HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Rick Dangerous I-II

2011.04.01. 14:00 Stöki

A Core Designról a játékosok többségének Lara Croft jut eszébe, a cég leghíresebb játéka ugyanis a Tomb Raider. Az viszont kevésbé közismert, hogy a női Indiana Jonesnak volt egy 8-bites nagypapája is, az előző heti szavazás nyertese, Rick Dangerous. A párhuzam különösen annak fényében adja magát, hogy Lara eredetileg férfi főhősnek készült. Itt az ideje, hogy Rick is tiszteletét tegye a Heti retróban.

A Rick Dangerous a Core Design első játéka volt, de egy vérprofi programról van szó, ami már árulkodik arról, hogy ezúttal nem a szokásos „két lelkes fiatal gründol a garázsban egy stúdiót” tündérmesével indul az eredettörténet. A Core Designt ugyanis a Gremlin Graphicsból kivált maroknyi ember alapította az angliai Derbyben 1988-ban, az alapítók és az első felvett alkalmazottak pedig korábban a Gremlinnél olyan játékokban szereztek tapasztalatot, mint a Gauntlet, a Krakout vagy a Monty-játékok. Bár legalább négy-öt ember dolgozott a Rick Dangerouson, főként Simon Phipps és Terry Lloyd volt az, aki megtervezte és formába öntötte a játékot.

Mint Phipps a RetroGamernek elmesélte, ő és Lloyd leültek, és lejegyzeteltek egy csomó népszerű popkulturális ikont és témát, hogy kitalálják, milyen irányba induljon el az új cég első játéka. Egymás után zárták ki a jelölteket, míg végül csak Indiana Jones maradt. Ugyan Az elveszett frigyláda fosztogatói 1981-es film, Phippsék úgy érezték, hogy előttük senkinek nem sikerült igazán megfogni az Indy-hangulatot ügyességi játékban. Ezt pótolták be a Rick Dangerousszal, aminek több pályája is egyértelműen az Indy-filmek előtt tiszteleg. Az első pálya rögtön azzal kezdődik, hogy Rick menekül egy nagy kőgolyó elől, aztán halálos csapdákat és nyársakat kerülget egy dél-amerikai templomban, a későbbi pályákon pedig a nácik kastélya és rakétabázisa idézi meg Harrison Ford szellemét. A grafika karikatúraszerű dizájnját viszont már főleg Guillermo Mordillo rajzai ihlették (hozzám hasonló vénembereknek ismerős lehet a neve, régi Kockásokban, Hahotákban több egyoldalas képregénye is megjelent).

Fejlesztéskor fontos elv volt, hogy joystickkel mindent cselekvést el lehessen végezni, így lett a tűz+fel a pisztolylövés, a tűz+le pedig a dinamitrakás, emellett Rick tudott ugrani és kúszni is. Azt, hogy ugrás közben irányítani is lehetett még a főhőst – és néhány csapdát csak így lehetett kijátszani –, a Super Mario Brosból nyúlták a készítők. Azt utólag több fejlesztő is elismerte, hogy kicsit nehézre sikerült a csapdákkal szívató játékmenet (és tényleg, még örök élettel és örök lőszerrel sem egyszerű végigvinni). Phipps szerint ha valamit újradizájnolhatna a játékban, az az egyiptomi szint legendásan nehéz hármas ugrása lenne, Chris Long, a folytatás egyik fejlesztője meg egyenesen azt nyilatkozta a RetroGamernek, hogy macskaügyesség és egy nindzsaképző summa cum laude elvégzése kell ahhoz, hogy valaki átvergődjön a játék pixelre pontos időzítést kívánó ugrásain. Nehezen lehetne vitatni azt is, hogy a Rick Dangerous igazi „trial and error” játékmenetet képviselt: a játékosnak csak akkor volt esélye, ha kívülről tudta, hol, mikor, milyen csapdák aktiválódnak a pályákon.

