HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Worms

2011.01.27. 14:00 Stöki

1996, Kandó kolesz, 302-es szoba. A falakon már kicsit kifakult képek meztelen nőkről (még az előző nemzedékek ragasztották ki őket), a plafonon egy lábnyom (ez már a mi művünk volt), a fiókokban megnevezhetetlen állagú és eredetű kajamaradékok. Egyetlen pc van a szobában, Zotyóé, négyen jutunk rá. És éppen öten tömörülünk előtte, illegális szobatársunkkal, Ihásszal teljes a létszám. Ő már kiesett, Smire szintén, de Laja és Zotyó még mindig küzd, sőt összefognak ellenem. Összesen három gilisztájuk van még, de az én hernyóm egy blowtorchcsal jó mélyen befúrta magát a talajba. Én jövök, érzem, hogy a következő 60 másodpercben dől el minden, erre a pillanatra várva tartalékoltam a fegyvereimmel. Kiaraszolok a fedezékből, jó lenne most teleportálni, de akkor elveszítem a körömet. 45 másodperc. Marad a kockázatosabb megoldás, ninja rope. Szinte függőlegesen lendülök fel a pálya tetejére, Lajából kiszakad egy „Ezt meg hogy a picsába csináltad?” kiáltás. 23 másodperc. Még egy ninja rope, ezzel a három ellenséges kukac fölé tarzanozok, szerencsére egy kupacban vannak. 11 másodperc. Gyorsan dinamitra váltok, a kötélről lengve dobom le a három kis féreg közé. 5 másodperc. Már csak biztonságos helyet kell találnom, nagy svunggal repülök a pálya túlsó végére, az esés miatt veszítek is vagy húsz életerőpontot, de még éppen hogy életben vagyok. 1 HP - ha az ellenség rám tüsszent, meghalok. Aztán robban a dinamit, kettő kukacot rögtön kivégez, a harmadik szintén 1 HP-n marad – de szerencsére az egyik meghaló kukac még robban egyet a közelében, így ő is eltávozik a giliszta-mennyországba. Zotyó ízesen káromkodik, Ihász a családomat méltatja, anyukám nagyon csuklik valahol. Laja magas hangon vinnyog – akkor szoktam ilyet hallani tőle, amikor nagyon másnapos –, aztán a 195 centijével egyszerűen rám ül és ütlegelni kezd a digitálistechnika-jegyzetével. Én meg röhögve tűröm a kínzásokat – továbbra is én vagyok a kolesz veretlen Worms-bajnoka.

Szóval a Worms az egyetlen játék, amiben soha senki nem tudott még legyőzni, ezért különösen kedves a szívemnek. De ahogy láttam, nem csak nekem fűződnek hozzá kellemes emlékeim: a múlt heti szavazást több mint 50 százalékos többséggel nyerte a játék, aminek a története olyan, mint egy népmese a szegény ember legkisebb fiáról, aki beletalál a tutiba.

Persze ezt a sztorit is lehetne kezdeni valamikor a játékipar hajnalán, 1976-ban, amikor bizonyos Mike Forman publikálta egy általa írt játék BASIC forráskódját a Creative Computing magazinban. Az Artillery nevű programban két játékos kapott egy-egy tankot, aztán körökre osztva lőhették egymást a game overig. Az ötlet követőkre talált, és később több Artillery-játék született, például a C64-re is átírt Artillery Duel, itthon talán ez volt az első ismertebb klón. A kilencvenes évek elején pc-s és amigás változatok is megjelentek – például a Gorillas vagy a csodás Scorched Earth –, de addigra már a brit Andy Davidson (balra, nagyobb képet nem találtam róla) is elkezdett dolgozni a saját Artillery-klónján.

Davidson 1990-ben, 17 évesen fektette le a Worms alapjait azzal, hogy egy programozható Casio kalkulátorra készített egy Artillery-klónt. Aztán hamarosan amigára váltott át, és kitalálta, hogy mivel lehetne igazán feldobni a műfajt: magányos tankok helyett csapatokkal, illetve azzal, hogy a csapattagok elmozoghatnak a saját körükben. Ehhez a koncepcióhoz persze már nem illettek a tankok. Andy pár éve a Retro Gamerben "pixelart junkienak" vallotta magát, így nem csoda, hogy az akkoriban megjelent sikerjáték, a Lemmings látványvilágát próbálta megfogni. És mint a Lemmings esetében, itt is fontos pillanat volt, hogy a nagyon kifejező sprite-ok születtek pár pixelből (a balra látható példán egészen pontosan 26-ból). Az már a múlt homályába vész, hogy miért éppen a gyűrűsférgek ihlették meg Davidsont, de a játék főszereplői földigiliszták lettek (tehát voltaképpen rosszul hivatkozunk a Worms hőseire, ha kukacnak, csimasznak, hernyónak nevezzük őket).

Amikor főiskolás lett, Davidson megmutatta a játékot diáktársainak, akik teljesen elájultak tőle. „A tanárom betiltotta, mert órán ezzel játszottunk. Akkor gondoltam arra, hogy kiadatom, mert amit betiltanak, az érhet valamit” – mesélte Davidson a Retro Gamernek. Az alakuló játékot a srác 1994 elején kicsit átpofozta és beküldte az Amiga Formatnak a magazin által meghirdetett Blitz BASIC versenyre. A játék nemhogy nem nyert, de szinte észrevétlen maradt a mezőnyben. Davidsonnak ez nem szegte kedvét, elkezdte küldözgetni a játék demóját kiadóknak, de egyik sem harapott rá. 1994 szeptembere hozta meg az áttörést: a londoni ECTS-en a fiatal fejlesztő a Team 17 standjánál is bemutatta a programot, és a céget alapító Marty Brown azonnal fantáziát látott a játékban.

