozatáról a Monty Python-féle papagájjelenet jutott eszébe? A Guitar Hero nem döglött, csak pihen. A Guitar Hero szeret a hátán feküdni.

37 komment

Címkék: guitar hero activision blizzard

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr172825973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobby Newmark 2011.04.14. 16:34:49

Na most már nem azért, de eleve a "ritmusjáték", mint kategória egy vicc, én már azon csodálkozom, hogy volt honnan visszaesni az eladásoknak.

De komolyan, kb ilyen szintű dolgokkal tesztelik a majmokat, patkányokat, egereket. Felvillan a fény, nyomd meg a megfelelő gombot. Épp csak a kockacukrot nem adagolta a kontroller jutalom gyanánt...

moli 2011.04.14. 16:38:40

@Bobby Newmark: kockacukor=pontszam, csillag, unlockolhato tartalom.

kerdes, hogy miert lepodunk meg azon, hogy egyszeru fizikai+kemiai szerkezetek vagyunk, nem isten kiismerhetetlen teremtmenyei.

Dester 2011.04.14. 16:49:42

Nem is a játékmenettel volt a gond, ezt az utolsó Guitar Hero már szerintem tökélyre fejlesztette. Egy nagyon dögös, populárisabb rockzenéket tartalmazó összeállítás kellene. Legalábbis gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki a sose hallott, géppuskaropogásra hasonlító üvöltős "zenéket" annyira nem szerette dobolni. Igaz, vannak olyan kollégáim, akik meg pont erre tomboltak.

Részemről legyen benne Guns 'n Roses, Toten Hosen (pl. Achterbahn vagy Pushed Again), Aerosmith (tudom, ez volt), Offspring, ilyesmi. De jöhetnek az egy(-két) zenés előadók slágerei, pl. Republica - Ready To Go. Poén jelleggel (ha már úgyis IT terület): Machinae Supremacy: Gianna Sisters.

Igaz, néhány zenét meg a Guitar Hero sorozat miatt ismertem és szerettem meg, de egy-egy résznek nagy hányadát nem játszottam szívesen. (Érdekes módon a Rock Bandet sose tudtam megszeretni.)

Dester 2011.04.14. 16:52:15

@Bobby Newmark: én is ezt mondtam addig, míg ki nem próbáltam. Most ennek a hatására gondolkozom rajta, hogy "igaziból" is kéne járnom dobolást tanulni, mindig nagy vágyam volt, de nem volt rá lehetőségem. Az egyik GH-fan cimborám meg gitározni tanul a GH hatására.

De nem csak a GH ritmusjáték. Ott van pl. az Audiosurf. Ketten lehet egyszerre játszani, a barátnőmmel néha szoktunk versenyezni benne, jó buli.

bbandi 2011.04.14. 20:46:16

Bár közvetlenül nem ismerem a GH-t, de szerintem rossz irányba fejlesztették (epizodikus kiadások). Sokkal tovább életben lehetett volna tartani/több pénzt lehúzni a vásárlóról, ha csinálnak egy viszonylag olcsó alapjátékot, amihez DLC szerűen lehet számokat letölteni.
Meg persze egy valag pénzt lehet keresni spéci kontrollereken, de ezt ha jól tudom csinálták is.

Dester 2011.04.15. 08:51:13

Jut eszembe: a Kinect megjelenése is nagyban hozzájárult, hogy a GH-tól elpártoltak az emberek.

thinkEdem 2011.04.15. 10:40:48

@bbandi: A DLC-szerű számletöltés megvan, sőt, általában átvihető (a GH3-hoz megvett számok nagyrésze átkonvertálható gh4-re, a GH4-re vett számok pedig - 6 kivétellel - automatikusan "vihetők" fölfele). Sőt, a GH5-be be lehetett importálni a GH4, Aerosmith, Greatest Hits és a Band Hero számainak jelentős részét, tehát ez is vehető valamilyen szinten DLC-nek.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Guitar_Hero_World_Tour#Downloadable_content
en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Guitar_Hero_5#Downloadable_content

@Bobby Newmark: Miért lenne vicc? Ennyi erővel az FPS is vicc ("katonák és terroristák gyilkolnak embereket úgy, hogy rájuk lőnek"), a stratégia is vicc ("persze, mert egy katona úgy lesz, hogy megnyomsz egy gombot"), és akármelyik játékkategória egy vicc.
Egy játéknak akkor van értelme, ha a játékosai jól szórakoznak. Eddig rengeteg embernek megmutattam a Guitar Herot, mindenki jól szórakozott vele.

moli 2011.04.15. 10:45:40

@Dester: meg eleve divatszar volt, olyasmi, amit eleinte hypeolnak, aztan kiderul a valodi erteke.