Azt, hogy vérprofik készítették a játékot, az jelzi legjobban, hogy négy hónap alatt elkészült hat platformra (C64, Spectrum, Amiga, Atari ST, Amstrad CPC és pc). Igazi multiplatform fejlesztés volt, ezért a kisebb tudású platformokhoz kellett butítani. Például eredetileg mozgó tüskéket és beomló padlókat is terveztek a játékba, de ezek végül kimaradtak, mint ahogy a nyolcirányú scroll is. Így is 74 különböző ellenség és csapda került a játékba, a 8-bites változatokban 85 képernyőn, a 16-bites verziók ezen felül plusz 50 képernyőt tartogattak. A program 1989-ben jelent meg (már 1988 végére kész volt, csak a marketingesek még ültek rajta), és Európában nagy sikert aratott. Érdekes, hogy a szaklapok egy része már akkor sem tudta elnézni a túl nehéz játékmenetet, ezért 70 százalék körüli értékelések is születtek szép számmal. Meg persze 90 körüliek is, az Amstrad Action például 97 százalékot adott rá, ami a legjobb értékelés volt a magazin történetében. A játékhoz egyébként egy képregény is járt, ami elmagyarázza, hogyan jutott Rick a kezdőhelyszínre. Aki lemaradt volna róla annak idején (gondolom, az olvasók 99,9 százaléka), itt megnézheti:

A képregényt Ian Gibson képregényművész készítette és a kövér fickót is ő találta ki, ami Lloydéknak annyira megtetszett, hogy ő lett a Rick Dangerous II főgonosza. Mert folytatása is készült a játéknak 1990-ben, miután az amerikai kiadó Microprose berendelte. Ez azonban már nem az Indiana Jones filmek, hanem a Flash Gordon képviselte pulp sci-fik felé kacsintgatott. Az első rész úgy ért véget, hogy űrlények szálltak le Londonban, a második rész elején pedig jelképesen szét is lőtték a főhős Indy-kalapját. Így született meg Rick Dangerous II, aki kalandhős helyett már inkább szuperhős volt, és a londoni űrhajó mellett idegen világokon küzdött meg az űrlényekkel. A képességei azért maradtak a régiek, csak dinamit helyett már olyan bombája volt, amit csúsztatni is tudott. És a folytatás, ha lehet, még nehezebb volt, mint az előd, ráadásul a készítők direkt szívatták is a játékost. Emlékszem egy részre, ahol nyíl jelezte, melyik kapcsolót kell megnyomni, és tényleg az a kapcsoló vitt tovább. A következő helyszínen ugyanolyan nyíl mutatott egy másik kapcsolóra – ami viszont már halálos csapda volt.

A Rick Dangerous II cliffhangerrel ért véget: a kövér fickó elteleportált, Rick pedig utána ugrott a teleportálógépbe. Hogy hova jutott, az soha nem derült ki, mert harmadik részt már nem rendeltek a Core Designtól, illetve az eredeti fejlesztőgárda is kezdett szétszéledni más cégekhez. Az elképzelések egyébként sem egyeztek: Phipps A máltai sólyom inspirálta film noir világot képzelt el a harmadik rész helyszínének, Lloyd pedig a némafilmes korszak szörnyfilmjei felé vitte volna el a folytatást. Lloyd később részt vett a SNES-re készült Danger Dan fejlesztésében, ebbe sok ötlet belekerült, amit eredetileg a Rick Dangerous III-ba szánt.

A Rick Dangerousban az a jó, hogy minden aljassága ellenére nagyon lehet szeretni ma is. Például a zenéjét (csekk a fenti lejátszót) a hangeffektjeit (Rick jajkiáltását maga Phipps ordítja) vagy a furcsa hangulatát, amiben a minden sarkon felbukkanó halálos veszélyeket erős cukiságfaktor tompítja. Nem csoda, hogy több remake is készült belőle, Phipps pedig ma is kap még rajongói leveleket. Hiperhivatkozások garmadája következik tehát: Rick Dangerous C64 verzió (hozzá emulátor egy, kettő), Amiga verzió, pc-s verzió, pc-s remake, linuxos remake, böngészőben játszható verzió; Rick Dangerous II C64 verzió, Amiga verzió, pc-s verzió, pc-s remake. Rick-rajongók által továbbgondolt kalandjait itt és itt találjátok, ez egy részlet a soha el nem készült harmadik részből, ez pedig egy minden részletre kiterjedő rajongói oldal. A mostani szavazásért elnézést kérek, tudom, anyukám sokat fog csuklani.