Tudni kell, hogy a Worms 75 százalékban készen volt ekkor – a játék egyik legnagyobb vonzereje, a random terepgenerátor is elkészült –, a Team 17-nek tehát nem volt már sok dolga vele. A nevét megváltoztatták (az eredeti cím Total Wormage volt), és néhány új fegyver, terep- és hangminta került még a játékba, illetve a széria későbbi állandó komponistája, Bjorn Lynne zenét írt hozzá. Az amigás eredetit többé-kevésbé Davidson fejezte be, a Team 17 programozói inkább a különböző portokat gondozgatták. 1995 első felében meg is jelent a Worms, év végén pedig a Worms Reinforcements nevű pc-s kiegészítő, amiben megjelentek a vicces bevezető animációk.

A Worms egyrészt azért emelkedett ki az Artillery-klónok közül, mert lehetett benne mozogni: egészen új taktikázási lehetőségeket adott, hogy a kis kukacokkal elmászhattunk a célpontig (megalázó vízbe lökés megvan valakinek?), nindzsakötéllel fellendülhettünk magaslatokra, más eszközökkel barikádot építhettünk vagy befúrhattuk magunkat a talajba. Másrészt természetesen a rengeteg vicces fegyver és a komolytalan hangulat volt a Worms sikerének titka. A kiegészítőkkel együtt több mint hatvan fegyver került a Worms-szériába, köztük több popkulturális utalás (mint a Szent Kézigránát a Gyalog Galoppból), belsős poén (az MB bombban például Marty Brown monogramját ismerhetjük fel) vagy egyszerű ökörség, mint a szuperbirka és a cékövető galamb. Hogy a félelmetes banánbombát ne is említsem. És persze ott volt még a csapatokhoz választható rengeteg hangminta a mérges skótoktól a katonai vezényszavakig. Magyar hangok is voltak hozzá, talán nem én vagyok az egyetlen, aki fel tudja idézni, hogyan visították a kukacok magas hangon, hogy „Nesze!” vagy hogy „Áruló!” (Ebben a videóban meg lehet hallgatni a magyar hangokat.)

A Worms igazi fejőstehénnek bizonyult: portokkal együtt több mint ötmillió kelt el belőle (mert ezt aztán portolták mindenre, még egy Virtual Boy-verzió is majdnem készült belőle, csak a platform halála beelőzte). Plusz még a kiegészítők, plusz a folytatások és azok kiegészítői, spinoffjai – a Team 17 ma is ebből él (és másik sikeres brandjéből, az Alien Breedből). A kiegészítők közül az első részhez készült 1997-es Director’s Cutot kell kiemelni, ami Davidson legkedvesebb projektje volt rengeteg extrával, de óriásit bukott (csak Amigára jelent meg, kemény ötezer példány fogyott belőle). A folytatások közül pedig a netes játékra optimalizált Worms 2 (1997) villantott igen nagyot azzal, hogy áttért a teljesen rajzfilmes külcsínre, illetve a sok újítással és még több beállítási lehetőséggel megjelenő Worms Armageddon (1999). Aztán a további folytatások már csak ismételték magukat, a 3D-s verziók pedig nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket (Davidson szerint egyenesen szarok voltak). Davidson egyébként a Worms Armageddon megjelenése előtt nem sokkal elhagyta a Team 17-et, és azóta nem nagyon hallatott magáról. Állítólag elkezdett egyedül fejleszteni egy új játékot, de ez is évekkel ezelőtti infó.

Aki kipróbálná a pc-s eredetit, ide kattintson (demóverzió, mert a brand annyira él, hogy ez még nem igazán abandonware), ez pedig a játék wikioldala. A következő héten C64-es (vagy legalábbis 8-bites) klasszikus következik, szavazzátok meg, hogy melyik:

 

106 komment

Címkék: retro worms heti retro jatek

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr972617269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idiotapocs 2011.01.27. 15:42:41

Nálam ebben a kategóriában a Scorched Earth az igazi retró. Volt olyan hogy elmentünk 6-an 7-en vendégségbe szegény haverhoz egy kis panellakásba. Szerencsére az anyukája egy angyal volt és mindig elnézte nekünk ahogy a kisszobában lőjük egymást rommá a tankokkal.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.27. 16:13:27

mi egyszer 3an ezt úgy játszottuk, h a vesztes csapatok 1 feles, mondanom se kell, h három vesztes kör után már baromi nehéz volt nyerni:))
én legtöbbet az armageddonnal meg a world partyval nyomtam, de nem tudnám megmondani, h a játékmenet terén milyen különbségek voltak...

mindenesetre ez egy zseniális játék:)

GiveltAway 2011.01.27. 16:16:12

Valakinek megvan még a Scorched earth magyar szöveges két állománya?

