HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Super Mario fps-ben

2011.03.22. 20:06 Stöki

Igazából szégyen, hogy csak most posztoljuk az elmúlt napok legjobb játékos videóját, mert többen is felhívtátok rá a figyelmünket, de jobb később, mint egyszer sem:

Igen, ez a NES-es klasszikus Super Mario Bros első pályája 3D-ben, fps nézetben. Egy Brandon Laatsch nevű animátor volt az a zseni, aki 3DStudio Max, FumeFX és After Effects segítségével megalkotta ezt a csodát, aminek a renderelése több mint 60 óráig tartott. Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy az új idők szavára hallgatva még achievementek is vannak az újragondolt pályán. Egyébként volt már egy hasonló próbálkozás négy éve, azt a Source motorral csinálták meg és Half-Life 2 fegyverekkel, de ez a mostani pár nagyságrenddel jobb. Azért a korábbi sem rossz, ugrás után be is embedeljük:

72 komment

Címkék: videó állatság mario fps

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr232763125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TubeJunkie · http://eztnezd.blog.hu 2011.03.23. 00:33:06

Hát jah, végülis jobb, mint soha...

Egy másik brutál renderelési időt igénylő gyöngyszem a srácoktól:

eztnezd.blog.hu/2011/02/27/napi_betevo_epic_vfx_time

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.23. 00:47:08

Szédülőseknek nem éppen kellemes élmény.

martianhellacopter 2011.03.23. 02:44:21

Sose bírtam ezt a karaktert, de ez a cucc zseniális!

A szerelő 2011.03.23. 03:10:00

Lesz belőle játszható verzió is? :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.03.23. 04:34:08

@chipanddale74: Pont ezt akartam irni.
Akinek magassag iszonya van az tuti nem jatszana a jatekkal.

armitage 2011.03.23. 06:20:59

@A szerelő:
Már rég volt :) az Unreal-ben (pontosabban az UT1-ben) több szerveren találkoztam Mario témájú pályákkal, CTF-ben és BT-ben is. Utóbbi játékmódban volt olyan, ami egy az egyben így épült fel, mint a videón, hosszú keskeny falon ugrálhattál csőről csőre, volt gomba is meg minden :)

Geo_morph 2011.03.23. 08:20:40

Egy javítással élnék, mert így lesz helyes az infó:
az fps nézet nem létezik, az ugyebár a játék típusa (first person shooter)
Ez pov nézet (point of view)... :)

szemet 2011.03.23. 08:40:51

Az egész pálya a levegőben lóg, pedig az egyik cső eredetileg egy érmével teli barlangba vezet, nem jól emlékszem?

2011.03.23. 08:44:24

a bozótok kimaradtak. ez elég nagy hiba, főleg ha vannak felhők.
a felhő és bokor ugyanaz csak más palettával.

TH 2011.03.23. 08:48:44

@Geo_morph: mármint first person view nézet, arra gondoltál, ugye? Mert a point of view az csak nézőpontot jelent gyakorlatilag, tehát a POV nézet rohadtul nem jelent semmit, míg az fps nézet mindenki számára érthető ("olyan nézet, mint ami az fps-ekben van").
Szóval ha már javítunk, akkor ne rontsunk legalább!

Geo_morph 2011.03.23. 09:04:06

@TH: Kár volt a felkiáltó jel a végére. :)

A first person view nézet viccesen hangzik, pláne, ha beszélsz angolul.

A POV olyan "rohadtul nem jelent semmit", hogy a wikipedia is csak néhány bejegyzéssel hivatkozik rá:
en.wikipedia.org/wiki/Point_of_view

A helyzet az, hogy az alsó videót nem néztem meg, én csak a felső alapján írtam, amit korábban írtam. Így maximálisan igazad van, elnézést is kérek érte mindenkitől, akit félrevezettem információimmal. Gyanítom, nincsenek sokan... :)

TH 2011.03.23. 09:10:25

@Geo_morph: na, akkor nézzük:
1)A felkiáltójel a helyesírási szabályok miatt került a mondat végére.
2) a POV nézőpontot jelent, nem belsőnézetet.
3) a "first person view nézet" nem tudom, miben viccesebb a POV nézetnél (mindkét esetben a VIEW-ra végződik az angol kifejezés).
4) akkor tessék, legyen "first person nézet" vagy "belsőnézetes", de a POV nézet az egyrészt nem jelent semmit, másrészt "view nézet" a vége, haha, milyen vicces, ha beszélsz angolul! :-)

A helyzet az, hogy ennek az egésznek semmi köze a második videóhoz.

snorbi 2011.03.23. 09:13:22

Jópofa, de a játékélmény szerintem meg se közelíti a 2d-t...