 

 

57 komment

Címkék: retro áprilisi tréfa heti retro jatek core design rick rangerous

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr632790267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2011.04.01. 14:24:41

"""74 különböző ellenség"""

a crysis 2-ben -ha jol szamoltam- ~5 van..

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.01. 14:26:44

@moli: ellenség- és csapdafajta összesen 74

moli 2011.04.01. 14:30:18

ugyes ujrahasznositas a rd2 boritoja :D

Dester 2011.04.01. 14:33:43

Ez a játék nekem egy az egyben kimaradt. Azt hiszem ideje pótolnom, a hétvége úgyis retrólázban fog telni, keresve se találnék jobb időpontot. :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.01. 14:42:33

Anno rengeteget játszottuk! Még ma is nosztalgiázunk haverommal. :) Imádtam.
A témában másik nagy kedvencem a Yo! Joe!
www.youtube.com/watch?v=mmpsMRXpi5A

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.04.01. 14:44:01

Anyám! Imádtam ezt a játékot (Még Specturumon kezdtem az 1-gyel, aztán a 2-t már Amigán).
Viszont Egyiket sem tudtam végigjátszani, pedig rengeteg időt belenyomtam.

Az egyiptomi hármas ugrásért meg a jó anyukájuk térdekalácsát, azt!
:-))

Amúgy a Spectrum-verzió nagyon jóra sikerült, pontos volt, folyamatos és remek játékélményt nyújtott. (Most nézve a képeket örülök, hogy fekete-fehér TV-n játszottam :-))

Sajnos a www.zxspectrum.net/ en csak a 2. rész van fent, 1990 alatt.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.04.01. 14:48:23

X Y O K SPACE az irányítása :-)

thinkEdem 2011.04.01. 14:49:44

Monty játékok nem lesznek a retróban? :D

rubberbandman 2011.04.01. 14:51:25

pécén toltam a kettest, persze valahol elakadtam.
szerethető játék volt, de ótvar borítókat adtak neki. ez utóbbi tényt megmagyarázhatja, mit tettek hozzá hónapok alatt a merketingesek :)

zyrobs 2011.04.01. 14:55:24

Jó ez a "részletek a harmadik részből" link.

Blobov 2011.04.01. 15:00:13

Nekem az előző szavazás kissé gyanús: a Darklands sokáig toronymagasan vezetett, aztán egyszer csak megszaladt az RD...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.01. 15:01:46

@Blobov: én nem így emlékszem, már egy nap után a Rick vezetett

Blobov 2011.04.01. 15:05:29

@Stöki: Akkor már az első nap megtörtént a csalás :D

Burwor · http://loot.blog.hu 2011.04.01. 15:24:40

Az április tréfa tag is jár a postnak. Néztem egy ideig mi van klikkelés után...

Savior 2011.04.01. 15:33:54

Annak idején nem volt meg, de emulátoron végigvittem. Azért úgy némileg könnyebb, máig csodálom azokat, akiknek eredeti HW-n sikerült. :)

thinkEdem 2011.04.01. 15:35:19

@Burwor: Klikkelés után? Nálam a cikk nem jelenik meg a főoldalon, csak RSSből találtam ide...

Burwor · http://loot.blog.hu 2011.04.01. 15:38:29

"A Rick Dangerous II cliffhangerrel ért véget: a kövér fickó elteleportált, Rick pedig utána ugrott a teleportálógépbe"
Hát nem.
Én most végignéztem a videót és Rick bombával felrobbantja a kövér fickót, majd ő maga elteleportál.

Burwor · http://loot.blog.hu 2011.04.01. 15:39:10

@thinkEdem: Klikkelés után. De nem mondom meg hova klikkelj :)

Nem vagyok fideszes 2011.04.01. 15:58:33

Te szentséges, mennyit toltuk ezeket C64-en (na jó, C128D-n, de ez most mindegy), de végigvinni az istennek sem sikerült. Az uccsó scene valóban elmebeteg módon nehéz volt az I.-ben, meg a II.-ben is, azt aztán gyakorolhatta az ember, kívülről megtanulva is esélytelen volt.

thinkEdem 2011.04.01. 15:59:18

@Burwor: ...majd, miután elteleportált, megjelenik a kövér fickó, és ő is elteleportál valahova. :P

Savior 2011.04.01. 16:23:19

Ha a Heroes of Might & Magic nyer, azért a King's Bounty is kap néhány bekezdést, ugye? Egyik kedvenc leírásom volt a CoVban, persze játszani azzal is csak később, emulátoron sikerült.