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.01.27. 16:19:06

Azaz, Scorched Earth! Véletlenül akadtam rá vagy 10 éve egy régi játékokkal telepakolt cd-n, és hiába voltak meg a legújabb játékok akkoriban, egy egész nyarat végigjátszottam vele anno...:)

De persze a Worms is örök kedvenc marad, most is fent van az otthoni gépemen, és időnként előveszem.:)

GiveltAway 2011.01.27. 16:25:12

Meg hát nekem megvan még az is, ahogy faterom előadja a menetelést az Artilerry duel katonái mintájára, miután szétlőtt ... méghozzá a figyelmetlen katonásat.

bbandi 2011.01.27. 16:26:02

Juhú, stunt car racer! Épp a minap kerestem elő, eszembe is jutott, hogy nem volt ez még iddqd-n :)

bbandi 2011.01.27. 16:27:43

@GiveltAway: Szerintem abból több verzió is létezhetett, nekem úgy rémlik, nálunk bátyám fordította le. Egyébként sima txt fájlok, minden gond nélkül átírható, csak ékezeteket nem szereti.

báró Leopold 2011.01.27. 16:41:46

Középsuliban 3-an voltunk nyelvvizsgával már 16 évesen ezért nem kell bejárnunk németre / angolra és mindig luykas órában kimentünk hozzám a good ol' Pentium 166 MMX-emen Wormsozni. Eléggé gyakran mondogattuk minden random dologra (boltban pl. arra a kérdésre h mit kérünk): "Tehenet. ÖTÖT!" Az Armageddon volt az utolsó amelyik jó volt szerintem, azóta sajnos eléggé ratyi.

A szavazással kapcsolatban kérdezném hogy a Stunt Car Racer az a mindenki által Stunts-ként ismert játék? (vagyis mi stunts.bat-ként ismertük :-)

Tobozon 2011.01.27. 16:42:14

@GiveltAway: "Tököm bököm csütörtökön" és társai :)

Flankerr 2011.01.27. 16:48:05

Az első rész átvezető videóin percekig röhögtünk, szerintem az első külön videófájlaink egyike volt. Sokáig nem is tudtam hogy single player küldetések is vannak, csak egymás ellen nyomtuk..:)
Az Armagedonnal barátnőmmel a mai napig nyomjuk egymás ellen. A kezdet kezdetén még azt se tudta, mi fán terem a ninja rope, azóta feljött a szintemre...:)
A legcsúnyább dolgok egyike amikor csúnyán vesztésre állsz, de benyomod a felvett Armageddont, legyen inkább döntetlen..:)

Nomante 2.0 2011.01.27. 16:50:21

Worms, kedvenc játokom volt még az internet előtti korszakban...

Nem tudom-e tudjátok, de volt benne egy olyan csalás, amely - elvileg - nem hivatalos csalásként szerepelt benne, inkább bug.

Ha az F3-at és az F4-et egyszerre lenyomtad és a jó pillanatban lötted el, akkor nem golyokat szort, hanem rakétákat amivel a fél worms világ elpusztítottad.

Worms Plusban már nem tudtam előhozni.

DeMarco 2011.01.27. 16:58:00

Én is kedveltem a worms-ot, de nem lett kedvenc, mert állandóan kilőttek... :))

Hamar elvette a kedvemet, hogy a többiek ügyesebbek voltak. Ez van, nem szeretek veszíteni...

DeMarco 2011.01.27. 17:00:32

Viszont azóta ha Bazooka-t látok elfog vmi jóleső nosztalgia... :))

(Kár, hogy nem a Green Beret vezet.)

pizsama 2011.01.27. 17:03:50

Az első résszel még sokat játszottam, aztán egy idő után valahogy elmaradtak a nagy Worms partik. A 2. részből már csak egy fellángolás erejéig futotta, utána sűrű homály, átvették a helyét más multiplayer marhulások (Carmageddon, Airfix Dogfighter, Revolt, stb.)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.27. 17:11:49

A robbanó birka volt a kedvenc fegyverem.

banyek 2011.01.27. 17:12:38

Mac-en az appstore-ban van egy ingyenes játék Hedgehog Wars néven, tökéletes worms klón. Egy hibája van, hogy elég buta a gép, de így is nagyon szórakoztató.

Dr. Cica75 2011.01.27. 17:26:48

A 301-es szobában én laktam (legalábbis a portás úgy tudta), igaz az a tanuló volt. Szóval mellette eggyel az tényleg 302.

sikitomi 2011.01.27. 17:48:50

ehhe... "ninnya ropi" :D mi csak igy hivtuk. hany estet nyomtunk at haverokkal a worms+-al (reinforcements), atyam! a vegen mar ugy toltuk, hogy csak ninnya ropi es banan bomba, ki tud egyszerre tobb kukacot (igen, tudom, gilisztat) kinyuvasztani :P a tobbi mar annyira nem fekudt nekunk... az armageddon-t meg egy osztalytarsnal toltuk, de az mar nem volt olyan jo...

paperboy vagy stunt car racer... mi legyen a csudiba is :/

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.27. 17:51:10

az egyik legmókásabb játék.

armageddon-t mindenkinek !

64lander 2011.01.27. 18:03:22

A játékok ezen fajtáját szeretem a legjobban: nem az iszonyú hardverigény, nem a szép grafika, hanem a zseniális ötlet miatt érdekes. A Worms pl. az öcsém hat évvel ezelőtti Sony Ericsson telefonján is fut, ez mindent elárul :-)))

64lander 2011.01.27. 18:04:34

Ja, és a szavazáson HAJRÁ PAPERBOY, gyerekkorom hosszú téli estéi!