TH 2011.03.23. 09:16:38

@Geo_morph: és még egyszer: azt írtam, hogy a "POV nézet" nem jelent semmit, nem azt, hogy a POV nem jelent semmit. Ezt a véleményemet egyelőre fenntartom. :-)

Geo_morph 2011.03.23. 09:21:29

@TH: "na akkor nézzük:"
1) utolsó szó mániáddal nincs kedvem egy ilyen szép szerda reggelen foglalkozni, a vita pedig értelmetlen lenne egy olyan emberrel, aki a helyesírási szabályok szerint kizártnak tartja a mondatvégi pont elhelyezését egy olyan esetben, amikor ugyebár állítólag tényszerűen, érzelmektől, indulatoktól mentesen "közöl" egy információt.

Nincs kedvem hülyeségekről társalogni és mivel agresszív vagy, nem akarom, hogy a negatív gondolataiddal kelljen foglalkoznom.

Viszlát. :)

Savior 2011.03.23. 09:21:30

@TH: en.wikipedia.org/wiki/Point_of_view_shot

Amúgy szép meg minden, de
1. csatlakozom az előttem szólókhoz: miért nem játék?
2. érdekes, hogy mindkét videóban a levegőben lóg a pálya; míg pl. a Mario 3-ban, ahol térkép is van, világosan látszik, hogy a földön sétál.
3. valahogy nem látom benne azt a 60 órás renderelési időt. Persze lehet, hogy csak túlbecsülöm a modern videokártyákat, de mentségemül szolgáljon, hogy nem játszok mai játékokkal :)

TH 2011.03.23. 09:31:04

@Geo_morph: felszólító mondat végére felkiáltójelet szoktunk tenni, de már megbántam.
"utolsó szó mániáddal"...mi van? Ha reagálok arra, amit írsz, az utolsó szó mánia? Szerinted a felkiáltójel valami ördögtől való dolog? Felkiáltó-, felszólító és óhajtó mondatok végére felkiáltójelet teszünk.
Érdekes: felvetettél valamit, amire én azt mondtam, hogy hülyeséget mondtál. Erre a válasz: "nincs kedved hülyeségekről társalogni"....jó, nem érdekes...
Agresszív nem szándékoztam lenni, nem tudom, ezt a következtetést miből vontad le. Mindegy.

@Savior: OK, ez meggyőzőbb érv. :-)

ohjeee 2011.03.23. 09:35:04

"be is embedeljük" gratulálok...

simonp1 2011.03.23. 09:40:37

@Geo_morph: TH nem tényszerűen információt közölt, hanem felszólított, hogy ha már belekötsz valakinek a hibájába, akkor te ne hibázz! (Mindezt a magyar nyelvtan szabályai szerint.) Nem csak akkor tehetsz felkiáltójelet a mondat végére, ha dagadnak a nyaki ütőereid a monitor előtt.

simonp1 2011.03.23. 09:41:17

Oh, de lassú voltam :)

simonp1 2011.03.23. 09:44:54

@Savior: @Geo_morph: @TH:

"Sometimes the point-of-view shot is taken over the shoulder of the character (third person), who remains visible on the screen."

en.wikipedia.org/wiki/Point_of_view_shot

Úgy érzem, még mindig az FPS a legprecízebb...

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.03.23. 09:46:31

Nagyon jó :))). Mondjuk inkább Gianna Sisters... De a videó szuper!

Civitas Fidelissima 2011.03.23. 09:46:59

Pont tegnap néztem meg az a South Park részt, ahol Timit visszaküldik az időbe. Na, a kommentelők egy részéről pont a hány részes volt a Star Trek vita jut az eszembe.

TH 2011.03.23. 09:51:57

@simonp1: ehh, nem jó, azt mindenki elsőre megérti! :-)
(NB: a felkiáltójel továbbra sem "agressziójel")

Alikam 2011.03.23. 10:16:19

Oké, viccnek nem rossz, de zseninek nevezni emiatt valakit? Ejj, nem túlzás ez egy kicsit? Ezt mid 3d-sek közül a 90% megcsinálja. Jó, én pl. nem akarom elbaszni az időmet ilyennel, van aki meg igen, lehet jó referencia, bár ez alapján senki nem fogja még komolyabban foglalkoztatni.