TH 2011.04.01. 16:34:19

"A mostani szavazásért elnézést kérek, tudom, anyukám sokat fog csuklani."
Ezt a szavazást nem akarom elhinni, de te elég finoman fejezted ki magad. :-D

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.04.01. 16:50:04

@Savior: Ja persze, savestate-tel azért könnyebb :-)
(volt már PSX játék, amit emulátoron végigtoltam, majd odaadtam CD-n a PSX tulaj havernak, hoyg milyen tök jó már, próbálja ki ő is. Másnap lila fejjel jött, hoyg azért szólhattam volna, hogy tele van szivatós platform-részekkel.

Ja, hogy én ott ugrásonként mentettem?)

meglivorn 2011.04.01. 18:17:29

hmm... nem a standard QAOP volt (az akkori wasd :D )?

smokey2k 2011.04.01. 18:30:29

Atyaég !!!!!!
Mindkettő részt végigtoltam többször is, azt hiszem ebből kiderül hogy a platform játékokért vagyok oda :)
Klasszikus példa a platform játékok aranykorából !

finalNmbr 2011.04.01. 19:25:15

Ha valakinek az egy kimaradt volna itt a pcs nyílt forráskódu változata : www.bigorno.net/xrick/download.html

Ez egyazegyben a c64es .. ááálítólag :)

finalNmbr 2011.04.01. 19:27:50

@Steve_Jobs: Most látom, a linuxos az ez :) akkor semmi :D

Savior 2011.04.01. 19:45:20

@Yarner: Az igazán jók azok a játékok, amiket még emulátorral SEM lehet végigjátszani. Mint pl. a Battlezone alatt belinkelt Encounter. Hiába, a játéktesztelés akkoriban nem volt a csúcson (?) :D

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.04.01. 19:52:56

@Steve_Jobs: OSX-en simán fordul a dolog és megy is

poseidon 2011.04.01. 20:49:50

Ha-ha! Nagyon jót nevettem a 'harmadik rész' videón!

Köszi! :-)

Celtic 2011.04.01. 20:54:42

@Blobov: Nem baj, kivetelesen sikerult arra kattintanom, ami vezet :) Marmint most. De egyszer majdcsak lesz Darklands...

Drout 2011.04.01. 20:57:34

Stöki: akmikor én szavaztam akkor is a Darklands vezetett

flippant 2011.04.01. 22:21:21

Én az okostelefonomon nyomtam

Bloodscalp 2011.04.01. 23:07:04

ezt nem végigvinni?:) LOL, nem is tudtam hogy az az egyiptomi olyan nehéz:) mindig elbaszta az ember, de akkor már tudta melyik pixelre ne álljon:) ja ha egyszer megvan....

Stefan Derrick 2011.04.02. 02:23:51

Darklands, aztán Lords of Midnight, végül pedig Druuna: Morbus Gravis.

szbszig 2011.04.02. 05:37:41

Az az élőszereplős borító nagyon gáz... :D

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.04.02. 10:31:57

Kipróbáltam a flash-es verziót, kellemes kis játék lehetett.
Melyik az a játék ahol Bruce Lee-vel nyomulsz és lámpaszerű cuccokat gyűjtesz? Két féle ellenfél volt egy szumós és egy ninja. Mi C64-en nyomtuk, csak hibás volt és az egyik pályán mindig lefagyott.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.04.02. 10:43:53

Tárgytalan, közben megtaláltam: Bruce Lee volt a cím is. (Meglepő nem? :))

Itt lehet megtalálni: www.planetflibble.com/blitz/

bacondesign 2011.04.02. 11:06:26

Most komolyan? Rickrollnak 2011-ben bedőlni? Gratula a szerzőnek, erre már tényleg nem számítottam :D

viktor134 2011.04.02. 11:19:34

@BRandom: az a legnagyobb, de szigorúan kooperatív duálban kellett játszani. :)

Zarbon 2011.04.02. 11:47:52

ilyen tip játékok közül snesen voltak a kedvenceim, pitfall & donkey kong

DeMarco 2011.04.02. 17:26:02

Megláttam a heti retrót, mondom, tök jó, mennyire szerettem ezeket a játékokat...