H&K G3 2011.01.27. 18:14:47

A régi szép időkben a Worms volt az egyik nagy kedvencem. Egy Commodore Amiga segítségével sok sok órát játszottam vele. Fantasztikus volt :)

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2011.01.27. 18:36:11

Worms örök, de csak a pixelkukacos Reinforcements. Szavazás részemről Stunts, amivel legendásan sokat nyomtuk.

Bert Maverick 2011.01.27. 18:56:41

Szerintem is Reinforcements vagy semmi! Az a baj, hogy pár éve akárhogy próbálom futtatni, mindig 4x4-es rácsban jelenik meg (gyakorlatilag egyszerre 16 képernyőként), ezért játszhatatlan :(

Skj Joe 2011.01.27. 18:58:35

Fúú, az egy megunhatatlan játék volt.

Érdekes, pár hónapja valahonnan letöltöttem az egyik változatát és azzal szórakoztattam magam. :)

Adani 2011.01.27. 19:00:23

Jó játék, még anno a WWP-vel is sokat nyomtuk, még fősulis koliban is 2004-2005-ben. Az ujjal vízbe lökős volt a leggecibb dolog. A profik azok nagyon tudtuk a Ninja Rope-ot nyomni meg a Bazooka-t kacsáztatni a ízen. Ha meg nagy ritkán beadta az Armageddont akkor volt mészárszék. Vagy esetleg a szamarat. De a keresztes gránát se volt semmi. "hále luja ..... BUMMM" Ez is szállóige lett.

wjozsi 2011.01.27. 19:07:50

Na én sosem voltam egy nagy játékos (max Tetris), de a Worms 1 és az Armageddon az én életemből is elvett párszáz órát.

Kedvenc Worms 1 bug a helyváltoztatásra: Ninja rope függőlegesen lefelé kilőve, majd kinyújtva: így föl lehet vele mászni tetszőlegesen magasra, majd eldőlni a kívánt irányba.

kokoro 2011.01.27. 19:20:38

Így van a Worms örök. Kézi konzolra & telóra nemrég jelent meg egy része, köztünk van nem is lehet retró :-)

jöhet a stuntS, azt még játékteremben is toltuk meg persze pc-n zöld monitorral

Penya64 2011.01.27. 19:28:39

Emberek! A STUNTS CAR RACER NEM A "KLASSZIKUS" STUNTS!!

Stunts car racer: www.youtube.com/watch?v=KMgjmIW8fd8

Stunts: www.youtube.com/watch?v=-CITIXlw_T4

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.01.27. 19:31:06

@sikitomi: ninnya ropi úgyúgy :) legjobb dolog volt, mi haverral mindig úgy játszottunk (igaz, már csak a world partyval), hogy bővített arzenál, de a ninja rope végtelen. Worms 3D-ben meg a jetpack volt még a nagy kedvenc, de az már másik történet...

Ombi 2011.01.27. 19:37:32

Ez nem is retro! Csekkoljátok, hogy hányan, hány országból, milyen aktivitással tolják a játékot mindig, hála egy magyar teamnek, aki félévente Olimpiát rendez :) Nekem ez nem retro, a Worms Armageddon örök fiatal nekem :)

flippant 2011.01.27. 19:39:14

Nekem nem nagyon jött be, talán mert mindig egyedül játszottam a gép ellen, pedig ngagere is megszereztem. Mindig bénáztam és sokszor a saját kukacaimat nyírtam ki.

Leadfoot 2011.01.27. 19:49:18

@64lander: Bizony... a Stunt Car Racer-t is szeretem (az egyik első C64 játék volt, amivel életemben játszottam), de a Paperboy... atyaég! Az a zene! A mai napig fel tudom idézni.

Leadfoot 2011.01.27. 19:52:06

@Penya64: Azt csak most veszem észre, hogy a Stunts-ban (ha jól látom, a videón a Porsche van) a váltó valódi "dog leg" (balra lent az egyes, középen fönt kettes, és így tovább).

peterszky 2011.01.27. 19:55:45

Emlékszem, általános iskolásként csináltunk az első Wormshöz saját hangokat :) Itt is figyel a polcon a Worms United kartondobozos kiadása. Óriási kedvenc.

Leadfoot 2011.01.27. 19:57:17

@GiveltAway: Én is az Artillery Duel-lel kezdtem. Mikor a Worms-zel először játszottam, már két tannyelvű gimibe jártam, így marha érdekesek voltak az akcentusos (I'm a redneck worm :-) ) hangminták.

Viszont fiatalabb koromban az Artillery Duel-ből tanultam meg ennek a két szónak a jelentését (kinéztem őket a szótárból, mert kíváncsi voltam).

Penya64 2011.01.27. 19:57:54

@Leadfoot: A videoban a lambo van, de igen, ugyeltek a kiosztasra :)

sbarrett 2011.01.27. 19:58:53

Worms United-del keztem, utána a Worms 2 demot látván majd elájultam, az újításon. Azóta Armageddon, illetve egy rövid ideig World Party, de ott nagyon ratyik a missziók. A PS-en játszottam 3D-vel is. Az nem Worms!

suffener (törölt) 2011.01.27. 20:09:29

Istenem, mennyit röhögtünk rajta a tesómmal.
Főleg, amikor kicseréltem a wav file-okat a
speech könyvtárban az Üvegtigrisből "kiollózott"
beszólásokra. Potyogtak a könnyeink, amikor
egy-egy elhibázott lövés után Csoki hangján
mondták hogy: - Azta a büdös kurvafaszba!