Alikam 2011.03.23. 10:18:16

60 órás render? Az semmi.

Aki 3d-zik tudja, hogy akár egy frame is lehet 60-90-120 stb. perces renderelési idővel. Ez meg egy másfél perces videó.

Alikam 2011.03.23. 10:19:28

Menj fel a cgtalk-ra aztán nézzél körül a fórumba, ne ott vannak zsenik...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.23. 10:20:29

@Alikam: A zsenit főként az ötletre értettem.

Alikam 2011.03.23. 10:27:46

@Stöki: Akkor inkább zseniális.
Mondjuk te magad írtad, hogy volt már ilyen korábban, tehát még újnak sem nevezhetjük.
Most akkor ilyen alapon én meg legyártok mondjuk a Contra-ból egy fps videót és akkor az is zseniális lesz?

Nem akarom leszólni más munkáját, tisztelem érte, meg kellett idő mire ezt összehozza, de kicsit talán túl van értékelve az alkotó és alkotása.

TH 2011.03.23. 10:37:42

@Stöki: ez a poszt halálra van ítélve, nincs mit tenni..."fps nézet"?"beembeddel"?"zseni"? ha még van rész, amibe nem kötött bele valaki, szólj, és pótolom a hiányosságot! :-D

TH 2011.03.23. 10:41:05

@Alikam: ha legyártasz egy hasonló színvonalú animációt valamilyen kultikus 2D játékhoz, akkor jó eséllyel hasonló jelzőket fogsz kapni, igen. Akkor is, ha ez túlzás, hiszen lehet, hogy nem is vagy zseni igazából. :-)

TubeJunkie · http://eztnezd.blog.hu 2011.03.23. 10:50:56

@Alikam: azért szerintem a videó nézettsége sokat elárul... amúgy pedig igenis zseniálisak, a semmiből csináltak egy youtube csatornát, ahol egy év alatt több, mint egymillió feliratkozót szereztek. ha nem is zsenik, valamit nagyon jól csinálnak. de szerintem belefér a zseni szó is.

Sleepy Gonsales 2011.03.23. 10:52:26

@snorbi:
Csatlakoznék én is ehhez a véleményhez.
A 3D-s verziónál sokkal több vizuális információból sokkal kevesebb használható információ szűrhető le.
Tényleg gyönyörű, csak a játékélmény marad el messze a 2D-s változattól.

Alikam 2011.03.23. 10:56:14

@TH: az baj, ha hasonló jelzőket kapnék. És igazad, minden bizonnyal nem vagyok, lennék zseni.

@TubeJunkie: Megnézték 6 millióan. Bieber gyereket meg 500 millióan. Más megnézni mikor a pofádba tolják, meg más véleményt alkotni róla. Meg a jutubot ne keverjük ide, ott ilyen gnóm törpéket is 50 millióan néznek meg.

vemalsar · http://freealternativegames.blogspot.com/ 2011.03.23. 10:57:04

Tényleg elég szédítő és jópofa is, de a Super Mario 64-ben több volt a játékélmény meg a háromdé :D

TH 2011.03.23. 11:00:02

@Alikam: én nem tudom, hogy zseni vagy-e, nem ismerlek. A fenti posztban lehet, hogy ez túlzott jelző volt, de az ember hajlamos ilyen jelzőket használni, ha valami nagyon tetszik neki. Nekem is igencsak tetszik a fenti videó, tehát én is erős, pozitív jelzőket használnék, ha jellemezni akarnám. És nagy különbség van aközött, hogy "ezt én is meg tudnám csinálni", meg aközött, hogy "megcsináltam"...

Alikam 2011.03.23. 11:06:08

@TH: nem fogok bizonyításképpen összerakni egy ilyen videót mert se időm, se kedvem nincs hozzá. Mint írtam, meg lehet nézni a cgtalk-ot, "animation" topikban van egy rakat demo reel. Azt elhiheted nekem, hogy 12 éve foglalkozom 3D-vel és komolyan mondom, hogy ez munkás, de semmi, ismétlem SEMMI olyan nincs benne, amihez komolyabb tehetség kell.