Aztán nézve a videót semmi sem volt ismerős, csak a neve...

De a második résznek az eleje már ismerős volt, ebből aztán rájöttem, hogy ez volt az a játék, amiben mindig meghaltam már az elején, mert nem tudtam mit csinálni. Így utólag sztem nem találtam a lövés gombot és a robot így állandóan kivégzett. Viszont én nem is joyyal játszottam...

Végül nagy nehezen beugrott, hogy összekevertem egy valódi kedvenccel a Jack the Nipper 1-2-vel... :))

hallari 2011.04.03. 16:10:43

Totál kimaradt ez a játék, de olvasva a kommenteket nem is baj. Amúgy is úgy néz ki, mint ha a Superfrog-ot vegyítették volna a Prince of Persia-val. Plusz ott van a sztori, amit az Indy-ből nyúltak és a bevallott Super Mario Bros ötletek. Nem sok eredetiséget látok benne. Ha meg nehéz is végigvinni, akkor a 70%-os értékelések is inkább felfelé kerekítettek. A Superfrog 100* jobb: nem túl nehéz, sokkal jobb a zenéje, ötletes (főleg intro-extro), és a Team 17 talán legjobb minőségű játéka (a Project-X mellett).

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.03. 16:16:48

@hallari: A Superfrog 4 évvel később jelent meg, csak 16-bites platformokra, szóval ez a kijelentésed olyan, mintha azt mondanám, hogy a Tomb Raider jobb, mint a Superfrog. Ha kimaradt a játék, inkább ne próbáld meg szétfikázni, köszi.

hallari 2011.04.03. 16:37:49

@Stöki: Rendben, hagyjuk a Superfrog-ot. Bár azért megjegyezném, hogy a Myth is ekkortájt készült el (talán egy évvel később), és az is sokkal jobb lett. A többi viszont megállja a helyét, nem? Minden lényeges elemet nyúltak, tehát pl. egy Mission Impossible sokkal eredetibb (és játszhatóbb), és még előbb is jött ki. Nem a szétfikázás a célom, sokkal inkább a bennem kialakult képet szerettem volna megrajzolni, különösen annak fényében, hogy a kortárs magazinok értékelése sem volt fényesebb (egy kivételt leszámítva). A recordedamigagames-ről való videóból sokat megnéztem (kedvenc retro oldalam), így a grafikáról is képet alkothattam. Ha szeretted ezt a játékot és érzéseidben megbántva érzed magad, akkor elnézést, nem ez volt a célom.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.04.03. 16:53:12

@hallari: Igen, a Myth inkább kortárs, de szerintem erősen ízlés kérdése, hogy kinek melyik tetszik jobban. Az RD ezerszer több kihívást tartogatott, mint a Myth, ami gyönyörű volt, de játékmenetében kevésbé furmányos. A grafika nem minden.

A készítők valóban nyúltak - bevallottan - sok mindent, de vannak játékok, amik nem az eredetiségük miatt válnak klasszikussá. (A Project-X - ami tényleg szuper - is rengeteget nyúlt pl. arcade elődöktől. És Superfrog köpenye is nagyjából annyira eredeti, mint Rick Indy-kalapja.)

A Prince of Persiát is értelmetlen a RD-hez hasonlítani, egyrészt mert az is 16-bites, bőven az RD után megjelent cucc, másrészt totál máshol vannak a hangsúlyok a játékmenetében.

Én egyáltalán nem bántódtam meg, csak a Superfrogos hasonlatot éreztem életképtelennek, illetve azt akartam jelezni, hogy ha annak idején neked kimaradt a RD, most már hiába rajzolgatsz róla képet, nem tudod úgy megítélni, mint anno. Pl. az, hogy egy játékot nehézsége miatt örökélettel lehet csak végigvinni, a nyolcvanas években egyáltalán nem számított negatívumnak.

powerage 2011.04.04. 11:01:03

@hallari:

Ahelyett, hogy marhaságokat beszélsz, inkább szedj elő egy c64 emulátort és próbáld ki a játékot...