Dester 2011.04.15. 10:53:14

@moli: a hardver jó. Ha megjön (vagy már megjött?) az SDK hozzá (PC-re), akkor lesz igazán durva. Egyébként ugyanúgy partikellék, mint a GH kontrollerei, csak általánosabb. Azt meg már a C64 óta tudjuk, hogy ha összejön egy csapat egy számítógép köré, akkor abból nagy buli születhet. :) (Pl. anno Wizard Of Wor, ketten egyszerre, de vagy hatan állták még körbe, cserélődtek az emberkék.) Nos, a Kinect és a GH is erre épít.

Dester 2011.04.15. 10:56:56

@moli: játszottál is vele? :)

moli 2011.04.15. 11:02:39

@Dester: melyikkel? igen. miert? ertem en, hogy a kaviart meg kell kostolni ahhoz, hogy kijelenthesd, hogy tulertekelt szar, de videojatekot?

Dester 2011.04.15. 11:03:26

@moli: a GH szériára gondoltam. :)

bbandi 2011.04.15. 12:07:06

@thinkEdem: Érdekes. Akkor viszont nem értem miért halt meg (ja bocs, pihen)

thinkEdem 2011.04.15. 12:18:59

@moli: Nem, a videójátékot nem kell megkóstolni, de illik kipróbálni, különben a hiteles véleményformálás helyett hiteltelen, divatos fikázásról beszélünk. (Mert a GH-t és egyéb játékokat/filmeket/hobbikat látatlanban fikázni legalább akkora trend manapság.)

@bbandi: Szerintem pont a mennyiség miatt. Anno bátyámnak megvettem ajándékba a GH: Rock The 80's-t, és akkor kaptam én is kedvet hozzá. Megvettem a GH3-at, és addig nyúztam, míg végig nem vittem, ugyanígy az Aerosmith-t. (Egyszer elejétől a végéig mintegy 3 óra alatt, hard fokozaton, végig 5 starral.) A GH4-et is végigtoltam gitár és basszus karrieren is. Még track packre is költöttem, de nem sokat, mert azért kicsit drágállom a 4-600 pontot 3 dalért. A Rock Band: Beatles-t a bitliszmániám miatt természetesen végigtoltam (ehhez persze nem sajnáltam a pontot egy teljes albumnyi DLC-re...). A GH5-öt már inkább a partiértéke miatt vettem meg (a Party Mode elég hasznos tud lenni), de azt még mindig nem játszottam végig; ugyanígy a GH: Metallicát sem.
Egyszerűen túl sok. De tartok tőle, hogy a Kinectes játékok egy része is bele fog esni ebbe a hibába: most ott a dance central, már látom, hogy jön a Michael Jackson Experience is, és ha még fél éven belül kitolnak 4-6 hasonló táncos játékot, az is vissza fog esni. Az ilyen casual játékoknak meg van az a tulajdonsága, hogy a játékos egyszerre keveset játszik vele, és akár hónapokig, évekig ki tudja tolni az újrajátszhatóságot, míg például egy hardcore call of duty rajongó pont addigra unja meg az aktuális részt, amikorra kijön a következő rész (nem azért, mert unalmasabb, hanem mert összességében ugyanannyi idő alatt sokkal többet játszik vele).