Nem baj, ha tetszik, csak úgy érzem, ez túl van értékelve. Mint amúgy minden manapság. És azt is írtam, hogy zseni és zseniális alkotás között nagyon nagy a különbség, és én ezt még ha naivan is kiemelkedőnek tartanám, akkor is a "zseniális" szót használnám.

TH 2011.03.23. 11:11:31

@Alikam: te szakmai szemmel nézed, én meg nem. Ez az alapvető különbség.:-)
Az ötlet és a megvalósítás EGYÜTT az, ami ezt "zseniálissá" teszi. A megvalósítás önmagában nem kiemelkedő, és az ötlet sem egyedi, sem nem eredeti. De a kettő kombinációja mégis valami többletet hozott létre. Ez van, nehéz ezt objektíven mérni. :-)
De megértem a te szempontjaidat is, hidd el, szóval nem vitatkozni akarok!

TubeJunkie · http://eztnezd.blog.hu 2011.03.23. 11:17:12

@TH: így van. a jó koncepció, és a csomó apró ötlet miatt lesz kegyetlenül jó a dolog.

@Alikam: ha ez így segít: Brandon nem zseniális animátor, hanem szimplán egy zseni. és nem az animáció miatt, hanem általában a videó miatt. no és akkor viszont freddiew-t se hagyjuk ki a buliból, mert gondolom az utómunkákban (hangeffektek, after effects) neki is volt része...

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.23. 11:21:03

2 iskola van:
A) márió (széngagyi és voltmár) www.youtube.com/watch?v=Ufh1sXTr_AQ
B) gianna sisters www.youtube.com/watch?v=4k_VeLJWpds
kancsóvirág olaszok vagy szőke bulák? mondom, nem szégyen a kerning

Alikam 2011.03.23. 11:26:58

@TH: én sem vitatkozok, végül is mindannyiunk elmondja a véleményét. Nem tudom nem szakmai szemmel nézni, ez igaz, éppen ezért is írom le azoknak, akik esetleg nem foglalkoztak 3D-vel, hogy ők is képben legyenek.

@TubeJunkie: jó, akkor neked zseni:) Én ez alapján a videó alapján nem tudom rámondani, hogy az. Jó iparosmunka, időt áldozott rá - gondolom azért saját portfóliója kiegészítése végett, szóval nem poénból -, végül is jó munka, kamera-pozícióval elbabrálgatott, ennyi, én ennyit tudok meglátni benne:)

After Effects? Az tudod mi? 10 kattintás, amennyi AE ebben van. Hangeffektek passz, arra nincs rálátásom.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.23. 12:02:55

@Alikam: Nem muszáj velem egyetérteni, de nem fogsz meggyőzni. Te úgy gondolod, én így. Szakmai szempontok nem érdekelnek, csak az élmény, amit a videó adott.

Smacika 2011.03.23. 12:06:08

Akkor inkább legyen fpr., vagyis first person runner, mint a mirrors edge-ben.
Vagy fpchps., first person coin hunter princess saver.

Alikam 2011.03.23. 12:18:09

@Stöki: Értem, csak akkor minek keversz bele szakmai dolgokat az írásodba, ha az a része nem is érdekel?

Ellentmondásos. Meggyőzni nem is akarlak, teljesen szubjektív kinek mi tetszik.

TubeJunkie · http://eztnezd.blog.hu 2011.03.23. 12:20:17

@Alikam: ok, persze, tisztelem a nézőpontodat, de mint minden jelző, úgy a zseniális is szubjektív. és egy kocka gémerblog esetében asszem nem meglepő ez a nézőpont... :)

Apropó, princess peach arca megvan, mikor a kamera belemegy Mario fejébe az elején? :D

KenSentMe 2011.03.23. 13:05:15

Amúgy ez a POV vita nagyon érdekes, rögtön az jutott eszembe, hogy ha az ember "belsőnézetes pornófilmet" akar keresni, akkor nem "first person" irányban kezd el keresgélni, hanem a POV porn irányában (lásd en.wikipedia.org/wiki/Point_of_view_pornography). Ezeket a filmeket egyértelműen a POV hárombetűssel árulják. És ugyanígy van POV shot is, amikor a fénykép azt imitálja, hogy egy konkrét ember szemében megjelenő kép.. (pl. más emberek között van, és beszélnek hozzá..)

xszolixxx 2011.03.23. 13:05:23

"WII paper Mario" az egész játék a 2D/3D-nézet váltogatására épül. Zseniális játék.