Dukefazon 2011.01.27. 20:30:44

A ninja rope-ot nálunk is be akarták tiltattni a haverok, mert túl jó voltam vele én is, simán átmásztam az egész pályát villámgyorsan (Worms Armageddon). Nagyon szerettem a játékot, még képregényt is rajzoltam általános isiben :)

Kivlov 2011.01.27. 20:38:55

óriási nagy játék volt!!!

zaqrack · http://shanghai.stunts.hu 2011.01.27. 20:47:52

Jártunk úgy az egyik fasza gimnziumi LAN partin, hogy fél napot szenvedtünk a BNC kábeles hálózattal, dos-os IPX driverekkel, stb... Végre összeraktuk, éjjelbe nyúlóan mentek a Death Rally meg Doom csaták, aztán a második nap mégis mindenki egy gép előtt ült végig és felváltva ment a scorched earth és a worms végkimúlásig :)

wrhwk 2011.01.27. 21:21:35

Lynne Worms themeje volt amit onszorgalombol megtanultam elzongorazni, illetve erosen akartam gitart is venni, hogy autentikusan szoljon. Gitarom azota sincs...

BoGyesz 2011.01.27. 21:28:07

Nagy kihagyás után megvettem iPhone-ra is, mert worms-ozni kell! :-) Utazás közben az öcsémmel nyomtuk egymás ellen két iPhone-al, bluetooth kapcsolattal. 21. századi Worms élmények már kicsit mások, de lényeg a játékélmény.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.01.27. 21:30:36

@Stöki: "1996, Kandó kolesz, 302-es szoba" akkor majdnem szomszédok voltunk, csak némi időeltolódás közbeszólt :) (303)

mi is toltuk a worms-ot a kolitársakkal. jó kis móka volt tanulás helyett :D

maestro1 2011.01.27. 21:48:11

Igen, ez volt az első játék, amit MEGVETTEM! :) Aztán a haverokkal rongyosra játszottuk, minden péntek este worms-partyt rendeztünk nálam, végkimerülésig. Hétközben persze a gép ellen edzettem, nem sok esélyt hagyva a többieknek :) Játék közben felvettük magnóra a kommentárjainkat, mai napig megvannak a kazik! :) Felejthetetlen, zseniális játék, de csakis az első rész, a többi nekem élvezhetetlen volt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.01.27. 22:02:16

wormsban bajnok vagyok
a koleszban össze kellett fogniuk a többieknek ellenem, hogy legyen esélyük

mondjuk... most a blogokon is ezzel próbálkoznak többen

dehát a bajnok az bajnok...

SztupY · http://sztupy.hu 2011.01.27. 22:11:55

Emlékszem mikor a worms 1 demojahoz mikor bátyám pályaszerkesztőt csinált (mert ott a két beégetett pálya lényegében csak egy bmp volt a gépen), és sokáig nem jött rá egy hibára, akkor én jöttem rá mit rontott el :)

Amúgy szerintem az Armageddon a legjobban kidolgozott rész, nem véletlen, hogy az a legaktívabb manapság is (még patchek is vannak, meg xbox360-ra is azt portolták)

Molydeus 2011.01.27. 22:17:03

Worms1, amikor hajnalban már nem láttunk a LAN party vége felé. A 2 már önmagában is kitöltött egy estét a barátokkal, nekem ez a rész volt a kedvencem.:) A kacsázó bazooka, a ketté vágott keretes pályán zuhanva-pörögve indított 2-3 ninjarope-pal átkelni a víz felett a másik oldalra, hogy egy proddal belökjük az utolsó ellenfelet a vízbe. A homing missile torpedóként való használata is vicces volt.:) Ha nem túl nagy erővel lőtted be a vízbe, nem ment ki a pályáról és kirobbanthatta a földet az ellenfél alól, amit a levegőből indítva sosem értél volna el az akadályok miatt.

ddrum77 2011.01.27. 22:32:16

Armageddon!
"You'll be mine!"

adam434_ 2011.01.27. 22:58:12

Armageddont még ma is szoktuk néha tolni :D
Még saját hang is van hozzá... Babinénis :P

Wertzui 2011.01.27. 23:10:15

A Wormsok nekem kimaradtak, pedig az egyik haverom mutatta is! :U Szégyellem magamat!

ODDWORLDOT A HETI RETRÓBA!

Most a Stunt Car Racerre szavaztam. REEEEEEEEEDNAAAAAA, ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

killercsiga 2011.01.27. 23:16:33

általános iskola, 386-osok, monokróm monitor
worms 1 demo

imádtuk, és alig vártuk, hogy végre az egyik csomagból előkerüljön egy birka vagy banánbomba, addig meg szórtuk az überfasza air strike-ot
(demoban nem lehetett állítani a fegyverkiosztást, meg csak két pálya volt, de a kukaceloszlás mindig változott:)

a bazooka szóról néha most is a worms jut először eszembe :)

Wertzui 2011.01.27. 23:20:03

@kokoro: Stunts-ot játékteremben??????
Nem a Hard Drivin'-re gondolsz?

akos147 2011.01.27. 23:20:14

A Stunt car race nagy kedvenc volt, toltam a szavazatot! hol lehet használható verziót leszedni? amire ma bukkantam, az nem indul el...