moli 2011.04.15. 12:32:04

@thinkEdem: eddig nem tudom, talalkoztam-e olyan jatekkal, mely meglepodest okozott volna az elozetesen, youtubeon megnezett sok10 perces anyagokhoz kepest. megneztem a warioware-t, lattam, hogy orult es szorakoztato, az lett. megneztem a sonic colorst, lattam, hogy fura, fejfajast okoz, az lett. esatobbi. aki csoppet intelligens es van kepzeloereje, annak helyesek az eloiteletei, az nem fog meglepodni.
egy etel izet nem lehet levideozni, leirni, egy videojatek-videon ott van minden, wii-nel meg az iranyitas is kisablakban.

thinkEdem 2011.04.15. 12:49:47

@moli: Örülök, hogy egy youtube videóból meg tudod ítélni, hogy milyen egy játék, és hogy ez be is jön.
Az exkollégáim is így voltak vele, amikor céges bulira bevittem a GH-t, hogy ők ezzel nem, mert látták már, hogy milyen, és különben is. Aztán persze hárman elkezdtük tolni, és alig fél óra múlva mindenki ott tolongott, és mindenki kipróbálta, és mindenkinek tetszett. De Te bizonyára kivételes médium vagy, és rád nem vonatkozik az ilyesmi. És végülis youtube videók alapján repülőt vezetni is könyű, csak megnyomsz pár kapcsolót, meg néha mozgatod a kormányt, és máris repülsz.

moli 2011.04.15. 12:53:25

@thinkEdem: az csak a pillanatnyi hangulaton es a tobbiek hangulatan mulik, ezt te is tudod. ha egyedul jatszottak volna, ahogy a youtubeon is, nem az tortent volna.
egy video nem tudja visszaadni az testre hato eroket.
probald ki: szar kedved van, beulsz egy akciofilmre majd memoriatorles utan ha jo kedved, beulsz ugyanarra az akciofilmre. teljesen mas lesz a velemenyed a ket esetben.

thinkEdem 2011.04.15. 12:56:58

@moli: Te... légy szíves ezzel a fene nagy bölcsességeddel fejtsd már ki nekem, hogy miért olyan katasztrofális baj az, hogy egy PARTIJÁTÉK nem szólózva nyújtja a legnagyobb élvezetet? o_O Ez olyan, mintha egy MMORPG-t egy teljesen üres szerveren játszva akarnád megítélni...

Bobby Newmark 2011.04.15. 15:07:35

@thinkEdem: Én egy pillanatig sem kételkedem benne, hogy szórakoztató, az emberek mindenféle segédeszköz nélkül is el tudják magukat szórakoztatni, pl a pöcsük rángatásával is.

Ettől még nem kötelező, hogy jó véleményem legyen róla, vagy hogy nagyon magas szintű szorakozási formának tartsam, ugye?

thinkEdem 2011.04.15. 15:29:00

@Bobby Newmark: Senki sem mondta, hogy legyen róla jó véleményed, de a kategória attól függetlenül, hogy nem tartozik a kedvenc játékaid közé, ugyanolyan "magasszintű", mint egy CS parti vagy egy WoW. Az, hogy valami nem bonyolult, nem jelenti azt, hogy röhejes, sőt...

Bobby Newmark 2011.04.15. 15:40:45

@thinkEdem: Már megbocsáss, de a világ legbutább FPS-e még mindig nagyságrendekkel összetettebb, mint egy ritmusjáték. Erre állatokat be lehet tanítani. Stratégiai játékra elég nehezen. Ez egy VALÓS különbség, nem fog sikerülni összemosni egy "az is játék" legyintéssel.

És sajnálom, de nekem röhejes, hogy emberek tömegei jól elszórakoznak egy olyan szoftveren, aminek az alapjaival majmok reakcióidejét mérik...

thinkEdem 2011.04.15. 15:43:13

@Bobby Newmark: És attól, hogy nem négy gombot kell nyomogatni, hanem többet, mitől lesz az "jobb" játék? Minél bonyolultabb, minél összetettebb, annál jobb a játék? És akkor az überkirály játék az, ahol 456 féle billentyűkombináció van, negyvenezer dologra kell egyszerre figyelni, és legalább három doktorátusi tudás kell ahhoz, hogy tudj vele játszani?

Bobby Newmark 2011.04.15. 15:55:55

@thinkEdem: A "felvillan valamilyen fény - megnyomsz valamilyen gombot" játékmechanika semmilyen szempontból nem tekinthető összetettnek. Ennél már a Pong is többet tudott.