www.youtube.com/watch?v=KjItCybkLj8

zorromoka 2011.03.23. 13:07:21

@Stöki: "A zsenit főként az ötletre értettem." Persze-persze. Na meg ha neked ez zseniális ötlet... Hihetetlen mennyi ideig tudták lenyomni azt a torkomon amit magyar újságírásnak hívnak. Ezzel letudtam a hsz önkritikus részét is.

moli 2011.03.23. 13:38:16

ugy latszik, ma front van.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.23. 13:44:11

@Alikam: Úgynevezett háttérinformáció volt azoknak, akiket esetleg érdekel a szakmai háttér is, ugyanis nem magamnak írom a blogot.

@zorromoka: Ki mondta, hogy egy videó+egybekezdéses kommentár újságírás? Ki mondta, hogy bármi, ami az IDDQD-n megjelenik, az újságírás?

2011.03.23. 13:45:14

ez tényleg nem igazán fps, már kíváncsi lettm volna...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.03.23. 13:53:18

Tűzgolyókat lő. Innentől kezdve shooter. Téma lezárva :)

bruTe 2011.03.23. 15:08:48

Azért remélem, legközelebb jobban meggondoljátok, mit posztoltok.

Ez egyszerűen felháborító, nem találok szavakat. Ezért tart itt ez az ország!

XD

zorromoka 2011.03.23. 15:18:54

@Stöki: index címlap, nuff said. Mindenesetre bocsánat a rosszízű hsz-ért, bal lábbal keltem. Tudom hogy marha nehéz frissnek és eredetinek lenni, de szerintem próbáljatok meg kevéssé "szenzációhajhászok" lenni, és inkább a görbe utat járjátok még ha az nehezebbnek tűnik is.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.23. 15:30:18

@zorromoka: Elviekben tökre igazad van, de a konkrét esetben nem érzem a szenzációhajhászást. Csak hogy érezd a különbséget, milyen címeket is tudtam volna adni:

Fps nézettel gyalázzák meg az eredeti Mariót
Térbeli hatást villantott a gombagyilkos vízvezeték-szerelő
Döbbenet!!! 3D-ben virít az ős-Mario!

moli 2011.03.23. 16:01:37

@Stöki: fasz-alaku lenyekre lo a buzi-hangu jatekhos! begombazott szuggesztiv kepi hatasokkal manipulaljak gyermekeit!

Killy 2011.03.23. 16:32:17

Komolyan nem értem, miért kell mindig az újságírással jönni. :D Ez a blog (mert blog, nem a HVG bazz... arról is szólhatna, hogy Stöki milyen kv-t ivott reggel) nem akarja megváltani a világot és ehhez mérten kéne kezelni. A hozzászólás lehetőségének csodája(csoda... túlzás mint a "zseni", érted...) nagyon szép és jó dolog, ahogy a szólásszabadság is, de ez nem azt jelenti, hogy mindenképp hozzá is kell szólni. Én nem várok többet egy pár soros poszttól, a néhol bulváros jelzők helyét és szerepét megértem és megy tovább az élet. Ha meg más színvonalú írásra éhezem, hát átnézek más honlapra, vagy olvasok heti retrót. Mer megtehetem... meg ti is! :D
A videó meg kúúl!

TH 2011.03.23. 16:53:16

@Stöki: Soha nem látott részletességű, valódi háromdimenziós formában éled újra a '80-as évek legendás vízvezetékszerelője!!!

2011.03.23. 17:15:26

ez freddiew csatornáján volt, ez NEM egy játék

2011.03.23. 17:16:05

@radakxx: mármint hogy ez csak egy szimpla videó
azért szimplának nem mondanááááám

TH 2011.03.23. 17:56:33

@radakxx: és ezt kinek mondod? :-)

TH 2011.03.23. 21:38:16

@radakxx: Az első pont kiderült a posztból is, ha valakinek nem lett volna nyilvánvaló esetleg. :-)

TH 2011.03.24. 19:54:41

@radakxx: OK, meg vagyok győzve. :-D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.10. 02:18:41

egyébként én sem akarom bántani a videókat, de amikor én ezzel még NES-en játszottam, egyszer nem gondoltam azt, hogy egy "sínen" futok és a levegőben lógok, hanem hogy oldalról látok egy tájat, úgyhogy így ezt nézve határozottan kellemetlen élmény volt
süti beállítások módosítása