Tzupi 2011.01.27. 23:37:31

Hátha hasznos infó lehet.
Dosboxxal és Worms+-al simán lehet játszani online egymás ellen :)

Ha valakit érdekel, hogy hogyan, akkor írjon, vagy jelezze.

algi 2011.01.27. 23:47:35

Én meg Mortal Kombat 1-ben voltam verhetetlen általánosban. Aztán koliban kipróbáltam a Mortal 2-t, és mivel én nem ismertem a karaktereket, a többiek meg igen, képességek használata nélkül győztem le őket. :) (A kettesben már néha elvertek.)

01020304 2011.01.28. 00:31:22

Mindig béna voltam a "vörmszhöz", de hogy ez egy kultusz teremtő játék, az tuti. Olyan alapmű, mint a Starcraft, a Diablo, a Half-Life, a Quake, a Wolfenstein 3D, a Carmageddon vagy a Mortal Kombat. Aki ezt nem ismeri, az a történelmet nem ismeri :D

Dachstein 2011.01.28. 01:06:39

Akit érdekel, van egy király freeware klón amivel netes szerveren is lehet nyomulni egymás ellen. Megérdemel egy próbát! ;)
www.hedgewars.org/

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.01.28. 01:28:22

Holy Hand Granade, Banana Bomb, Sheep LAuncher.

Holnap előszedem.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.28. 01:55:09

Érdekes itt, mindenki bajnok volt. Nekem is voltak sikereim. Miután kiedzettük magunkat baráti körben, a suliban a demo-val többször is elvertem az osztálytársakat, egy idő után nem akartak játszani. Semmilyen más játékkal nem sikerült überelni ezt a sikert.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.28. 01:58:22

Ja a Stunt car racer-el mi is nyomtuk, csak mi a wreckelős játéknak hívtuk, ugyanis nem a köridőre mentünk, hanem a roncsolásra. :) Három fekete pont volt a csúcs a végigrepedt ablakkeret mellett.
A Stunts meg mégnagyobb kedvenc volt. Pályaszerkesztő, gépi ellenfelek, izgalmas akadályok, legjobb. Nem értem miért nincs remake-je.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.28. 07:21:54

@algi: Próbáltam ,de nem tetszett annyira.

DinnyeTM 2011.01.28. 08:20:53

Mi realtive keson jatszottunk vele, de nalunk mar csak olyan csapatnevek voltak, hogy BEERS (baseketball utan szaband), kedvelt es nem kedvelt tanaraink, aktualis politikai vezetok magyar/nemzetkozi felhozatal pepitaban :D.

[HPhD]Blokkolnam 2011.01.28. 08:33:47

tegnap este felraktam Androidra, szuper volt nosztalgiázni :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.28. 08:35:59

@DinnyeTM: jaja, mi is csináltunk ilyen tematikus csapatokat, pl. vicces volt, amikor Superman egy öreg nénivel megölte Hitlert :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.01.28. 08:45:37

A mai napokig képesek vagyunk órákat eltölteni vele, igazából más játékot nem is játszunk csak ezt, de ezt nagyon. :D

Adani 2011.01.28. 09:29:45

@algi:

Azt én is nagyon vágtam. A szelektív memóriával megáldottak közé tartoztam, aki képtelen egy telefonszámot vagy egy nevet megjegyezni, de fejből vágja az összes karakter összes spéci trükkjeit a Mortalban ill. fejből vágja, h IDDQD, IDKFA vagy épp DNKROZ,DNWEAPONS, DNKEYS, DNSTUFF.

Viszont Kano kivégzése szinte sosem sikerült. A többit vágtam fejből. Spéci mozgások, kivégzések. MK2-ben már nem ment mind fejből túl sok karakter volt.

Gyűjtőjegyes 2011.01.28. 10:21:36

Worms... imádtam, minden részét. Még a mai napig jókat szoktunk játszani a haverokkal :)
Volt jópár vicces fegyver :) Pl az Armageddonban a mamibomba (olyasmi, mint a sheep, ment előre, de egy járókeretes, lilahajú, mormogó mamóka), ennek a clusterverziója (csörgődobos fiú, vagy mi a fene volt), a crazy cows. a baseball bat (strike hang, ha kikacsáztatod a kukacot:) ), stb stb stb...

algi 2011.01.28. 10:27:28

@Adani: Jaj, Kanót utáltam mind játszani vele, mind ellenfélnek. Aztán rájöttem, hogy Raydennel milyen brutális retributiont lehet nyomatni egy hárított ágyúgolyóra: ugrórugás, aztán konkord, aztán néha még egy villám is belefért a végére. (Viszont, ha ő hárította a konkordomat, akkor ő tudott brutális kombót nyomni.)

Amúgy nekem mondod? Én egy-két verset, ha memorizálni tudtam suliban, bezzeg a játékok, azok mentek.

Dester 2011.01.28. 10:41:11

@Judea: a CrashDay-t talán annak szánták, de csúfos bukás lett belőle.