Azt meg nem hiszem el, hogy nem tudsz különbséget tenni két játék összetettsége közt. A Ki nevet a végén? és a Monopoly az szerinted ugyanaz a szint?

"És akkor az überkirály játék az, ahol 456 féle billentyűkombináció van, negyvenezer dologra kell egyszerre figyelni, és legalább három doktorátusi tudás kell ahhoz, hogy tudj vele játszani? "

Az egyik kedvenc játékom a Dwarf Fortress. És igen, baromi körülményes a kezelőfelület(ez lehetne jobb, de a játék annyira összetett és sokrétű, hogy nem túl sok mindent lehetne rajta optimizálni), TÉNYLEG negyvenezer dologra kell figyelni, baromi sok mindent előre meg kell tervezni és fejben kell tartani, és doktori ugyan nem kell hozzá, hogy tudj vele játszani, de kb egy hónap intenzív beletanulás kell, mire összeszedsz annyi tudást a játékról, hogy sikeres is legyél benne, ne bukd be a játékot záros határidőn belül.

Ez szubjektív, hogy kinek melyik tetszik jobban, de az meg az én szuverén jogom, hogy azt tartsak primitívnek, akit/amit kedvem tartja.

moli 2011.04.15. 15:58:47

@thinkEdem: nem erted, hogy nem a jatek szorakoztat, hanem a barataid. akar jatszhatnatok csocsót is.

thinkEdem 2011.04.15. 16:00:39

@moli: És ez olyan baj? Na de várj, ezek szerint a csocsó sem játék? Vagy a kártya? Bocsi, akkor ezek szerint fogalomzavarban éltem eddig.

@Bobby Newmark: A ki nevet a végénben több a kombinációs lehetőség, míg a monopoly az első egy óra után átmegy "egyvalaki szétsz0p@t mindenki mást"-ba, épp ezért nem szeretem.

És igen, amíg egy játék olyan, hogy az érintett társaság felhőtlenül jól szórakozik, addig nálam egyformán jó, mivel elérte a célját.

moli 2011.04.15. 16:09:23

@thinkEdem: probalj csocsozni egyedul, probalj csocsozni olyanokkal, akiket nem szeretsz/akiktol tartasz. nem lesz elmeny. egyertelmu, hogy nem a jatek jo, hanem a tarsasag.

thinkEdem 2011.04.15. 17:02:55

@moli: Ezek szerint a csocsó, meg a társasjátékok durván 98%-a, továbbá az összes asztali és live szerepjáték primitív és vacak, sőt, egyenesen fölösleges, mert a társaság miatt élvezetes. \o/

Fölöttébb jó érzéssel tölt el, hogy az ismerőseim nem osztják moli nézeteit.

Bobby Newmark 2011.04.16. 10:55:36

@thinkEdem: Na ne fárassz már, hogy képtelen vagy különbséget tenni a különböző játékmechanikák közt! Ezt nem veszem be, próbálkozz valami mással!

Engem egyébként egyetlen percre nem zavar, hogy primitív szarral szórakozol, de ne akard már megmagyarázni, hogy nem primitív.

moli 2011.04.16. 12:11:27

@thinkEdem: navegre, rajottel! igen, primitiv, ezert jatszak reszegen. ettol meg lehet elvezetes, de primitiv.

lokkoLori 2011.04.16. 23:05:27

és ebből kijön az hogy minden primitív szar kellően részegen és jó haverok között ugyan olyan jó ... pedig nem ...
ahogy minden mást, ritmusjátékot is lehet szarul és jól csinálni ... a GH megközelítés nem volt szar ... és aki élből fikázza, az magáról állít ki bizonyítványt, hogy egy sznob bunkó

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.16. 23:14:00

Én csomót GH-ztam egyedül és józanul, és szórakoztatott.

Biztos bennem van a hiba.

moli 2011.04.17. 17:12:27

@lokkoLori: aki elbol, az igen.

@Stöki: a valovilagot is sokan nezik.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.17. 17:56:20

@moli: És ennek mi köze ahhoz, amit írtam?
süti beállítások módosítása