Verify 2011.04.04. 14:26:48

Én, anti-platformerként is top10-be teszem a RD-t. Olyan hangulatos, feszültséggel teli játék, amilyen kevés van.

Acsabi44 2011.04.04. 16:07:38

Én is arra kattintottam, de igencsak meglepődtem, hogy a HOMM veri a tycoont. 1-4 részeket a mai napig előveszem néha, és persze a King's bountyt, zsenge ifjúkorom kedvenc játékát. Amiről remélem, szó is lesz, ha a HOMM nyer.

Dudi 2011.04.04. 16:47:39

Mekkora játék ez a Rick! Anno mindig jót röhögtünk a kezdő pályás golyón, az első 2-3 alkalommal mindig megpróbáltuk átugrani a legelején...
Rickroll... B+, elfelejtettem, mikor is készült ez a cikk :)))

lombardo 2011.04.11. 22:55:45

Jó poszt, köszi, nagyon szerettem ezt a játékot! Én mondjuk inkább az első részt, az Indy-vonal és a téma miatt, a modernebb folytatás nekem annyira nem jött be, viszont fejlettebb volt, pl. a csúsztatható dinamit és az élénkebb hátterek miatt, ettől azért megérte azzal is játszani kicsit.

A zenék is nagyon jók; a mellékelt anyag sajnos nem a C64-es, szerintem az sokkal jobban hangzik ennél. Kedvenceim a drámai hatású betétek voltak, a nyitóanimáció (pörgő filmeffekt!) és a harmadik, német kastélyos intro is emlékeim szerint (nemrég láttam longplay-t).

A szívatásokat persze utáltuk; örök élettel csináltuk mindig, mert türelem az nem volt az újrakezdésekhez. Igaz, elég jól begyakorolható játék, mivel a pályák emlékeim szerint úgy vannak megtervezve, hogyha valaki ismeri őket, akkor lendületesen is végig lehet menni rajtuk.

Ezt a mondatot viszont nem értem:
"A Rick Dangerous a Core Design első játéka volt, de egy vérprofi programról van szó, ami már árulkodik arról, hogy ezúttal nem a szokásos „két lelkes fiatal gründol a garázsban egy stúdiót” tündérmesével indul az eredettörténet."

Nem fordítva? :)

Illetve az a MicroProse-dolog sem tiszta, szerintem elírás.

lombardo 2011.04.11. 23:02:55

@hallari: Emlékszem arra a Myth-re, nem nagyon boldogultam vele, viszont grafikailag és a zenéje lenyűgöző volt. Villám-effektek, vikinghajó, szépen animált főhős. Kb. ennyi maradt meg belőlem, meg az újratermelődő ellenség. :)

hallari 2011.04.12. 00:23:20

@lombardo: Nekem ez volt az egyik legkomolyabb játékom, amit sikerült végigvinnem, ráadásul a zenéje és az effektjei lélegzetelállítóak voltak, ezért maradt meg ilyen mélyen bennem. Volt, hogy csak a zene kedvéért töltöttem be (ilyen volt még az Iron Lord is). Amigán már nem tetszett annyira, hiányzott a gép 150%-os kihasználása... :)

lombardo 2011.04.19. 21:23:17

@hallari: igen, az Iron Lordnak is jó zenéje volt. :) Nálam is előfordult ritkán, hogy csak a zene miatt töltöttem be valamit, és ez lehetett akár a crackerek intrójának a zenéje is. Tipikusan akkor volt ilyen, amikor már fáradt voltam játszani, de még nem volt meg a napi Commodore-adag. :D

Rendes intróból azt hiszem, a Last Ninja 3 viszi a prímet, eszméletlen a hangulata (a hang- és vizuális effektek, mestermunka!).

Dukefazon 2011.05.08. 15:37:10

Ma már nem lenne türelmem. Tipikus trial-n-error játék. Mindenki panaszkodik a Tomb Raiderre, hogy milyen pixel pontos ugrásokat kell végrehajtani, valójában csak tudni kellene hogyan kell nekifutni. De ebben a játékban aztán igazán pontosan kell ugrani, nagyon utáltam, amikor lenn dárdák vártak, ha mellé ugrok...
süti beállítások módosítása