ZBanderas 2011.01.28. 11:14:55

Nálunk is a Worms2nél volt a csúcs. Minden számtechórán azt toltuk...
Sőt az egyik haveromnál 2en felmondtunk rá saját hangokat (egy mikrofonnal és átírtuk az .ogg-ket ha jól emlékszem) és onnantól kezdve a saját üvöltéseinkkel ment a nyirbálás.. :)

Adani 2011.01.28. 11:27:01

@algi:

A bug megvolt az MK1-nél? A lamerek is tudtak simán nyerni, ha úgy nyomták, h hátraszaltó majd szaltóból pofánrugás majd ismét hátraszaltó ismét pofánrugás. Szinte sosem védte ki. De tényleg Kano és Rayden volt a legnehezebb ellenfél, mikor a dual párbajban ők voltak együtt very hardon már elég nehéz volt, de nem lehetetlen Kano-nál csak a késdobásnál kellett vigyázni. Raydennél meg a villám meg kitartott kézzel előre repülés volt veszélyes. Még Goro-t is könnyebb legyőzni meg a Shang Tsung-ot is. Nála annyi volt a trükk, h meg kellett várni guggolva, ameddig átalakult.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.01.28. 11:30:29

Már nem emlékszem melyik verzióban volt, a Worms Song, de iszonyatosan rá voltunk kattanva. Átdolgozott szerkesztőségi éjszakákon rendszeres volt, hogy TRf iszonyú hangerővel bömböltette a refrént meg iszonyú fejhangon vijjogta. Mára már csak az első sorra emlékszem az egészből: "We are worms, we're the best, and we've come to win the war..."

TeCsőn persze fent van ez is: www.youtube.com/watch?v=EcWEAEoVKl8

A játékban sohasem voltam különösebben jó, de nagyon tetszett.

algi 2011.01.28. 11:41:16

@Adani: Az csak egy adott nehézségi fokon működött emlékeim szerint. (Túl alacsony szinten úgy is lehetett nyerni, hogy odament az ember és lekevert pár pofont, túl magas szinten meg nem érdekelte, hogy mit hülyéskedsz.)

Goro szerintem brutálisan nehéz volt. Utána Shang Tsung max. átalakulással tudott meglepni, de nem volt egy nagy taktikus very hardon sem.

Következő sztori esett meg velem: Amikor már sok-sok év eltelt a Mortal óta, és már kijöttek mindenféle spin-offok, meg tovább bonyolódott a szövevényes sztori, akkor megláttam az MK4-et olcsóér' a boltban. Gondoltam, megveszem, elvégre már mennyi idő eltelt, tuti nem a Goro lesz benne, úgyhogy nem fog halálra frusztrálni a játék, majd megtanulom az új ellenfél gyengéit.

Hát, bakker, nem pont ez a rész volt az, amiben visszahozták Gorót subbossnak? Irtó pipa voltam. Ráadásul már nem lehet úgy legyőzni, mint az első részben, mert új képességei vannak, meg új AI, úgyhogy azóta újra itt lebeg felettem a ranglétrán Goro legyőzhetetlenül frusztrálva engem.

Adani 2011.01.28. 12:11:27

@algi:

A régi MK-ban ment mindenhol. Az újabban (Abandonia-n ami fentvan pl.) már javították, és a második-harmadik után kivédi. De volt még egy bug ha már fogytán voltak az életek akkor mielőtt meghaltál volna, gyorsan F1(vagy F2) és így indult a kétjátékos mód, lekalapáltad a meg se mozduló ellent és folytathattad életvesztés nélkül.

Goro-nál arra kellett vigyázni,h ne menj hozzá közel vagyis ne tudjon felkapni és csapkodni. Akkor sok életcsíkot buktál ,amúgy Sub Zeroval meg Scorpionnal volt a legkönnyebb. Fagyasztás vagy csáklya dobás. Sub-Zero volt a kedvencem, fagyasztás majd felütés pofánrugás majd gyorsan vissza. Így ment.

algi 2011.01.28. 12:55:42

OFF:

A rosszmáj híradó jelentkezik: A gog.com marketingest keres. Kuckuc.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.01.28. 13:08:10

Mivel a Worms nekem kimaradt az életemből, ezért offolok egy nagyot.
/OFF/
Roleplayerek! Tessék már nyomni a Pool of Radiance-ot! Ez+ a POD voltak az első Forgotten Realms-es játékok, és én ezektől lettem FR-mániás, sok AD&D kampányom köszönhető ennek. Baromira szeretnék egy hancu-s nosztalgiázást olvasni a PoR/PoD sorozatról. Plízplíz!
:D

szabi113 2011.01.28. 15:54:48

És egy hete elérhető androidra is a játék!!! :)

lajafix 2011.01.28. 16:26:23

"továbbra is én vagyok a kolesz veretlen Worms-bajnoka."

Az idő megszépíti az emlékeket. Ha jól rémlik én voltam a bajnok és te meg sorra se kerültél soxor, mentél a Pamela Andersonos plakátodra recskázni.

A szar-fos-kaki-hugy tagokból álló kemény csapatom verhetelen volt! Különösen amikor a kamikaze kendő felkerült az egyikre...

A digitális technika jegyzetemet meg sajnáltam a tök fejedre, max valami fizika lehetett.

S nem is 195 vagyok hanem 196.

A többi stimmel.

Laja

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.01.28. 19:33:01

@lajafix:

Cimbi, inkább szervezz egy évnyitót (vagy vizsgatemetőt vagy mit) a Galagonyába, ahelyett, hogy hülyeségeket írsz.

A történelemben előfordult már párszor, hogy egész nemzetek éltek évtizedekig hazugságban, ehhez képest a te kis delúziód igazán semmi. Méghogy verhetetlen négyesed, höhö (bár kamikazéban tényleg jó voltál, már ha arra gondolsz, amikor bazookával irtottad a saját népedet, mert nem figyeltél a szélirányra).

A 196-ot viszont elhiszem, gondolom, az elmúlt években még messzebb nőttél a lábszagodtól.

Adolf-Benito-Joszif-Mao

Adani 2011.01.28. 20:23:13

A pályán elhelyezett aknák megvannak?

De szép is volt mikor ráesett a kukacod egyre te meg imádkoztál,h besüljön.

pip-pip-pip-pip én meg szuggeráltam, h ssssszz de sajnos sokszor nem sssssssz hanem BUMM lett az eredmény. :)

lajafix 2011.01.28. 22:31:56

@Stöki: elveszett a PAM poszter, vagy lejött róla a festék? Na jó viszek egyet legközelebb.

moli 2011.01.29. 12:20:00

@Penya64: huu, imadtam a stunt car racer-t! de a pool-ra szavaztam, arrol az iras izgalmasabbnak tunik

Llychllyn 2011.01.30. 13:27:11

A Worms+-t imádtam, a ninja rope volt a kedvencem. Meg persze a lökés meg a nemtommilyen punch, amivel csodásan beleküldhetted az ellent az aknamező/víz közepébe:)
A Scorch persze alap, anno nagyjából csak az ment a gépen (meg az Alley Cat, arra emlékszik valaki?).
Volt valami olyan játék is, hogy Soldat, az is nagyon hasonló vonalon mozgott, kis pixelkatonákkal kellett kilőni egymásból a szart is, de emlékeim szerint ott már nagyon a blowtorchra volt kihegyezve a dolog, azzal is rengeteget szórakoztunk.

A másik Stuntsról nem akartok majd írni? Az is hatalmas volt, pályát is lehetett építeni meg minden... Rettentő sok időt lehetett elcseszni azzal is.

Adani 2011.01.30. 15:10:50

@Llychllyn:

Alley Cat? Hogyne számtech órákon sűrűn ment, elvégre ment 386-os hercules kártyás gépeken is.
A Scorch meg alap volt. Abban volt nyomjelző lövedék is, így lehetett látni hová fog menni. De volt olyan power-up, amit ha megvettél tudtál mozogni. Sőt pajzsot is építhettél magad köré. Meg volt olyan beállítás amit imádtunk,h nem volt gravitáció és lebegett a szétlőtt hegy meg a tank is. Később készült egy hasonló Windowsos játék a Pocket Tanks Deluxe középsuliban ezzel nyomtuk.

k.g. (törölt) 2011.02.05. 11:38:06

Legalább a szavazásba bekerülhetne már a Heroes of Might & MAgic, az retro is, de mindjárt jön ki a 6. része + haverokkal még mindig rendszeresen hot seatelünk, leginkább 3-at, de 2, 4, 5 is előfordult már a pénteki maratonokon :)

RTSnip 2011.02.06. 00:04:47

Jajj de nagy kedvencem volt a Worms, főleg az Amigás klasszikus verzióval játszottam. A rajzfilmszerű is tetszett de már nem ugyanaz a feeling volt mégsem. Klassz post, köszi!!

Reactor 2012.04.09. 23:29:18

Na igen, a Worms...

Vonatkoztassunk el attól, hogy az egész egy Scorched Earth-koppintás, de komoly bajok vannak a célzással. NEM LEHET KORRIGÁLNI. Ha túl sok energiát adtál a gránátra vagy az aknavetőre, mindig félrelőtt, nem lehetett utólag igazítani. Természetesen a gépi ellenfelek mindig telibe találtak 100% pontossággal, szóval gépi játékosok ellen egy büdös nagy csalás volt az egész.

Ettől eltekintve szép és jó játék, adok majd rá pozitívat.

Adani 2012.04.10. 08:13:30

@Reactor:

Scorhed Earthben azt bírtam, hogy volt nyomjelző lövedék, ami csíkot húzott, és a gép sosem ment arrébb a tankkal (amúgy sem lehetett csak ha vettél/kaptál olyan power upot, ami lehetővé tette. Ha pedig már bemérted a következő lövés telibe kapta. Plusz lehetett a beállításokkal játszani nekem sikerült azt is összehozni valahogy (mikor még azt se tudtam mi micsoda csak kapcsolgattam meg állítgattam találomra a dolgokat), hogy egy robbanás a fél képernyőt beterítette.

Reactor 2012.07.04. 20:46:47

@Adani: A Scorched Earth-nál a szél se változott körönként, itt meg állandóan. Ha be is céloztad az egyik kukacot, a második körben már tutira nem az lesz a helyes szög + irányzék, ha még el is talált,akkor tuti hogy nem.

Egymás ellen tényleg jó móka volt a Worms, de a gép ellenfelek állandó jelleggel csaltak.

Adani 2012.07.05. 06:15:00

@Reactor:

Igen a Scorchban egy játszmán belül állandó maradta szél. Vagyis ha nyomjelzővel lőttél és pont telibe találta akkor vagy kilőtte azt atankodat mielőtt ismét lőhetett volna vagy pedig ugyanazokkal a beállításokkal kapott egy telitalálatot. Esetleg ha volt mozgás powerup vagy pajzs powerup akkor azt vethette be, de a ugye a pajzs csak időnyerés volt ilyenkor.